Vapaa kuvaus

Kiva kun poikkesit tsekkaamaan profiiliani :) Olen yksi J-lan luoduista ja eräs Hänen monista kuvistaan. Kannan sydämessäni uskon salaisuutta ja Hänen antamaansa lupausta iankaikkisesta elämästä uskon kautta Hänen Poikaansa, Yeshua HaMashiach'an. J-lani on sisimmältä olemukseltaan ikuinen ja täydellinen Rakkaus. Hän on antanut minulle elävän toivon Pojassaan. Uskon tarkasti käännettyyn Raamattuun ja olen Yeshuaa takaisin palaavaksi odottava jeshualainen. Omaan terveelliset elämäntavat ja rakastan kävelyä luonnossa Herrani kanssa ja pidän mielelläni yhteyttä uskoviin ystäviini. Rakastan erityisesti niitä uskovia, jotka rakastavat Herraani Yeshuaa ja rukoilemista Pyhässä Hengessä sekä ymmärtävät mistä pelastus on lähtöisin: "...Sillä pelastus on juutalaisista. Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää Hengessä ja totuudessa; sillä sen kaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla Hengessä ja totuudessa." (Joh.4:22b-24) Jos tahdot periä iankaikkisen elämän, niin sinun on synnyttävä uudesti ylhäältä. Kuten Yeshua sanoi: "Joka ei synny uudesti ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan Kuningaskuntaa." (Joh.3:3) Hän lisäsi myös sanoen: "Jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan Kuningaskuntaan." (Joh.3:5) 'Uudestisyntyminen' tarkoittaa sitä, että otat tänään Yeshua HaMashiach'n vastaan uskon kautta sydämeesi asumaan. Vapahtajamme hebrealaiset alkuperäisnimet ovat Yeshua HaMashiach. Voin kokemuksesta vakuuttaa sinulle, että myös sinä voit syntyä uudesti ylhäältä! Voit kysyä, että miten niin? No siksi, että Johannes todistaa Yeshuasta näin: "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi!" Joh.1:12 Tuon jakeen sana 'kaikille' sisältää myös sinut. Ota siis tänään Yeshua uskossa vastaan sydämeesi asumaan ja koe tänään uudestisyntyminen ihmisen lapsesta J-lan lapseksi! Yeshuan vastaanottaminen sydämeen tarkoittaa pelastussanomaan uskomista eli uskonkuuliaisuutta Yeshuaa kohtaan, mikä merkitsee seuraavaa: (Apt.2:38-40 tässä juutalaiset kysyivät ensin, että mitä heidän tulee TEHDÄ pelastuakseen?) "38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Yeshua HaMashiach Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu. 40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta". Jos koet J-lan kutsuvan sinua nyt pelastukseen ja tahdot olla kuuliainen Yeshuaa kohtaan, niin ota jo tänään yhteyttä minuun kuvien alla olevan meiliosoitteeni kautta! ------- Mieliaforismini: "Voit kulkea maailman ympäri etsien jotain kaunista, sitä kuitenkaan löytämättä, ellet kanna sitä mukanasi." - Emerson. Voimme nähdä, kokea ja aistia luonnon äärettömän kauneuden vain Pyhän Hengen kautta! Siksi tarvitsemme Hänet sydämeemme ja oppaaksemme myös täällä alhaalla vaeltaessamme. Vapaa-aikani kuluu hengellisissä harrastuksissa. Pidän erityisesti hartaasta hengellisestä musiikista, edellyttäen, että se on Pyhän Hengen synnyttämää ja sitä esitetään Pyhän Hengen voitelussa. Pyhä Henki on hebreaksi Ruah HaKodesh. Soittelen toisinaan akustista kitaraa ja lauleskelen ylistystä Herralle ja omaksi ilokseni. Jos et vielä ole uskossa tai olet uskossa, mutta olet yhä ilman pelastusvarmuutta, niin opastan mielelläni sinua uskontiellä eteenpäin. Olet Herralle ylen rakas! Kavahdan lahkoja, joten ota rohkeasti yhteyttä! Herra J-lan nimi hebreaksi on Y-H-W-H Elohim. Olisi kiva saada teiltä uskovilta rakentavaa palautetta. Voisit esimerkiksi kertoa mitä kaikkea Yeshua sinulle merkitsee ja miten tulit tuntemaan Hänet. Kerro myös saamistasi rukousvastauksista ja ajankohtaisista rukousaiheistasi, jotka voimme yhdessä kiittäen kantaa taivaan Isän luo. "Vanhurskaan rukous on voimallinen ja tehokas!" (Yakov 5:16). Suomennettu käännöksestä: Complete Jewish Bible (David H. Stern) "Kaikki unelmamme voivat muuttua todeksi, jos meillä on kylliksi rohkeutta tavoitella niitä!" Tuo tietenkin edellyttää sitä, että unelmamme ovat J-lalle mieluisia! Silloin ne ovat meillekin parhaaksi! Voit ottaa yhteyttä: [email protected] Lisäksi voit lukea blogiani: http://yeshuahamashiachonherra.blogspot.com/ Voit myös tutustua nettisivuun: TV is the Image of the Beast: http://www.tv-is-the-image-of-the-beast.host56.com/ Myös kotisivuni olen päivittänyt ja pääset sinne yllä olevalta nettisivulta. Iloisiin tapaamiin ja siunausta Yeshuassa! Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=hIxdJWWduBM, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030303570, http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/, http://www.thefreedictionary.com/reversed, http://www.mechon-mamre.org/p/pt/pt0.htm, http://www.tucows.com/windows.html, http://www.aish.com/wallcam/default.asp, http://www.zionministry.com/bst_dan.html, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030251277, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030279386, http://www.wyattmuseum.com, http://www.tv-is-the-image-of-the-beast.host56.com/, http://www.yeshua-is-adonai.comoj.com/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: --- Skype: Yakov Email: [email protected] Hakusanat: Yeshua, HaMashiach, Y-H-W-H, Elohim, Tanakh, B'rit Chadashah, Ruah HaKodesh

Aloituksia

236

Kommenttia

7621

1. Linkissäsi mainittu viittaus tarkimpiin Kirjoituksiin on hyvä, sillä niissä on todella kirjoitettuna toisin kuin suomalaisissa r-käännöksissä 1. Ms. 1:2 alku "Ja maasta tuli autio ja tyhjä". Yhtä oikein olisi kääntää myös näin "Ja maa tuli autioksi ja tyhjäksi."

Toisaalla on maininta maasta "Ei Hän (Elohim) sitä autioksi luonut, asuttavaksi Hän sen valmisti!" (Jes. 45:18)

Nuo kaksi jaetta paljastavat mielestäni sen, että jotain Raamatussa meille mainitsematonta oli tapahtunut planeetta maan historiassa jo kaukana menneisyydessä ENNEN kuin Elohim loi tänne UUDELLEEN elävät kasvit, eläimet ja lopuksi ihmisen omaksi kuvakseen ja kaltaisekseen.

Raamatussa ei todellakaan missään kerrota miten vanha (vuosissa laskettuna) maa planeettamme on.

Kun luemme 1.Ms. kirjan lukua 1 esim. parhaista englanninkielisistä käännöksistä, niin toteamme ensinnäkin sen, että kaikissa suomalaisissa raamatunkäännöksissä ollaan luomistapahtumassa yhden Elohimin päivän (eli aikakauden) jäljessä. Kun suomalaiset käännökset sanovat "ja tuli ehtoo ja aamu (se ja se) päivä", niin englanninkieliset raamatunkäännökset sanovat saman suomennettuna näin: "ja ehtoo ja aamu olivat (se ja se) päivä."

Lisäksi tarkimpia tekstilähteitä lukiessamme havaitsemme myös sen seikan, että Elohimin luomispäivät olivat aikakausia eivätkä kirjaimellisesti ottaen nykypäiviä eli 24 h:n jaksoja, mikä selviää ainakin kolmesta asiayhteydestä:

a) Elohim loi auringon, kuun ja tähdet VASTA neljäntenä luomispäivänään. Tästä syystä nuo 3 edellistä päivää eivät voineet olla mitään 24 h:n pituisia päiviä, koska 24 h:n päivät määräytyvät juuri ja ainoastaan maan kiertoliikkeistä aurinkoon nähden. (1. Ms. 1:14-19)
    - Kun eräät tiedemiehet väittävät maa planeettaa nuoremmaksi kuin aurinko, niin siinä he ovat harhateillä, kuten evolutionistit lähes kaikessa muussakin, minkä viisaat tiedemiehet myöntävätkin, mutta muut tiedemiehet eivät :)

b) Elohimin miehen, Mooseksen psalmissa 90 on jae 4, jonka mukaan: " Sillä 1000 vuotta on Sinun silmissäsi (Elohim) NIINKUIN eilinen päivä, joka meni ohitse, ja NIINKUIN öinen vartiohetki."
    - Koska eilinen päivä ja öinen vartiohetki ovat eri pituisia keskenään ja jakeessa sanalla NIINKUIN ainoastaan verrataan karkeasti aikoja, niin siitä voimme ymmärtää, ettei jakeessa kerrota tarkkaa aikaa sille, miten pitkä 1000 vuotta Elohimin edessä edes on.
    - Jakeen tarkoitus onkin ilmaista, että aikakäsite on Elohimin perspektiivistä katsoen ihan erilainen kuin ihmisten sammakkoperspektiivistä nähtynä ja koettuna. Elohim on aikakäsitteen ulkopuolella ja sen tavoittamattomissa, eikä aika hallitse Häntä, vaan Hän kaiken Luojana, Ikuisena ja Kaikkivoipana Hallitsijana hallitsee myös aikaa, kuten kaikkia muitakin luomiansa ulottuvuuksia!

c) Uuden Liiton puolella on maininta, että taivaat ja samoin maa olivat IKIVANHASTAAN olemassa Elohimin Sanan voimasta. Sana 'ikivanhastaan' viittaa selkeästi hyvin kaukana olleeseen ajankohtaan menneisyydessä, paljon kauemmas kuin Aadamin luomiseen. (2. Piet. 3:5)
  2. Tiedän hyvin sen, etten opeta Uuden Testamentin opetusten vastaisesti, joten väitteesi on väärä!

Mä sain iankaikkisen elämän jo alle 5-vuotiaana uskomalla Jeesukseen, koska en vielä silloin tiennyt Hänen OIKEAA Nimeään. Jo 5-vuotiaana sain yhden suurimmista rukousvastauksistani.

12-vuotiaana annoin tietoisesti koko jäljellä olevan elämäni Vapahtajalleni, jonka alkuperäinen hebrealainen Nimi on Adonai Yeshua HaMashiach HaNostri. Hän on Ylhäisimmän Kirkkauden Poika. Hän puhui minulle sinä iltana ja antoi mulle ihanan lupauksen, jonka Hän myös täytti 10 vuotta myöhemmin! HalleluYah!

Kun menin Yeshuan ja tämän apostolien opetusten mukaisesti uskovien upotuskasteelle, niin reilu kuukausi myöhemmin 23-vuotiaana sain täyttyä apostolisella tavalla Pyhällä Hengellä ja tulella. HalleluYah!

Koko uskonkäsitykseni perustuu nimenomaan oikein käännettyyn Raamattuun ja sen alkuperäissanomaan ja sen todeksi kokemiini lupauksiin Vapahtajani yhteydessä, eikä nykyihmisten vajavaisiin opetuksiin ja luuloihin.

Voit katsella 16-vuotiaana näkemääni yölliseen näkyyni pohjautuvaa itse laatimaani kuvasarjaa Pyhästä Hengestä, joka myös toteutui 7 vuotta myöhemmin elämässäni. Tässä alla on linkki kotisivuilleni. Valitse sisällysluettelosta kohta "Pyhä Henki". Sen luettuasi valitse "Kuvasarja".

http://www.yeshua-is-adonai.comoj.com/

Jos sinä todella uskot Yeshuaan ja nimenomaan siihen, mitä Vapahtajamme Yeshua opetti, niin muista mitä Hän opetti meille suhtautumisesta lähimmäisiimme ja tee parannus!

Siunausta parannuksen tekoon Yeshuassa!
  3. Koit hienosti paastosi :) Se on todella siunattu tapa lähestyä Adonai Yeshuaa samalla rukoillen, kun sen tekee 'just in time' ja Pyhän Hengen johdossa! Mulla on siitä hienoja kokemuksia ja monella ystävällänikin.

3.MS tulee todella lähiaikoina. Keskustelimme eilen illan kotikokouksessa siitä, miten me Adonai Yeshuan seuraajat voisimme olla parhaiten varustautuneita myös tuollaiseen aikakauteen, sillä myös meidän uskoamme tullaan koettelemaan tavalla jos toisellakin, kuten kaikille valituille on käynyt ennen meitä.

Mä tulin siihen johtopäätökseen, että saamme parhaan ohjeen siihen Yeshuan Vuorisaarnasta:
    (Matt. 6:24-34)

24. Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Elohimia ja Mammonaa.
    25. Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
    26. Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
    27. Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä pituuttansa kyynäränkään vertaa?
    28. Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
    29. Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
    30. Jos siis Elohim näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
    31. Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
    32. Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
    33. Vaan etsikää ensin Elohimin kuningaskuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
    34. Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."

Adonai Yeshua sulkekoon sinut TÄNÄÄN siunauksiinsa, sillä huomenna voimmekin olla jo yllä pilvien ja kiitää halki avaruuksien sinne, mistä emme tänne enää kaipaa! HalleluYah!
  4. Sulle "jaakobista":

Mitä tulee tuohon Siinailla annettuun lakiin, Mooseksen Lakiin, niin Uuden Liiton opetusten mukaan se säädettiin ja annettiin enkelien välityksellä olemaan tietyiltä osin vain määräajan voimassa. Esim. tiettyjä uhrilakeja ei ole voitu noudattaa lainkaan sen jälkeen, kun Jerusalemin Temppeli tuhottiin vuonna 70. Teurasuhreja oli lupa uhrata vain Temppelialueella.

Galatalaiskirje:
    3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.

Usein lukijat lainaavat tuota alkuperäistä TOISTA KÄSKYÄ vain osittain eli kyseisen jakeen 9, mutta käsky kuuluu kokonaisuudessaan näin: 5.Ms.5:8-10

8. Älä tee itsellesi jumalankuvaa, älä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
    9. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, YeHoWaH, sinun Elohimisi, olen kiivas Elohim, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
    10. mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

Siis Iso Herra ei kosta alkuperäisen lainkaan mukaan isien pahoja tekoja heidän lapsilleen, mikäli lapset eivät vihaa Häntä ja jos he rakastavat Häntä pitäen Hänen käskynsä, niin he saavat osakseen laupeuden!

Olen kanssasi siitä samaa mieltä, että varhaisessa vaiheessa YeHoWaH käytti joukkorangaistusta, vaikka vain yksi oli rikkonut Hänen käskyään vastaan. (Esim. Aakan, Karmin poika, Joos.7:1-26)

Israelin sotaväestä kuoli Aakanin epärehellisyyden vuoksi 36 miestä, ja YeHoWan paljastettua Aakanin syylliseksi, Aakan kivitettiin kuoliaaksi, samoin hänen poikansa ja tyttärensä, jopa kaikki hänen karjansa ja vain siksi, että Aakan oli ottanut salaa aarteita, joista YeHoWaH oli häntäkin varoittanut.

On ilmeistä, että YeHoWaH on selvästi pehmentänyt vuosisatojen saatossa suhtautumistaan Israelilaisiin ettei joutuisi tuhoamaan heitä 'viimeiseen mieheen' huomattuaan heidän olevan paljon enemmän niskureita, kuin olisi ollut odotettavissa.

Näemme Hänen valittua kansaansa Israelia kohtaan soveltamansa ankaruuden lieventyneen erityisesti tässä, alkuperäiseen suhtautumiseensa verraten: (Hes. 16:60-63)

16:60 Mutta minä muistan liittoni, jonka tein sinun kanssasi sinun nuoruutesi päivinä, ja minä teen sinun kanssasi iankaikkisen liiton.
    16:61 Ja sinä muistat vaelluksesi ja häpeät, kun otat vastaan sisaresi, ne, jotka ovat sinua isommat, ynnä ne, jotka ovat sinua pienemmät, ja minä annan heidät sinulle tyttäriksi; mutta en sinun liittosi voimasta.
    16:62 Ja minä teen liittoni sinun kanssasi, ja sinä tulet tietämään, että minä olen YeHoWaH.
    16:63 Niin sinä muistat ja häpeät etkä voi häpeäsi tähden suutasi avata, kun minä annan sinulle anteeksi kaikki, mitä sinä tehnyt olet; sanoo YeHoWaH Elohim."

Vielä lievemmäksi suhtautuminen muuttuu apostoli Paavalin opetusten mukaan silloin, kun YeHoWaH tulee pelastamaan KOKO Israelin kansan tulevina päivinä. (Room. 11:26)
    " ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista. "
  5. Sulle "vanha ja vakaa":

Kehotan sua lukemaan tarkemmin Raamattusi, sillä Sakarjan kirjan mukaan pakanat tulevat valtaamaan määräajaksi KOKO Jerusalemin, mutta kohta sen jälkeen Adonai Yeshua HaMashiach HaNostri tulee pelastamaan kansansa pakanain käsistä! Luemme jakeet Sak. 14:1-7

1. Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun
    keskelläsi.
    2. Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.
    3. Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
    4. Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
    5. Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.
    6. Sinä päivänä ei ole valoa: loistavat tähdet sammuvat.
    7. Se on oleva yhtämittaista päivää - Herralle on se tunnettu - ei vaihdu päivä ja yö; ja ehtoolla on oleva valoisata.

- Jos et ole jo kovin vanha (yli 90-vuotias), niin saatat tulla omin silmin näkemään tuon tapauksen ainakin telkkarista.