Saanko tietää tonttien yms. asuntojen hintoja. Onko tiedot ilmaisia? Haluaisin tietää paikkakuntani hintoja omakotitaloista tontteineen.Löytyykö ne kuntien nettisivuilta. En kylläkään löytänyt? Mistä nettiosoitteesta ne löytyvät? Onko olemassa siis joku valtakunnallinen kauppahintarekisteri?
Mistä saan tietää
7
2860
Vastaukset
- Todelliset hinnat
Kiinteistöjen ja tonttien todelliset hinnat saat maistraatista. Netistä ei varmaan löydy, mutta kysy maistraatista, miten tiedot saat.
Siis saat ainoastaan kiinteistöjen ja tonttien hinnat, et asunto-osakkeiden.
http://www.maistraatti.fi/ - Huihui
Täältä löytyy kiinteistövälittäjien kautta myytyjen asuntojen toteutuneista hintatietoja:
http://asuntojen.hintatiedot.fi/- miten toimii...
Kyseinen palvelu on olemassa, mutta ei todellisuudessa anna mitään tietoja - eli kertoisitko, miten saat hinnat näkyviin. Kun laitan tiedot oikeisiin paikkoihin ja painan "hae", niin mitään tietoja ei tule näkyviin. Eli toimiiko palvelu ylipäänsä ollenkaan (olen ihmetellyt tätä ennenkin...)?
- selaimesi,
miten toimii... kirjoitti:
Kyseinen palvelu on olemassa, mutta ei todellisuudessa anna mitään tietoja - eli kertoisitko, miten saat hinnat näkyviin. Kun laitan tiedot oikeisiin paikkoihin ja painan "hae", niin mitään tietoja ei tule näkyviin. Eli toimiiko palvelu ylipäänsä ollenkaan (olen ihmetellyt tätä ennenkin...)?
palomuurin, virustorjunnan jne. asetukset. Kyllä tuo toimi juuri äsken.
- Missukka
miten toimii... kirjoitti:
Jollei tuo mitään, laajenna hakua.
Asuntokaupan yhteydessä osapuolilta kysytään, haluavatko he kaupan ilmoitettavaksi tuolla. Jos toinen osapuoli ei halua, kauppa ei tule sinne. Itse olin viime syksynä osallisena kahdessa kaupassa eli ostossa ja myynnissä, ja toisen osapuolen takia kumpikaan kauppa ei tullut näkyviin tuonne.
- lisätä kysymykseen että
mistä löytyy(vai löytyykö mistään) niiden kaupunkien/kuntien asunto-osakkeiden hintatietoja, joita ei siitä ympäristöministeriön palvelusta löydy??
Eli jos haluat tietää kiinteistöjen toteumat tulee sinun pyytää sinua kiinnostavien kiinteistöjen lainhuudot, jokainen maksaa erikseen, mutta kiinteistöjen asiakirjat ovat julkisia asiakirjoja ja lainhuudossa näkyy kauppahinta. Kiinteistöjen hintatiedot eivät vielä näy tuossa julkisessa palvelussa.
Osakeyhtiössä kauppahinnat eivät ole julkisia joten näet vain niiden paikkakuntien tiedot jotka em. palveluun kuuluvat, ja vain mikäli kaupan osapuolet ovat antaneet siihen suostumuksen. Me ammattilaiset näemme enemmän toteumia maksullisesta palvelusta johon kuuluvat melkein kaikki välitysliikkeet, mutta ne tiedot ovat luottamuksellisia.
Toivottavasti selkeytti tilannetta yhtään :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle934488Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖473106Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852859- 781645
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391442450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1021224- 15967
- 184854
Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan37818Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah17812