Onko pakko myydä pyyntihinnalla jos myy itse?

tarttee pikaista tietoa

Välittäjä ei saanut asuntoamme myytyä. Sopimus loppunut. Nyt myytäis itse sen verran matalalla hinnalla että ei ole varaa enää välittäjälle siitä palkkiota lohkaista (jonka siis perivät jos ostaja on jo heidän kauttaan saanut aiemmin tiedon asunnosta). Onko asunto siis itse myytäessä pakko myydä , jos joku tarjoaisi täyden hinnan? Emme siis haluaisi välittäjän kans asioineille myydä palkkion takia.

9

2729

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopimuksessa

on sellainen pykälä, että välityspalkkio peritään tietyn pituisen ajan sopimuksen irtisanomisen jälkeen vaikka asunnon myisikin lopulta itse.

• eiiiiiiiii

eiiiiii äääh ku tässä on just kyse siitä 6kk:n ajanjaksosta jolloin joutisi maksamaan välityspalkkion jos asunnon myy henkilölle joka on "saanut todistettavasti välitysfirmalta tietoa ostokohteesta". Eli haluaisimme nimenomaan olla myymättä kohteen tällaiselle henkilölle. Muussa tapauksessa välityspalkkiota EI tarvitse maksaa.

• maksu menee
        eiiiiiiiii kirjoitti:

eiiiiii äääh ku tässä on just kyse siitä 6kk:n ajanjaksosta jolloin joutisi maksamaan välityspalkkion jos asunnon myy henkilölle joka on "saanut todistettavasti välitysfirmalta tietoa ostokohteesta". Eli haluaisimme nimenomaan olla myymättä kohteen tällaiselle henkilölle. Muussa tapauksessa välityspalkkiota EI tarvitse maksaa.

helposti koska et tiedä ketkä sai tiedon välittäjätä.

• voi hyvännen aika
        maksu menee kirjoitti:

helposti koska et tiedä ketkä sai tiedon välittäjätä.

Siis tottakaihan mä kysyisin mistä tieto asunnostamme on tullut!!! voi hyvänenn aika. Jos sanovat etteivät ole olleet missään tekemisä välitysfirman kanssa ni asiasta ei ole silloin kahtaa puhetta. EI mene maksua.

MUTTA jälleen puuttuu vastaus kysymykseen:

Onko asuntoa pakko myydä täyden hinnan tarjoajalle jos myy itse?

• mun kysymys
        voi hyvännen aika kirjoitti:

Siis tottakaihan mä kysyisin mistä tieto asunnostamme on tullut!!! voi hyvänenn aika. Jos sanovat etteivät ole olleet missään tekemisä välitysfirman kanssa ni asiasta ei ole silloin kahtaa puhetta. EI mene maksua.

perustuu nimenomaan välittäjäfirman kautta tiedon saaneiden ostajien poislukeminen täyden tarjouksen tekijöistä.

• kaupantekoon

myyjä ja ostaja sopii hinnan,op hoiti ,eli isännöitsijän todistus,ja aika pankkiin jossa sovittiin laina ja summat,siitä uusipäivä.jossa kaupan tekoon tuli pankin kaupanvahvistaja.ostaja,ja myyjä.ei mennyt monen tonnin myyntisummaa kiinteistön myynti virmaan ei tullut veroistakaan myyjälle laskua,ehtona,2 vuoden asuminen kiinteistössä.

• ihmettä
        kaupantekoon kirjoitti:

myyjä ja ostaja sopii hinnan,op hoiti ,eli isännöitsijän todistus,ja aika pankkiin jossa sovittiin laina ja summat,siitä uusipäivä.jossa kaupan tekoon tuli pankin kaupanvahvistaja.ostaja,ja myyjä.ei mennyt monen tonnin myyntisummaa kiinteistön myynti virmaan ei tullut veroistakaan myyjälle laskua,ehtona,2 vuoden asuminen kiinteistössä.

tämä sepustuksesi tarkoittaa?

• kaupantekoon kirjoitti:

Osuuspankki ja niiden välitysliike (Opkk) ovat ainoat oikeasti toimivaa yhteistyötä tekevät (asuntokauppakumppanit) suomessa.

Joten tuskin kukaan (OP)pankin juristi kauppakirjoja laatii, ehkä joku "wannabe" virkailija, jolla ei ole vastuuta mistään...

• Ei tietenkään

Sun ei tarvitse ikinä luopua omaisuudesta jos et niin halua!! Myyjä päättää kenelle myy ja mihin hintaan PISTE! Tietysti jos olet jo sopinut kaupasta mahdollisen ostajan kanssa niin silloin on kyseessä mahdollinen sopimusrikkomus mutta ei siltikään velvoita sinua myymään korvauksiin toki sopimusrikkomuksesta voi joutua!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      127
      7148
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      123
      4944
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      66
      4286
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3463
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2271
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      281
      1718
    7. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      67
      1475
    8. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      22
      1466
    9. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1438
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      58
      1394
    Aihe