Vapaa kuvaus

"Ei Aatu tajuu pilaa, se huusi: elin_tilaa!
Ja tietysti minä tilasin"
(Juice Leskinen)

Täällä jokseenkin tavallinen, introvertti keski-ikäinen mies kirjoittelee asiasta tai asian vierestä. Minua kiinnostaa politiikka, ruoka, seksi, photoshoppailu, ihmissuhteet, tekniikka, musiikki, kuntoilu ja moni muukin arkielämään liittyvä asia. Taidan kaikessa olla aika keskinkertainen, tai ehkä se elin on keskimääräistä isompi...

Profiilikuvan perusteella minua ei tunnista, "hieman" photoshopattu, Ehkä joskus tuolta näytän... Jos jotakuta kiinnostaa, niin aivan alasti olin kuvanottohetkellä.

Jos haluat kommentoida jotain kirjoitustani yksityisesti, sähköposti tulee perille osoitteeseen elintilaa at gmail piste com.

Aloituksia

4

Kommenttia

383

1. Hyvä kysymys! Tuo alla oleva tiedote toivoo pohjavesien pysyvän suomalaisten hallussa, mutta entäpä kun joku suomalainen yritys ne omistaa, mikä estää kansainvälistä yritystä ostamasta suomalaista yritystä? Miten kävikään Nokialle, esimerkiksi... Valtion omistukseenko vedet otetaan, vai miten estetään vapaiden markkinoiden toiminta?

Julkaisuvapaa
    Tiedote: Suomen pohjavesivarojen hyödyntäminen

”Suomen puhtaista ja suurista pohjavesivarannoista hyödynnetään tällä hetkellä vain murto osaa, niiden järkevä kaupallinen hyödyntäminen saattaa luoda Suomelle erinomaisen vientivaltin”, painottaa kansanedustaja ja perussuomalaisten eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Ritva Elomaa eilen jätetyssä kirjallisessa kysymyksessä.

Suomen viennin ollessa pohjalukemissa, olisi järkevää hyödyntää kotimaisia pohjavesivarantoja nykyistä enemmän. Pohjavesien hyödyntäminen kaupallisiin tarkoituksiin tulee kuitenkin tehdä vastuullisesti ja kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti. ”Keskeistä on, ettei pohjavesivaroja anneta suurten kansainvälisten yritysten haltuun, vaan säilytetään kotimaisten vastuullisten toimijoiden hallinnassa”, Elomaa painottaa. Pohjavesien hyödyntämisen ja omistuksen tekee erityisen ajankohtaiseksi neuvottelut Yhdysvaltojen ja Euroopan unionin välisestä vapaakauppasopimuksesta, jonka piiriin saattaa kuulua myös pohjavesivarojen hyödyntäminen.

Lisätietoja:
    Perussuomalaisten eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja ja kansanedustaja Ritva Elomaa
    09 432 3022
  2. Älä yritä rakennella olkiukkoja minun sanomisista.

"Ja samalla logiikalla väität että viime hallituksen toimet olivat vihreiden vika vai?"
    Kerropa nyt ensin missä väitin tuollaista? Vihreät olivat edellisessä hallituksessa kyllä ja omalta osaltaan vaikuttivat hallituksen linjauksiin. Ennemminkin pitäisi kysyä miksi edellinen hallitus muodostettiin niin laajapohjaiseksi ettei mitään järkevää saatu aikaan.

"Perssut olivat mukana hallitusohjelman teossa ja hyväksyivät sen. Miksi hyväksyivät jos oli niin kovin vastenmielinen?"
    Se on sitä demokratiaa. Kaikki ei voi saada kaikkea, vaan täytyy antaa jossakin periksi. Omista periaatteista ei kuitenkaan tarvitse luopua, pitää vain ymmärtää että sopimuksessa on eri osapuolia ja eri näkökantojen yhteensovittelua. Hallitukseen halutaan, koska siellä on enemmän vaikutusmahdollisuuksia.

"Miksi soini ei tee asioista hallituskysymyksiä jos ne häntä niin haittaavat?"
    Vaikea ulkopuolisen on sanoa tiukkoja neuvotteluja hallituksen kesken on ollut. Jonkin asian vetäminen hallituskysymykseksi voisi olla tarpeellista joskus, mutta sitä korttia ei voi montaa kertaa käyttää - jos hallitus kaatuu siihen, niin kaikki lähtee taas nollilta.