Kun työttömällä on ikää 40+ alkaa työllistyminen vaikeutua koulutus vanha kuntouttavalla työtoiminta ei edistä työsuhteeseen toimeentulotukeen tarvitaan työvelvoite muuten voidaan lakkauttaa toimeentulotuen maksatus kokonaan ja nälkäkuuri. vaikeasti työtön voisi kerätä risuja , tehdä matonkuteita patalappuja, paikata vaatteita ja töitä kyllä löytyy
Vaikeasti työllistyvät pitkäaikaistyöttömät risusavottaan
86
800
Vastaukset
- Anonyymi00001
Niitähän tehdään parhaillaan Suomen VANKILOISSA.
- Anonyymi00002
Mikä on vaikeasti työtön? Onko olemassa myös helposti työtön?
- Anonyymi00003
Joka ei kelpaa työnantajalle edes ilmaiseksi pitkäaikaistyötön määritellään jos ollut vähintään vuoden työttömänä. eräs työtön oli työnhakijana turhaan melkein 40 vuotta ainoa keino oli työllistyä joko toimeentulotuella tai kuntouttavaa työtoiminta kesti 10 vuotta. vaikka työrajoitteita ei ollut koulutus oli vanha kauppakoulu 70 luvulla valmistunut ikää paljon onneksi on päässyt kansaneläkkeelle oli säälittävää katsoa kun työsuhteita ja palkkaa ei maksettu
- Anonyymi00004
" toimeentulotukeen tarvitaan työvelvoite"
Saan työmarkkinatuen ja asumistuen (yht 931e/kk) toimeentulotukea tuohon päälle joku 100e (jos haen), arvaa lähdenkö mihinkään risuilemaan tuolla 100e :D :D :D- Anonyymi00007
4 lavaa coopin lageria ja panteilla jokunen lisää...
- Anonyymi00013
Anonyymi00007 kirjoitti:
4 lavaa coopin lageria ja panteilla jokunen lisää...
Tämä ei liity aiheeseen mitenkään.
Aiheena oli työvelvoite, ei kaljalavat. Anonyymi00013 kirjoitti:
Tämä ei liity aiheeseen mitenkään.
Aiheena oli työvelvoite, ei kaljalavat.Kilju liittyy aiheeseen.🥳👍🍺🍺🍺🍺🍺🍺
- Anonyymi00019
Demokrates kirjoitti:
Kilju liittyy aiheeseen.🥳👍🍺🍺🍺🍺🍺🍺
Kyllä liittyy kaljakin eivät kaikki työttömät ole savolaisia kiljusieppoja!
- Anonyymi00005
Sairaat pitkäaikaistyöttömät eläkkeelle!!!!!!!!!! Ennen kuin Petteri varastaa nekin rahat!!!!!!
- Anonyymi00008
Heh. Osoitapa poju se risusavotta. Olet vissiin juuri lueskellu 50-luvun kirjallisuutta.
- Anonyymi00009
Kokkareiden hakkaaminen käy kyllä työstä.
- Anonyymi00010
Perrutuspölvästi roskia keräämään🚯
- Anonyymi00011
Ei mitään risusavottoja ole enää edes olemassa. Hakkuutähteetkin kerätään nykyään energiapuuksi koneellisesti.
- Anonyymi00022
Tuskin Purra tietää, metsistä yhtään mitään, menisikö itse risuja keräämään.
- Anonyymi00012
40+ ei vielä tarkoita työkyvytöntä tai “romutettua”. Suomessa työura jatkuu usein 60+ ikään asti. Ongelma ei ole pelkkä ikä vaan työmarkkinoiden kysyntä, osaamisen päivittäminen ja rekrytointikäytännöt.
Toimeentulotuki on viimesijainen etuus, jonka tarkoitus on estää täydellinen toimeentulon romahdus. Sen lakkauttaminen tai “nälkäkuuri” ei luo työpaikkoja, vaan siirtää kustannuksia muualle (terveydenhuolto, velkaantuminen, asunnottomuus).
Vastikkeellisuudesta voi keskustella, mutta jos työ on oikeasti tarpeellista ja jatkuvaa, sillä on myös markkina-arvo. Silloin pitää pohtia, korvataanko palkkatyötä velvoitteella.
Työllistyminen paranee koulutuksella, osaamisen päivityksellä ja rekrytointikynnyksen madaltamisella – ei pelkällä rangaistuslogiikalla. - Anonyymi00014
Ai, nyt sitten kaupungin puisto- osastokin joutuu työttömäksi? Mitä niillä risuilla muuten tehdään, asia kiinnostaa, vaikka en aio mennä?
- Anonyymi00016
Miksi työttömille ei kelpaa mansikan poiminta tiloilla luulisi olevan kitkemistä kastelua eikä muitakaan marjoja haluta poimia senkin luuserit
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Miksi työttömille ei kelpaa mansikan poiminta tiloilla luulisi olevan kitkemistä kastelua eikä muitakaan marjoja haluta poimia senkin luuserit
Nuoret jaksavat kyllä poimia mansikoita, joten ei pitäisi ainakaan kunnosta olla kiinni.
- Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Mistä niin päättelet etteikö kelpaa, kyllä ne pellot on kesällä täynnä poimijoita. Ja ilmeisesti viljelijät ei vaan halua maksaa kun sinne haalitaan niitä aasialaisia..syyksi toki laitetaan ettei suomityötön jaksa tehdä mitään.
Anonyymi00017 kirjoitti:
Nuoret jaksavat kyllä poimia mansikoita, joten ei pitäisi ainakaan kunnosta olla kiinni.
Ja vanhukset vois poimia niitä mansikoita ison eläkkeensä eteen.🍓 Töihin tai varkaisiin luoja ei laiskoja elätä näin oli meillä maalla ennen. 🐮🍀🐷🍓
- Anonyymi00020
Demokrates kirjoitti:
Ja vanhukset vois poimia niitä mansikoita ison eläkkeensä eteen.🍓 Töihin tai varkaisiin luoja ei laiskoja elätä näin oli meillä maalla ennen. 🐮🍀🐷🍓
Eläkeläisillä ei paikat kestä mansikan poimintaa mutta roskapartioon heidät pitää laittaa. Pystyvät kyllä liikkumaan ja rollaattorin työntämiseen riittää yksi käsi toisessa on roskapihdit.
- Anonyymi00023
Anonyymi00016 kirjoitti:
Ei tauda talvella olla mansikoita, lumi peittää mansikka pellot. Mansikka peltojaei ole kaupungeissa. Mansikan keruu on raskasta urakkatyötä. Menköön nämä ehdottelijat itse mansikka pelloille orjiksi.
- Anonyymi00024
Demokrates kirjoitti:
Vanhukset raataneet raskaissa töissä kuusi päiväistä työviikkoa nuoresta alkaen., monilla retveys mennyt. He on eläkkensä ansainneet. Menisitkö itse samaan vanhana, mitä muille ehdotat.
- Anonyymi00027
Anonyymi00024 kirjoitti:
Vanhukset raataneet raskaissa töissä kuusi päiväistä työviikkoa nuoresta alkaen., monilla retveys mennyt. He on eläkkensä ansainneet. Menisitkö itse samaan vanhana, mitä muille ehdotat.
14-vuotiaana alkoi minun isä työnteon, ja päivääkään ei ollut työtön eikä saikulla. Tälläseltäkö pitäs eläkettä leikata?
- Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
14-vuotiaana alkoi minun isä työnteon, ja päivääkään ei ollut työtön eikä saikulla. Tälläseltäkö pitäs eläkettä leikata?
Indeksikorotusten jäädyttäminen ei ole sama kuin leikkaus
- Anonyymi00029
Anonyymi00016 kirjoitti:
Sen takia koska mansikkaa kasvattavat käyttäen ulkomaista ihmiskauppaa hyväksi, koska palkkakustannuksia ei ole tai se on hyvin pieni.
- Anonyymi00030
Demokrates kirjoitti:
Joo, vanhusten olisi helppo poimia mansikoita, kun heidän selkänsä ovat jo valmiiksi koukussa.
- Anonyymi00034
Anonyymi00016 kirjoitti:
Mites keräät kun itikat kimpussa???!!!
- Anonyymi00037
Risut ym. hakkuutähde haketetaan energiapuuksi.
Ei pelkoa, että joudut risusavottaan. Koneella ne hommat on hoitunut jo kauan. Anonyymi00027 kirjoitti:
Nimenomaan tälläseltä.🎃
- Anonyymi00063
Anonyymi00023 kirjoitti:
Ei tauda talvella olla mansikoita, lumi peittää mansikka pellot. Mansikka peltojaei ole kaupungeissa. Mansikan keruu on raskasta urakkatyötä. Menköön nämä ehdottelijat itse mansikka pelloille orjiksi.
Talvella on lumitöitä ym...
- Anonyymi00064
Anonyymi00029 kirjoitti:
Sen takia koska mansikkaa kasvattavat käyttäen ulkomaista ihmiskauppaa hyväksi, koska palkkakustannuksia ei ole tai se on hyvin pieni.
Minä olin nuorena (noin 16 v.) mansikkapelolla kesän töissä (1970 luvulla). Sain rahoilla ostettua omat stereot ja jäi vähän ylikin siitä rahaa käyttöön. Sai syödä mansikoita mahan täydeltä ja rusketusta tuli hyvin ilman solariumia ; )
- Anonyymi00075
Anonyymi00064 kirjoitti:
Minä olin nuorena (noin 16 v.) mansikkapelolla kesän töissä (1970 luvulla). Sain rahoilla ostettua omat stereot ja jäi vähän ylikin siitä rahaa käyttöön. Sai syödä mansikoita mahan täydeltä ja rusketusta tuli hyvin ilman solariumia ; )
Mitenkäs melanooma ?
- Anonyymi00015
Puolet hallituksesta Siperiaan iankaikkisesti.
Olen 64 v. pitkäaikaistytötön.🦥
Kerään risuja.🥺- Anonyymi00035
64-vuotiashan pääsisi varhennetulle vanhuuseläkkeelle ilmoitusluonteisesti, eläke tosin pienenee 0,2 % jokaista varhennuskuukautta kokti.
- Anonyymi00039
Anonyymi00035 kirjoitti:
64-vuotiashan pääsisi varhennetulle vanhuuseläkkeelle ilmoitusluonteisesti, eläke tosin pienenee 0,2 % jokaista varhennuskuukautta kokti.
Korjaus; 0,4 %
- Anonyymi00021
Entä ex edustajat loikovat sopeutus rahoilla. Menkööt risuja keräämään.. Miten Purra aikoo toteuttaa risujen keräämisen. Talvella risut lumen peitossa. Kenen metsissä, pitääkö olla oma säkki, entä työ aika. Tuodaanko risut kantamalla ja mihin ne kootaan. Onko risuilla mitään käyttöä. Onko Purra vahtimassa ettei kukaan lintsaa. Men7s itse risuja keräämään.
- Anonyymi00040
Kaiva risut lapiolla lunta ei ole paljoa tänä talvella kyllä 50 cm syvyydestä pitäisi onnistua lapioimaan risut ja roskat
- Anonyymi00025
Työttömiä puoli miljoonaa, vapaita työpaikkoja ei ole. Turha syyllistää työttömiä. Työpaikkoihin tulee koko ajan tuhansia hakemuksia. Niitä kaikkia vaan ei voi työllistää.
- Anonyymi00031
Töitä riittää, jos on osaamista. Ja joka paikkaan ei tuhansia hakemuksia tule, joihinkin hakuihin ollaan tyytyväisiä, jos edes yksi hakemus tulee.
- Anonyymi00041
Anonyymi00031 kirjoitti:
Töitä riittää, jos on osaamista. Ja joka paikkaan ei tuhansia hakemuksia tule, joihinkin hakuihin ollaan tyytyväisiä, jos edes yksi hakemus tulee.
Onko niin, että työpaikkoja on ääretön määrä tai aina sen verran että kaikki saadaan töihin? Mihin nämä skenaariot perustuu?
- Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
Onko niin, että työpaikkoja on ääretön määrä tai aina sen verran että kaikki saadaan töihin? Mihin nämä skenaariot perustuu?
Jos työnantajan saa vakuuttumaan siitä, että pysty tuottamaan lisäarvoa yritykselle palkkansa edestä ja vähän yli, niin työpaikka löytyy varmasti.
- Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
Jos työnantajan saa vakuuttumaan siitä, että pysty tuottamaan lisäarvoa yritykselle palkkansa edestä ja vähän yli, niin työpaikka löytyy varmasti.
Eli työpaikkoja on aina työttömien lukumäärän verran?
- Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Eli työpaikkoja on aina työttömien lukumäärän verran?
Yrityksille lisäarvoa tuottavien henkilöiden lukumäärän verran.
- Anonyymi00045
Anonyymi00044 kirjoitti:
Yrityksille lisäarvoa tuottavien henkilöiden lukumäärän verran.
Taitaa lisäarvoa tuottavia henkilöitä jäädä ilman työpaikkaa jatkossakin. Avoimia työpaikkoja ei ole koskaan työttömien verran, eikä sellaista tilannetta edes haluta. Se on kapitalismia.
- Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
Taitaa lisäarvoa tuottavia henkilöitä jäädä ilman työpaikkaa jatkossakin. Avoimia työpaikkoja ei ole koskaan työttömien verran, eikä sellaista tilannetta edes haluta. Se on kapitalismia.
Kaikista työttömistä ei ole lisäarvoa tuottamaan.
- Anonyymi00053
Anonyymi00046 kirjoitti:
esim uskonto rajoitteiset karttavat työtä ja varsinkin vääräuskoisille tehtävää työtä !!
- Anonyymi00054
Anonyymi00046 kirjoitti:
Aivan. Joten lanseeraako persukokoomus näille työttömille eutanasian, jos ihmisarvon tärkein mittari on tuottaa lisäarvoa yrityksille?
- Anonyymi00055
Anonyymi00054 kirjoitti:
Aivan. Joten lanseeraako persukokoomus näille työttömille eutanasian, jos ihmisarvon tärkein mittari on tuottaa lisäarvoa yrityksille?
En minä ihmisarvosta puhunut, vaan arvosta yrityksille. Yritykset eivät ole sosiaalitoimistoja.
- Anonyymi00057
Anonyymi00054 kirjoitti:
Sinun tonokin ihmisarvo on skaalalla 1-5 alle nollan.
- Anonyymi00058
Anonyymi00055 kirjoitti:
En minä ihmisarvosta puhunut, vaan arvosta yrityksille. Yritykset eivät ole sosiaalitoimistoja.
Veronmaksajat ovat sosiaalitoimistoja pörssiyrityksille. Suorat yritystuet kupataan ilomielin. Se on sitä parempaa loisimista.
- Anonyymi00059
Anonyymi00057 kirjoitti:
Sinun tonokin ihmisarvo on skaalalla 1-5 alle nollan.
Oletko persu vai kokoomuslainen?
- Anonyymi00060
Anonyymi00058 kirjoitti:
Veronmaksajat ovat sosiaalitoimistoja pörssiyrityksille. Suorat yritystuet kupataan ilomielin. Se on sitä parempaa loisimista.
Mutta myönnät siis, että työttömätkin loisivat? Se on hyvä alku.
- Anonyymi00061
Anonyymi00060 kirjoitti:
Mutta myönnät siis, että työttömätkin loisivat? Se on hyvä alku.
Varmasti jotkut työttömät loisivat. Useille ei yksinkertaisesti riitä avointa työpaikkaa mennä tuottamaan lisäarvoa. Mutta myöntääkö persukokoomusnuoret että suorat yritystuet ovat loisimista? Se olisi hyvä alku.
- Anonyymi00065
Anonyymi00061 kirjoitti:
Varmasti jotkut työttömät loisivat. Useille ei yksinkertaisesti riitä avointa työpaikkaa mennä tuottamaan lisäarvoa. Mutta myöntääkö persukokoomusnuoret että suorat yritystuet ovat loisimista? Se olisi hyvä alku.
Ongelma, on että kaikilla työttömillä ei ole kykyä tuottaa lisäarvoa, ei työpaikkojen puutteesta. Jos kyky on, niin työpaikka löytyy.
- Anonyymi00066
Anonyymi00065 kirjoitti:
Ongelma, on että kaikilla työttömillä ei ole kykyä tuottaa lisäarvoa, ei työpaikkojen puutteesta. Jos kyky on, niin työpaikka löytyy.
Eläkekertymää lisäävä työpaikka ei ilmesty lisäarvon tuottamisen potentiaalin myötä. Tarvitaan maksuhaluinen työnantajataho. Ilmaistyön teettäminen varmasti kelpaa jatkossakin työnantajille.
- Anonyymi00067
Anonyymi00066 kirjoitti:
Eläkekertymää lisäävä työpaikka ei ilmesty lisäarvon tuottamisen potentiaalin myötä. Tarvitaan maksuhaluinen työnantajataho. Ilmaistyön teettäminen varmasti kelpaa jatkossakin työnantajille.
Minä palkkaan sinut, jos kerrot miten paljon haluat palkkaa ja vakuutat minut, että tulet tuottamaan palkkasi verran minulle + vähän tuottoakin.
- Anonyymi00070
Anonyymi00067 kirjoitti:
Minä palkkaan sinut, jos kerrot miten paljon haluat palkkaa ja vakuutat minut, että tulet tuottamaan palkkasi verran minulle vähän tuottoakin.
Asia selvä. Mikä on toimialasi? Missä päämaja sijaitsee?
Anonyymi00045 kirjoitti:
Tämä on totta, mutta ei niitä avoimia työpaikkoja kannata jäädä odottelemaan. Työpaikkoihin voi laittaa esim. avoimen hakemuksen tai kysyä onko tarvetta uudelle työntekijälle vaikka suoraan firmasta/nettisivujen kautta/puhelimitse. Toki tällainenkaan ei aina tuota tulosta, mutta onpahan edes yrittänyt.
- Anonyymi00026
aloittaja voi mennä ihan itse risu savotan, että ei jää aika kirjoitella aivotomuksian tänne
- Anonyymi00032
Kaikenlaisia oikeistoryhmien mielihalujahan toitotetaan tänä päivänä mittavasti kaikissa medioissa.
Odotellaan että toimet oikeasti alkaa, niistä säädetään lait ja kumotaan perustuslaki, tilalle esim. jonkin Juhana Vartiaisen tuottamaa sontaa, ja sen jälkeen katsotaan monessako tuomioistuimessa hänkin käy vastailemassa tuotoksistaan.
Puhe on halpaa toki, ja poliitikolla ei ole mitään vastuuta puheistaan, vrt. poliitikkojen oikeus laaja puheoikeus.- Anonyymi00038
apina
- Anonyymi00056
Anonyymi00038 kirjoitti:
apina
Kohdista sitä apinan huutelua läheisiin ja sukulaisiin.
- Anonyymi00036
Missäs risusavottoja nykypäivänä muka edes on?
Kun viimeksi myin puuta, hakkuutähteetkin meni myyntiin ja kerättiin koneellisesti energiapuuksi. Ei metsähommien tekemisessä lihasvoimalla ole nykyaikana mitään järkeä, vaikka joku tekisi ilman palkkaa vastikkeeksi toimeentulotuesta. - Anonyymi00047
Onko risusavotta savossa?
ai jaa! no savotta ja risutta si.- Anonyymi00052
erityisesti hki vantaa espoo tarvitsee risusavottaa pitkäaikais kela loma lepäilijöille,
jotta kela loma lepäilijät kuntoutuu.
- Anonyymi00048
Olin kaupungin järkkäämässä risusavotassa 90 luvulla.
Istuttiin kannon päällä, kahvia, sätkää, paskanjauhamista.- Anonyymi00049
1996 kaupungin risusavotassa ja sama meininki.
- Anonyymi00050
Kenelle hän niitä risuja keräisi ja mihin tarkoitukseen? Miten työllistyminen helpottuu sillä että kerää risukasan johonkin?
- Anonyymi00051
vaikeasti palkkaa maksavat pitkäaikais palkanmaksu haluttomat, tulisi kuntouttaa palkanmaksu haluisiksi.
Jotain piiskaa ja rankaisua tarvitaan palkanmaksu haluttomien kuntoutukseen !- Anonyymi00069
Ainakin sellainen laki etteivät saa ottaa työkokeiluun, harjoitteluun ihmisiä.
- Anonyymi00062
Maahanmuutto merkittävä tekijä työttömyyteen , siinä lie syykin miksi tukia leikataan ja ihmisiä juoksutetaan risusavottoihin yms . onko oikein sitten suomessa syntynyttä kohtaan , ei ennen moisia ainakaan ollut vuosikymmeniin .
- Anonyymi00068
Vieraat ensin! Kaviaaria, hanhenmaksapalleroita kaupungin uudessa isossa vuokra-asunnossa lähellä keskustaa ja veronmaksajien rahoilla.
- Anonyymi00071
Sinä on taas jonku nuppivikase alotus.
Vai pitäisi se pitää työttömyydestä kärsivät vasta valmistuneet , korkeakoulutetut työttömät ja mihinkään kelpaamattomat eläke ikää lähestyvät ihmiset puuhastelemaan sen päälle että he ovat menettäneet toimeentulonsa. Suksikoon suoraan sanoen vittuun noine sairaine haluineen. - Anonyymi00072
Naurettava ajatus. Ei mitään risusavottoja ole ollut edes olemassa enää vuosikymmeniin. Mitä järkeä on laittaa työttömät tai ketään muutakaan tekemään tarpeetonta yötä. Tai työtä, joka tehdään koneellisesti huomattavasti nopeammin ja kannattavammin? Yhtä hyvin työttömät voitaisiin määrätä vierittämään pyöreää kiveä mäen päälle ja katselemaan, kun se pomppii takaisin alas. Ja sitten homma alkaisi alusta. Hullun hommaa, josta ei ole kuin kustannuksia, koska jonkunhan sitä pitäisi valvoakin, ettei työtön vain laiskottele risusavotassa.
- Anonyymi00073
Kuntouttavassa työtoiminnassa meno voi olla kuin elokuvassa Yksi lensi yli käenpesän, joten sitähän se on risusavotatkin nykypäivänä. Taitaa olla lähinnä hullujen ehdotuksia ne risusavotat.
- Anonyymi00074
Sitäpä hyvinkin
- Anonyymi00076
Mut soitettiin kotisohvalta kunnalle töihi palkkatuella. Seittemän vuotta olin pötkötelly. Otti koville mutta menin. Ku palkkatuki loppui, laitettiin pihalle. En olisi mennyt millään 9 euron kulukorvauksella noihi hommiin.
- Anonyymi00077
Hallitus haluaa kurjistaa työttömät ja 9 euron palkalla palkkatukea ei nykyisin saa säästöt palkkatuesta
- Anonyymi00078
On kokoomuslaisen vika kun laiska kouluttamaton vassari ei työllisty.
- Anonyymi00079
Mene Persu hoitoon, olet taakka yhteiskunnalle jokatapauksessa.
- Anonyymi00084
Ikäsyrjintä ja avoimien työpaikkojen puuttuminen on työttömän vika. Yritystukiloiset ei voi asialle mitään.
- Anonyymi00082
Voitaisiin aloittaa pakollisella äidinkielen koulutuksella. Ei vapautusta ennen kuin oppii käyttämään edes välimerkkejä.
- Anonyymi00083
Ei nää rollaattorit käsijarruja kaipaa pusikossa.
- Anonyymi00085
Oon monena kesäaikana ollut risusavotassa omassa metsässä.Mukavaa hommaa.Se vaan että kivut on sen jälkeen niin hirveet,mut oon metsäs silti..
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san876090- 1432555
Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri1362356Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?
Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo252248Tyhmä persuväite = köyhä argumentti
Väite, että vasemmistopuolueita äänestäisivät vain “köyhät, tapatyöttömät tai heikoilla lahjoilla varustetut”, kertoo en412199Tiesitkö? Andy McCoy ja Pelle Miljoona saavat taiteilijaeläkettä - Tämän suuruinen eläke on
Ylimääräiset taiteilijaeläkkeet on jaettu ja 59 taiteilijaa sai sen. Taiteilijoiden keskimääräinen eläketulo jää hyvin a671645Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81401- 391355
Kunnanvaltuusto koolle heti
Tämä on erittäin vakava tilanne 17 hakkiita oli hyrylle mutta Kas kummaa kaksi hakkiota loppusuora oli Kainuusta ja Brys291309Sähköautoa vaikea hankkia koska latauspisteet puuttuu
Suurimmassa osassa taloyhtiöitä joiden talot rakennettu 2018 tai aiemmin ei latauspisteet ole sellaisia että sähköautoa631299