yritämme niin kovasti olla joku muu, sopia porukkaan, että unohdamme olla oma itsemme. joku on aina kauniimpi, seksikkäämpi, menestyvämpi tai nuorempi kuin sinä, mutta he eivät koskaan tule olemaan SINÄ. älä muutu jorksikin muuksi jotta ihmiset pitäisivät sinusta. ole oma itsesi, ja vedät puoleesi oikeat ihmiset, jotka rakastavat todellista sinua.
älä yritä olla joku muu
99
341
Vastaukset
- Tarpeellista opetust
Haloo! Tämä on 60 -ikäisten keskustelupalsta. Jospa katsoisit peiliin ja opettaisit ihan itseäsi.
- puska jussi
Kinaa siitä syntyy jos sanot jostain rehellisen mielipiteen rekattuna varsinkin,on tämä nähty.
- tiina@
mutta tossahan sitä on jokaiselle sanomaa että on oma itsensä siinähän se sit erottuu ne jotka arvostaa sua omana itsenäsi.
Jaa, en mä ainakaan yritä olla, ihan olen oma itteni.
- tiina@
sää sanotkin suoraa miettimättä mitä toiset ajattelee ja nehän on sun ajatuksia ja mun mielestä jokaisen pitää kunnioittaa toisen ihmisen ajatuksia mutta eiks ollu aika hyvä ja opettavainen ajatelma.
- tiina@
tähän lisään vielä että täällähän vaaditaan että pitäs muuttua joskuks muuks että tulis hyväksytyksi ja jotta susta tykättäs eihän kaikkien kumminkaan tartte tykätä kaikista mutta ei sitä mun mielestä tarvi joka kirjoituksen jälkeen toitottaakkaan millon milläkin nimimerkillä tuli vaan mieleen tosta yhdestä äsköisestä ketjusta.
- tiina@
kiitos kivasta kommentista mutta mun mielestä toi ajatelma sopii just tänne eikä siinä oo mitään ikärajaa se sopii an kaikille mutta nimenomaan se sopii sulle kun nenä päähän jos sun tyylis on toi sanoo ihmiselle jonka kanssa vaihdat ajatuksia haloo tää on tää jospa katsoisit itseäs peiliin...
- tiina@
Nittaminax kirjoitti:
Häh..kelle toi sun viestis nyt oikein oli.
se oli tolle tarpeellista opetusta mutta hyppäs jo muitakin viestejä väliin.
- perhonen-ko
En oikein ymmärrä, tarkoitatko ehkä muita kirjoittajia?
Ei ole tarvetta olla muu kuin se mikä olen. Enkä edes haluaisi olla joku muu.
En pidä siitä että kehutaan, enkä siitä että moititaan täällä. Siinä suhteessa haluan sulautua joukkoon.- tiina@
perhonen-ko
oikeestaan tarkoitin tän kaikille myö itselleni koska monesti tulee kirjoituksista esiin se että toisten kirjoittajien pitäs olla just jonkun tyypin kanssa samaa mieltä ja monelle käy näin ettei tarvitse kirjoittaa kun ihan asiallinen vastaus niin sekin on väärin eiks se just oo se että susta ei pidetä ja ne ihmiset jotka tietää kenen kanssa keskustelee ja vaikka ovatkin eri mieltä ovat sitä asiallisesti niin siinä ainakin mulle tulee tunne että ne välittää todellisesta minusta eivätkä halua ainoastaan vaan loukata.
- sugga
Vaikka kuvittelisin olevani kuinkakin erinomainen, niin aina tiedän, että paljon on minua parempia.
Hieman jälkijättöinen on ajatus, 50 vuotta meitä nuoremmille tarkoitettu?- tiina@
sugga
jos sää seuraat tätä palstaa niin käyttäytyykö nää ihmiset ihan oikeesti sillei kun kuus seittemänkymppisten ihmisten oletetaan käyttäytyvän mun mielestä toi oli ajatelmana hyvä jokaiseen ikään sopiva ei se kateus ym katoo sormia napsauttamalla sillon kun tulee kuuskymmentä mittariin jos täällä käytetään ihmisestä sanaa norsu niin sekö ei oo jälkijättöinen ajatus sori vaan mää pohdin kaikki asiat aika perusteellisesti mutta...mutta mutta. - sugga
tiina@ kirjoitti:
sugga
jos sää seuraat tätä palstaa niin käyttäytyykö nää ihmiset ihan oikeesti sillei kun kuus seittemänkymppisten ihmisten oletetaan käyttäytyvän mun mielestä toi oli ajatelmana hyvä jokaiseen ikään sopiva ei se kateus ym katoo sormia napsauttamalla sillon kun tulee kuuskymmentä mittariin jos täällä käytetään ihmisestä sanaa norsu niin sekö ei oo jälkijättöinen ajatus sori vaan mää pohdin kaikki asiat aika perusteellisesti mutta...mutta mutta.Kateutta enemmän täällä on suoranaista vihaa, vainoa ja toisten aliarvioimista.
Minen oleta mihinkään ikään päässeiden olevan kehityksensä pääpisteessä.
Ihmisen perusluonteen piirteet korostuvat iän myötä, ilkeästä tulee aina ilkeämpi, ties jos kiltistä tulee kiltimpi? - tiina@
sugga kirjoitti:
Kateutta enemmän täällä on suoranaista vihaa, vainoa ja toisten aliarvioimista.
Minen oleta mihinkään ikään päässeiden olevan kehityksensä pääpisteessä.
Ihmisen perusluonteen piirteet korostuvat iän myötä, ilkeästä tulee aina ilkeämpi, ties jos kiltistä tulee kiltimpi?sugga
se tiedetään ja mietin mielessäni kun luin ton ajatelman että kuinka moni täällä kirjoittajaista olis ihan kiva tyyppi jos sais ja uskaltas olla oma itsensä mutta kun joku sille päälle sattuu niin se hyökkää kaikkien kimppuun ja sit on tietyt nimimerkit jotka vetäytyy kuoriinsa ei viitsi sanoo juuta ei jaata ettei joudu itse pilkan kohteeksi ja tällaisessa tapauksessa jotkut kirjoittajat jotka kaipaisivat sitä tukea voivat saada joistain nimimerkeistä ihan väärän käsityksen tää on monimutkaista mutta elämää. - sugga
tiina@ kirjoitti:
sugga
se tiedetään ja mietin mielessäni kun luin ton ajatelman että kuinka moni täällä kirjoittajaista olis ihan kiva tyyppi jos sais ja uskaltas olla oma itsensä mutta kun joku sille päälle sattuu niin se hyökkää kaikkien kimppuun ja sit on tietyt nimimerkit jotka vetäytyy kuoriinsa ei viitsi sanoo juuta ei jaata ettei joudu itse pilkan kohteeksi ja tällaisessa tapauksessa jotkut kirjoittajat jotka kaipaisivat sitä tukea voivat saada joistain nimimerkeistä ihan väärän käsityksen tää on monimutkaista mutta elämää.Juupa ja jaapa, ja kun moni kuvittelee, ettei ole jo aiemmin antanut itsestään erilaisen kuvan, kuin myöhemmin yrittää esittää.
Tämä on kuin hämähäkin seittiä, lujaa, mutta läpinäkyvää.
Monikerroksellista taidetta, jota kukin yrittää omilla taidoillaan värittää.
Nyt lähden hivomaan veitseäni, kun on pizzapoikani tulossa. Aah! - tiina@
sugga kirjoitti:
Juupa ja jaapa, ja kun moni kuvittelee, ettei ole jo aiemmin antanut itsestään erilaisen kuvan, kuin myöhemmin yrittää esittää.
Tämä on kuin hämähäkin seittiä, lujaa, mutta läpinäkyvää.
Monikerroksellista taidetta, jota kukin yrittää omilla taidoillaan värittää.
Nyt lähden hivomaan veitseäni, kun on pizzapoikani tulossa. Aah!tätähän tää on eikä ainakaan näitten kanssa voi keskustella mistään ne ottaa kaikki niin kirjaimellisti ei ne tajua että se voi olla myös kuvainnollista toivottavasti pizza maistuu.
- Hei kun keikuskelen
No ei sitte. En mä enää äiti:)
-mme. tarkoitan "yritämme", "unohdamme".
Älä yleistä. Se pistää vihaksi.
Oon niin rakastunut ihteeni, että en suurin surminkaan alkaisi yrittämään olla joku muu.
En yritä "sopia porukkaan", kuhan vaan napsuttelen inspiraation mukaan ja sillä sipuli.
Huolimatta, että joskus olen lukenut väittämiä, että minä kirjoittaisin jollakin muulla nimimerkilläkin, niin siihen huitelen huit hait. Se näet ja nimittäin ei ole totta.
Joka ainoan, joka ainoan sanan kirjoitan tarkoittaen justiinsa niin, kuin aateskelen. Se on mun tyylini se semmonen :)
Mutta Mistä sen sitten tietää, jos joku yrittää olla joku toinen?
Jos joku on Aina joku toinen, niin se joku toinen "muuttuu" nimimerkikseen ja ainakin minä sitten luulen, että se onkin Se, eikä se toinen.
Olen niin huono arvailemaan kuka kukin on. Sitäpaitsi oon valtaisan luottavainen ja vaatii tosi paljon "näyttöjä", että meikäläisen pää klopajaa siihen asentoon, että tulee mieleen semmonen, että "josko toi ei ookaan toi, vaan onkohan se se, vaikka voihan se olla se toinekin". Ei, minulla ei ole aikaa tuollaiseen. Erehtymisvaara prosenttuaalisesti olisi liian suuri.
Että näin, omilla sormillani omia ajatuksia latelen.- tiina@
mää en nyt kyllä tässä aloituksessa tarkoittanut ollenkaan sitä että joku kirjoittas sadalla nimimerkillä että epäilisin jotain en mää jaksa selittää... mun mielestä se on niin selvää tekstiä kun teksti voi vaan olla jos yleensä perehtyy ajatelmiin niinkun pohjia myöten... tarkoitin lähinnä että jus minä olen minä ja sinä olet sinä eikä kenenkään tärvitse ruveta muuttamaan itseään sen kaltaiseksi joka miellyttää kaikkia kirjoittajia ja täähän pätee ihan elävässä elämässäkin jos sää oot oma itsesi sun ystävät on sellaisia jotka susta sellaisena kun sää oot mutta jos koko elämänsä esittää muuta kun on niin ei koskaan voi saada ihan oikeita ystäviä nehän välittää susta vaan sellaisena tai sit inhoo sua sellasen minkä vääristyneen kuvan itsestäsi olet antanut mutta jos ihminen on oma itsensä tässä tapauksessa asia kääntys toiste päin ne ei ihnhoiskaan sua ne tykkäiskin susta... ja tän susta voit lukee myös musta tai hänestä tai ihan miten vaan.
- ymmyrkäinen
Siis mitä nyt meinaat.
Aloitus on ihan ulkonäkökeskeinen, mutta muutatkin ketjussa sen palstan kirjoittajien tekstien analysointiin.- tiina@
aloitus oli kuvainnollinen... enkä analysoi kenenkään kirjoittajien tekstiä kerron vaan minkä takia tein sen aloituksen mukavaa päivän jatkoa.
Minua ei ainakaan voi syyttää siitä että yritän olla joku muu...tiinalle hyvää päivänjatkoa.
Nyt onhans e silleen että tänne ei enää voi sanoa edes PIIP ilman että tulee sapiskaa.
Sapiskan uhallakin :) :)- tiina@
paloma mää en syytä ketään mää annoin vaan ajatuksen aihetta kirjoitukses on kyllä niin totta kun totta voi olla hyvää päivänjatkoo sullekkin mulla se jatkuu tässä lämmitystouhuissa ja pyykinpesussa :)
- demeter1
Anteeksi nyt, tiina, mutta minustakin tuo kuulostaa ihan Posetiivareiden (pienkustantaja 80-luvulla) tekstiltä ja sopisi huoneentauluksi pikkuisen nuoremmille...
Luulen, että meille sopisi pikemminkin kehoitus: "Älä ole ihan oma itsesi, hillitse vähän"..)). Viittaan nyt vaikka tuohon hunksin ketjuun, jossa varmasti jokainen oli oma itsensä...
Itse uskon, että useimmat meistä haistelevat vähän ilmaa siellä missä liikuvat, ja säätävät itsensä sille aaltopituudelle, mikä on siinä kuviossa "sopivaa"... Se on minusta toisten huomioon ottamista, ei itsensä myymistä...Mä luulen että mulle huudellaan ja minua miinustetaan juuri sen vuoksi että olen niin oma itseni....pitäsköhän mun mennä pensaikkoon ja alkaa heittää ilkeitä ja anonyymejä kommentteja sieltä käsin jos olis elämä helpompaa?
- puspuska
Paloma.se.co kirjoitti:
Mä luulen että mulle huudellaan ja minua miinustetaan juuri sen vuoksi että olen niin oma itseni....pitäsköhän mun mennä pensaikkoon ja alkaa heittää ilkeitä ja anonyymejä kommentteja sieltä käsin jos olis elämä helpompaa?
Rekatun ilkeily ei ole yhtään kevyempää, kuin puskalaisenkaan vastaava.
Varsinkin kun rekatulla on kaksi eri vaihtoehtoa sanomisiensa allekirjoittamiseen. - tiina@
anteeks vaan mutta ei se nyt välttämättä liity tähän keskusteluketjuun mun mielestä se liittyy elämään yleensä eikä se elämä sen kummempaa ole kymmenenvuotiaana kun yhdeksänkyt vuotiaana joka ikävuotena ihminen on se mikä on ja onko hän oma itsensä vai vetääkö hän roolia koko ikänsä ja kun toi ajatelma tuli mulla esiin tänään tuolla facetuupissa halusin sen kirjoittaa tänne ja tietääkseni sana on vapaa ja ehkä ei olis tuntunu siltä että pitää kirjoittaa jos en olisi lukenut tota hatsansaan ketjua jos sää oot sitä mieltä ettei saa olla oma itsensä vaan pitää hillitä itsensä niin sää oot sitä mieltä mutta mää en ole en kyllä siinä ketjussa kenenkään kanssa riidellytkään mää en oo koskaan elävässä elämässä ruvennu haisteleen ilmaa tai säätään itseäni jonkun toisen ihmisen aaltopituudelle vaan tässä tarkoitin sitä että omana itsenäni haluan vetää puoleeni ne ihmiset joille kelpaan ja jotka arvostavat mua sellaisena kun olen...
mutta eihän täällä tarvitse ottaa sellaista ihmistä huomioon joka sanoo sulle suoraa että haista pee vaikka se olis kuinka näissä kuvioissa sopivaa. Paloma.se.co kirjoitti:
Mä luulen että mulle huudellaan ja minua miinustetaan juuri sen vuoksi että olen niin oma itseni....pitäsköhän mun mennä pensaikkoon ja alkaa heittää ilkeitä ja anonyymejä kommentteja sieltä käsin jos olis elämä helpompaa?
Paloma, luulen että minun kohdallani on vähän samalla lailla.
Kirjoitan usein tunteella ja nopeasti, ehkä pitäisi miettiä pitempään.
Mutta sitten en olisikaan minä, vaan joku toinen.- demeter1
Paloma.se.co kirjoitti:
Niin Paloma, ehkä sinä poikkeat vähän liikaa meistä taviksista, ja kun et pienennä itseäsi muottiin sopivaksi, siitä rangaistaan...
"Yks jos kohoopi heistä, sen he iskevät iäksi/
riemuitsevat rinnassansa,
ei ollut meitä parempi.."
(Eino Leino: Äijön virsi) - aika aikaa
demeter1 kirjoitti:
Niin Paloma, ehkä sinä poikkeat vähän liikaa meistä taviksista, ja kun et pienennä itseäsi muottiin sopivaksi, siitä rangaistaan...
"Yks jos kohoopi heistä, sen he iskevät iäksi/
riemuitsevat rinnassansa,
ei ollut meitä parempi.."
(Eino Leino: Äijön virsi)Aika lavean leveästi tulkittu. Tarkoitus paistaa.
- demeter1
aika aikaa kirjoitti:
Aika lavean leveästi tulkittu. Tarkoitus paistaa.
Niinkuin mikä tarkoitus ? (aika aikaa).
- demeter1
tiina@ kirjoitti:
anteeks vaan mutta ei se nyt välttämättä liity tähän keskusteluketjuun mun mielestä se liittyy elämään yleensä eikä se elämä sen kummempaa ole kymmenenvuotiaana kun yhdeksänkyt vuotiaana joka ikävuotena ihminen on se mikä on ja onko hän oma itsensä vai vetääkö hän roolia koko ikänsä ja kun toi ajatelma tuli mulla esiin tänään tuolla facetuupissa halusin sen kirjoittaa tänne ja tietääkseni sana on vapaa ja ehkä ei olis tuntunu siltä että pitää kirjoittaa jos en olisi lukenut tota hatsansaan ketjua jos sää oot sitä mieltä ettei saa olla oma itsensä vaan pitää hillitä itsensä niin sää oot sitä mieltä mutta mää en ole en kyllä siinä ketjussa kenenkään kanssa riidellytkään mää en oo koskaan elävässä elämässä ruvennu haisteleen ilmaa tai säätään itseäni jonkun toisen ihmisen aaltopituudelle vaan tässä tarkoitin sitä että omana itsenäni haluan vetää puoleeni ne ihmiset joille kelpaan ja jotka arvostavat mua sellaisena kun olen...
mutta eihän täällä tarvitse ottaa sellaista ihmistä huomioon joka sanoo sulle suoraa että haista pee vaikka se olis kuinka näissä kuvioissa sopivaa.Tuo vastaus taisikin olla minulle, vai ? (tiina klo 15.47) Arvelinkin aloituksen liittyvän tuohon hunksin ketjuun. Itselleni vain tuli siitä tuollainen mielleyhtymä. Eli sellaisen näkökulman halusin tuoda esiin, että jos kovin monet meistä ovat "oma itsensä" voi käydä noinkin: täysi rähinä päällä...
Ilman haistelulla ja yhteisen aaltopituuden hakemisella tarkoitin oikeastaan tilannetajua, mikä sekin taitaa olla eri ihmisillä erilainen. Mutta niinkuin kaikessa muussakin: kukin toimii luontonsa mukaisesti ja silloin kai sitten on "oma itsensä". - turha odottaa
demeter1 kirjoitti:
Niinkuin mikä tarkoitus ? (aika aikaa).
Eivät he pysty sanojaan selittämään, kunhan heittävät pashaa toisten silmille ja häipyvät.
- demeter1
turha odottaa kirjoitti:
Eivät he pysty sanojaan selittämään, kunhan heittävät pashaa toisten silmille ja häipyvät.
Niinhän tuo yleensä taitaa olla (tuha odottaa). Tällä kertaa kyllä odotin vastausta, kun alku oli "lupaava". Lavean leveästihän minä yleensä kirjoitan. En hallitse täsmäiskuja... Mutta kiitos sinulle vastauksesta.
No kukas mie sitten yritän olla... huuhkajia yms pöllöjä ei lasketa....
- tiina@
mää uskon että sää oot SINÄ ja silloinhan se on harvinaisen selvää kyllähän sää sanot mielipiteitäs ihan niinkun pitääkin enkä mää usko että sää muuttaisit itsees täällä palstalla sen takia että susta pidettäs enemmän niinkun en tee määkään ja just sen takia oon napit vastakkain aina jonkun kanssa koska uskon että moni luuleen niin että ne eriävät mielipiteet jotka tuon julki ei oo mun vaan sanon niin halutakseni ärsyttää kanssakirjoittajia mut mää oon mää mulla on hyvin vahvat mielipiteet ja ikävä kyllä ne poikkee monien muiden mielipiteistä mutta ehkä sellaiset kirjoittajat jotka on mun kanssa samaa mieltä on ihan hiljaa.
tiina@ kirjoitti:
mää uskon että sää oot SINÄ ja silloinhan se on harvinaisen selvää kyllähän sää sanot mielipiteitäs ihan niinkun pitääkin enkä mää usko että sää muuttaisit itsees täällä palstalla sen takia että susta pidettäs enemmän niinkun en tee määkään ja just sen takia oon napit vastakkain aina jonkun kanssa koska uskon että moni luuleen niin että ne eriävät mielipiteet jotka tuon julki ei oo mun vaan sanon niin halutakseni ärsyttää kanssakirjoittajia mut mää oon mää mulla on hyvin vahvat mielipiteet ja ikävä kyllä ne poikkee monien muiden mielipiteistä mutta ehkä sellaiset kirjoittajat jotka on mun kanssa samaa mieltä on ihan hiljaa.
Juu... en ole täällä mitään etsimässä enkä ketään vonkaamassa joten ei paljon maksa vaivaa mielistellä ketään. Livessä kyllä yritän olla mahdollisimman kiltti niille joiden soisin miusta tykkäävän...
- tiina@
yohuuhkaja kirjoitti:
Juu... en ole täällä mitään etsimässä enkä ketään vonkaamassa joten ei paljon maksa vaivaa mielistellä ketään. Livessä kyllä yritän olla mahdollisimman kiltti niille joiden soisin miusta tykkäävän...
kun kirjoitat että livessä yrität olla mandollismman kiltti niille joiden soisit tykkäävän sinusta onko se sit tosiasia kumminkin ettet olekkaan niin kiltti mitä esität tässähän se pointti just on että jos olisit oma itsesi niin ystäväsi olisivat kans toisenlaisia sellasia joille ei tarvitse yrittää olla vaan he hyväksyvät sut sellaisena kun sää oot.
tiina@ kirjoitti:
kun kirjoitat että livessä yrität olla mandollismman kiltti niille joiden soisit tykkäävän sinusta onko se sit tosiasia kumminkin ettet olekkaan niin kiltti mitä esität tässähän se pointti just on että jos olisit oma itsesi niin ystäväsi olisivat kans toisenlaisia sellasia joille ei tarvitse yrittää olla vaan he hyväksyvät sut sellaisena kun sää oot.
No ei se ole, mutta siihen tietysti pyrkii ettei vahingossa tulisi sanottua niin että toinen syyttä suuttuisi. Spontaanisti en kyllä niin kauhiasti sanojani asettele, mutta jos sopu pitää säilyttää, en halua olla se joka sen rikkoo.
Eli pitää hiukan seurata millä tuulella kumppanit ovat, kestävätkö ne miun normaalihuumoriani vai onko tilanne sellainen että on parempi olla ihan empaattisella asialinjalla.
Sellainen on siis ihan normaalipersoonani, sovitteleva ja turvallinen...- tiina@
yohuuhkaja kirjoitti:
No ei se ole, mutta siihen tietysti pyrkii ettei vahingossa tulisi sanottua niin että toinen syyttä suuttuisi. Spontaanisti en kyllä niin kauhiasti sanojani asettele, mutta jos sopu pitää säilyttää, en halua olla se joka sen rikkoo.
Eli pitää hiukan seurata millä tuulella kumppanit ovat, kestävätkö ne miun normaalihuumoriani vai onko tilanne sellainen että on parempi olla ihan empaattisella asialinjalla.
Sellainen on siis ihan normaalipersoonani, sovitteleva ja turvallinen...se on tosi asia ettei kenenkään todellinen luonne varmaan sellanen oo että haluais suututtaa toisia ihmisiä tahallaan ainakaan terveen ihmisen mutta sillon kun on sellanen tyyppi ettei kauheesti sanojaan asettele niin mulla ainakin on paljon samanlaisia ystäviä mutta kun on itekkin sellanen niin ymmärtää toista tosi hyvin kyllä yleensä sellaisen ihmisen huumorin kestää aina jonka tuntee ja tietää ettei hän halua sillä huumorillaan ketään satuttaa mää oon kans empaattinen ja teen ystävieni puolesta mitä vaan jos he sen ansaitsevat sovittelevuudesta en tiedä mutta turvallinen kyllä ja se mua joskus ahdistaa kun mää saan tehdä kaikki päätökset mun mies on niin mukavuuden haluinen ettei viitti vaivata päätään joskus olis ihan ihanaa olla sellainen heikko nainen joska sais turvautua vahvaan mieheen ainahan mää voin omaani turvautua mutta sillei että joku tekis joskus päätöksen mun puolesta.
- mataleena69
tiina kulta, voisitko pätkiä vähän? Sinulla on kivoja ajatuksia mutta hengästyttävä tapa niiden esittämiseen. Vai olisitko silloin liikaa muitten kirjoittajien mielipiiteiden vanki? Ehkä sinä vaan vihaat pilkkuja ja pisteitä?
- tiina@
kiitos kauniista sanoista tiina kulta lämmitti oikein sydäntä mutta haluan kirjoittaa hengästyttävästi en halua sillä ärsyttää ketään se tuli vaan alun alkaen kohta kuus vuotta sitten siitä kun sillon käytettiin toisten nimmareita väärin kai sitä tapahtuu vieläkin mutta tätä ei kyllä kukaan jaksa kopioida tällasta kirjoitustyyliä saatikka sitten ottaa niitä tuhansia moitteita mitä olen siitä vuosien varrella saanut sun kirjoitusta en kumminkaan ottanut moitteena ja oon aina sanonu ettei tartte lukee jos ei jaksa ja toisaalta eihän puhekielessäkään käytetä mitään pilkkuja ja pisteitä.
- mataleena69
tiina@ kirjoitti:
kiitos kauniista sanoista tiina kulta lämmitti oikein sydäntä mutta haluan kirjoittaa hengästyttävästi en halua sillä ärsyttää ketään se tuli vaan alun alkaen kohta kuus vuotta sitten siitä kun sillon käytettiin toisten nimmareita väärin kai sitä tapahtuu vieläkin mutta tätä ei kyllä kukaan jaksa kopioida tällasta kirjoitustyyliä saatikka sitten ottaa niitä tuhansia moitteita mitä olen siitä vuosien varrella saanut sun kirjoitusta en kumminkaan ottanut moitteena ja oon aina sanonu ettei tartte lukee jos ei jaksa ja toisaalta eihän puhekielessäkään käytetä mitään pilkkuja ja pisteitä.
Hyvä perustelu. Sä olet kiva ja voidaanhan ajatella että sun kirjoitustapasi on poikkeuksellisen persoonallinen.
- Korppis*
Enhän minä osaa olla kuin oma itseni ja siinäkin on tekemistä kun on kaunis, seksikäs ja menestynyt, mutta en nuorempi ; )
Koska palstan porukoita tarkoittanet niin kovasti vedän puoleeni ihmisiä.
Jotkut tykkää jotkut ei, mutta tuskin kukaan rakastaa.- tiina@
mutta elämässä sulla on varmaan paljonkin ihmisiä jotaka sua rakastaa sellaisena kun sinä olet ja kun oot oma itses ystävätkin on siinä tapauksessa sellaisia jotka tykkää sun tyylistä ja näin se mun mielestä pitää mennäkkin mun on aika vaikee näyttää minkälainen olen jos en tapaa ihmistä henkilökohtaisesti muistan aina sen kun nuorena tyttönä olin myyjänä keskolla tekstiili osastolla ja yhden asiakkaan kanssa tuli jonkun verran sanaharkkaa kaupat tehtiin ja kaikki meni lopulta ok mutta kun näin ensimmäisen kerran sen naisen jonka kanssa olin puhunut puhelimessa hän sanoi mulle ensi sanoikseen että ei ikinä olis uskonu että sen puhelin äänen takaa löytyy noin herttaisesti hymyilevä nuori nainen.
Nimenomaan olen oma itteni,en kaunistele ulkonäköäni,en liiottele rikkauksiani,olen melkonen punaniska .
Siksi ihmettelen miksi kuulen olevani mitään sanomaton kaikkia mielistelevä,nyrkit savessako pitäis toisia herjata ellei tahro.
Mun elämä on ollu tarpeeks vaikeeta ei se helpotu toisille rähjäämällä, rauhaa ja lämpöä elon iltaan,sitä kaipaan.
Mulla on varaa antaa toislle sitä mitä itekkin kaipaan,tosin on ne rajat mullakin ,kuhan tarpeeks tönitään niin palaa ne hihat multakin.- tiina@
jos ei hihat pala koskaan ja mukamas suodattaa kaiken mitä vastaan tulee niin se ei ole todellista sama se on täällä palstallakin että kyllä ne hihat saa palaa helppohan se on vaan pistää kone kiinni ja antautua mutta onko se onko sellasta ihmistä olemassa jota ei mikään satuta ja joka ei halua koskaan sanoa vastaan semmoisessa tapauksessa kyllä tulee pettymään jos tapaa ihmisen ja tapaakin sellaisen ihmisen jolla on mielipiteet susta on kyllä vaikee sanoo ootko sää lintu vai kala koska mun mielestä sää oot jotenkin liian yhteistyökykyinen kaikkien kanssa no siitä yhdestä asiasta mää oon sulle ikäni kiitollinen sää oot IHMINEN niin ja noi kauneus ja kaikki alkulöpinät tossa avauksessa oli kuvainnoillisia.
tiina@ kirjoitti:
jos ei hihat pala koskaan ja mukamas suodattaa kaiken mitä vastaan tulee niin se ei ole todellista sama se on täällä palstallakin että kyllä ne hihat saa palaa helppohan se on vaan pistää kone kiinni ja antautua mutta onko se onko sellasta ihmistä olemassa jota ei mikään satuta ja joka ei halua koskaan sanoa vastaan semmoisessa tapauksessa kyllä tulee pettymään jos tapaa ihmisen ja tapaakin sellaisen ihmisen jolla on mielipiteet susta on kyllä vaikee sanoo ootko sää lintu vai kala koska mun mielestä sää oot jotenkin liian yhteistyökykyinen kaikkien kanssa no siitä yhdestä asiasta mää oon sulle ikäni kiitollinen sää oot IHMINEN niin ja noi kauneus ja kaikki alkulöpinät tossa avauksessa oli kuvainnoillisia.
Katohan tiina kun olin pitkään nois yhristyshommissa ja siel oli monta kurssia siit et miten ihmisen kanssa toimitaan.
Ain lopputulos oli se et hyvällä saa paremman lopputuloksen.
Tytön kuolema muutti myös tosi paljon mun ajatuksia ja tekoja..
Vaikka koitan tulla toimeen ihmisten kanssa niin pirän hyvää huolta ittestäni,ei nää asiat oo henkilökohtaisia .- tiina@
koti-kiusattu kirjoitti:
Katohan tiina kun olin pitkään nois yhristyshommissa ja siel oli monta kurssia siit et miten ihmisen kanssa toimitaan.
Vaikka koitan tulla toimeen ihmisten kanssa niin pirän hyvää huolta ittestäni,ei nää asiat oo henkilökohtaisia .ahaa mää en oo ollu tosiaan koskaan mikään yhditys ihminen ja musta tuntuu että yhdistysihmisillä täytyy olla tietynlainen luonne että edes pystyy toimimaan semmosessa hommassa lapsen kuolema en halua edes ajatella sää kuminkin sait hänet pitää käsittääkseni monia vuosia mutta se on varmaan pahinta mitä ihmiselle voi tapahtua se on kans kyllä tärkeetä että pitää itsestään huolta vaikka joskus tuntuu että itse jää vähemmälle kun huolehtii muista mutta kumminkin pitää aina sen verran itserakas olla että omakin hyvinvointi on jos ei nyt ensi sijalla niina ainakin toisella.
- O - O
koti-kiusattu kirjoitti:
Vaikka koitan tulla toimeen ihmisten kanssa niin pirän hyvää huolta ittestäni,ei nää asiat oo henkilökohtaisia .Kiitos k-k, että jaat taas viisaita ajatuksia kanssamme. Itsestään kannattaa myös yrittää pitää huolta. ;)
Sitä olen ihmetellyt, että miksi elämä tuntuu joskus kouluttavan erityisen raskaasti sellaisia ihmisiä, jotka näyttävät jo muutenkin jo jotain oppineen. Sellaista elämä on.
"To be or not to be..."
Pääsääntösesti olet tietenkin oikeassa tiina, roolien vetäminen on raskasta ja ei sovi suomalaiselle. Uskon kuitenkin että suurin osa meistä esittää täällä ihan omaa itseään. Tai siis on ihan oma persoonansa. Eli siis me jotka olemme yksi ja ainoa. On totta että meillä rekatuilla on mahdollisuus kirjoittaa eri nimimerkillä ja anonyymisinä, mutta kuinka moni meistä sitten sellaista tekee?
Olla yhteistyökykyinen on ominaisuus sinänsä, hyvä ominaisuus, eikä se ole mitenkään väärin, vailkkka se ei juuri passaisikaan sinun raameihisi. Olisiko mahdollista että raameissa olisi tarkastamisen varaa? On hyvä käydä läpi omia kriteerejään aina silloin sun tällöin, itse kunkin.- tiina@
onhan niitä joutunu aina sillon tällön käymään läpi niitä omia kriteereitään mutta onneks en oo oppinu vetään mitään rooleja ja uskon kyllä että täällä monet on juuri sellaisia minkälaisen kuvitelman kirjoituksista saa toisten kanssa on joskus täytyny vääntää kättä mutta loppu hyvin kaikki hyvin jotenkin tulee vaan semmoinen tunne ettei toi ihminen voi olla tollainen oliskohan ollu sitä ns alkukankeutta.
- O - O
Aihe kiinnosti, mutta keskustelu ontuilee vähän, koska en jaksa lukea kaikkia, vaan poimin tuttujen kirjoittajien tekstit - sattuneesta syystä.;)
Aiheesta keskusteltaessa kannattaa pitää mielessä, että jokainen saattaa käyttäytyä hieman eri tavoin erilaisissa ryhmissä, tehtävissä ja ympäristöissä. Vaikka näyttäisi, että omaksumme erilaisia rooleja, sen ei tarvitse tarkoittaa, että esiintyisimme itselle vieraassa roolissa. Ympäristön tai tehtävien mukaan emme voi antaa esim. omille tunteille valtaa tai joudumme pitämään omat näkemyksemme omana tietona.
Eri kulttuureissa on erilaiset käyttäytymissäännöt, joita on jossain päin maailmaa suorastaan pakko noudattaa. Onko se esittämistä?
Olen sama ihminen vaikka huivi päässä ja kaapuun verhoutuneena.;) - demeter1
O - O kirjoitti:
Aihe kiinnosti, mutta keskustelu ontuilee vähän, koska en jaksa lukea kaikkia, vaan poimin tuttujen kirjoittajien tekstit - sattuneesta syystä.;)
Aiheesta keskusteltaessa kannattaa pitää mielessä, että jokainen saattaa käyttäytyä hieman eri tavoin erilaisissa ryhmissä, tehtävissä ja ympäristöissä. Vaikka näyttäisi, että omaksumme erilaisia rooleja, sen ei tarvitse tarkoittaa, että esiintyisimme itselle vieraassa roolissa. Ympäristön tai tehtävien mukaan emme voi antaa esim. omille tunteille valtaa tai joudumme pitämään omat näkemyksemme omana tietona.
Eri kulttuureissa on erilaiset käyttäytymissäännöt, joita on jossain päin maailmaa suorastaan pakko noudattaa. Onko se esittämistä?
Olen sama ihminen vaikka huivi päässä ja kaapuun verhoutuneena.;)Kiitos, O-O. Noin olisin itsekin kirjoittanut, jos olisin osannut..))
Minulla on samoja kokemuksia, mitä k/k kuvasi. On pidetty vähän nössänä, kun ei ota selvää kantaa asioihin.
Mutta sanotaan, että ammatti valitsee ihmisensä ja niissä tehtävissä, joihin olen itse ajautunut, minkäänlainen sooloilu ei olisi ollut mahdollista. "Oma itse" on pitänyt aika tarkasti häivyttää ja yrittää tarkastella asioita mahdollisimman tasapuolisesti.
Kai tuo asenne on seurannut jossain määrin myös yksityiselämään, sitä yrittää ensimmäiseksi tarkastella kokonaisuutta, enkä nyt välttämättä pidä sitä kovin pahana. Kyllähän se "itsensä toteuttaminen" saattaa jäädä vähemmälle, mutta tuskin maailma siinä mitään on menettänyt..)) - O - O
demeter1 kirjoitti:
Kiitos, O-O. Noin olisin itsekin kirjoittanut, jos olisin osannut..))
Minulla on samoja kokemuksia, mitä k/k kuvasi. On pidetty vähän nössänä, kun ei ota selvää kantaa asioihin.
Mutta sanotaan, että ammatti valitsee ihmisensä ja niissä tehtävissä, joihin olen itse ajautunut, minkäänlainen sooloilu ei olisi ollut mahdollista. "Oma itse" on pitänyt aika tarkasti häivyttää ja yrittää tarkastella asioita mahdollisimman tasapuolisesti.
Kai tuo asenne on seurannut jossain määrin myös yksityiselämään, sitä yrittää ensimmäiseksi tarkastella kokonaisuutta, enkä nyt välttämättä pidä sitä kovin pahana. Kyllähän se "itsensä toteuttaminen" saattaa jäädä vähemmälle, mutta tuskin maailma siinä mitään on menettänyt..))Kiitos kohteliaisuudesta, demeter1. - Tekstisi toi mieleeni yhden vanhan "nössöjutun" 1980-luvulta, joka harmitti silloin tosissaan.
Kuuluin asoy:n hallitukseen ja yksi iäkkäämpi pariskunta jutteli minulle usein asiasta joka häiritsi ja vaivasi heitä. He pyysivät, että puhuisin asiasta yhtiökokouksessa. En enää muista, mitä asia koski. Asuimme pienessä 12 perheen rivitaloyhtiössä. Otin asian esille ja siitä keskusteltiin. Kun asiasta valittanut mies käytti puheenvuoron, jossa kertoi, etteivät he vaimonsa kanssa pitäneet asiaa ongelmana, meinasin pillastua ja sanoa mitä ajattelin. - En paljastanut asiaa muille, vaikka vähän "nyppikin". Silloin päätin, etten enää ryhdy terveille aikuisille "salaiseksi puhemieheksi".;) - demeter1
O - O kirjoitti:
Kiitos kohteliaisuudesta, demeter1. - Tekstisi toi mieleeni yhden vanhan "nössöjutun" 1980-luvulta, joka harmitti silloin tosissaan.
Kuuluin asoy:n hallitukseen ja yksi iäkkäämpi pariskunta jutteli minulle usein asiasta joka häiritsi ja vaivasi heitä. He pyysivät, että puhuisin asiasta yhtiökokouksessa. En enää muista, mitä asia koski. Asuimme pienessä 12 perheen rivitaloyhtiössä. Otin asian esille ja siitä keskusteltiin. Kun asiasta valittanut mies käytti puheenvuoron, jossa kertoi, etteivät he vaimonsa kanssa pitäneet asiaa ongelmana, meinasin pillastua ja sanoa mitä ajattelin. - En paljastanut asiaa muille, vaikka vähän "nyppikin". Silloin päätin, etten enää ryhdy terveille aikuisille "salaiseksi puhemieheksi".;)Niin, O-O, Terveet aikuiset minunkin on helppo jättää huolehtimaan omista asioistaan, mutta kun on näitä sairaitakin. On ollut aika vaikea oppia, että myös sairaat ihmiset osaavat käyttää toisia hyväkseen, vedota ja manipuloida...
Ja jos/kun vähäosaiselta vaatii omaa vastuunottoa, tuntee välillä itsensä aika julmaksi... Toisen voimavaroista kun ei lopulta tiedä. - k/k
O - O kirjoitti:
Kiitos kohteliaisuudesta, demeter1. - Tekstisi toi mieleeni yhden vanhan "nössöjutun" 1980-luvulta, joka harmitti silloin tosissaan.
Kuuluin asoy:n hallitukseen ja yksi iäkkäämpi pariskunta jutteli minulle usein asiasta joka häiritsi ja vaivasi heitä. He pyysivät, että puhuisin asiasta yhtiökokouksessa. En enää muista, mitä asia koski. Asuimme pienessä 12 perheen rivitaloyhtiössä. Otin asian esille ja siitä keskusteltiin. Kun asiasta valittanut mies käytti puheenvuoron, jossa kertoi, etteivät he vaimonsa kanssa pitäneet asiaa ongelmana, meinasin pillastua ja sanoa mitä ajattelin. - En paljastanut asiaa muille, vaikka vähän "nyppikin". Silloin päätin, etten enää ryhdy terveille aikuisille "salaiseksi puhemieheksi".;)Orvokki.
Tuttua puhetta, olen ollut tilanteessa jossa ensin sovitaan mitä mieltä ollaan ja kun esittelin asian olinkin yksin.
Siinä tilanteessa olin ihan eri kuin sovitteleva itseni,kerran haukuin "toverini" ja sit hakkasin pykälillä vastapuolen ja lopuks lährin kahville .
Oven raost huusin et,pitäkää pasha kokouksenne,olivat sitten päätyneet esittämälleni kannalle. k/k kirjoitti:
Orvokki.
Tuttua puhetta, olen ollut tilanteessa jossa ensin sovitaan mitä mieltä ollaan ja kun esittelin asian olinkin yksin.
Siinä tilanteessa olin ihan eri kuin sovitteleva itseni,kerran haukuin "toverini" ja sit hakkasin pykälillä vastapuolen ja lopuks lährin kahville .
Oven raost huusin et,pitäkää pasha kokouksenne,olivat sitten päätyneet esittämälleni kannalle.Naurattaa, k/k, osaan kuvitella tilanteen. - Minulla riittää luultavasti vieläkin sormet laskemaan ne kerrat, kun olen tosissani suuttunut. Vaikken huuda, enkä kiroile, vihastumiseni näkyy ja kuuluu niin, että melkein itsekin pelästyn. Se on ollut seuraus jo pitempään jatkuneesta ärsyyntymisestä. - Huvittavaa on se, että seuraukset ovat olleet joka kerran positiivisia. Minulle on sanottu, että minun pitäisi suuttua useammin.;)
optimisti-orvokki kirjoitti:
Naurattaa, k/k, osaan kuvitella tilanteen. - Minulla riittää luultavasti vieläkin sormet laskemaan ne kerrat, kun olen tosissani suuttunut. Vaikken huuda, enkä kiroile, vihastumiseni näkyy ja kuuluu niin, että melkein itsekin pelästyn. Se on ollut seuraus jo pitempään jatkuneesta ärsyyntymisestä. - Huvittavaa on se, että seuraukset ovat olleet joka kerran positiivisia. Minulle on sanottu, että minun pitäisi suuttua useammin.;)
Minäkun ajattelin että tää oli taas tyypillistä työpaikkakulttuuria kouluissa :) Kahvikuppi kädessä valitetaan epäkohdista niin vimmatusti ja voivoi jos joku ottaisi esille asian seuraavassa henkilökunnan kokouksessa. Sitten kun joku ottaa asian esille, niin yksin jäät puhumaan, haet tukea työkaverista joka oli siitä vinkunut vaikka kuin kauan ja hän hymyilee lammasmaisesti ja sanoo että eijoo, ei mikään ongelma minulle ja sä tunnet itsesi aivan idiootiksi. Olen ollut samassa tilanteessa ja lopetin olemaan muiden asiamiehenä siihen paikkaan.
- lplplp
k/k kirjoitti:
Orvokki.
Oven raost huusin et,pitäkää pasha kokouksenne,olivat sitten päätyneet esittämälleni kannalle.Minulle on käynyt samoin, kyllä ihmiset ovat vellihousuja, takanapäin ollaan niin tomeraa. Sitten se joka pantiin asialle saa lopulta haukut.
- tiina@
Paloma.se.co kirjoitti:
Minäkun ajattelin että tää oli taas tyypillistä työpaikkakulttuuria kouluissa :) Kahvikuppi kädessä valitetaan epäkohdista niin vimmatusti ja voivoi jos joku ottaisi esille asian seuraavassa henkilökunnan kokouksessa. Sitten kun joku ottaa asian esille, niin yksin jäät puhumaan, haet tukea työkaverista joka oli siitä vinkunut vaikka kuin kauan ja hän hymyilee lammasmaisesti ja sanoo että eijoo, ei mikään ongelma minulle ja sä tunnet itsesi aivan idiootiksi. Olen ollut samassa tilanteessa ja lopetin olemaan muiden asiamiehenä siihen paikkaan.
kiitos palomalle kun kommentoit kirjoitusta ja vielä vastasit reilusti kysymykseenikin... kiitokset myös palstan erinomaiselle luotsille
sain vietyä asian eteenpäin :)
- 66+99
Kuimmallinen aloitus 60 palstalla. Eiköhän tähän ikään ole oppinut itsesestään sen verran, ettei ole tarvetta esittää muuta kuin on.
Tai sitten on jäänyt kehityksessä jälkeen.- tiina@
60 lups palsta on täynnänsä kummallisia aloituksia ja onko joku ikäraja millon pitää lakata oppimasta itsestään uutta viimeiseen lause ei anna aihetta kommentointiin aloitus oli vertauskuvallinen jos et sattunu ymmärtään.
- muuttuuvihreäksjos..
Tää mitä kerron seuraavaks on vähän kumma juttu
Lapsuusmuisto. Pyhäkoulussa on puhuttu vanhan testamentin kertomuksista,
myös Kainista ja Abelista, veljesmurhasta, esikoisosuuden ostamisesta hernesopalla
sun muuta Kainin merkistä lähtien.
Kotona äiti on keittänyt hernesoppaa josta kaikki tykkää. Lapset kysyvät että jos
syö sitä soppaa tuleeko siitä joku kaamea merkki mitä pitää kantaa koko elämän
ajan? Äiti sanoo että höpö höpö, lautaset tyhjiksi ja juoskaa pelikentälle.
---
Tänäkin päivänä hernesoppa maistuu hyvältä, kaikenlaisista merkeistä kiistellään,
itsekin tunnen itseni syväksi idiootiksi välillä ja ärtyneeksi kun tuntee jääneensä
ihan yksin miettimään jotain ikiaikaista mystiikkaa ja toisaalta nykymaailmaa,
jossa jaksamisen kanssa kipuilee.
Kevättalvelle ulottuva paasto vois tehdä ihan hyvää taas mulle. - *** :::
muuttuuvihreäksjos.. kirjoitti:
Tää mitä kerron seuraavaks on vähän kumma juttu
Lapsuusmuisto. Pyhäkoulussa on puhuttu vanhan testamentin kertomuksista,
myös Kainista ja Abelista, veljesmurhasta, esikoisosuuden ostamisesta hernesopalla
sun muuta Kainin merkistä lähtien.
Kotona äiti on keittänyt hernesoppaa josta kaikki tykkää. Lapset kysyvät että jos
syö sitä soppaa tuleeko siitä joku kaamea merkki mitä pitää kantaa koko elämän
ajan? Äiti sanoo että höpö höpö, lautaset tyhjiksi ja juoskaa pelikentälle.
---
Tänäkin päivänä hernesoppa maistuu hyvältä, kaikenlaisista merkeistä kiistellään,
itsekin tunnen itseni syväksi idiootiksi välillä ja ärtyneeksi kun tuntee jääneensä
ihan yksin miettimään jotain ikiaikaista mystiikkaa ja toisaalta nykymaailmaa,
jossa jaksamisen kanssa kipuilee.
Kevättalvelle ulottuva paasto vois tehdä ihan hyvää taas mulle.Paitsi että raamatun vertauksessa oli kait kyse Eesausta ja Jaakobista ja hernesopasta.
Laskeskelin, että kuutisen kertaa kävi minulle työ-elämässä niin, että kohtuu tärkeässä kokouksessa mieli-piteeni sivuutettiin, koska taustalla oli sovittu jotain muuta valmiiksi.
Poistuin kokouksista, koska en nähnyt itseäni tarpeelliseksi.
Puheen-johtaja (isohko-kiho) soitti sitten myöhemmin perääni ja pyysi tulemaan keskustelemaan ajatuksistani.
Jokainen tilanne oli tietysti minulle, pikku-pikku-kiholle kutkuttava juttu.
Viisi kertaa ajatukseni toteutettiin ja yhden kerran osittain.
Ylennystä en saanut, koska koulutukseni ei riittänyt, mutta kaksi kertaa sain palkan-korotuksen.
Niin, ja opin noissa tilanteissa, miten todella iso johtaja osaa hillitä suuttumuksensa ja miten se oikein pitää tuoda esiin.
Ja siksi en koskaan työ-kavereilleni kertonut miten heihin silmät jossain luodaan.
Minusta tuli varmenpi, itseeni luottavainen enänpi.
Minulla oli hyvät luotsit aina.
H.- eimitään
Ai tämä on jaarittelu ketju ei mistään
eimitään kirjoitti:
Ai tämä on jaarittelu ketju ei mistään
"eimitään"
Elämä on usein tyhjää täynnä.
Varsinkin jos ei muuta voi, kun ottaa sen omiin tyhjiin käsiinsä.
H.- eimitään
hunksz kirjoitti:
"eimitään"
Elämä on usein tyhjää täynnä.
Varsinkin jos ei muuta voi, kun ottaa sen omiin tyhjiin käsiinsä.
H.Tyhjänpäiväinen ei kiinnosta, kun on tärkempää niin ei tuu turhamainen olo, ei mulla ainakaan.
- eipä olekaan
eimitään kirjoitti:
Tyhjänpäiväinen ei kiinnosta, kun on tärkempää niin ei tuu turhamainen olo, ei mulla ainakaan.
Huomaa ettei sinulla ole ei mitään kotona, mitä palstalle tunkeat kun ei ole mieliksi mikään, vain paskahousut arvostelevat laillasi. Mene niihin tärkeimpiin tekemisiin palstaa pilaamasta.
- vai mitä.
eipä olekaan kirjoitti:
Huomaa ettei sinulla ole ei mitään kotona, mitä palstalle tunkeat kun ei ole mieliksi mikään, vain paskahousut arvostelevat laillasi. Mene niihin tärkeimpiin tekemisiin palstaa pilaamasta.
Tämä on vapaasti käytössä, vai mitä
- villahousu
eipä olekaan kirjoitti:
Sinä, eikä kukaan muukaan täällä kirjoitteleva, ei ole oikeutettu jakeleen poistumiskäskyjä toisille kirjoittajille.
- .outoa
villahousu kirjoitti:
Sinä, eikä kukaan muukaan täällä kirjoitteleva, ei ole oikeutettu jakeleen poistumiskäskyjä toisille kirjoittajille.
Mitä ihmeen käskyjä, koita selittää jos on tarvetta.
- mimmimummi*
Voisin yrittää olla nyt sähkömies.....ihmettelen miksi kahtena päivänä kun lamppu on palanut (sammunut)....niin se on polttanut sulakkeen....ja hirveä pamaus ....oikein pelottaa laittaa valoa päälle...jos se taas pimahtaa ja pelottelee....
- vika valaisimessa
Vika on varmaankin valaisimessa. Kannattaa viedä korjattavaksi tai heittää pois.
- mimmimummi*
vika valaisimessa kirjoitti:
Vika on varmaankin valaisimessa. Kannattaa viedä korjattavaksi tai heittää pois.
Voi olla ...mutta kun eri huoneiden valaisin kyseessä...ensin toisen valaisimen lamppu...sitten toisen seuraavana päivänä....ja eri sulakkeet...(kerrostalo)
Jotenkin tuntuu hassulta ilmaisu....lamppu palaa...eihän se silloin pala kun se menee pimäksi....onko tämä nyt taas naisen logiikkaa.... - meeriamanda
Ootko kattonut minkä wattista lamppua se valaisemisesi suosittelee, tuli vaan mieleeni ?
- mimmimummi*
meeriamanda kirjoitti:
Ootko kattonut minkä wattista lamppua se valaisemisesi suosittelee, tuli vaan mieleeni ?
40w toinen...toisessa 60w...mutta se että ne kyllä ovat hehkulamppuja minulla vielä..mutta on ne ennenkin olleet...pitää kokeilla nyt seuraavaksi uusia ...
- prince-Igor
Olen näytellyt ja laulanut yli 40 vuotta ja esittänyt joitakin muita henkilöitä,ja meni läpi kuin väärä raha,hehehKatuelämässäkin se onnistuu.
- Joko palaa
Kyllä omana itsenään ihminen on mielenkiintoisin . Kyllä käytöstavat on osattava ei sovi loukata toisia , ikäihmisillä hyvät tavat tulee jo selkärangasta ,eikö vain . Temperamentti kyllä paljastaa persoonallisuuden , sitä ei voi muuttaa mikään , onneksi . Muuten ihminen on vanhempana tietysti hioutunut , elämä hioo . Tämä ketju on kummallista kinastelua kuin vanhan avioparin joutavaa sanailua , ei syty , savuaa vaan .
- <<♥>>
Asia on juuri näin kuin sanot.
- ,.a-öp-ä,
Palstalla paha on luulo.
Se kun istuu, kuin tatti.
Kuvittelee omiaan.
Saa pahaa aikaan, eikä siihen auta edes järki.- olet höperö
Taidat olla kahelien kaheli
- ,.a-öp-ä,
olet höperö kirjoitti:
Taidat olla kahelien kaheli
Etkö muuta ilkeätä keksinyt, näin Itsenäisyyspäivän aamuna.
- En.
.
- Luulot ja uskot
Vai niin, Sinä siis yrität miellyttää muita ja sopia porukkaan. Huoli tietysti saattaa olla aiheellinen tai sitten ei.
Voit omasta kohdaltani olla tyystin vailla tätäkin syvää huolta, olen aivan oma itseni, Ainoa vaikeus on siinä,että muiden on sitä kovin vaikeaa sietää. Kun kivampaa olisi kai,että olisimme samasta muotista tai ainakin kulloisen palstakellokkaan muotista. Sinäkö se oot?
Huolesi tai ohjeesi, kuinka vaan, on niin pinnalta. Hurskas aloitus, jolla ei ole vastinetta oikeassa elämässä. Vai oeltko tosiaan sitä mieltä,että erimielisiä suvaitaan porukoissa? Kyllä useinmiten käy niin, että porukka muodostuu samanmielisistä eli samaan virteen laulavista. Hy vin harvalla Suomessa on oikeasti niin vahvakluonne,että voi olla aidosti oma itsensä, koska se tarkoittaa asettumista arvostelulle altiiksi. No jaa ja peiliin katomista tietysti myös. Se taitaakin olla asian vaikein puoli, ainakin näissä nettiympyröissä. Onneksi voimme sentään hurskastella, kuten sinä aloituksessasi.
Mitenkä tuon rakkauden kanssa oikein mahtaa olla? Rehellisesti sanoen näissä nettiympyröissä ei rakkaudella ole mitään tekoa, vihalla sen sijaan on. En allekirjoita lausettasi siitä,että kaikki lähellemme kerääntyvät ovat juuri niitä rakastavia sellaisia. Muitakin tarkoitusperiä on. Eikä sitä tarvitse kovin kaukaa hakea. Mahdammeko me itse asiassa kyetä rakastamana pyyteettömästi muita kuin lapsiamme. Eivätkä kaikki kykene edes siihen. En usko siihen, että kykenemme lähimmäistämme rakastamaan, vaikka kuinka olisimme omia itsejämme aina ja kaikkialla, Jokainen tulkoon silti omalla uskollaan autuaaksi, Sinäkin. Ja minäkin.Olenpa kanssai sangen samaa mieltä. Lisään vielä tuohon rakastamiseen oman ajatukseni. Pyynteetöntä rakkautta lie myös oma napa ja sen nöyhdän nyppiminen. Ja jos joku alkaa runoilemaan maailman vähäosaisten pelastamisesta rakkauden nimissä, uhohtakoon koko jutun sillä voihan sitä kirjoitella, mutta asia on aivan toinen kun pitäisi sen eteen jotain konkreettista tehdä.
- joulurauhaa
Korppis
Tota rakastamisen imelyyttä ei taia olla kuin vanhoissa tyttökirjoissa
tai kotirouville suunnatuissa pornoeroottisissa julkaisuissa
- eihän suurin osa ihmisistä edes yhtään välitä toisistaan.
Pornahtajat etupäässä irroittavat monenlaista hyötyä kanssaihmisistä
- ja lapsilla tulisi edelleen olla oikeus saada olla lapsia ilman riistoa.
Kulahtaneitten lihanhimouutisetkin kuulostaa ihan surkeilta uutisilta.
Ihan kaikessa ei aina voi onnistua - silti joku toivon tähti vois joulunakin tuikkia
ihan kaikkien iloksi.Jouluna rakastetaan jopa vihamiehiä tai sitten ei.
Luin juuri päivän lehden aamukahvia juodessani. Silmiini pisti kohu pojasta joka ei saanut yhtään syntymäpäivävierasta.
Tuossa takanani sängyllä on levällään valokuvia koska teen mummille albumia. Ihastelin riemukkaista poikieni synttärikuvia vuosien varsilta. Värkkäsin kaikenlaista hyvää juhlapöytään. Milloin oli rekka-autotäytekakku milloin Junatäytekakku pöydän keskipisteenä. Ohjelmana oli onkimista ja muuta hauskanpitoa. Tupa oli aina täynnä kavereita, tyttöjä ja poikia. Ja mikä ihaninta oli seurata facebookista filmiä esikoiseni kolmekymppisiltä. Samat pojan koltiaiset nyt jo aikuiset juhlivat yhtä lennokkaasti kuin vuosikymmeniä sitten. Kaveruus on pitänyt. Kuopus aikoi vielä pitää synttärijuhlat jouluviikolla kun täyttää vuosia.
Norjalaispojan kokemuksen perusteella herättiin nyt kiireen ja vouhotuksen keskelä taivastelemaan, sitä kun oman lapsikullan kutsut eivät saa vieraita.
Mistä se kertoo?
Kun etsin mökiltä myyntiin kirjoja käteeni osui Angelika-kirja. Muistan kun nuorena tyttösenä luin sitä junassa matkalla Helsinkiin. Viereeni tuli istumaan vanhempi nainen ja varoitti minua, Hyi, luet pornokirjaa. Sellaisia kokemuksia pornoeroottisesta kirjatulkinnasta. Mielestäni Angeliga-kirjat olivat ihanaa untuvahömppää.- keksi jotain
korppis kirjoitti:
Jouluna rakastetaan jopa vihamiehiä tai sitten ei.
Luin juuri päivän lehden aamukahvia juodessani. Silmiini pisti kohu pojasta joka ei saanut yhtään syntymäpäivävierasta.
Tuossa takanani sängyllä on levällään valokuvia koska teen mummille albumia. Ihastelin riemukkaista poikieni synttärikuvia vuosien varsilta. Värkkäsin kaikenlaista hyvää juhlapöytään. Milloin oli rekka-autotäytekakku milloin Junatäytekakku pöydän keskipisteenä. Ohjelmana oli onkimista ja muuta hauskanpitoa. Tupa oli aina täynnä kavereita, tyttöjä ja poikia. Ja mikä ihaninta oli seurata facebookista filmiä esikoiseni kolmekymppisiltä. Samat pojan koltiaiset nyt jo aikuiset juhlivat yhtä lennokkaasti kuin vuosikymmeniä sitten. Kaveruus on pitänyt. Kuopus aikoi vielä pitää synttärijuhlat jouluviikolla kun täyttää vuosia.
Norjalaispojan kokemuksen perusteella herättiin nyt kiireen ja vouhotuksen keskelä taivastelemaan, sitä kun oman lapsikullan kutsut eivät saa vieraita.
Mistä se kertoo?
Kun etsin mökiltä myyntiin kirjoja käteeni osui Angelika-kirja. Muistan kun nuorena tyttösenä luin sitä junassa matkalla Helsinkiin. Viereeni tuli istumaan vanhempi nainen ja varoitti minua, Hyi, luet pornokirjaa. Sellaisia kokemuksia pornoeroottisesta kirjatulkinnasta. Mielestäni Angeliga-kirjat olivat ihanaa untuvahömppää.vähemmän kulunutta kuin tuo tai sitten ei. Tosi lapsellinen sanonta, kun haluaa tärkeillä.
- Korppis*
keksi jotain kirjoitti:
vähemmän kulunutta kuin tuo tai sitten ei. Tosi lapsellinen sanonta, kun haluaa tärkeillä.
Keksisit sinäkin ies joskus ees jotain tähellistä sanottavaa.
- Napanöyhtä löyhkää
Niinpä!
Onneksi ikä tuo mukanaan ymmärtämystä ja oppia oman itsen syväluotaamiseen. Oppia kyseenalaistamaan oman käyttäytymisensä; miksi sanoin noin? Se voi tehdä kipeää analysoida ja löytää ties mitä ja mistä se johtuu, omasta itsestään.- Korppis*
Otapas tuostakin taas jottain tolokkua.
- >><<
Korppis* kirjoitti:
Otapas tuostakin taas jottain tolokkua.
Mikä pakko sun on mistään ottaa tolokkua? Kunhan itestäs piisaat.
- hyvä kun selvitit
Joo siinäkö merkitsee kirjoittaako rekkautuneena tai vakinimimerkillä pötkylää vai puskasta pilkuin ja pistein? Kuin itse tuolla eilisessä viestissäsi leveilit.
Taas yksi kirjoittelija jota välttelen. Puskailussa voi olla mitä vaan eikä häiritse, vai? - muuttua saa
kyllä mun mielestä ilkeä, manipuloiva, kateellinen, vittumainen, röyhkeä-tyyppi voisi vähän pyrkiä olla jotain muuta kuin ihan oma itsensä jos tulee yleisille paikoille, tai keskustelupalstoille
- huono peili
Mutta kun toisen pahan näkee paremmin, kuin omansa.
- upouusiN
Hyvä aloitus tiina@
Minä ainakin olen "hukannut" oman itseni monta kertaa (siis live-elämässä ja siis identiteettini, en fyysisesti). Toki tässä vielä on "kasvu" kesken, mutta alan ymmärtämääm minkälainen haluan olla. Ainakin olen ollut omanlaiseni mummo lapsenlapsilleni ja he pitävät mummo-minästä.- unten maille
Jotenki ihka hyviä kannanottoja,
monenlaisia näkökulmia,
eikä tartte olla näkymätön.
Lapsetkin on niin suurenmoisia jut omine persoonallisine piirteineen,
vaikka välillä osoittais ärtymystä
kun aikuisilla on kumma tyyli fakkiutua,
olla kuin raiteillaan eteenpäin tössöttäviä auroja tai junia kaikkine lasteineen,
johonkin pakko-oireisuuteen jähmettyneitä roolityyppejä.
Antaa vain ajatusten ja tunteiden tulla ja mennä,
työtä, lepoa ja untakin välillä- öitä!
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?751438Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,13967Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79882Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.90828Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51704- 53664
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv50619Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs47613Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot134608Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.50574