Olen innostunut noin 60-kymppisenä sukututkimuksesta. Ennen ei ole asia kiinnostanut ja harmittaa kun en pitänyt tärkeänä aikoinani kysellä isovanhemmilta heidän vanhemmistaan ja isovanhemmistaan 1800-luvulla. Nyt kiinnostais tietää enemmän kuin vain syntymä- ja kuolinaika ja avioliitonsolmimisaika rippikirjoista. Olis kiva tietää miten läheiset kantaesivanhempani ovat eläneet, millaisia persoonallisuuksia he ovat olleet.
Ei tietenkään ole tärkeä onko kasvattaja biologinen vai adoption kautta tullut vahempi. Pääasia että vanhemmat ja lapset kokevat muodostavan yhdessä kodin ja perheen ja on kiintymystä ja rakkautta.
Hyvät ihmiset, jotka suunnittelette adoptiota tai olette jo adoptiovanhempia, niin älkää tietoisesti salatko tai pimittäkö lastenne geneettisiä juuria. Ei siinäkään tapauksessa että geenien kantaja on ollut epäsosiaalinen henkilö. Minusta on kiva seurata esi-isien ja äitien polveutumista vuosisatojen päähän. itselläni on kyllä tietoa pitkälle monta haaraa, mutta isäni isän isästä en saa muuta tietoa kuin sukunimen ja että mies on muuttanut Kanadaan. Samoin äitini puolelta äidin ukin isästä ei ole paljoa tietoa.
Kyllä aikuisella lapsella pitää olla mahdollisuus ottaa selvää geneettisistä juuristaan. Voihan jopa periytyvät sairaudet kiinnostaa. Ja sukututkimus. Se on kiva harrastus.
Biologinen alkuperä ja sukujuuret.
sukututkija
0
136
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html6161615Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44867Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl485739Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll12721- 45662
- 41614
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30556- 32533
Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37510Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE160494