Luemme aluksi:
2.Korinttolaiskirje:
5:20 Messiaan puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Messiaan puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
Isä J-la tahtoo saattaa KAIKKI ihmiset sovintoon itsensä kanssa hänen Poikansa Yeshuan Golgatan ristillä uhraaman veriuhrin vuoksi.
Oletko sinä jo tullut sovintoon J-lasi ja Luojasi kanssa?
Oletko jo saanut PELASTUSVARMUUDEN?
Ellet ole, niin kiirehdi, sillä etsikkoaikasi kulkee loppuaan kohden. Moni on siirtynyt ajasta ikuisuuteen luullen voivansa tulla J-lansa kanssa sovintoon vasta sitten, kun hänelle itselleen sopii eli ehkä ’joskus’ vanhuudessaan. Se ei onnistu sillä lailla! J-la ei suostu sellaiseen. Sinun pitää ottaa nämä pelastusasiat TOSISSASI ja tajuta niiden olevan KAIKKEIN TÄRKEINTÄ sinun elämässäsi!
Siirrä kaikki muut asiat syrjään pelastusasiasi tieltä, sillä J-la on antanut sinun syntyä tähän maailmaan ENSISIJAISESTI siksi, että etsisit yhteyttä häneen voidaksesi päästää sovintoon hänen kanssaan ja periäksesi iankaikkisen elämän uskon kautta J-lan ainosyntyisen Pojan Yeshua Messiaan vereen.
Tästä pelastusasiasta Yeshua itse opettaa meitä Raamatussa sanoen:
a) Matt.6:33. …etsikää ENSIN Jumalan kuningaskuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan. (tuo 'kaikki tämä' sisältää esim. ruuan, juoman ja vaatteet)
b) Luuk.10:41-42 …
41. Herra vastasi ja sanoi hänelle: "Martta, Martta, moninaisista sinä huolehdit ja hätäilet,
42. mutta TARPEELLISIA on vähän, tahi YKSI AINOA. Maria on valinnut hyvän osan, jota ei häneltä oteta pois. (Tuolla ’yhdellä ainoalla' Yeshua tarkoitti hänen opetuksensa kuulemista ja noudattamista, mitkä Maria asetti kaikkea muuta tärkeämmäksi)
c) Joh.17:1-3
1. Tämän Yeshua puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
2. koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.
3. Mutta TÄMÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ, että HE TUNTEVAT SINUT, JOKA YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, JA HÄNET, JONKA SINÄ OLET LÄHETTÄNYT, YESHUA MESSIAAN.
Tulin tuntemaan Yeshua Messiaan Hyvänä Paimenenani jo ollessani 4-vuotias. Sitten 12-vuotiaana päätin noudattaa hänen opetuksiaan elämässäni myös vanhemmaksi tultuani ja hän vastasi minulle sinä samana iltana profeetta Jesajan kirjan sanoin, antaen lupauksen tulevista. Myöhemmin 23-vuotiaana Herra uudisti kutsunsa vastaten rukoukseeni ollessani 12-vuotias ja johdatti uskovien upotuskasteelle, jonka jälkeen hän kastoi minut kohta Pyhällä Hengellä ja tulella. Se tapahtui 31.8.1972 torstai-iltana klo 21 ja silloin hän antoi myös Pyhän Hengen armolahjoja palveluksen työhön. Hän on sama Elian J-la, joka kastaa tänäänkin Pyhällä Hengellä ja tulella.
TULE VIIVYTTELEMÄTTÄ YESHUAN PELASTETTAVAKSI, SILLÄ ARMONAIKASI ON LYHYT JA USKOVIEN YLÖSTEMPAUS VOI TAPAHTUA JO TÄNÄÄN!
Isä J-lan sydämeltä sinulle!
76
1580
Vastaukset
- ??????
...aamutähteen, vai minne?
- ??????
Yakov kirjoitti:
Etkö halua ennenkaikkea päästä hänen luokseen taivaan ihanuuteen?
Mene ihan itseksesi vaan.
?????? kirjoitti:
Mene ihan itseksesi vaan.
...siihen kammottavaan paikkaan, vai?
Onko syynä tämä:
"Kaita tie on vaivalloista.
Siksi harvat löytää sen.
Helpompaa on käydä toista,
joukon kanssa nauraen.
MIETI TARKOIN IHMINEN:
MINNE PÄÄTTYY SINUN TIES?"- ???????
Yakov kirjoitti:
...siihen kammottavaan paikkaan, vai?
Onko syynä tämä:
"Kaita tie on vaivalloista.
Siksi harvat löytää sen.
Helpompaa on käydä toista,
joukon kanssa nauraen.
MIETI TARKOIN IHMINEN:
MINNE PÄÄTTYY SINUN TIES?"......keskitietä.
??????? kirjoitti:
......keskitietä.
...sillä ihmisille on VAIN kaksi tietä:
-kaita tie, joka vie iankaikkiseen elämään.
-lavea tie, joka vie kadotukseen, helvettiin.- ?????
Yakov kirjoitti:
-lavea tie, joka vie kadotukseen, helvettiin..... ihan tavallista keskitietä, en kaitaa, enkä laveaa.
En siis kilvoittele (kaita), enkä rietastele (lavea). Mitäs siitä sanot? ????? kirjoitti:
.... ihan tavallista keskitietä, en kaitaa, enkä laveaa.
En siis kilvoittele (kaita), enkä rietastele (lavea). Mitäs siitä sanot?...vie taivaaseen. Kaikki muut tiet vievät kadotukseen eli helvettiin.
Jos et välitä kaidasta elämän tiestä, niin olet tietoisesti valinnut sen tien, joka vie sinut helvettiin.
Mikä sinua helvetissä viehättää?- ...
Yakov kirjoitti:
-lavea tie, joka vie kadotukseen, helvettiin.on kyllä vastoin selvää Raamatun opetusta joka päinvastoin, nimenomaan käskee noudattamaan keskitietä, Saarn 7:16-18:
”Älä ole kovin vanhurskas äläkä esiinny ylen viisaana: miksi tuhoaisit itsesi? Älä ole kovin jumalaton, äläkä ole tyhmä: miksi kuolisit ennen aikaasi? Hyvä on, että pidät kiinni toisesta etkä hellitä kättäsi toisestakaan, sillä Jumalaa pelkääväinen selviä näistä kaikista.”
Vuoden 1992 käännös jopa otsikoi jakson, jossa nuo jakeet ovat nimellä ”Kultainen keskitie”. ... kirjoitti:
on kyllä vastoin selvää Raamatun opetusta joka päinvastoin, nimenomaan käskee noudattamaan keskitietä, Saarn 7:16-18:
”Älä ole kovin vanhurskas äläkä esiinny ylen viisaana: miksi tuhoaisit itsesi? Älä ole kovin jumalaton, äläkä ole tyhmä: miksi kuolisit ennen aikaasi? Hyvä on, että pidät kiinni toisesta etkä hellitä kättäsi toisestakaan, sillä Jumalaa pelkääväinen selviä näistä kaikista.”
Vuoden 1992 käännös jopa otsikoi jakson, jossa nuo jakeet ovat nimellä ”Kultainen keskitie”....siinäkin on kyseessä juuri kaita elämäntie, jonka keskikohtaa meidän tulee vaeltaa. Useimmat Raamatuntuntijat uskovat Israelin kuningas Salomon olleen tuo Saarnaaja, vaikkei sitä aukottomasti voida osoittaakaan.
Toisekseen luopiotilassa olleesta Salomosta ei kannata kaikissa kohdin ottaa oppia, sillä hän kirjoitti myös seuraavasti:
"Turhuuksien turhuus, kaikki on turhuutta!"
Me Yeshuaan uskovat tiedämme, ettei kaikki suinkaan ole turhuutta, vaan J-lan ja lähimmäistemme rakastaminen on erittäin mielekästä ja se koituu meille ja lähimmäisillemme íkuiseksi pelastukseksi, jos loppuun saakka pidämme Yeshuasta ja hänen opetuksistaan sellaisenaan uskon otteella kiinni!
"Askelkin harhaan jo tuskia tuo"...
...Noin on lauluntekijä omasta kokemuksestaan kirjoitellut siitä, mitä seuraa, jos poikkeaa edes hetkiseksi pois elämän kaidalta tieltä...- et ole
Yakov kirjoitti:
...siinäkin on kyseessä juuri kaita elämäntie, jonka keskikohtaa meidän tulee vaeltaa. Useimmat Raamatuntuntijat uskovat Israelin kuningas Salomon olleen tuo Saarnaaja, vaikkei sitä aukottomasti voida osoittaakaan.
Toisekseen luopiotilassa olleesta Salomosta ei kannata kaikissa kohdin ottaa oppia, sillä hän kirjoitti myös seuraavasti:
"Turhuuksien turhuus, kaikki on turhuutta!"
Me Yeshuaan uskovat tiedämme, ettei kaikki suinkaan ole turhuutta, vaan J-lan ja lähimmäistemme rakastaminen on erittäin mielekästä ja se koituu meille ja lähimmäisillemme íkuiseksi pelastukseksi, jos loppuun saakka pidämme Yeshuasta ja hänen opetuksistaan sellaisenaan uskon otteella kiinni!
"Askelkin harhaan jo tuskia tuo"...
...Noin on lauluntekijä omasta kokemuksestaan kirjoitellut siitä, mitä seuraa, jos poikkeaa edes hetkiseksi pois elämän kaidalta tieltä...ymmärtänyt Saarnaajan kirjaa alkuunkaan.
Saarnaajan kirjan opetuksien kyseenalaistaminen siksi, että se olisi osan elämästään ”luopumuksessa” eläneen Salomonin kirjoittama on itsessään kyseenalaista, koska – kuten itsekin mainitset – kirja ei välttämättä edes ole Salomonin kirjoittama. Tutkijat ajoittavat sen 300-l:lle eaa.
Kirjan sanoman tai opetuksen vähättely on myös vastoin (nähtävästi kirjan toimittaneiden henkilöiden eikä itse Saarnaajan kirjan kirjoittajan kirjoittamia) jälkisanoja kirjan lopussa: ”Sen lisäksi, että saarnaaja oli viisas, hän myös opetti kansalle tietoa, punnitsi, harkitsi ja sommitteli sananlaskuja paljon. Saarnaaja koki löytää kelvollisia sanoja, oikeassa mielessä kirjoitettuja, totuuden sanoja. Viisaitten sanat ovat kuin tutkaimet ja kootut lauseet kuin isketyt naulat; ne ovat saman Paimenen antamia.” (12:9-11). Ts., kirja ja sen opetukset oli hyväksi todettu samoin kuin sen kirjoittajan maine ja arvostus opettajana, kuka hän sitten liekin, Salomo tai joku muu.
Saarnaajan kirjan sana ”turhuus”: Suomen sana ”turhuus” tuo käännökseen sellaisen negatiivisen assosiaation, jota ei itse hepreankielisen tekstin käyttämässä sanassa hevel ole. Hevel tarkoittaa konkreettisessa merkityksessään henkäystä ja jae Saarn 1:14 tekeekin rinnastuksen sen ja tuulen (ruach) välille. Tuulesta on sanottu jossain: ”Tuuli (ruach) kulkee missä tahtoo etkä sinä tiedä mistä se tulee ja minne se menee.” Samoin hevel ilmaisee perimmältään jotain käsin tavoittamatonta, jotain minkä ihminen voi kokea mutta ei ottaa ja pitää käsissään, jonka vain kohtaa mutta ei tiedä mistä se tänne tulee ja minne se täältä menee.
Tämä on Saarnaajasta usein väärin siteeratun sanonnan ”Turhuuksien turhuus (hevel havalim), kaikki on turhuutta (hevel)” todellinen merkitys: täällä eläessään ihminen kokee kaikenlaista: asiat, tunteet, ajat, ajatukset, tavoitteet ja niiden täytäntöönpano jne. tulevat ja menevät – samoin kuin aikanaan myös ihminen itse ruumillisena olentona (Saarn 3:1-8; 7:14; 9:1-3, 5-6, 11-12; 12:1-8 jne.). Suomalainen sanoisi laulun sanoin: ”Väliaikaista kaikki on vaan”, tai: ”Ohikiitävää”. Tästä kaikesta Saarnaaja kirjoittaa monin tavoin.
Ensialkuun, kirjan alussa, Saarnaajasta näyttäisi pysyvää kaiken tämän inhimillisen elämän vaihtelevuuden keskellä olevan vain sukupolvien vaihtelu, luonnon kiertokulku vuodenaikoineen jne. jotka hän mainitsee heti ensimmäisen ”turhuuksien turhuus” -huudahduksena jälkeen (1:2–11).
Mutta kaiken tämän inhimillisen elämän vaihtelevuuden keskeltä Saarnaaja kuitenkin löytää jotain arvokasta ja joka on Jumalan lahja: omaisuus, ruoka, työn ilo, avio-onni, ystävyys, itse elämä (2:24-26; 3:11-14, 22; 4:9-12; 5:17-19; 8:15-17; 9:4, 7-10; 11:9 jne.).
Saarnaaja on kaikkea muuta kuin pessimistinen tms. kirja, jollaisena sitä hyvin usein väärin pidetään. Siinä missä Raamatun profeettakirjat puuttuvat silloisen yhteiskunnan sosiaalisiin epäkohtiin, lohduttavat ahdingossa elävää kansaa lupauksilla paremmasta tulevaisuudesta tai siinä missä toiset Raamatun kirjat kertovat Jumalan kansan historiasta ja vaiheista jne., niin siinä Saarnaaja muun Raamatun viisauskirjallisuuden (Snl, Kork.v. jne.) tavoin puhuu arkisen elämän ”pikkuilojen” arvosta ihmiselle ja siitä miten ne kaikki ovat Jumalan lahjaa josta tulee nauttia eikä väheksyä ja hyljeksyä. Antiikin roomalaiset olisivat sanoneet saman ehkä sanoin ”carpe diem” tai ”collige virgo rosas”. et ole kirjoitti:
ymmärtänyt Saarnaajan kirjaa alkuunkaan.
Saarnaajan kirjan opetuksien kyseenalaistaminen siksi, että se olisi osan elämästään ”luopumuksessa” eläneen Salomonin kirjoittama on itsessään kyseenalaista, koska – kuten itsekin mainitset – kirja ei välttämättä edes ole Salomonin kirjoittama. Tutkijat ajoittavat sen 300-l:lle eaa.
Kirjan sanoman tai opetuksen vähättely on myös vastoin (nähtävästi kirjan toimittaneiden henkilöiden eikä itse Saarnaajan kirjan kirjoittajan kirjoittamia) jälkisanoja kirjan lopussa: ”Sen lisäksi, että saarnaaja oli viisas, hän myös opetti kansalle tietoa, punnitsi, harkitsi ja sommitteli sananlaskuja paljon. Saarnaaja koki löytää kelvollisia sanoja, oikeassa mielessä kirjoitettuja, totuuden sanoja. Viisaitten sanat ovat kuin tutkaimet ja kootut lauseet kuin isketyt naulat; ne ovat saman Paimenen antamia.” (12:9-11). Ts., kirja ja sen opetukset oli hyväksi todettu samoin kuin sen kirjoittajan maine ja arvostus opettajana, kuka hän sitten liekin, Salomo tai joku muu.
Saarnaajan kirjan sana ”turhuus”: Suomen sana ”turhuus” tuo käännökseen sellaisen negatiivisen assosiaation, jota ei itse hepreankielisen tekstin käyttämässä sanassa hevel ole. Hevel tarkoittaa konkreettisessa merkityksessään henkäystä ja jae Saarn 1:14 tekeekin rinnastuksen sen ja tuulen (ruach) välille. Tuulesta on sanottu jossain: ”Tuuli (ruach) kulkee missä tahtoo etkä sinä tiedä mistä se tulee ja minne se menee.” Samoin hevel ilmaisee perimmältään jotain käsin tavoittamatonta, jotain minkä ihminen voi kokea mutta ei ottaa ja pitää käsissään, jonka vain kohtaa mutta ei tiedä mistä se tänne tulee ja minne se täältä menee.
Tämä on Saarnaajasta usein väärin siteeratun sanonnan ”Turhuuksien turhuus (hevel havalim), kaikki on turhuutta (hevel)” todellinen merkitys: täällä eläessään ihminen kokee kaikenlaista: asiat, tunteet, ajat, ajatukset, tavoitteet ja niiden täytäntöönpano jne. tulevat ja menevät – samoin kuin aikanaan myös ihminen itse ruumillisena olentona (Saarn 3:1-8; 7:14; 9:1-3, 5-6, 11-12; 12:1-8 jne.). Suomalainen sanoisi laulun sanoin: ”Väliaikaista kaikki on vaan”, tai: ”Ohikiitävää”. Tästä kaikesta Saarnaaja kirjoittaa monin tavoin.
Ensialkuun, kirjan alussa, Saarnaajasta näyttäisi pysyvää kaiken tämän inhimillisen elämän vaihtelevuuden keskellä olevan vain sukupolvien vaihtelu, luonnon kiertokulku vuodenaikoineen jne. jotka hän mainitsee heti ensimmäisen ”turhuuksien turhuus” -huudahduksena jälkeen (1:2–11).
Mutta kaiken tämän inhimillisen elämän vaihtelevuuden keskeltä Saarnaaja kuitenkin löytää jotain arvokasta ja joka on Jumalan lahja: omaisuus, ruoka, työn ilo, avio-onni, ystävyys, itse elämä (2:24-26; 3:11-14, 22; 4:9-12; 5:17-19; 8:15-17; 9:4, 7-10; 11:9 jne.).
Saarnaaja on kaikkea muuta kuin pessimistinen tms. kirja, jollaisena sitä hyvin usein väärin pidetään. Siinä missä Raamatun profeettakirjat puuttuvat silloisen yhteiskunnan sosiaalisiin epäkohtiin, lohduttavat ahdingossa elävää kansaa lupauksilla paremmasta tulevaisuudesta tai siinä missä toiset Raamatun kirjat kertovat Jumalan kansan historiasta ja vaiheista jne., niin siinä Saarnaaja muun Raamatun viisauskirjallisuuden (Snl, Kork.v. jne.) tavoin puhuu arkisen elämän ”pikkuilojen” arvosta ihmiselle ja siitä miten ne kaikki ovat Jumalan lahjaa josta tulee nauttia eikä väheksyä ja hyljeksyä. Antiikin roomalaiset olisivat sanoneet saman ehkä sanoin ”carpe diem” tai ”collige virgo rosas”.Mielestäni koko kirjoituksesta kuultaa läpi se, että kirjoittajana on ollut Salomo.
Myös seuraava kohta osoittaa sen, sillä olihan salomolla 700 ruhtinaallista puolisoa ja 300 sivuvaimoa (1.Kun.11:3):
Saarnaaja:
7:26 Ja minä löysin sen, mikä on kuolemaa katkerampi: naisen, joka on verkko, jonka sydän on paula ja jonka kädet ovat kahleet. Se, joka on otollinen Jumalan edessä, pelastuu hänestä, mutta synnintekijä häneen takertuu.
-Vanhuudessaan Salomo 'voivotteli useiden raskaiden lankeemustensa raunioilla', koska oli tullut vietellyksi uhraamaan lukuisten pakansyntyisten vaimojensa epäjumalille. Omapa oli syynsä, koska oli vastoin J-lan selvää kieltoa ottanut tuollaisen määrän vaimoja itselleen. "Lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korska" koitui Salomonkin - ihmisistä viisaimman - lankeemukseksi.
-Luinpahan sattumoisin - tai sitten ei - juuri tänään Salomosta Daavidin ankaran varoituksen: 1.Aikak.28:9-10
"9. Ja sinä, minun poikani Salomo, opi tuntemaan isäsi Jumala ja palvele häntä ehyellä sydämellä ja alttiilla mielellä, sillä Herra tutkii kaikki sydämet ja ymmärtää kaikki ajatukset ja aivoitukset. Jos häntä etsit, niin sinä löydät hänet, mutta JOS LUOVUT HÄNESTÄ, NIIN HÄN HYLKÄÄ SINUT IANKAIKKISESTI.
10. Katso siis eteesi, sillä Herra on valinnut sinut rakentamaan temppelipyhäkön. Ole luja ja ryhdy työhön."
-Tuo puhe sisältää mielestäni erittäin ANKARAN varoituksen Salomolle.
-Tiedämme, miten köpelösti Salomolle hänen vanhuudessaan kävi. Hän sai silti armon J-lalta vastoin Daavidin vakavaa varoitusta.
-Tiedämme näet myös sen, mitä J-la oli luvannut Daavidille jo tätä ennen, koskien MYÖS tämän jälkeläistä, Salomoa:
1.Aikakirja:
17:11. Kun sinun päiväsi ovat päättyneet ja sinä lähdet isiesi tykö, korotan minä sinun seuraajaksesi jälkeläisesi, joka on yksi sinun pojistasi; ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa.
12. Hän on rakentava minulle huoneen, ja minä vahvistan hänen valtaistuimensa ikuisiksi ajoiksi.
13. Minä olen oleva hänen isänsä, ja hän on oleva minun poikani; ja armoani minä en ota häneltä pois, niinkuin otin siltä, joka oli sinun edelläsi.
14. Ja minä pidän hänet pystyssä huoneessani ja valtakunnassani iäti, ja hänen valtaistuimensa on oleva iäti vahva."Yakov kirjoitti:
Mielestäni koko kirjoituksesta kuultaa läpi se, että kirjoittajana on ollut Salomo.
Myös seuraava kohta osoittaa sen, sillä olihan salomolla 700 ruhtinaallista puolisoa ja 300 sivuvaimoa (1.Kun.11:3):
Saarnaaja:
7:26 Ja minä löysin sen, mikä on kuolemaa katkerampi: naisen, joka on verkko, jonka sydän on paula ja jonka kädet ovat kahleet. Se, joka on otollinen Jumalan edessä, pelastuu hänestä, mutta synnintekijä häneen takertuu.
-Vanhuudessaan Salomo 'voivotteli useiden raskaiden lankeemustensa raunioilla', koska oli tullut vietellyksi uhraamaan lukuisten pakansyntyisten vaimojensa epäjumalille. Omapa oli syynsä, koska oli vastoin J-lan selvää kieltoa ottanut tuollaisen määrän vaimoja itselleen. "Lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korska" koitui Salomonkin - ihmisistä viisaimman - lankeemukseksi.
-Luinpahan sattumoisin - tai sitten ei - juuri tänään Salomosta Daavidin ankaran varoituksen: 1.Aikak.28:9-10
"9. Ja sinä, minun poikani Salomo, opi tuntemaan isäsi Jumala ja palvele häntä ehyellä sydämellä ja alttiilla mielellä, sillä Herra tutkii kaikki sydämet ja ymmärtää kaikki ajatukset ja aivoitukset. Jos häntä etsit, niin sinä löydät hänet, mutta JOS LUOVUT HÄNESTÄ, NIIN HÄN HYLKÄÄ SINUT IANKAIKKISESTI.
10. Katso siis eteesi, sillä Herra on valinnut sinut rakentamaan temppelipyhäkön. Ole luja ja ryhdy työhön."
-Tuo puhe sisältää mielestäni erittäin ANKARAN varoituksen Salomolle.
-Tiedämme, miten köpelösti Salomolle hänen vanhuudessaan kävi. Hän sai silti armon J-lalta vastoin Daavidin vakavaa varoitusta.
-Tiedämme näet myös sen, mitä J-la oli luvannut Daavidille jo tätä ennen, koskien MYÖS tämän jälkeläistä, Salomoa:
1.Aikakirja:
17:11. Kun sinun päiväsi ovat päättyneet ja sinä lähdet isiesi tykö, korotan minä sinun seuraajaksesi jälkeläisesi, joka on yksi sinun pojistasi; ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa.
12. Hän on rakentava minulle huoneen, ja minä vahvistan hänen valtaistuimensa ikuisiksi ajoiksi.
13. Minä olen oleva hänen isänsä, ja hän on oleva minun poikani; ja armoani minä en ota häneltä pois, niinkuin otin siltä, joka oli sinun edelläsi.
14. Ja minä pidän hänet pystyssä huoneessani ja valtakunnassani iäti, ja hänen valtaistuimensa on oleva iäti vahva."...jakeeseen Saarn.7:26 perustelessani Saarnaajan Kirjan kirjoittajan olleen Daavidin pojan eli Israelin kuningas Salomon, johtuu seuraavasta Saarnaajan toteamuksesta:
Saarnaaja:
7:28 mitä sieluni on yhäti etsinyt, mutta mitä en ole löytänyt, on tämä: olen löytänyt tuhannesta yhden miehen, mutta koko siitä luvusta en ole löytänyt yhtäkään naista.
-Siis Salomo ei löytänyt 1000 vaimonsa joukosta YHTÄKÄÄN viisasta ja J-laa pelkäävää/kunnioittavaa/ymmärtäväistä naista!
-Ihmekös tuo oli, kun hän oli valinnut vaimonsa PELKÄN ULKONÄÖN perusteella... Voimme todeta saman toistuvan kaikkien 'nykymissienkin' kohdalla. Ei tarvitse lukea montaakaan 'lööppiä', niin asia tulee päivänselväksi!- ...
Yakov kirjoitti:
...jakeeseen Saarn.7:26 perustelessani Saarnaajan Kirjan kirjoittajan olleen Daavidin pojan eli Israelin kuningas Salomon, johtuu seuraavasta Saarnaajan toteamuksesta:
Saarnaaja:
7:28 mitä sieluni on yhäti etsinyt, mutta mitä en ole löytänyt, on tämä: olen löytänyt tuhannesta yhden miehen, mutta koko siitä luvusta en ole löytänyt yhtäkään naista.
-Siis Salomo ei löytänyt 1000 vaimonsa joukosta YHTÄKÄÄN viisasta ja J-laa pelkäävää/kunnioittavaa/ymmärtäväistä naista!
-Ihmekös tuo oli, kun hän oli valinnut vaimonsa PELKÄN ULKONÄÖN perusteella... Voimme todeta saman toistuvan kaikkien 'nykymissienkin' kohdalla. Ei tarvitse lukea montaakaan 'lööppiä', niin asia tulee päivänselväksi! ... kirjoitti:
Perusteluni merkitsi sen osoittamista, että Israelin kuningas Salomo on kirjoittanut Saarnaajan kirjan ja mielestäni onnistuin siinä hyvin!
Salomo menetteli aikansa tavan mukaan. Silloin ei laitettu vaimokandidaatteja älykkyystesteihin, vaan tsiikattiin lähinnä strategiset mitat, kasvojen ja vartalon ulkonäkö, samoin hiusten laatu. Salomo valitsi vaimokkeensa suunnilleen samoin perustein kuin huippupoliitikkomme metsästävät 'vapaata riistaa' eli vaimokkeita itselleen: Edustava ulkonäkö, sopivan kielitaitoinen ja uuniperunoiden laitosta saa plussaa.
Mitä tulee älykkyystesteihin, eivät nekään kerro mitään ns. 'sydämen sivistyksestä'. Siksi fiksu mies rukoilee Herraa johdattamaan hänelle sopivan aviovaimon elämänkumppanikseen. Onhan kirjoitettu:
Sananlaskut:
19:14 Talo ja tavara peritään isiltä, mutta toimellinen vaimo tulee Herralta.
En pidä itseäni kovin komeana ja viisaana miehenä sillä - vaatimatttomasti sanoen - TIEDÄN olevani J-lan armosta juuri sellainen. :)
- nimeen.
Minun Jumalani on kolmiyhteinen, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jumala on Luoja, Lunastaja ja Pyhittäjä. Isänä Jumala on luonut kaiken ja pitää yllä luomakuntaa, Poikana hän on tullut kaltaiseksemme pelastamaan meidät ja Pyhänä Henkenä hän on läsnä keskellämme yhdistääkseen meidät Poikaan ja Isään.
Sinun j-lasi ja yeshuasi ovat minulle vieraita, minä luotan Jeesuksen Kristuksen armoon myös minun kohdallani, joten kiitos ei tarjouksellesi.
Oletko jokin new age tai skientologi ukkeli.- ???????
Athanasioksen keksintö. Sinä uskot Athanasiokseen, kolmesataa luvulla vaikuttaneeseen "kirkoväärtiin".
Vaikka samapa tuo minulle. ...tarkemmin, niin huomaamme, ettei kirjoituksesi perustu lainkaan Raamattuun!
Kirjoitit:
"Minun Jumalani on kolmiyhteinen, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jumala on Luoja, Lunastaja ja Pyhittäjä. Isänä Jumala on luonut kaiken ja pitää yllä luomakuntaa, Poikana hän on tullut kaltaiseksemme..."
Perustelen virheesi näin:
A) Isä J-la EI tullut Pojakseen, vaan hän LÄHETTI ainosyntyisen Poikansa. Luemme tästä Joh.3:16-18
"16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."
B) Isä J-la ei tullut myöskään Pyhäksi Hengekseen, vaan hän LÄHETTI Pyhän Hengen meille valituilleen. Yeshua antoi siitä meille lupauksen, josta voimme lukea: Joh.14:26
"Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni (siis Yeshua-nimessä), hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut."
Samalla putosi pohja pois myös väitteeltäsi, että J-la olisi kolmiyhteinen.
Toki saat uskoa vapaasti mitä uskot, mutta ellei uskosi perustu kaikessa Raamattuun, niin et kestä uskonkoetuksissa ja vielä vähemmän viimeisellä tuomiolla!
Yeshua varoitti meitä kaikkia opetuslapsiaan sanoen:
Matteuksen evankeliumi:
16:6 Ja Yeshua sanoi heille: "Varokaa ja kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta."
16:12 Silloin he ymmärsivät, ettei hän käskenyt kavahtamaan leivän hapatusta, vaan fariseusten ja saddukeusten oppia.
Nykyajan fariseuksia ja saddukeuksia olette juuri te kolminaisuusopin kannattajat, vaikkei kyseistä oppia löydy alkuperäiskirjoituksista, ei edes Raamattujen nykykäännöksistä!
(PS. Joku huomasi pienen kirjoitusvirheeni, josta syystä korjasin 'sinosyntyisen' 'ainosyntyiseksi'... :)- Jeesus
Yakov kirjoitti:
...tarkemmin, niin huomaamme, ettei kirjoituksesi perustu lainkaan Raamattuun!
Kirjoitit:
"Minun Jumalani on kolmiyhteinen, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jumala on Luoja, Lunastaja ja Pyhittäjä. Isänä Jumala on luonut kaiken ja pitää yllä luomakuntaa, Poikana hän on tullut kaltaiseksemme..."
Perustelen virheesi näin:
A) Isä J-la EI tullut Pojakseen, vaan hän LÄHETTI ainosyntyisen Poikansa. Luemme tästä Joh.3:16-18
"16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."
B) Isä J-la ei tullut myöskään Pyhäksi Hengekseen, vaan hän LÄHETTI Pyhän Hengen meille valituilleen. Yeshua antoi siitä meille lupauksen, josta voimme lukea: Joh.14:26
"Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni (siis Yeshua-nimessä), hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut."
Samalla putosi pohja pois myös väitteeltäsi, että J-la olisi kolmiyhteinen.
Toki saat uskoa vapaasti mitä uskot, mutta ellei uskosi perustu kaikessa Raamattuun, niin et kestä uskonkoetuksissa ja vielä vähemmän viimeisellä tuomiolla!
Yeshua varoitti meitä kaikkia opetuslapsiaan sanoen:
Matteuksen evankeliumi:
16:6 Ja Yeshua sanoi heille: "Varokaa ja kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta."
16:12 Silloin he ymmärsivät, ettei hän käskenyt kavahtamaan leivän hapatusta, vaan fariseusten ja saddukeusten oppia.
Nykyajan fariseuksia ja saddukeuksia olette juuri te kolminaisuusopin kannattajat, vaikkei kyseistä oppia löydy alkuperäiskirjoituksista, ei edes Raamattujen nykykäännöksistä!
(PS. Joku huomasi pienen kirjoitusvirheeni, josta syystä korjasin 'sinosyntyisen' 'ainosyntyiseksi'... :)ei enää olekaan sinun näkemyksesi mukaan kiinalaissyntyinen vaan ainosyntyinen? Onko tällä Ainollakin jotain tekemistä Kalevalan Ainon kanssa? Josko sekin on jokin suomalaisen muinaisjumalan eli -jumalattaren nimi?
Jeesus kirjoitti:
ei enää olekaan sinun näkemyksesi mukaan kiinalaissyntyinen vaan ainosyntyinen? Onko tällä Ainollakin jotain tekemistä Kalevalan Ainon kanssa? Josko sekin on jokin suomalaisen muinaisjumalan eli -jumalattaren nimi?
...että vastailen vain asiallisiin kysymyksiin.
Jos sinua kiinnostaa muut kysymykset, niin poikkeappa seuraavalle foorumille:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=122- sijasta
Yakov kirjoitti:
...että vastailen vain asiallisiin kysymyksiin.
Jos sinua kiinnostaa muut kysymykset, niin poikkeappa seuraavalle foorumille:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=122voisit käyttää myös sanaa "ainutsyntyinen". Ainut ovat myös etäistä sukua suomalaisille, samoin kuin eskimoille joilla taas on paljon ulkoista samankaltaisuutta kiinalaisten ja muiden aasialaisten kanssa. Joten näin voisit yhdistää sekä tuon aiemman näkemyksesi siitä, että Jeesus oli kiinalaissyntyinen siihen uuteen näkemykseesi että hän on syntyisin Ainosta. Säilyttäisit samalla nuo jumalakäsityksesi kalevalaiset ja muinaisepäjumalalliset sidokset.
sijasta kirjoitti:
voisit käyttää myös sanaa "ainutsyntyinen". Ainut ovat myös etäistä sukua suomalaisille, samoin kuin eskimoille joilla taas on paljon ulkoista samankaltaisuutta kiinalaisten ja muiden aasialaisten kanssa. Joten näin voisit yhdistää sekä tuon aiemman näkemyksesi siitä, että Jeesus oli kiinalaissyntyinen siihen uuteen näkemykseesi että hän on syntyisin Ainosta. Säilyttäisit samalla nuo jumalakäsityksesi kalevalaiset ja muinaisepäjumalalliset sidokset.
...jonne osoitin linkin!
- että täällä
Yakov kirjoitti:
...jonne osoitin linkin!
juuri olen huuhaa-foorumilla ...
että täällä kirjoitti:
juuri olen huuhaa-foorumilla ...
...avauksissani ja palautteissani, niin vältyt mokomilta pettymyksiltä :D
- opiskelija 21
juutalaisuus palstalle? Juutalaisuuden käsitykset messiasta olivat muuttuneet 100-50 vuotta sitten. Juutalaisuudessa pystytän muuttamaan selityksiä samanlailla kun JT: laiset. Kaikki kristinuskon selitykset Jes 53 menee Talmudin linjaan mukaan. Lue tämä:
Isaiah 53
One of the most oft-disputed passages in the Tanakh is Isaiah 53. Christians have, for centuries, claimed that it speaks about the Messiah, but Jews have recently become very outspoken against that claim. Before we take a look at what the rabbis have traditionally said about the passage, let’s take a look at the text of Isaiah 52:12-53:12 (from the Jewish Publication Society, 1917 edition):
52:12 For ye shall not go out in haste, neither shall ye go by flight; for the Lord will go before you, and the God of Israel will be your rearward.
13 Behold, My servant shall prosper, he shall be exalted and lifted up, and shall be very high.
14 According as many were appalled at thee--so marred was his visage unlike that of a man, and his form unlike that of the sons of men--
15 So shall he startle many nations, kings shall shut their mouths because of him; for that which had not been told them shall they see, and that which they had not heard shall they perceive.
53:1 ‘Who would have believed our report? And to whom hath the arm of the Lord been revealed?
2 For he shot up right forth as a sapling, and as a root out of a dry ground; he had no form nor comeliness, that we should look upon him, nor beauty that we should delight in him.
3 He was despised, and forsaken of men, a man of pains, and acquainted with disease, and as one from whom men hide their face: he was despised, and we esteemed him not.
4 Surely our diseases he did bear, and our pains he carried; whereas we did esteem him stricken, smitten of God, and afflicted.
5 But he was wounded because of our transgressions, he was crushed because of our iniquities: the chastisement of our welfare was upon him, and with his stripes we were healed.
6 All we like sheep did go astray, we turned every one to his own way; and the Lord hath made to light on him the iniquity of us all.
7 He was oppressed, though he humbled himself and opened not his mouth; as a lamb that is led to the slaughter, and as a sheep that before her shearers is dumb; yea, he opened not his mouth.
8 By oppression and judgment he was taken away, and with his generation who did reason? for he was cut off out of the land of the living, for the transgression of my people to whom the stroke was due.
9 And they made his grave with the wicked, and with the rich his tomb; although he had done no violence, neither was any deceit in his mouth.’
10 Yet it pleased the Lord to crush him by disease; to see if his soul would offer itself in restitution, that he might see his seed, prolong his days, and that the purpose of the Lord might prosper by his hand:
11 Of the travail of his soul he shall see to the full, even My servant, who by his knowledge did justify the Righteous One to the many, and their iniquities he did bear.
12 Therefore will I divide him a portion among the great, and he shall divide the spoil with the mighty; because he bared his soul unto death, and was numbered with the transgressors; yet he bore the sin of many, and made intercession for the transgressors.
The common argument made by Jewish apologists today is that the “suffering servant” described in this passage is a reference to the Jewish nation. There are quite a few holes in that theory; however, the biggest hole is the plain fact that the suffering servant has been attributed as a claim to Moshiach by Jewish rabbis for centuries. Only in the last 50 to 100 years has it been disputed. Let’s take a look:
Targum Jonathan (4th Century) gives the introduction on Isa. 52:13: “Behold, my servant the Messiah...”
Talmud, Sanhedrin 98b: Rav said: The world was created only on David’s account. Samuel said: On Moses account; R. Johanan said: For the sake of the Messiah. What is his [the Messiah’s] name? - The Rabbis said: His name is “the leper scholar,” as it is written, Surely he hath borne our griefs, and carried our sorrows: yet we did esteem him a leper, smitten of G-d, and afflicted.
Talmud, Sanhedrin 98b: Messiah... what is his name? The Rabbis say, “the leprous one”; those of the house of the Rabbi say: “Cholaja” (the sickly), for it says, “Surely he has borne our sicknesses” etc. (Isa. 53:4).
Maimonides (1135-1204) wrote to Rabbi Jacob Alfajumi: Likewise said Isaiah that He (Messiah) would appear without acknowledging a father or mother: “He grew up before him as a tender plant and as a root out of a dry ground” etc. (Isa.53:2).
Rabbi Moses Alschech (1508-1600) says: Our Rabbis with one voice accept and affirm the opinion that the prophet is speaking of the Messiah, and we shall ourselves also adhere to the same view.
Abrabanel (1437-1508) says: This is also the opinion of our own learned men in the majority of their Midrashim.
Rabbi Yafeth Ben Ali (second half of the 10th Century): As for myself, I am inclined to regard it as alluding to the Messiah.
Abraham Farissol (1451-1526) says: In this chapter there seem to be considerable resemblances and allusions to the work of HaMoshiach and to the events which are asserted to have happened to Him, so that no other prophecy is to be found the gist and subject of which can be so immediately applied to Him.
Gersonides (1288-1344) on Devarim 18:18: In fact Messiah is such a prophet, as it is stated in the Midrash on the verse, “Behold, my servant shall prosper...” (Isaiah 52:13).
Yalkut Schimeon (ascribed to Rabbi Simeon Kara, 12th Century) says on Zech.4:7: He (the king Messiah) is greater than the patriarchs, as it is said, “My servant shall be high, and lifted up, and lofty exceedingly” (Isa. 52:13).
Tanchuma: Rabbi Nachman says: The Word “man” in the passage, “Every man a head of the house of his father” (Num.1,4), refers to the Messiah, the son of David, as it is written, “Behold the man whose name is Zemach” (the Branch) where Jonathan interprets, “Behold the man Messiah” (Zech.6:12); and so it is said, “A man of pains and known to sickness” (Isa. 53:3).
Pesiqta Rabbati (ca.845) on Isa. 61:10: The world-fathers (patriarchs) will one day in the month of Nisan arise and say to (the Messiah): “Ephraim, our righteous Anointed, although we are your grandparents, yet you are greater than we, for you have borne the sins of our children, as it says: But surely he has borne our sicknesses and carried our pains; yet we did esteem him stricken, smitten of G-d and afflicted. But he was pierced because of our transgressions, he was bruised for our iniquities: the chastisement of our peace was laid upon him and through his wounds we are healed”(Isa.53:4-5).
Rabbi Shimon Ben Yochai (2nd Century), Zohar, part II, page 212a and part III, page 218a, Amsterdam Ed.: There is in the garden of Eden a palace called: “The palace of the sons of sickness.” This palace the Messiah enters, and summons every sickness, every pain, and every chastisement of Israel: they all come and rest upon Him. And were it not that He had thus lightened them off Israel, and taken them upon Himself, there had been no man able to bear Israel’s chastisement for the transgression of the law; this is that which is written, “Surely our sicknesses he has carried.” (Isa. 53:4) As they tell Him (the Messiah) of the misery of Israel in their captivity, and of those wicked ones among them who are not attentive to know their L-rd, He lifts up His voice and weeps for their wickedness; and so it is written, “He was wounded for our transgressions.” (Isa.53:5)
Midrash on Ruth 2:14: He is speaking of the King Messiah “Come hither,” i.e. Draw near to the throne; “eat of the bread,” i.e., The bread of the kingdom. This refers to the chastisements, as it is said, “But he was wounded for our transgressions, bruised for our iniquities.” (Isa. 53:5)
Rabbi Elijah de Vidas (16th Century): The meaning of “He was wounded for our transgressions, bruised for our iniquities” is, that since the Messiah bears our iniquities which produce the effect of His being bruised, it follows that whoever will not admit that Messiah thus suffers for our iniquities must endure and suffer for them himself.
Sifre: Rabbi Jose the Galilean said, “Come and learn the merits of the King Messiah and the reward of the Just - from the first man who received but one commandment, a prohibition, and transgressed it. Consider how many deaths were inflicted upon himself, upon his own generation, and upon those who followed them, till the end of all generations. Which attribute is greater, the attribute of goodness, or the attribute of vengeance?” He answered, “The attribute of goodness is greater, and the attribute of vengeance is the less.” - “How much more then, will the King Messiah, who endures affliction and pains for the transgressions (as it is written, ‘He was wounded,’ etc.), justify all generations. This is the meaning of the word, ‘And the L-rd made the iniquity of us all to meet upon Him’” (Isa. 53:6).
Rabbi Eleazer Kalir (9th Century) is credited with writing the following Yom Kippur Musaf prayer, although there is some evidence that it dates back to the first century C.E.: Our righteous Messiah has departed from us. Horror has seized us and we have no one to justify us. He has borne our transgressions and the yoke of our iniquities, and is wounded because of our transgressions. He bore our sins upon His shoulders that we may find pardon for our iniquity. We shall be healed by His wounds, at the time when the Eternal will recreate Him a new creature. Oh bring Him up from the circle of the earth, raise Him up from Seir, that we may hear Him the second time.
Rabbi Moses, “The Preacher” (11th Century) wrote in his commentary on Genesis (page 660): From the beginning G-d has made a covenant with the Messiah and told Him, “My righteous Messiah, those who are entrusted to you, their sins will bring you into a heavy yoke” ... And He answered, “I gladly accept all these agonies in order that not one of Israel should be lost.” Immediately, the Messiah accepted all agonies with love, as it is written: “He was oppressed and he was afflicted.”
Pesiqta (on Isa. 61:10): Great oppressions were laid upon You, as it says: “By oppression and judgement he was taken away; but who considered in his time, that he was cut off out of the land of the living, that he was stricken because of the sins of our children” (Isa. 53:8), as it says: “But the LORD has laid on him the guilt of us all”. (Isa.53:6)
I don’t think that much in the way of conclusions is necessary for this section. The rabbis very obviously connected Isaiah 53 to the Moshiach, and they show multiple times that the Moshiach definitely suffers. For what or whom does he suffer? Apparently for the people.
http://fourquestions.us/moshiach.php...siellä olevien kirjoittajien lähes poikkeuksetta olevan ihastuneita ja kiinnostuneita VAIN juutalaisesta kulttuurista ja perinteistä ilman mitään kiinnostusta heidän oikeaan Messiaaseensa.
Minulle juutalaiset ja muunkinmaalaiset perinteet ja kulttuuri ilman kiinnekohtaa persoonalliseen totuuteen eli elävään J-laan ja hänen lähettämäänsä Messiaaseen ovat tyhjän arvoisia!
Jos sinä olet saanut sydämellesi kirjoitella Juutalaisuus-foorumilla, niin Herra sinua siunatkoon! En osaa hebreaa kuin vain vähän. Siksi en kykene vakuuttamaan Juutalaisuus-foorumilla keskusteleville Yeshua Messiaan olevan oikea Tanakh'issa ennustettu Messias. Tiedän Suomesta löytyvän lukuisia sellaisia Yeshuaan uskovia, jotka osaavat hyvin hebreaa. He kirjoitelkoot Juutalaisuus-foorumille ja toivotan heille menestystä!
PS. Kirjoituksesi oli silti mielenkiintoinen ja toki poikkean toisinaan Juutalaisuus-foorumille katsomaan, että 'missä siellä nyt mennään'...
- kyselevä ihminen
Isä J-lan sydämeltä sinulle? Miksi et uskalla kirjoittaa
kokonaan hänen nimeään: Isä Jumalattoman sydämeltä sinulle?...tuo sana J-la kokopitkäksi kirjoitettuna on epäjumalan nimi, joka on otettu Kalevala-tarustosta?
Tanakh kieltää epäjumalien nimen lausumisen. Siksi on täysin perusteltua kirjoittaa kyseinen sana lyhennellen: J-la, jolloin en syyllisty epäjumalan nimen lausumiseen. Mieluiten käyttäisin sen sijaan sanana hebrealaista OIKEAA nimeä Elohim, mutta sitä ei juuri kukaan tämän foorumin lukija ymmärtäisi....- ihmettelevä uskova
Yakov kirjoitti:
...tuo sana J-la kokopitkäksi kirjoitettuna on epäjumalan nimi, joka on otettu Kalevala-tarustosta?
Tanakh kieltää epäjumalien nimen lausumisen. Siksi on täysin perusteltua kirjoittaa kyseinen sana lyhennellen: J-la, jolloin en syyllisty epäjumalan nimen lausumiseen. Mieluiten käyttäisin sen sijaan sanana hebrealaista OIKEAA nimeä Elohim, mutta sitä ei juuri kukaan tämän foorumin lukija ymmärtäisi....palvelijansa omanaan pitää.
ihmettelevä uskova kirjoitti:
palvelijansa omanaan pitää.
...Kalevalaa, jossa luetetellaan liuta epäjumalien nimiä?
Lueppa esim. seuraavasta linkistä, niin huomaat, että puhun totta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomalaisten_muinaiset_jumalat
Löydät heti linkin johdannosta kyseisen epäjumalan nimen; lyhennellen 'Ukko Yli-j-la'.
Siihenkö sinäkin ressukka useimpien suomalaisten ns. 'kristittyjen' kanssa uskot?- ihmettelevä ihminen
Yakov kirjoitti:
...Kalevalaa, jossa luetetellaan liuta epäjumalien nimiä?
Lueppa esim. seuraavasta linkistä, niin huomaat, että puhun totta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomalaisten_muinaiset_jumalat
Löydät heti linkin johdannosta kyseisen epäjumalan nimen; lyhennellen 'Ukko Yli-j-la'.
Siihenkö sinäkin ressukka useimpien suomalaisten ns. 'kristittyjen' kanssa uskot?vaikka et pysty erottamaan Kaikkivaltiasta
Jumalaa taruolennosta, Ukko Ylijumalasta. - sisäistänyt tuon
Yakov kirjoitti:
...tuo sana J-la kokopitkäksi kirjoitettuna on epäjumalan nimi, joka on otettu Kalevala-tarustosta?
Tanakh kieltää epäjumalien nimen lausumisen. Siksi on täysin perusteltua kirjoittaa kyseinen sana lyhennellen: J-la, jolloin en syyllisty epäjumalan nimen lausumiseen. Mieluiten käyttäisin sen sijaan sanana hebrealaista OIKEAA nimeä Elohim, mutta sitä ei juuri kukaan tämän foorumin lukija ymmärtäisi....näkemyksen, sinun pitäisi noissa raamatunsitaateissakin (kuten tuolla aloitusviestissä) kirjoittaa "J-la" eikä kokonaan "Jumala". samoin sanan "epäjumala" kohdalla "epäj-la".
vai onko tuossa tavassasi vain ulkokultaista hengellistä snobbailun makua? samoin kuin anglosaksisessa kirjoitusasussa "Yeshua" ja "Yakov" ... Yakov kirjoitti:
Tanakh kieltää epäjumalien nimen lausumisen. Siksi on täysin perusteltua kirjoittaa kyseinen sana lyhennellen: J-la, jolloin en syyllisty epäjumalan nimen lausumiseen. Mieluiten käyttäisin sen sijaan sanana hebrealaista OIKEAA nimeä Elohim, mutta sitä ei juuri kukaan tämän foorumin lukija ymmärtäisi....että Jumala on Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan suomenkielinen nimi?
Jumalan nimi hepreankielisessä Tanakhissa on Jahve, tetragrammina JHWH.
Erisnimeä oleellisempi asia kuitenkin on se, että me tarkoitamme sitä ainoaa
oikeaa ja Kaikkivaltiasta Isää ja Jumalaa, joka on luonut taivaan ja maan.
Viittauksesi Kalevalaan ja epäjumaliin Jumalan nimen kohdalla
on mielestäni karkea virhe, ellei peräti harkittu pilkka sinulta.
No, me kaikki teemme virheitä, siitä ei ole pienintäkään epäilystä.
Mutta sinun kohdallasi tuo 'pelaaminen' omintakeisilla nimiversioilla
on epämiellyttävää ja vaikuttaa jopa harkitulta hämmennysoperaatiolta.
Kysymys kuuluu Yakov, miksi, miksi, warum so?Semper.Fidelis kirjoitti:
että Jumala on Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan suomenkielinen nimi?
Jumalan nimi hepreankielisessä Tanakhissa on Jahve, tetragrammina JHWH.
Erisnimeä oleellisempi asia kuitenkin on se, että me tarkoitamme sitä ainoaa
oikeaa ja Kaikkivaltiasta Isää ja Jumalaa, joka on luonut taivaan ja maan.
Viittauksesi Kalevalaan ja epäjumaliin Jumalan nimen kohdalla
on mielestäni karkea virhe, ellei peräti harkittu pilkka sinulta.
No, me kaikki teemme virheitä, siitä ei ole pienintäkään epäilystä.
Mutta sinun kohdallasi tuo 'pelaaminen' omintakeisilla nimiversioilla
on epämiellyttävää ja vaikuttaa jopa harkitulta hämmennysoperaatiolta.
Kysymys kuuluu Yakov, miksi, miksi, warum so?Kirjoitit:
"Viittauksesi Kalevalaan ja epäjumaliin Jumalan nimen kohdalla on mielestäni karkea virhe, ellei peräti harkittu pilkka sinulta."
Vastaan:
Olet täysin väärässä. Tosiasia on ja pysyy, että Suomen Kieleen on otettu Raamattua käännettäessä ilmaisu 'J-la' Kalevalan jumaltarustosta.
Totuuden esittäminen ei ole pilkkaamista.
Turha vääryyksiä on sievistellä ja kaunistella!
Toisekseen: Emme löydä hebreankielisestä Tanakh'ista sanaa Jahve, vaan ainoastaan tetragarammin Y-H-W-H ja kun kyseessä on J-la Luojana, niin löydämme hänestä nimet Y-H-W-H Elohim ja verraten usein pelkästään nimen Elohim.
Esimerkki pelkästä Elohim-nimestä löytyy Raamatun ensimmäisestä jakeesta:
Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
בְּרֵאשִׁית, בָּרָא אֱלֹהִים, אֵת הַשָּׁמַיִם, וְאֵת הָאָרֶץ.
Kysele veliseni mieluummin sitä, että miksi Raamatuissamme on niin paljon akanoita jyvien seassa?sisäistänyt tuon kirjoitti:
näkemyksen, sinun pitäisi noissa raamatunsitaateissakin (kuten tuolla aloitusviestissä) kirjoittaa "J-la" eikä kokonaan "Jumala". samoin sanan "epäjumala" kohdalla "epäj-la".
vai onko tuossa tavassasi vain ulkokultaista hengellistä snobbailun makua? samoin kuin anglosaksisessa kirjoitusasussa "Yeshua" ja "Yakov" ......erilaisista Raamatuista ei ole tarvis 'siivota', vaikka toisinaan olen niitäkin siivonnut, etenkin silloin, kun olen painottanut esim. oikeaa Vapahtajamme nimeä Yeshua jossakin jaeyhteydessä.
Ilmaisu 'epäjumala' kertoo jo sellaisenaan, että kyseessä on jokin oikean J-lan korvike, josta tarkkaan ottaen pitäisikin käyttää ilmaisua 'muu jumala' (huomioi jumala pienellä alkukirjaimella)viitaten jakeeseen: 5.Moos.5:7
"Älä pidä muita jumalia minun rinnallani."
Mainittakoon, ettei hebrean kielessä ole olemassakaan ilmaisua 'epäjumala', vaan se on Suomen ja monen muunkin kielisten Raamatunkääntäjien IHAN OMA KEKSINTÖ!
Jälleen herää kysymys: Mitä tekevät akanat jyvien seassa?ihmettelevä ihminen kirjoitti:
vaikka et pysty erottamaan Kaikkivaltiasta
Jumalaa taruolennosta, Ukko Ylijumalasta....väittää mustaa valkoiseksi ja kääntää asiat päälaelleen?
Yakov kirjoitti:
Kirjoitit:
"Viittauksesi Kalevalaan ja epäjumaliin Jumalan nimen kohdalla on mielestäni karkea virhe, ellei peräti harkittu pilkka sinulta."
Vastaan:
Olet täysin väärässä. Tosiasia on ja pysyy, että Suomen Kieleen on otettu Raamattua käännettäessä ilmaisu 'J-la' Kalevalan jumaltarustosta.
Totuuden esittäminen ei ole pilkkaamista.
Turha vääryyksiä on sievistellä ja kaunistella!
Toisekseen: Emme löydä hebreankielisestä Tanakh'ista sanaa Jahve, vaan ainoastaan tetragarammin Y-H-W-H ja kun kyseessä on J-la Luojana, niin löydämme hänestä nimet Y-H-W-H Elohim ja verraten usein pelkästään nimen Elohim.
Esimerkki pelkästä Elohim-nimestä löytyy Raamatun ensimmäisestä jakeesta:
Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
בְּרֵאשִׁית, בָּרָא אֱלֹהִים, אֵת הַשָּׁמַיִם, וְאֵת הָאָרֶץ.
Kysele veliseni mieluummin sitä, että miksi Raamatuissamme on niin paljon akanoita jyvien seassa?'Suomen sana jumala on ilmeisesti omaperäinen
suomalais-ugrilainen sana.[6]
Esimerkiksi mordvalaisilla samantapainen sana Jumi
ja mareilla Jumo ovat jumaluuksien nimiä.'
'Teoksessa Iso Raamatun tietosanakirja 2 todetaan,
että suomen kielen Jumala-sanan alkuperästä ei ole
varmaa tietoa. Alkuperästä on useampia selityksiä.
Yhden mukaan Jumala-sana on johdannainen sanasta,
joka merkitsi ’valoisa, kirkas’. Toisen mukaan
kantasanalla juma on ollut merkitys taivas ja
kolmannen mukaan taustalla olisi eestin sana jume.'
Tuossa joitakin jumala-sanan etymologisia tausta-arvioita.
Ja kuinka ollakaan, ei sanaakaan Kalevalasta - että silleen:)
No, Kalevala ei todella ole keskeinen opus Jumalan nimen kannalta!
Keskeistä sen sijaan on, ettemme sorru saivartelemaan nimillä,
jotka vääjäämättä vaihtelevat kunkin kieliryhmän mukaisesti.
Täydelliseen nimien harmonisointiin, yhtäläistämiseen EI päästä.
Onneksi meidän pelastuksemme ei ole kiinni nimien tavaamisesta,
vaan sydämen vilpittömästä uskosta Herraan Jeesukseen.
Rauha maassa meidän kesken, joita kohtaan Jumalalla on hyvä tahto!- on sana
Yakov kirjoitti:
...erilaisista Raamatuista ei ole tarvis 'siivota', vaikka toisinaan olen niitäkin siivonnut, etenkin silloin, kun olen painottanut esim. oikeaa Vapahtajamme nimeä Yeshua jossakin jaeyhteydessä.
Ilmaisu 'epäjumala' kertoo jo sellaisenaan, että kyseessä on jokin oikean J-lan korvike, josta tarkkaan ottaen pitäisikin käyttää ilmaisua 'muu jumala' (huomioi jumala pienellä alkukirjaimella)viitaten jakeeseen: 5.Moos.5:7
"Älä pidä muita jumalia minun rinnallani."
Mainittakoon, ettei hebrean kielessä ole olemassakaan ilmaisua 'epäjumala', vaan se on Suomen ja monen muunkin kielisten Raamatunkääntäjien IHAN OMA KEKSINTÖ!
Jälleen herää kysymys: Mitä tekevät akanat jyvien seassa?epäjumalille, elilim.
Semper.Fidelis kirjoitti:
'Suomen sana jumala on ilmeisesti omaperäinen
Rauha maassa meidän kesken, joita kohtaan Jumalalla on hyvä tahto!...että ennenkuin kristinusko tuotiin suomalaisille miekkalähetyksenä, oli olemassa Kalevalan jumaltarusto runolaulujen muodossa ja siihen lisättiin myöhemmässä vaiheessa sanonta myös kreikkalaisesta Kristus-lapsesta, jolla tosin tarkoitettiin hebrealaista Yeshua-lasta.
Todistettavasti varhaisimmat ilmaukset Suomen Kielessä J-lasta sanana löytyy nimenomaan Kalevalan jumaltarustosta, joka tosin kirjoitettiin kirjalliseen asuun paljonkin esim. ABC-kirjan ja ensimmäisen suomenkielisen Raamatunkäännöksen jälkeen.
Lopuksi mainittakoon, etten ole ruvennut 'kiistelemään' sanasta J-la, vaan vastasin erään ihmettelijän asialliseen kysymykseen aiheeseen liittyen.
Ihan joku muu henkilö aloitti siitä kiistelyn... :)
Olisi kuitenkin aika palata avauksen aiheeseen, jos sopii.on sana kirjoitti:
epäjumalille, elilim.
..ettemme löydä hebrealaisesta Tanakh'ista sellaista ilmausta kuin 'epäjumala'. Näin ovat asiantuntijat Juutalaisuus-foorumilla väittäneet.
Jos sinä olet löytänyt Tanakh'ista ilmaisun 'elilim', niin annappa ne jakeet, joissa se esiintyy?
Koko ajan keskustelen Raamattuun liittyvistä nimistä ja ilmaisuista. Raamatun ulkopuolella olevista sanonnoista en ole kiinnostunut.
Siksi on eri asia se, että juutalaiset ovat MYÖHEMMIN lainanneet muista kielistä kyseisen ilmaisun hebreaan, koska hebreahan oli kielenä noin 2000 vuotta lähes vailla kehitystä.
Turha sinun on väärin perustein alkaa halkoa hiuksia. Pysy vain siinä mitä olen kirjoittanut :)- raamatunpaikkoja:
Yakov kirjoitti:
..ettemme löydä hebrealaisesta Tanakh'ista sellaista ilmausta kuin 'epäjumala'. Näin ovat asiantuntijat Juutalaisuus-foorumilla väittäneet.
Jos sinä olet löytänyt Tanakh'ista ilmaisun 'elilim', niin annappa ne jakeet, joissa se esiintyy?
Koko ajan keskustelen Raamattuun liittyvistä nimistä ja ilmaisuista. Raamatun ulkopuolella olevista sanonnoista en ole kiinnostunut.
Siksi on eri asia se, että juutalaiset ovat MYÖHEMMIN lainanneet muista kielistä kyseisen ilmaisun hebreaan, koska hebreahan oli kielenä noin 2000 vuotta lähes vailla kehitystä.
Turha sinun on väärin perustein alkaa halkoa hiuksia. Pysy vain siinä mitä olen kirjoittanut :)Lev 19:4; 26:1; Jes 2:8, 18, 20 (2x); 10:10, 11; 19:1, 3; 31:7 (2x); Hes 30:13; Hab 2:18; Ps 96:5 (= 1 Aik 16:26); 97:7. Tässä mitä tähän hätään löydän.
raamatunpaikkoja: kirjoitti:
Lev 19:4; 26:1; Jes 2:8, 18, 20 (2x); 10:10, 11; 19:1, 3; 31:7 (2x); Hes 30:13; Hab 2:18; Ps 96:5 (= 1 Aik 16:26); 97:7. Tässä mitä tähän hätään löydän.
Kuten jo tässä avauksessa mainitsin, en osaa hebreaa kuin vähän, joten uskoin henkilöä, joka osaa sitä hyvin.
Vastauksesi osoittaa myös sen, että ihminen, joka osaa hyvin hebreaa saattaa silti valehdella. Niin ilmeisesti kävi eräässä keskustelussa, jota tosin en löytänyt enää...
Tarkistin viittauksesi linkistä:
http://www.mechon-mamre.org/p/pt/pt0.htm
Siitä totesin sinun olevan oikeassa.
Elil tarkoittaa epäjumalaa ja sen monikkomuoto elilim epäjumalia.
Osaatko muuten sanoa, että mistä vuodesta/vuosisadasta alkaen tuo sana on ollut käytössä hebrean kielessä?
Perusteltu/todisteltu viittaus siihen olisi tervetullut, sillä en enää usko mitään ilman perustelua :)- riippuu
Yakov kirjoitti:
Kuten jo tässä avauksessa mainitsin, en osaa hebreaa kuin vähän, joten uskoin henkilöä, joka osaa sitä hyvin.
Vastauksesi osoittaa myös sen, että ihminen, joka osaa hyvin hebreaa saattaa silti valehdella. Niin ilmeisesti kävi eräässä keskustelussa, jota tosin en löytänyt enää...
Tarkistin viittauksesi linkistä:
http://www.mechon-mamre.org/p/pt/pt0.htm
Siitä totesin sinun olevan oikeassa.
Elil tarkoittaa epäjumalaa ja sen monikkomuoto elilim epäjumalia.
Osaatko muuten sanoa, että mistä vuodesta/vuosisadasta alkaen tuo sana on ollut käytössä hebrean kielessä?
Perusteltu/todisteltu viittaus siihen olisi tervetullut, sillä en enää usko mitään ilman perustelua :)vähän siitäkin mihin aikaan uskot ko. tekstien kirjoitetun, eli fundamentaalisesti esim. Mooseksen kirjojen kohdalla (kuten nuo Lev:n esiintymät) Mooseksen aikana tai historialliskriittisesti viimeistään eksiilin / eksiilistä paluun aikana. Profeettakirjojen kohdalla noin ko. profeetan toiminnan aikana. Tarkemmin en osaa nyt sanoa, ilman tarvittavia lähteitä joita tähän yöstä on vaikea lähteä mistään hakemaan.
Sana on yhdistetty joskus sabalaisissa (= eräs muinainen eteläarabialainen kieli & kansa nykyisen Jemenin tienoilla) piirtokirjoituksissa esiintyvään sanaan, jotka taas ajoittuvat johonkin 800-500-luvuille eaa.
Tuskin viittaamassasi keskustelussa on ollut kyse valehtelusta tms. riippuu kirjoitti:
vähän siitäkin mihin aikaan uskot ko. tekstien kirjoitetun, eli fundamentaalisesti esim. Mooseksen kirjojen kohdalla (kuten nuo Lev:n esiintymät) Mooseksen aikana tai historialliskriittisesti viimeistään eksiilin / eksiilistä paluun aikana. Profeettakirjojen kohdalla noin ko. profeetan toiminnan aikana. Tarkemmin en osaa nyt sanoa, ilman tarvittavia lähteitä joita tähän yöstä on vaikea lähteä mistään hakemaan.
Sana on yhdistetty joskus sabalaisissa (= eräs muinainen eteläarabialainen kieli & kansa nykyisen Jemenin tienoilla) piirtokirjoituksissa esiintyvään sanaan, jotka taas ajoittuvat johonkin 800-500-luvuille eaa.
Tuskin viittaamassasi keskustelussa on ollut kyse valehtelusta tms....henkilö väitti, ettei hebreankielessä ole edes ilmaisua 'epäjumala'. Siinä hän valehteli.
Mitäpä tuosta, sillä Tanakh'issakin on maininta "vain valhetta (ovat) ihmisten lapset"
Ps.62:10
62:10 Vain tuulen henkäystä ovat ihmiset, vain valhetta ihmisten lapset: kaikki he nousevat vaa'assa ylös köykäisempinä kuin tuulenhenkäys.
- - -
Siksi olen ottanut nyt sen periaatteen, että asetan kaikki selviltäkin tuntuvat väitteet kyseenalaisiksi, ellei niitä perustella/todistella.
Avoin on siis yhä se seikka, että MILLOIN on hebrean kielessä tullut käyttöön sana 'elil' mon. 'elilim'?- mutta ---
Yakov kirjoitti:
...henkilö väitti, ettei hebreankielessä ole edes ilmaisua 'epäjumala'. Siinä hän valehteli.
Mitäpä tuosta, sillä Tanakh'issakin on maininta "vain valhetta (ovat) ihmisten lapset"
Ps.62:10
62:10 Vain tuulen henkäystä ovat ihmiset, vain valhetta ihmisten lapset: kaikki he nousevat vaa'assa ylös köykäisempinä kuin tuulenhenkäys.
- - -
Siksi olen ottanut nyt sen periaatteen, että asetan kaikki selviltäkin tuntuvat väitteet kyseenalaisiksi, ellei niitä perustella/todistella.
Avoin on siis yhä se seikka, että MILLOIN on hebrean kielessä tullut käyttöön sana 'elil' mon. 'elilim'?VT:n aikana se kuitenkin on esiintynyt siinä käytössä / merkityksessä, edellisessä viestissä mainituin aikarajoin joiden suhteen edustan itse tuota ns. histr-kriitt.
Tekstien synty- / kirjoitusaika taas antaa normaalisti sen "viimeistään tällöin" -ajoituksen eli sana on voinut olla ko. käytössä ko. merkityksessä jo jonkin aikaakin ennen sen esiintymistä ao. teksteissä. Joka tapauksessa, aika on siis viimeistään eksiilin aika, raamatullinen / vanhatestamentillinen aika. mutta --- kirjoitti:
VT:n aikana se kuitenkin on esiintynyt siinä käytössä / merkityksessä, edellisessä viestissä mainituin aikarajoin joiden suhteen edustan itse tuota ns. histr-kriitt.
Tekstien synty- / kirjoitusaika taas antaa normaalisti sen "viimeistään tällöin" -ajoituksen eli sana on voinut olla ko. käytössä ko. merkityksessä jo jonkin aikaakin ennen sen esiintymistä ao. teksteissä. Joka tapauksessa, aika on siis viimeistään eksiilin aika, raamatullinen / vanhatestamentillinen aika....dokumentteihin, joihin uskomuksesi perustat?
- mathetes
Semper.Fidelis kirjoitti:
'Suomen sana jumala on ilmeisesti omaperäinen
Rauha maassa meidän kesken, joita kohtaan Jumalalla on hyvä tahto!On järkyttävää miten voidaan puhua itseään Jeesukseen uskovaksi ja silti pystyä pilkkaamaan tuolla Jumalan pätkityllä nimellä muita Jeesukseen uskovia ihmisiä, joidenka pitäisi olla hänen veljiään ja sisariaan uskon perusteella Jeesuksessa Kristuksessa!
Jos minä kirjoitan jonkun "jumalan" nimen niinkuin se kirjoitetaan, kuten esim, Allah, niin ei se minun uskoani Jeesukseen ja Jumalaan millääntavoin vähennä tai mitätöi eikä myöskään vaikuta sitä, että pitäisin Allahia oikeampana kuin Kristinuskon Jumalaa!
Tällä J-la miehellä on vain itsekkäät intressit olla parempi uskovainen kuin me muut Jeesukseen uskovat kun hän käyttää tuota hepreankielen "Yeshua" nimeä jonka oikeassa kirjoitus- ja lausumistavassa on vain se ainut ja oikea pelastava vaikutus"!
Jumala kuiten voimallisesti vaikuttakoon ja anteeksiantakoon kaiken ja vuodattakoon henkensä valoa, että hän ja me muutkin näkisimme uskon kautta "Jumalan nimen sydämessämme" jossa on meidän jokaisen pelastus Jeesuksen Kristuksen ristintyön lunastuksessa!
Siunausta semper Fidelis!
Jeesus meitä jokaista armahtakoon ja vahvistakoon uskossa eteenpäin! Myös nimim, Yakov,ia vai pitäisikö sanoa Y-ov ettei sanoisi ja kirjoiottaisi vahingossa väärin!? - oletukseni tueksi?
Yakov kirjoitti:
...dokumentteihin, joihin uskomuksesi perustat?
Ongelma kai oli se, esiintyykö raamatunhepreassa sanaa ”epäjumala” ja tähän jo löysit muualtakin vahvistuksen siihen mitä mainitsin yhdessä viestissä - ? Joten siitä ei kai ole kyse?
Jos kyse on taas tuosta viimeisimmässä viestissäni mainitsemasta hist.kriit. tutkimuksen tekemistä ajoituksista eri tekstien osalta, niin siitä löydät paremmat todistelut jostain aihetta käsittelevistä kirjoista jne. kuin mitä itse voin tässä alkaa kirjoitella. Linkkejä ko. tutkimuksia käsitteleviin sivustoihin taas en osaa näin hetiseltään antaa koska en ole itsekään netissä olevaan materiaaliin tältä osin juuri tutustunut. Mutta näillä yksittäisten Raamatun tekstien ajoituksella ei loppujen lopuksi pitäisi olla merkitystä tuon em., tärkeimmän ongelmasi kanssa, eli onko RH:ssa sanaa ”epäjumala”: RH:ssa (josta vain kerroit olevasi kiinnostunut) on tuo sana ja viimeistään eksiilin aikana. mathetes kirjoitti:
On järkyttävää miten voidaan puhua itseään Jeesukseen uskovaksi ja silti pystyä pilkkaamaan tuolla Jumalan pätkityllä nimellä muita Jeesukseen uskovia ihmisiä, joidenka pitäisi olla hänen veljiään ja sisariaan uskon perusteella Jeesuksessa Kristuksessa!
Jos minä kirjoitan jonkun "jumalan" nimen niinkuin se kirjoitetaan, kuten esim, Allah, niin ei se minun uskoani Jeesukseen ja Jumalaan millääntavoin vähennä tai mitätöi eikä myöskään vaikuta sitä, että pitäisin Allahia oikeampana kuin Kristinuskon Jumalaa!
Tällä J-la miehellä on vain itsekkäät intressit olla parempi uskovainen kuin me muut Jeesukseen uskovat kun hän käyttää tuota hepreankielen "Yeshua" nimeä jonka oikeassa kirjoitus- ja lausumistavassa on vain se ainut ja oikea pelastava vaikutus"!
Jumala kuiten voimallisesti vaikuttakoon ja anteeksiantakoon kaiken ja vuodattakoon henkensä valoa, että hän ja me muutkin näkisimme uskon kautta "Jumalan nimen sydämessämme" jossa on meidän jokaisen pelastus Jeesuksen Kristuksen ristintyön lunastuksessa!
Jeesus meitä jokaista armahtakoon ja vahvistakoon uskossa eteenpäin! Myös nimim, Yakov,ia vai pitäisikö sanoa Y-ov ettei sanoisi ja kirjoiottaisi vahingossa väärin!?>>Jeesus meitä jokaista armahtakoon ja vahvistakoon uskossa eteenpäin!
Myös nimim, Yakov,ia vai pitäisikö sanoa Y-ov ettei sanoisi ja
kirjoiottaisi vahingossa väärin!?mathetes kirjoitti:
On järkyttävää miten voidaan puhua itseään Jeesukseen uskovaksi ja silti pystyä pilkkaamaan tuolla Jumalan pätkityllä nimellä muita Jeesukseen uskovia ihmisiä, joidenka pitäisi olla hänen veljiään ja sisariaan uskon perusteella Jeesuksessa Kristuksessa!
Jeesus meitä jokaista armahtakoon ja vahvistakoon uskossa eteenpäin! Myös nimim, Yakov,ia vai pitäisikö sanoa Y-ov ettei sanoisi ja kirjoiottaisi vahingossa väärin!?...ensimmäinen ilmeisen harkitusti pilkkaava kirjoitus tähän avaukseen. Mitä luulet sillä saavuttaneesi?
Vastaa pilkkaamisesi sijaan kahteen avauksessani esittämääni kysymykseen!oletukseni tueksi? kirjoitti:
Ongelma kai oli se, esiintyykö raamatunhepreassa sanaa ”epäjumala” ja tähän jo löysit muualtakin vahvistuksen siihen mitä mainitsin yhdessä viestissä - ? Joten siitä ei kai ole kyse?
Jos kyse on taas tuosta viimeisimmässä viestissäni mainitsemasta hist.kriit. tutkimuksen tekemistä ajoituksista eri tekstien osalta, niin siitä löydät paremmat todistelut jostain aihetta käsittelevistä kirjoista jne. kuin mitä itse voin tässä alkaa kirjoitella. Linkkejä ko. tutkimuksia käsitteleviin sivustoihin taas en osaa näin hetiseltään antaa koska en ole itsekään netissä olevaan materiaaliin tältä osin juuri tutustunut. Mutta näillä yksittäisten Raamatun tekstien ajoituksella ei loppujen lopuksi pitäisi olla merkitystä tuon em., tärkeimmän ongelmasi kanssa, eli onko RH:ssa sanaa ”epäjumala”: RH:ssa (josta vain kerroit olevasi kiinnostunut) on tuo sana ja viimeistään eksiilin aikana.Sinun ei ole tarvis etsiskellä lisää asian tiimoilta. Kiitos vaivannäostäsi ja hyvää yötä/alkanutta uutta päivää!
...johdattivat keskustelun sivupoluille, niin kerrattakoon vielä pari avauksessa mainittua kysymystä:
1) Oletko sinä jo tullut sovintoon J-lasi ja Luojasi kanssa?
2) Oletko jo saanut PELASTUSVARMUUDEN?
Vastaappa noihin kysymyksiin!- käy ilmi,
että sinulle tuo sana J-la / Jumala tarkoittaa suomalaista muinaisjumalaa, epäjumalaa, jotka kristillisen näkemyksen mukaan ovat Saatanan edustajia. Joten jää vähän epäselväksi kenen Isä J-lan kanssa sinä oikein kutsut ihmisiä tekemään sovinnon?
käy ilmi, kirjoitti:
että sinulle tuo sana J-la / Jumala tarkoittaa suomalaista muinaisjumalaa, epäjumalaa, jotka kristillisen näkemyksen mukaan ovat Saatanan edustajia. Joten jää vähän epäselväksi kenen Isä J-lan kanssa sinä oikein kutsut ihmisiä tekemään sovinnon?
...jos viitsit lukea koko avauksen.
Siis lue se ja vastaa noihin kysmyksiin!
- alex-kasi
tässä olisi yksi pieni kysymys johon haluaisin sinun vastaavan ilman että siteeraat Raamattua.
Kirjoitit:
Isä J-la tahtoo saattaa KAIKKI ihmiset sovintoon itsensä kanssa hänen Poikansa Yeshuan Golgatan ristillä uhraaman veriuhrin vuoksi.
''
Tuo on oikein, mutta toisaalta täytyy kuitenkin todeta että erossa Raamatun kokonaisuudesta ja muusta Sanasta aika pinnallinen toteamus jonka voi ymmärtää vaikka kuinka monella tavalla. Eikö vaan.
Kertoisitko lukijoille tuon lauseen todellisen sisällön - siten kuin sinä olet sen ymmärtänyt?
Käytä vapaasti palsta tilaa....'omin sanoin', mutta mieluiten siteeraan Raamattua, koska olen havainnut niin monen täällä olevan kovin taipuvainen halkomaan hiuksia.
Toinenkin syy Raamatunjakeiden lainaamiseen löytyy: J-lan Sanat ovat SELKEITÄ sanoja. Minun omat sanani eivät ole likimainkaan yhtä selkeitä.
- - -
Sovinto Isä J-lan kanssa merkitsee tässä yhteydessä sitä, että ihmiselle annetaan hänen kaikki syntinsä anteeksi J-lan Pojan sijaiskärsimyksen vuoksi.
Me kaikki Aadamin ja Eevan jälkeläiset olemme synneissä syntyneet ja syntiä tehneet, josta syystä olemme ansainneet perinnöksemme synnin palkan, joka on kuolema ja ikuinen ero Isä J-lan yhteydestä ja kärsimyspaikkana on 'se järvi, joka tulta ja tulikiveä palaa' eli suomeksi sanoen 'helvetti', kuten Yeshua evankeliumeissa ja Ilmestyskirjassa opettaa.
Yeshua, joka sikisi Pyhästä Hengestä, maksoi täyden hinnan meidän synneistämme kärsiessään viattomana ja lopulta kuollessaan synnittömänä Golgatan ristille. Siksi jokainen, joka uskoo eli turvaa Yeshuan veriuhriin, saa kaikki syntinsä anteeksi ja pääsee taivaaseen.
Yeshua vuodatti pyhän verensä meidän sielumme lunastusmaksuna Golgatan ristillä kuollessaan. Hän osti siten meidät vapaiksi synneistämme verellään ja teki kaikki meidät - jotka häneen uskomme - papeiksi J-lalleen ja Isälleen, kuten on kirjoitettu Ilmestyskirjassa: Ilm.1:3-7
"3. Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä!
4. Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle: Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä,
5. ja Yeshua HaMashiach'lta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä
6. ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen.
7. Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen."
Tässä oli lyhyesti se, mitä tarkoitan Yeshuan Golgatan ristillä uhraamalla veriuhrilla.- muikkumies
Yakov kirjoitti:
...'omin sanoin', mutta mieluiten siteeraan Raamattua, koska olen havainnut niin monen täällä olevan kovin taipuvainen halkomaan hiuksia.
Toinenkin syy Raamatunjakeiden lainaamiseen löytyy: J-lan Sanat ovat SELKEITÄ sanoja. Minun omat sanani eivät ole likimainkaan yhtä selkeitä.
- - -
Sovinto Isä J-lan kanssa merkitsee tässä yhteydessä sitä, että ihmiselle annetaan hänen kaikki syntinsä anteeksi J-lan Pojan sijaiskärsimyksen vuoksi.
Me kaikki Aadamin ja Eevan jälkeläiset olemme synneissä syntyneet ja syntiä tehneet, josta syystä olemme ansainneet perinnöksemme synnin palkan, joka on kuolema ja ikuinen ero Isä J-lan yhteydestä ja kärsimyspaikkana on 'se järvi, joka tulta ja tulikiveä palaa' eli suomeksi sanoen 'helvetti', kuten Yeshua evankeliumeissa ja Ilmestyskirjassa opettaa.
Yeshua, joka sikisi Pyhästä Hengestä, maksoi täyden hinnan meidän synneistämme kärsiessään viattomana ja lopulta kuollessaan synnittömänä Golgatan ristille. Siksi jokainen, joka uskoo eli turvaa Yeshuan veriuhriin, saa kaikki syntinsä anteeksi ja pääsee taivaaseen.
Yeshua vuodatti pyhän verensä meidän sielumme lunastusmaksuna Golgatan ristillä kuollessaan. Hän osti siten meidät vapaiksi synneistämme verellään ja teki kaikki meidät - jotka häneen uskomme - papeiksi J-lalleen ja Isälleen, kuten on kirjoitettu Ilmestyskirjassa: Ilm.1:3-7
"3. Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä!
4. Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle: Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä,
5. ja Yeshua HaMashiach'lta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä
6. ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen.
7. Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen."
Tässä oli lyhyesti se, mitä tarkoitan Yeshuan Golgatan ristillä uhraamalla veriuhrilla.niin paljon sanoja ja uskomuksia luojanne ja itsenne väliin, sillä mitä enemmän sanoja ja ajatuksia, sitä etäämpänä olette luojastanne.
muikkumies kirjoitti:
niin paljon sanoja ja uskomuksia luojanne ja itsenne väliin, sillä mitä enemmän sanoja ja ajatuksia, sitä etäämpänä olette luojastanne.
...hebreaakin vaikeaselkoisempaa kieltä, sillä Vapahtajamme on nimenomaan J-lan Sana, joka tuli lihaksi.
Raamatussa mainitut J-lan Sanat ovat osa J-lan omaa olemusta, joten niiden 'viljely' todellisuudessa LÄHENTÄÄ meitä häneen.
Sinä ilmeisesti haluaisit korvata Raamatun sanojen viljelyn ihmissanojen viljelyllä tai perisuomalaisella 'mykkäkoululla'(?)
Jos mielit Taivaaseen, niin sinun on aiheellista totutella iloiseen puheensorinaan jo täällä ajassa, sillä taivaassa hiljaisuus kestää VAIN puoli hetkeä ( eli puoli tuntia), kuten Ilmestyskirjassa on mainittu :D- alex-kasi
Yakov kirjoitti:
...'omin sanoin', mutta mieluiten siteeraan Raamattua, koska olen havainnut niin monen täällä olevan kovin taipuvainen halkomaan hiuksia.
- - -
Tässä oli lyhyesti se, mitä tarkoitan Yeshuan Golgatan ristillä uhraamalla veriuhrilla.jos saamme tilaisuuden keskustella asiasta eikä vain siteerata Raamattua.
- tuhat ja yksi
Sen vilmin 2012 ydinsota ja Halosta pressa !
Juhani Laukkanen !
Mielestäni se oli harhaoppia puhtaimmillaan ei sen parempaan Raamatun sanoman väärinymmärtämiseen ei ehkä kukaan pysty !
Siis ydinsotaa ei tule 2012 ! Kaikki kuolevat ennen Jeesus Nasaretilaisen tuloa !Juutalaisilla ei ole erityisasemaa!
Lisäksi vielä ne jotka ovat omaksuneet tuon kaltaisen harhauskomuksen siitä irtaituminen kestää vuosia ,vuosikymmeniä ja monesti koko ihmisen ikä ei riitä siitä irtipääsemiseksi .
No mikä siinä sitten se suurin harha on ?
Vast, SE on se ! kun Raamatun V.T. kertomuksia selitetään tähän aikaan kuuluviksi aivan niin että ne kertomukset kirjoittaisivat tästä ajasta !
Ja vielä Jumalan nimissä niistä puhutaan ,sekin lievittäisi vähän harhaa jos vain Jeesuksen nimissä puhuttaisiin palturia siihen on jo tottunut !...sullekin vielä kirkastuu, sillä 'totuus ei pala tulessakaan'!
Koko Ilmestyskirja on kirjoitettu koskemaan Yeshuan ylösnousemuksen JÄLKEISTÄ aikaa. Myös kaikissa synoptisissa evankeliumeissa on viittauksia tämän lopun ajan tapahtumiin. Samaten monet VT:n kirjoitukset, kuten Danielin, Jesajan, Jeremian, Hesekielin, Jooelin, Mooseksen ja Hoosean kirjoitukset viittaavat aivan selvästi ihmiskunnan lopun aikoihin, joita me nyt elämme.
Voidaksesi tunnistaa tämän lopun ajan jota parhaillaan elämme, sinun tulee vain lukea päivittäisiä uutisia ilmastonmuutoksesta, ihmiskunnan kiihtyvästä moraalin rappeutumisesta, veritöiden äkkijyrkästä kasvamisesta, ihmisten rahanahneuden kasvamisesta pohjattomaksi, huippupoliitikkojen läpimädäntyneestä moraalista, valtamerten syötävien kalojen 90%:sta katoamisesta viimeísten 50 vuoden aikana jne.- tuhat ja yksi
Yakov kirjoitti:
...sullekin vielä kirkastuu, sillä 'totuus ei pala tulessakaan'!
Koko Ilmestyskirja on kirjoitettu koskemaan Yeshuan ylösnousemuksen JÄLKEISTÄ aikaa. Myös kaikissa synoptisissa evankeliumeissa on viittauksia tämän lopun ajan tapahtumiin. Samaten monet VT:n kirjoitukset, kuten Danielin, Jesajan, Jeremian, Hesekielin, Jooelin, Mooseksen ja Hoosean kirjoitukset viittaavat aivan selvästi ihmiskunnan lopun aikoihin, joita me nyt elämme.
Voidaksesi tunnistaa tämän lopun ajan jota parhaillaan elämme, sinun tulee vain lukea päivittäisiä uutisia ilmastonmuutoksesta, ihmiskunnan kiihtyvästä moraalin rappeutumisesta, veritöiden äkkijyrkästä kasvamisesta, ihmisten rahanahneuden kasvamisesta pohjattomaksi, huippupoliitikkojen läpimädäntyneestä moraalista, valtamerten syötävien kalojen 90%:sta katoamisesta viimeísten 50 vuoden aikana jne.Et tunne Makkabien ajan historiaa lainkaan !
Sanoin tuntematon käsite on sinulle Serubbabelin "vihanajan temppeli" !
Mitään muuta seikkaa en näe viisaaksi tulkita sinun laillasi V.T. kirjoituksia ,kuin ihmisten rahastaminen ja vallantavoittelu uskonnon avulla !
Miten silloin suu pannaan kun ydinsotaa ei juuri tule 2012 ?
Ja kun sinulle paljastuu Danielin kirjan neljännen pedon salaisuus ?
Sokeaksi uskoksi nimeän väitteesi ja vaikea on varmaan hyväksyä olleensa väärässä !? - diana*
tuhat ja yksi kirjoitti:
Et tunne Makkabien ajan historiaa lainkaan !
Mitään muuta seikkaa en näe viisaaksi tulkita sinun laillasi V.T. kirjoituksia ,kuin ihmisten rahastaminen ja vallantavoittelu uskonnon avulla !
Sokeaksi uskoksi nimeän väitteesi ja vaikea on varmaan hyväksyä olleensa väärässä !?Muinaisten Mayojen kalenteri päättyy vuoteen 2012. Ehkä tuo poika oli lukenut historiaa, ja yhdisteli asioita, varsinkin kun jotkut todella uskovat, että jotain mullistavaa tapahtuu vuonna
2012.
On kaikenlaista huhua liikkeellä, taas kerran. - tuhat ja yksi
diana* kirjoitti:
Muinaisten Mayojen kalenteri päättyy vuoteen 2012. Ehkä tuo poika oli lukenut historiaa, ja yhdisteli asioita, varsinkin kun jotkut todella uskovat, että jotain mullistavaa tapahtuu vuonna
2012.
On kaikenlaista huhua liikkeellä, taas kerran.Enpä olekkaan miettinyt senparemmin mihin tuo luku 2012 pohjautuu väitämissään !?
Koska viikunapuunvuosiluvut ovat ; 1981,1991,2001 ,2011 , 2021 jen, sukupolven ikää vain venytetään !
Mihin muuten perustuu väitetty 2012 vuosiluku ? - diana*
tuhat ja yksi kirjoitti:
Enpä olekkaan miettinyt senparemmin mihin tuo luku 2012 pohjautuu väitämissään !?
Koska viikunapuunvuosiluvut ovat ; 1981,1991,2001 ,2011 , 2021 jen, sukupolven ikää vain venytetään !
Mihin muuten perustuu väitetty 2012 vuosiluku ?...ollenkaan mihin perustuu, tuskin kukaan tietää. Mayojen kalenteri, tai sen suuri sykli
päättyy 2012. Näin luki, ei enempää.
Tottakai heti lähtee maailmanlopun ennustuksia liikkeelle, aina ufo invaasioista lähtien, tai toinen ääripää, massavalaistuminen.
Toivotaan, että tulee massavalaistuminen.... edes joskus. - tuhat ja yksi
diana* kirjoitti:
...ollenkaan mihin perustuu, tuskin kukaan tietää. Mayojen kalenteri, tai sen suuri sykli
päättyy 2012. Näin luki, ei enempää.
Tottakai heti lähtee maailmanlopun ennustuksia liikkeelle, aina ufo invaasioista lähtien, tai toinen ääripää, massavalaistuminen.
Toivotaan, että tulee massavalaistuminen.... edes joskus.Että massavalistuminen tapahtuisi mahdollisimman pian , mutta mutta uskon ennemminkin vain yksilön valistumiseen .Ehkä kuitenkin ollaan menossa parempaan suuntaan tuossakinasiassa se vain mielenkiintoinen mitä Kristinuskon jälkeen? Kun ei ole ennustajan lahjoja ja en ole yhden yhtäkään oikeaa ennustajaa tavannut joskus olin minäkin niin höntti, että luulin edes jonkun osaavan ennustaa jotain mutta nyt en enää usko sellaiseen !Koska niistä piireistä on suurimmat valheet löytyneet , ne valheet ovat niin suuria että ne on helppo tosiksi uskoa !
tuhat ja yksi kirjoitti:
Et tunne Makkabien ajan historiaa lainkaan !
Sokeaksi uskoksi nimeän väitteesi ja vaikea on varmaan hyväksyä olleensa väärässä !?...Niillä ei ruokita maailman miljardeja. :)
Missä on kiveen hakattu tuo vuosiluku 2012?
Jos luet/kuuntelet kyseisen avauksen kokonaan, niin huomaat, että kyseinen vuosiluku oli 'ehdollinen'. Siis korruptoituneiden Israelin johtajien on mahdollisuus tehdä parannus, jolloin tuomion päivä siirtyy eteenpäin. Lisäksi meidän Yeshuaan uskovien ja J-laa pelkäävien juutalaisten on mahdollista esirukouksin siirtää J-lan tuomion päivää eteenpäin...
Irrottaudu jo siitä pakkomielteestäsi, ettei Raamatussa olisi muka profetoitu myös meidän päivistämme, jotka kuuluvat 'lopun aikaan'.diana* kirjoitti:
Muinaisten Mayojen kalenteri päättyy vuoteen 2012. Ehkä tuo poika oli lukenut historiaa, ja yhdisteli asioita, varsinkin kun jotkut todella uskovat, että jotain mullistavaa tapahtuu vuonna
2012.
On kaikenlaista huhua liikkeellä, taas kerran....kalentterin 'kohuvuodesta' 2012, jolloin tapahtuisi jotain 'mullistavaa' maailmassa.
Aika näyttää... :D
Olen itse päätynyt laskelmissani vuoteen 2027 tai 2028, jolloin uskovat olisi viimeistään temmattu Uuteen Jerusalemiin pilvien yläpuolelle. Huomaa kuitenkin, että kyseessä on AINOASTAAN minun laskelmani, joka tosin on yhtäpitävä myös näkemäni ennusunen kanssa...
Fiksuna tyttönä varmaan muistatkin, että jo Jooel profetoi, että viimeisinä päivinä J-la vuodattaa Henkensä kaiken lihan päälle, jolloin mm. "...vanhukset unia uneksuvat...". Olen yksi heistä.- tuhat ja yksi
Yakov kirjoitti:
...Niillä ei ruokita maailman miljardeja. :)
Missä on kiveen hakattu tuo vuosiluku 2012?
Jos luet/kuuntelet kyseisen avauksen kokonaan, niin huomaat, että kyseinen vuosiluku oli 'ehdollinen'. Siis korruptoituneiden Israelin johtajien on mahdollisuus tehdä parannus, jolloin tuomion päivä siirtyy eteenpäin. Lisäksi meidän Yeshuaan uskovien ja J-laa pelkäävien juutalaisten on mahdollista esirukouksin siirtää J-lan tuomion päivää eteenpäin...
Irrottaudu jo siitä pakkomielteestäsi, ettei Raamatussa olisi muka profetoitu myös meidän päivistämme, jotka kuuluvat 'lopun aikaan'.Vuosiluvussa 2012 huom! siihen on aikaa vajaat 2,5 vuotta kun tuo kauhunvuosi alkaa .
Olisi jo viisainta lyhyesti ja ytimekkäästi kertoa mistä on tempaistu tuo vuosiluku ?
Jos se on Mayojen kalenterin syklin loppu !
Niin olet huomannut monet muutkin ajanlaskutavat ovat loppuneet ja vaihtuneet toisiin !Milleniumit ovat menneet ja tulleet maailmankaikkeus ei ole tuntenut ihmisten tekemiä aikamääritteitä vain taikauskoiset ovat pelänneet Jumalansa tulevan toiset ovat piiloutuneet, toiset taas rientäneet vuorile vastaan ! Suurten pettymysten kohdatessa harhauskomusta jotkut lahkot on johdatettu joukoitsemurhaankin !Ja on sodittu melkein viimeiseen mieheen sen oikean uskon puolesta, miksi silloinkaan ei Jumala kuule !?
Ja vielä "pakkomielle" jos näin on et vähäisemmäksi jää siinäkään !
Mutta ( niin kauan?), koska lopetatte V.T. harhaselittelyt tähän aikaan sopivaksi?
-, jatkuu "pakkomielle" joillakin sukupolvesta sukupolveen niin kauan kuin ihmisiä on maanpäällä ! tuhat ja yksi kirjoitti:
Vuosiluvussa 2012 huom! siihen on aikaa vajaat 2,5 vuotta kun tuo kauhunvuosi alkaa .
Olisi jo viisainta lyhyesti ja ytimekkäästi kertoa mistä on tempaistu tuo vuosiluku ?
Niin olet huomannut monet muutkin ajanlaskutavat ovat loppuneet ja vaihtuneet toisiin !Milleniumit ovat menneet ja tulleet maailmankaikkeus ei ole tuntenut ihmisten tekemiä aikamääritteitä vain taikauskoiset ovat pelänneet Jumalansa tulevan toiset ovat piiloutuneet, toiset taas rientäneet vuorile vastaan ! Suurten pettymysten kohdatessa harhauskomusta jotkut lahkot on johdatettu joukoitsemurhaankin !Ja on sodittu melkein viimeiseen mieheen sen oikean uskon puolesta, miksi silloinkaan ei Jumala kuule !?
Mutta ( niin kauan?), koska lopetatte V.T. harhaselittelyt tähän aikaan sopivaksi?
-, jatkuu "pakkomielle" joillakin sukupolvesta sukupolveen niin kauan kuin ihmisiä on maanpäällä !Tässä linkki siihen artikkeliin, johon alunperin viittasin 'Juutalaisuus'-foorumilla:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000036590026
En suinkaan ala jänistää, vaan täsmensin asiaa. Alusta alkaenkin on ollut selvää (jos kuuntelet tarkemmin ko. Raamattu-puolituntisen) se, että J-la saattaa siirtää uhkaamiansa tuomioita, kuten tapahtui Niinivenkin kohdalla.
Meidän J-lamme on, kuten hän jo VT:ssa sanoo Moosekselle: "Laupias ja armahtavainen". Jos Israelin valtion johto tekee parannuksen, niin J-la antaa anteeksi ja siirtää tuomion tuonnemmaksi.
Myös meidän J-lan valittujen esirukouksiin vastataan: Jos me yhdessä rukoilemme armoa ja pyydämme J-laa voimallisesti taivuttelemaan Israelin valtion johdon ja parannukseen, niin J-la vastaa rukouksiimme ja tekee niin!tuhat ja yksi kirjoitti:
Vuosiluvussa 2012 huom! siihen on aikaa vajaat 2,5 vuotta kun tuo kauhunvuosi alkaa .
-, jatkuu "pakkomielle" joillakin sukupolvesta sukupolveen niin kauan kuin ihmisiä on maanpäällä !...Juutalaisuus-foorumilta (sillä siellä on ainakin yksi, joka vihaa kyseistä artikkelia), niin siltä varalta saat sen tässä suoraan Jerusalem Postiin:
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1159193476459&pagename=JPost/JPArticle/ShowFull- tuhat ja yksi
Yakov kirjoitti:
...Juutalaisuus-foorumilta (sillä siellä on ainakin yksi, joka vihaa kyseistä artikkelia), niin siltä varalta saat sen tässä suoraan Jerusalem Postiin:
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1159193476459&pagename=JPost/JPArticle/ShowFullMiksi suomalaiset muka eivät tiedä mitään ,kaikki harhaopit pitää kääntää vierailta kieliltä ?
- muualta
tuhat ja yksi kirjoitti:
Miksi suomalaiset muka eivät tiedä mitään ,kaikki harhaopit pitää kääntää vierailta kieliltä ?
oli kuolemanrajakokemuksia käsittellyt artikkeli, jossa esitettiin sekä tieteen näkökulmaa asiaan että parille juutalaiselle sattunut tapaus.Toinen näistä oli kuulema saanut taivalliselta rabbi-tuomiostuimelta tiedon tulevasta katasrofista 2012.
Ota huomioon että väittäjän aivot olivat olleet 7 minuuttia ilman happea, sydän pysähdyksissä ennen elvytystä.Israelissa tapaus ei ole merkittävä, yhden miehen kohellusta, sekopäitä sielläkin riittää,mutta nyt joku kristitty on keksinyt sen olevan profetia. Enää 2,5 vuotta ja sitten rysähtää! - tuhat ja yksi
muualta kirjoitti:
oli kuolemanrajakokemuksia käsittellyt artikkeli, jossa esitettiin sekä tieteen näkökulmaa asiaan että parille juutalaiselle sattunut tapaus.Toinen näistä oli kuulema saanut taivalliselta rabbi-tuomiostuimelta tiedon tulevasta katasrofista 2012.
Ota huomioon että väittäjän aivot olivat olleet 7 minuuttia ilman happea, sydän pysähdyksissä ennen elvytystä.Israelissa tapaus ei ole merkittävä, yhden miehen kohellusta, sekopäitä sielläkin riittää,mutta nyt joku kristitty on keksinyt sen olevan profetia. Enää 2,5 vuotta ja sitten rysähtää!On se mahtavaa on se ! 2 vuotta ja risat olen nuita vuosilukuja kuullut elämäni aikana enemmän kuin varpaita ja sormia on , ei mitään ei koskaan ole tapahtunut ! ennustukset ja ennustajat vain vaihtuvat ja "Kerroksillisten osaprofetioiden täyttyminen vain jatkaa toteutumistaan ". Se on kuin Maatuska puunukke kun yhden avaa sisältä löytyy aina vain pienempi niin näyttää olevan näiden ennustuksien laitakin !En tee valmisteluja 2012 vuoden varalle ( Siis olen sitä mieltä että se on valetta tai vääräätietoa valitkaa siitä!)
muualta kirjoitti:
Ota huomioon että väittäjän aivot olivat olleet 7 minuuttia ilman happea, sydän pysähdyksissä ennen elvytystä.Israelissa tapaus ei ole merkittävä, yhden miehen kohellusta, sekopäitä sielläkin riittää,mutta nyt joku kristitty on keksinyt sen olevan profetia. Enää 2,5 vuotta ja sitten rysähtää!Avraham Yosef sai vuonna 1968 kuolleena ollessaan taivaallisen viestin. Kuolleista herättyään ja viikkojen päästä koomasta tajuihinsa tultuaan hän kirjoitti siitä 17-sivuisen muistion.
Muistion mukaan Israelilla on seuraava ehto: Jos Israelin hallitus ja johto eivät tee parannusta turmiollisesta ja rappiollisesta elämästään ja jolleivät uskovat rukoile Hengessä ja totuudessa armoa Israelille ja sitä ympäröiville arabikansoille, niin Israelia vastaan hyökkää 2 miljoonaa arabia käsittävä armeija karismaattisen islamistisen johtajansa johdolla (ilmeisesti Iranin pressa Mahmoud Ahmadinejad?) ja miehittää Israelin vuonna 2012 tappaen 1,5 miljoonaa juutalaista.
Israel joutuu noin vuodeksi siis 12 kk:n ajaksi maanpakoon osan juutalaisista jäädessä Israeliin miehittäjän kidutettaviksi. Juutalaisia kohtaa sinä aikana niin ankara ahdistus, että he lopulta turvautuvat ydinaseisiinsa. Ydinaseiden käytön seurauksena ympäröivistä arabikansoista kuolee 2 pv:n aikana 10-15 miljoonaa arabia ja ydinsaasteisiin myöhemmin kymmeniä miljoonia!
Tuossa vaiheessa juutalaiset joutuvat niin ahtaalle, että Messias tulee maan päälle pelastamaan Israelin kansana, etteivät pakanakansat heitä täysin tuhoaisi. Tästä on Sakarja kirjoittanut luvussa 14:1-7 näin:
"1. Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun
keskelläsi.
2. Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.
3. Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
4. Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
5. Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.
6. Sinä päivänä ei ole valoa: loistavat tähdet sammuvat.
7. Se on oleva yhtämittaista päivää - Herralle on se tunnettu - ei vaihdu päivä ja yö; ja ehtoolla on oleva valoisata."
- - -
Se laskuvirheesi on siinä, että monessa kohden Raamattua sekä VT:ssa että UT:ssa mainitaan, että antikristuksen hirmuhallituskausi kestää 3,5 vuotta. Siitä ajasta meidät Yeshuan kullanmurut temmataan pois tuuliin ja pilviin, koska meitä ei ole määrätty J-lan vihan aikaan, vaan saamaan pelastuksen!
Siksi, jos ydinsota TODELLA puhkeaa Lähi-Idässä vaikkapa joulukuussa vuonna 2013, niin uskovien ylöstempaus tapahtuu toukokuussa vuonna 2009 eli vajaan vuoden kuluttua!
VALMISTAUDU YLÖSTEMPAUSTA VARTEN, SILLÄ JUURI NYT ON VALMISTAUTUMISEN AIKA!tuhat ja yksi kirjoitti:
On se mahtavaa on se ! 2 vuotta ja risat olen nuita vuosilukuja kuullut elämäni aikana enemmän kuin varpaita ja sormia on , ei mitään ei koskaan ole tapahtunut ! ennustukset ja ennustajat vain vaihtuvat ja "Kerroksillisten osaprofetioiden täyttyminen vain jatkaa toteutumistaan ". Se on kuin Maatuska puunukke kun yhden avaa sisältä löytyy aina vain pienempi niin näyttää olevan näiden ennustuksien laitakin !En tee valmisteluja 2012 vuoden varalle ( Siis olen sitä mieltä että se on valetta tai vääräätietoa valitkaa siitä!)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.5404645Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek183721Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2842352Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4822221Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.881555Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1161524- 1571413
Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel691340- 701323
- 841164