Uuden TV:n ostaminen

Elina Katriina

Minulla on noin 20 vuotta vanha televisio, sellainen paksu laatikko. Näyttö on neliön mallinen ja kait 20-tuuman kokoinen. Sen kanssa on ollut tallentava digi-boksi. Ja sitten on niihin liitettynä vielä DVD-soitin. Ne kaikki on muuten pitänyt olla päällä että olen voinut katsoa TV-lähetyksiä.

Nyt olen aikeissa ostaa uuden TV:n. Kahdestakin syystä: koska vanha TV:ni on alkanut hiukan särähdellä ja toiseksi koska paikkakunnaltamme hävisi ainut Film Town niin vuokraan leffoja netissä ja niitä olisi mukavampi katsoa niin että tietokone olisi johdolla yhdistetty telkkariin ja siis katsoisin telkkarin kautta. Epäilen että mahtaako enää onnistua nykyisen TV:n kautta.

Kaipaisin apua TV:n ostoon koska en ymmärää niistä mitään ja minua aina epäilyttää luottaa täysin myyjiin.

Antennitalous on kyseessä. Käykö nykyinen digiboksini yhdistää siihen uuteen telkkariin vai pitääkö ostaa tallentava digi-TV? Sitten pitäisi olla se mahdollisuus katsoa niitä netti-leffoja tietokoneen kautta. Katseluetäisyys on noin 2 metriä.

Mitä muuta minun pitäisi huomioida ja osata kysyä kun liikkeeseen menen? Onko suosituksia merkistä/mallista mikä sopisi minun tarkoitukseeni?

59

1644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oisko lisää infoa?

      Kärsivällinen olet ollut, jos tähän saakka olet tuolla yhdistelmällä selvinnyt;) Ilmeisesti olet joutunut ketjuttamaan laitteitasi, jolloin niiden pitää olla päällä, jotta digiboksin kuva edes näkyy?

      Tarkista ensin, mitä liitäntöjä tulet tarvitsemaan.
      Läppäri: löytyykö HDMI, DVI vai VGA? Jos HDMI, niin saako äänen siihen mukaan?
      DVD: HDMI vai scart? HDMI ehdottomasti käyttöön, jos mahdollista.
      Digiboksi: HDMI vai scart? HDMI on se parempi ratkaisu. Mikä on digiboksin merkki/malli?

      Kuvakoko: 2 metrin katseluetäisyydelle voi suositella vähintään 40" kuvakokoa, varsinkin elokuvien katseluun. Tulevaisuutta ajatellen HD-kanavia varten tarvittava T2-viritin on hyvä olla valmiina. Millaista hintahaarukkaa olet ajatellut tv:lle?

      • Elina Katriina

        Kiitos vastauksistanne :). Nuo kirjainyhdistelmät (HDMI jne) ei sano mulle mitään mutta hyvä tietää että tällaisiakin pitää sitten kysellä kun liikkeeseen menen.

        Hintahaarukasta en osaa sanoa muuta kuin että haluan riittävän hyvän. Halvinta ei koskaan pidä ostaa. Mitään hienouksia en tarvi kun tuolla nykyiselläkin olen pärjännyt


      • Saatiin lisää infoa
        Elina Katriina kirjoitti:

        Kiitos vastauksistanne :). Nuo kirjainyhdistelmät (HDMI jne) ei sano mulle mitään mutta hyvä tietää että tällaisiakin pitää sitten kysellä kun liikkeeseen menen.

        Hintahaarukasta en osaa sanoa muuta kuin että haluan riittävän hyvän. Halvinta ei koskaan pidä ostaa. Mitään hienouksia en tarvi kun tuolla nykyiselläkin olen pärjännyt

        http://fin.afterdawn.com/sanasto/ sanastosta voi tutustua lyhenteisiin.

        HDMI on digitaalinen liitäntä, jolla saadaan siirrettyä kuva ja ääni esim. DVD- tai Blu Ray -soittimesta televisiolle. Joissakin digibokseissa on myös HDMI-liitin scartin lisäksi. Scart on analogisen aikakauden kooltaan kookas liitin, joten se on jo jouduttu jättämään "ohuista" tv-malleista pois. Scart-liitäntä hoituu näissä erillisellä AV -adapterikaapelilla.

        Kun tv:t on tehty mahdollisimman ohuiksi, niin varaudu keskinkertaiseen äänen laatuun. Enää ei ole huonekalutehtaan tekemää isoa laitekoteloa, jolla saadaan bassotkin soimaan.. Lisäkaiuttimilla tai kotiteatterilla saa äänentoistoa myöhemmin korjailtua kuntoon.

        Nyt on ostajan markkinat muutaman viikon ajan, joten tämä hetki kannattaa hyödyntää. Mutta ihan pieneen karvalakkimalliin ei kannata rahojaan uhrata;)


    • lue aiempiakin

      Kannattaa lukea muidenkin parin viikon välein tänne laittamia samanlaisia avauksia, jossa halutaan ostaa putki-tv:n tilalle nykyaikainen. Saa jo valmiiksi kirjoitettuja vinkkejä ja linkkejä.

      Nyt on hyviä tarjouksia ja jos asuu kaapelitaloudessa, niin ei haittaa vaikka tarjoustelkkarista puuttuu antenniverkon T2-viritin. Toki kysyjälle se T2-viritin voi olla hyvä olemassa, mutta saahan sen sitten kun hankkii tallentavan digiboksin, sillä ilman sitä ei niitä HD-kanavia voisi tallentaa. Halvimmat tallentavat HD-digiboksit eivät maksa kuin reilut parisataa euroa, joten voi harkita sitäkin, että ostaa tarjoustelkkarin ilman T2:ta ja vasta sitten kun alkaa olla HD-lähetyksiä, niin hankkii sen tallentavan HD-digiboksin.

    • HD täytyy olla

      Ilman HD virittimiä ei telkkaria kannata missään tapauksessa ostaa, kohta alkaa terävä-olympialaiset, ja sitten näyttää hienolta 42-46 tuumanen kuva. Ilman T2 viritintä olevat toosat on muutenkin vanhoja malleja. Tämä entinen touhu että telkkaria katsotaan jonkun boksin avulla, kahta kaukkaria käyttäen on mennyttä aikaa, boksia käytetään vain tallentamiseen.
      Vanhalla digiboksilla voi vieläkin tallentaa, ei HD kanavia, mikä ei käyttöä juurikaan haittaa.

      • kaikkia ei HD kiinno

        Kaikkia ei HD kiinnosta, sisältö on tärkeämpää kuin se onko teräväpiirtoa vai ei. Sitäpaitsi ainakaan maikkarin sisältöä nyt ei viitsi katsoa teräväpiirtonakaan!!!


      • gqeryy
        kaikkia ei HD kiinno kirjoitti:

        Kaikkia ei HD kiinnosta, sisältö on tärkeämpää kuin se onko teräväpiirtoa vai ei. Sitäpaitsi ainakaan maikkarin sisältöä nyt ei viitsi katsoa teräväpiirtonakaan!!!

        Kaikkia ei ehkä HD kiinnosta, mutta antenniverkon lähetykset muuttuvat KAIKKI HD-lähetyksiksi ja sen jälkeen sieltä tv:stä ei sitten enää näe mitään ellei ole vähintään hd-ready tasoinen tv tai digiboksi.


      • Boksia käytetään van tallentamiseen? Siis niitä tallennettuja ei katsota? Itse katson kaiken tallennettuna. Säätimiä on normwalikäytössä vain yksi:

        http://www.logitech.com/en-us/product/harmony-350-control

        Uusissa TV:issä usein on liitäntöjä karsittu, joten kannattaa kiinnittää huomioita tähän. Toisissa on vain komposiitti ja mahdollisesti komponentti analogisina. Siten kuva digiboksista voi heiketä. Jos tähän lisää vielä näytön koon kasvattamisen voi tulos olla kuraa. Kannattaa varautua koko järjestelmän vaihtamiseen teräväpiirtoa ajatellen.


      • gqeryy kirjoitti:

        Kaikkia ei ehkä HD kiinnosta, mutta antenniverkon lähetykset muuttuvat KAIKKI HD-lähetyksiksi ja sen jälkeen sieltä tv:stä ei sitten enää näe mitään ellei ole vähintään hd-ready tasoinen tv tai digiboksi.

        Täämä ei pidä paikkansa. Ensinnäkään kaikki lähetykset eivät muutu HD:ksi. Tekniikkaa tokui muutetaan, mutta muutama kanava jää näkyviin vanhallakin tekniikalla: Yle:n kanavat, MTV3, Nelonen ja Fox.


    • arskaxx2

      Ihmettelen suuresti, jos nyt ostaisin telkun ja se olisi vielä silloin kunnossa kun taivaalta tulee enää pelkkiä HD-lähetyksiä ;)
      Sen verran lyhytikäistä tuntuu nykyelektroniikka olevan :(

    • ei hd teeveetä?

      Jaa, en kyllä tajua että miksi oikein erikseen pitäisi etsiä toosaa missä ei ole hd virittimiä, varsinkin kun ne on lähes kaikissa uusissa malleissa ?
      Ja kun ne ei juurikaan ole sen kalliimpia kun vanhemmat ei-HD telkkarit ?
      Esim Sony 40" 399€

    • loo1

      2 metrin katselu etäisyys että vähint 40 tuuman. kahteen metriin riitää reilusti 30 tuumanen.

    • pelihullu1

      Plasma vielä kun ehdit. Ainut teknologia jolla voidaan päästä täydelliseen kuvanlaatuun. Led televisioissa on vieläkin valovuotoa jopa kalliimmissa malleissa, huonompi kontrasti ja mustan tasossa ei päästä ikinä plasman tasolle tuon taustavalaistuksen takia.

      Täällä eräs nimimerkki "plasma kuva palaa kiinni" kertoo valheitaan entisistä plasmoista joissa kuva paloi kiinni. Ei tapahdu enää uusimmissa. Muutenkin vetää tämän kortin aina esiin, eikä puhu kuvanlaadun eroista mitään. Miksihän?

      Cdon.fi sivustolta vielä sais LG:n 50 tuumasen plasman hintaan 50 euron hintaan.

      • Plasmakuva palaa.

        Plasmoissa vaan palaa kuva kiinni ja ei lähde välttämättä pois edes 24 tunniksi jättämällä kuvanpyyhkimistoimintoa päälle.
        Kuvanlaatu on plasmoissa hyvä ja syvä, koskaan en ole muuta sanonutkaan, leditelkkareissa on nykyään todella kirkas ja hyvä kuva myös eikä niissä ole valovuotoja vaikka eräs pelihullu1 nimimerkki väittääkin sellaista.

        Täällä erä pelihullu1 nimimerkki kertoo valheitaan ja yrittää väittää ettei plasmoissa kuva palaisi kiinni, asian saa itse kokeilla jos ei usko puheitani, mun rahoistahan ja hermoista se ei ole pois.
        Sanokaa minun sanoneen.


      • joku pakkomiellekö?
        Plasmakuva palaa. kirjoitti:

        Plasmoissa vaan palaa kuva kiinni ja ei lähde välttämättä pois edes 24 tunniksi jättämällä kuvanpyyhkimistoimintoa päälle.
        Kuvanlaatu on plasmoissa hyvä ja syvä, koskaan en ole muuta sanonutkaan, leditelkkareissa on nykyään todella kirkas ja hyvä kuva myös eikä niissä ole valovuotoja vaikka eräs pelihullu1 nimimerkki väittääkin sellaista.

        Täällä erä pelihullu1 nimimerkki kertoo valheitaan ja yrittää väittää ettei plasmoissa kuva palaisi kiinni, asian saa itse kokeilla jos ei usko puheitani, mun rahoistahan ja hermoista se ei ole pois.
        Sanokaa minun sanoneen.

        Höpö, itse ostin plasma-tv:n reilu vuosi sitten ja olen katsonut kaikenlaista ja pelannut pleikkarilla tunteja, eikä yhtään mitään ole palanut ruutuun.

        Mikä pakkomielle sinulla on haukkua plasmoja vuodesta toiseen?


      • joku pakkomiellekkö?
        joku pakkomiellekö? kirjoitti:

        Höpö, itse ostin plasma-tv:n reilu vuosi sitten ja olen katsonut kaikenlaista ja pelannut pleikkarilla tunteja, eikä yhtään mitään ole palanut ruutuun.

        Mikä pakkomielle sinulla on haukkua plasmoja vuodesta toiseen?

        Enhän minä ole haukkunut koskaan plasmoja vaan päin vastoin, olen kehunut niitä.
        Mikä pakkomielle sinulla on kieltää faktat ja väittää että muut sanoisi jotain mikä ei pidä paikkaansa.
        Mikä pakkomielle sinulla on haukkua ledi tellkuja ja väittää että olsi valovuotoja ja mustan taso olisi huono?
        Ei ole kuule ollut vuosi kausiin sellaisia ongelmia.


      • pelihullu1
        joku pakkomiellekkö? kirjoitti:

        Enhän minä ole haukkunut koskaan plasmoja vaan päin vastoin, olen kehunut niitä.
        Mikä pakkomielle sinulla on kieltää faktat ja väittää että muut sanoisi jotain mikä ei pidä paikkaansa.
        Mikä pakkomielle sinulla on haukkua ledi tellkuja ja väittää että olsi valovuotoja ja mustan taso olisi huono?
        Ei ole kuule ollut vuosi kausiin sellaisia ongelmia.

        Se nyt on vaan fakta että mustan tasossa ledi televisiot eivät ikinä pääse plasman/oled televisioiden tasolle koska plasma televisioissa pikselit sammuttavat itsensä kun mustaa tulee ruutuun. Ledi töllöissä taustavalaistus on aina päällä.

        Ai leditelevisioissa ei ilmaannu enää valovuotoa? Kyllä käyttäjät on niistä raportoinu verkkokaupan arvosteluissa ja jopa kalliimmissa töllöissä. Tiedän koska aktiivisesti tuolta luen käyttäjien mielipiteitä. Ei ole valovuotoa ollut enää vuosikausiin? Mitä olet vetänyt saanko kysyä? :D

        Uusissa tietokonemonitoreissa ovat käyttäjät valittaneet valovuodosta, Omassa 1300 euron läppärissäni led paneelilla ilmaantuu valovuotoja ja tämä on päälle vuoden vanha. Mustan taso aivan järkyttävän huono.

        Pistin vähän aikaa sitten kaksi korealaista älypuhelinta rinnakkain. Galaxy s4 ja lg g2. Samsungissa full hd oled näyttö ja lg 2:sessa full hd ips lcd näyttö. Samsung toistaa värit paljon mallikkaammin ja musta on todella mustaa. LG:n lcd näyttää roskalta sen verralla vaikka lg onkin ainut lcd näyttöni missä ei ole valovuotoa.

        Katoppa tämä video missä led ja oled televisiot rinnakkain. Kumpi näyttää paremmalta ja entä mustan taso?

        https://www.youtube.com/watch?v=G2viiPwA_FQ


      • joku pakkomiellekö?
        joku pakkomiellekkö? kirjoitti:

        Enhän minä ole haukkunut koskaan plasmoja vaan päin vastoin, olen kehunut niitä.
        Mikä pakkomielle sinulla on kieltää faktat ja väittää että muut sanoisi jotain mikä ei pidä paikkaansa.
        Mikä pakkomielle sinulla on haukkua ledi tellkuja ja väittää että olsi valovuotoja ja mustan taso olisi huono?
        Ei ole kuule ollut vuosi kausiin sellaisia ongelmia.

        Kukaan sinulta kysynyt. Klo 12.59 kirjoittaneelta vastausta odotetaan.

        Ja sinulle: Ne LCD-tv:t sisältävät todellakin edelleen valovuotoa ja mustan taso on huono. Harva kalliimpi malli voi olla siinä OK, mutta ei yllä plasma-tv:n tasolle, koska plasmassa jokaista pikseliä ohjataan erikseen ja ne voidaan siis erikseen myös sammuttaakin, jolloin mustakin on mustaa.

        Tiedän eräät vanhukset, jotka katsovat Panasonicin plasma-tv:stä YLE-teeman ohjelmaa, jossa kuuluu radio ja kuvana on tulevien ohjelmien esittelyä. Eli todellakin sellaista, jossa on pysyvää kuvaa. Mutta eipä heilläkään ole plasma-tv:n kuva mitään palanut eikä heidän tv:ssä edes ole mitään pyyhintää valikoissa, joten ihan höpöä tv-käytössä kuvan palaminen.


      • Plasmakuva palaa.
        pelihullu1 kirjoitti:

        Se nyt on vaan fakta että mustan tasossa ledi televisiot eivät ikinä pääse plasman/oled televisioiden tasolle koska plasma televisioissa pikselit sammuttavat itsensä kun mustaa tulee ruutuun. Ledi töllöissä taustavalaistus on aina päällä.

        Ai leditelevisioissa ei ilmaannu enää valovuotoa? Kyllä käyttäjät on niistä raportoinu verkkokaupan arvosteluissa ja jopa kalliimmissa töllöissä. Tiedän koska aktiivisesti tuolta luen käyttäjien mielipiteitä. Ei ole valovuotoa ollut enää vuosikausiin? Mitä olet vetänyt saanko kysyä? :D

        Uusissa tietokonemonitoreissa ovat käyttäjät valittaneet valovuodosta, Omassa 1300 euron läppärissäni led paneelilla ilmaantuu valovuotoja ja tämä on päälle vuoden vanha. Mustan taso aivan järkyttävän huono.

        Pistin vähän aikaa sitten kaksi korealaista älypuhelinta rinnakkain. Galaxy s4 ja lg g2. Samsungissa full hd oled näyttö ja lg 2:sessa full hd ips lcd näyttö. Samsung toistaa värit paljon mallikkaammin ja musta on todella mustaa. LG:n lcd näyttää roskalta sen verralla vaikka lg onkin ainut lcd näyttöni missä ei ole valovuotoa.

        Katoppa tämä video missä led ja oled televisiot rinnakkain. Kumpi näyttää paremmalta ja entä mustan taso?

        https://www.youtube.com/watch?v=G2viiPwA_FQ

        Sinähän se ihme sälli olet, itse väität hölynpölyä nyky leditelkuista ja kiellät plasman faktat että kuva palaa edelleen, uusissa 1500-2000€ plasmoissakin, ja muuten ihan pysyvästi luultavasti, kokeiltu ei olla josko se vuorokauden rullaus pyyhkimisellä lähtisi kuva selkenemään.


      • Plasmakuva palaa.
        joku pakkomiellekö? kirjoitti:

        Kukaan sinulta kysynyt. Klo 12.59 kirjoittaneelta vastausta odotetaan.

        Ja sinulle: Ne LCD-tv:t sisältävät todellakin edelleen valovuotoa ja mustan taso on huono. Harva kalliimpi malli voi olla siinä OK, mutta ei yllä plasma-tv:n tasolle, koska plasmassa jokaista pikseliä ohjataan erikseen ja ne voidaan siis erikseen myös sammuttaakin, jolloin mustakin on mustaa.

        Tiedän eräät vanhukset, jotka katsovat Panasonicin plasma-tv:stä YLE-teeman ohjelmaa, jossa kuuluu radio ja kuvana on tulevien ohjelmien esittelyä. Eli todellakin sellaista, jossa on pysyvää kuvaa. Mutta eipä heilläkään ole plasma-tv:n kuva mitään palanut eikä heidän tv:ssä edes ole mitään pyyhintää valikoissa, joten ihan höpöä tv-käytössä kuvan palaminen.

        Olen sinulle vastannut jo useat kerrat ja sinun kanssa kinaaminen ei johda mihinkään, sinulla on omat vääristyneet ja puolueelliset mielipiteet, minulla ne on aina puolueettomat, kerron vain miten asiat on.
        Sanoin jo että olen sanonut sitten miten asiat on, ylempänä ja se ei ole minun harmi.


      • joku pakkomiellekö?
        Plasmakuva palaa. kirjoitti:

        Olen sinulle vastannut jo useat kerrat ja sinun kanssa kinaaminen ei johda mihinkään, sinulla on omat vääristyneet ja puolueelliset mielipiteet, minulla ne on aina puolueettomat, kerron vain miten asiat on.
        Sanoin jo että olen sanonut sitten miten asiat on, ylempänä ja se ei ole minun harmi.

        Miten sinä väität, että plasma-tv:n kuva palaa, kun en ainakaan minä tiedä ketään, jolla se on palanut. Se ei ole palanut minulla eikä kavereillakaan. Jotkut heistä olivat ostaneet plasma-tv:n jo aikoja sitten ennen Full-HD ja digi-tv-aikaa ja nyt on menossa jo toinen, joissa digivirittimiä, Full-HD:ta, ym. nykyään tarpeellista. Eivät tietenkään olisi ostaneet uutta, jos kuva olisi palanut.

        Väitteesi on siis täysin väärä. Plasma-tv:n kuva EI ole pala. Tietysti jos laitat sen info-screenikäyttöön, niin saat varmaankin "poltettua" siihen kuvan, mutta kuka hullu hankkii plasma-tv:n muuhun kuin tv-käyttöön.

        Sinä saat toki olla tyytyväinen Samsungin LCD-televisioosi, jos et näe siitä valovuotoa etkä mustan sävyjen näkymistä harmaana. Katsot tv:täsi valot päällä, niin et huomaa mitään.


      • pelihullu121
        Plasmakuva palaa. kirjoitti:

        Sinähän se ihme sälli olet, itse väität hölynpölyä nyky leditelkuista ja kiellät plasman faktat että kuva palaa edelleen, uusissa 1500-2000€ plasmoissakin, ja muuten ihan pysyvästi luultavasti, kokeiltu ei olla josko se vuorokauden rullaus pyyhkimisellä lähtisi kuva selkenemään.

        Mistä sinä sen tiedät saanko kysyä? :D

        Verkkokaupassa kun vielä oli panan, samsungin ja lg:n plasmoja myynnissä niin kukaan ostaneista ei valittanut kuvan kiinni palamisesta. Ledin töllöjen valovuodosta löytyy vielä nykyäänkin valituksia. Minä löydän omista ledi laitteistani ja nämä ovat vain päälle vuoden vanhoja.

        Sinä puhut suoraan sanoen täysin paskaa ja ummistat silmäsi faktoilta. Intät ja intät kiinnipalamisesta kun kuvanlaadussa et voi lcd ledi roskien puolesta puhua. Anteeksi on se lcd hyvä siis jos sitä ei verrata plasmaan saatikka oled töllöön.

        Elä pikku illuusiosas lcd:n ylivertaisuudesta. Tuntuu se mahdollinen kallis led telkkus hitusen paremmalta. Minua ei kiinnosta jos olet huonompaan tekniikkaan rahan laittanu. Minua se taas kaduttaa omien ostojen kohdalla.


      • Plasmakuva palaa.
        pelihullu121 kirjoitti:

        Mistä sinä sen tiedät saanko kysyä? :D

        Verkkokaupassa kun vielä oli panan, samsungin ja lg:n plasmoja myynnissä niin kukaan ostaneista ei valittanut kuvan kiinni palamisesta. Ledin töllöjen valovuodosta löytyy vielä nykyäänkin valituksia. Minä löydän omista ledi laitteistani ja nämä ovat vain päälle vuoden vanhoja.

        Sinä puhut suoraan sanoen täysin paskaa ja ummistat silmäsi faktoilta. Intät ja intät kiinnipalamisesta kun kuvanlaadussa et voi lcd ledi roskien puolesta puhua. Anteeksi on se lcd hyvä siis jos sitä ei verrata plasmaan saatikka oled töllöön.

        Elä pikku illuusiosas lcd:n ylivertaisuudesta. Tuntuu se mahdollinen kallis led telkkus hitusen paremmalta. Minua ei kiinnosta jos olet huonompaan tekniikkaan rahan laittanu. Minua se taas kaduttaa omien ostojen kohdalla.

        Kokemuksesta, mistä sinä olet saanut päähäsi leditelkkareiden " valovuodot" yms. mistä horiset?


      • Plasmakuva palaa
        joku pakkomiellekö? kirjoitti:

        Miten sinä väität, että plasma-tv:n kuva palaa, kun en ainakaan minä tiedä ketään, jolla se on palanut. Se ei ole palanut minulla eikä kavereillakaan. Jotkut heistä olivat ostaneet plasma-tv:n jo aikoja sitten ennen Full-HD ja digi-tv-aikaa ja nyt on menossa jo toinen, joissa digivirittimiä, Full-HD:ta, ym. nykyään tarpeellista. Eivät tietenkään olisi ostaneet uutta, jos kuva olisi palanut.

        Väitteesi on siis täysin väärä. Plasma-tv:n kuva EI ole pala. Tietysti jos laitat sen info-screenikäyttöön, niin saat varmaankin "poltettua" siihen kuvan, mutta kuka hullu hankkii plasma-tv:n muuhun kuin tv-käyttöön.

        Sinä saat toki olla tyytyväinen Samsungin LCD-televisioosi, jos et näe siitä valovuotoa etkä mustan sävyjen näkymistä harmaana. Katsot tv:täsi valot päällä, niin et huomaa mitään.

        Googleta jos et muuten usko, mulla on kokemusta.


      • pelihullu1
        Plasmakuva palaa. kirjoitti:

        Kokemuksesta, mistä sinä olet saanut päähäsi leditelkkareiden " valovuodot" yms. mistä horiset?

        https://www.google.fi/search?q=led tv light bleed&es_sm=122&biw=1280&bih=647&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=UTiTVOCrNuLOyQPZyoH4DQ&ved=0CAYQ_AUoAQ#facrc=_&imgdii=_&imgrc=CmZ5wCXucb4m9M:;yGcrxIwq522J5M;http://i862.photobucket.com/albums/ab190/masww/kaskus/spot.jpg;http://www.reddit.com/r/ipad/comments/26r4rl/can_you_exchange_an_ipad_for_backlight_bleed_i/;640;480

        Siinä on valovuotoa. Taustavalo puskee läpi. Sama homma läppärissäni sekä tietokonemonitoreissa. Oikein hyvää tekniikkaa...

        Monest valmistajat eivät tee nuille valovuodoille mitään jos niitä ilmaantuu televisiossa. Esimerkiksi samsung. Ne ovat ominaisuuksia ja toimivat kuten pitää :D Netistä löytyy monilta kokemusta.

        Nuistahan ei onnekkaiden plasman omistajien tarvi kärsiä ;) Ei edes kiinnipalamisista koska nuita ei uusimmissa plasmoissa ole.


      • Plasmakuva palaa.
        pelihullu1 kirjoitti:

        https://www.google.fi/search?q=led tv light bleed&es_sm=122&biw=1280&bih=647&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=UTiTVOCrNuLOyQPZyoH4DQ&ved=0CAYQ_AUoAQ#facrc=_&imgdii=_&imgrc=CmZ5wCXucb4m9M:;yGcrxIwq522J5M;http://i862.photobucket.com/albums/ab190/masww/kaskus/spot.jpg;http://www.reddit.com/r/ipad/comments/26r4rl/can_you_exchange_an_ipad_for_backlight_bleed_i/;640;480

        Siinä on valovuotoa. Taustavalo puskee läpi. Sama homma läppärissäni sekä tietokonemonitoreissa. Oikein hyvää tekniikkaa...

        Monest valmistajat eivät tee nuille valovuodoille mitään jos niitä ilmaantuu televisiossa. Esimerkiksi samsung. Ne ovat ominaisuuksia ja toimivat kuten pitää :D Netistä löytyy monilta kokemusta.

        Nuistahan ei onnekkaiden plasman omistajien tarvi kärsiä ;) Ei edes kiinnipalamisista koska nuita ei uusimmissa plasmoissa ole.

        Katsele myös tuota samalla kun opiskelet.
        http://www.the-home-cinema-guide.com/plasma-tv-problems.html#axzz3MHxbsoEY


      • tumms
        Plasmakuva palaa. kirjoitti:

        Plasmoissa vaan palaa kuva kiinni ja ei lähde välttämättä pois edes 24 tunniksi jättämällä kuvanpyyhkimistoimintoa päälle.
        Kuvanlaatu on plasmoissa hyvä ja syvä, koskaan en ole muuta sanonutkaan, leditelkkareissa on nykyään todella kirkas ja hyvä kuva myös eikä niissä ole valovuotoja vaikka eräs pelihullu1 nimimerkki väittääkin sellaista.

        Täällä erä pelihullu1 nimimerkki kertoo valheitaan ja yrittää väittää ettei plasmoissa kuva palaisi kiinni, asian saa itse kokeilla jos ei usko puheitani, mun rahoistahan ja hermoista se ei ole pois.
        Sanokaa minun sanoneen.

        ei muuten pala....on ollut v2007 lähtien ja pois en vaiha...ennenkuin on pakko , kun ei enää vissiin tehdä. Tosin mun onkin pioneer joka pesee nämä uudetkin mennen tullen.


      • pötypuhetta
        Plasmakuva palaa. kirjoitti:

        Plasmoissa vaan palaa kuva kiinni ja ei lähde välttämättä pois edes 24 tunniksi jättämällä kuvanpyyhkimistoimintoa päälle.
        Kuvanlaatu on plasmoissa hyvä ja syvä, koskaan en ole muuta sanonutkaan, leditelkkareissa on nykyään todella kirkas ja hyvä kuva myös eikä niissä ole valovuotoja vaikka eräs pelihullu1 nimimerkki väittääkin sellaista.

        Täällä erä pelihullu1 nimimerkki kertoo valheitaan ja yrittää väittää ettei plasmoissa kuva palaisi kiinni, asian saa itse kokeilla jos ei usko puheitani, mun rahoistahan ja hermoista se ei ole pois.
        Sanokaa minun sanoneen.

        Minulla on kahdeksan vuotta sitten Gigantista ostettu Samsung plasma 50". Vielä ei ole merkkiäkään että kuva palaisi kiinni. Milloin tällaisen ilmiön pitäisi tapahtua? Juttusi vaikuttaa umpiskeidalta.


      • pötypuhetta kirjoitti:

        Minulla on kahdeksan vuotta sitten Gigantista ostettu Samsung plasma 50". Vielä ei ole merkkiäkään että kuva palaisi kiinni. Milloin tällaisen ilmiön pitäisi tapahtua? Juttusi vaikuttaa umpiskeidalta.

        Tuon takia nostit ikivahan keskustelun ja tuhlasit muiden aikaa.


    • pelihullu1

      Hups, ei ihan nuin halpa plasma. :) Siis 550 euron hintaan :)

    • maino plasma-tv

      Vaikka tuo nimimerkki "plasma palaa" väittää jatkuvasti (jankuttaa), ettei kenenkään pidä ostaa tai käyttää plasma-tv:tä, niin kyllä plasma-tv on silti oikein hyvä paremman kuvan ansiosta eikä se normaalissa tv-käytössä ole ongelmallinen. Ja kyllä aika monella on varaa maksaa isommasta sähkölaskusta 1-3 euroa/kk enemmän, kun saa sitten hyvän kuvan, jota voi katsoa pimeässäkin huoneessa. Ei ole valovuotoa eikä musta näy harmaana kuten käy LCD-tv:n kanssa. Sama myös LCD-televisiossa, jossa on LED-taustavalo. Sitten OLED on eri asia kuin LCD, koska myös OLED:ssa pikseleitä ohjataan yksitellen plasma-tv:n tapaan.

      • Plasmakuva palaa.

        Enhän minä sellaistakaan ole väittänyt koskaa että kenenkään ei pitäisi ostaa plasmaa, valettahan tuo on mitä väität.
        Ylempänä jo olen sanonut että se ei ole minun lompakostani pois eikä v.tutuksesta.


      • pelihullu1
        Plasmakuva palaa. kirjoitti:

        Enhän minä sellaistakaan ole väittänyt koskaa että kenenkään ei pitäisi ostaa plasmaa, valettahan tuo on mitä väität.
        Ylempänä jo olen sanonut että se ei ole minun lompakostani pois eikä v.tutuksesta.

        Jos moni henkilö täällä, sekä nettikauppojen arvostelijoista ei koe plasman kiinnipalamista niin mikä tarve sinulla on sitä plasman kiinnipalamista absoluuttisena totuutena inttää?

        Miltä vuodelta se sinun plasmasi oli jos nyt koskaan olet sellaista? Tiedä kannattaako kysyä kun sinulta nuita puoleellisia "totuuksia" suusta tulee.


      • Plasmakuva palaa.
        pelihullu1 kirjoitti:

        Jos moni henkilö täällä, sekä nettikauppojen arvostelijoista ei koe plasman kiinnipalamista niin mikä tarve sinulla on sitä plasman kiinnipalamista absoluuttisena totuutena inttää?

        Miltä vuodelta se sinun plasmasi oli jos nyt koskaan olet sellaista? Tiedä kannattaako kysyä kun sinulta nuita puoleellisia "totuuksia" suusta tulee.

        Ihan sama tarve kuin sinulla leditelkkareiden muka valovuodoista on inttää.
        Saanhan minä sanoa totuuden, en sentään valehtele niinkuin jotkut.


      • Plasmakuva palaa.
        pelihullu1 kirjoitti:

        Jos moni henkilö täällä, sekä nettikauppojen arvostelijoista ei koe plasman kiinnipalamista niin mikä tarve sinulla on sitä plasman kiinnipalamista absoluuttisena totuutena inttää?

        Miltä vuodelta se sinun plasmasi oli jos nyt koskaan olet sellaista? Tiedä kannattaako kysyä kun sinulta nuita puoleellisia "totuuksia" suusta tulee.

        Eikä minulla ole plasmaa, mitta kavereilla on, olisikohan about, kolme vuotta ja Samsungin aikansa huippua oli.


      • pelihullu1
        Plasmakuva palaa. kirjoitti:

        Ihan sama tarve kuin sinulla leditelkkareiden muka valovuodoista on inttää.
        Saanhan minä sanoa totuuden, en sentään valehtele niinkuin jotkut.

        Sinä olet omistanut vanhan plasman ja kokenut kiinnipalamista. Nyt käyt ikuista inttämis sotaasi jopa uusimpia plasmoja vastaan. Siksi et minulle voinut kertoa sen vanhan plasmasi vuosilukua. Olet sitäpaitsi täydellisen tietämätön lcd televisioiden valovuodosta mistä löytyy useampaa juttua mitä arvata saattaa.

        Nyt kun olet todistanut tietämättömyytesi ja sen että olet pihalla kuin lumiukko niin voit
        tuota valovuoto asiaa googlettaa ja sivistää itseäsi. Sinun kanssasi ei keskustelua tarvi siihen asti jatkaa.


      • Plasmakuva palaa.
        pelihullu1 kirjoitti:

        Sinä olet omistanut vanhan plasman ja kokenut kiinnipalamista. Nyt käyt ikuista inttämis sotaasi jopa uusimpia plasmoja vastaan. Siksi et minulle voinut kertoa sen vanhan plasmasi vuosilukua. Olet sitäpaitsi täydellisen tietämätön lcd televisioiden valovuodosta mistä löytyy useampaa juttua mitä arvata saattaa.

        Nyt kun olet todistanut tietämättömyytesi ja sen että olet pihalla kuin lumiukko niin voit
        tuota valovuoto asiaa googlettaa ja sivistää itseäsi. Sinun kanssasi ei keskustelua tarvi siihen asti jatkaa.

        Miksi ohitat viestit ja jätät kirjoitukseni lukematta väittäen taas ihan mitä sattuu?
        Tuossa alla sanoin että EN OMISTA PLASMAA!
        En koskaan ole myöskaan haukkunut plasmaa, olen kehunut kuvanlaatua, en ole puolueellinen kuten sinä vaan puolueeton joten myös kerron ongelmat ja että ledit on nylyään kehittynyt.

        Nyt kun olet todistanut tietämättömyytesi että olet plasmoista ja ledeistä varsinkin pihalla kuin lumiukko niin voisitko jo lopettaa inttämisen.
        Sinun kanssasi ei koskaan ole voinut keskustella kun menee inttämiseksi, kuten totesin jo ylempänäkin.

        Googleta hyvänen aika että tiedät mitä on plasmatekniikka ja minkälaisia nyky ledit on, plasmoissa on aina ollut ja tulee aina olemaan kuvan palamis ongelmia.

        Miksi aloittajalle ei saisi kertoa faktoja vaan pitäisi olla hiljaa, aivan kuten myyjät useissa liikkeissä jättää oleelliset asiat kertomatta,moletkohan myyjä?


      • Plasmakuva palaa.
        pelihullu1 kirjoitti:

        Sinä olet omistanut vanhan plasman ja kokenut kiinnipalamista. Nyt käyt ikuista inttämis sotaasi jopa uusimpia plasmoja vastaan. Siksi et minulle voinut kertoa sen vanhan plasmasi vuosilukua. Olet sitäpaitsi täydellisen tietämätön lcd televisioiden valovuodosta mistä löytyy useampaa juttua mitä arvata saattaa.

        Nyt kun olet todistanut tietämättömyytesi ja sen että olet pihalla kuin lumiukko niin voit
        tuota valovuoto asiaa googlettaa ja sivistää itseäsi. Sinun kanssasi ei keskustelua tarvi siihen asti jatkaa.

        Vielä sellainen että voitko muka vakavalla naamalla väittää / antaa jollekin 100% takuun siitä että plasmoissa ei jää haamukuvaa ja että se haamukuvanei koskaan voi jättää kiinteää haamukuvaa, eli polttaa kuvaan vaikka tekstiä tai 4:3 jättämiä raameja?


      • joku pakkomielle?
        Plasmakuva palaa. kirjoitti:

        Vielä sellainen että voitko muka vakavalla naamalla väittää / antaa jollekin 100% takuun siitä että plasmoissa ei jää haamukuvaa ja että se haamukuvanei koskaan voi jättää kiinteää haamukuvaa, eli polttaa kuvaan vaikka tekstiä tai 4:3 jättämiä raameja?

        Halloo, sinä olet väittänyt minua valehtelijaksi, kun olen kertonut, ettei plasma-tv:ni kuva ole palanut ja etten ole edes joutunut käyttämään kuvanpyyhkimistoimintoja.

        Näin todellakin on, kuvaan ei ole palanut mitään, ei edes 4:3-muotoisia elokuvia katsoessa (joita katson mustalla sivupalkeilla, en edes käytä vaaleita sivupalkkeja).

        Hankin reilu vuosi sitten sen plasma-tv:ni (vielä kun niitä sai kaupasta) täällä olleiden keskustelujen ansiosta ja nähtyäni, ettei kavereillakaan eikä edes kasikymppisillä vanhuksilla ole ollut ongelmia. Ja ne vanhukset eivät todellakaan tiedä plasma-tv-tekniikasta, ostivat kun saivat hyväkuvaisen tv:n, joka sopi leveään katseluhuoneeseen (kuva ei haalistu sivumpaa katsottaessa). Katsovat aamuisin jopa radioäänen takia Yle Teeman Teematietoa-kuvaa, jossa on pysyvää tekstiä ja kuvaa, eikä kuva ole edes silloin palanut ruutuun.

        En todellakaan valehtele, kun sanon, ettei kuvan kanssa ole ollut mitään ongelmaa.

        Miksi sinä jankuta ja väität minua valehtelijaksi? Enkö saa uskoa omiin silmiini?


      • Plamakuva palaa.
        joku pakkomielle? kirjoitti:

        Halloo, sinä olet väittänyt minua valehtelijaksi, kun olen kertonut, ettei plasma-tv:ni kuva ole palanut ja etten ole edes joutunut käyttämään kuvanpyyhkimistoimintoja.

        Näin todellakin on, kuvaan ei ole palanut mitään, ei edes 4:3-muotoisia elokuvia katsoessa (joita katson mustalla sivupalkeilla, en edes käytä vaaleita sivupalkkeja).

        Hankin reilu vuosi sitten sen plasma-tv:ni (vielä kun niitä sai kaupasta) täällä olleiden keskustelujen ansiosta ja nähtyäni, ettei kavereillakaan eikä edes kasikymppisillä vanhuksilla ole ollut ongelmia. Ja ne vanhukset eivät todellakaan tiedä plasma-tv-tekniikasta, ostivat kun saivat hyväkuvaisen tv:n, joka sopi leveään katseluhuoneeseen (kuva ei haalistu sivumpaa katsottaessa). Katsovat aamuisin jopa radioäänen takia Yle Teeman Teematietoa-kuvaa, jossa on pysyvää tekstiä ja kuvaa, eikä kuva ole edes silloin palanut ruutuun.

        En todellakaan valehtele, kun sanon, ettei kuvan kanssa ole ollut mitään ongelmaa.

        Miksi sinä jankuta ja väität minua valehtelijaksi? Enkö saa uskoa omiin silmiini?

        Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, onko tuttua?


      • Plasmakuva palaa.
        joku pakkomielle? kirjoitti:

        Halloo, sinä olet väittänyt minua valehtelijaksi, kun olen kertonut, ettei plasma-tv:ni kuva ole palanut ja etten ole edes joutunut käyttämään kuvanpyyhkimistoimintoja.

        Näin todellakin on, kuvaan ei ole palanut mitään, ei edes 4:3-muotoisia elokuvia katsoessa (joita katson mustalla sivupalkeilla, en edes käytä vaaleita sivupalkkeja).

        Hankin reilu vuosi sitten sen plasma-tv:ni (vielä kun niitä sai kaupasta) täällä olleiden keskustelujen ansiosta ja nähtyäni, ettei kavereillakaan eikä edes kasikymppisillä vanhuksilla ole ollut ongelmia. Ja ne vanhukset eivät todellakaan tiedä plasma-tv-tekniikasta, ostivat kun saivat hyväkuvaisen tv:n, joka sopi leveään katseluhuoneeseen (kuva ei haalistu sivumpaa katsottaessa). Katsovat aamuisin jopa radioäänen takia Yle Teeman Teematietoa-kuvaa, jossa on pysyvää tekstiä ja kuvaa, eikä kuva ole edes silloin palanut ruutuun.

        En todellakaan valehtele, kun sanon, ettei kuvan kanssa ole ollut mitään ongelmaa.

        Miksi sinä jankuta ja väität minua valehtelijaksi? Enkö saa uskoa omiin silmiini?

        En minäkään valehtele ja en todellakaan ole pihalla kuin lumiukko, otappa se näytönsäästäjä pois päältä ja pidä pysäytyskuvaa paikallaan plasmassasi, vaikka 4:3 kuvaa.


      • Plasmakuva palaa.
        joku pakkomielle? kirjoitti:

        Halloo, sinä olet väittänyt minua valehtelijaksi, kun olen kertonut, ettei plasma-tv:ni kuva ole palanut ja etten ole edes joutunut käyttämään kuvanpyyhkimistoimintoja.

        Näin todellakin on, kuvaan ei ole palanut mitään, ei edes 4:3-muotoisia elokuvia katsoessa (joita katson mustalla sivupalkeilla, en edes käytä vaaleita sivupalkkeja).

        Hankin reilu vuosi sitten sen plasma-tv:ni (vielä kun niitä sai kaupasta) täällä olleiden keskustelujen ansiosta ja nähtyäni, ettei kavereillakaan eikä edes kasikymppisillä vanhuksilla ole ollut ongelmia. Ja ne vanhukset eivät todellakaan tiedä plasma-tv-tekniikasta, ostivat kun saivat hyväkuvaisen tv:n, joka sopi leveään katseluhuoneeseen (kuva ei haalistu sivumpaa katsottaessa). Katsovat aamuisin jopa radioäänen takia Yle Teeman Teematietoa-kuvaa, jossa on pysyvää tekstiä ja kuvaa, eikä kuva ole edes silloin palanut ruutuun.

        En todellakaan valehtele, kun sanon, ettei kuvan kanssa ole ollut mitään ongelmaa.

        Miksi sinä jankuta ja väität minua valehtelijaksi? Enkö saa uskoa omiin silmiini?

        Voelä lisään tuohon valehommaan että lueppa tuolta, jos et ole sama tyyppi niin miksi yleensä sekaannut viesteihin?
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11955182/#comment-75326886

        Myös muita viestejä löytyy.
        Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.


      • joku pakkomielle?
        Plasmakuva palaa. kirjoitti:

        En minäkään valehtele ja en todellakaan ole pihalla kuin lumiukko, otappa se näytönsäästäjä pois päältä ja pidä pysäytyskuvaa paikallaan plasmassasi, vaikka 4:3 kuvaa.

        En nyt ymmärrä, miksi sinä yrität edelleen väittää, että plasma-tv:ssäni on palanut tai palaa kuva ruutuun. Kyllä sen itse huomaisin, sillä olen tarkka television kuvasta ja siksi plasma-tv:n ostinkin kärvistelyäni ensin LCD-television kanssa.

        Ja miten ne kasikymppiset vanhuksetkaan ovat oikein voineet pärjätä plaasma-tv:nsä kanssa jo useamman vuoden, kun kuvan pitäisi palaa koko ajan ruutuun ihan vähästä. Eivät mokomat edes tiedä koko ongelmasta. Ehkä se on sitten pelastanut heidät? Miten selität asian?

        On pysäytyskuvaakin laitettu digiboksista muutaman kerran jonnekin lähtiessä (tai teksti-tv:tä tai tv:n omaa valikkoa) ja unohdettu sitten, että on oltu katsomassa tv:tä, mutta ei siitä yhtään mitään ongelmaa ole ollut. TV:n ääreen palatessa sitten on huomattu, että siinä on näytönsäästäjä päällä samalla tavalla kuin jos tietokoneen äärestä poistuu pitkäksi aikaa, niin ruudulla pyörii jotain. Eli ei ongelmaa.


      • Plasmakuva palaa.
        joku pakkomielle? kirjoitti:

        En nyt ymmärrä, miksi sinä yrität edelleen väittää, että plasma-tv:ssäni on palanut tai palaa kuva ruutuun. Kyllä sen itse huomaisin, sillä olen tarkka television kuvasta ja siksi plasma-tv:n ostinkin kärvistelyäni ensin LCD-television kanssa.

        Ja miten ne kasikymppiset vanhuksetkaan ovat oikein voineet pärjätä plaasma-tv:nsä kanssa jo useamman vuoden, kun kuvan pitäisi palaa koko ajan ruutuun ihan vähästä. Eivät mokomat edes tiedä koko ongelmasta. Ehkä se on sitten pelastanut heidät? Miten selität asian?

        On pysäytyskuvaakin laitettu digiboksista muutaman kerran jonnekin lähtiessä (tai teksti-tv:tä tai tv:n omaa valikkoa) ja unohdettu sitten, että on oltu katsomassa tv:tä, mutta ei siitä yhtään mitään ongelmaa ole ollut. TV:n ääreen palatessa sitten on huomattu, että siinä on näytönsäästäjä päällä samalla tavalla kuin jos tietokoneen äärestä poistuu pitkäksi aikaa, niin ruudulla pyörii jotain. Eli ei ongelmaa.

        Täällä taitaa monet eri nimimerkeillä keskustella joten menee vähän miten sattuu nämä viestit ja ei aina ole varma kelle edes puhuu, kaikki voisi opetella pitämään sen saman nimimerkin aina ketjussa jossa keskustelee.

        En minä ole sanonut että sinulla olisi palanut kuva, mutta plasmoissa on tuo vaiva ollut aina ja tulee olemaan aina että kuva jättää haamukuvan joka myös saattaa palaa kiinni pysyvästikin.
        Sen ei pitäisi olla mikään salaisuus, vaikka täällä jotkut kovasti yrittää asiaa salailla.

        En millään jaksaisi taas jankuttaa kanssasi, tai kenenkään muunkaan kanssa, jos olet tyytyväinen telkkuusi niin ole, se ei ole minun asia.


      • päivitäpä tietosi
        Plasmakuva palaa. kirjoitti:

        Täällä taitaa monet eri nimimerkeillä keskustella joten menee vähän miten sattuu nämä viestit ja ei aina ole varma kelle edes puhuu, kaikki voisi opetella pitämään sen saman nimimerkin aina ketjussa jossa keskustelee.

        En minä ole sanonut että sinulla olisi palanut kuva, mutta plasmoissa on tuo vaiva ollut aina ja tulee olemaan aina että kuva jättää haamukuvan joka myös saattaa palaa kiinni pysyvästikin.
        Sen ei pitäisi olla mikään salaisuus, vaikka täällä jotkut kovasti yrittää asiaa salailla.

        En millään jaksaisi taas jankuttaa kanssasi, tai kenenkään muunkaan kanssa, jos olet tyytyväinen telkkuusi niin ole, se ei ole minun asia.

        Ei kun sinä olet väittänyt, että teki mitä tahansa, niin kuva palaa ja olet väittänyt, että minunkin tv:ssä olisi kuva palanut vaikka en sellaista ole tarkkana ihmisenä huomannut. Eli olet väittänyt minua valehtelijaksi, kun kerron ettei kuva ole palanut tv-ruudulleni.

        Minä toistan nyt taas, etten edes tiedä ketään, jolla olisi plasma-tv:n kuva palanut. Ei ole palanut minulla, ei elokuvaharrastajilla, eikä edes kasikymppisillä vanhuksilla, jotka käyttävät tv:tään miten sattuu (esim. Teematiedon katsominen aamuisin radio-ohjelman kuuntelun takia).

        Siis plasma-tv:hen kuva ei todellakaan pala herkästi, joten sinun on turha sitä sanomaa jankuttaa elämäntehtävänäsi. Jos asia niin on ollut kymmenen vuotta sitten, niin päivitäpä tietosi. Sinun pitää muuttaa sitä sanomaasi niin, että väärällä käytöllä voi palaa. Sama ongelmahan on OLED-tv:ssäkin mahdollinen, jos joku logo on ruudussa useita päiviä kuten jollain messuilla voisi olla.


      • tyhmää trollata
        Plasmakuva palaa. kirjoitti:

        Täällä taitaa monet eri nimimerkeillä keskustella joten menee vähän miten sattuu nämä viestit ja ei aina ole varma kelle edes puhuu, kaikki voisi opetella pitämään sen saman nimimerkin aina ketjussa jossa keskustelee.

        En minä ole sanonut että sinulla olisi palanut kuva, mutta plasmoissa on tuo vaiva ollut aina ja tulee olemaan aina että kuva jättää haamukuvan joka myös saattaa palaa kiinni pysyvästikin.
        Sen ei pitäisi olla mikään salaisuus, vaikka täällä jotkut kovasti yrittää asiaa salailla.

        En millään jaksaisi taas jankuttaa kanssasi, tai kenenkään muunkaan kanssa, jos olet tyytyväinen telkkuusi niin ole, se ei ole minun asia.

        Ja kun joku kysyy täällä, minkä tv:n hän ostaisi ja laittaa linkin muutamaan LCD-tv-malliin, niin sitten kirjoitat että osta mikä tahansa noista kunhan et osta plasma-tv:tä kun niiden kuva palaa ruutuun.

        Miksi trollaat tuolla tavalla? Selitä! Niin kuin se olisi elämäntehtäväsi julistaa sanomaa. Niin kuin joku muka kaipaisi sinulta tuota kommenttia, kun miettii, minkä LCD-tv:n on ostamassa. Yrität ihan tarkoituksella siinä haastaa riitaa.


      • Plasmakuva palaa.
        päivitäpä tietosi kirjoitti:

        Ei kun sinä olet väittänyt, että teki mitä tahansa, niin kuva palaa ja olet väittänyt, että minunkin tv:ssä olisi kuva palanut vaikka en sellaista ole tarkkana ihmisenä huomannut. Eli olet väittänyt minua valehtelijaksi, kun kerron ettei kuva ole palanut tv-ruudulleni.

        Minä toistan nyt taas, etten edes tiedä ketään, jolla olisi plasma-tv:n kuva palanut. Ei ole palanut minulla, ei elokuvaharrastajilla, eikä edes kasikymppisillä vanhuksilla, jotka käyttävät tv:tään miten sattuu (esim. Teematiedon katsominen aamuisin radio-ohjelman kuuntelun takia).

        Siis plasma-tv:hen kuva ei todellakaan pala herkästi, joten sinun on turha sitä sanomaa jankuttaa elämäntehtävänäsi. Jos asia niin on ollut kymmenen vuotta sitten, niin päivitäpä tietosi. Sinun pitää muuttaa sitä sanomaasi niin, että väärällä käytöllä voi palaa. Sama ongelmahan on OLED-tv:ssäkin mahdollinen, jos joku logo on ruudussa useita päiviä kuten jollain messuilla voisi olla.

        Voit varmaankin näyttää kohdan jossa olen väittänyt sinulla palaneen kuvan ruudullesi, muutenhan tuo on silkaa valetta.

        Googleta niin tiedät että ihmisillä on palanut kuva ja plasmakuva todellakin palaa herkästi.
        Mikä pakkomielle sulla on vaihdella nimimerkkiä ja inttää päivän selvistä asioista?


      • Plasmakuva palaa.
        tyhmää trollata kirjoitti:

        Ja kun joku kysyy täällä, minkä tv:n hän ostaisi ja laittaa linkin muutamaan LCD-tv-malliin, niin sitten kirjoitat että osta mikä tahansa noista kunhan et osta plasma-tv:tä kun niiden kuva palaa ruutuun.

        Miksi trollaat tuolla tavalla? Selitä! Niin kuin se olisi elämäntehtäväsi julistaa sanomaa. Niin kuin joku muka kaipaisi sinulta tuota kommenttia, kun miettii, minkä LCD-tv:n on ostamassa. Yrität ihan tarkoituksella siinä haastaa riitaa.

        Enhän minä trollaa, sanoohan täällä porukka juuri että lcd olisi valovuotoja jne. vikoja mitkä ei pidä paikkaansa.
        Pitäisikö valehdella ja olla kertomatta faktoja?

        Heitin yhden ainoan kommentin ja siitä taas alettiin jauhamaan, minä en aloittanut taaskaan.


      • pelihullu1
        Plasmakuva palaa. kirjoitti:

        Enhän minä trollaa, sanoohan täällä porukka juuri että lcd olisi valovuotoja jne. vikoja mitkä ei pidä paikkaansa.
        Pitäisikö valehdella ja olla kertomatta faktoja?

        Heitin yhden ainoan kommentin ja siitä taas alettiin jauhamaan, minä en aloittanut taaskaan.

        Minä olen varmasti nähnyt enemmän valovuotoisia lcd näyttöjä kuin sinä olet ikinä nähnyt kiinnipalaneita plasmoja. Edelleen on myynnissä lcd näyttöjä joiden musta ei ole ikipäivänä mustaa nähnytkään. Huomasin jo tästäkin että sinä et ole näytöistä perillä pätkääkään koska et tunnusta lcd televisioiden valovuoto ongelmia.

        Plasmassa on mahdollista edelleenkin että näytössä kuva palaa kiinni. Kukaan ei muuta ole täällä väittänyt. Ongelma on siinä että sinä väität sen olevan väistämätöntä kun plasman ostaa ja huutelet täällä sitä totuutena mikä ei pidä paikkaansa.

        Plasman kiinnipalaminen uusimmilla tätä tekniikka edustavilla telkuilla on todella minimaalinen. Olet lukenut varmasti ihmisten kokemuksia joilla tätä ongelmaa ei ole. Silmäthän sinä suljet tältäkin. Hauskinta vielä tässä sinun sodassasi on että ainoat tyypit näköjään joilla se plasma on palanut ovat sinun kaverisi. Silti tämä koskettaa sinua niin paljon :D

        Syy miksi en ala plasman huonoa mahdollisuutta kiinnipalamiseen enää luettelemaan on se että tämä on kirjoitettu sinulle monet kerran toisissa topiikeissa. Kyllä olen käynyt lukemassa muitakin sinun jankuttamisiasi muissakin aiheissa ja sinulle kaikki uppoaa huonommin perille kuin himouskovaiselle evoluutioteoriat.

        Sinä saat minun puolestani olla peppukipeä plasman kuvanlaadullisesta paremmuudesta verrattuna lcd/led telkkuihin. Oled televisiot tulevat vielä nostamaan tätä standardia ylöspäin ja lediä voivat ostaa ne kuluttajat jotka eivät paremmasta tiedä. Sinä voit foliohattu päässä huudella kiinnipalamisesta mutta kaikki jotka enemmän televisiotekniikasta tietävät tunnustavat plasman/oledin paremmaksi kuvanlaadun suhteen.

        Hyvää päivänjatkoa ja samoin joulua. :) Jätän sinut trollailemaan lisää.


      • Plasmakuva palaa.
        pelihullu1 kirjoitti:

        Minä olen varmasti nähnyt enemmän valovuotoisia lcd näyttöjä kuin sinä olet ikinä nähnyt kiinnipalaneita plasmoja. Edelleen on myynnissä lcd näyttöjä joiden musta ei ole ikipäivänä mustaa nähnytkään. Huomasin jo tästäkin että sinä et ole näytöistä perillä pätkääkään koska et tunnusta lcd televisioiden valovuoto ongelmia.

        Plasmassa on mahdollista edelleenkin että näytössä kuva palaa kiinni. Kukaan ei muuta ole täällä väittänyt. Ongelma on siinä että sinä väität sen olevan väistämätöntä kun plasman ostaa ja huutelet täällä sitä totuutena mikä ei pidä paikkaansa.

        Plasman kiinnipalaminen uusimmilla tätä tekniikka edustavilla telkuilla on todella minimaalinen. Olet lukenut varmasti ihmisten kokemuksia joilla tätä ongelmaa ei ole. Silmäthän sinä suljet tältäkin. Hauskinta vielä tässä sinun sodassasi on että ainoat tyypit näköjään joilla se plasma on palanut ovat sinun kaverisi. Silti tämä koskettaa sinua niin paljon :D

        Syy miksi en ala plasman huonoa mahdollisuutta kiinnipalamiseen enää luettelemaan on se että tämä on kirjoitettu sinulle monet kerran toisissa topiikeissa. Kyllä olen käynyt lukemassa muitakin sinun jankuttamisiasi muissakin aiheissa ja sinulle kaikki uppoaa huonommin perille kuin himouskovaiselle evoluutioteoriat.

        Sinä saat minun puolestani olla peppukipeä plasman kuvanlaadullisesta paremmuudesta verrattuna lcd/led telkkuihin. Oled televisiot tulevat vielä nostamaan tätä standardia ylöspäin ja lediä voivat ostaa ne kuluttajat jotka eivät paremmasta tiedä. Sinä voit foliohattu päässä huudella kiinnipalamisesta mutta kaikki jotka enemmän televisiotekniikasta tietävät tunnustavat plasman/oledin paremmaksi kuvanlaadun suhteen.

        Hyvää päivänjatkoa ja samoin joulua. :) Jätän sinut trollailemaan lisää.

        Ethän sinäkään tunnusta plasma tv kuvanpalamisongelmia.
        Mistähän sinäkin tiedät minkälainen kokemus mulla on.

        "Plasmassa on mahdollista edelleenkin että näytössä kuva palaa kiinni. Kukaan ei muuta ole täällä väittänyt. "
        Kyllä muuten on väittänyt, ylempää voit lukea asiasta.
        Minun kaveriniko on ainoat joilla palanut, hmm. taitaa olla sitten paljon kavereita joista en edes tiedä kun googlettaa.

        Arvaa vaan kiinnostaako jauhaa jostakin plasmoista juupas eipäs leikkiä kuten sinulla tuntuu tekevän mieli?
        Tämäkin ketju on paisunut kuin pullataikina pelkästä jankkauksesta jota minä en taaskaan ole alottanut.
        Olisiko mahdollista jo rauhottua?

        Älä vastaa, vaan lopeta jankkaaminen, niin minä ainakin teen.


      • Anonyymi
        joku pakkomielle? kirjoitti:

        En nyt ymmärrä, miksi sinä yrität edelleen väittää, että plasma-tv:ssäni on palanut tai palaa kuva ruutuun. Kyllä sen itse huomaisin, sillä olen tarkka television kuvasta ja siksi plasma-tv:n ostinkin kärvistelyäni ensin LCD-television kanssa.

        Ja miten ne kasikymppiset vanhuksetkaan ovat oikein voineet pärjätä plaasma-tv:nsä kanssa jo useamman vuoden, kun kuvan pitäisi palaa koko ajan ruutuun ihan vähästä. Eivät mokomat edes tiedä koko ongelmasta. Ehkä se on sitten pelastanut heidät? Miten selität asian?

        On pysäytyskuvaakin laitettu digiboksista muutaman kerran jonnekin lähtiessä (tai teksti-tv:tä tai tv:n omaa valikkoa) ja unohdettu sitten, että on oltu katsomassa tv:tä, mutta ei siitä yhtään mitään ongelmaa ole ollut. TV:n ääreen palatessa sitten on huomattu, että siinä on näytönsäästäjä päällä samalla tavalla kuin jos tietokoneen äärestä poistuu pitkäksi aikaa, niin ruudulla pyörii jotain. Eli ei ongelmaa.

        Aika paksua!80v Vanhukset pärjänneet Plasma televisioilla.Eihän ensimmäinen televisio lähetys ollut kuin jotain v57 ? olivat kaikki putkitelevisioita.Kakaroille vain tiedoksi.Kysyinkin vain hyvä televisio ja jankuttajien päihin jäänyt pyörimään vain plasmaa.Lienee plasmat jo kohta housuissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika paksua!80v Vanhukset pärjänneet Plasma televisioilla.Eihän ensimmäinen televisio lähetys ollut kuin jotain v57 ? olivat kaikki putkitelevisioita.Kakaroille vain tiedoksi.Kysyinkin vain hyvä televisio ja jankuttajien päihin jäänyt pyörimään vain plasmaa.Lienee plasmat jo kohta housuissa.

        Tuo, jolle vastasit sanoi, että vanhukset on pärjänneet useamman vuoden eikä vuodesta 1957 asti.

        Toisekseen ei pidä pitkiin ketjuihin harkitsemattomasti heittää mitään tyhjänpäiväisiä hölötyksiä.

        Kolmannekseen, jos pitkään ketjuun vastaa, niin se tulee tehdä vastaten aloittajalle, jotta se oitis näkyy "uusimmat" -luettelon kärjessä eikä tällaista tympäsevää ketjun puoleenväliin kelaamisen tarvetta synny. Johtuen nykyisestä "etsi sivulta" toimimattomuudesta.


    • pelihullu1

      Aloittaja joko olet telkun ostanut? Hintahaitaria et ole laittanut joten voisin pari hyvää vaihtoehtoa tähän laittaan.

      http://cdon.fi/kodin_elektroniikka/lg/50-plasma-tv-lg-50pb660v-p27264450 Tuossa se paras hinta laatu suhteelta mitä suomesta saa. Iso televisio mutta mukavasti hdmi portteja 3 x eli monta laitetta tuohon voit kytkeä.

      Jos led television haluat niin silloin voisin suositella panasonicia. Tässä taitaa olla paras suomesta saatava mitä tulee hintaan.

      http://www.verkkokauppa.com/fi/product/48272/fcnch/Panasonic-TX-48AX630E-48-Smart-4K-Ultra-HD-3D-LED-televisio

      Sisältää hdmi 2.0 portin ja t2 virittimen tulevaisuutta ajatellen. Panasonic on laatuvalmistaja. :)

      • tuskin täällä enää

        Jaa epäilet, että odotti seuraavaa joulua?

        Ja jos ihan suoraan sanon, niin 48 tuuman 4K-TV:n suositteleminen on idioottimaista... Plasma on toisaalta jo vanhanaikainen.


    • pelihullu1

      Mitä väliä vaikka plasma on vanhanaikainen jos se edelleen tarjoaa hyvää kuvaa ja tuumakokoa vähällä rahalla. Olet oikeassa siinä että tuskin aloittaja enää etsii televisiota mutta ajattelin pistää koska en löytänyt viestiä että töllö olis jo hankittu.

      Miksi 4 k televisiota ei saisi suositella. Pian nuitakin tulee olemaan valtaosa koskien markkinoita. Älä vain sano että olet plasma palaa toisen nimimerkin takaa. Nyt kelpaisi vaihteeksi järkevää keskustelua.

      • tuskin täällä enää

        Mulla on Panasonicin plasma-TV, mutta ei se plasmatekniikka sentään niin ylivoimaista ole, että kannattaisi metsästää jotain varastonjämiä tai tehdä valinta vaan siksi että se _plasma_. Ihan liian paljon muita ominaisuuksia jää saamatta, kun ei ole enää vaihtoehtoja, mistä valita.

        Käsittääkseni esim. tuossa suosittelemassasi 4K-mallissa ei ole mm. IPS-paneelia, jota FullHD-malleissa mainostetaan. Paneelin tyypillä on kuvaan oleellinen vaikutus (kuten itsekin tiedät), tarkkuudella taas mitätön, jos eroa ei kotisohvalla pysty erottamaan. Vähän ristiriitaista, että ylistät plasmaa, mutta et tällaista asiaa huomaa? On lisäksi outoa, ettei tuossa mainosteta mitään palvelua, josta 4K-materiaalia voisi katsoa. Vai onko tuo malli sulle tuttu ja jossain vertailussa tuota kehuttu?

        Se on kyllä varmaan totta, että voi olla aika piankin suurin osa myytävistä telkuista UltraHD-malleja. Jos sen saa ikään kuin kaupan päälle ilmaiseksi eikä muista ominaisuuksista tarvi tinkiä, niin mikäs siinä sitten. Jos näin ei ole, niin se on vaan vielä tyhmempää touhua, kuin 20 megapikseliä taskukamerassa tai jotain...


      • Plasmakuva palaa.

        Enhän se minä mitään humpuukia ole edes puhunut, vain asiaa.
        Kyllä täällä joku muu sekoili.


    • Ehkäjoskustulee

      20 vuotta vanha? eli putkitelkkari?.. no kuvanlaadullisesti laatu laajakuva putkitelkkarit ovat edelleen reilusti parempia, tosin uhd alkaa olla jo lähellä kun vain jostain löytää uhd lähetystä ;D. Itellä on Sony 55 tuumainen normaali full hd ja kuvanlaatu/terävyys ei pärjää lähellekkään yläkerrassa olevalle 32 tuumaiselle JVC putkitelkkarille

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe