Löysin Jehovan todistajista

Hanna. 26v

totuuden. Etsin kauan ja näin muiden uskontojen mädännäisyyden. Olen todella onnellinen, että rukouksiini vastattiin, menen kasteelle heti kevään konventeissa.

56

1225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehdollista rakkautta

siihen 30 prosenttiin joka vielä 10 vuoden päästä roikkuu mukana.Enemmistö on erotettu,jäänyt sivuun tai kuollut kieltäytyessään verensiirrosta.
      Muista myös:"lempi on kuumaa aina aluksi",mutta totuus tulee sinullekin paljastumaan.
      Olet iskenyt kyntesi paskaan.
      Vasta kasteesi jälkeen tulet humaamaan mitä on ehdollinen rakkaus.

• Eräs äiti

Sinulla on vielä muutama kuukausi harkinta-aikaa. Ota asioista selvää, esitä ei-toivottuja kysymyksiä ja katso miten niihin vastataan. Ja ennen kaikkea - vietä mahdollisimman paljon aikaa sukulaistesi ja ystäviesi parissa. He rakastavat sinua ja toivovat sinulle vain kaikkein parasta.

• Markku_Meilo
      • Pekka.

sääliksi. Siinä vasta hieno veli olisi, mutta on hylännyt Jumalan.

• Markku_Meilo
        Pekka. kirjoitti:

>>...mutta on hylännyt Jumalan.

Tai herännyt uskonnollisesta harhasta todellisuuteen.

• minä vaan
        Pekka. kirjoitti:

sääliksi, mutta varmasti olisi hieno veli joukkoomme. Peräänantamaton ...

Tunsin hänet nuorena ja olin todella ylättynyt kun näin hänet mielipiteineen täällä, kun olin kuvitellet hänen olevan vanhimpana jossain........

Eihän sitä koskaan tiedä mitä tulevaisuudessa tapahtuu, toivokaamme parasta !

• Pä1vänkakkara
        minä vaan kirjoitti:

Tunsin hänet nuorena ja olin todella ylättynyt kun näin hänet mielipiteineen täällä, kun olin kuvitellet hänen olevan vanhimpana jossain........

Jos kaikki olisivat yhtä rehellisiä, koko maailmanlopun järjestöä ei olisi olemassakaan.

• Porukoita
        minä vaan kirjoitti:

Tuttuja on monia mutta mitä ite täällä teet?

• vielä pää selvä
        Markku_Meilo kirjoitti:

Kaikki uskonnot harhaa, joku pystyy vielä ihmisen pään kääntään vaikka totuus on tässä ympärillä. Ehkä muutkin joskus herää tähän "uskon harhaan" ja alkaa elään normaalia elämää. Kyllä on pärjännyt hyvin ilman lahkoon liittymistäkin kohta 50 vuotta, toivottavasti ei tule sitä heikkoa hetkeä elämän tilanteessa, että pitää alkaa johonki lahkoon liittyyn, niissä tulee vielä omat säännöt ja säädökset joitten mukaan elää, siinä vain kuilu syvenee heikoimmilla ihmisillä. Sitten se on yhtä he.....iä elämä, niin kuin on monelle tutulle käyny huonosti.

• Markku_Meilo
        vielä pää selvä kirjoitti:

Kaikki uskonnot harhaa, joku pystyy vielä ihmisen pään kääntään vaikka totuus on tässä ympärillä. Ehkä muutkin joskus herää tähän "uskon harhaan" ja alkaa elään normaalia elämää. Kyllä on pärjännyt hyvin ilman lahkoon liittymistäkin kohta 50 vuotta, toivottavasti ei tule sitä heikkoa hetkeä elämän tilanteessa, että pitää alkaa johonki lahkoon liittyyn, niissä tulee vielä omat säännöt ja säädökset joitten mukaan elää, siinä vain kuilu syvenee heikoimmilla ihmisillä. Sitten se on yhtä he.....iä elämä, niin kuin on monelle tutulle käyny huonosti.

>>Kaikki uskonnot harhaa, joku pystyy vielä ihmisen pään kääntään vaikka totuus on tässä ympärillä.

Niinpä jehovantodistajien kasvu valistuneemmissa yhteiskunnissa on pääosin jt-jälkikasvua ja aikuisemmat kastetut sitten ikikiinnostuneita, sukulaisia tai vastaavia.

>>Ehkä muutkin joskus herää tähän "uskon harhaan" ja alkaa elään normaalia elämää.

Kulteilla on keinonsa kiristää perhe- ja ystävyyssuhteilla sekä muulla pelottelulla.

>>Kyllä on pärjännyt hyvin ilman lahkoon liittymistäkin kohta 50 vuotta,

Mulla meni jehovantodistajuuden ansiosta saman verran tunkiolle normaalielämää.

>>toivottavasti ei tule sitä heikkoa hetkeä elämän tilanteessa, että pitää alkaa johonki lahkoon liittyyn, niissä tulee vielä omat säännöt ja säädökset joitten mukaan elää, siinä vain kuilu syvenee heikoimmilla ihmisillä. Sitten se on yhtä he.....iä elämä, niin kuin on monelle tutulle käyny huonosti.

Mulla on yhden'sairastelun' jäljiltä 'vasta-aineita' aivoissa niin paljon etten ole tuollaisesta lainkaan huolissani.

• ovat eri asia
        Markku_Meilo kirjoitti:

Torni on päässyt tällä tavalla päämääräänsä, heille on aivan sama mihin uskotaan kunhan ollaan mahdollisemman kaukana TOTUUDESTA. "Sisällä" tai "ulkona"

• Markku_Meilo
        ovat eri asia kirjoitti:

Torni on päässyt tällä tavalla päämääräänsä, heille on aivan sama mihin uskotaan kunhan ollaan mahdollisemman kaukana TOTUUDESTA. "Sisällä" tai "ulkona"

On eria asia väittää jumalan olemassalo kuin osoittaa se.

• Pekka Klaukkalasta

Sä luulet vaan. Mä olen sitä mieltä, että totuus, on ehkä se viimeinen
      asia, jonka ihminen pystyy löytämään tai ratkaisemaan. Joten uskon
      että kohdallasi on paremminkin kyse hurahduksesta, mikä on paljon
      yleisempi ilmiö ja päivittäin havaittavissa eri uskontokunnissa kautta
      maailman.

• Hanna.26v

Uskoni perustuu tietoon, mistään hurahduksesta ei ole kysymys ja tunnen rauhan ja rakkauden sisimmässäni.

• Hanna.26v kirjoitti:

Uskoni perustuu tietoon, mistään hurahduksesta ei ole kysymys ja tunnen rauhan ja rakkauden sisimmässäni.

olet tutkinut raamattua todistajien kanssa ennen kastetta??

• Pekka Klaukkalasta
        Hanna.26v kirjoitti:

Mitä käsitteellä tieto tarkoitetaan ja miten erilaisia ilmenemismuotoja
        se ihmisten mielissä saa.

ps. Totuus ja tieto, aika suuria sanoja, varsinkin jos sanoo omaavansa ne.

• : )
        Pekka Klaukkalasta kirjoitti:

Mitä käsitteellä tieto tarkoitetaan ja miten erilaisia ilmenemismuotoja
        se ihmisten mielissä saa.

ps. Totuus ja tieto, aika suuria sanoja, varsinkin jos sanoo omaavansa ne.

No esitä sitten, kirjoita saarnasi, niin saat harjoitella. Jos kerran sitä varten tulit palstalle.

• Hanna.26v
        MarkkuP kirjoitti:

puoli vuotta

• Olet.
        Hanna.26v kirjoitti:

puoli vuotta

Oletteko päässeet "tieto-kirjassa" siihen kohtaan missä varoitetaan mahdollisista sukulaisista tai niistä jotka kritisoivat tornia? Joko on peloteltu saatanalla joka on kimpussasi nyt kun olet tekemisissä tornin/tornilaisten kanssa?

TORNIN KIKKAILUA!

• Maralle
        MarkkuP kirjoitti:

>>olet tutkinut raamattua todistajien kanssa ennen kastetta??
        Mistä MarkkuP päättelee että tutkitaan Raamattua?

Oikaistaanpa vähän kauanko olet tutkinut tornin-kirjallisuutta todistajien kanssa?

• Maralle kirjoitti:

>>olet tutkinut raamattua todistajien kanssa ennen kastetta??
        Mistä MarkkuP päättelee että tutkitaan Raamattua?

Oikaistaanpa vähän kauanko olet tutkinut tornin-kirjallisuutta todistajien kanssa?

olis pitänyt käyttää täsmällisempiä ilmaisuja.
        Siis kauanko käyttänyt Um väännöstä ja tutkinut kulttilehtiä??

• Mäenpää
        Hanna.26v kirjoitti:

Usko ei perustu tietoon vaan Pyhän Hengen ilmoitukseen jonka uudesti syntynyt ihminen saa kokea
        armosta.Tämä ei tietenkään koske uskoa Jt oppeihin .

• Diana-ad-rem
        Mäenpää kirjoitti:

Usko ei perustu tietoon vaan Pyhän Hengen ilmoitukseen jonka uudesti syntynyt ihminen saa kokea

uskoa? Jos tietää Jumalan olevan, niin mihin tarvitaan erytyistä uskoa tai sen hokemista?

• Pii on 3.0
        Mäenpää kirjoitti:

.Hänellä oli monenlaisia mielipiteitä. Muistaakseni myös sana "Pelastus ," taisi olla Markionin keksimä.

• Eihän se niin mene, että jäjestöllä olisi totuus, jos se on osoittanut muiden mädännäisyyden! Osoittaminen - vaikka se olisi perusteltu ja oikea - ei kerro osoittajasta yhtään mitään. Katsos, mädännäisyyttä on myös järjestössä. Ja paljon onkin:
      - opit, joilla ei ole minkäänlaista Raamatun tukea
      - opit, jotka ovat Raamatun vastaisia
      - vaatimus uskoa edelliset "Raamatun periaatteina"
      - kuolemaa kylvävä puoskarointi lääketieteen asiantuntijana
      - oman historiaansa valheellinen selittely
      - opin muututtua jäsenistön syyttäminen vanhaan oppiin uskomisesta
      - vaatimus karttaa tällaisen järjestön hylänneitä, jopa perheenjäseniä

Ota hyvä ihminen selvää asioista! Et ole tutkinut Raamattua, vaikka tuo tilaisuus sillä nimellä on kulkenut. Olet tukinut järjestön koottuja selityksiä. Sopivasti jakeita, tai jopa vain niiden osia valitsemalla voidaan Raamattua tuntemattomalle osoittaa Raamatusta mikä tahansa mielipide "Raamatun kantana". Ja kun hänet sitten on saatu vakuutettua järjestön "totuudesta", ei harhautusta enää tarvita - höynäytetty höynäyttääkin jo sujuvasti itse itseään.

• Markku_Meilo

- Lukematon määrä tiettyyn ajankohtaan liitettyjä katteetomia ennustuksia
        - Ennustukset annettu esiintyen Jehovan voideltuna profeettana ja Jehovan viestintäkanavana

• salaisuus?

yhtä mätäpaisetta sisältä päin....Tosin se ei onnistu nuttura päässä.
      >Olet nuori ja sopivalla pelillä pääset pian sisäpiirijuttuihin mukaan ja bilekutsuja alkaa kyllä satamaan. No eihän juhlimisessa mitään väärää ole, mutta ne vain ei kuulu jt julkisuuskuvaan eikä srk tiukkapipoisille.
      >Vapaalla ollessa huomaat pikku hiljaa myös monien "oikean" antaumuksellisuuden ja sen, että joillekin jt on pelkkä lapsesta opittu sidonnaisuus yhteisöön.
      >Vois tässä pitemmänkin stoorin vuosikymmenten jt jälkeen heittää, mutta ehkä tämä pikkusiemen nyt aluksi. Kysyppä nyt seuraavaksi siellä saliilla mitä oikein v 1975 tarkoitti jt elämässa -60 luvulta lähtien. Tietenkin sinun olis hyvä ottaa ensin selvää mikä juttu oikein on. Tältä palstalta saat varmasti siitä tietoa....kysymällä.

• vieras1

Rukoile vielä ennen kuin teet ratkaisusi. Rukoile näin; Herra Jeesus, jos sinä olet todellinen Jumala, niin vastaa minulle. Pyydän syntini anteeksi ja tahdon, että olet Herrani. Tule minun elämääni.

Rakas ystävä, nähdään taivaassa!

• minä vaan

= varmasti helluntalainen !?

Jeesus on kyllä jumalallinen persoona, onhan Hän Kaikkivaltiaan Jumalan Ainoasyntyinen Poika, muuta Jumala Hän ei ole.

Maan päällä olessaan Jeesus jätti meille mallin seurattavaksi, mm. siinä kuinka Hän pyditti Isänsä nimen.

Millä perusteella Vieras 1 ajattelee pääsevänsä taivaaseen ?

• persoona?
        minä vaan kirjoitti:

Jeesus on kyllä jumalallinen persoona, onhan Hän Kaikkivaltiaan Jumalan Ainoasyntyinen Poika, muuta Jumala Hän ei ole.

Maan päällä olessaan Jeesus jätti meille mallin seurattavaksi, mm. siinä kuinka Hän pyditti Isänsä nimen.

>>Jeesus on kyllä jumalallinen persoona, onhan Hän Kaikkivaltiaan Jumalan Ainoasyntyinen Poika, muuta Jumala Hän ei ole.

• minä vaan
        persoona? kirjoitti:

>>Jeesus on kyllä jumalallinen persoona, onhan Hän Kaikkivaltiaan Jumalan Ainoasyntyinen Poika, muuta Jumala Hän ei ole.

joka koskee Ainoasyntyistä = Jeesusta sanotaan ainoasyntyiseksi siinä merkityksessä että Hän on ainut jonka Jumala loi yksi, kaikki muut luotiin Jeesuksen välityksellä !

Mikaelin olin kyllä jossain selittänyt aikaisemmin ja nyt ei aikani anna siihen perehtyä, mutta vastauksestasi olen päätellyt että tiedät sen miten Raamattu sen osoittaa oikeaksi.

• Markku_Meilo
        minä vaan kirjoitti:

joka koskee Ainoasyntyistä = Jeesusta sanotaan ainoasyntyiseksi siinä merkityksessä että Hän on ainut jonka Jumala loi yksi, kaikki muut luotiin Jeesuksen välityksellä !

Mikaelin olin kyllä jossain selittänyt aikaisemmin ja nyt ei aikani anna siihen perehtyä, mutta vastauksestasi olen päätellyt että tiedät sen miten Raamattu sen osoittaa oikeaksi.

>>...kaikki muut luotiin Jeesuksen välityksellä !

Josta seuraa, että Saatana lienee ainoa tunnettu pikkuveli, jonka isoveljensä on luonut:

”Kaikki lapset eivät käänny kulkemaan samaa tietä tai hyvään suuntaan. Jehovan taivaallisessa perheessä oli kaksi huomattavaa poikaa, joihin huomiomme kiinnitetään Raamatussa – toinen heistä muuttui pahaksi. Hän teki itsestään Saatanan.” (Vartiotorni 1. lokakuuta 1970 sivu 448)

Toki joku saattaa harjoittaa riippumatonta ajattelua vielä pitemmälle ja miettiä miksi Jehova ei sitten ole Jeesuksen buli broidi?

• tiedä miten
        minä vaan kirjoitti:

Raamattu todistaa Jeesuksen enkeli Miikaeliksi?

>>mutta vastauksestasi olen päätellyt että tiedät sen miten Raamattu sen osoittaa oikeaksi.

• Markku_Meilo
        tiedä miten kirjoitti:

>>mutta vastauksestasi olen päätellyt että tiedät sen miten Raamattu sen osoittaa oikeaksi.

>>Raamattu todistaa Jeesuksen enkeli Miikaeliksi?

Älä välitä, ei tiedä Vartiotorniseurakaan, se vaan haluaa ylläpitää tuollaista opetusta, vaikka toteaa näin:

"Vaikka Raamatussa ei missään sanota ehdottoman varmasti ylienkeli Mikaelin olevan Jeesus, yksi kohta liittää Jeesuksen ja ylienkelin aseman toisiinsa. Kirjeessään tessalonikalaisille apostoli Paavali ennusti: ”Herra itse laskeutuu taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan trumpetin kuuluessa, ja ne, jotka ovat kuolleita Kristuksen yhteydessä, nousevat ensin.” (1. Tessalonikalaisille 4:16.) Tämän jakeen mukaan Jeesus on ottanut vallan Jumalan messiaanisena Kuninkaana. Hän puhuu kuitenkin ”ylienkelin äänellä”. Lisäksi on hyvä huomata, että hänellä on voima herättää kuolleet." (Herätkää! 8. helmikuuta 2002 sivu 17)

Ei mikään ihme sitten, ettei jehovantodistajakaan kykene tuota todistamaan.

• enkelipoika?
        persoona? kirjoitti:

Jos Jeesus on enkeli, Hänen Isänsä on myös enkeli.
        Nyt kuitenkin Jeesus on Jumalan Poika.
        Kuka on silloin Jehovan Todistajien Jumala jos Hänen Poikansa on enkeli?

• minä vaan
        tiedä miten kirjoitti:

1 Tes.4:16 Jeesuksen käskyä ylösnousemuksen alkamiseksi kuvaillaan "ylienkelin ääneksi" ja Juudan kirjan 9 jae sanoo ylienkelin olevan Mikael.

Ilmaisu "ylienkeli" esinntyy aina yksikössä Raamatussa.

Ilm.12:7-12 sanoo että Mikael kävi enkeleineen sotaa taivaassa Saatanaa vastaan ja sen tuloksena Mikael heitti saatanan joukkoineen alas taivaasta ja samassa yhteydessä Kristus saa kuninkaallisen vallan.

Myöhemmin Jeesuksen kuvaillaan johtavan taivaan armeijoita sotaan kansoja vastaan. Ilm.19:11-16

On myös järkevää että Jeesus on se joka ryhtyy toimintaa Panettelijaa vastaan ja Dan 12:1 yhdistää "Mikaelin nousevan" toimimaan ahdingon aikana ja tämä sopii yhteen sen kanssa mitä kansat tulevat kokemaan kun Kristus ryhtyy toteuttamaan Jehovan tahtoa.

Nimi Mikael merkitsee "kuka on Jumalan kaltainen ".

• on selitykset!
        minä vaan kirjoitti:

1 Tes.4:16 Jeesuksen käskyä ylösnousemuksen alkamiseksi kuvaillaan "ylienkelin ääneksi" ja Juudan kirjan 9 jae sanoo ylienkelin olevan Mikael.

Ilmaisu "ylienkeli" esinntyy aina yksikössä Raamatussa.

Ilm.12:7-12 sanoo että Mikael kävi enkeleineen sotaa taivaassa Saatanaa vastaan ja sen tuloksena Mikael heitti saatanan joukkoineen alas taivaasta ja samassa yhteydessä Kristus saa kuninkaallisen vallan.

Myöhemmin Jeesuksen kuvaillaan johtavan taivaan armeijoita sotaan kansoja vastaan. Ilm.19:11-16

On myös järkevää että Jeesus on se joka ryhtyy toimintaa Panettelijaa vastaan ja Dan 12:1 yhdistää "Mikaelin nousevan" toimimaan ahdingon aikana ja tämä sopii yhteen sen kanssa mitä kansat tulevat kokemaan kun Kristus ryhtyy toteuttamaan Jehovan tahtoa.

Nimi Mikael merkitsee "kuka on Jumalan kaltainen ".

>>1 Tes.4:16 Jeesuksen käskyä ylösnousemuksen alkamiseksi kuvaillaan "ylienkelin ääneksi" ja Juudan kirjan 9 jae sanoo ylienkelin olevan Mikael >Ilmaisu "ylienkeli" esinntyy aina yksikössä Raamatussa.>Ilm.12:7-12 sanoo että Mikael kävi enkeleineen sotaa taivaassa Saatanaa vastaan ja sen tuloksena Mikael heitti saatanan joukkoineen alas taivaasta ja samassa yhteydessä Kristus saa kuninkaallisen vallan.>On myös järkevää että Jeesus on se joka ryhtyy toimintaa Panettelijaa vastaan ja Dan 12:1 yhdistää "Mikaelin nousevan" toimimaan ahdingon aikana ja tämä sopii yhteen sen kanssa mitä kansat tulevat kokemaan kun Kristus ryhtyy toteuttamaan Jehovan tahtoa.

• Repe-Pekka
        minä vaan kirjoitti:

Kommentoin vaikka vastaus ei ollut minulle tarkoitettu.

>> Millä perusteella Vieras 1 ajattelee pääsevänsä taivaaseen ? >>

Luulisin, että nm. vieras1 on uudestisyntynyt uskoon tullut henkilö, joka tahtoo toteuttaa Isän tahdon,
        joka kiteytyy esim. Joh 3:16

16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

Ja myös Jeesuksen ohje, siitä ketkä pelastuvat:

3. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        Joh. 3. KR 33/38

Jos ihminen ei uudestisynny ylhäältä, on turha odottaa pelastuvansa.

Vt-seura opettaa valheellisesti, että vain sen oppia noudattavat pelastuvat, vaikka sille ei ole mitään perustetta Raamatussa. Ja vt-seura opettaa myös, että pelastuakseen on uskottava vuoteen 1914 !!!
        vaikka Raamatussa sanotaan, että että usko Herraan Jeesukseen pelastaa.

>> Jeesus on kyllä jumalallinen persoona, onhan Hän Kaikkivaltiaan Jumalan Ainoasyntyinen Poika, >>

Ja mikä onkaan ainoasyntyisen Jumalan Pojan nimi ?

VT-seuran mukaan ylienkeli Mikael.

Kuinka eräs ensimmäisistä enkeliruhtinaista voi olla ainosyntyinen, ainokainen Poika ? Ei mitenkään !

Yhteenvetona vielä : Nimim. vieras1 on kuullut / lukenut oikean ( ainoan ) evankeliumin Jeesuksesta Kristuksesta ( saman mitä apostolit julistivat ) ja tullut sen pohjalta uskoon.

Vt-seuran evankeliumi on sensijaan toisenlainen " evankeliumi ", jota sietää varoa.

• Diana-ad-rem
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>...kaikki muut luotiin Jeesuksen välityksellä !

Josta seuraa, että Saatana lienee ainoa tunnettu pikkuveli, jonka isoveljensä on luonut:

”Kaikki lapset eivät käänny kulkemaan samaa tietä tai hyvään suuntaan. Jehovan taivaallisessa perheessä oli kaksi huomattavaa poikaa, joihin huomiomme kiinnitetään Raamatussa – toinen heistä muuttui pahaksi. Hän teki itsestään Saatanan.” (Vartiotorni 1. lokakuuta 1970 sivu 448)

Toki joku saattaa harjoittaa riippumatonta ajattelua vielä pitemmälle ja miettiä miksi Jehova ei sitten ole Jeesuksen buli broidi?

ole perhettä, Jumala on henki.

• Diana-ad-rem
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Raamattu todistaa Jeesuksen enkeli Miikaeliksi?

Älä välitä, ei tiedä Vartiotorniseurakaan, se vaan haluaa ylläpitää tuollaista opetusta, vaikka toteaa näin:

"Vaikka Raamatussa ei missään sanota ehdottoman varmasti ylienkeli Mikaelin olevan Jeesus, yksi kohta liittää Jeesuksen ja ylienkelin aseman toisiinsa. Kirjeessään tessalonikalaisille apostoli Paavali ennusti: ”Herra itse laskeutuu taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan trumpetin kuuluessa, ja ne, jotka ovat kuolleita Kristuksen yhteydessä, nousevat ensin.” (1. Tessalonikalaisille 4:16.) Tämän jakeen mukaan Jeesus on ottanut vallan Jumalan messiaanisena Kuninkaana. Hän puhuu kuitenkin ”ylienkelin äänellä”. Lisäksi on hyvä huomata, että hänellä on voima herättää kuolleet." (Herätkää! 8. helmikuuta 2002 sivu 17)

Ei mikään ihme sitten, ettei jehovantodistajakaan kykene tuota todistamaan.

on kaksi eri uskontoa, juutalaisuus ja kristinusko. Niitä ei voi sulauttaa yhteen.

VT ei kerro mitään Jeesuksesta, joten on turha muokata Jeesusta VT:n enkeleiksi. VT:n Jumalasta tai muistakaan taivaallisista ei saa tehdä kuvia.

Jeesus oli ihminen, yksi juutalainen mies, joka kapinoi lakia ja vallanpitäjiä vastaan. Ei muuta.

• Markku_Meilo
        Diana-ad-rem kirjoitti:

ole perhettä, Jumala on henki.

>>ole perhettä, Jumala on henki.

Tai sitten jumalaa ei ole lainkaan olemassa, vaan sen estämättä täällä keskustellaan jehovantodistajuudesta, jonka soisi kaikkien ottavan huomioon.

• Markku_Meilo
        Diana-ad-rem kirjoitti:

on kaksi eri uskontoa, juutalaisuus ja kristinusko. Niitä ei voi sulauttaa yhteen.

VT ei kerro mitään Jeesuksesta, joten on turha muokata Jeesusta VT:n enkeleiksi. VT:n Jumalasta tai muistakaan taivaallisista ei saa tehdä kuvia.

Jeesus oli ihminen, yksi juutalainen mies, joka kapinoi lakia ja vallanpitäjiä vastaan. Ei muuta.

>>on kaksi eri uskontoa, juutalaisuus ja kristinusko. Niitä ei voi sulauttaa yhteen.

Käsittääkseni en ole tuollaisesta edes haaveillut.

• Pii on 3.0
        Repe-Pekka kirjoitti:

Kommentoin vaikka vastaus ei ollut minulle tarkoitettu.

>> Millä perusteella Vieras 1 ajattelee pääsevänsä taivaaseen ? >>

Luulisin, että nm. vieras1 on uudestisyntynyt uskoon tullut henkilö, joka tahtoo toteuttaa Isän tahdon,
        joka kiteytyy esim. Joh 3:16

16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

Ja myös Jeesuksen ohje, siitä ketkä pelastuvat:

3. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        Joh. 3. KR 33/38

Jos ihminen ei uudestisynny ylhäältä, on turha odottaa pelastuvansa.

Vt-seura opettaa valheellisesti, että vain sen oppia noudattavat pelastuvat, vaikka sille ei ole mitään perustetta Raamatussa. Ja vt-seura opettaa myös, että pelastuakseen on uskottava vuoteen 1914 !!!
        vaikka Raamatussa sanotaan, että että usko Herraan Jeesukseen pelastaa.

>> Jeesus on kyllä jumalallinen persoona, onhan Hän Kaikkivaltiaan Jumalan Ainoasyntyinen Poika, >>

Ja mikä onkaan ainoasyntyisen Jumalan Pojan nimi ?

VT-seuran mukaan ylienkeli Mikael.

Kuinka eräs ensimmäisistä enkeliruhtinaista voi olla ainosyntyinen, ainokainen Poika ? Ei mitenkään !

Yhteenvetona vielä : Nimim. vieras1 on kuullut / lukenut oikean ( ainoan ) evankeliumin Jeesuksesta Kristuksesta ( saman mitä apostolit julistivat ) ja tullut sen pohjalta uskoon.

Vt-seuran evankeliumi on sensijaan toisenlainen " evankeliumi ", jota sietää varoa.

Repe-Pekan vastaukseen;
        Jeesushan se oli, joka sanoi mm ; "Kuunnalkaa profeettoja, sillä Minusta he kirjoittivat; " -
        Kun luemme Profeetta Miikaa, Hänen kauttaan Korkein sanoo Miikan kirja 6;6- 9, Sen mikä on ihmisen osa, ; Se että ei ihmisiä voi rangaista ,ennenkuin heidät kaikki on opetettu tietämään asiat. Nämä jotka muuta puhuvat, eivät voi puolustaa väittämiään, jos aletaan keskustella siitä , miksi he puolustavat opetusta, joka perustuu Kuoleman ja kuolemanpelon käyttämisen ihmisiä vastaan,
        Ja Kuolemahan meiilä jo on. Tätä Maata halitseva Persoona käyttää, Kirjoituksen mukaa, pelotteeena Kuolemaa ja kuolemanpelkoa. Siihenhän kaikki Uskonnot perustuvat.
        Kun kirjoitus sanoo, " Hän muistaa heidät Tomuksi;", ei voida lähteä siitä, että ne "Pahat," jotka hävitetään, olisivat ihmisiä. niinhän Ut; sanookin; Sota ei ole ihmisiä vastaan .

• Repe-Pekka
        Pii on 3.0 kirjoitti:

Repe-Pekan vastaukseen;
        Jeesushan se oli, joka sanoi mm ; "Kuunnalkaa profeettoja, sillä Minusta he kirjoittivat; " -
        Kun luemme Profeetta Miikaa, Hänen kauttaan Korkein sanoo Miikan kirja 6;6- 9, Sen mikä on ihmisen osa, ; Se että ei ihmisiä voi rangaista ,ennenkuin heidät kaikki on opetettu tietämään asiat. Nämä jotka muuta puhuvat, eivät voi puolustaa väittämiään, jos aletaan keskustella siitä , miksi he puolustavat opetusta, joka perustuu Kuoleman ja kuolemanpelon käyttämisen ihmisiä vastaan,
        Ja Kuolemahan meiilä jo on. Tätä Maata halitseva Persoona käyttää, Kirjoituksen mukaa, pelotteeena Kuolemaa ja kuolemanpelkoa. Siihenhän kaikki Uskonnot perustuvat.
        Kun kirjoitus sanoo, " Hän muistaa heidät Tomuksi;", ei voida lähteä siitä, että ne "Pahat," jotka hävitetään, olisivat ihmisiä. niinhän Ut; sanookin; Sota ei ole ihmisiä vastaan .

>> Jeesushan se oli, joka sanoi mm ; "Kuunnalkaa profeettoja, sillä Minusta he kirjoittivat; " -
        Kun luemme Profeetta Miikaa, Hänen kauttaan Korkein sanoo Miikan kirja 6;6- 9, Sen mikä on ihmisen osa, ; Se että ei ihmisiä voi rangaista ,ennenkuin heidät kaikki on opetettu tietämään asiat. >>

Jeesus sanoi :

44. Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        45. Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
        46. Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.
        47. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
        Joh. 6. KR 33/38

>> Ja Kuolemahan meiilä jo on. Tätä Maata halitseva Persoona käyttää, Kirjoituksen mukaa, pelotteeena Kuolemaa ja kuolemanpelkoa. Siihenhän kaikki Uskonnot perustuvat. >>

Herramme Jeesus Kristus on voittanut kuoleman vallan.

1. Vapauteen Kristus vapautti meidät. ( Gal 5. )

9. Mutta hänet, joka vähäksi aikaa oli tehty enkeleitä halvemmaksi, Jeesuksen, me näemme hänen kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että hän Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut maistamaan kuolemaa.
        10. Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.
        --
        14. Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen,
        15. ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia.

Pelkoa ei ole Jeesuksessa Kristuksessa.

• madame.Alexandra.F

niin yhtä mädännäinen on JT-järjestö. Aika röyhkeästi osoitellaan esim. katolilaisten pappien pedofiiliskandaaleita vaikka omassa pesässä asuu sama peikko.

Luehan Markku Meilon tekstejä, ja ihan oikeasti mieti minne olet pääsi tunkemassa. Jos pelkkä kritiikin esittäminen on 'saatanallista' niin mietihän, haluatko todella luopua omasta ajattelustasi ja totella kuin Pavlovin koira?

Kukaan ei ole täydellinen eikä mikään seurakunta ole täydellinen, mutta kannattaa aina varoa jos joku väittää omistavansa absoluuttisen totuuden. Se mikä kuullostaa liian hyvältä ollakseen totta, ei todellakaan ole totta. Niin se vaan on. Kantapään kautta on ikävä oppia...

• rtytui

Älä anna rahaa!

• ghghhgga

oli elämä paljon helpompaa n.10000 vuotta sitten kun vallanpitäjät ei vielä ollut keksinyt keinoa ihmisten sumutukseen ja saamiseksi alamaisikseen..
      Työryhmän väsäämä raamattu ja muut "viralliset" totuudet on sitten ajettu ihmisten kalloon verta ja ruumiita säästämättä.
      Jos on olemassa joku uskonnoliinen järjestö joka ei suostu ottamaan rahaa vastaan niin kertokaa sillä sieltä löytyy totuus.

• tavoittelemisen arvo

Islam ei adjektiiveja kaipaa. Islam on totuus.
      Allah on suvereeni ja siksi me ihmiset olemme tasavertasia ja tasa-arvosia.

• näkymätön ninni

-Jehovantodistajat eivät ole kristittyjä.
      -Jehovantodistajien järjestön keskuspaikka vartiotorniseura väitää olevansa Jumalan profeetta maan päällä. (1. Huhtik. 1972, sivu 197, Vartiotorni lehti)
      -Jehovantodistajat kieltävät Jeesuksen Jumaluuden; Uuden maailman käännös (Vartiotornin käännös) laittaa "Jehovan" "Herra" -sanan tilalle.
      -Vartiotorni johdattaa väärään evankeliumiin. Se jumala, jota vartiotorni julistaa ei ole Raamatun ilmoittama Jumala.

Lue: Jehova vai Jeesus? (Ristin Voitto)
      Vieras evankeliumi (Ristin Voitto)
      Väärä profeetta (Herätysseura)
      Kirjoja on saatavana Kristillisistä kirjakaupoista

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." (Joh. 14:6)

Rukoile, että Jeesus johdattaisi sinut totuuden tielle.

• Matt.3:3:ssa

oleva Herra tarkoittaa Jeesusta.

""-Jehovantodistajat kieltävät Jeesuksen Jumaluuden; Uuden maailman käännös (Vartiotornin käännös) laittaa "Jehovan" "Herra" -sanan tilalle.""

Ei kaikissa kohdissa.

UM käännös Mat.3:3. Tämä näet on se, josta oli puhuttu profeetta Jesajan välityksellä näillä sanoilla: "Kuunnelkaa! Joku huutaa erämaassa: 'Valmistakaa JEHOVAN tie! Tehkää hänen kulkutiensä suoriksi.'"

• Jumaluus

>>-Jehovantodistajat kieltävät Jeesuksen Jumaluuden;

• näkymätön ninni

Käy lukemassa vielä tämä linkki: http://koti.phnet.fi/petripaavola/Onko Jehovan todistajien oppi Raamatun ilmoittama oppi

Herramme ja Vapahtajamme Jeesus Kristus siunaa Hannaa ja totuuteen johda!

• todistajia hallitsee LAKI JA PELKO.
        Älä Hanna missään tapauksessa mene kasteell; ennenkuin hankit puolueetonta tietoa TÄSTÄ HENGENVAARALLISESTA AIVOPESULAHKOSTA.

• Marianna H.nen

Etsit ja löysit? Mutta muista nyt tämä: ÄLÄ KATKAISE SITEITÄ sukulaisiisi, ystäviisi!!!! Tämä on tärkeää!!! Sinua tullaan suostuttelemaan niin tekemään. Älä tee niin! Jos he painostavat, sano raamatun totuus: Rakasta lähimmäistäsi, kuin itseäsi jne.. Jokainen ihminen, oli uskonnoltaan mitä hyvänsä, on sinun lähimmäisesi. Sitä ei voi jehovantodistajat kumota. Niiden lähelle ei tarvitse mennä. jotka tyrkyttää sinulle vaqikka huumeita. Terve järki pitää olla päässä. Sukulaiset ja ystävät eivät ole kuitenkaan uhka. Voi, voi..tulet näkemään vielä.: (

• madame.Alexandra.F

ÄLÄ katkaise niitä suhteita. Äläkä luovu omasta ajattelustasi. Jumala loi aivot muutakin käyttöä varten kuin siksi että voisit päättää oletko jehovantodistaja vaiko et.

Maailma ei ole mustavalkoinen. 'Totuuden' houkuttelevuus on juuri siinä, että se antaa näennäisesti aukottomat vastaukset kaikkeen mitä haluat kysyä maan ja taivaan väliltä. Väärään turvallisuuteen on helppo tuudittautua kun elämänmeno ahistaa ja kaipaa Jumalaa lohdukseen.

• heippa56

Voi voi tyttöpieni.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      574
      2975
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      89
      2562
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1631
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1552
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1480
    6. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      45
      1436
    7. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      69
      1414
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      314
      1312
    9. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      27
      1308
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1193
    Aihe