Kaupan purku

millä perusteella?

Olemme maksaneet varausmaksu rakenteilla olevasta osakkeesta. Kauhuksemme huomasimme, että talo muurataan aivan erivärisestä tiilestä, kuin olemme olettaneet.

Papereissa ei ovelasti puhuta tiilen väristä mitään, mutta naapuritontille rakennetut talot ovat aivan erivärisiä ja meille asuntoa kaupattiin samanlaisena.

Kyse ei ole mistään sävyerosta, vaan vaalea tiili muuttui punaiseksi. En halua sellasta.

Voinko pyytää kaupanpurkua, harhaan johtamisen tai vähintään salailun perusteella?

11

1535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tutustuitte

      Kai tutustuitte rakunnustapaselosteeseen, missä mainitaan myös tarkkaan materiaalien laatu ja väri.
      Jos ne on siellä mainittu, niin melkoisen turha on lähteä enää tässä vaiheessa yrittämään kaupan purkua tuolla perusteella.

      • eipä siellä

        tiilen väristä puhuta, ku sanotaan vaan että poltettu tiili, kunnan määräysten mukaisesti ja valkoinen sauma.

        Sauma on kyllä nyt harmaa, eikä valkoinen.

        Eikö kiinteistövälittäjällä ole mitään vastuuta, kun myy talot samanlaisina kun naapurissa ts. vaalean keltaisina, mutta käytännössä talot ovatkin punaisia.

        Oikea myyntilauseke olisi kuulunut:" Talot ovat samanlaisia, mutta punatiilellä muurattuja."

        Ei se ole niin vähäpätöinen asia, että sitä voi jättää kertomatta.

        Jos sääki auokaupassa kattelet punasta Jaguaaria ja myyjä toimittaaki sulle sinisen, eikös se vähä kismitä???


    • Mikäli olette tosiaankin vasta maksaneet varausmaksun, niin teillä on oikeus saada se takaisin perustelematta asiaa.

      Mikäli kyseessä on käsiraha, niin tilanne on vaikeampi.

    • asunto...

      sijainti,palvelut ole ensisijaisia kriteereitä sekä asunnon sisustus ja toimivuus..Itsellä kyllä keltaiset tiilet mutta eipä punaisetkaan olisi haitannut.No peru kauppa ja katso että seuraavassa postilaatikon väri miellyttää.

      • on niin kitkerää?

        Ei se ole ollenkaan vähäpätöinen asia, julkisivu.
        Jokainen hankkii mieleisensä. Jos haluan keltaisen, ostan sen. Tällä hetkellä asun punaisessa, mutta siinä onkin punainen sauma, eikä harmaa, jolloin rakennus muistuttaa navettaa.


        Kiitokset asiallisille vastaajille.


    • ...

      Onks tää provo, vai kyseelekö joku tosissaan voiko kaupan purkaa sen takia, että seinän väri ei ole sama kuin naapurissa?

      • asunto ei vastaa

        myytyä tuotetta. Väännän rautalangasta: Olimme asunto esittelyssä, jossa välittäjä kertoi viereiselle tontille rakennettavan SAMANLAISIA asuntoja.

        Esiteltävät asunnot olivat vaaleankeltaisesta, poltetusta tiilestä ja valkoisista puuosista rakennettuja paritaloja. Ihastuimme. Niinpä varasimme naapuritontilta uuden kotimme.

        Nyt, kun talot ovat edenneet muurausvaiheeseen, tiili onkin punainen ja saumat harmaat.

        Kysymys on siitä, mitä meille myytiin, ei siitä mitä naapurilla on tai siitä minkävärinen postilaatikko on.

        Miten tämä on niin vaikea ymmärtää? Myyjän olisi pitänyt sanoa: "Talot ovat samanlaisia, mutta julkisivutiili on eri värinen."

        Ite kukanenki voi näin ollen tehdä päätöksen haluaako talon, mutta eri värisenä. Makuasioista ei voi kiistellä, mutta mielestäni ostajalla on oikeus tietää minkävärisen talon hän ostaa, kun kuitenkin on kerinnyt jo muodostaa mielikuvan tuotteesta.

        Meidän mielestämme vaaleankeltaiset talot olivat tyylikkäämmän näköisiä kuin punaiset harmaa- saumatut, kun kerran valitsemaan pääsi.

        Ja ilmeisesti myös välittäjän mielestä, koska salasi asian.


      • ...
        asunto ei vastaa kirjoitti:

        myytyä tuotetta. Väännän rautalangasta: Olimme asunto esittelyssä, jossa välittäjä kertoi viereiselle tontille rakennettavan SAMANLAISIA asuntoja.

        Esiteltävät asunnot olivat vaaleankeltaisesta, poltetusta tiilestä ja valkoisista puuosista rakennettuja paritaloja. Ihastuimme. Niinpä varasimme naapuritontilta uuden kotimme.

        Nyt, kun talot ovat edenneet muurausvaiheeseen, tiili onkin punainen ja saumat harmaat.

        Kysymys on siitä, mitä meille myytiin, ei siitä mitä naapurilla on tai siitä minkävärinen postilaatikko on.

        Miten tämä on niin vaikea ymmärtää? Myyjän olisi pitänyt sanoa: "Talot ovat samanlaisia, mutta julkisivutiili on eri värinen."

        Ite kukanenki voi näin ollen tehdä päätöksen haluaako talon, mutta eri värisenä. Makuasioista ei voi kiistellä, mutta mielestäni ostajalla on oikeus tietää minkävärisen talon hän ostaa, kun kuitenkin on kerinnyt jo muodostaa mielikuvan tuotteesta.

        Meidän mielestämme vaaleankeltaiset talot olivat tyylikkäämmän näköisiä kuin punaiset harmaa- saumatut, kun kerran valitsemaan pääsi.

        Ja ilmeisesti myös välittäjän mielestä, koska salasi asian.

        Välittäjien jorinat kannattaa jättää omaan arvoonsa, koska puhuvat ummet ja lammet tietämättä asioista kovinkaan paljoa. Ratkaisevaa on piirustukset. Kun kyse on uudiskohteesta, usein annetaan rakennuslupakuvat, eli pohjapiirustukset ja julkisivukuvat. Julkisivukuviin on merkitty eri pintojen värit. Onko teillä julkisivukuvat, ja mikä niissä on seinien väri?


      • niin oudot paperit
        ... kirjoitti:

        Välittäjien jorinat kannattaa jättää omaan arvoonsa, koska puhuvat ummet ja lammet tietämättä asioista kovinkaan paljoa. Ratkaisevaa on piirustukset. Kun kyse on uudiskohteesta, usein annetaan rakennuslupakuvat, eli pohjapiirustukset ja julkisivukuvat. Julkisivukuviin on merkitty eri pintojen värit. Onko teillä julkisivukuvat, ja mikä niissä on seinien väri?

        Niissä ei ole mitään mainintaa tiilen eikä puuosien väristä.


    • Varausmaksun merkitys

      Jos olette maksaneet vasta varausmaksun, ette ole mitään sitovaa kauppaa tehneet.
      Ilmoitatte vaan rakentajalle, että perutte varauksen ja saatte varausmaksun takaisin tilillenne.

      Näin se menee.

      Hieman ihmetyttää että ostajat eivät tämän enempää perehdy asioihin etukäteen!

      • kun vastauksen antaja ei lu...

        Tuossahan sanottiin, että talo on samanlainen kuin viereinen. Onko se talo silloin samanlainen kuin viereinen jos se on ihan eri värinen?

        Tekisin reklamaation asiasta ja vaatisin joko toisen väristä tiiltä, kaupanpurkua tai tuntuvaa alennusta hintaan.

        Kuluttaja-asiamies on tätä varten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe