kiinteistökauppa

ostajako

Olemme tehneet omakotitalosta tarjouksen joka on hyväksytty ja kaupantekopäivä sovittu. Vaatimuksena meillä oli tarjouksessamma, että kiinteistöön tehdään kosteusmittaukset. Kosteusmitaukset on nyt tehty (varsinaista raporttia emme ole vielä saaneet), välittäjä kuitenkin kertoi, että pannuhuoneen lattiassa oli korkeita kosteuspitoisuuksia, ilmeisesti johtuen jostain puuttuvasta putken palasta (ilm. korjattavissa suht helposti) sekä pesuhuoneen jonkun listan takaa löytyi myös kosteutta). Kysymykseni onkin, että onko meillä näillä perusteilla oikeus vetäytyä vielä kaupasta vai tuleeko esim. hinnan alennus kysymykseen??Näistä vioista emme olleet tietoisia ennen tarjouksen tekoa?? Talo on 1978 rakennettu,mutta 2004-2006 täysin remontoitu sisältä.

4

3350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pilkuntarkasti

tulkitsee niin myyjähän teki mitä te vaaditte eli olette sidottu tarjoukseenne.

Itse en usko kovin halpaan remonttiin, nykyäänn pitää laittaa kosteuseristeet koko lattiaan ja hyväksytyt laittiakaivot. Eli ei siitä millään pikkurempalla selviä.

Mutta mutta, tuon ikäisissä tehtiin miten tehtiin eli nyt tehdään toisin. Nyt kaikki maksaa. Tuo lattiaremppa on tuhansien eurojen arvoinen kun se uusitaan. Toisaalta taso nousee eli saatte paremman.

Itse neuvottelisin 10000 hinnanalennuksen. Jos nimittäin uskoisin muuten talon olevan kunnossa.
      Kuka tarkasti salaojat? Ja milloin?

• Teidän tulee muistaa että kirjallinen ostotarjous ei ole sitova kiinteistökaupassa, mikäli vetäydytte niin joudutte korvaamaan myyjän kohtuulliset kulut, tässä tapauksessa esim. kuntokartoituksen.

Toisaalta, mikäli haluatte ostaa kyseisen talon niin teidän kannattaa neuvotella myyjän kanssa hinnanalennuksesta...

• ostotarjouksessa

ilmoitettu prosenttimäärä, jonka ostaja on velvollinen korvaamaan mikäli ei teekkään kauppoja.

• Rami -72

ihan järkevä sijoutus, jos sattuu olemaan sen verran "ylimääräistä". Joku jo yllä kertoikin, ettei se vuokranantajana oleminen aina ole niin herkkua... Itse tunnen ihmisiä, jotka ovat asuneet monta kertaa puoli vuotta "ilman vuokraa" asunnoissa, sillä eivät sitä maksaneet, ja häätöön menee tosiaan aina puolisen vuotta (vähintään) ja kun luottotietoja/omaisuutta ei ole, niin vuokranantaja ei saa rahoja mistään perittyä...

http://www.asuntosijoittaminen.info

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      93
      4488
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      3106
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2859
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1645
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1442
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      102
      1224
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      15
      967
    8. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      184
      854
    9. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      37
      818
    10. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      17
      812
    Aihe