Mitäs, jos sinulla olisi tilanne että, kaksi asunto vaihtoehtoa :
Asunto A kalliimpi, mutta pieni vastike asunnossa (siis kohtalaisen uusi asunto) ja joutuisit ottamaan vähän enemmän lainaa.
Asunto B tosi halpa, mutta huomattavasta isompi vastike ja lainaa et tarvitsisi ottaa kuin vähä, jos ollenkaan. No, remppaa täytyisi varmaan tehdä.
Asuntolainan koroistahan saa verovähennyksiä. Kumpikohan on parempi kauppa maksaa lainaa vai vastiketta ?
kunhan tässä
3
260
Vastaukset
- verovähennyksen
takia. Vastike ei oikeuta vähentämään mitään vaikka olisiksi taloyhtiönlainaa eli rahoitusvastiketta.
Yleinen väärinkäsitys on että korot laskisi veroja merkittävästi.
Tosiasia on että saat vähentää 28 % korkomenoista, tämän vähennettävän osan saat taas vähentää verotettavista tuloistasi. Eli miten paljon se laskee veroprosenttiasi?- Selittäjä TkT
35000 € vuosituloilla veroprosentti oli 26 ennen asuntolainaa, 19 lainanoton jälkeen. Eli kyllä se vaikutus vuositasolla on sellainen, että käteen jää noilla luokkaa 3000 €enemmän vaikka ei sillä verovähennysoikeudella tietenkään tienaamaan pääse.
Toisaalta jos vuokra on tonnin kuussa ja lainan korot tonnin kuussa niin asuntovelkainen maksaa koroista itse 700 ja maksamalla 1000 tulee jo lainaa lyhennettyäkin 300.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle934488Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖473106Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852859- 781645
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391442450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1021224- 15967
- 184854
Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan37818Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah17812