Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Lähetän lämpimät ajatukseni Sinulle, Paulamaria.
    Et arvakaan, miten hyvin tajuan tämänhetkisen mielialasi.
    Meillä on miltei vastaava tilanne.
    Sisarentyttäreni perheineen piti tänä iltana tulla Suomeen, mutta hän soitti aamulla, etteivät he voikaan tulla. Sisareni mies pääsi viime viikolla sairaalasta kotiin, ja hoitajan piti käydä joka päivä hänen luonaan. Hän ei ole käynyt kertaakaan! Nyt lanko on erittäin huonossa kunnossa. Hänen pitäisi juoda paljon, mutta hän ei ole muistanut juoda lainkaan.

Sisarentyttäreni on tehnyt sairaalassa erittäin pitkää päivää, sillä hänen työpaikassaan on kolmen lääkärin vajaus. Hän on tullut kotiin kymmenen jälkeen ja lähtenyt varhain aamulla.
    Nyt hän onnistui saamaan viikon loman samaan aikaan miehensä kanssa, ja meillä oli tarkoitus mennä illalla heitä lentoasemalle vastaan.
    Nyt hän tietysti jää hoitamaan isänsä asiat kuntoon.
    Siinä tyttöpoloisella onkin kova urakka. Pitää tapella sekä byrokratiaa että isänsä mielipidettä vastaan. Lankohan tietysti haluaa olla omassa kodissaan eikä suostu ajattelemaankaan johonkin hoitokotiin menemistä.

Me yritämme löytää sopivan lennon ja mahdollisimman pian lentää heidän luokseen.
    Sisukashan lankoni on, mutta siitä huolimatta emme voi olla ajattelematta, että tämä saattaa olla viimeinen kerta,kun tapaamme hänet.

Paulamaria, Sinun vävysi on onneksi vielä nuori ja varmaankin tajunnanmenetyksen syy ja hoito löytyvät.

Ystävyydellä: Venlastiina
  2. Kiitos kahvista,mutta pitikö se täytekakkukin tänne rahdata? Eihän sitä saa aloittaa kukaan muu kuin isä!
    Isää taas ei saa herättää kesken unien, joten vesi kielellä tässä istuskelen ja haikeana kakkua katselen.

Tuota isän ja äitien päivää olen minäkin joskus pohtinut. Perustuisikohan se kaukaisten maitten jo esihistorialliseen käytäntöön, että talossa on yksi isä,jolla on monta vaimoa eli äitiä.
    Siis niin kuin kukko tunkiolla tai metso soitimella, isommista elukoista puhumattakaan.

Muistelen, että meidän pojat olisivat koulun kautta tutustuneet isänpäivään, ja jossakin vaiheessa havaitsin itsekin, että on olemassa päivä, jolloin isää varten on taas julkaistu monta sotakirjaa.

Koulu näyttää olevan erinomaisen hyvä iskostamaan näitä kaupallisia juhlapäiviä pieneten koululaisten mieleen.
    Meidänkin ekaluokkalainen halusi välttämättä värillistä paperia voidakseen tehdä samanlaisen halloweennaamarin kuin koulussa oli tehty.

Kyllähän isä tietysti on päivänsä ansainnut, mutta siitä minä en tykkää, että tänne rantautuu rapakon takaa tällainen täysin kaupallinen himphamppupäivä.
    Meillähän on omasta takaa kekri,jolloin rengit ja piiat viettivät ilojuhlaa. Tosin laulussa sanotaan, että pestinsä sekä säästönsä liiat arvelematta tuhlaa...

Taitaa mennä esitelmäksi tämä kirjoitteluni.
    Vähällä kuitenkin pääsette, sillä kun minä pääsen paasaamisen alkuun, ei loppua näy.

Että hyvää isänpäivää kaikille isille aina taannehtivasti kolmanteen ja neljänteen polveen asti!
  3. Kuitenkin minusta olisi tärkeämpää, että tämä keskustelupuoli toimisi.
    En ole kurkistellut noihin nuorempien sarjoihin. En siis tiedä, katoaako niiltäkin rekattu nikki kesken kirjoituksen, eikö sivua voi näyttää, onko palvelu tilapäisesti suljettu vai vahtiiko jokin vietävän kerberos 70 plussaa niin tiukasti, ettei sisään pääse millään.
    Uskokaa tai älkää, mutta sekä miehelleni että minulle on muutaman kerran käynyt niin, että kun avaamme palstan, on sillä jo valmiina nikki, vaikka taatusti olemme kirjautuneet ulos edellisellä kerralla.
    Olisikohan palstakummitus tullut katumapäälle ja joskus palauttelee niitä aiemmin nyysimiään nikkejä?

Mutta vielä takaisin uutuuteen.
    Kävin eilen tutkimassa erään profiilin, ja hieno ja selkeä systeemi oli.
    Ainoa huono puoli on, että rekkaamattomat vakinikit eivät pääse ihailemaan mahdollisia kuvagallerioita.
    Plussaa on se, että voi naputella terveiset vieraskirjaan, ja sen varmaan jokainen tekee tässä tapauksessa harkiten.