Oliko Jeesus oikeasti avaruusolio?

Savonmies

Mitä olette mieltä tästä kiperästä kysymyksestä?

39

778

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahdollista

      ... kun ottaa huomioon minkälaisia idiootteja valtaosa planeettamme asukeista on, on vaikea uskoa että joku meistä olisi keksinyt mitään niin korkealentoista sanottavaa kuin mitä Jeesus päästeli suustaan. Sitä paitsi Raamattu on täynnä viittauksia avaruusolentoihin ja heidän vierailuihinsa planeetallamme. Näille kohdille on vain annettu hieman omituinen tulkinta.

      • Savonmies

        Olen samaa mieltä, Jeesus tuli varmaan jostain kaukaiselta planeetalta ja oli aikanaan varsinainen ihmemies McGyver.

        Voi sitä suurta ihmettä, kun parrakkaaksi naamioitunut vihreä ukkeli steppaili vedenpäällä uppoamatta kalojen sekaan.


      • repe

        Nämä on muuan sveitsiläinen tutkija, von Däniken jo aikoja sitten todennut ja todistanut keräämällä aineistoa ympäri maailmaa, mm. Bulgariasta, Ecuadorista ja Egyptistä. Avaruusolennon näköisiä hahmoja on piirretty kallioon, ja vanhojen kirkkojen seinille, luostarien holveihin.


      • Savonmies
        repe kirjoitti:

        Nämä on muuan sveitsiläinen tutkija, von Däniken jo aikoja sitten todennut ja todistanut keräämällä aineistoa ympäri maailmaa, mm. Bulgariasta, Ecuadorista ja Egyptistä. Avaruusolennon näköisiä hahmoja on piirretty kallioon, ja vanhojen kirkkojen seinille, luostarien holveihin.

        Eli epäilemäni asia on siis totta.

        Ei siis ihmekään, että Jeesuksen hauta oli tyhjä eräänä aamuna kun sen kamut kävivät hakemassa sen pippaloihin vihreiden miesten galaxyyn.


      • hourailetteko?

        Siinä kerrotaan kyllä ihan toisenlaisista asioista, eikä mistään lentävästä asettilautasesta kuppeineen ja lusikoineen...!


      • tuollanoin
        repe kirjoitti:

        Nämä on muuan sveitsiläinen tutkija, von Däniken jo aikoja sitten todennut ja todistanut keräämällä aineistoa ympäri maailmaa, mm. Bulgariasta, Ecuadorista ja Egyptistä. Avaruusolennon näköisiä hahmoja on piirretty kallioon, ja vanhojen kirkkojen seinille, luostarien holveihin.

        Henkimaailmassa voi olla monenlaista olentoa, mutta Raamattu sanoo että avaruudessa on paholaisen ikiomia enkeleitä. (Ja niistä muista koristeista ei ole annettu siellä tietoa enempää...!)


      • missä kohdassa?
        Savonmies kirjoitti:

        Eli epäilemäni asia on siis totta.

        Ei siis ihmekään, että Jeesuksen hauta oli tyhjä eräänä aamuna kun sen kamut kävivät hakemassa sen pippaloihin vihreiden miesten galaxyyn.

        Missä kohdassa Raamattua löytyy nämä vihreät ukkelit, kun ei löydy???


    • Mamaki

      Kaikkihan me olemme avaruusolioita, asumme pienellä Tellus-planeetalla, Linnunradan reunalla, keskellä syvää avaruutta.

      • Savonmies

        Paitsi tietysti palstan huumoripoika Reiska, joka asuu kyllä ihan jossain omassa galaxissaan pimeydessä.

        Mies aikamatkailee Olavin rakentamalla aikakoneella, jonka Olavi väsäsi mahtipontisesti mummonsa vanhasta Helkama-jääkaapista.

        Se selittää Reiskan a.k.a. nimihirviö xzcrtsrew:n pikavisiitit rakkaalla uskontopalstalla.

        Ja ne mainiot kommentit joita Reiska heittää esimerkiksi Pepsistä, saavat suorastaan Kälviän Lasoljuopotkin maistamaan tenua Pepsin kera.


      • sentäs sinnuu

        Minä olen ainakin ihminen, vaatimattomasti.


    • Saljut

      "Jeesus oli venäläinen kantoraketti."

      • oliko

        Kukas niille sellaisia nimiä antoi? Kaikkea ei sentään voi kuitenkaan ymmärtää...!


    • tanja

      Eikös Raamatussa sanottu, että hän syntyi tänne ihmiseksi! Ja niin edelleen...!

      • Savonmies

        Mutta entäs jos Raamatun kirjoittaja olikin se joka vitsaili?


    • Ai että oliko Jeesus oikeasti avaruusolio? No, hän oli avaruusolio vain leikisti, nimittäin tuota avaruusoliojuttua vierittäneiden von Dänikenien ja af Grannien mielestä. Heidät on kyllä jo ajat sitten vakavasti otettavien tiedemiesten toimesta naurettu ( ja perusteltu ) pihalle - sikäli mikäli jo valmiiksi aivan pihalla oleville hemmoille voi niin tehdä. Aikuisten oikeasti Jeesus oli paljon enemmän.

    • Anonyymi

      Vahvasti siltä tuntuu kun lukee RaAMATUN ON PALJON OUTOJA ESIINTYMIÄ JA TEKEMISIÄ VUANNA 0 SILLOIN EI OLLUT MITÄÄN TEKNIIKKAA KANSALAISILLA

    • Anonyymi

      tOSI USKOVAISET USKOO VAIN OMAA ELÄMÄÄNSÄ JA ITSEENSÄ EI MUUTA,, ME USKOMME rAAMATTU PUHUU AVARUUS OLIOISTA

    • Anonyymi

      SE KUKA EI OLE LUKENUT RAAMATTUA EN PUHU PAPEISTA JOTKA PALVOO PAA HENKEÄ EIVÄT YMMÄRRÄ RAAMATUN SANOMAA ETTÄ SE TÄYNNÄ AVCARUUS OLIOIDEN TEKSTIÄ!

    • Anonyymi

      oN TULLUT TV OHJELMIA aRERIKASTA ASTI AVARUUS OLENNOISTA OSA ON KEKSITTY ÖTÖIKSI EI NE NIITÄ OLE SE ON AMERIKA HOOLLUFOOD OHJELMAA TAI FOLLUHOOD , OKEI AMERIKASSA HÖYRYPÄITÄ RIITTÄÄ TOSI ASIOISTA ,

    • Anonyymi

      ON DRONJEJA ELI LIIKKUVIA ILATILASSA OLEVIA KORISTELTU UFON NÄKÖISIKSI

    • Anonyymi

      NYKY PAPIT KIELTÄÄ KAIKEN KOKO mAAILMASSA NE EIVÄT USKO ULKOPUOLISEEN ELÄMÄÄN VAA N ,SISÄISEEN MAAPALLON TAPAHTUMIIN,

    • Anonyymi

      Sirius ja sen siarar sirus b kannattaa tutkia tai lähistö tarkoitan valo vuosia

    • Anonyymi

      Kirje efesolaisille 3:10 FB92


      Näin myös avaruuden henkivallat ja voimat tulevat seurakunnan välityksellä tuntemaan Jumalan viisauden kaikessa moninaisuudessaan.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=Wu6FxaD_NIg
        Ancient Aliens: Was Noah an Alien? (Season 9) | History
        Raamatun Nooa oli taivaan poikien jälkeläinen. Tästä on kirjoitettu myös muualla.

        Elohimin pojat makaavat naisten kanssa ja tuottavat puolijumalia (1. Moos. 6:1-4) sijoittuu Nooan syntymän ja vedenpaisumuksen väliin. Tämä kohtien rinnakkain asettaminen sai 1. Henokin ja Genesis Apocryphonin kyseenalaistamaan, oliko Lamek Nooan isä vai oliko Nooa puolijumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elohimin pojat makaavat naisten kanssa ja tuottavat puolijumalia (1. Moos. 6:1-4) sijoittuu Nooan syntymän ja vedenpaisumuksen väliin. Tämä kohtien rinnakkain asettaminen sai 1. Henokin ja Genesis Apocryphonin kyseenalaistamaan, oliko Lamek Nooan isä vai oliko Nooa puolijumala.

        1. luvussa Henokin kirjassa Nooan isä Lamek reagoi paniikissa nähdessään uuden poikansa maagisen ulkonäön:

        1 Henok 106:2 Ja hänen (Nooan) kehonsa oli valkoinen kuin lumi ja punainen kuin ruusun kukka, ja hänen päänsä hiukset [olivat] valkoiset kuin villa... ja hänen silmänsä [olivat] kauniit; ja kun hän avasi silmänsä, hän teki koko talon kirkkaaksi kuin aurinko, niin että koko talo oli poikkeuksellisen kirkas. 106:3 Ja kun hänet otettiin kätilön kädestä, avasi hän suunsa ja puhui vanhurskauden Herralle. 106:4 Ja hänen isänsä Lamek pelkäsi häntä, pakeni ja meni isänsä Metusalahin tykö. 106:5 Ja hän sanoi hänelle: Hän sanoi: "Minä olen synnyttänyt vieraan pojan; hän ei ole ihmisen kaltainen, vaan hän on taivaan enkelien lasten kaltainen, aivan toisenlainen, eikä meidän kaltaisemme..."[9].

        Tarina jatkuu siten, että Metusaleh menee isänsä, Henokin, luo taivaaseen neuvotellakseen tästä oudosta lapsesta:

        1 Henok 106:10 ...[Poikalleni Lamekille on syntynyt lapsi, jonka muoto ja tyyppi eivät ole ihmisen tyypin kaltaisia... 106:12 Ja hänen isänsä Lamek pelkäsi ja pakeni luokseni. Eikä hän usko, että hän [on syntynyt] hänestä, vaan luulee hänen olevan taivaan enkeleistä...""


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. luvussa Henokin kirjassa Nooan isä Lamek reagoi paniikissa nähdessään uuden poikansa maagisen ulkonäön:

        1 Henok 106:2 Ja hänen (Nooan) kehonsa oli valkoinen kuin lumi ja punainen kuin ruusun kukka, ja hänen päänsä hiukset [olivat] valkoiset kuin villa... ja hänen silmänsä [olivat] kauniit; ja kun hän avasi silmänsä, hän teki koko talon kirkkaaksi kuin aurinko, niin että koko talo oli poikkeuksellisen kirkas. 106:3 Ja kun hänet otettiin kätilön kädestä, avasi hän suunsa ja puhui vanhurskauden Herralle. 106:4 Ja hänen isänsä Lamek pelkäsi häntä, pakeni ja meni isänsä Metusalahin tykö. 106:5 Ja hän sanoi hänelle: Hän sanoi: "Minä olen synnyttänyt vieraan pojan; hän ei ole ihmisen kaltainen, vaan hän on taivaan enkelien lasten kaltainen, aivan toisenlainen, eikä meidän kaltaisemme..."[9].

        Tarina jatkuu siten, että Metusaleh menee isänsä, Henokin, luo taivaaseen neuvotellakseen tästä oudosta lapsesta:

        1 Henok 106:10 ...[Poikalleni Lamekille on syntynyt lapsi, jonka muoto ja tyyppi eivät ole ihmisen tyypin kaltaisia... 106:12 Ja hänen isänsä Lamek pelkäsi ja pakeni luokseni. Eikä hän usko, että hän [on syntynyt] hänestä, vaan luulee hänen olevan taivaan enkeleistä...""

        Raamatussa on teksti, jota on kovin vaikea ymmärtää:

        KR 1933/-38
        Ps. 82:6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa on teksti, jota on kovin vaikea ymmärtää:

        KR 1933/-38
        Ps. 82:6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;

        Kirjassa 1. Henok, Nooan isä Lamek reagoi paniikissa nähdessään uuden poikansa maagisen ulkonäön:

        1 Henok 106:2 Ja hänen (Nooan) ruumiinsa oli valkoinen kuin lumi ja punainen kuin ruusun kukka, ja hänen päänsä hiukset [olivat] valkoiset kuin villa... ja hänen silmänsä [olivat] kauniit; ja kun hän avasi silmänsä, hän teki koko talon kirkkaaksi kuin aurinko, niin että koko talo oli poikkeuksellisen kirkas. 106:3 Ja kun hänet otettiin kätilön kädestä, avasi hän suunsa ja puhui vanhurskauden Herralle. 106:4 Ja hänen isänsä Lamek pelkäsi häntä, pakeni ja meni isänsä Metusalahin tykö. 106:5 Ja hän sanoi hänelle: Hän sanoi: "Minä olen synnyttänyt vieraan pojan; hän ei ole ihmisen kaltainen, vaan hän on taivaan enkelien lasten kaltainen, aivan toisenlainen, eikä meidän kaltaisemme..."[9].

        Tarina jatkuu siten, että Metusaleh menee isänsä, Henokin, luo taivaaseen neuvotellakseen tästä oudosta lapsesta:

        1 Henok 106:10 ...[Poikalleni Lamekille on syntynyt lapsi, jonka muoto ja tyyppi eivät ole ihmisen tyypin kaltaisia... 106:12 Ja hänen isänsä Lamek pelkäsi ja pakeni luokseni. Eikä hän usko, että hän [on syntynyt] hänestä, vaan luulee hänen olevan taivaan enkeleistä...""

        Henok rauhoittelee Metusalehia ja Lamekia selittämällä, että Nooan fantastinen ulkonäkö liittyy hänen rooliinsa historiassa ja tulevaan vedenpaisumukseen, ei enkeli-isään.
        Genesis Apocryphon: Bat-Enoshilla oli suhde Vartijan kanssa?

        Toinen versio tarinasta esiintyy Genesis Apocryphonissa (1Q20), Kuolleenmeren käärössä, jossa kerrotaan uudelleen Genesiksen tarinoita. Sekin alkaa ihmeelliseltä näyttävästä Nooa-vauvasta, ja Lamek tekee pelkonsa selväksi vaimolleen (sarake 2):

        1 הא באדין חש֗ב֗ת֗ ב֗לב֗י די מן עירין ה֗ריאתא ומן קדיֹשין זרעא ולנפיל[ין] 2 ולבי עלי משתני על עולימא דנא. 3 באדין אנה למך אתבהלת ועלת על בתאנוש אנֹת֗ת֗י֗...

        1 Silloin ajattelin itsekseni: "Raskaus on peräisin Vartijoista, ja siemen on peräisin Pyhistä ja nefiläisistä", 2 ja mieleni oli hyvin levoton lapsen vuoksi. [tyhjä] 3 Silloin minä, Lamek, tulin levottomaksi, ja menin [vaimoni] Bat-Enoshin luo...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjassa 1. Henok, Nooan isä Lamek reagoi paniikissa nähdessään uuden poikansa maagisen ulkonäön:

        1 Henok 106:2 Ja hänen (Nooan) ruumiinsa oli valkoinen kuin lumi ja punainen kuin ruusun kukka, ja hänen päänsä hiukset [olivat] valkoiset kuin villa... ja hänen silmänsä [olivat] kauniit; ja kun hän avasi silmänsä, hän teki koko talon kirkkaaksi kuin aurinko, niin että koko talo oli poikkeuksellisen kirkas. 106:3 Ja kun hänet otettiin kätilön kädestä, avasi hän suunsa ja puhui vanhurskauden Herralle. 106:4 Ja hänen isänsä Lamek pelkäsi häntä, pakeni ja meni isänsä Metusalahin tykö. 106:5 Ja hän sanoi hänelle: Hän sanoi: "Minä olen synnyttänyt vieraan pojan; hän ei ole ihmisen kaltainen, vaan hän on taivaan enkelien lasten kaltainen, aivan toisenlainen, eikä meidän kaltaisemme..."[9].

        Tarina jatkuu siten, että Metusaleh menee isänsä, Henokin, luo taivaaseen neuvotellakseen tästä oudosta lapsesta:

        1 Henok 106:10 ...[Poikalleni Lamekille on syntynyt lapsi, jonka muoto ja tyyppi eivät ole ihmisen tyypin kaltaisia... 106:12 Ja hänen isänsä Lamek pelkäsi ja pakeni luokseni. Eikä hän usko, että hän [on syntynyt] hänestä, vaan luulee hänen olevan taivaan enkeleistä...""

        Henok rauhoittelee Metusalehia ja Lamekia selittämällä, että Nooan fantastinen ulkonäkö liittyy hänen rooliinsa historiassa ja tulevaan vedenpaisumukseen, ei enkeli-isään.
        Genesis Apocryphon: Bat-Enoshilla oli suhde Vartijan kanssa?

        Toinen versio tarinasta esiintyy Genesis Apocryphonissa (1Q20), Kuolleenmeren käärössä, jossa kerrotaan uudelleen Genesiksen tarinoita. Sekin alkaa ihmeelliseltä näyttävästä Nooa-vauvasta, ja Lamek tekee pelkonsa selväksi vaimolleen (sarake 2):

        1 הא באדין חש֗ב֗ת֗ ב֗לב֗י די מן עירין ה֗ריאתא ומן קדיֹשין זרעא ולנפיל[ין] 2 ולבי עלי משתני על עולימא דנא. 3 באדין אנה למך אתבהלת ועלת על בתאנוש אנֹת֗ת֗י֗...

        1 Silloin ajattelin itsekseni: "Raskaus on peräisin Vartijoista, ja siemen on peräisin Pyhistä ja nefiläisistä", 2 ja mieleni oli hyvin levoton lapsen vuoksi. [tyhjä] 3 Silloin minä, Lamek, tulin levottomaksi, ja menin [vaimoni] Bat-Enoshin luo...

        Tarina jatkuu siten, että Metusaleh menee isänsä Henokin luo taivaaseen neuvotellakseen tästä oudosta lapsesta:

        1 Henok 106:10 ...[Poikalleni Lamekille on syntynyt lapsi, jonka muoto ja tyyppi eivät ole ihmisen tyypin kaltaisia... 106:12 Ja hänen isänsä Lamek pelkäsi ja pakeni luokseni. Eikä hän usko, että hän [on syntynyt] hänestä, vaan luulee hänen olevan taivaan enkeleistä...""

        Henok rauhoittelee Metusalehia ja Lamekia selittämällä, että Nooan fantastinen ulkonäkö liittyy hänen rooliinsa historiassa ja tulevaan vedenpaisumukseen, ei enkeli-isään.
        Genesis Apocryphon: Bat-Enoshilla oli suhde Vartijan kanssa?

        Toinen versio tarinasta esiintyy Genesis Apocryphonissa (1Q20), Kuolleenmeren käärössä, jossa kerrotaan uudelleen Genesiksen tarinoita. Sekin alkaa ihmeelliseltä näyttävästä Nooa-vauvasta, ja Lamek tekee pelkonsa selväksi vaimolleen (sarake 2):


        1 Silloin ajattelin itsekseni: "Raskaus on peräisin Vartijoista, ja siemen on peräisin Pyhistä ja nefiläisistä", 2 ja mieleni oli hyvin levoton lapsen vuoksi. [tyhjä] 3 Silloin minä, Lamek, tulin levottomaksi, ja menin [vaimoni] Bat-Enoshin luo...



        12 Kun vaimoni Bat-Enosh näki, että ilmeeni oli järkyttynyt, 13 hän hillitsi kiihkonsa, puhui minulle ja sanoi: "Oi herrani, oi veljeni... 14 nuoruuteni! Minä vannon sinulle Suuren Pyhän, Hea[ven] Kuninkaan kautta... 15 että tämä siemen on sinulta, ja tämä raskaus on sinulta, ja tämä hedelmän istutus on sinulta!"... 16 eikä keneltäkään muukalaiselta, eikä keneltäkään Vartijalta eikä keneltäkään Hea[venin pojalta... Miksi] 17 sinun kasvosi ovat niin häiriintyneet ja epämuodostuneet ja sinun henkesi on niin alakuloinen? ... 18 Minä puhun sinulle totuudenmukaisesti."[10].

        Tässä versiossa Lamekin vaimo Bat-Enosh näkee Lamekin reaktion syytöksenä ja vastaa anovasti, että poika on hänen ja että hän ei ole koskaan ollut intiimissä kanssakäymisessä taivaallisen olennon kanssa[11].


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarina jatkuu siten, että Metusaleh menee isänsä Henokin luo taivaaseen neuvotellakseen tästä oudosta lapsesta:

        1 Henok 106:10 ...[Poikalleni Lamekille on syntynyt lapsi, jonka muoto ja tyyppi eivät ole ihmisen tyypin kaltaisia... 106:12 Ja hänen isänsä Lamek pelkäsi ja pakeni luokseni. Eikä hän usko, että hän [on syntynyt] hänestä, vaan luulee hänen olevan taivaan enkeleistä...""

        Henok rauhoittelee Metusalehia ja Lamekia selittämällä, että Nooan fantastinen ulkonäkö liittyy hänen rooliinsa historiassa ja tulevaan vedenpaisumukseen, ei enkeli-isään.
        Genesis Apocryphon: Bat-Enoshilla oli suhde Vartijan kanssa?

        Toinen versio tarinasta esiintyy Genesis Apocryphonissa (1Q20), Kuolleenmeren käärössä, jossa kerrotaan uudelleen Genesiksen tarinoita. Sekin alkaa ihmeelliseltä näyttävästä Nooa-vauvasta, ja Lamek tekee pelkonsa selväksi vaimolleen (sarake 2):


        1 Silloin ajattelin itsekseni: "Raskaus on peräisin Vartijoista, ja siemen on peräisin Pyhistä ja nefiläisistä", 2 ja mieleni oli hyvin levoton lapsen vuoksi. [tyhjä] 3 Silloin minä, Lamek, tulin levottomaksi, ja menin [vaimoni] Bat-Enoshin luo...



        12 Kun vaimoni Bat-Enosh näki, että ilmeeni oli järkyttynyt, 13 hän hillitsi kiihkonsa, puhui minulle ja sanoi: "Oi herrani, oi veljeni... 14 nuoruuteni! Minä vannon sinulle Suuren Pyhän, Hea[ven] Kuninkaan kautta... 15 että tämä siemen on sinulta, ja tämä raskaus on sinulta, ja tämä hedelmän istutus on sinulta!"... 16 eikä keneltäkään muukalaiselta, eikä keneltäkään Vartijalta eikä keneltäkään Hea[venin pojalta... Miksi] 17 sinun kasvosi ovat niin häiriintyneet ja epämuodostuneet ja sinun henkesi on niin alakuloinen? ... 18 Minä puhun sinulle totuudenmukaisesti."[10].

        Tässä versiossa Lamekin vaimo Bat-Enosh näkee Lamekin reaktion syytöksenä ja vastaa anovasti, että poika on hänen ja että hän ei ole koskaan ollut intiimissä kanssakäymisessä taivaallisen olennon kanssa[11].

        Useimmiten on vain helpompi kohauttaa olkapäitä ja siirtyä Nooan ja hänen perheensä tarinaan. Mutta kysymykset pysyvät silti: Keitä ovat nämä "Jumalan pojat" ja heidän nefiläislapsensa, ja miksi Ensimmäisen Mooseksen kirjan kirjoittaja ylipäätään haluaa mainita heidät?

        Tekstistä selviää, että "Jumalan pojat" (hepreaksi Benai-Elohim) antautuivat intohimolleen "ihmisten tyttäriä" kohtaan ja saivat heidän kanssaan lapsia. Nämä jälkeläiset tunnettiin nimellä nefiläiset (kirjaimellisesti "langenneet"), ja he olivat "vanhojen aikojen mahtavia" ja "maineikkaita miehiä".

        Vaikka vuosisatoja jatkunut rabbiininen ja kirkollinen traditio sanoisi toisin, yleisö, jolle teksti oli tarkoitettu, olisi ymmärtänyt "Jumalan pojilla" tarkoitettavan jumalallisen kokouksen jäseniä, jotka mainitaan kaikkialla muinaisen Lähi-idän kirjallisuudessa, myös Raamatussa (ks. Job 6:1; Job 38:7; Psalmi 29:1; Psalmi 82). Raamatun teksteissä "Jumalan pojat" kuvataan tavallisesti vähäisempinä taivaallisina olentoina, jotka palvelevat Korkeinta. Israelia ympäröivien kulttuurien teksteissä, kuten Ugaritista löydetyssä kanaanilaisessa kirjallisuudessa, "Jumalan pojat" esiintyvät samalla tavoin jumalallisina olentoina, jotka palvelevat jumalten kuningasta Eliä ja hänen kuningatartaan Asheraa. Heihin kuuluvat esimerkiksi Baal, Anath, Astarte, Yam ja Mot. 1. Mooseksen kirjan yleisö olisi varmasti ymmärtänyt nämä niin sanotut "langenneet" taivaallisten olentojen ja ihmisnaisten jälkeläisiksi. (Sattumoisin sanan nefilimis juurta käytetään muualla keskenmenoista ja muista oudoista synnytyksistä. 2. Moos. 21:22)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmiten on vain helpompi kohauttaa olkapäitä ja siirtyä Nooan ja hänen perheensä tarinaan. Mutta kysymykset pysyvät silti: Keitä ovat nämä "Jumalan pojat" ja heidän nefiläislapsensa, ja miksi Ensimmäisen Mooseksen kirjan kirjoittaja ylipäätään haluaa mainita heidät?

        Tekstistä selviää, että "Jumalan pojat" (hepreaksi Benai-Elohim) antautuivat intohimolleen "ihmisten tyttäriä" kohtaan ja saivat heidän kanssaan lapsia. Nämä jälkeläiset tunnettiin nimellä nefiläiset (kirjaimellisesti "langenneet"), ja he olivat "vanhojen aikojen mahtavia" ja "maineikkaita miehiä".

        Vaikka vuosisatoja jatkunut rabbiininen ja kirkollinen traditio sanoisi toisin, yleisö, jolle teksti oli tarkoitettu, olisi ymmärtänyt "Jumalan pojilla" tarkoitettavan jumalallisen kokouksen jäseniä, jotka mainitaan kaikkialla muinaisen Lähi-idän kirjallisuudessa, myös Raamatussa (ks. Job 6:1; Job 38:7; Psalmi 29:1; Psalmi 82). Raamatun teksteissä "Jumalan pojat" kuvataan tavallisesti vähäisempinä taivaallisina olentoina, jotka palvelevat Korkeinta. Israelia ympäröivien kulttuurien teksteissä, kuten Ugaritista löydetyssä kanaanilaisessa kirjallisuudessa, "Jumalan pojat" esiintyvät samalla tavoin jumalallisina olentoina, jotka palvelevat jumalten kuningasta Eliä ja hänen kuningatartaan Asheraa. Heihin kuuluvat esimerkiksi Baal, Anath, Astarte, Yam ja Mot. 1. Mooseksen kirjan yleisö olisi varmasti ymmärtänyt nämä niin sanotut "langenneet" taivaallisten olentojen ja ihmisnaisten jälkeläisiksi. (Sattumoisin sanan nefilimis juurta käytetään muualla keskenmenoista ja muista oudoista synnytyksistä. 2. Moos. 21:22)

        Syy siihen, miksi kirjoittaja päätti mainita NEFILIMIT, löytyy heidän kuvauksestaan, joka tarkoittaa jotakuinkin "muinaisia mestareita, jotka tekivät itselleen nimen". Jokaisessa yhteiskunnassa on myyttejä ja legendoja jumalista, joilla on lapsia ihmisten kanssa ja joista tulee eeppisiä sankareita ja legendaarisia kuninkaita. Monet meistä länsimaissa tuntevat Herkuleksen, Akhilleuksen ja Perseuksen uroteot, ja heidän tarinoidensa klassisia versioita on kerrottu ja kerrottu uudelleen jo reilusti yli kahden tuhannen vuoden ajan. Monet kuuluisat klassiset tarinat ovat kuitenkin pelkkiä uudelleenkeksintöjä aiemmista Lähi-idän tarinoista. Babyloniasta Egyptiin oli saatavilla laaja valikoima sankarikirjallisuutta, kuten Gilgamesh-eepos, ja muinaiset israelilaiset olisivat todennäköisesti tunteneet nämä tarinat.

        Raamatun lukijat tulevat nopeasti huomauttamaan ilmeisistä ongelmista, jotka liittyvät siihen, että israelilaiset nauttivat eeppisistä tarinoista, joissa puolijumalat tappoivat hirviöitä - ne ylistävät pakanallista kulttuuria, joka oli täynnä lukuisia jumalia ja jumalattaria, jotka olivat kaukana Israelin yhdestä ainoasta todellisesta pyhästä Jumalasta. Ja aivan kuten kahdeksannella luokalla raamattuopettajani ajatteli, että syvä rakkauteni Star Warsiin johtaisi minut jonain päivänä noituuteen, muinaisen Israelin uskonnolliset johtajat todennäköisesti pelkäsivät, että Gilgamešin ja muiden puolijumalien tarinat johdattaisivat ihmiset epäjumalanpalvelukseen. Toisin kuin opettajani, Israelin johtajat eivät kuitenkaan uhanneet koulukiusaamisella. Sen sijaan he valitsivat paljon diplomaattisemman ratkaisun siihen, että israelilaiset rakastivat tarinoita eeppisistä sankareista. He antoivat niille ortodoksisen selityksen ja punoivat ne oman kertomuksensa yhteyteen.

        Sen sijaan, että kirjailija kieltäisi kuuluisien sankareiden olemassaolon kokonaan, hän leimaa heidät "langenneiksi" ja melkeinpä syyttää heitä siitä täydellisestä turmeltuneisuudesta, joka lankesi maailmaan ja teki tulvan välttämättömäksi. Voimme vain arvailla, miten he turmelsivat maailman, mutta käsite "tehdä itselleen nimeä" on selvästi ristiriidassa Raamatun, erityisesti 1. Mooseksen kirjan, sivuilta löytyvän maailmankuvan kanssa, ja se tuo mieleen ihmisen ylpeyden ja pahuuden, joka alkoi Eedenin puutarhasta. Heti vedenpaisumuksen jälkeen Baabelissa (Babyloniassa), paikkaan, johon liittyy pitkään eeppisiä tarinoita ja legendaarisia kuninkaita, ihmiset päättivät liittoutua ja rakentaa tornin taivaaseen tehdäkseen itselleen nimeä (1. Moos. 11:1-9).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syy siihen, miksi kirjoittaja päätti mainita NEFILIMIT, löytyy heidän kuvauksestaan, joka tarkoittaa jotakuinkin "muinaisia mestareita, jotka tekivät itselleen nimen". Jokaisessa yhteiskunnassa on myyttejä ja legendoja jumalista, joilla on lapsia ihmisten kanssa ja joista tulee eeppisiä sankareita ja legendaarisia kuninkaita. Monet meistä länsimaissa tuntevat Herkuleksen, Akhilleuksen ja Perseuksen uroteot, ja heidän tarinoidensa klassisia versioita on kerrottu ja kerrottu uudelleen jo reilusti yli kahden tuhannen vuoden ajan. Monet kuuluisat klassiset tarinat ovat kuitenkin pelkkiä uudelleenkeksintöjä aiemmista Lähi-idän tarinoista. Babyloniasta Egyptiin oli saatavilla laaja valikoima sankarikirjallisuutta, kuten Gilgamesh-eepos, ja muinaiset israelilaiset olisivat todennäköisesti tunteneet nämä tarinat.

        Raamatun lukijat tulevat nopeasti huomauttamaan ilmeisistä ongelmista, jotka liittyvät siihen, että israelilaiset nauttivat eeppisistä tarinoista, joissa puolijumalat tappoivat hirviöitä - ne ylistävät pakanallista kulttuuria, joka oli täynnä lukuisia jumalia ja jumalattaria, jotka olivat kaukana Israelin yhdestä ainoasta todellisesta pyhästä Jumalasta. Ja aivan kuten kahdeksannella luokalla raamattuopettajani ajatteli, että syvä rakkauteni Star Warsiin johtaisi minut jonain päivänä noituuteen, muinaisen Israelin uskonnolliset johtajat todennäköisesti pelkäsivät, että Gilgamešin ja muiden puolijumalien tarinat johdattaisivat ihmiset epäjumalanpalvelukseen. Toisin kuin opettajani, Israelin johtajat eivät kuitenkaan uhanneet koulukiusaamisella. Sen sijaan he valitsivat paljon diplomaattisemman ratkaisun siihen, että israelilaiset rakastivat tarinoita eeppisistä sankareista. He antoivat niille ortodoksisen selityksen ja punoivat ne oman kertomuksensa yhteyteen.

        Sen sijaan, että kirjailija kieltäisi kuuluisien sankareiden olemassaolon kokonaan, hän leimaa heidät "langenneiksi" ja melkeinpä syyttää heitä siitä täydellisestä turmeltuneisuudesta, joka lankesi maailmaan ja teki tulvan välttämättömäksi. Voimme vain arvailla, miten he turmelsivat maailman, mutta käsite "tehdä itselleen nimeä" on selvästi ristiriidassa Raamatun, erityisesti 1. Mooseksen kirjan, sivuilta löytyvän maailmankuvan kanssa, ja se tuo mieleen ihmisen ylpeyden ja pahuuden, joka alkoi Eedenin puutarhasta. Heti vedenpaisumuksen jälkeen Baabelissa (Babyloniassa), paikkaan, johon liittyy pitkään eeppisiä tarinoita ja legendaarisia kuninkaita, ihmiset päättivät liittoutua ja rakentaa tornin taivaaseen tehdäkseen itselleen nimeä (1. Moos. 11:1-9).

        Keskustelu "Jumalan pojista"

        Tietyt tutkijat tulkitsevat salaperäisen termin "Jumalan pojat" Genesis 6: 4: ssä tarkoittaen kaatuneita enkeleitä tai demoneja; tekstissä ei kuitenkaan ole konkreettisia todisteita tämän näkemyksen tueksi.

        Lisäksi vaikuttaa siltä, ​​että Jumala olisi voinut luoda enkeleitä, jotta he voisivat liittyä ihmisiin ja tuottaa hybridilajit. Jeesus Kristus teki tämän paljastavan huomautuksen enkeleistä:

        "Sillä ylösnousemuksessa he eivät ole avioliittoja eivätkä anna avioliitossa, vaan ovat niinkuin Jumalan enkelit taivaassa." ( Matt. 22:30, NIV)

        Kristuksen lausunto näyttää viittaavan siihen, että enkelit (mukaanlukien pyhät enkelit) eivät synny lainkaan.

        Todennäköisempi teoria "Jumalan pojista" tekee heistä Aadamin kolmannen pojan jälkeläiset, Seth. "Miehien tyttäret" olivat ilmeisesti Kainin jumalattomasta viivasta, Aadamin ensimmäinen poika, joka tappoi nuoremman veljensä Abelin .

        Vielä yksi teoria yhdistää kuninkaat ja kuninkaalliset vanhan maailman jumalalliseen maailmaan. Tämä ajatus sanoi hallitsijoille ("Jumalan pojat") otti kauniita naisia, joita he halusivat vaimoinaan jatkaa linjansa. Jotkut näistä naisista ovat saattaneet olla pakanallisia temppeleitä tai kulttilaisia ​​prostituoituja, jotka olivat yleisiä muinaisessa hedelmällisessä puoliskossa .


    • Anonyymi

      Moi. Tuossa sivua ennen selitin Jeesuksen jumaluutta pohtivaan aloitukseen vastauksena oman tulkintani Jeesuksesta. Luepa se. Kaikkea hyvää!

      • Anonyymi

        Jaa, nyt onkin samalla sivulla, sori.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      On mahollista ainakin perkele oli sen veli

    • Anonyymi

      Veljeni oli päiväkodissa hän lähti seurAmaan jeesusta
      Opetti ruokarukouksen lauloi virsijä
      Hän on esikoinen kaikkein rakkain lapsi vanhem.illeni
      Minua on aina ainoastaan erilaisiin työ tehtäviin tarvittu
      Veljeä ei voinut käyttää hän on älyllisesti jälkeenjäänyt
      Veljelläni on hyvin asiat melkein kuin kuningas salomo parhaina päivinään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe