Vähän hukassa elämässä

Taskupokkari

Ensinnä en ole vielä kolmekymmentä. .. noh, paria vuotta vaille kuitenkin -

Mun "ongelma" on että elämä on samaa, päämäärätöntä, ajantappamista lähinnä. En osaa unelmoida mitä tahtoisin -- en tiedä edes mihin tähtäisin.. mietin että tällaisena elämäni jatkuu kunnes olen vanha ja yksinäinen.

Viikot samaa työtä jota olen tehnyt jo kuudetta vuotta. Puhetyötä pienipalkkaisesssa ammatissa jossa ei ylenemismahiksia eikä työkuvan muutoksia.

Asuntolaina pieneen yksiöön enkä rahanmenon vuoksi uskalla heittäytyä työttömäksi. Haluaisin vaihtaa asuntoa mutta en pysty koska kämppä vaatii remonttia ennen myyntiä.

Miessuhteet ei onnistu.. avoliitto kariutui neljä vuotta sitten ja sen jälkeen flaksi on vaan huonontunut. Olen väsynyt deittailemaan, tuntuu ettei minulla ole mitään annettavaa enää. Jotenkin ajattelen että elämäni alkaisi vasta kun tapaan "sen oikean" .. mutta ymmärrän että tämä ajatusmalli ei ole oikea.

Masennus uusiutui vahvana vuosi sitten mutta sain siihen lääkityksen. Itsetuhoiset ajatukset ovat sen myötä onneksi kadonneet -vain jonkinlainen lamaannus on nyt jäänyt.

Kuntoilemassa käyn kuitenkin kahdesti viikossa - fyysinen vointi on hyvä.

Olen pyrkinyt kahdesti yliopistoon opiskelemaan, mutta en ole päässyt.

Ystäviä minulla ei ole. Tunnen että olen vieraantunut kaikesta ja kaikista.

Raha on jatkuvasti tiukalla, ilman tiukkaa säästökuuria en saisi hankittua mitään erityistä.

Talouteni olen hoitanut hyvin. Asuntolainan lisäksi ei ole muuta velkaa. Elämä on siistiä, järjestelmällistä - ja tylsää.

Haluan pois tästä noidankehästä -- en tiedä miten. Käyn joskus viihteellä, mutta rentoutumisen sijasta ahdistun. Käyn elokuvissa, mutta yksin tunnen olevani eksyksissä.

Tuntuu että tapahtumat jne ulkona käymiset on vaan pientä poukkoilemista sinne tänne, vaikka elämän isot suuntaviivat (tarkoitus?) on hukassa.

En usko saavani ikinä lapsia, en koe että minusta olisi äidiksi. Pelkään yksinäistä vanhuutta, enkä ole vielä edes kolmekymppinen!

Olen yrittänyt lukea kaikenlaisia hyvän elämän oppaita, mutta jotenkin en saa niistä kiinni.

Pahoittelen tätä vuodatusta, mutta tahtoisin neuvoa -- miten toimia kun elämä on urautunut eikä rahallisesti voi tehdä ihmeitä?

4

824

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainoa kärsivä

Voisit koklaa seuraavaa juttua:

Ota paperia ja käynä. Kirjoita ylös ne asiat mitkä ovat sellaisa tärkeitä juttuja ja sellaiset asiat mistä haluat eroon. Sitten teet "kalenterin" mihin merkkaat tavallisen viikon ohjelman. Ehkä hieman hölmöltä tuntuu tämä, mutta kun olet raapustanut viikkoon ne toimet mitä oikeasteet, tiedeät tarkkaan miten paljon on pakollista puuhaa. Jos ohjelmasa on jotakin mälsää, niin poistat ne. Kun on jatakin mielekästä mitä pitäs tehdä laittelet ne viikolle missä vapaata aikaa.

Työ on pakollinen paha ja sitä ei pidä tehdä liikaa, kuten turha ylityö. Päivän pituus pitää rajata siihen minimiin, kun ylimääräsestä duunista ei hyödy, ku työnantaja.

Jos asunto häiritsee elämistä, niin nyt asunnot menee kaupksi hyvällä hinnalla ja vuokralla tietenkin pärjää.

Masennuksessa voi hyvin auttaa, kun raahaa itsensä ulos puistoon, rantaan tai paikkaan mikä tuntuu hyvälle. Hyvä on välillä nähdä muita ihmisiä ja vaikka ihan istuskelemalla puistossa näkee muita ja niiden kanssa ei tarvitse edes puhella. Pahinta lienee se, et jää kotiinsa kökkimään ihan yksin odottamaan jotain tapahtuvaksi... odottaa saa pitkään ja se ei yleensä edes riitä.

UNI homma pitäs olla kunnossa, muuten ei jaksa mitään puuhata. Väsyneenä kaikki tuntuu tylsältä ja on vaikea pitää yllään mitään reipasta lookkia edes duunissa.

Ystäviä tietty pitäs olla, kun silloin voi höpistä hyvistä ja huonoista jutuista. Ammattiauttajia voi tietenkin kokeille, mutta sellaisen hyvän löytäminen ei aina onnistu heti.

Kesä tekee tuloaan ja voisi piritää, kun menee vain mukaan.

• miäs

Meitsi on 36 - ja olen havahtunut siihen että enää 14 vuotta ja pitäisi järjestää 50 v. juhlat. viimeiset 10 vuotta on "menneet vaan".

Jep, elämä on sitä samaa päämäärätöntä ajantappamista. Pitää paikkansa. Itse odottelen jo kovasti eläkkeelle pääsemistä.

Mulla sama työ jo 10 vuotta. Ensin palkka oli perseestä, nyt ihan kohtuullinen, jonkun mielestä ihan hyvä. Joku voisi myös sanoa että onpas mielenkiintoinen unelmatyö - minä sanoisin että paskat. Ressaa ja ahistaa. Ylenen jos ostan firman omistajalta. Tai vaihdan työpaikkaa, valitettavasti alan töitä ei ole paljon mutta tulijoita on. Alta 30v. uraohjukset jyrää jo mut...

Asunto on jäänyt hommaamatta. Ovat älyttömän hintaisia. Varaa olisi, mutta en halua maksaa tyhjästä. Mutta toisaalta eipä ole velkaakaan, enkä ole pa. Kämppä on ihan kiva.

Menin ja päräytin naimisiin. Ainakin yhden asian sai vetää yli "tekemättömien hommien" -listalta.

Mua ei varsinaisesti masenna. Muuten vaan ahistaa. Perhettäkin pitäs kasvattaa - ja vanhempien hyvinvointi alkaa askarruttamaan.

Toimistotyö saa vararenkaan kasvamaan.

Olen miettinyt vaihtaa ammattia. Tekisi mieli siirtyä johonkin konkreettisempaan hommaan. Vaikka haravoimaan lehtiä...

Ei mullakaan ystäviä - mitä niillä tekee? Puhuvat vaan paskaa ja jos niitä tapaa niin aina pitäis olla niin helvetin kivaa (käydä baarissa), ei jaksa.

Raha ei ole toistaiseksi ollut ongelma. Kun välttää velkaa niin nukkuu yönsä siltä osin rauhassa. Kaikki hommataan käteisellä.

Minulla ei ole varsinaista noidankehää. On vain jokapäiväinen puurtaminen. Joskus väsyneenä kotiin päästyäni rupean ihmettelemään että mitä minä tällä vapaa-ajallani nyt sitten tekisin. Vaimo reissaa ammattinsa takia, ei ole lapsia kaitsettavana. Olkkarissa odottaa töllö ja jääkaapissa kylmä olut. Mutta entäs sitten?

Mulle ulkonakäyminen (silloin kun käyn) on vain piristävää ajanvietettä, ei siitä pidä ottaa ressiä.

Lapset on tosiaan jääny tekemättä...

Mitään oppaita en ole lukenut, enkä lue. Rahastusta ovat.

Vuodattele ihan rauhassa, niinhän me kaikki.

• liisa ihmemaassa

kirjotin just tonne 26 viestin....
        joo, entidä mihin elämä on mennyt kun tuntuu että 22v jyrää työpaikoilla mutkin jo alta (26v!! siis 26) 22v vie miehet kun ovat nuorempia. ja jos katotte esim hel-looks. com niin näette että joko 15v valehtelevat ikänsä tai sit nykyään 15v näyttää hiton paljon vanhemmilta ku jopa mä ite.

• siun pitää miettiä mitä haluat/etsit elämältäsi?

elätkö itsellesi waiko jollekin haaweelle joka ei tule koskaan toteutumaan ?

ja jos pystyt toteuta se mistä haaweilet :=)

aina on eteenpäin meno mahdollisuus :=)

kaikki on wain itsestä ja siitä kiinni mitä haluaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      241
      10563
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      127
      6863
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      48
      6534
    4. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      94
      5404
    5. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4750
    6. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      40
      4044
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3374
    8. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      25
      3318
    9. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      28
      3265
    10. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      26
      3063
    Aihe