Vapaa kuvaus

Rauhallinen, asia-asioissa asiallinen, mutta silmäkulmasta löytyy kyllä pilkettäkin, vaimon väittämän mukaan tarpeen vaatiessa huonokuuloinen ja itsepäinen. Nuorempana harrastin aktiivisesti ja jopa tuloksellisesti eri urheilulajeja. Nykyisin muut urheilevat puolestani, ja osallistun telkkarin edessä sohvalla kerien tai venyen. Muut harrastukset:lukeminen, matkailu, tiskaaminen ja kokkaus. Vaimon lisäksi tärkeimmät ihmiset: lapset ja lapsenlapset. Suosikkibändit/artistit: Ruotukaveri Reijo Kallio Lempikirjat: kaikkiruokainen, luen paljon Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Uutiset urheilu Saksalaiset dekkarit Parhaat matkakohteet: Kiinanmuuri Ruoka & juoma: Lasange lihapullat, kun itse teen Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Kotihommat riittää Ase tai siviilipalvelus: Lääkintäkorpraali Santahamina Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset ry. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

17

Kommenttia

2542

1. Huomenta vaan kaikki pirttiin kirjoittajat, tuo meri-kukka 98 sai vieteltyä minut tänne pirttiin aamukahveille, on niin hyvää piirakkaa tarjolla.

Täytyy minunkin sanani sanoa tuohon maanmyyntiin Venäläisille, Kyllähän Suomi hyötyy venäjän turisteisra ja niistäkin jota tuon maapaikan ostavat.
    Laittaisin toisen esimerkin Kuinkahan paljon Suomen suur ja pienempienkin teollisuusyritysten pakeneminen maasta, se aiheuttaa kymmenientuhansien työpaikkojen menetyksen Suomesta, Halpa työvoima muualla houkuttaa. Samoin ne tontit ovat halpoja Venäläisille ökyrikkaille.

No tuosta sota-ajasta vielä, muistan hyvin sota-ajan, menin kouluun 41 ja silloin kaikki kuusi vanhempaa veljeä joutui sotssn, he olivat minua yli 20 vuotta vanhempia. 2 oli jo naimisisa nuoremmat heistä oli joko katoa lähteneitä, pari asui muualla, mutta,lähellä. Minulle he olivat kuin isän korvikkeita, kaikki pitivät minua hyvänä. Kuten aiemmin kerroin olin kolmivuotias kun isäni kuoli. Äidin kanssa me ihan nuorimmat jouduimme myös osallistumaan kukkien, ja marjojenkin poimintaan niputtamaan ja pakkaamaan, äiti kävi torilla kesän syksyn ja talvenkin aikanakin. Kukat niityiltä metsistä kaikki metsän tuotteet vietiin torille Helsingiin. Piha oli ympäröity sireeni ja ruusupensailla ja paljon muitakun kukkia. Tietysti kevät kesä ja syksy olivat se vuodenaika jolloin rahaa tuli välillä oikein hyvin, Torilla oli aina äidin apuna yksi meistä nuoremmista. Talvella ennen joulua myytiin kukka seppeleitä Tarvikket oli kerätty syksyllä metsästä säilyivät peitettyinä lumen alla. Silloin ei ollut sosiaaliapua oli tultava omin neuvoin toimeen, siitä iso kiitos äidille joka opetti meidät jo lapsesta asti työntekoon. Kaikki me olemme pärjännett hyvin, meitä on vielä kolme nuorempaa jäljellä.
    Näistä sota-ajan muistoja olisi vaikka kuinka paljon jäljellä, mutta kun moni haluaa panna ne mappiin niin minäkin, tosin siellä kotikylän historiassa ne tulevat vielä esiin kun niitä on minulta pyydetty. Sinne historiakirjaan tulee myös Isäni valokuva jossa hän on punakaartin sotilaskuvassa.
    Kiitos meri-kukka98 hyvästä piirakasta.
  2. Pimeää on ja pilvinen päivä, ei tuo aurinko näyttäytynyt tänäänkään.
    Saduista täällä kerrottu, minullakin kaksi aihetta josta olen saanut menestystä, ensimmäinen oli Kolme pukkimikkoa, sen olen joutunut kertomaan kaikille omille lapsille ja lapsenlapsille, sekä kaikille rivitalon lapsille jotka asuivat Sopurannassa. Sillä oli hyvä menestys, kaikki olivat hiiren hiljaa ja pelkäsivät kuinka niiden pukkimikkojen käy kun ylittävät joen siltaa. Loppu hyvin kaikki hyvin.
    Toinen aihe oli satukirja nimeltä Kun isä oli pieni. Siinä oli 30 kertomusta kun isä oli pieni ja kävi koulua. Se oli sellainen iltasatutuokio jossa ensin omat ja sitten lastenlapset tulivat viereeni nukkumaan yksin tai välillä kaksikin kerralla, na olivat hauskoja kertomuksia kun isä kävi koulua ja sattui aina kaikenlaisia kommelluksia ja välillä hauskoja joskus vähän ikäviäkin asioita. Luin välillä kaksi tai kolme kertomusta, siihen ne sitten jäivät nukkumaan viereeni. Siinä sai vaimo mennä muualle nukkumaan.

Parempi satutäti oli tuo vaimo hän on itse kirjoittanut paljon satuja ja osan vain kertonut, niitä on saanut samat lapset kuulla, hyviä satuja.
    Sai hän kerran palkinnonkin Samuli Parosen seuran järjestämässä kilpailussa.
    Iltahöpötysmaa, siinä Tuutunen Ja Putipulleri seikkaili Iltahöpötysmaassa.

Sitten tuo siivoaminen, se on tehtävä aina kun inspiraatio yllättää, ehkä kerran viikossa, Tietysti välilläkin on kohennettava.
    Sänkynalta imuroin samalla lailla kuin ynnämuu, menen lattialle maate on parempi imuroida kuin pyllistämällä. Oletan ynnämuunkin makaavan lattialla.
    Tässä vähän totta ja tarua. Late.
  3. Olen tainut aiemminkin omaltakohdalta sanoa, olen aina saanut hyvää hoitoa ja olen varma jos en olisi saanut olisin jo palanut poroksi. Kyllä nytkin apua saa, akuutiin hoitoon pääsee nopeasti, sitten säästötoimet terveydenkin alalla on hidastanut joitakin tutkimuksia ja joudut jonattamaan omalääkärille, jos asia ei ole kiireellinen.
    Jotkut palvelut ovat tulleet maksullisiksi.
    Kaikkeahan saa rahalla paljon nopeammin, läheskään kaikille se ei ole mahdollista.
    Vanhustenhuoltoa jouduin seuraamaan kymmenen vuotta, sisareni eli yksin omassa osakkeessa Konalassa. Ennenpitkää ei enää pärjännyt arjen askareissaan, Kaupunki antoi apua siivouksessa, kävivät kaupassa lopulta myös ruoka tuotiin kotiin. Terveydenhoitaja alkoi käydä, myös lääkäri kävi ajoittain, mutta illat ja yöt oli yksin.
    Lääkitys liian voimakas ei ollut enää ihan järjissään, kuukuili ja kaatuili yöllä ja satutti itsensä pari kertaa. Sairaalaan viimeksi joutui. Olin hotanut hänen asioitaan
    Sairaalassa sanoin lääkärille, kotiin ette enää lähetä, ja niin hoitopaikka löytyi Kannelkodista Kannelmäestä.
    Siellä hän eli yli kuusi vuotta ja sai hyvää hoitoa oli kuin toinen ihminen jonkinajan kuluttua. Itse kävin vähintäin kerran kuussa ja aina kaikki oli hyvin.
    Kävin myös sellaisessa omaisten illassa, siellä oli lähes sata omaista ja paikalla ollut henkilökunta, Siellä kerrottiin miten varoja supistetaan ja henkilökunta minimissä, mutta olin omin silmin nähnyt miten hyvin siellä ihmisiä hoidetaan, Siellä ihmiset saivat käyttää puheenvuoroja niinpä minäkin kerroin ensin miten huonosti sisareni oli pärjännyt kotihoidossa, kun olin monta vuotta käynyt siellä niin sanoin täman paikan olevan todella hyvä ja henkilökunta ensiluokkaista. minusta kaikki saivat hyää hoitoa. Minulta meinasi itku tulla puheeni jälkeen kaikki ihmiset nousivat seisomaan ja taputtivat minulle. Olihan puheeni vähän pitempi mutta asia oli tuo kuvattu. Parivuotta sitten sisareni nukkui pois hyvin rauhallisesti, olin silloin läsnä.
  4. Henkissä ollaan, tulin hiljan terveyskeskuksesta, ensin olin mahan tähystyksessä, verta monta pulloa ja sydänvilmi, sitten vielä käytävä ultraäänitutkimuksessa. parinviikon päästä selviää, mahassa ei kuulema erikoista näkyvissä. Perästä kuuluu sano torventekijä.
    Pidän tätä vain ilmoituksena, jatkan kunhan paremmin jaksan. Late