Vapaa kuvaus

Elämään! "Näin menee päivä kerrallaan!" Odotan vain askeleita aamusta iltaan - aina turhaan. Päivästä päivään jono tuskalla järjestyy jokaisen päivän ikävä ja tyhjyys - maalima on hylännyt. Jospa sittenkin...yritän, muutun. Risteilen hurjasti ajassa tässä eilisestä tulevaan. Vanhasta valikoin sopivat eväät ilta - aurinkoon. Päivästä päivään rutisevat luuni pystyyn nostan! Venytän, juoksen, humppaan, verryn luen, piirrän, jonkun seuraan kerryn! Enhän ole yksin yksinäinen jossain odottaa, huokaa seuralainen. Turha odottaa lopun päivää auttaa vain tätä elettävää. ... ynnämuu Kirjoittelen silloin tällöin 70 palstalle yo.nimimerkilläni. Joskus muuallekin, silloin usein toinen nimimerkki. ... Pistin "esittelykuvani "lisäksi kuvia maalaamistani tauluista. On tullut harrasteltua väreillä rötväämistä. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

29

Kommenttia

4483

1. Ei+kirkastunut+päivä+tänään.+Aurinkokaan+ei+viitsinyt+näyttäytyä.+Koko+päivän+tihuutteli+vettä.+Lumet+kyllä+ovat+häipyneet,+vain+joitain+aurauskasoja+on+jäljellä.++Jotenkin+tuntui+harvinaisen+synkältä+koko+päivä.+Eiköhän+se+tästä+joskus+kirkastune+ja+mieli+piristyne.Katselin+tv:stä+Nelson+Mandelan++27+vankilavuodesta+kertovan+ohjelman.+Kovaa+oli+simputus+vankilassa.+Aikamoinen+ihme,+että++Msndela+järjissään+selvisi++ja+lopuksi+tuli+valtion+johtoonkin.+Tottahan+olin+jo+tätä+asiaa+seurannut++"tuoreempanakin"+mahdollisuuksieni+mukaan.Kyllä+meilläkin+on+roskien+lajittelu+kunnossa,+ainakin+siihen+on+mahdollisuus.+Pyrin+sen+hoitamaan+ainakin+suunnilleen,+jos+nyt+sattuu+olemaan+vain+pelkät+lohen+kalutut+ruodot,++saattaa+ne+hujahtaa++sekajätteisiin.Ulkoiluni+jäi+tänään+pelkkään+roskiskeikkaan.+Vaikka+silloin+vain+harvakseen+tiputteli+vettä,+ei+haluttanut+oikaista+kadulle.+Siinä+katoksessa+seisoskelin++ja+tulihan+siihen++yksi+naapurikin+kaveriksi.+Kun+säät+ja+ilmat+oli+tavanomaiseen+tapaan+käsitelty,++kaveri+alkoi+käsitellä+tyhmyyttä++asioiden+hoidossa+niin+maailmalla+kuin+Suomessakin.+Olisin+voinut+olla+vastaamatta,+tai+vaikka+vain+myönnellä.+Sanoin+kuitenkin,+että+ei+se+välttämättä+ole+tyhmyyttä.++Kyllähän+tymyyttään+tehdään+paljon+virheitä+ja+huonoja+päätöksiä.++Kun+on+kysymys+suurista+asioista+ja+jotka+vielä+vaikuttavat+laajalle,+ei+niitä+pysty+tyhmät+tekemään,+eivät+edes+saa+tilaisuutta.+Kyllä+se+vaatii+älykkyyttäkin,++että+hilautuu+sellaiseen+asemaan,+josta+pääsee+tekemään+tai+vaikuttamaan++merkittävästi.+Voihan+älykkyyttä+käyttää+muuhunin+kuin+hyvään+ja+hyvä+tai+huono+riippuu++kokijan+näkökulmasta.+Niistä+vaikutuksista+ja+päämääristä++me+jahkailimme++ja+ihan+hyvässä+hengessä+ajan+kuluksemme+kunnes+vilunväreet+häätivät+meidät+sisätiloihin.Täysin+pimeätä+on,+katulampun+valossa+näkee,+että+nyt+ei+sadepisaroita+liiku
  2. Saattaapa+hyvinkin+niin+käydä,+että+uutisia+tulee+syysjäihin+vajoamisesta.++Muistan+kuinka+jo+isompana+penskana+"urheilin+"+jäillä+heti+kun+edes+rannasta+alkuun+pääsi.++Sysjää+on+sitkeäpi,+se+usein+varoittaa+ritinällä+ja+kantaa+silti.+Poikkeus+ja+yllätys+on+pohjavirtaukset,+jään+kantokyky+loppuu+äkkiä.+Kevätjää+on+selaista+"tikkujäätä"+pudottaa+varoittelematta.++Pari+pahempaa+uimistani+jäissä+muistan.+Olin+kai+aika+hyvä+nousemaan+pois+avannosta,+mutta+äkkiä+siinä+jätyy+jos+ei+lämpimään+pääse.++Muistan+kuinka+kiviuunin+päällä+tuntikausia+lämmittelin+ja+tulihan+sitä+"turpahöylääkin"+vastaisen+varalle.++Hyvää+se+kaikenlainen+kokemus+kuitenkin+on,+jos+niistä+ensin+selviää.+Kyllä+kokemuksista+äijänvähän+oppiikin.Tämään+oli+pientä+tihkusadetta+koko+päivän,+eikä+aurinkokaan+muistanut+nousta.+Löytyi+kuitenkin+vähempisateinen+pilvenrakonen,+jolloin+saattoi+marketissa+pyyhkäistä.+Suurin+anti+oli+tietysti+reipas+kävely,+muutoin+sapuskoita+ei+olisi+ollut+välttämätöntä+täydentää.++Sisätyöpäivähän+se+olikin.+Olin+pölyimurin+kuljettajana"+valohoitoa"+puuhaamassa.+Täytyihän+ne+roskatkin++viedä++pois.++Ajattelin,+että+samalla+kävelen+täydennyslenkin.+Seistä+tollotin++tihkusateessa+puolipitkän+hetken.+Sain+ajatukseni+järjestykseen:+eihän+minun+ole+pakko...Synkeän+puoleinen+päivä+oli+ilmojen+suhteen.+Äkkiä+ovat+lumet+vähentyneet,+lämpökin+nousi++lähelle++5+,+taitaan+olla+niissä+main+vieläkin.+Tänään+on+kuitenkin+juhlapäiväni.+Saunavuoroni+on+vajaan+tunnin+päästä.++Onhan+edes+jotakin+hyvää.+Eikun+hyvää+jatkoa+teillekin!
  3. Täällä+rytkäytti+lunta+melkoisen+paljon,+ehkä+15-+20+sm.+Kun+lumi+tuli+kosteana+ja+yöllä+meni+hiukan+pakkaselle,+niin+autot+parkkipaikalla+kuoriutuvat+tukevasti+lumella.+Iltapäivällä++reipastuin+"kulkuaarteen"putsaukseen.+Eihän+yhden+asteen+lämmössä+ollut+sulahtamaan+päin.++Lastalla+täytyi+avitella,+harja+ei+tepsinyt.++Muutoin+hyvä+ilma+tänään,+mikäs+siinä+ulkona+oli++työhommaa+hissukseen+nuhjatatessa.+Ei+siinä+ollut+kyse+"tuotantotavoitteen+nostosta."Olivat+melko+paljon+yönseutuna+jalkakäytäviä++putsanneet,+hyvä+oli+markettiin+tallustella.+Huomasin+tutun+polkupyörän+baarin+edessä.+Otin+itselleni+aikaa+ja+poikkesin+baariin.+"Karvahattukerhon"+ainoaa++säännöllisesti+kokoontuvaa+jäsentä+kävin+puhuttamassa.++Aivan+kohtuu+kunnossa++oli+mies+huolimatta++pienistä+vaivoista.++Hän+täyttää+hetipuolin+88v.++Jaksaa+lähes+joka+päivä+käydä+baarissa,+lukee+lehtiä,+nappaa+vähän+olutta+ja+juttelee+ken+seuraan+eksyy.++Hänen+aikansa+ei+tuhraannu+tietokoneiden+kanssa,+eikä+hän+ole+ottanut+edes+pankkikorttia.++Käy+rahansa+tiskiltä+ja+samoin+maksaa+laskunsakin.+Minusta+ihan+kunnioitettava+elämäntapa++niinkin.Olen+katsellut+myös+koko+70++palstaa.++En+niitä+kaikkia+lue,+en+ainakaan+vanhoja+nostoja.+Voipi+olla+lieviä+hiipumisen+merkkejä+koko+70++palstalla,+johon+tietysti+myös+Kahvipirtti+kuuluu.++Enkä+minäkään+voi++kirjoitusintoani+kehuskella.++Siinäpän+menee...+pitäisikö+käyttää+vanhaa+ilmaisua:+päivä+kerrallaan.+Jospa+tämä+tällä+kertaa,++eiköhän+vielä+jatkoakin+tulle.+Heippa!
  4. Nythän+Raaseporin+onnettomuudesta+on+tullut+uutisia+ja+jotain+tietojakin.+Kauan+kestää+lopullinen+tutkimus,+6-12+kk.+Kaipa+siihen+saadaan+tilanteeseen+johtaneita+seikkoja.+Liikennesääntöjen+mukaan+junalla+on+tietysti+esteetön+etuajo-+oikeus.Aamuvarhain+heräsin+ja+vilkaisin+ikkunasta.+Vesisateen+jäljet+näkyi+ja+hiukan+tipotteli+vettä.+Lumesta+ei+ollut+klo+5+aikaan+tietoakaan.+Ehtipä+luntakin+tulla,+muutaman+tunnin+kuluttua+alkoi+räntäsade,+joka+lumisemmksi+muuttui.+Kyllä+sitä+reilusti+sohjoksi+tuli.+Kävin+heittämässä+roskapussin,+siinä+päivän+ulkoiluni.Hyvin+tuo+päiväni+on+iltaan+mennyt.+Olen+kehitellyt+pieniä+puuhia,+joita+nyt+voisi+ylevämmin+rojekteiksi+nimittää.++Eilen+paneuduin+niin+innolla+puuhiini,+että+unohdin+Kahvipirtinkin.+Tietenkään+en+"yötöitä"+näissä+puuhissa+ala+ahkeroimaan.++Se+jo+olisi+hätävarjelun+liioittelua.Tilojen+koosta+luin+lehtiartikkelin.+Siinä+itsensä+pientilalliseksi+määritellyt+kertoi+tiluksistaan,+30+lehmää+ja+30+-+40+ha+peltoa.++Jäin+miettimään,+että+kotiseudullani+ei+tainnut+muutamien+kymmenien+kilometrien+säteellä+olla+noin+suurta+suurtilallistakaan.+Taisi+yleisin+koko+olla+1-3+lehmää+ja++0,5++-+2+ha+peltoa+ja+melko+monella+savottahevonen.++Näin+se+muuttuu,+jota+rakennemuutokseksi+myös+nimitetään.++Autiot+mökit+pikkuhiljaa+lahoavat+ja+romahtavat+maahan.++Turhapa+niitä+on+surra,+väistämätöntä+tapahtumaa,+olipa+tuo+hyvä+tai+paha.Nyt+sade+on+lakannut,+hyvin+vähän+räntää+heittelee.++Katsellaan...
  5. Hurskainen+kertoi+eksymisistään+autoajelullaan,+joskus+aiemminkin+on+samoja+ollut+esillä.++Kyllä+varmaan+ikäkin+tekee+suunnistamiseen+tepposia.++Olen+havainnut+itsestäni+samoja+oireita.+Tosin+täälläkin+reitit+ja+"näkömaisemat"+muuttuvat.++Olen+asunut+Hesan+keskustassa,+autoillut+vähän+jokapuolella+kaupunkia+ja+lähellä+Hesan+rajaa+olen+edelleenkin.++Yleensä+liikkumiseeni+on++muotoutunut+vuosikymmenien+aikana+vakioreittejäni.+Jos+niihin+tulee+muutoksia+ja+yllättäin+törmään+niihin,+vaikkapa+vain+katutöiden+takia,+olen+usemmiten+eksyksissä.+Sellaista+on+tapahtunut.+Eikä+hoksottimet+ole+entisessä+kunnossa+tekemään+korjauksia.Navigaattori+olisi+tietenkin+joku+ratkaisu.+En+ole+sitä+hankkinut,+tuskin+hankinkaan.+Tarvitsisin+sitä+turhan+vähän.+Jos+olen+johonkin++sellaiseen+menossa,+että+olen+epävarma,+katson+kartalta+varmuuden+vuoksi+reitin+valmiiksi.Joo...se+on+sellainen+30m+x100m+lampi++metsän+keskellä,+jonka+reunalla+eilen+istuskellen+"sienestin".+Onhan+se+tuttu+paikka.+Kyllä+siinä+komea+ruska+auringon+paistaessa+veteen+heijastumana+näkyi.+Pari+sorsaa+uiskenteli+lammikossa+sukeltelemassa+ilmeisesti+ruokaa.+Kun+sorsat+muuttivat+paikkaa,+aallot+vyöryivät+kuin+moottoriveneen+perässä+ja+rikkoivat+metsäruskan+varjon++heilumaan+lammikon+pinnassa.+Upea+näkymähän+se.Lukasin+eilen+kirjoittamaani+viestiä.+Olihan+siinä+kirjoitusvirheitä+montakin,+hassujakin.+En+näköjään+ihan+vilkaisulta+virheitäni+huomaa.+Ei+ole+kirjoituksen+tarkistus+päällä,+koetan+vaan+pärjäillä+näillä+"omilla+eväilläni."++Niin+se+sääilmoitus+lyhyesti:+kelpo+syyssää!++Tänään+on+sitten+taas+juhlapäiväni:+saunavuoroni+pikapuoliin.++Hyvää+jatkoa,+jos+joku+sattuu+vilkaisemaan!
  6. Täysi+iltahämärä+on+jo+päällä,+vain+ikkunoista+ja+muutamamista+kutulampuista+valaläikkiä+näkyy.+Vaan+olipahan++aurinkoinen+päivä,+mutta+ei+turhan+lämmin,+aamulla+himpun+pakkasella,+iltapäivästä+lähenteli+mittari+kymmentä.Hyvä+keli+yritti+houkutella+minut+sienijahtiin.++Pistin+sopivat+ryötäjalkineet+autoon+ja+muutaman+pussin+mukaan.++Siirryin++sitten+parin+kilsan+päähän+lähimetsän+reunaan.++Kenkiä+vaihtamatta+kävelin+läheisen+lammen+reunaan+ja+penkille+istumaan.+Kaipa+siinä+isuskellessa+tunti+vierähti+kunnes+kävelin+takaisin+autolleni.++Tulin+siihen+tulokseen,+ettei+minun+tarvise+lähteä+ryötämään+kosteaan+metsään.++Sellainen+"sieniretkeni"+siitä+tuli,+mutta+säilyiväthän+pussit+puhtaina.Luin+nettiuutisista+että+Yle+lopettaa+yli+vuosikymmenen+kestäneen+sarjan+"unelmahäistä."+Minulle+siitä+ei+kyllä+vahinkoa+tapahdu.+Olen+ehkä+muutamn+minuutin+sitä++ohjelmaa+seurannut,+jota+ei+voine+"koukkuun+jäämiseksi"+nimittää.+Mielenkiintoinen+oli+ehdotus+lopettamisen+jälkeen+alkaa+näyttää+"unelmaeroja+:))".Näin+se+hyvä+syyspäiväni++on+aika+kivuttomasti+pitkälle+iltaan+vierähtänyt.+Jatkoja+teillekin!
  7. Tänään+täytyi+rientää+ajoissa+kalaan,+jo+kymmeneksi.+Se+on+jo+meikäläiselle+aikaista.++Parin+kilon+mötkylän+ostin+fileerattuna+6.95/+kg.++Kyllä+siitä+parille+hengelle+5pv+saa+syötävää+"piäruokana."Hyvin+näytti+kalakauppa+käyvän,+pientä+jonotusta,+vaikka+ammattitaitoiset+fileeraajat+nopsasti+hommaa+tekivät.+Kyllä+Hurskainen+on+tosi+eläinystävällinen.+Olen+sen+huomannut+jo+aikaisemmista+kirjoituksista.En+yllä+lähellekään+niihin+mittoihin.++Ampiaisia+oli+mökkini+tienoilla+paljon.+Sen+huomasin,+että+kun+ei+hätyyttele,+ne+ei+pistele.+Niinpä++ne+tulivat+kalanperkauspaikalle,+pörräsivät+ympärillä,+kävelivät+käteni+päällä++ja+pöydällä.++Yhteistyö+toimi+pitkään+hyvin+ja+rauha+säilyi.Sittenpä+kerran+hosuin+viikatteella+heinikkoa+matalammaksi.+Äkkiä+pöllähti+lauma+ampiaisia+kimppuuni.+Siihen+jäi+viikatteeni+ja+pinkaisin+karkuun.+Silti+muutaman+piston+sain,+niillä+oli+pesä+maassa+ja+tietämättäni+sitä+huitaisin+viikatteella.+Ampiaiset+suuttuivat+niin,+että+vahtasivat+koko+lähiseutua+valmiina+hyökkäämään.++Kun+pistot+kirvelivät+kaulani+ja+käsivarsia,+kasvoi+kostosuunnitelmani.++Sellainen+terroriteko,+joita+ihmiset+tekevät.+Keräsin+vanhoja+ryysyjä+ja+kiersin+ne+tervaksisten+palikoiden+ympärille,+valelin+"pommin"+moottoriöjyn+jätteillä+ja+petroolilla++ja+se+tumppu+pitkän+seipään+nokkaan.+Sytytin+tumpun+tuleen+ja+roihu+ampiaispesään.+Kyllä+siitä+loppu+tuli,+mutta+olihan+se+raakalaismainen+temppuni.+Näin+se+vain+aika+rauhallinen+eläjä,+kuin+minä+kuvittelen+olevani,+päätyi+mokomaan+temppuun.Niin...tänään+oli+aurinkoinen+mukava+päivä.+Ihan+mielellään+tein+kalastuksen+lisäksi+toisenkin+parin+kilometrin+asiakeikan.+Kävellen+tietenkin.+Nyt+ryhdyn+tv:tä+töllöttämään.
  8. Nyt+se+taas+satelee!Vaan+olihan+tuo+päivä+muuten+mukiinmenevä.+Aamulla+kun+talsin+keskikylälle+markettiin+päin,+niin+auriko+näyttäytyi+reilusti+punaisena.+Tuli+mieleeni,+että+näinköhän+se+on+räjähtämään+päin.Ei+se+harhanäkyni+ollut,+uutisissakin+tuli+tästä+ihmeestä.+Myös+asiantuntijoilta+pari++hieman+erilaista++selititystä.+Minun+arveluni+räjähtämisestä+taisi+olla+liioittelua.Eilen+kyllä+itse+aiheutin+sotkun,+kun+yritin+rekkaitumisen+katomisen+jälkeen+kopioida+kirjoittamani.+Hätäisesti+kohelsin+ja+täysin+pieleen+meni.++Taisipa+pinnani+kärärähtää,+pistin+jo+"pillit+pussiin"+siltä+päivältä.+Hetken+päästä+muutin+mieltäni+...+täytyyhän+sitä+jotain+kirjoittaa.Olen+luullut,+että+kyllä+pinnani+kestää,+mutta+hyvä+sekin+että+kuohahtaa.+Onhan+sekin+elämän+merkki.+Työaikanani+firman+pomo+loihe+lausumaan,+kun+oli+erikoisen+hankala+työ+tehtävänä,+että+jospa+"sinä+tekisit+kun+sulla+on+ne+lehmän+hermot."+Ei+se+nyt+loukkaus+ollut,+mutta+ei+paljon+puuttunutkaan.++Kun+hän+toisen+kerran+käytti+samaa+"miellyttämisen"sananpartta,+ilmoitin,+että+minulla+on+ehtoja.+Haluan+lisäkorvauksen+tästä+"eirinomaisuudestani+"+ja+ei+mitään+pennejä,+vaan+seteleitä.+Tulihan+sitä,+koska+työ+oli+tehtävä.Joo...tässä+se+nuoruus+vauhdilla+hupenee.+Tulee+kyllä+joskus+mieleen,+että+nostelisiko+itseään+niskasta+ja+ravistelisi+repäisemään+jotain+puuhaa+elämisensä+ylläpidon+lisäksi.+Kyllähän+virityksiä+on+valmiina+toteutettavaksi,+uudempaa+versiotakin+voisi+olla.+Eipä+silti,+hyvin+päivät+täyttyy+entisilläkin+menoillani,+ehkä+liiankin+helpolla.+Ei+kuitenkaan+ole+kyse+ansioistani,+ei+rahallisista,+eikä+henkilökohtaisista.++Itsensä+piristämien+olisi+tarpeen,+vain+olla+möllöttäminen+on+"nuoruudensa"+tuhlaamista.+Tällaista...tuskinpa+sentään+olen+sekopäiseksi+tullut.+Heippa!
  9. Hyvää+iltaa!Eilen+lojottelin+saunanlauteilla++koko+rahan+edestä,+ts.+saunavuoroni+tarkkaan.+Sittenpä+olin+niin+lopen+väsynyt,+että+oli+tavallista+aiemmin+hiivittävä+pehkuihin.+Ehdin+jo+vakavissani+ajatella,+että+näinkö+nopeasti+se+tosivanhuus+kehittyy.+No,+erittäin+hyvin+sain+nukuttua+aamustakin+tunnin+lisäaikaa+nykyiseen+normaaliini.Väsymyskin++katosi+kun+kaurapuuron+ja+kahvit++sain+syötyä+ja+juotua.++Niinpä+ajelin+Kuusijärvelle,+kaupunkilaisten+eräretkipaikkaani.+Olihan+siellä+jonkun+verran+kansaa,+enimmäkseen+saunojia+ja+uimareita.+Minähän+en+viileissä+vessissä+ui.++Järven+kyllä+kiersin,+polulta+en+nyt+poikennut.+Kovin+oli+metsä+vetinen,+joka+notkanteessa+lätäkkö.++Siinäpä+väsykin+katosi+ja+paluu+ainakin+lähes+ennalleen+tapahtui.Noela+kertoi+jutussaan+huomanneensa,+kuinka+hyvän+vaikutuksen+tekee+kun+kalakeiton+keittää+ruotoineen+ja+päineen.++Tottahan+se,+niin+olen+aina+tehnyt+ja+kerroinhan,+että+kalan+käsittely+on+hallinnassani,+vaikka+muita+puutteita++onkin.++Helpottaahan+se+syömistä+kun+keitetyt+kalanruodot+putsaa+liemestä+valmiiksi.++Meillä+ei+sitä+tehty,+ellei+syöjinä+ollut+vieraita.++Kyllä+se+onnistuu+syömisen+yhteydessäkin.++Fileeratessa+vetäisen++fileen+"huolimattomasti"+niin,+että++jää+kalaa+mukaan.+Näin+riittää+pätkityt+ruodot+ja+pää+(kituset+voi+poistaa)+hyvään+kalakeittoon.+Tulikohan+tästä+turha+"taitojeni+ylistys":))Se+tärkeä+säätieto.+Aamukävelyni+aikaan+oli+melko+pilvistä,+illempana+aurinkokin+rökitti.+Heippa!
  10. "Epätavallista+että+tekemättömät+työt+sisällä+ja+ulkona+ei+nyt+haittaa+yhtään.+Niin+että+kauan+eläköön+tautipöpöt,+kun+kerran+lomaa+antaa."++Näin+päästelee+Hurskainen+viestissään.+Siinä+on+jo+vakavassa+asiassa+huumoria+kerrakseen.Puskasuleima+myös++"kotikiälellään"+päästelee+totuuksia.+Minulle+tuo+kieli+ei+ihan+tutulta+vaikuta,+mutta+siitä+tolkun+löydän.+Kotikiel+ois+hyvä+säilyttee+ja+jotta+hiän+säilys,++pitäs+välliin+sillä+tapoo+huastoo.+Mon+ei+semmosta+tajuu,+vuan+onhan+se+kumminnii+ommoo+persoonoo+ainakii+oman+kasvamisen++alakupiästä.+Ei+semmosella+ou+merkitystä,++jos+vaikka+muatiaiselta+tai+muutennii++yksinkertaselta+jollennii+vaikuttas.+Vähiin+on+jiänynnä+minultakii++varsinaisen+äiteenkielen+huastamisen+toinperänen+yritteleminen.+Jotta+totta+sekii+voipi+olla,+että+turha+liijallisen+sivistyksen+matkiminen+pilovaa+koko+immeistä.Aikamoisia+ja+monitaitoisia+kokkeja+ovat+Pirttiin+kirjoittavat+naiset.+Ja+minulle+yllättäin,+Late+pysyy+taitoniekkojen+joukossa.+Minä+en+ole+sitä+tasoa+sinnepäinkään.+En+leimaa+itseäni+ihan+tumpeloksikaan.+Kyllä+puuro+kaurahiutaleista++mikrossa+valmistuu+joka+aamu.+Nakit+osaan+lämmittää+ja+kahvin+keittää.+Kalan+käsittelyn+olen+oppinut+ja+myös++jatkojalostuksen+syötäväksi.Ehkä+jotain+muutakin+vähän++arpajaismeiningillä.+Pullataikinaa+en+ole+taputellut,+mutta+räiskäleiden+paisto+sujuu.SkilaN+mainitsi,+että+muka+osaan++pistää+läppärin+toimimaan.+No+joo...hyvää+tuuria,+kovin+pienet+ovat+taitoni.+Löysin+hiiren+ja+osoittimen+asetukset,+niitä+ramplasin+ja+siitä+tokeni.+En+tiedä+mikä+niistä+tepsi,+välikö+sillä+kunhan+korjaantui.Tihkusateen+puolella+tänäänkin+pysyi.+Marketissa+käyni+sentään+ilman+kosteusvaurioita+sujui.++Sen+verran+aurinko+vilahti+näkyviin,+että+nyt+sain+ruskakuvaukseni+hoidettua.+Katsellaan...