Koraani

????

opettaa vain kolme kertaa rukoilemaan niin miksi sunnit rukoilevat 5 kertaa?

24

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • najis kafir

Perimätiedon mukaan menevät he.

Koraani ja hadithit neuvovat siis eri tavoilla.

Sunnit kuitenkin pitävät Koraania korkeampana auktoriteettina kuin haditheja.

Minäkin siis liityn kyselemään, että miksi sunnit rukoilevat enemmän kuin Koraani opettaa?

• ????

Tämä askarruttaa siksi että koraani usein sanoo ettei allahin sanaa voi muttaa. Tästäpä herääkin toinen kysymys miten toora ja raamattu ovat korruptioituneet? Eihän hänen sanaansa voi muuttaa?

• Islam <3
        ???? kirjoitti:

Tämä askarruttaa siksi että koraani usein sanoo ettei allahin sanaa voi muttaa. Tästäpä herääkin toinen kysymys miten toora ja raamattu ovat korruptioituneet? Eihän hänen sanaansa voi muuttaa?

Olen täysin samaa mieltä. Jos hadiithit ovat ristiriidassa koraanin lakien kanssa, ne eivät voi pitää paikkaansa eikä saisi toimia niiden mukaisesti, koska niitä on voitu muunnella. Tässä vaiheessa ongelman ratkaisee niin, että toimii kuten Koraanissa käsketään toimia eikä toisin. Ja en varmaan uskoisi että Profeetta (SAAS) koksaan olisi väittänyt mtn vasten Allahin tahtoa!

Salaam!

• Akkadi
        Islam <3 kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä. Jos hadiithit ovat ristiriidassa koraanin lakien kanssa, ne eivät voi pitää paikkaansa eikä saisi toimia niiden mukaisesti, koska niitä on voitu muunnella. Tässä vaiheessa ongelman ratkaisee niin, että toimii kuten Koraanissa käsketään toimia eikä toisin. Ja en varmaan uskoisi että Profeetta (SAAS) koksaan olisi väittänyt mtn vasten Allahin tahtoa!

Salaam!

Jos koraani on ristiriidassa myös itsensä kanssa. Abrogaatio-opin mukaan myöhemmin annettu suura kumoaa aiemmin annetun.

Miksi allah olisi tänään yhtä mieltä ja huomenna toista mieltä?

Ovatko allahin kyvyt muuten rajoitettuja, koska kellarissa voi kuulemma ottaa viinaa, kun allah ei sinne näe? Tai sitten veden alla voi kuulemma kanssa tehdä jotain väärää niin ettei allah näe.

Juutalaisen ja kristityn Jumala tietää kaiken, näkee kaiken, tietää kaikki väärintekemisesi ja tekemättä jättämisesi, mutta tietysti myös hyvät tekosi. Tosin kukaan ei pelastu pelkkien tekojensa perusteella.

• Allah <3
        Akkadi kirjoitti:

Jos koraani on ristiriidassa myös itsensä kanssa. Abrogaatio-opin mukaan myöhemmin annettu suura kumoaa aiemmin annetun.

Miksi allah olisi tänään yhtä mieltä ja huomenna toista mieltä?

Ovatko allahin kyvyt muuten rajoitettuja, koska kellarissa voi kuulemma ottaa viinaa, kun allah ei sinne näe? Tai sitten veden alla voi kuulemma kanssa tehdä jotain väärää niin ettei allah näe.

Juutalaisen ja kristityn Jumala tietää kaiken, näkee kaiken, tietää kaikki väärintekemisesi ja tekemättä jättämisesi, mutta tietysti myös hyvät tekosi. Tosin kukaan ei pelastu pelkkien tekojensa perusteella.

Jumala tekee mitä hän itse tahtoo. Hän kumoaa suuran miten ja milloin tahtookin. Kuka sinä olet, jotta päättäisit siitä mitä Jumalan tulisi tehdä milloinkin? Hän on se ketä loi sinut, eli hän on aivan vapaa tekemään sinulle mitä tahtookin, mutta Allah on anteeksiantavainen, armelias!

• Allah <3

Allah on täydellinen, ei hänellä mitään heikkouksia ole. Kuka sinulle kertoi, ettei mukama Allah, koko luomakunnan Jumala ei näe veden alle tai kellarIin??? Kuka sairas niin sinulle kertoi?

Siis Jumalan kykyä kaikkiin asioihin ei rajoita mikään!

Mutta olen sitä mieltä, että se jumala josta sinä puhut, siis se jumala, joka ei osa antaa anteeksi yksin ilman, että on joku jonka avulla hän sen tekee... Niin on aika heikko ja hänen kykynsä ovat hyin rajallisia. Siis miksi ihmeessä jumalan täytyisi tappaa " oman pojansa ", jotta jotkut syntiset ei kärsisi mistään??? Tarkoitatko että Jumala rakastaa meitä syntisiä enmmän kuin " oma poikansa??

Se joka antsaitsee sanan Jumala ja isolla J:llä, hänen täytyy olla YKSI ja täydellinen, sellainen joka ei tarvitse kenenkään apua. Sellainen, joka ei ole samanlainen kuin mikään. Eikä häntä pystyisi vertailemaan heikkoon ihmiseen eikä mihinkään muuhun.

• ????
        Allah <3 kirjoitti:

Allah on täydellinen, ei hänellä mitään heikkouksia ole. Kuka sinulle kertoi, ettei mukama Allah, koko luomakunnan Jumala ei näe veden alle tai kellarIin??? Kuka sairas niin sinulle kertoi?

Siis Jumalan kykyä kaikkiin asioihin ei rajoita mikään!

Mutta olen sitä mieltä, että se jumala josta sinä puhut, siis se jumala, joka ei osa antaa anteeksi yksin ilman, että on joku jonka avulla hän sen tekee... Niin on aika heikko ja hänen kykynsä ovat hyin rajallisia. Siis miksi ihmeessä jumalan täytyisi tappaa " oman pojansa ", jotta jotkut syntiset ei kärsisi mistään??? Tarkoitatko että Jumala rakastaa meitä syntisiä enmmän kuin " oma poikansa??

Se joka antsaitsee sanan Jumala ja isolla J:llä, hänen täytyy olla YKSI ja täydellinen, sellainen joka ei tarvitse kenenkään apua. Sellainen, joka ei ole samanlainen kuin mikään. Eikä häntä pystyisi vertailemaan heikkoon ihmiseen eikä mihinkään muuhun.

Koska allah sano ettei hänen sanaa voi muuttaa ja kehoittaa teitä palaamaan kirjoihin mitäkä olivat teitä ennen, niin suosittelen sinulle raamatun lukua.

Eikö ole parempi että yksi kuolee kuin koko kylä? Se rakkaus minkä jumala on meille osoittanut jeesuksen kautta on asia mitä et voi ymmärtää jos et ole avoimin sydämmin.

Mutta eikös täältä löydy nyt sunnia joka haluaisi selittää tuon viiden rukouksen mysteerin?

• Ei, kiitos!
        ???? kirjoitti:

Koska allah sano ettei hänen sanaa voi muuttaa ja kehoittaa teitä palaamaan kirjoihin mitäkä olivat teitä ennen, niin suosittelen sinulle raamatun lukua.

Eikö ole parempi että yksi kuolee kuin koko kylä? Se rakkaus minkä jumala on meille osoittanut jeesuksen kautta on asia mitä et voi ymmärtää jos et ole avoimin sydämmin.

Mutta eikös täältä löydy nyt sunnia joka haluaisi selittää tuon viiden rukouksen mysteerin?

En voi uskoa nykyraamatun sanoihin, sillä olen huomannut sen isoja sisäisiä ristiriitoja, no thanks. Jos et usko, tarkista vaikka itse! Ja kerro mitä mieltä olet.

• ????
        Ei, kiitos! kirjoitti:

En voi uskoa nykyraamatun sanoihin, sillä olen huomannut sen isoja sisäisiä ristiriitoja, no thanks. Jos et usko, tarkista vaikka itse! Ja kerro mitä mieltä olet.

Ristiriidassa? Mitä mun pitäisi tarkistaa?
        Kohta varmaan kerrot että koraani on selkeä lukuinen jne. Virheitä siinä ei tietenkään ole ...?
        Laita pari esimerkkiä mitkä ovat ristiriidassa.

• :o
        ???? kirjoitti:

Ristiriidassa? Mitä mun pitäisi tarkistaa?
        Kohta varmaan kerrot että koraani on selkeä lukuinen jne. Virheitä siinä ei tietenkään ole ...?
        Laita pari esimerkkiä mitkä ovat ristiriidassa.

Jotenkin minusta tuntuu, ettet sinä olekaan lukenut raamattua kokonaan... tai vaikka yhtään? Lue se kannesta kanteen tarkasti ja vertaa sen alkuosaa sen loppuosaan... kerro sitten mitä huomaat.

• :/
        :o kirjoitti:

Jotenkin minusta tuntuu, ettet sinä olekaan lukenut raamattua kokonaan... tai vaikka yhtään? Lue se kannesta kanteen tarkasti ja vertaa sen alkuosaa sen loppuosaan... kerro sitten mitä huomaat.

Sinä selvästi olet nähnyt raamatun mutta et ole koskaan sitä lukenut. Kohta varmaan kerrot että muhamed löytyy raamatusta?!
        Uusi testamentti on uusi liitto joten kyllä ymmärrän. Vanha testamentti tukee massiaksen saapumisesta.

Kerropa miksi muhamed ei tiennyt jumalan nimeä?

• Islam <3
        :/ kirjoitti:

Sinä selvästi olet nähnyt raamatun mutta et ole koskaan sitä lukenut. Kohta varmaan kerrot että muhamed löytyy raamatusta?!
        Uusi testamentti on uusi liitto joten kyllä ymmärrän. Vanha testamentti tukee massiaksen saapumisesta.

Kerropa miksi muhamed ei tiennyt jumalan nimeä?

Mitä tarkoitat? Muhammed (SAAS) tiesi Jamalan nimeä, niin se mainitaankin lukuisia kertoja koraanissa.. Niin myöskin Jeesus rauha olkoon hänen kanssaan tiesi. Mutta minä olen ihmetellyt sen, että miksi nykyraamatussa Jeesus -||- ei mainitse Jumalan nimeä?? Siinä hän mainitsee vain maailman Herraa, isää jne... ? Mihin Jumalan nimi on nykyraamatusta hävinnyt??

• Akkadi
        Islam <3 kirjoitti:

Mitä tarkoitat? Muhammed (SAAS) tiesi Jamalan nimeä, niin se mainitaankin lukuisia kertoja koraanissa.. Niin myöskin Jeesus rauha olkoon hänen kanssaan tiesi. Mutta minä olen ihmetellyt sen, että miksi nykyraamatussa Jeesus -||- ei mainitse Jumalan nimeä?? Siinä hän mainitsee vain maailman Herraa, isää jne... ? Mihin Jumalan nimi on nykyraamatusta hävinnyt??

koraanissa varmaan puhutaan paljonkin allahin nimestä ja allahin nimessä, mutta allahia ei pidä sekoittaa vanhan testamentin ja uuden testamentin Jumalaan. Nimeä allah ei mainita kertaakaan. Mooseksen kysellessä Jumalan niemeä, Hän vastasi "Minä olen Se mikä olen". Eli YHWH -eli Jahve. Mooses tietysti egyptiläisen hienostokasvatuksen saatuaan oletti, että häneen mahdollisesti vaikin ottaa yhteyttä ra, isis, horus...jne.

Koraanissa oletettu Jeesus on nimellä Isa. Mikä on Jeesuksen nimi lähi-idän kielillä?? Ei ainakaan Isa.

Jeesus arvosteli ankarasti sen aikaisia lainoppineita, rabbeja, fariseuksia, saddukeuksia ja muita ulkokultaisesta elämästä. he elivät toisin kuin opettivat.

Jeesuksen eteen tuotiin aviorikoksesta syytetty nainen. Fariseukset vaativat Jeesusta kertomaan rangaistuksen tälle huonolle naiselle. Jeesus oli kuin ei olisi kuullutkaan heidän huutojaan. Jeesus kirjoitteli eteensä hiekkaan jotain. Tämä ärsytti lainoppineita suunnattomasti ja he menivät katsomaan, mitä Jeesus oli maahan kirjoittanut ja huomasivat siinä olevan luettelon heidän tekemistään synneistä.

Jeesus sanoi, "se joka teistä on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven". Lainoppineet ja muut poistuivat paikalta. Jeesus kysyi naiselta. "Nainen, missä ovat tuomitsijasi"?? Nainen vastasi, "he ovat poissa". Jeesus sanoi, "en minäkään sitten sinua tuomitse. Mene äläkä enää syntiä tee."

Miten oheisessa tilanteessa muhammad olisi toiminut??

Jeesus antoi syntejä anteeksi. Kenellä on oikeus antaa syntejä anteeksi?

Ajatellaan tilanne, jossa Jeesus ja muhammad olisivat tavanneet. Olisiko muhammad kumartanut Jeesusta ja itkenyt syntejään anteeksi? vai olisiko muhammad käyttäytynyt kuin kaikki sydämensä paaduttaneet lainoppineet ja kieltänyt Jeesuksen?

• voi voi
        Akkadi kirjoitti:

koraanissa varmaan puhutaan paljonkin allahin nimestä ja allahin nimessä, mutta allahia ei pidä sekoittaa vanhan testamentin ja uuden testamentin Jumalaan. Nimeä allah ei mainita kertaakaan. Mooseksen kysellessä Jumalan niemeä, Hän vastasi "Minä olen Se mikä olen". Eli YHWH -eli Jahve. Mooses tietysti egyptiläisen hienostokasvatuksen saatuaan oletti, että häneen mahdollisesti vaikin ottaa yhteyttä ra, isis, horus...jne.

Koraanissa oletettu Jeesus on nimellä Isa. Mikä on Jeesuksen nimi lähi-idän kielillä?? Ei ainakaan Isa.

Jeesus arvosteli ankarasti sen aikaisia lainoppineita, rabbeja, fariseuksia, saddukeuksia ja muita ulkokultaisesta elämästä. he elivät toisin kuin opettivat.

Jeesuksen eteen tuotiin aviorikoksesta syytetty nainen. Fariseukset vaativat Jeesusta kertomaan rangaistuksen tälle huonolle naiselle. Jeesus oli kuin ei olisi kuullutkaan heidän huutojaan. Jeesus kirjoitteli eteensä hiekkaan jotain. Tämä ärsytti lainoppineita suunnattomasti ja he menivät katsomaan, mitä Jeesus oli maahan kirjoittanut ja huomasivat siinä olevan luettelon heidän tekemistään synneistä.

Jeesus sanoi, "se joka teistä on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven". Lainoppineet ja muut poistuivat paikalta. Jeesus kysyi naiselta. "Nainen, missä ovat tuomitsijasi"?? Nainen vastasi, "he ovat poissa". Jeesus sanoi, "en minäkään sitten sinua tuomitse. Mene äläkä enää syntiä tee."

Miten oheisessa tilanteessa muhammad olisi toiminut??

Jeesus antoi syntejä anteeksi. Kenellä on oikeus antaa syntejä anteeksi?

Ajatellaan tilanne, jossa Jeesus ja muhammad olisivat tavanneet. Olisiko muhammad kumartanut Jeesusta ja itkenyt syntejään anteeksi? vai olisiko muhammad käyttäytynyt kuin kaikki sydämensä paaduttaneet lainoppineet ja kieltänyt Jeesuksen?

Näinpä juuri Jahve on nimi minkä Jumala ilmoittaa itsestänsä. Nimi jonka muhamedin olisi pitänyt tietää kertoa juutalaisille ja kristityille kun hän ilmoitti olevansa profeetta. Muhamed ei myöskään ole juutalaista sukua voidakseen olla profeetta eikä hän suorittanut ihme tekoja.

"ihme"minkä hän "tuotti"oli koraani. Jota hänen elin aikana ei ollut kirjoitettu. Yksi oppinut kokosi koraanin ja poltti kaikki aikaisemmat versiot koraanista koska niistä oli monta eri versioita. Mistähän hän tiesi sen version olevan oikea?
        Varmasti muslimit uskovat islamin saavuttavan lopun ajan lähellä suurimman uskonnon statuksen.
        Mietitäänpäs miksi teidän isa syntyi neitsyestä(miksi hänen täytyi syntyä neitsyestä????), oli synnitön ja teki ihmetekoja. Hassua että vain yksi jumalan lähettiläs saa tälläiset lahjat. Hänet myös otettiin suoraan allahin tyköön ei tarvinnut kuolla nyky käänösten mukaan. Myöskin allah lupaa isalle että hänen seuraajat tulevat olemaan voitokaita aina tuomiopäivään asti.
        Ps. Muhamedin "enkeli" kohteli muhamedia väkivalloin vaikka raamtussa enkeli ilmestyy rauhassa ja kertoen Herra olkoot kanssasi. Muhamedin vaimon tapa testa sitä oliko se enkeli on hullun kurinen. Oikeastaan islamin oppia tukee naisen sana vaikka koraani kertoo naisen sanan olevan huonompi kuin miehen.

• Onko järkee...

Sunnit valitettavasti pitävät haditheja huomattavassa arvossa, jopa niin että ne menevät Koraaninkin yli. Se on totuus.
      Ei ole lainkaan uskottavaa että Muhammedin sanomisia olisi säilynyt satojatuhansia..

• Koraani 20:130

فاصبر على ما يقولون وسبح بحمد ربك قبل طلوع الشمس وقبل غروبها ومن آناء الليل فسبح وأطراف النهار لعلك ترضى

Sahih International
      "So be patient over what they say and exalt [ Allah ] with praise of your Lord before the rising of the sun and before its setting; and during periods of the night [exalt Him] and at the ends of the day, that you may be satisfied."

1) "before the rising of the sun"
      2) "before its setting"
      3) "during the periods of the night"
      4) & 5) "at the ends of the day"

• nou hope in islam

Ei selitä mitään kun ihan selkeästi koraanissa on vain 3 rukousta. Tuo shahinin näkemys asiasta. Ei tainnut elää muhamedin aikaan?

• Hope......
        nou hope in islam kirjoitti:

Ei selitä mitään kun ihan selkeästi koraanissa on vain 3 rukousta. Tuo shahinin näkemys asiasta. Ei tainnut elää muhamedin aikaan?

The hope is in ISLAM but not in all muslims.

• pilli-piipari1

koraani on kirjoitettu siinä 600 jkr ja muistin varassa sitä kirjaa pidettiin kymmeniä vuosia ja siten siirtyi tiedot eteenpäin. ei siis ole kumma, jos koplaavat tietoja raamatusta. eräs qatarilainen imaami onkin sanonut, että mitä koraanista ei löydy, niin se otetaan raamatusta.

• Koraanista

Koraani on täyttä valhetta koko kirja.Kenenkään täysyjärkisen ei sitä pidä lukea.Ja vähäjärkisten vielä vähemmän.

• Pitkämuistinen

Koraani on vähäjärkisten, heikkomielisten ja monen nuoren alkoholiongelmaisen portti islamin uskottelu-uskomuksen vankilaan.

Koraanin sisällöstä ei pitäisi kenellään täysjärkisellä olla vaikeuksia eroittaa epätodellinen todellisesta.

Koraania tutkimalla avautuu islamin uskottelu-uskomuksen hulluus lähes kaikessa
      laajuudessaan.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      47
      1956
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      32
      1943
    3. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      293
      1755
    4. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1326
    5. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1258
    6. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1117
    7. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      14
      1106
    8. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      22
      1067
    9. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1006
    10. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      36
      970
    Aihe