Olen siis entinen rikollinen, joka on saanut armon Yeshuassa!
Armahdettuna on kiva elää :D
Suosittelen syyttäjillenikin tällaista tosi makeeta elämää. Aaaaaaaaah! Miten ihanaa!
Luuk.15:20 kertoo tästä lähemmin:
"Ja hän nousi ja meni Isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen Isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi."
Tervetuloa taivaalllisen Isän luo uskon kautta Yeshuaan, sillä täällä on yhä tilaa suurimmillekin rikollisille ja läpeensä syntisille ihmisraunioillekin!
Yakov on ARMAHDETTU rikollinen...
12
371
Vastaukset
/..\
▼- hildurvonhopsis
Minä itsekin tarvitsen Jeesusta. Olen saanut viettää Hänen seurassaan jo 20 vuotta. Jeesus on Vapahtajani, armahtajani ja syntisten ystävä. Olen saanut uskoa kaikki syntini anteeksi Jeesuksen nimessä ja SovintoVeressä. Golgatan keskimmäisellä ristillä Jeesus sovitti minun ja sinun ja koko maailman synnit ja sanoi: "Se on täytetty".
Laulan mielellään laulua:
1. Golgatan Veressä voima on, voima niin siunattu verraton. Pyhässä Veressä Jeesuksen Voima on suuri ja ihmeellinen.
2. Veri voi puhdistaa syntisen. Veri voi uudistaa jokaisen. Pyhässä Veressä Jeesuksen Voima on suuri ja ihmeellinen.
3. Väsyneet kulkijat tulla saa, Sairaat ja heikot Hän parantaa. Pyhässä Veressä Jeesuksen Voima on suuri ja ihmeellinen.
4. Karitsan häihin jo kutsu soi, Karitsan häät kohta alkaa voi. Pyhässä Veressä Jeesuksen Voima on suuri ja ihmeellinen. Karitsan häihin jo kutsu soi, Karitsan häät kohta alkaa voi (HL 187).
Kirjoitettu myös on:
34 Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!'
35 Ja viisaus on kaikkien lastensa puolelta oikeaksi näytetty."
36 Niin eräs fariseuksista pyysi häntä ruualle kanssaan; ja hän meni fariseuksen taloon ja asettui aterialle.
37 Ja katso, siinä kaupungissa oli nainen, joka eli syntisesti; ja kun hän sai tietää, että Jeesus oli aterialla fariseuksen talossa, toi hän alabasteripullon täynnä hajuvoidetta
38 ja asettui hänen taakseen hänen jalkojensa kohdalle, itki ja rupesi kastelemaan hänen jalkojansa kyynelillään ja kuivasi ne päänsä hiuksilla ja suuteli hänen jalkojaan ja voiteli ne hajuvoiteella.
39 Mutta kun fariseus, joka oli hänet kutsunut, sen näki, ajatteli hän mielessään näin: "Jos tämä olisi profeetta, tietäisi hän, mikä ja millainen tuo nainen on, joka häneen koskee: että hän on syntinen."
40 Niin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Simon, minulla on jotakin sanomista sinulle". Hän virkkoi: "Opettaja, sano". -
41 "Lainanantajalla oli kaksi velallista; toinen oli velkaa viisisataa denaria, toinen viisikymmentä.
42 Kun heillä ei ollut, millä maksaa, antoi hän molemmille velan anteeksi. Kumpi heistä siis rakastaa häntä enemmän?"
43 Simon vastasi ja sanoi: "Minun mielestäni se, jolle hän antoi enemmän anteeksi". Hän sanoi hänelle: "Oikein sinä ratkaisit".
44 Ja naiseen kääntyen hän sanoi Simonille: "Näetkö tämän naisen? Minä tulin sinun taloosi; et sinä antanut vettä minun jaloilleni, mutta tämä kasteli kyynelillään minun jalkani ja kuivasi ne hiuksillaan.
45 Et sinä antanut minulle suudelmaa, mutta tämä ei ole lakannut suutelemasta minun jalkojani siitä asti, kuin tulin sisään.
46 Et sinä voidellut öljyllä minun päätäni, mutta tämä voiteli hajuvoiteella minun jalkani.
47 Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."
48 Sitten hän sanoi naiselle: "Sinun syntisi ovat anteeksi annetut".
49 Niin ateriakumppanit rupesivat ajattelemaan mielessänsä: "Kuka tämä on, joka synnitkin anteeksi antaa?"
50 Mutta hän sanoi naiselle: "Sinun uskosi on sinut pelastanut; mene rauhaan".
Onneksi meillä on Jeesus. Siunausta sinulle veli!...joutuisimme ilman Hyvää Paimentamme Yeshuaa, niin tahdomme alati ylistää ja palvoa Häntä, Karitsaa, joka on arvollinen saamaan:
-Kiitoksen ja
-Ylistyksen ja
-Kunnian ja
-Kirkkauden ja
-Viisauden ja
-Voiman ja
-Väkevyyden ja
-Rikkauden ja
-Palvonnan ja
-Jumaloinnin ja
-Ylimmän vallan ja
-Ylimmän auktoriteetin kaikkiin luotuihinsa nähden!
- - -
Ostin jokin aika sitten Nokian 3G-kännyn 6267 (simpukkamalli, jossa mm. 2 MP:n kamera ja iso 2,2" näyttö, jonka lisäksi pikkunäyttö).
Latasin siihen kolme hyvää hengellistä biisiä. Tietenkään en kerro niiden nimiä, koska täällä on muuan vikoilija, mutta voin sanoa, että on ilo kuunnella Pyhässä Hengessä laulettuja lauluja esim. bussissa matkatessa tai tietä käydessä.
Myös tuo kirjoittamasi laulu "Golgatan veressä" on yksi suosikeistani ja kotikokouksissa varsin haluttu laulu laulaa.
Voittoja ja iloisia ylläreitä elämäntiesi varrelle Yeshuasssa!
- sillä
Sananl. 11:2
Missä on ylpeys, sinne tulee häpeä, nöyrien kumppani on viisaus. [Sananl. 16:18, 18:12]
Sananl. 16:18
Pöyhkeys vie perikatoon, ylpeys käy lankeemuksen edellä....mitään muita kuin J-lan rakkaita ja armahtamia Pojassaan Yeshua Messiaassa!
Siunausta ja iloa iltaasi Yeshuassa!- hyväksyi minut
Yakov kirjoitti:
...mitään muita kuin J-lan rakkaita ja armahtamia Pojassaan Yeshua Messiaassa!
Siunausta ja iloa iltaasi Yeshuassa!Hän hyväksyi minut tälläisenä kuin minä olen,
Jumalan luoma ihminen.
Hän rakastaa minua,
vain tälläisenä,
ei mitään muuta kuin minä itse. - tyttö toiselta puolen.
Yakov kirjoitti:
...mitään muita kuin J-lan rakkaita ja armahtamia Pojassaan Yeshua Messiaassa!
Siunausta ja iloa iltaasi Yeshuassa!Yakov.
Kysyn Sinulta, miksi pitää Suomessa käyttää Yeshua nimeä, miksi ei voi käyttää Jeesus nimeä.?
Vaikka Yeshua olisikin alkuperäinen nimi , niin siltikin..?
Vai onko nimillä Jeesus ja Yeshua eri merkitys? - nimierkki.
tyttö toiselta puolen. kirjoitti:
Yakov.
Kysyn Sinulta, miksi pitää Suomessa käyttää Yeshua nimeä, miksi ei voi käyttää Jeesus nimeä.?
Vai onko nimillä Jeesus ja Yeshua eri merkitys?nimi Yeshua oli muodossa Hoshea (Hoosea) "pelastus".Mooses antoi Hoosealle kuitenkin uuden nimen Yehoshua "Herrassa on pelastus".
Yeshua on lyhennetty muoto Yehoshuasta.
Jeesus tulee kreikan vastaavasta nimestä "Iesous" tyttö toiselta puolen. kirjoitti:
Yakov.
Vai onko nimillä Jeesus ja Yeshua eri merkitys?Vapahtajamme oli syntyperältään juutalainen ja enkeli Gabriel käski unessa Joosefia antamaan neitsyt Miryam'in synnyttämälle pojalle nimen Yeshua. Joosef ja Miryam puhuivat äidinkielenään arameaa, joka eroaa hebreasta vain kuten suomen kielen murteet toisistaan.
Luemme Matt.1:21b
"Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Yeshua, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
Siis nimi "Yeshua" tuli antaa siitä syystä, että lapsesta oli tuleva mieheksi vartuttuaan kansalleen "synneistä Vapahtaja". Hebrealainen erisnimi Yeshua merkitseekin: Herra Pelastaa, Herrassa on pelastus ja Pelastaja.
Kreikaksi käännetyllä muodolla 'Iesus' ei ole samaa merkitystä kreikan kielessä. Se ei merkitse oikeastaan yhtään mitään.
Nimi Kristus on kerrassaan TÄYSIN eri nimi kuin alkuperäisnimi HaMashiach. Myöskään tuo kreikkalaisnimi ei merkitse lainkaan samaam kuin alkuperäinen hebrealainen erisnimi.
Koska väärät nimet ovat jo vakiintuneet yleismaailmallisessti käyttöön, niin on perin vaikeaa saada ihmisiä luopumaan niistä. Samoin on asian laita täysin epäraamatullisen kirkollisten "sylivauvakasteen kanssa", mikä ei ole edes kaste, vaan kasteen korvike!
Haluaisitko sinä, että sinun erisnimesi muutetaisiin AIVAN erilaiseksi, kun se kirjoitetaan esim. ruotsiksi tai englanniksi?
Mielestäni enin osa Vapahtajaamme uskovista juutalaisista ovat aivan oikeassa käyttäessään Vapahtajastamme Hänen alkuperäisnimiään:
Adonai Yeshua HaMashiach.
(Siinä nimi 'Adonai' merkitsee: meidän J-lamme)
Siunausta Yeshuassa!- tyttö toiselta puolen
Yakov kirjoitti:
Vapahtajamme oli syntyperältään juutalainen ja enkeli Gabriel käski unessa Joosefia antamaan neitsyt Miryam'in synnyttämälle pojalle nimen Yeshua. Joosef ja Miryam puhuivat äidinkielenään arameaa, joka eroaa hebreasta vain kuten suomen kielen murteet toisistaan.
Luemme Matt.1:21b
"Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Yeshua, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
Siis nimi "Yeshua" tuli antaa siitä syystä, että lapsesta oli tuleva mieheksi vartuttuaan kansalleen "synneistä Vapahtaja". Hebrealainen erisnimi Yeshua merkitseekin: Herra Pelastaa, Herrassa on pelastus ja Pelastaja.
Kreikaksi käännetyllä muodolla 'Iesus' ei ole samaa merkitystä kreikan kielessä. Se ei merkitse oikeastaan yhtään mitään.
Nimi Kristus on kerrassaan TÄYSIN eri nimi kuin alkuperäisnimi HaMashiach. Myöskään tuo kreikkalaisnimi ei merkitse lainkaan samaam kuin alkuperäinen hebrealainen erisnimi.
Koska väärät nimet ovat jo vakiintuneet yleismaailmallisessti käyttöön, niin on perin vaikeaa saada ihmisiä luopumaan niistä. Samoin on asian laita täysin epäraamatullisen kirkollisten "sylivauvakasteen kanssa", mikä ei ole edes kaste, vaan kasteen korvike!
Haluaisitko sinä, että sinun erisnimesi muutetaisiin AIVAN erilaiseksi, kun se kirjoitetaan esim. ruotsiksi tai englanniksi?
Mielestäni enin osa Vapahtajaamme uskovista juutalaisista ovat aivan oikeassa käyttäessään Vapahtajastamme Hänen alkuperäisnimiään:
Adonai Yeshua HaMashiach.
(Siinä nimi 'Adonai' merkitsee: meidän J-lamme)
Siunausta Yeshuassa!Kiitti vastauksista.
Onhan se sitten kumma juttu , ettei Raamatun kääntäjät sellaista ole huomioineet ettei Jeesus olisikaan Jeesus vaan Yeshua.Hm.. tyttö toiselta puolen kirjoitti:
Kiitti vastauksista.
Onhan se sitten kumma juttu , ettei Raamatun kääntäjät sellaista ole huomioineet ettei Jeesus olisikaan Jeesus vaan Yeshua.Hm.....monenlaista vipinää ja jos jonkinlaisia "tuulia".
Tämä 'nimivirhe' tuli sen myötä, että alunperin hebrealaiset Uuden Liiton Kirjoitukset käännettiin kreikaksi ja hebrealaiset katosivat teille tietymmättömille. Siinä yhteydessä myös erisnimet käännettiin. Esim. Yeshuan äidin nimi ei ole Maria, vaan Miryam (lausutaan suunnilleen: Mirjam) ja paljon muitakin virheitä nimien suhteen löytyy.
Voit toki ihan vapaasti käyttää Yeshuasta nimeä Jeesus, jos se on tullut sulle rakkaaksi ja se merkitsee sulle juuri synneistä Pelastajaa ja Vapahtajaa ja Herraa :D
Tässä linkkejä messiaanisten juutalaisten sivuille, joissa huomaat käytettävän Vapahtajastamme nimeä Yeshua HaMashiah (ekassa on perustelu nimestä Yeshua) :
http://www.thenazareneway.com/yeshua_jesus_real_name.htm
http://www.freewebs.com/hope_for_all/
http://www.yeshuahamashiach.com/
Siunausta Yeshuassa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek236850Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.284328- 343176
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1793047- 101998
- 821754
- 1501634
- 1471632
- 121568
- 221510