Ei-nimmaria - Jumalan RUOSKA?

Semper.Fidelis

'Ei-nimmaria' ruoskii jumalan ruoskalla väärämielisiä, apua ;)))

>>Jos herjaaja ei jätä minua rauhaan, vaan jatkaa herjaamista kumotakseen kaiken mitä kirjoitan ja saadakseen minut näyttämään valehtelijalta, otan ruoskan.
Jeesus otti ruoskan ja ajoi Jumalan huoneesta pois väärämieliset.
Ruoskaa en ota koskaan omasta halustani.
Otan sen silloin vain, kun saan siihen kehoituksen.

30

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tekeville sattuu - niin myös ei-nimmarille, joka on pyyteettömästi luopunut kaikista entisistä ja nykyisistä nimimerkeistään.

On ymmärrettävä se tosiasia, jonka Jaakob vahvistaa: kaikki me olemme erehtyväisiä; ei ole yhtään täydellistä pyhittynyttä kilvoittelijaa.

"Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään." Heb.10:14. Tässäkin kohdassa tarkoitetaan täydellisyydellä Jeesusta, joka pyhittää sekä sitä pyhitysvaihetta, johon uskolliset kilvoittelijat itsekuin ovat kilvoittelutiellään ehtineet.

Pyhitys on kesken jokaisella uskovalla. Niin myös 'ei-nimmarilla'.
      Omalta osaltani annan hänen rauhassa mennä eteenpäin pyhityksen tiellä kuuliaisuudessa Jeesusta kohtaan.

Ruoskimispalvelukset "herralta" olivat kuitenkin sen luokan erreys, että
      veljenä minun on muistutettava ei-nimmaria totuuden kuuliaisuudesta.

• sanon mielipiteen

Sinä olet kauan kiusannut muutamia täällä. Oletko sitä ollenkaan itse huomannut. Nuo ihmiset ovat yrittäneet olla kanssasi kärsivällisiä. Taitaa olla niin, että sinä olet melkein kaikkien kirjoituksista löytänyt huonoa sanottavaa. Melkein kaikkien. Mistä se johtuu? Pitäisikö pitää sinun tulkintaasi ainoana oikeana?

• Sinun tulisi syytöksen tehdessäsi määritellä, mikä on kiusaamista.

Minulla on "parantumaton" rakkaus Totuuteen, joka on Jumalan Sana.

Jos pidät rakkautta totuuteen kiusaamisena, niin sille en mahda mitään.

Monesti olen yrittänyt, jopa hellästi, lääkitä mahdollisia haavoja, joita olen aiheuttanut sen takia, etten ole lakannut todistamasta totuuden puolesta. Yritän oppia lisää siitä mallista, jonka Jeesus antoi meille.

Oletko huomannut sen?

Minulta ei kannata odottaa tahallista lipsumista totuudesta.

Mutta erehtyväinen olen minäkin. Se on todettu monet kerrat.

Lujasti olen päättänyt jatkaa tiellä, jolla Pyhä Henki johtaa KAIKKEEN totuuteen. Sillä tiellä en ole tahallaan vahingoittamassa ketään.

PS.
        Jos olet ei-nimmari, niin valottaisitko lisää ruoskimisvaltuuksiasi.

• Semper.Fidelis kirjoitti:

Sinun tulisi syytöksen tehdessäsi määritellä, mikä on kiusaamista.

Minulla on "parantumaton" rakkaus Totuuteen, joka on Jumalan Sana.

Jos pidät rakkautta totuuteen kiusaamisena, niin sille en mahda mitään.

Monesti olen yrittänyt, jopa hellästi, lääkitä mahdollisia haavoja, joita olen aiheuttanut sen takia, etten ole lakannut todistamasta totuuden puolesta. Yritän oppia lisää siitä mallista, jonka Jeesus antoi meille.

Oletko huomannut sen?

Minulta ei kannata odottaa tahallista lipsumista totuudesta.

Mutta erehtyväinen olen minäkin. Se on todettu monet kerrat.

Lujasti olen päättänyt jatkaa tiellä, jolla Pyhä Henki johtaa KAIKKEEN totuuteen. Sillä tiellä en ole tahallaan vahingoittamassa ketään.

PS.
        Jos olet ei-nimmari, niin valottaisitko lisää ruoskimisvaltuuksiasi.

Kuten olen jo ennenkin sanonut, pidän Semperiä sinua, rehellisimpiin tällä palstalla kirjoittaviin kuuluvana.

Et voi sietää epärehellisyyttä, kieroilua ja totuuden vääristämistä. Siinä suhteessa olet samanlainen kuin minäkin. Ehkäpä sen vuoksi ymmärrämme toisiamme.

Kumpikin pyrimme totuuteen, Herra vain tietää missä vaiheessa tiellä olemme. Itse emme voi sitä varmuudella tietää. Emme etukäteen tiedä, mitä totuuksia tien varrella selviää. Ja kun ne ovat selvinneet on niistä kerrottava, tuli lunta tupaan tai ei.

Joka tapauksessa uskomme päämäärä on sielujen pelastus. Vaikka olemmekin eri mieltä muutamasta asiasta, en pidä niitä pelastuksen kannalta ratkaisevina. Ainakaan lopunajan tässä vaiheessa, alkuvaiheessa.

Eksytys tulee kehittymään taidollisten sanaseppien myötävaikutuksella. Valhekin muuttuu totuudeksi, kun siitä riittävän usein toistetaan. Tämä tuntuu olevan erään nimimerkittömän ja hänen opetuslapsiensa päämääränä. Ja se oli myös natsien tavoitteena aikoinaan. Heidän, jotka pitivät itseään muita parempina, heilläkin oli omasta mielestään ”oikeus” ruoskia muita.

Kiitos sinulle Semper, että jaksat taistella tuota eksynyttä kuppikuntaa vastaan.
        Itse en jaksa jatkuvasti selittää samoja totuuksia, jotka sinäkin ymmärrät, mutta he eivät.

Tuon kuppikunnan opettaja on ”ei nimmaria”, meidän opettajamme on Jeesus Kristus.

Siunausta sinulle veljeni Semper. Jatkakaamme vaellusta totuuden tiellä.

• Jonah kirjoitti:

Kuten olen jo ennenkin sanonut, pidän Semperiä sinua, rehellisimpiin tällä palstalla kirjoittaviin kuuluvana.

Et voi sietää epärehellisyyttä, kieroilua ja totuuden vääristämistä. Siinä suhteessa olet samanlainen kuin minäkin. Ehkäpä sen vuoksi ymmärrämme toisiamme.

Kumpikin pyrimme totuuteen, Herra vain tietää missä vaiheessa tiellä olemme. Itse emme voi sitä varmuudella tietää. Emme etukäteen tiedä, mitä totuuksia tien varrella selviää. Ja kun ne ovat selvinneet on niistä kerrottava, tuli lunta tupaan tai ei.

Joka tapauksessa uskomme päämäärä on sielujen pelastus. Vaikka olemmekin eri mieltä muutamasta asiasta, en pidä niitä pelastuksen kannalta ratkaisevina. Ainakaan lopunajan tässä vaiheessa, alkuvaiheessa.

Eksytys tulee kehittymään taidollisten sanaseppien myötävaikutuksella. Valhekin muuttuu totuudeksi, kun siitä riittävän usein toistetaan. Tämä tuntuu olevan erään nimimerkittömän ja hänen opetuslapsiensa päämääränä. Ja se oli myös natsien tavoitteena aikoinaan. Heidän, jotka pitivät itseään muita parempina, heilläkin oli omasta mielestään ”oikeus” ruoskia muita.

Kiitos sinulle Semper, että jaksat taistella tuota eksynyttä kuppikuntaa vastaan.
        Itse en jaksa jatkuvasti selittää samoja totuuksia, jotka sinäkin ymmärrät, mutta he eivät.

Tuon kuppikunnan opettaja on ”ei nimmaria”, meidän opettajamme on Jeesus Kristus.

Siunausta sinulle veljeni Semper. Jatkakaamme vaellusta totuuden tiellä.

Kiitos viestistäsi, Jonah. Mitä ilmeisimmin meissä on jotain samanlaista ainesta suhtautumisessa siihen, minkä uskomme olevan totta.

Palstaa jonkin verran seuranneet tuntevat näkemyseromme Jeesuksen Jumaluuteen, siihen ovatko Isä ja Poika samaa jumallista Olemusta.
        Minun uskoni mukaan ON, sinun näkemyksesi ja uskosi on toinen.

Miksi meidän pitäisi tuon näkemyseron takia vihoitella toisillemme?
        Sitä minä en ymmärrä. En todella suostu kiihottamaan itseäni sinua vastaan. Olet minun lähimmäiseni, jota minun ei ole vaikea rakastaa.

En ole palstalla ketään muutakaan vastaan, keskustelijana, ihmisenä.
        Mutta koska tämä EI ole minulle mikään imelä seurustelufoorumi, niin puolustan surutta Jumalan Totuutta, Kristusta Jeesusta ja Hänen evankeliumiaan, jossa ilmoitetaan meidän pelastuksemme sanoma.

PS. Näissä keskusteluissa on opeteltava lisää ihmissuhdetaitoa.
        Ei-nimmarin kanssa meillä on ainakin valtaosin sama oppikäsitys.
        Mutta joku rassaa välillämme niin, ettei lämmintä keskusteluyhteyttä pääse syntymään. Kyllä siinä vissiin on ns. 'kemioillakin' osansa.

• Vain YKSI
    • Sallittaneen minun vielä esittää yksi pyyntö ruoskija-nimmarillemme:

Voisiko hän ilmoittaa, onko minun ohellani palstalla muitakin kelvottomia kulkijoita, joita hän on ruoskallaan armollisesti läiminyt.
      Ilmoitus on merkittävä siksi, että ruoskittavan on kohtuullista tietää, milloin iskut tulevat ns. ylemmän tahon toimeksiannosta.

Eli, laitatko listaa näytille, ketkä ovat päässeet ruoskimisjonoosi?

Tämä on kieltämättä koomista, joten varoitus lie paikallaan: tosikot älkää vaivautuko :). Mutta loppuun vielä vakava puoli asiasta, myös minulle:

Pietari kirjoittaa pieksemisestä tavalla, joka antaa miettimisen aihetta:
      "Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään? Mutta jos olette kärsivällisiä, kun hyvien tekojenne tähden saatte kärsiä, niin se on Jumalan armoa."1.Piet.2:20

• Huomaan Semper, että olet kasvanut Jeesuksen ja totuuden tuntemisessa. Muutoin et pystyisi esittämään asiaasi huumorilla höystäen.

Käsittäköön kukin tämän lausumani miten huvittaa. Sinä varmaan ymmärrät, koska olemme veljeksiä. :)

Ps.
        Taidan kuulua ruoskimisjonon etupäähän ja jos en, niin käytän kyllä ”kyynärpää”taktiikkaa päästäkseni kärkeen.

• KUULKAA
        Jonah kirjoitti:

Huomaan Semper, että olet kasvanut Jeesuksen ja totuuden tuntemisessa. Muutoin et pystyisi esittämään asiaasi huumorilla höystäen.

Käsittäköön kukin tämän lausumani miten huvittaa. Sinä varmaan ymmärrät, koska olemme veljeksiä. :)

Ps.
        Taidan kuulua ruoskimisjonon etupäähän ja jos en, niin käytän kyllä ”kyynärpää”taktiikkaa päästäkseni kärkeen.

Älkää nyt tykätkö liikaa pahaa, mutta minusta te olette väittäneet perättömiä ei nimmarista. Kauan väititte hänen olevan greeeeenin nimimerkillä kirjoitava ja sanan tuojan nimimerkillä kirjoittava. Vieläkö väitätte niin?
        Minä en usko väitteisiinne ja pidän teitä syyllisenä ihmisestä valehtelemiseen. En luota teidän olevan vilpittömiä uskovaisia tuon tekonnekaan takia. Muutenkaan en käsitä miten te voitte olla näissä haukkumisasioissa niin yksimielisiä.
        Uskotteko te edes samalla uskolla? Sekin on hyvin epäiselvää ja epäilyttävää.

• KUULKAA kirjoitti:

Älkää nyt tykätkö liikaa pahaa, mutta minusta te olette väittäneet perättömiä ei nimmarista. Kauan väititte hänen olevan greeeeenin nimimerkillä kirjoitava ja sanan tuojan nimimerkillä kirjoittava. Vieläkö väitätte niin?
        Minä en usko väitteisiinne ja pidän teitä syyllisenä ihmisestä valehtelemiseen. En luota teidän olevan vilpittömiä uskovaisia tuon tekonnekaan takia. Muutenkaan en käsitä miten te voitte olla näissä haukkumisasioissa niin yksimielisiä.

Tutki sinä Nm. Kuulkaa, kirjoitushistoriaa ennenkuin tulet tänne esittämään mielipiteitäsi.
        Ensinnäkään täällä ei muistaakseni ole kukaan kirjoittanut nimimerkillä Sanan tuoja.

Että höpise, mitä höpiset. Taidat kuulua samaan kuppikuntaan.
        Jos et niin pyydän syvästi anteeksi.

PS.
        En tykkää ollenkaan pahaa. Täällä saa jokainen esittää mielipiteensä, oli se sitten totuuden mukainen tai ei.

• savikuppi
        Jonah kirjoitti:

Tutki sinä Nm. Kuulkaa, kirjoitushistoriaa ennenkuin tulet tänne esittämään mielipiteitäsi.
        Ensinnäkään täällä ei muistaakseni ole kukaan kirjoittanut nimimerkillä Sanan tuoja.

PS.
        En tykkää ollenkaan pahaa. Täällä saa jokainen esittää mielipiteensä, oli se sitten totuuden mukainen tai ei.

Jonah

Pidin aikaisemmista asiaan keskittyvistä kirjoituksistasi.
        Nyt en tiedä, mitä ajatella. Linjani on ollut olla puuttumatta henkilökohtaisuuksiin, ja tämäkin tekstini on linjani mukaista, koska esitän arvioinnin vain kirjoituksestasi enkä sinusta henkilönä.

Yllä olevassa kirjoituksessasi on havaittavissa ärtymystä ja ilmeisesti siitä johtuvaa ristiriitaisuutta, Alussa kiellät nimimerkkiä "Kuulkaa" tulemasta kirjoittamaan, jos kirjoittaja ei täytä määrättyjä ehtoja eli ei ole tutustunut kirjoitushistoriaan. Lopussa lupaat jokaisen saavan esittää mielipiteitään.

Minä en kuulu palstan kuppikuntiin. Olen vain saviastia täällä niin kuin seurakunnassakin - kirjoittaja kirjoittajien joukossa.
        Saviastioiden kuppikuntaan voisin kuulua, jos täällä sellainen olisi. Ruoskaksi minusta ei ole enkä sellaiseksi haluakaan.

2. Tim. 2:20
        Mutta suuressa talossa ei ole ainoastaan kulta-ja hopea-astioita, vaan myös puu-ja saviastioita, ja toiset ovat jaloa, toiset halpaa käyttöä varten.

Jos sinä olet jo puhdistunut niin, että sinusta on tullut jaloon käyttöön tarkoitettu kulta- tai hopea-astia, niin muista, että se on Jumalan armoa ja Hänen tekonsa.

Hienoa, että et tykkää pahaa ja kestät tämän arvion, joka toivoakseni on totuuden mukainen. Sellaiseksi olen sen tarkoittanut.

• KUULKAA kirjoitti:

Pahaa en tykkää, miksi tykkäisin pahaa, vaikka vanhoja kaiveletkin.

Voi olla, että nimimerkkien "ei-nimmaria (tms.) ja greeenin sekä Sanan saattajan" symbioottiselta näyttänyt kirjoittelu hämäsi joskus"muinoin".

Pitkävihaisuus ja kauna eivä kuulu uskovan hyveisiin, joten 'poikien' olisi korkea aika unohtaa menneet ja katsoa tulevaisuuteen, jossa on paljon isompia haasteita kuin nuo mainitsemasi hiekkalaatikkosysteemit.

Jos jonkun tulevaisuus sillä kirkastuu, niin minä pyydän anteeksi kaikkia mahdollisesti ja mahdottomasti aiheuttamiani väärinkäsityksiä.

Valehtelusyytöksiäsi sinun tulisi kyllä hävetä. Yhtä vähän kunnioitusta ansaitsee sinun pahantahtoinen arviointisi minun tai muiden uskosta.

• savikuppi kirjoitti:

Jonah

Pidin aikaisemmista asiaan keskittyvistä kirjoituksistasi.
        Nyt en tiedä, mitä ajatella. Linjani on ollut olla puuttumatta henkilökohtaisuuksiin, ja tämäkin tekstini on linjani mukaista, koska esitän arvioinnin vain kirjoituksestasi enkä sinusta henkilönä.

Yllä olevassa kirjoituksessasi on havaittavissa ärtymystä ja ilmeisesti siitä johtuvaa ristiriitaisuutta, Alussa kiellät nimimerkkiä "Kuulkaa" tulemasta kirjoittamaan, jos kirjoittaja ei täytä määrättyjä ehtoja eli ei ole tutustunut kirjoitushistoriaan. Lopussa lupaat jokaisen saavan esittää mielipiteitään.

Minä en kuulu palstan kuppikuntiin. Olen vain saviastia täällä niin kuin seurakunnassakin - kirjoittaja kirjoittajien joukossa.
        Saviastioiden kuppikuntaan voisin kuulua, jos täällä sellainen olisi. Ruoskaksi minusta ei ole enkä sellaiseksi haluakaan.

2. Tim. 2:20
        Mutta suuressa talossa ei ole ainoastaan kulta-ja hopea-astioita, vaan myös puu-ja saviastioita, ja toiset ovat jaloa, toiset halpaa käyttöä varten.

Jos sinä olet jo puhdistunut niin, että sinusta on tullut jaloon käyttöön tarkoitettu kulta- tai hopea-astia, niin muista, että se on Jumalan armoa ja Hänen tekonsa.

Hienoa, että et tykkää pahaa ja kestät tämän arvion, joka toivoakseni on totuuden mukainen. Sellaiseksi olen sen tarkoittanut.

Sanoit "savikuppi":
        "...niin muista, että se on Jumalan armoa ja Hänen tekonsa. "

Todellakin, kaikki on Jumalan armoa ja hän antaa meidän ymmärtää, mitä hän haluaa. Tahtonsa mukaan ja se on hänen tekonsa, ei minun.

Ps.
        En ole puhdas, olen syntinen siihen asti kunnes pelastun. Silloin Jumala pukee minut taivaskelpoiseen asuun, koska uskon , että Jeesus Kristus on sovittanut minunkin syntini.

Olen armosta pelastettu syntinen. Syntymästäni lähtien olen ollut syntinen. Mutta Jeesuksen Kristuksen ansiosta minullakin on mahdollisuus pelastua.

Koska Jeesus sovitti lain: synnin palkka on kuolema, ja toi armon tästä laista maailmaan.

Muutoin kuolisimme kaikki.

Rev 7:10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
        Rev 7:11 Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
        Rev 7:12 sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"

• pliis...
        Jonah kirjoitti:

PS.

Onko ihmisen pakko kirjottaa kirjautuneena, tai yhdellä nimimerkillä, vai mitä ajat takaa. Täällä saa kirjoittaa ilman nimimerkkiä, tai vaihtaa nimimerkkiä.
        Mikä niskakarvasi saa pystyyn, jos ihminen ei noudat käskyjäsi? Miksi vihaat?
        Jos kirjoittaa oikeaa asiaa niin mimimerkillä ei ole väliä. Joskus vaikuttaa siltä, että haetaan vain nimimerkille lukoita ja kunniaa. Mikä sinua häiritsee siinä, että me kaikki ei haluta kirjoittaa nimimerkillä? Mitä teemme väärin? Emme me kaikki halua olla esillä. Asian kirjoitaminen on pääasia.

Kerro kyseessä olevan ihmisen historia. Jospa siitä saisi käsistyksen sinun ajatustavastasi.

• pliis... kirjoitti:

Onko ihmisen pakko kirjottaa kirjautuneena, tai yhdellä nimimerkillä, vai mitä ajat takaa. Täällä saa kirjoittaa ilman nimimerkkiä, tai vaihtaa nimimerkkiä.
        Mikä niskakarvasi saa pystyyn, jos ihminen ei noudat käskyjäsi? Miksi vihaat?
        Jos kirjoittaa oikeaa asiaa niin mimimerkillä ei ole väliä. Joskus vaikuttaa siltä, että haetaan vain nimimerkille lukoita ja kunniaa. Mikä sinua häiritsee siinä, että me kaikki ei haluta kirjoittaa nimimerkillä? Mitä teemme väärin? Emme me kaikki halua olla esillä. Asian kirjoitaminen on pääasia.

Kerro kyseessä olevan ihmisen historia. Jospa siitä saisi käsistyksen sinun ajatustavastasi.

Nm. pliis.

Kehoittaisin sinua ja muitakin kirjoittajia mainitsemaan viestinsä aluksi, kenelle viesti on osoitettu.

Nykysysteemillä on erittäin vaikeata saada selville kenelle vastattiin.
        Kiitos Eniron "nerokkaille" käyttäjiä ajatteleville virtuooseille. Ahneille voittoa tavoitteleville talousguruille.

Siis ensin viestiin nm. kenelle on vastattu. Ja sitten teksti.

• Oikeusistuin

Ei hullumpaa. Kenenkään ei pidä alistua pahan pitämiseen luonaan. Siitähän ei seuraisi muuta kuin pahaa. Ruoska on hyvä väline.
      1. Kor. 5:13
      Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

• 2.kor.10

Muistin Paavalin puhuneen ruoska kädessä tulemisesta. Avasin raamatun yrittäen hakea sitä kohtaa. Raamattu aukesi toinen kirje korintolaisille kymppi luku. Ajattelen sen olevan tarkoitettu nyt luettavaksi. Paavali aikoo siinä luottavaisesti käydä eräiden kimppuun. Lukekaa itse.

• * Sitä vaan, että me emme ole Jeesuksia, että voisimme ruoskia ketään, eikä palstakaan ole suinkaan SEURAKUNTA, vaan jokaisen halukkaan keskustelu palsta.

• Kiitos Mohikaani miehuullisesta ja suoraselkäisestä viestistäsi!

• Kokemusta on!

Mielipiteitä on monia. Pitääkö ihmisen sietää valheita ilman niihin puuttumista. Ei Jumalan mielestä. Jumala käskee tuoda oikeuden esille. Oletko mohis koskaan puolustanut täällä ketään, jota olet nähnyt kiusatun?

Minä olen ja nytkin puolustan syyttömänä syytettyä. Olen varma, että täällä on monta syyttömänä syytettyä ihmistä. Aloittaja on innokas etsimään vikaa kirjoittajista. Olen itsekin joutun sen kokemaan. Lokaa ja valheita hän minunkin päälleni heitti. Muutama väsyi ja poistui palstalta. Onneksi on vahvoja, jotka kestävät aloitajan kaltaisten syytökset ja suoranaiset valheet.

Toivon kuitenkin aloittajan saavan totuuden tuntemisen ja armon.

• Kokemusta on! kirjoitti:

Mielipiteitä on monia. Pitääkö ihmisen sietää valheita ilman niihin puuttumista. Ei Jumalan mielestä. Jumala käskee tuoda oikeuden esille. Oletko mohis koskaan puolustanut täällä ketään, jota olet nähnyt kiusatun?

Minä olen ja nytkin puolustan syyttömänä syytettyä. Olen varma, että täällä on monta syyttömänä syytettyä ihmistä. Aloittaja on innokas etsimään vikaa kirjoittajista. Olen itsekin joutun sen kokemaan. Lokaa ja valheita hän minunkin päälleni heitti. Muutama väsyi ja poistui palstalta. Onneksi on vahvoja, jotka kestävät aloitajan kaltaisten syytökset ja suoranaiset valheet.

Toivon kuitenkin aloittajan saavan totuuden tuntemisen ja armon.

Kiitoksia totuuden ja armon toivotuksistasi, "Kokemusta on".

Viestistäsi voisi luulla, että minä olen jonkinsortin golijatti, jota muutamat lähtee karkuun. Ole huoleti, olen vain linkomies ja Daavidin Pojan asialla.

Sinun pitäisi selvittää, mitä merkitsee keskustelu, vapaa keskustelu.
        Tämä palsta on toistaiseksi sellaisen keskustelun käymistä varten.

Emme voi mitään sille, että vapaassa keskustelussa asiat ottavat yhteen.
        Henkilöön menevää arvostelua en kannata ja kyllä pyrin sitä välttämään.

Psalmit 19:13
        "Erhetykset kuka ymmärtää? Anna anteeksi minun salaiset syntini."

• Vastuu painaa
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Kiitoksia totuuden ja armon toivotuksistasi, "Kokemusta on".

Viestistäsi voisi luulla, että minä olen jonkinsortin golijatti, jota muutamat lähtee karkuun. Ole huoleti, olen vain linkomies ja Daavidin Pojan asialla.

Sinun pitäisi selvittää, mitä merkitsee keskustelu, vapaa keskustelu.
        Tämä palsta on toistaiseksi sellaisen keskustelun käymistä varten.

Emme voi mitään sille, että vapaassa keskustelussa asiat ottavat yhteen.
        Henkilöön menevää arvostelua en kannata ja kyllä pyrin sitä välttämään.

Psalmit 19:13
        "Erhetykset kuka ymmärtää? Anna anteeksi minun salaiset syntini."

Nimimerkit Semper.Fidelis ja Jonah, vakuutatteko te Jumalan nimessä, että olette kertoneet ainoan totuuden nimimerkki ei nimmarista. Vakuutatteko te Jumalan nimessä, että hän kirjoittaa myös nimimerkillä greeeen ja nimimerkillä Sanan Saattaja.

Kysymys on vakava, mutta tehty Jumalan seurakunnan takia. Siellä missä on uskovaisia ihmisiä, on Jumalan seurakunta koolla.

• Vastuu painaa kirjoitti:

Nimimerkit Semper.Fidelis ja Jonah, vakuutatteko te Jumalan nimessä, että olette kertoneet ainoan totuuden nimimerkki ei nimmarista. Vakuutatteko te Jumalan nimessä, että hän kirjoittaa myös nimimerkillä greeeen ja nimimerkillä Sanan Saattaja.

Kysymys on vakava, mutta tehty Jumalan seurakunnan takia. Siellä missä on uskovaisia ihmisiä, on Jumalan seurakunta koolla.

Onko suvussasi teatterinohjaajia vai oletko ehkä itse alan ihmisiä?

Pitäisikö täällä kyetä kertomaan totuus ventovieraista ihmisistä!?

En ole koskaan väittänyt mainitsemasi kolmikon olevan sama henkilö.

Olet mitä ilmeisimmin "ei-nimmari". Voisitko nyt kuvailla "ruoskaasi"?

PS. Muista pitää tämä käsky:

"Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra
        ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu."

2.Mooseksen kirja 20:7

• Vastuu painaa

Onko suvussasi teatterinohjaajia vai oletko ehkä itse alan ihmisiä?

Pitäisikö täällä kyetä kertomaan totuus ventovieraista ihmisistä!?

En ole koskaan väittänyt mainitsemasi kolmikon olevan sama henkilö.

Olet mitä ilmeisimmin "ei-nimmari". Voisitko nyt kuvailla "ruoskaasi"?

PS. Muista pitää tämä käsky:

"Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra
        ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu."

2.Mooseksen kirja 20:7

Etkö käsitä miten vakavasta asiasta on kyse. Etkö ole koskaan väittänyt Tänäänkin nimimerkillä kirjoittaneen ihmisen kirjoittavan greeen ja Sanan Saattaja nimimerkeillä?
        Vakuuta Jumalan nimessä seurakunta siitä, että et ole niin väittänyt. Kirjoitushistoria on löydettävissä, mutta nyt kysytään sinun vastuutasi lähimmäisiäsi kohtaan. Kuka voi enää luottaa sinuun, jos sinä väität muuta kuin teet?

Silloin kun aisia on vakava, on oikeus vaatia Jumalan nimessä vakuuttamista. Niin tehtiin apostolien toimesta Ananiakselle ja hänen vaimolleenkin. He valehtelivat Pyhän Hengen edessä. Valehteletko sinä?

Etkö käsitä miten vakavasta asiasta on kyse. Etkö ole koskaan väittänyt Tänäänkin nimimerkillä kirjoittaneen ihmisen kirjoittavan greeen ja Sanan Saattaja nimimerkeillä?
        Vakuuta Jumalan nimessä seurakunta siitä, että et ole niin väittänyt. Kirjoitushistoria on löydettävissä, mutta nyt kysytään sinun vastuutasi lähimmäisiäsi kohtaan. Kuka voi enää luottaa sinuun, jos sinä väität muuta kuin teet?

Silloin kun aisia on vakava, on oikeus vaatia Jumalan nimessä vakuuttamista. Niin tehtiin apostolien toimesta Ananiakselle ja hänen vaimolleenkin. He valehtelivat Pyhän Hengen edessä. Valehteletko sinä?

"Ja he vartioivat häntä ja lähettivät hänen luokseen hurskaiksi tekeytyviä urkkijoita, saadakseen hänet kiinni jostakin sanasta, niin että voisivat antaa hänet esivallalle ja maaherran käsiin." Luuk.20:20

Jostain syystä tulee mieleen tuo kohta Luukkaan evankeliumista.

En halua maalata asiasta turhan juhlavaa, sinähän teet sen puolestani.

Miksi et "ei-nimmari" siirry avauksen aiheeseen: Jumalan RUOSKA?

Turhaan märehdit vanhoja nimimerkkisotkujasi. En voi auttaa niissä.

Nyt ovat odotukset korkealla: kuinka esittelee itsensä 'jumalan ruoska'!

Ei-nimmari: keskusteluestradi on sinun, ole hyvä, siirry aiheeseen!
        .

• Vastuu painaa

"Ja he vartioivat häntä ja lähettivät hänen luokseen hurskaiksi tekeytyviä urkkijoita, saadakseen hänet kiinni jostakin sanasta, niin että voisivat antaa hänet esivallalle ja maaherran käsiin." Luuk.20:20

Jostain syystä tulee mieleen tuo kohta Luukkaan evankeliumista.

En halua maalata asiasta turhan juhlavaa, sinähän teet sen puolestani.

Miksi et "ei-nimmari" siirry avauksen aiheeseen: Jumalan RUOSKA?

Turhaan märehdit vanhoja nimimerkkisotkujasi. En voi auttaa niissä.

Nyt ovat odotukset korkealla: kuinka esittelee itsensä 'jumalan ruoska'!

Ei-nimmari: keskusteluestradi on sinun, ole hyvä, siirry aiheeseen!
        .

Joka pienimmässä on väärä on sitä suuressakin. Sinä kierrät ja kaarrat kysymystä, johon olisi rehellisen helppo rehellisesti vastata. Vastuu on päälläsi. Se ei poistu, etkä voi sitä muiden kanssa jakaa.
        En ole osallinen tekoihisi.

Odottakaamme Jonahin vastausta tuohon esitettyyn kysymykseen. Hänellä on vielä mahdollisuus puhua rehellisesti sydämensä päältä tämä painolasti ulos. Hän voi kertoa Jumalan edessä, onko kertonut ainoan totuuden ei nimmaria nimimerkkinä käyttävästä henkilöstä. Minä kysyn tätä kaikkien viatonna syytettyjen ja seurakunnan puolesta. Jumala vaatii totuutta salatuimpaan saakka.

Poistun nyt, mutta käyn taasen joskus palstallanne.

Joka pienimmässä on väärä on sitä suuressakin. Sinä kierrät ja kaarrat kysymystä, johon olisi rehellisen helppo rehellisesti vastata. Vastuu on päälläsi. Se ei poistu, etkä voi sitä muiden kanssa jakaa.
        En ole osallinen tekoihisi.

Odottakaamme Jonahin vastausta tuohon esitettyyn kysymykseen. Hänellä on vielä mahdollisuus puhua rehellisesti sydämensä päältä tämä painolasti ulos. Hän voi kertoa Jumalan edessä, onko kertonut ainoan totuuden ei nimmaria nimimerkkinä käyttävästä henkilöstä. Minä kysyn tätä kaikkien viatonna syytettyjen ja seurakunnan puolesta. Jumala vaatii totuutta salatuimpaan saakka.

Poistun nyt, mutta käyn taasen joskus palstallanne.

Kyllä painolasti tuosta vanhan pakkomielteesi jauhamisesta jäi omaan päähäsi, ei-nimmari, tänäänkin. Ruoskasi onneksi rispaantui pilalle.

Hyvää jatkoa sinulle, palataan keskusteluihin sen mukaan kuin Jumala suo!

SF

• missä nöyryys?

Kyllä painolasti tuosta vanhan pakkomielteesi jauhamisesta jäi omaan päähäsi, ei-nimmari, tänäänkin. Ruoskasi onneksi rispaantui pilalle.

Hyvää jatkoa sinulle, palataan keskusteluihin sen mukaan kuin Jumala suo!

SF

SF, etkö osaa koskaan vaieta. Ainako sinun on saatava viimeinen sana. Silloinkin kun me kaikki näemme sinun olevan väärässä. Joka on vähänkin seurannut miten käsittelet mainitsemaasi henkilöä, on kauhistunut. Miksi sinä et tee parannusta pahoista teoista? Sinäkään et voi tietää milloin sinun on jätettävä tämä maailma. On tultava paikalle, jossa joutuu vastaamaan jokaisesta tuhrasta sanasta. Herra armahtakoon sinua.

Nm. ”Vastuu painaa” kysyit:
        ”Vakuutatteko te Jumalan nimessä, että hän [”ei nimmaria”] kirjoittaa myös nimimerkillä greeeen ja nimimerkillä Sanan Saattaja.”

Vastaukseni: En vakuuta.

Mutta tämän vakuutan:

Nimimerkki ”ei nimmaria” on kirjoittanut ainakin seuraavilla nimimerkeillä:
        Totta!!!, Raamattu, Aamen, Vastaus1, Tänäänkin, asiasta asiaa.

Nimimerkki Sanan saattaja on kirjoittanut myös seuraavilla nimimerkeillä:
        Sovitellen, lukihäiriöinen, profetta 3.

Nimimerkin greeeeen kirjoittelusta muilla nimimerkeillä en tiedä.

Tämän enempää teidän kuppikuntanne moninikkeys-asioitten käsittelyyn en osallistu.
        Että Hyvää jatkoa vain.

PS.
        Itse kirjoitan aina rekisteröidyllä nimimerkilläni Jonah.

• Ei-nimmari ei pystynyt perustelemaan "jumalan ruoska" puheitaan.

Todellisuudessa ko. nimmari pystyy heiluttelemaan vain ikiomaa sananruoskaansa, jolla hän pyrkii vauhdittamaan henkilökohtaista harhaoppiaan.

Minun on toistettava se monesti esille tuomani asia, että kyseisen moninikin julistuksessa ja paatoksessa on paljonkin totta ja oikeaa. Mutta valitettavasti hän sisällyttää Jumalan Sanan opetuksen sekaan omia harhautuneita käsityksiään ja sen hän tekee tieten tahtoen.

Se on murheellista. Siihen on puututtava, koska minua kiinnostaa tällä palstalla VAIN totuuden puolesta kirjoittaminen, rakkaudessa. Ef.4:15

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      108
      2314
    2. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      84
      2051
    3. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      55
      1616
    4. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      52
      1543
    5. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      154
      1528
    6. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1416
    7. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      145
      1350
    8. Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla

Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!
      Puolanka
      26
      1176
    9. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      112
      1170
    10. Paraneeko ilmapiiri nyt?

Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket
      Hyrynsalmi
      25
      1114
    Aihe