Vapaa kuvaus

Elämään! "Näin menee päivä kerrallaan!" Odotan vain askeleita aamusta iltaan - aina turhaan. Päivästä päivään jono tuskalla järjestyy jokaisen päivän ikävä ja tyhjyys - maalima on hylännyt. Jospa sittenkin...yritän, muutun. Risteilen hurjasti ajassa tässä eilisestä tulevaan. Vanhasta valikoin sopivat eväät ilta - aurinkoon. Päivästä päivään rutisevat luuni pystyyn nostan! Venytän, juoksen, humppaan, verryn luen, piirrän, jonkun seuraan kerryn! Enhän ole yksin yksinäinen jossain odottaa, huokaa seuralainen. Turha odottaa lopun päivää auttaa vain tätä elettävää. ... ynnämuu Kirjoittelen silloin tällöin 70 palstalle yo.nimimerkilläni. Joskus muuallekin, silloin usein toinen nimimerkki. ... Pistin "esittelykuvani "lisäksi kuvia maalaamistani tauluista. On tullut harrasteltua väreillä rötväämistä. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

29

Kommenttia

4483

  • Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. En halua "kunnon miehen" titteliä, vaikka Pilvi oli nimimerkkini aloituksessaan maininnut. Se velvoittaa liikaa, parempi olla ominen karvoineen, puutteineen ja virheineen. En myöskään halua "kukoksi tunkiolle", vaikka jotkut jo harvahkosta kirjoittelustani ovat sellaistakin päätelleet. En tarvitse täältä meriittiä, sillä ei ole mitään merkitystä, eikä käyttöä.

    Olen vieläkin "nuori" kirjoittajana. Ensimmäisestä tietokoneen napin painalluksesta on puolitoista vuotta.
    On totta, että alkuun häkellyin saamastani vastaanotosta. En osannut kuvitella tätä virtuaalimaailmaa. Erikoisesti se ihmetytti, että heti alkuun rymähti solvaus ja syyttelyryöppyjä. Kohtuullisen pian huomasin, että se lauma oli aika suppea, mutta tavattoman sitkeä. Onhan sitä jatkunut. Vähäähän tuo osaltani on, näyttää olevan joitakin nimimerkkejä ihan kestojahdin kohteena. Henkilökohtaisesti nämä loisilmiöt evät enää häiritse. Luulen ymmärtäväni "pelin hengen." Näistä huolimatta istun kuin "tupajumi", karkuun en lähde. Kirjoitan, milloin kirjoitan, päätointa en tästä ota.

    Näistä + 70 kirjoittajista: tällä olevat eivät mielestäni kovinkaan hyvin edusta sitä ikäluokkaa. Se jo johtuu yksinkertaisesti tämän ikäluokan koulutuksesta ja työtehtävistä. Monet "maan hiljaiset" eivät täällä kerro, vaikka heillä olisikin sanottavaa. Saattaisi olla ihan omaa näkökulmaakin asioihin. Se, että minäkin täällä tökkäydyn, on ihan vain sattumaa. Toivoisi, että moni pelkästään lueskeleva tulisi mukaan.
    Ei tämä niin "vaarallista" ole. Ei, vaikka käyttää aina samaa nimimerkkiä.
  2. Jouduin lähtemään aamulla säpäkkään, jotain jäi kirjoittamatta, mutta en tietenkään enää muista mitä. Se asian "tärkeydestä." No keskeytyksen aihe; naapurin kampraatti, aikuisempi kuin minä, oli hätäissään kun hänen telkkarissaan satoi vain lunta ja eikä ääntä inissytkään. Minäkö muka telkkarin korjaaja! No lähdin kuitenkin sitä ihmettä katsomaan kun hän selkäni takana sitkeästi venttasi.
    "Korjaus" onnistui täydellisesti! Muistin sen kikan, että töpselit irti ja kymmenen sekunnin lepotauko. Sehän toimi! Kaipa se kapula on kaverilta jäänyt takapuolen alle.

    Lumet ja sateethan ne pohjavettä nostaa, kuten Katleija päätteli. Parina kesänä on mökilläni kaivon pohja pykinyt hetkellisesti. Kaipa se on varojen puutteessa jäänyt matalaksi. Ei minusta lunta ole erikoisen paljoa vielä muualla kuin täällä etelässä. Mutta talvikaan ei ole vielä puolessakaan, ehtiihän vielä sadellakin.

    Luin tänään ja eilen juttua (HS) Pietarsaarelaisesta "arvostetusta" saarnamiehestä, lesdaatiolaisesta. Härski juttu, käytti lastenlapsiaan seksuaalisesti hyväkseen. Asia oli tiedossa, mutta uskonnon, jumalansanan pelottelulla ja voimalla hän hallitsi ympäristöään. Häntä ei uskallettu vastustaa, ehkä mukana oli myös häpeän tunnetta. Ja ukko vain jatkoi puuhiaan ja saarnojaan. Onhan näitä ollut ja on edelleenkin. Pienikin, fanaattinen yhteisö voi kasvaa järjettömäksi; muutamiksi tyranneiksi ja laumaksi alistuneita, joka ei tunnista moraalisia arvoja.

    Jaa-a, mitäpäs noista päätoimisesti märehtimään. Minulle tulee muutaman päivän kiireitä. Teille hyvää jatkoa!
  3. Hyvää huomenta, -16, ihme kyllä, ei tule luntakaan lisää. Pyörittelen tässä peukaloitani, kun odottelen starttia huoltotarkastukseen, ei auton vaan itseni. Saapa nähdä...
    Eikös sitä sanota "peukalon pyörittäjäksi", kun ei tapahdu mitään, vaikka pitäisi. Olen kyllä ollut sellaisessakin tilanteessa. Mitä noihin palstojen peukalonpyörityksiin tulee, en ole niihin suurta painoa pannut ja omat peukaloni olen pitänyt taskussa. Voihan niissä tarkoitustakin nähdä, mutta välipä hällä.

    Koska availen harvoin tätä rakkinettani, olen tietysti jälkijunassa hyvin usein. Niinpä vasta nyt Pölösen kunnaille. Siinä asiassa olen monen kanssa samaa mieltä, köykäisesti on jatkoa tehty. Pitää muistaa - mielestäni. Voi olla, että odotukset ovat olleet suuria. Perusteltuja on kyllä, onhan tältä ohjaajalta tullut mainioita töitä. Ja taas - mielestäni, koska en edusta laajaa asiantuntemusta.

    Siirryn pyörittelemään päätoimisesti peukaloitani. Odottavan aika on pitkä, vaikka sitä se ei olisikaan.
    Hyvää jatkoa teille!
  4. Huomenta! Pakkanen lähentelee pariakymppiä. Eihän se vielä paha ole, mutta lähentelee asettamaani "poistumiskieltoa." Koipeni - joka ei ole suurin huoli terveysongelmistani - on jo melko normaali. Kieroon väätämistä se ei salli.

    Eipä nuo vuosijuhlat rytmiäni sekoittaneet, normaaliin aikaan painuin pehkuun ja paukekaan ei jaksanut häiritä. Valtavasti olivat roskaa saaneet aikaisiksi turhanpäiväisestä puuhasta.

    Matti- kuvaa katselin osittain. Elokuvanahan se on otettava, mutta yhtymäkohtia "oikeaan elämään" siitä kai löytyy, dramatisoinnin höystämänä. Surkuhommahan se on, kun pää ei kestä menestystä. Näitä esimerkkejähän löytyy kaikilta elämän alueilta, myös joku onnenpotku raha-asioissa voi tehdä kerskurin ja typeryksen. Matilla oli sentään loistava menestys urheilussa, mutta muuten ääripäitä sen maineen kestämisessä Ahosen kanssa. Jannella on jalat maassa, vaikka hyvin lentää.

    Sellon ikävää tapahtumaa olen selannut täältä netistäkin. Tässäkin ovat vauhkot saaneet "vettä myllyynsä." Paljon on hyvin asiatonta vauhtiakin tullut. En tiedä, mikä merkitys kulttuuritaustalla voisi olla ...ja onko mitään. Ehkäpä tietoa tulee lisää, kun tutkimukset edistyvät. Sellaista selittelyäkään en pidä hyvänä, että " tekee ne suomalaisetkin." Niin tekee...mutta se ei lievennä tätä tapausta.

    Sukkia en ole opetellut neulomaan, mutta muuta pientä roplaamista ja tekemistä olen kehitellyt. Valtaosahan puuhistani menee mönkään, mutta välipä hällä. "Kunhan tuppi heiluu", sanottiin ennenvanhaan, kun joku turhanpäiväistä touhuili.
    Hyvää jatkoa teille!
  5. Lyhyitä taukoja olen aina pidellyt. Eihän aina ole asiantynkää ja on muutakin puuhastelua. Olen lukassut kyllä koko seitsenkymppisten ketjut. Mieleen tulee, että pitäisköhän sekaantua, mutta tarkemmin harkittuani tulee ajatus: mitä se turha kannattaa...

    Eipä näy Pirtissä tungosta. Syy, miksi kohellan täällä näinkin varhain, on vähän humoristinen juttu. Olen hyvin säilyttänyt unilahjani, mutta viime yö oli poikkeus. Heräsin siihen kun jalkaa särki oikein pirusti. Ylöshän se ajoi ja polvi oli niin arka, että hissusti piti yökävely alkaa. Jalka oli jäänyt nukkuessani niin vinkerään asentoon, että.... no vanha vaivahan se on. Piti kaivaa kaksikymmentä vuotta vanha erikoisvalmisteinen polvituki käyttöön. Käytin sitä silloin muutamia viikkoja tukemaan nivelsiteitä ja kuntoon tuli. On se ihan vähän välillä vaivannut, mutta ei näin paljoa.

    Siinähän sitä nostalgiaa on aamuksi ollut, muistelut palaa, kun nukkuesaan sairastuu. Tokenee tämä, on jo paljon helpottanut ja enää vain hiljalleen juilii. Ei muuten ole vasen jalka, joka kenkkuilee.

    Täällä pällistellään nollakelin kieppeissä, suola pitää radat sulana. On muuten nylkyttämistä kävellä,
    kun irtonaista lumenpöppröä pyörii jalan alla. Ehkä siinä oli osasyy ongelmaani, nylkyttelin eilen illalla aika pitkän lenkin. Eipä siitä viitsi auraustöitä syyttää, on niin tiuhaan ripotellut, etteihän kaikkia ehdi millään viimosen päälle hoitaa.

    Vaan johan tätä jorinaani tulikin. Ehkä ei koko tämän vuoden tarpeeksi vielä.