Vapaa kuvaus

Elämään! "Näin menee päivä kerrallaan!" Odotan vain askeleita aamusta iltaan - aina turhaan. Päivästä päivään jono tuskalla järjestyy jokaisen päivän ikävä ja tyhjyys - maalima on hylännyt. Jospa sittenkin...yritän, muutun. Risteilen hurjasti ajassa tässä eilisestä tulevaan. Vanhasta valikoin sopivat eväät ilta - aurinkoon. Päivästä päivään rutisevat luuni pystyyn nostan! Venytän, juoksen, humppaan, verryn luen, piirrän, jonkun seuraan kerryn! Enhän ole yksin yksinäinen jossain odottaa, huokaa seuralainen. Turha odottaa lopun päivää auttaa vain tätä elettävää. ... ynnämuu Kirjoittelen silloin tällöin 70 palstalle yo.nimimerkilläni. Joskus muuallekin, silloin usein toinen nimimerkki. ... Pistin "esittelykuvani "lisäksi kuvia maalaamistani tauluista. On tullut harrasteltua väreillä rötväämistä. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

29

Kommenttia

4483

1. Todelta+tuo+tuntuu,+että+nauraminen+on+jäänyt+vähäisemmäksi.++Näinhän+SkillaNkin+päätteli.+Olisiko+osasyy+siinä,+että+kun+on+loppupuolella+sataa+ikä,+on+ehtinyt+kuulla+monenlaista+vitsiä.+Todella+vanhat+vitsit+eivät+naurata+edes+kohteliaisuudesta.++Jokainen+varmaan+tuntee+"vitsiniekkana"+itseään+pitäviä,+jotka+hanakasti+tarjoilevat+vitsejään+joka+käänteessä.+Jos+vielä+muisti+on+heikentynyt,++vitsikokoelma+on+kaventunyt+ja+samat+iänikuiset+vitsit+tulevat+uutuutena+esille.++-+Oletko+kuulluut...?+Saman+tunnin+aikana+ehtii+toistojakin+tulla.+Kohteliaastihan++nähin+on+suhtauduttava,+vaikka+hersyvää+naurua+ei+saa+muuten+aikaan,+kuin+ajattelemalla+koomisesti+toistoja.++Ja+mitäpä+vielä,+saatanhan+minäkin+syyllistyä+saman+kaltaisiin+toistoihin!+Yritän+kyllä+vältellä.Melkeinlate`+kertoi+muusista+käytetyn+sanaa+"sokkero."+Enpä+tunne+tätä+muusin+korvikkeena.+Perunamuusi+on+käyttämäni+ja+kuulemani.+Huttu+on+tuttu,+mutta+siinä+on+perunamuusin+seassa+melko+runsaasti+ruisjauhoja.++Syötiin+vanhaan+aikaan"+voisilmällä"+ja+lorautettiin+vielä+kunnon+kermaa+voisilmän+päälle+-+jos+sattui+olemaan.++Huttua+käytettiin+jonkin+verran+muusia+korvaamaan,+varsinkin+jos+se+tuote+oli+jäänyt+vetelähköksi.Iltapäivällä+ilma+korjaantui,+lämpeni+ja+aurinko+paistoi.+Olimme+yo-+juhlissa.++Hyvin+jo+tarkeni+auringon+paisteessa+ulkonakin+istuskella,++tarinaa+kertoa+ja+vitsejäkin+heitellä.++Nyt+kun+olen+jo+saunassakin+käynyt,+tuntuu++kuin+päivä+olisi+täysi.+Kuitenkin+aurinko+paistaa+niin,+että+valo+on+sopiva+kun+säleverhot+ovat+edessäni+ja+toiminnassa.Toivon+teille+hyvää+jatkoa+kesää+kohti!
  2. Enpä+tiedä+mitä+sanoisin+MM+:an++Kauppalehden++uutiseen.+"+Muutokset+huumorintajussa+voivat+kertoa+dementiasta+ja+muistin+heikkenemisestä+jo+yhdeksän+vuotta+ennen+sairauden+varsinaista+puhkeamista."Ensiksi+tulee+mieleeni++jääviyteni+tämän+asian+käsittelyyn.+Olen+siinä+iässä,+että++uutisen+mukaan++olen++jo+siinä+vaiheessa,++ettei+sanomisellani+ole+mitään+merkitystä.+Toisekseen,+tämä+yhdeksän+vuotta+aiemmin+ilmennyt+varoitus+ja+sen+muoto+on+mielestäni++arvauksen++arvoinen.+Voisihan+sanoa+vankemmin:++seitsemänkymmentäkuusi+vuotias++voi+odottaa,+että+yhdeksän+vuoden+kuluttua+saattaa+hyvinkin+tulla+85+v.+päivät+-+tai++jäädä+kokematta.Tänään+ilmanvaihto+ulkona+pelasi.+Tuulimittarina+pitämäni+kuusi+huojui+ja+väliin+vapisi.+Tuulenpuuskissa++taisi+tulla+kuuselle+vilu,+koska+lämpöäkin+oli+vain+rapiat+viiden+päälle.+Otin+autonkotteroni+käyttööni+tuulensuojaksi.+Ehkä+Hurskaisen+kertoman+esimerkin+ansiosta.+Täytyihän+sitä+kotteroa+juoksuttaa+yli+tarpeeni,+kävin+Porttipuistossa+vahinko-+ja+jäännöskamoja+kaupittelevassa+liikkeessä.+Eipä+sieltä+mittään+erikoista+tärppiä++käsiini+sattunut.Vitosen+ostoksilla+selvisin.+Tulipahan+ajeltua+ja+ketseltua.+käyttäjä.Suolan+turhasta+käytöstähän+varoitellaan.+Luulen+olevani+kohtuu+käyttäjä.+Enkä+raja+rikkoutuu+suolalohella+mällätessäni.+Mitenkä+sitä+nyt+ilman+suolaa.Sitkeästi+viestien+lähetys+vaivaa.+Jospa+he+jonain+päivänä+korjauksen+löytävät.+Onhan+kerrotun+mukaan+tieto+perille+mennyt.+Nyt+taas+on+kokeilussa+asia+esillä.....
  3. Tavallista+iltaa++Pirtissä+vieraileville!Istun+tässä+ikkunan+edessä+usein.+Luen,+kirjoitan+tai+selaan+nettiä.+Vaikka+en+tunnusta+päätoimisesti++kyttääväni++kulkijoita+ja+tapahtumia+eteeni+avautuvalla+kadulla,+niin+tuleehan+sitä+melko+tiuhaan+eteensä+vilkaistua+-+ellen+ole+päivänokosillani.Tänään+ilma+vaihteli+usean+kertaan.+Aamulla+oli+hyvin+aurinkoistakin,+lämpökin+kipusi+lähes+++20+paikkeille.+Niinpä+ihmiset+liikkuivat+kepeissä+hepeneissä,+polvipöksyissä,++lyhyt+hihaisissa+vaaleissa+paidoissa.+Ihmettelin+kuinka+tarkoin+kulkijat+ovat+ilmoja+seurailleet.++Iltapäivällä+viileni,+aurinkokin+pysyi+enimmäkseen+pilvien+takana.+Kaduilla+ihmisten+asut+olivat+muuttuneet,+oli+enimmäkseen+tumma+tukevaa+puseroa+tai+takkia+ja+housujen+lahkeet+olivat+pidentyneet.+Se+oli+kadulla+kulkevista+yleiskuva.+Mistä+ihmeestä+he+täppäsivät+äkkiä+syysasut+päälleen?+++Saattoihan+he+olla+paikallisliikuvia,+kauppareisuillaan+ja+lenkkeilemässä.+Ja+näin+asujen+tukikohta+lähellä.++Eikös+kertomani+vaikutakin+kyttäämiseltä?++Puolustukseksi+sanon,+että+mihinkäs+panen+silmäni,+kun+kerran+ikkunan+edessä+on+istuinpaikkani.++En+kai+mene+komeroon+piileksimään.Tarkkaan+ovat+MdK-+syynänneet.+Luultavasti+ohjeituksen+mukaan,+tuskinpa+siinä+on+ollut+henkilökohtaista+kiusottelua.+Kerran+olen+joutunut+täyttämään+lanketin,+jolla+sevitettiin+rahojen+alkuperä.++Nostin+pankista+muutaman+tonnin+ja+menin+sitten+toiseen,++"ruokapankkini"+tilille++pistämään+ne+rahat,+jotta+saan+sapuskani+maksettua+kortilla.++Silloin+ei+minulla+vielä+ollut+verkkopankkiliittymää.++Kyllä+virkailija+oli+vaikeana+kun+selitti:+tälläinen+vaaditaan,+ei+millään+pahalla...+Mitäpä+tuossa,+ei+siinä+minuuttia+mennyt+paperia+täyttäessäni.Nyt+taitaa+höpinäni+olla+jo+yliajalla+ja+yli+pitkä.+Jatkoja+teille!+Tästä+se+lähtee,+jos...
  4. Hyvänpuoleista+päivää.++Hyvä+keli,+vielä+lämpöäkin+riitti+n.++20.+Labrassa+kävin+aamusta,+en+nyt+oman+asian+takia,+mutta+kuitenkin.++Jaa-a,++SillaN++mainitsi+pöytätekeleistäni.+Olen+tosiaan+joskus+niistä+kirjoittanutkin.+En+edes+muista+tarkkaan+mitä.+Tässä+se++yksi+olohuonessamme+on+ollut+valmiina+jo+vuosia.+Lähes+600+katajakakkaraa+siihen+on+liimattu.+Puukosahalla+ne+sahata+nytkyttelin+yli+20+vuotta+kuivatetuista+katajista.+Kovaa+puuta,+mutta+kun+jästipäisesti+täytyi+"käsityönä"+tehdä.++Nyt+olisi+vielä++parin+pöydän+tarpeet+kakkaroita.+Ne+sahattiin+kaverin+sirkkelillä.++Olen+voinut+kirjoittaa++aikeista+ryhtyä+näistä++tekemään+kalua.++Onhan+se+muutaman+vuoden+viivästynyt,+kun+ei+ole+välttämätön+pöytätarve+tarve+päälle+painanut.+Saapa+nyt+nähdä,+väkisin+väännettäviä+urakoita+en+nyt+ota.Sama+pätee+maalaushommiini.+Kyllä+niitä+tekeleitäni+on++pariinkin+kertaan+täyttämään+seinät.+Ja+jonkin+verran+muuallakin.++Mistään+"läpilyönnistä"+en+kuvittele+ja+en+suuremmin+kauppaakaan+mitään.+Olen+oikeasti+harrastelija+ja+sellaisena+koth.+tyytyväinen+itseeni.Selaan+internetistä+kaikenlaista+mielenkiintoni+mukaan.+Niinpä+myös+Perussuomalaisten+keskustelupalstaa.+Hyvin+näkyy+puolueen+puheenjohtaja+kisa,+räväkkänäkin.+Asiahan+ei+tietysti+minulle+kuulu,+mutta+onhan+se+hyvä+seurata+miten+missäkin+meslataan.+Aurinko+taas+paistaa++ikkunsta+päin+naamaani.+Täytyy+kaihtimilla+rauhoittaa.+Ja+nyt+kokeilemaan,+heippa!
  5. Mitenkä+nyt+oikein+"älyvapasti+"+muotoilisin++vastausta+Venlastiinan+huomionosoitukseeen?++Koski+kirjoittamaani+++somalilasten++lähettämisestä+täältä+"oikeaan++oppiin"+Somaliaan...+no,+kiitos+kiitoksista!Voisipa+hyvinkin+olla++paikallaan+lähettää+isukit+mukaan++takaisin+vaikka+Somaliaan..++Vaikka+Somalian+hallinta++on+hajanaista,+merkittävästi+klaapohjaista,+on+heillä+melkoisia++yhtäläsyyksiäkin.+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++Esim.+islam+on+Somalian+valtionuskonto.+Perustuslaki+ei+hyväksy+muiden+kuin+islamin+edistämistä.+Myös+naisten+sukup.+elinten+silpominen+on++hyvinkin+yleistä.+(joidenkin+tietojen+mukaan+90%)++On+selvästi+oletettavissa,+että+lasten+"kouluttaminen"+tapahtuu++"maan+tapaan"+ja+on+ristiriidassa++suomalaisten+tapojen,+jopa+lain+kanssa.++Islamistinen+al+Shabaab+on+melkoisen+voimissaan++ja+on+mahdollista,+että+tämäkin+toimii+kouluttajana.+Heillä+on+omat+lain+tulkintansa.Nim."+Tuo.+tiedetään."+Olen+kyllä+jo+aikemmin+huomannut+joitain++kirjoituksia+islamistioppiin+lähetetyistä.++Niitä+olen+pitänyt+harvoina+yksittäistapauksina,+joihin+en+ole+halunnut+sen+enempää+reagoida.+Tämä+lukemani+artikkeli+vaikutti+luotettavalta+tietolähteeltä++ja+laajensi+toiminnan+ulottuvuutta.++Eipä+minullakaan+ole+minkäänlaista+uskonnollista+sidonnaisuutta,+joten+siinä+mielessä+ole+vapaa+muoodostamaan+mielipiteeni.Eikä+turvapaikan+hakijat+ole+sellainen+tabu,+jota+ei+saisi+asiallisesti+käsitellä.+Kun+turvapaikan+hakijan+asia+on+käynyt+läpi+kaikki+oikeusasteet,+ja+saanut+kielteisen+päätöksen,+toteuttaminen+on+seuraava+askel.++Siinä+ovat+jo+asianajajat+palkkionsa+tienanneet.+Mihinkään+yleensä+turvapaikanhakuun+liittyvään,+pakolaisvastaiseen+propakandaan++en+liity.