Ei ole syytä epäillä

Anonyymi

Alkuräjähdys ja elämän syntyminen elottomasta aineesta itsestään ilman älykästä vaikuttajaa ovat niin vahvasti perusteltuja väittämiä tieteessä, että niitä ei ole syytä lainkaan epäillä.

16

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ateististen evoluutiouskovaisten on pakko uskotella elämän syntymisen itsestään ilman älyä olevan itsestäänselvyys.

      Heidän maailmankuvansa ei anna sijaa ja tilaa minkäänlaiselle suunnittelijalle.

      • Anonyymi

        Niin kauan kuin suunnittelusta ja suunnittelijasta ei ole yhtään havaintoa eikä mitään näyttöä, ei ole syytä uhrata ajatuksia sille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kauan kuin suunnittelusta ja suunnittelijasta ei ole yhtään havaintoa eikä mitään näyttöä, ei ole syytä uhrata ajatuksia sille.

        Tänään 18:25 "Niin kauan kuin..."

        Et voi todistaa väitettäsi


      • Anonyymi

        "Ateistinen evoluutiouskovainen" on niin avuton käsitekummajainen, että sellaisen voi keksiä vain uskovaista esittävä trolli.

        - Aito asdfman


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ateistinen evoluutiouskovainen" on niin avuton käsitekummajainen, että sellaisen voi keksiä vain uskovaista esittävä trolli.

        - Aito asdfman

        ""Ateistinen evoluutiouskovainen" on niin avuton käsitekummajainen, että sellaisen voi keksiä vain uskovaista esittävä trolli."

        Ja vain trolli peukuttaa omaa kommenttiaan.


    • Anonyymi

      Et voi todistaa että Jumala ei luonut maailmaa.

      Alkuräjähdys ei voinut tapahtua, koska ei ollut mitään mikä räjähtäisi sattumalta, eikä ole mitään todistetta mistään mahdollisuudesta että sattumalta joku räjähtäisi.
      Mikä räjähtäisi ja miksi.

      On suunnaton määrä todisteita, että kaiken olemassaolevan on täytynyt tapahtua tarkan suunnitelman mukaisesti ja laajalla alueella hetkessä, muuten luonnonvakioiden tarkuus ei olisi niin tarkka, kuin sen on.

      • 1. Positiivisen väitteen esittäjällä on todistustaakka. Sinun pitäisi todistaa Jumalan luoneen maailman.
        2. Et ole ymmärtänyt, mitä alkuräjähdys (harhaan johtava termi) edes tarkoittaa. Kyseessä on tyhjiön kvanttifluktaatio, joka synnytti inflatonikentän. Kyseinen kenttä aiheutti Plancin tilavuudessa tapahtuneen tilan valoa nopeamman laajenemisen, jolloin "fluktaatio" ei romahtanut alkutilaan. Tämä on fysiikan mukaan mahdollista.
        3. Luonnontieteet eivät tunne ainuttakaan ilmiötä, joka vaatisi yliluonnollista asiaan puuttumista. Luonnonvakioiden yhteneväisyys johtuu juuri siitä, että kaikki oli syntyhetkellä yhdessä pisteessä tai ehkä paremmin kvanttimekanisessa "tuhrussa."


      • Anonyymi

        "On suunnaton määrä todisteita, että kaiken olemassaolevan on täytynyt tapahtua tarkan suunnitelman mukaisesti ja laajalla alueella hetkessä, muuten luonnonvakioiden tarkuus ei olisi niin tarkka, kuin sen on."

        Kerro toki muutamia.


    • Anonyymi

      Ei ole syytä epäillä
      Anonyymi
      Tänään 18:17

      Ei ole olemassa mitään todisteita eikä edellytystä väitteellesi.

    • Aloittaja kuuluu uskontoryhmään nimeltä tieteiuskonto.

      Tieteisusko kumoaa itsensä, koska tiede ei todista tieteisuskoa. Ei ole olemassa mitään tieteellistä tulosta, joka todistaisi, että vain tieteellinen tieto olisi luotettavaa. Koska siis tieteisuskon olennaiselle oletukselle, että vain tieteellisesti perusteltuja väitteitä pitäisi uskoa, ei löydy tieteellistä tukea, tieteisuskon mukaan tieteisusko ei ole luotettava näkemys. (lainaus ApoWiki)

      • Anonyymi

        Tieteisusko on jumal´uskovaisten fantasia, jonka he ovat keksineet koska häpeävät omaa uskoaan.


      • Apowiki se onkin hyvä lähde luonnontieteiden arviointiin. Sama kuin hakisit vapaa-ajattelijoilta käsitystä kristinuskosta.

        Jos joku väittää, että vain tieteellinen tieto on luotettavaa, häntä voidaan ehkä nimittää tieteisuskovaksi. Itse nimittäisin putkisilmäksi.

        Tiede on ylivoimaisesti luotettavin tapa hankkia ja tuottaa tietoa. Jos vastakkain laitetaan uskomukset, intuitio tai subjektiiviset kokemuksen ja tiede, on tiede ylivoimainen.
        Silti tiedekin erehtyy. Ei kuitenkaan läheskään niin usein kuin uskomuksiin tai subjektiivisiin näkemyksiin perustuva "tieto."

        Apowiki yrittää sitä samaa, jota esimerkiksi Puolimatka saarnaa. Kun tieteen metodi asetetaan kyseenalaiseksi, voidaan väittää, että yhtä hyvin uskonto voi olla oikeassa. Ei se niin ole.


      • Anonyymi
        agnoskepo kirjoitti:

        Apowiki se onkin hyvä lähde luonnontieteiden arviointiin. Sama kuin hakisit vapaa-ajattelijoilta käsitystä kristinuskosta.

        Jos joku väittää, että vain tieteellinen tieto on luotettavaa, häntä voidaan ehkä nimittää tieteisuskovaksi. Itse nimittäisin putkisilmäksi.

        Tiede on ylivoimaisesti luotettavin tapa hankkia ja tuottaa tietoa. Jos vastakkain laitetaan uskomukset, intuitio tai subjektiiviset kokemuksen ja tiede, on tiede ylivoimainen.
        Silti tiedekin erehtyy. Ei kuitenkaan läheskään niin usein kuin uskomuksiin tai subjektiivisiin näkemyksiin perustuva "tieto."

        Apowiki yrittää sitä samaa, jota esimerkiksi Puolimatka saarnaa. Kun tieteen metodi asetetaan kyseenalaiseksi, voidaan väittää, että yhtä hyvin uskonto voi olla oikeassa. Ei se niin ole.

        Kummallista.

        Puolimatkahan nimenomaan väitti kyseenalaiseksi sukupuolettoman tiedeuskonnon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummallista.

        Puolimatkahan nimenomaan väitti kyseenalaiseksi sukupuolettoman tiedeuskonnon

        Puolimatka on ennenkin väittänyt kaikenlaista todellisuuspohjatonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolimatka on ennenkin väittänyt kaikenlaista todellisuuspohjatonta.

        Anonyymi kirjoitti "Puolimatka on ennenkin......."

        En ole missään nähnyt pätevää todistetta Puolimatkan väitteille, en kertaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi kirjoitti "Puolimatka on ennenkin......."

        En ole missään nähnyt pätevää todistetta Puolimatkan väitteille, en kertaakaan.

        piti olla

        En ole missää nähnyt pätevää todistetta Puolimatkan väitteitä vastaan.

        Kukaan ei ole pystynyt kaatamaan Puolimatkat kirjoituksia.

        Useat ovat yrittäneet kaataa niitä, mutta sehän todistaakin ettei suurellakaan joukolla ollut mitään millä kaataisi Puolimatkan väiteet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1248
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      884
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      818
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      125
      540
    Aihe