Meillä on semmonen järjestely että iskä ostaa talon meille koska ite ei saada lainaa. Ja me ollaan siinä vuokralla, vuokra=lainanlyhennyksen suuruus. Mutta miten omistusoikeus siirtyisi meille? Eihän sitä voi kerralla rytkästä meidän nimiin kun se näyttää lahjalta vaikka itse olisi maksettu. Entä miten pankki suhtautuu että omistaja pikkuhiljaa vaihtuu? Kaikki olis tarkotus tehdä ihan rehellisesti.
Vuokra-asunto omaksi?
5
1777
Vastaukset
- Tapaa
Isänne voi lahjoittaa talon. Siitä seuraa lahjavero.
Isänne antaa ennakkoperinnön. Verot maksatte myöhemmin.
Teette isänne kanssa normaalin kaupan.
Miksi ette tee tuota normaalia kauppaa heti, koska kuitenkin jo nyt maksatte sen lainan lyhennykset?- tuossa oli
vain kaksi tapaa, sillä ennakkoperintö = lahja ja lahjaverotetaan heti kun lahja on annettu.
Lahja muuttuu ennakkoperinnöksi vasta lahjanantajan kuoltua, jos nyt ylipäänsä on muuttuakseen. - Tapaa.
tuossa oli kirjoitti:
vain kaksi tapaa, sillä ennakkoperintö = lahja ja lahjaverotetaan heti kun lahja on annettu.
Lahja muuttuu ennakkoperinnöksi vasta lahjanantajan kuoltua, jos nyt ylipäänsä on muuttuakseen.Olet oikeassa. Niinhän se menee, eli lahjaveroa pukkaa. En tuota tiennyt, vaan olin toisessa käsityksessä. Kiitos, että korjasit.
Mikäli isäsi on valmis sellaiseen järjestelyyn jossa hän ottaa lainan ja lainaa rahat edelleen teille, niin talo voidaan ostaa suoraan teidän nimiinne. Pankki tosin saattaa köhiä, mutta isäsihän voi vapaasti käyttää kiinteistön panttikirjoja, joten pankilla on täydet vakuudet.
En ole varma että onnistuu, mutta kannattaa kokeilla.- Miten niin ette saa lainaa?
Miksi ette saa lainaa? Ongelmia luottotiedoissa?
Onko taustalla jotain joka edellyttää vuokrasuhdetta, kuten asumistuki? Vai saako asumistukea edes vanhempien omistaman asunnon vuokraamiseen?
Kaikkein yksinkertaisinta olisi, että isä takaa lainanne?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1034847Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493252Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852989- 811737
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411510450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1091350- 161059
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1141049Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah431017Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40991