Onko pakko myydä pyyntihinnalla jos myy itse?

tarttee pikaista tietoa

Välittäjä ei saanut asuntoamme myytyä. Sopimus loppunut. Nyt myytäis itse sen verran matalalla hinnalla että ei ole varaa enää välittäjälle siitä palkkiota lohkaista (jonka siis perivät jos ostaja on jo heidän kauttaan saanut aiemmin tiedon asunnosta). Onko asunto siis itse myytäessä pakko myydä , jos joku tarjoaisi täyden hinnan? Emme siis haluaisi välittäjän kans asioineille myydä palkkion takia.

9

2775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopimuksessa

      on sellainen pykälä, että välityspalkkio peritään tietyn pituisen ajan sopimuksen irtisanomisen jälkeen vaikka asunnon myisikin lopulta itse.

      • eiiiiiiiii

        eiiiiii äääh ku tässä on just kyse siitä 6kk:n ajanjaksosta jolloin joutisi maksamaan välityspalkkion jos asunnon myy henkilölle joka on "saanut todistettavasti välitysfirmalta tietoa ostokohteesta". Eli haluaisimme nimenomaan olla myymättä kohteen tällaiselle henkilölle. Muussa tapauksessa välityspalkkiota EI tarvitse maksaa.


      • maksu menee
        eiiiiiiiii kirjoitti:

        eiiiiii äääh ku tässä on just kyse siitä 6kk:n ajanjaksosta jolloin joutisi maksamaan välityspalkkion jos asunnon myy henkilölle joka on "saanut todistettavasti välitysfirmalta tietoa ostokohteesta". Eli haluaisimme nimenomaan olla myymättä kohteen tällaiselle henkilölle. Muussa tapauksessa välityspalkkiota EI tarvitse maksaa.

        helposti koska et tiedä ketkä sai tiedon välittäjätä.


      • voi hyvännen aika
        maksu menee kirjoitti:

        helposti koska et tiedä ketkä sai tiedon välittäjätä.

        Siis tottakaihan mä kysyisin mistä tieto asunnostamme on tullut!!! voi hyvänenn aika. Jos sanovat etteivät ole olleet missään tekemisä välitysfirman kanssa ni asiasta ei ole silloin kahtaa puhetta. EI mene maksua.

        MUTTA jälleen puuttuu vastaus kysymykseen:

        Onko asuntoa pakko myydä täyden hinnan tarjoajalle jos myy itse?


      • mun kysymys
        voi hyvännen aika kirjoitti:

        Siis tottakaihan mä kysyisin mistä tieto asunnostamme on tullut!!! voi hyvänenn aika. Jos sanovat etteivät ole olleet missään tekemisä välitysfirman kanssa ni asiasta ei ole silloin kahtaa puhetta. EI mene maksua.

        MUTTA jälleen puuttuu vastaus kysymykseen:

        Onko asuntoa pakko myydä täyden hinnan tarjoajalle jos myy itse?

        perustuu nimenomaan välittäjäfirman kautta tiedon saaneiden ostajien poislukeminen täyden tarjouksen tekijöistä.


      • kaupantekoon
        voi hyvännen aika kirjoitti:

        Siis tottakaihan mä kysyisin mistä tieto asunnostamme on tullut!!! voi hyvänenn aika. Jos sanovat etteivät ole olleet missään tekemisä välitysfirman kanssa ni asiasta ei ole silloin kahtaa puhetta. EI mene maksua.

        MUTTA jälleen puuttuu vastaus kysymykseen:

        Onko asuntoa pakko myydä täyden hinnan tarjoajalle jos myy itse?

        myyjä ja ostaja sopii hinnan,op hoiti ,eli isännöitsijän todistus,ja aika pankkiin jossa sovittiin laina ja summat,siitä uusipäivä.jossa kaupan tekoon tuli pankin kaupanvahvistaja.ostaja,ja myyjä.ei mennyt monen tonnin myyntisummaa kiinteistön myynti virmaan ei tullut veroistakaan myyjälle laskua,ehtona,2 vuoden asuminen kiinteistössä.


      • ihmettä
        kaupantekoon kirjoitti:

        myyjä ja ostaja sopii hinnan,op hoiti ,eli isännöitsijän todistus,ja aika pankkiin jossa sovittiin laina ja summat,siitä uusipäivä.jossa kaupan tekoon tuli pankin kaupanvahvistaja.ostaja,ja myyjä.ei mennyt monen tonnin myyntisummaa kiinteistön myynti virmaan ei tullut veroistakaan myyjälle laskua,ehtona,2 vuoden asuminen kiinteistössä.

        tämä sepustuksesi tarkoittaa?


      • kaupantekoon kirjoitti:

        myyjä ja ostaja sopii hinnan,op hoiti ,eli isännöitsijän todistus,ja aika pankkiin jossa sovittiin laina ja summat,siitä uusipäivä.jossa kaupan tekoon tuli pankin kaupanvahvistaja.ostaja,ja myyjä.ei mennyt monen tonnin myyntisummaa kiinteistön myynti virmaan ei tullut veroistakaan myyjälle laskua,ehtona,2 vuoden asuminen kiinteistössä.

        Osuuspankki ja niiden välitysliike (Opkk) ovat ainoat oikeasti toimivaa yhteistyötä tekevät (asuntokauppakumppanit) suomessa.

        Joten tuskin kukaan (OP)pankin juristi kauppakirjoja laatii, ehkä joku "wannabe" virkailija, jolla ei ole vastuuta mistään...


      • Ei tietenkään
        voi hyvännen aika kirjoitti:

        Siis tottakaihan mä kysyisin mistä tieto asunnostamme on tullut!!! voi hyvänenn aika. Jos sanovat etteivät ole olleet missään tekemisä välitysfirman kanssa ni asiasta ei ole silloin kahtaa puhetta. EI mene maksua.

        MUTTA jälleen puuttuu vastaus kysymykseen:

        Onko asuntoa pakko myydä täyden hinnan tarjoajalle jos myy itse?

        Sun ei tarvitse ikinä luopua omaisuudesta jos et niin halua!! Myyjä päättää kenelle myy ja mihin hintaan PISTE! Tietysti jos olet jo sopinut kaupasta mahdollisen ostajan kanssa niin silloin on kyseessä mahdollinen sopimusrikkomus mutta ei siltikään velvoita sinua myymään korvauksiin toki sopimusrikkomuksesta voi joutua!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe