Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Moses_Zuckerkandl
profiilit
Moses_Zuckerkandl
Moses_Zuckerkandl
Vapaa kuvaus
Aloituksia
101
Kommenttia
2754
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Monivaimoisuus+on+merkki+yhteisön+epätasa-arvosta,+jonka+tyypillisesti+legitimoi+jumaliin+uskominen.+Jumalat+legitimoivat+luokkajaon.+Siis+sen,+että+joku+on+oikeutettu+olemaan+parempi+kuin+joku+toinen+ja+tälle+muut+kantavat+uhrilahjoja+tämän+paremman+henkilön+jumalalle+eli+oikeasti+tälle+itselleen.+Näin+omaisuutta+alkaa+kertymään+luokkajaon+mukaan+ja+lopulta+sillä+jumalien+suosikilla+on+paljon+enemmän+kuin+muilla+vaikka+on+pelkkä+vapaamatkustaja.+Samalla+hänellä+on+resursseja+pitää+useampia+vaimoja,+jalkavaimoja+ja+seksiorjia.
Toki+moniavioisuus+sopii+hyvin+verikostojen+ja+sotien+rampauttamiin+yhteisöihin,+jotka+perustuvat+alkukantaisiin+paimentolaisuskoihin.+Näissä+yhteiskunnissa+suurin+osa+nuorista+miehistä+kuolee+verikoston+seurauksena+ja+oman+jumalansa+puolesta+taistellessa.+Näin+sitten+jää+muutama+mies+jäljelle,+joiden+pitää+siittää+sitten+useampi+nainen.+Heimon+kasvuhan+perustuu+nimenomaan+raskaana+olevien+naisten+lukumäärään.+Miehellä+jälkeiläisen+saaminen+kestää+sekunnin+huuman,+naisella+yhdeksän+kuukautta.
15.11.2021 21:53
”+Hyviä+arvauksia+totuudesta+saadaan+monesti+tieteellisellä+menetelmällä.”
Se+taitaa+olla+paras+ja+ainoa+tapa+tuottaa+totuutta.
”+Jos+herra+on+todellinen,+sen+täytyy+olla+yhtenevä+tieteen+kanssa.”
Koska+todellisuudesta+ei+löydy+yhtään+ainoaa+faktaa+herrasta+eikä+herraa+tarvita+minkään+asian+selittämiseen+todellisuudessa+niin+herraa+ei+todennäköisesti+ole+olemassa.+Tätä+hypoteesia+vahvistaa+ihmisen:
1.+herkkyys+deluusioihin
2.+taipumus+tunnistaa+syy-seuraussuhteita+sielläkin,+missä+niitä+ei+ole
3.+Hyperaktiivinen+taipumus+tunnistaa+toimijoita+omassa+elinympäristössään
4.+taipumus+kuvitella+syiden+takana+olevan+itsensä+kaltainen+tietoinen+olento
15.11.2021 11:54
”…+yritän+selvittää+sen+itse+asian+olevan+siellä+niiden+epäspesifien+löpinöiden+takana…”
Kuten+esimerkiksi+”Moderni+biologia+ei+ole+totta+koska+epäspesifi+löpinä+on+taikonut+asiat+tällaiseksi+ja+kaikki+maailman+tiedemiehet+ovat+väärässä.+Sinun+vaan+pitää+uskoa+väitteeni,+kyllä+siellä+totuus+on+sen+epäspesifin+löpinän+takana.”
Tai+”Kyllä+meidän+pitää+nyt+tehdä+tällainen+arvovalinta+kun+tämä+minun+epäspesifi+löpinä+on+niin+sanonut.+Sinun+vaan+pitää+uskoa+minua,+vaikka+tästä+minun+epäspesifistä+löpinästäni+ei+ole+yhtään+ainoaa+havaintoa+niin+kyllä+se+on+olemassa,+kuulikko?+Nyt+tehdään+arvovalinta+minun+löpinäni+mukaan.”
15.11.2021 11:35
>>+Ja+sinä+nauraisit+suomi24+palstalla+partaasi:
"Spagettihirviö,+todista+että+et+ole+spagettihirviö.+Mattia+ei+ole."
No+eikö+se+päähenkilö+ole+Matto+kuten+ensimmäisellä+rivillä+kirjoitit?+Kannattaisiko+lopettaa+juopottelu+ja+nukkua+välillä?+Sen+verran+pahoja+nuo+sinun+sekoilut+on+jo+tällä+hetkellä+🤣🤣🤣
15.11.2021 11:18
”+Saman+voin+tehdä+raamatun+teksteille.”
Juuri+tämän+minä+teinkin.+Jos+Raamatussa+esitetään+perusteettomia+väitteitä+Luojasta+niin+samalla+tavalla+niitä+voidaan+väittää+vaikkapa+Saunatontusta,+Russelin+teepannusta,+Näkymättömästä+Vaaleanpunaisesta+Yksisarvisesta+tai+Mulukusta.+Jos+et+usko+väitteitä+niin+ole+hyvä+ja+todista+ettei+noita+olentoja+ole+olemassa+🤣🤣🤣
15.11.2021 11:00
Jos+Saunatonttu+on+määritelmän+mukaan+ensimmäisen+Saunan+luoja,+miksi+on+niin+vaikeaa+uskoa+tätä+määritelmää?
Jos+Russelin+teepannu+määritelmän+mukaisesti+kiertää+aurinkoa+Maapallon+ja+Marsin+välissä,+miksi+on+niin+vaikeaa+uskoa+tätä+määritelmää?
15.11.2021 10:10
Näillä+ripulivajakin+kriteereillä+Ned+Ludd+on+todellinen+historian+henkilö.+Samoin+on+Saunatonttu.+Vaikka+Saunatonttu+ei+oikeasti+tee+yliluonnollisia+ihmetekoja+ja+ollut+ensimmäisen+Saunan+suunnittelija+niin+on+hän+silti+pieni+ukonkäppänä,+maankiertäjä+ja+kylähullu,+joka+asuu+ihmisten+saunoissa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ned_Ludd
15.11.2021 09:05
Jos+Jeesuksella+oli+biologisia+veljiä+niin+miksi+hän+antoi+äitinsä+opetuslapselle?+Se+oli+täysin+juutalaisten+tapojen+vastaista.+Mikä+ihana+ristiriita+jälleen+kerran.+Raamattu+on+keskenään+ristiriitaisten+sepitelmien+sekametelisoppa+🤣🤣🤣
26+Kun+Jeesus+näki,+että+hänen+äitinsä+ja+rakkain+opetuslapsensa+seisoivat+siinä,+hän+sanoi+äidilleen:+»Nainen,+tämä+on+poikasi!»
+27+Sitten+hän+sanoi+opetuslapselle:+»Tämä+on+äitisi!»+Siitä+hetkestä+lähtien+opetuslapsi+piti+huolta+Jeesuksen+äidistä.
15.11.2021 02:41
”+Esimerkiksi+Helsingin+yliopistosta+löytyy+Historian+kandiohjelma.”
Jossa+ei+opeteta+sitä,+että+Jaakob+oli+Jeesuksen+veli.
”+Ja+on+muuten+turhaa+yrittää+poistaa+kommenttini+kuten+sinä+vajakki+poistit+jo+edellisen+jonka+sinulle+kirjoitin.”
Minä+olen+palstan+sisällöntuottaja+ja+sheriffi,+joten+minulle+on+annettu+kaikki+valta+palstalla+poistaa+viestejä,+joista+en+pidä.
15.11.2021 01:51
”+Kirjoita+sitten+valituskirje+ja+pyydä+yliopistoja+muuttamaan+opetustaan.”
Muuttaa+miten?+Ei+siellä+opeteta,+että+Jaakob+oli+Jeesuksen+veli.
15.11.2021 01:32
”+Aiheesi+eivät+liity+mitenkään+ateismiin+kun+tämän+palstan+tarkoitus+on+puhua+ATEISMISTA+palstan+aiheen+mukaisesti.”
Totta+kai+liittyy.+Minähän+keskustelen+siitä,+ettei+kristittyjen+Jumala+ole+koskaan+ollut+ihminen.+Se+on+täysin+mielikuvituksen+tuotetta+ja+näin+ollen+ateismille+on+hyvät+perusteet.
15.11.2021 01:10
”+Miksi+et+sitten+tee+valituskirjettä+Helsingin+yliopistoon+ja+Åbo+akademiaan+siitä+miten+väärässä+ne+ovat+ja+vääristelevät+historiaa…”
Miten+he+vääristelevät?
”…+olisit+pitämässä+suuria+luentoja+yleisölle+niin+ennemmin+valitat+ja+saarnaat+asiasta+täällä?”
Suuri+yleisö+tietää+jo+asian.+Ei+täällä+tarvitse+saarnata+muita+kuin+palstan+ripulivajakkia+vastaan+🤣🤣🤣
15.11.2021 01:09
”+Itse+esität+väitteen+joka+on+yleisen+käsityksen+ja+historian+kirjoituksen+vastainen+joten+sinun+tässä+kuuluisi+esittää+todisteet+väitteesi+tueksi.”
Lopeta+tuo+jatkuva+paskan+puhuminen+ja+valehtelu.+On+nimittäin+epäselvää,+mitä+tuolla+”Jeesuksen+veljellä”+tarkoitetaan.
”Exactly+what+the+biblical+Galatians+1:19+means+by+designating+him+“the+Lord’s+brother”+is+also+uncertain…”
Jos+Jaakob+muka+olisi+ollut+Jeesuksen+veli+niin+miksi+hän+ei+seurannut+Jeesusta+tämän+eläessä?+Miksi+hän+tuli+uskoon+vasta+Jeesuksen+väitetyn+ristiinnaulitsemisen+ja+ylösnousemuksen+jälkeen?
”+James+evidently+was+not+a+follower+of+Jesus+during+his+public+ministry.+Paul+attributes+James’s+later+conversion+to+the+appearance+of+Christ+resurrected+(1+Corinthians+15:7).”
https://www.britannica.com/biography/Saint-James-the-Lords-brother
Jos+et+osaa+englantia+vaan+jatka+tuota+tyhjänlänkyttämistä+niin+voin+kyllä+vääntää+rautalangasta+suomeksi+nuo+lyhyet+lainaukset.+
Ei+saatana+mikä+valehteleva+jankuttaja+🤣🤣🤣
15.11.2021 00:28
”+Todista+se+ja+esitä+minulle+tämä+tieteellinen+tutkimus+joka+osoittaa+esittämäsi+väitteesi+kiistattomaksi.”
Onus+probandin+mukaan+sinun+pitää+todistaa+väitteesi+”Jaakob+on+Jeesuksen+veli”.+Sinun+pitää+todistaa:
-Jeesus+on+ollut+olemassa
-Jeesuksella+oli+veli
-Jaakob+oli+olemassa
-Jaakob+oli+Jeesuksen+veli
Ei+muuta+kuin+onnea+yritykselle.+Minä+en+usko+mihinkään+noista+väitteistä+ilman+todisteita.
15.11.2021 00:11
”+Käytännössähän+tuo+on+toiminut+niin,+että+Jeesus+on+lähettänyt+edelleen+oppilaitaan+kertomaan+lähialueen+kyliin+että+"Jeesus+on+tulossa."
Käytännössä+tuo+on+täyttä+tuubaa.+Tässä+Jeesus+lähettää+72+apostolia.
1+Tämän+jälkeen+Herra+valitsi+vielä+seitsemänkymmentäkaksi+opetuslasta+ja+lähetti+heidät+kaksittain+edellään+jokaiseen+kaupunkiin+ja+kylään,+johon+hän+aikoi+itse+mennä.
Miksi+juuri+72+apostolia?+Koska+kanaanilaisella+El’llä+ja+Aseralla+oli+70+poikaa.+Tämä+jumalperhe+oli+siis+yhteensä+72+jumalaa.+Nämä+apostolien+”lähettämiset”+ovat+vain+vanhempien+myyttien+kierrätystä.
In+those+texts,+Athirat+is+the+consort+of+the+god+ʾEl;+there+is+one+reference+to+the+70+sons+of+Athirat,+presumably+the+same+as+the+70+sons+of+ʾEl.
https://en.wikipedia.org/wiki/Asherah
15.11.2021 00:08
”+Sen+sijaan+Jeesuksen+veljeä+Jaakobia+ei+laskettu+apostolien+joukkoon+koska+tämä+ei+tehnyt+lähetystyötä.”
Yritä+nyt+jo+vihdoin+tajuta,+ettei+Jaakob+ollut+Jeesuksen+veli.+Hän+ei+ikinä+edes+tavannut+ihmisjeesusta+vaan+tuli+uskoon+vasta+väitetyn+Jeesuksen+ristiinnaulitsemisen+jälkeen.+Jaakob+tuli+uskoon+näkemällä+deluusion+Jeesuksesta+kuten+muutkin+hänen+”ylösnousemuksensa”+todistajat.
14.11.2021 23:56
”…+olivat+nähneet+harhanäkyjä+ihmisestä,+jota+he+eivät+olleet+koskaan+tunteneet+hänen+eläessään,+mutta+uskoivat+hänen+heränneen+kuolleista.”
Niin,+deluusiossa+harhainen+voi+uskoa,+että+harhanäkynsä+kohde+on+joskus+elänyt,+kuollut+ja+noussut+kuolleista.+Sehän+se+tämän+koko+jutun+koko+pointti+on.
14.11.2021 22:04
Mutta+myönsit,+että+kaltaisesi+typerys+olisi+ollut+yleisnero+keskiajalla.+Tämä+kertoo+siis+sen,+että+älykkyys+lisääntyy,+ei+vähenny+kuten+avauksessasi+ripuloit.
14.11.2021 20:29
”+Ateismihan+on+yleensä+paljon+typerämpää+ja+lapsellisempaa.”
No+näin+on.+On+paljon+järkeväpää+uskoa+Mulukuun+kuin+olla+typerä+ja+lapsellinen+amulukuisti.+Vai+mitä?
https://en.wikipedia.org/wiki/Muluku
14.11.2021 20:12
Ihan+wikipediankin+mukaan+apostolien+lukumäärä+on+ihanan+ristiriitaista+sekametelisoppaa.+Niitä+on+siis+kertojasta+riippuen+kahdestatoista+viiteen+sataan.
Tarkkaa+apostolien+määrää+on+mahdotonta+tietää.+Paavalin+jakeissa+1.+Kor.+15:3–8+antaman+tiedon+mukaan+Kristus+ilmestyi+yli+viidelle+sadalle+(1.+Kor.+15:6).+Kaikista+ylösnousemuksen+todistajista+ei+kuitenkaan+välttämättä+tullut+apostoleja,+sillä+Paavali+kertoo+Kristuksen+ilmestyneen+vielä+erikseen+kaikille+apostoleille+(1.Kor.+15:7),+joiden+lukumäärää+hän+ei+kuitenkaan+mainitse.+Viimeiseksi+Ylösnoussut+ilmestyi+vielä+Paavalille+(1.Kor.+15:8),+joka+ilmeisesti+myös+jäi+viimeiseksi+ylösnousemuksen+todistajaksi+ja+apostoliksi.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Apostoli
14.11.2021 19:52
124 / 138