Mitä asioita pitäisi ottaa huomioon TALOYHTIÖSTÄ kerrostalo-asuntoa ostettaessa?
Jos talossa on 3 liikehuoneistoa ja 16 asuntoa, onko v. 2007 vastattava - 1364843 euroa OK? Tilikauden voitto-/tappio 2487 euroa.
Talo on v.91 rakennettu ja on vilkkaalla liikepaikalla kehittyvässä taajamassa. Tosin myös kaupungin asuntoja on paljon ja se luo oman "leimansa" alueeseen.
Kerrostalo-asunto
2
1666
Vastaukset 2
Voi vastata, tarvitaan kaikki tiedot yhtiön taloudellisesta tilaanteesta (toimintakertomus, tase ja talousarvio).
- Mitä asioita pitäisi ottaa ...
ei noilla tiedoilla tiedä mitään,
Voittoa voi tulla jos on enemmän otettu vuokria kuin on kulutusta, eli ei se oikeaa voittoa ole.
toiseksi, tiedätkö kuka omistaa nuo liikehuoneet, tekö, onko asuntosi hinta normaalia korkeampi,
vai onko ne liikehuoneet samalla lailla jonkun omistamia kuin asunnotkin.
esim. meilläkin on liikehuoneita, rakennettu eri lämmityskulujen aikaan 1960,
tuottavat tappiota yhtiölle, niissä on yv. 1,2 kertainen, mutta kun ovat erillissiipiä/erillisiä rakennuksia ja paljon ikkunoita, on lämmitys kallista nykyaikaan, pitäisi olla 1,5 kertainen vuokra, mutta eivät hyöy ja tuollaiseen muutokseen tarvitaan kaikki.
NYT ei kyllä ole kovin viisas ostaa,
pitää tietää ensinnäkin se oikea hinta, ja siten tinkiä.
Ei auta jos on 30% ylihintaa ja saa 20% alennusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1371976Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja180903Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91897- 60830
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.37818Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔47752- 73701
Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat49701Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö278690Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol34632