Vapaa kuvaus

"Ei Aatu tajuu pilaa, se huusi: elin_tilaa!
Ja tietysti minä tilasin"
(Juice Leskinen)

Täällä jokseenkin tavallinen, introvertti keski-ikäinen mies kirjoittelee asiasta tai asian vierestä. Minua kiinnostaa politiikka, ruoka, seksi, photoshoppailu, ihmissuhteet, tekniikka, musiikki, kuntoilu ja moni muukin arkielämään liittyvä asia. Taidan kaikessa olla aika keskinkertainen, tai ehkä se elin on keskimääräistä isompi...

Profiilikuvan perusteella minua ei tunnista, "hieman" photoshopattu, Ehkä joskus tuolta näytän... Jos jotakuta kiinnostaa, niin aivan alasti olin kuvanottohetkellä.

Jos haluat kommentoida jotain kirjoitustani yksityisesti, sähköposti tulee perille osoitteeseen elintilaa at gmail piste com.

Aloituksia

4

Kommenttia

380

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Hyvä kysymys! Tuo alla oleva tiedote toivoo pohjavesien pysyvän suomalaisten hallussa, mutta entäpä kun joku suomalainen yritys ne omistaa, mikä estää kansainvälistä yritystä ostamasta suomalaista yritystä? Miten kävikään Nokialle, esimerkiksi... Valtion omistukseenko vedet otetaan, vai miten estetään vapaiden markkinoiden toiminta?

Julkaisuvapaa
    Tiedote: Suomen pohjavesivarojen hyödyntäminen

”Suomen puhtaista ja suurista pohjavesivarannoista hyödynnetään tällä hetkellä vain murto osaa, niiden järkevä kaupallinen hyödyntäminen saattaa luoda Suomelle erinomaisen vientivaltin”, painottaa kansanedustaja ja perussuomalaisten eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Ritva Elomaa eilen jätetyssä kirjallisessa kysymyksessä.

Suomen viennin ollessa pohjalukemissa, olisi järkevää hyödyntää kotimaisia pohjavesivarantoja nykyistä enemmän. Pohjavesien hyödyntäminen kaupallisiin tarkoituksiin tulee kuitenkin tehdä vastuullisesti ja kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti. ”Keskeistä on, ettei pohjavesivaroja anneta suurten kansainvälisten yritysten haltuun, vaan säilytetään kotimaisten vastuullisten toimijoiden hallinnassa”, Elomaa painottaa. Pohjavesien hyödyntämisen ja omistuksen tekee erityisen ajankohtaiseksi neuvottelut Yhdysvaltojen ja Euroopan unionin välisestä vapaakauppasopimuksesta, jonka piiriin saattaa kuulua myös pohjavesivarojen hyödyntäminen.

Lisätietoja:
    Perussuomalaisten eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja ja kansanedustaja Ritva Elomaa
    09 432 3022
  2. Kiinnosti kuitenkin sen verran, että avasin linkin.

"Mutta niistä saa olla eri mieltä. Mutta jos on eri mieltä, niin toivoisin, että näkemyksiä myös perusteltaisiin. Oikeastaan vaadin samaa kuin maahanmuuttokriitikot: kaikesta on voitava keskustella. Mutta keskustelussa pitäisi pysyä faktoissa. Puolet sosiaalisesta mediasta tuntuu olevan sitä mieltä, että minkä tahansa mielipiteen oksentaminen on yhtä arvokasta kuin fakta."

Allekirjoitan tuon. Kyllä monella muullakin taholla kuin maahanmuuttokriitikoilla mielipiteet ovat aika heppoisia. Pitää kai sittenkin alkaa lukea uuninpankkopojan blogia... Ihan hyvä lukea välillä perusteltuja mielipiteitä. Edelleenkin kyse siis on mielipiteistä...