Vapaa kuvaus

Elämään! "Näin menee päivä kerrallaan!" Odotan vain askeleita aamusta iltaan - aina turhaan. Päivästä päivään jono tuskalla järjestyy jokaisen päivän ikävä ja tyhjyys - maalima on hylännyt. Jospa sittenkin...yritän, muutun. Risteilen hurjasti ajassa tässä eilisestä tulevaan. Vanhasta valikoin sopivat eväät ilta - aurinkoon. Päivästä päivään rutisevat luuni pystyyn nostan! Venytän, juoksen, humppaan, verryn luen, piirrän, jonkun seuraan kerryn! Enhän ole yksin yksinäinen jossain odottaa, huokaa seuralainen. Turha odottaa lopun päivää auttaa vain tätä elettävää. ... ynnämuu Kirjoittelen silloin tällöin 70 palstalle yo.nimimerkilläni. Joskus muuallekin, silloin usein toinen nimimerkki. ... Pistin "esittelykuvani "lisäksi kuvia maalaamistani tauluista. On tullut harrasteltua väreillä rötväämistä. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

29

Kommenttia

4483

1. Tavallisen+hyvää,+jo+lähes+mennyttä+päivää!Poutapäivä,+aurinkoa+tuli+ja+nollakelistä++kymmeneen+lämpökin+päivän+mittaan+kipusi.+SkillaNilla+puuhaa+pukkaa,++hyvähän+se+kun+tehdyksi+tulee.+Kirjoituksesta+poimin+kaksi+asiaa:+kalan+pakastamisen+ja+villasukat.++Minulle+ovat+viisaammat,+kokemuksiensa+kautta+tietonsa+hankkineet+kertoneet,+että+lohi+säilyy+pakastettuna++hyvänä+3+kk.+Ei+enempää.+Niille+main+olen+joskus+säilytellyt+ja+en+ole+huomannut++pilaantumisen+merkkejä.++Voi+hyvinkin+olla,+että+veden+kanssa+pakastaminen+ei+ainakaan+pilaa.++Sitten+villasukat:+olen+aika+usein+kesälämpimilläkin+pitänyt+villasukkia.+Ei+lämpimän+takia,+mutta+villasukka+ei+hiosta.+Vaikka+en+osaa+neuloa,+tiedän+millainen+on+hyvä+villasukka.+Siinä+täytyy+olla+kantapää+tehtynä+hyvin+istuvaksi,+vahvennettuna+jalan+muotoon.+Suoraan+putkeen++neulottu+sukka+ei+asetu+jalkaan.++Sellainen+tulee+usein+harrastuksen+aloittelijalta.Marketissa+oli+jostain+syystä+aika+vilkasta.+Kassajonot+olivat+pitkiä+ja+ihmisillä+suuret+kuormat+tavaraa.++Ei+siinä+jonossa+varttitunti+riittänyt.+Eihän+minulla+mitään+tiukkoja+aikatauluja+ollut.+Saatoin+rauhallissti+jonossa+hiipiä+kohti+tavarahihnaa+ja+kassaa.++Joillakin+kyllä+näkyi+tuskastumisen+merkkejä.+Niihän+se+on+nykyään.+Tuli+mieleen+vanhat+ajat,+kun+kylille+kauppaan+mentiin+osittain+veneellä+ja+loput+kävellen+yht.12+km.+ja+sama+matka+reppukuorman+kanssa+takaisin.+Kaupassa+oli+penkeillä+istuskelemassa+ukkoja++tarinoimassa.++Kauppias+mittaili+läskipaketteja++ja+jauhoja+pussitti++kilottain+toivomusten+mukaan.++Pännällä+kauppias+tekaisi+laskun+käärepaperille++ja+muistan+ihmetelleeni+kuinka+nopeasti+hän+tuloksen+ynnäsi.++Eikä+ollut+kauppareissulla+missään+kiirettä.Hyvää+jatkoa+teille+tälle+loppu+päivälle+ja++tuleville+päiville!
  2. Viilenihän+se+ilma,+mutta+ei+sadellut.+Tosin+en+koko+päivää+vahtinut,+täytyihän+päivänokoset+ihan+kunnolla+nautiskella.+Jos+sillä+aika+olisi+sadetta+ryöpsäyttänyt,+olisi+jäljet+näkyneet.LateVaan+veisteli+tekemisistäni+ja+aikaan+saannoksistani+...+myönteiseen+sävyyn.+No+kiitän+kuitenkin!+Osittain+on+perääkin+ja+myös+liioitteluakin.+Itsehän+olen+vuosien+aikana+vouhkanut,+kertoillut+turhaankin+tekemisistäni.++Ei+niillä+kuitenkaan+ole+yleisempää+merkitystä.++Voisin+hyvin+perustellusti+kääntää+toisinpäin+hyvät+maininnat,+mutta+olkoon+tässä+tällä+kertaa.++Minulle+voi+tulla+kirjoitteluuni+++ongelmia.+Läppäristäni+alkaa+olla+akku+sökö.+Kone+näyttää,+että+akku+latautuu+vain+8+%++täydestä+tehosta.++Tästä++olen+tiennyt+20%+enimmäistehosta+lähtien.+Hitaasti+se+hiipuu.+Kävin+kysymässä++näiden+vempeleiden+korjausliikkeestä.+Akun+saanti+kestää+1-2+viikkoa+ja++läppäri+pitää+viedä+nähtäväksi,+jotta+tulee+varmasti+sopiva+akku+tilaukseen.++Näin+lienee+tehtävä,+katson+vielä.+Onhan+vanha+läppärini+tallessa.+Kyllä+se+vielä+toimi+kun+kytkin+tämän+käyttöön.+Saapa+sitten+nähdä.+Pieniähän+nämä+harmit+ovat+suurien+rinnalla.Tuleehan+uutisia+seurattua,+myös+Ranskan+presidenttikisaa.++Yllättävän+iso+oli+hylättyjen,+tyhjien+äänestyslippujen+määrä+11,5+%+ja+äänestämättä+jättäneitäkin+25%.++Ehdokasasetelma+oli+sellainen,+että+näinkin+monet+tunsivat+itsensä+"kodittomiksi."++Kävin+ajatusleikkiä,+kuin+olisin+vastaavassa+tilanteessa+tehnyt.++Se+nyt+oli+Ranskalainen+tilanne,+suoraan+ei+voi++muualle+soveltaa.+En+tiedä,+kuinka+olisin+menetellyt.Hyvää+jatkoa+teille++viilenevistä+ilmoista+huolimatta.+Kyllä+se+siitä+...!
  3. Tänään+täällä+oli+vielä+kelpo+keli.+Aurinko+paistoi+lähes+koko+päivän,+varjolämpökin+kohosi++päälle+kymmen+plussan.+Kuusijärvihän+se+on+usein+retkeilypaikkani.++Niinpä+kierrettiin+järven+ympäri+tänäänkin.+Siellä+ei+ainakaan+autojen+pakokaasut+ja+hiekan+pöllyäminen+haittaa.+Aika+paljon+oli+porukkaakin,+opastettu+patikkaretkinkin+oli+lähdössä.+Siihen+ei+oltu+varauduttu.Näissä+pienissä+käpsehtimissä+ne+päivät+kuluu,+eikä+ehdi+edes+kituuttamiselta+tuntua.++Kun+luin+edellisisestä+,+s-s+viestistä+kenkien+ostamisesta,+niin+palautui+minunkin+kenkätarpeeni+mieleen.+Jalkani+on+kai+jalostunut+sukupolvien+mukana++käyttötarpeen+mukaiseksi.+Ne+ovat+leveät+varvaspäästäkin,+varmaan+kehittyneet+vetelien+soiden+kävelyyn+sopivaksi+ja+samalla+tukevan+rintavaksi,+joten+pitää+olla+nauhalla+säädettävät+kengät.+Monet+kengät+olen+hätäisesti+hankkinut+ja+kipuillen+yrittänyt+käyttääkin.++Nyt+vältän+viimeiseen+asti+sopimattomien++kenkien+ostoa.+Huonolla+onnella++kenkien+hakuni+saattaa+kestää.+Olenhan+niitä+jo+katsellutkin,+mutta+ei+ole+vielä+tulenpalava+kiirekään.SkillaN+mainitsi++kännykän,+avainten++ja+rahapussin+mukana+olon+tärkeydestä.++Kyllä+muuten,+mutta+olen+pysynyt+sen+verran+jästipäänä,+että+kännykkää+harvoin+ulos+kantelen.Silloin+kun+on+odotettavissa+tärkeänä+pitämäni+puhelu,+pistän+kännyn+taskuuni.+Muutoin+saavat+soitella++vaikka+uudestaan,+tarkistan+kuitenkin+melko+usein+mahdollisesti+tulleet+soitot+ja+tekstiviestit.++Vastaan+vain+jos+katson+sen+tarpeelliseksi+ja+tunnistan+soittajan.Kyllä+se+ilmojen+viileneminen+lienee+tosiasia.+JärKEVÄT++kai+sopeutuvat,+koska+valitukset+tuskin+kantavat.+Hyvää+pärjäilyä+teille+tulevaan!
  4. Olen+samaa+mieltä,+Hurskainen,+kyllä+se+pientalossa,+omakotimallisessa+asumuksessa+on+vapaampaa++elellä+ja+harrastella.++Olen+sen+ymmärtänyt,+mutta+ne+käänteet+elämäni+varrellaovat+pyörahtäneet+toisin.+Niinpä+saloseudun+korpimökissä++kasvaneenakin++olen++joutunut+valitsemaan+kerrostaloasumisen.++Näin+on+mennyt+55+vuotta.+Onhan+siinä+ollut+aikaa+sopeutua.+Eikä+se+nyt+aivan+alkua+lukuun+ottamatta+ole+ollut+edes+kovin+kivuliastakaan.Olen+vuosikymmenien+aikana+"maakuntamatkojeni"+aikana+seuraillut+piennen+kaupungin++ja+maalaiskunnan+elämänmenoa.+Tietysti+syrjäkulmien+autioituminen+on+selvä+merkki.+Nuorempi+polvi+on+ottanut+"pitkät"+kuten+minäkin.+Heistä+sinnikkäimmät+paikalleen+jääneet+kanssani+samaa+ikäluokkaa+olevat,+ovat+myös+muuttaneet+kylämaihin.+Monet+palvelutaloihin,+jotkut+varakkaammat+ovat+ostaneet++kerros-+tai+rivitaloasunnon.++Näin+se+on+tapahtunut+jo+kuudenkympin+jälkeen.++Heissäkin+on+jo++ehtinyt+tapahtua+lopullinen++iso+harvennus.Muistan+kyllä,+kuinka+pohdiskelin+asuntojärjestelyjäni++alle+viisikymppisenä.++Näistä+lukuisista+esimerkeistä+päädyin+siihen,+että++on+turha+enää+muuta+miettiä+kun+kerrostaloasumista.++Onhan+se+elämäni+jatkunut+yllättävän+pitkälle+-+paljon+yli+ikäluokkani+keskimääräisen+taivalluksen+yli.+Silti+pidän+oikeana+asumisratkaisuani.+Ainahan+sitä+jotain+virikettä+löytää,+vaikka+ei+ruhnammia+olekaan.+Jos+tuntuu,+ettei+jaksa,+voi+hyvin+löysäillä,+kun+pakolliset+työt+eivät+paina.+On+siinä+lausumassasi,+Hurskainen,+jotain+perää,+että+"elämä+on+virtaa+vakaasti+omissa++uomissaan."++Niinhän+se+on+tavallaan,+en+nyt+osaa+suuremmin+valittaa+ja+kaduhan+en,+koska+se+on+turhaa.++Ja+hyvin+se+sinullakin++menettelee,+saat+ponnistella+vapaasti+ja+ehkä+se+ympäristö++antaa+arvoa++ja+aihetta+elämästä+nautiskeluunkin.,+Hitto,+olen+kirjoittelun+yliajalla,+pitää+vilkaista+tv;stä+Pressiklubi.+Heippa+nyt!