Usko on luja luottamus Jumalaan

UskoTuoTeotUskoPelastaa

Hep.11
"1. Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.
2. Sillä sen kautta saivat vanhat todistuksen.
3. Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä."
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Hebr.11.html

Ja muut mahtavat todistukset mitä usko on saanut aikaan ja mitä se tulee saamaan aikaan.
"39. Ja vaikka nämä kaikki uskon kautta olivat todistuksen saaneet, eivät he kuitenkaan saavuttaneet sitä, mikä oli luvattu;
40. sillä Jumala oli varannut meitä varten jotakin parempaa, etteivät he ilman meitä pääsisi täydellisyyteen."

Usko on se mitä Jumala omiltaa odottaa ja usko ilman tekoja on kuollut.
Joh3
"16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. "
Jaakobin kirje 2
"17. Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
18. Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
19. Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
20. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
21. Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
22. Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
23. ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
24. Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.
25. Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?
26. Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut. "

13

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • inhorealismia

      Heprealaiskirjeen autenttisuus herätti epäilyksiä jo varhaisessa seurakunnassa, mutta hyväksyttiin sitten kuitenkin laajan keskustelun jälkeen. Ei ehkä olisi pitänyt, sillä kirje on ehdottomasti väärennös. Se ei ole Paavalin kirjoittama.

      Mutta itse asiaan. Jos tällaista "lujaa luottamusta" olisi olemassa, kristityt "voisivat siirtää vuoria". On vain kirjoittajalla sävel noussut falsettiin, kun on ollut oikein terhakkaalla tuulella.

      Heprealaiskirje puhuu siis "uskosta", jota tiettävästi ei ole olemassakaan.

      • sic.transis.gloria.mundi

        Paavalikin olisi nykypäivänä elinkautista istumassa jos nyt olisi tehnyt nuo murhiin osallistumisensa eikä olisi mitenkään arvostettu.


      • Usko on olemassa. Itse asiassa tuossa on uskon määritelmä :" on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy." ja sen olemus.


      • sic.transis.gloria.mundi kirjoitti:

        Paavalikin olisi nykypäivänä elinkautista istumassa jos nyt olisi tehnyt nuo murhiin osallistumisensa eikä olisi mitenkään arvostettu.

        Paavali kääntyi ja hylkäsi syntintä kun tuli uskoon ja alkoi julistaa evankeliumia. Sitä on uskoon tulo, uudestisyntymien ja Jumalan armo.


      • totisesti
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Paavali kääntyi ja hylkäsi syntintä kun tuli uskoon ja alkoi julistaa evankeliumia. Sitä on uskoon tulo, uudestisyntymien ja Jumalan armo.

        Amen


      • sic.transis.gloria.mundi kirjoitti:

        Paavalikin olisi nykypäivänä elinkautista istumassa jos nyt olisi tehnyt nuo murhiin osallistumisensa eikä olisi mitenkään arvostettu.

        Kyllä, nykymoraalin mukaan olisi rangaistu vaikka olisi uskoon tullutkin.


      • älä.tapa
        mummomuori kirjoitti:

        Kyllä, nykymoraalin mukaan olisi rangaistu vaikka olisi uskoon tullutkin.

        Miksi nykymoraalin mukaan tangaista niitä jotka tappavat lapsia äitiensä kohtuihin?


      • älä.tapa

        Korjaan: Miksi nykymoraalin mukaan ei rangaista niitä jotka tappavat lapsia äitiensä kohtuihin?


    • kiitos.lahjasta

      Usko ei ole jokamiehen vaan lahja Jumalan!

      • totisesti

        Amen


      • inhorealismia

        Siirräpä sitten vuoria.


      • mikä.tarve.on
        inhorealismia kirjoitti:

        Siirräpä sitten vuoria.

        Miksi?


      • inhista
        mikä.tarve.on kirjoitti:

        Miksi?

        Etkö pysty? Kyllä se olisi tehottomalle "julistukselle" tehokasta kyytipoikaa. Eikös Jeesuskin tehnyt ihmetekoja, jotta julistuksella olisi vähän niin kuin substanssia? Katsos, hedelmistään puu tunnetaan.

        Kerrotaan, että Jeesuksen seuraajat pystyvät aivan ihmeellisiin asioihin. Fundikset ovat erityisesti rakastuneet Markuksen evankeliumin epäperäiseen loppuun. Siinähän niistä kerrotaan.

        Ettei vain sinun uskosi sittenkin olisi heikko, eikä "luja luottamus"?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      128
      2074
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      2054
    3. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      117
      1393
    4. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      75
      1307
    5. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1264
    6. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1108
    7. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      90
      1028
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      66
      1013
    9. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      973
    10. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      56
      960
    Aihe