Vapaa kuvaus

Kiva kun poikkesit tsekkaamaan profiiliani :) Olen yksi J-lan luoduista ja eräs Hänen monista kuvistaan. Kannan sydämessäni uskon salaisuutta ja Hänen antamaansa lupausta iankaikkisesta elämästä uskon kautta Hänen Poikaansa, Yeshua HaMashiach'an. J-lani on sisimmältä olemukseltaan ikuinen ja täydellinen Rakkaus. Hän on antanut minulle elävän toivon Pojassaan. Uskon tarkasti käännettyyn Raamattuun ja olen Yeshuaa takaisin palaavaksi odottava jeshualainen. Omaan terveelliset elämäntavat ja rakastan kävelyä luonnossa Herrani kanssa ja pidän mielelläni yhteyttä uskoviin ystäviini. Rakastan erityisesti niitä uskovia, jotka rakastavat Herraani Yeshuaa ja rukoilemista Pyhässä Hengessä sekä ymmärtävät mistä pelastus on lähtöisin: "...Sillä pelastus on juutalaisista. Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää Hengessä ja totuudessa; sillä sen kaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla Hengessä ja totuudessa." (Joh.4:22b-24) Jos tahdot periä iankaikkisen elämän, niin sinun on synnyttävä uudesti ylhäältä. Kuten Yeshua sanoi: "Joka ei synny uudesti ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan Kuningaskuntaa." (Joh.3:3) Hän lisäsi myös sanoen: "Jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan Kuningaskuntaan." (Joh.3:5) 'Uudestisyntyminen' tarkoittaa sitä, että otat tänään Yeshua HaMashiach'n vastaan uskon kautta sydämeesi asumaan. Vapahtajamme hebrealaiset alkuperäisnimet ovat Yeshua HaMashiach. Voin kokemuksesta vakuuttaa sinulle, että myös sinä voit syntyä uudesti ylhäältä! Voit kysyä, että miten niin? No siksi, että Johannes todistaa Yeshuasta näin: "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi!" Joh.1:12 Tuon jakeen sana 'kaikille' sisältää myös sinut. Ota siis tänään Yeshua uskossa vastaan sydämeesi asumaan ja koe tänään uudestisyntyminen ihmisen lapsesta J-lan lapseksi! Yeshuan vastaanottaminen sydämeen tarkoittaa pelastussanomaan uskomista eli uskonkuuliaisuutta Yeshuaa kohtaan, mikä merkitsee seuraavaa: (Apt.2:38-40 tässä juutalaiset kysyivät ensin, että mitä heidän tulee TEHDÄ pelastuakseen?) "38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Yeshua HaMashiach Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu. 40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta". Jos koet J-lan kutsuvan sinua nyt pelastukseen ja tahdot olla kuuliainen Yeshuaa kohtaan, niin ota jo tänään yhteyttä minuun kuvien alla olevan meiliosoitteeni kautta! ------- Mieliaforismini: "Voit kulkea maailman ympäri etsien jotain kaunista, sitä kuitenkaan löytämättä, ellet kanna sitä mukanasi." - Emerson. Voimme nähdä, kokea ja aistia luonnon äärettömän kauneuden vain Pyhän Hengen kautta! Siksi tarvitsemme Hänet sydämeemme ja oppaaksemme myös täällä alhaalla vaeltaessamme. Vapaa-aikani kuluu hengellisissä harrastuksissa. Pidän erityisesti hartaasta hengellisestä musiikista, edellyttäen, että se on Pyhän Hengen synnyttämää ja sitä esitetään Pyhän Hengen voitelussa. Pyhä Henki on hebreaksi Ruah HaKodesh. Soittelen toisinaan akustista kitaraa ja lauleskelen ylistystä Herralle ja omaksi ilokseni. Jos et vielä ole uskossa tai olet uskossa, mutta olet yhä ilman pelastusvarmuutta, niin opastan mielelläni sinua uskontiellä eteenpäin. Olet Herralle ylen rakas! Kavahdan lahkoja, joten ota rohkeasti yhteyttä! Herra J-lan nimi hebreaksi on Y-H-W-H Elohim. Olisi kiva saada teiltä uskovilta rakentavaa palautetta. Voisit esimerkiksi kertoa mitä kaikkea Yeshua sinulle merkitsee ja miten tulit tuntemaan Hänet. Kerro myös saamistasi rukousvastauksista ja ajankohtaisista rukousaiheistasi, jotka voimme yhdessä kiittäen kantaa taivaan Isän luo. "Vanhurskaan rukous on voimallinen ja tehokas!" (Yakov 5:16). Suomennettu käännöksestä: Complete Jewish Bible (David H. Stern) "Kaikki unelmamme voivat muuttua todeksi, jos meillä on kylliksi rohkeutta tavoitella niitä!" Tuo tietenkin edellyttää sitä, että unelmamme ovat J-lalle mieluisia! Silloin ne ovat meillekin parhaaksi! Voit ottaa yhteyttä: [email protected] Lisäksi voit lukea blogiani: http://yeshuahamashiachonherra.blogspot.com/ Voit myös tutustua nettisivuun: TV is the Image of the Beast: http://www.tv-is-the-image-of-the-beast.host56.com/ Myös kotisivuni olen päivittänyt ja pääset sinne yllä olevalta nettisivulta. Iloisiin tapaamiin ja siunausta Yeshuassa! Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=hIxdJWWduBM, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030303570, http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/, http://www.thefreedictionary.com/reversed, http://www.mechon-mamre.org/p/pt/pt0.htm, http://www.tucows.com/windows.html, http://www.aish.com/wallcam/default.asp, http://www.zionministry.com/bst_dan.html, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030251277, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030279386, http://www.wyattmuseum.com, http://www.tv-is-the-image-of-the-beast.host56.com/, http://www.yeshua-is-adonai.comoj.com/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: --- Skype: Yakov Email: [email protected] Hakusanat: Yeshua, HaMashiach, Y-H-W-H, Elohim, Tanakh, B'rit Chadashah, Ruah HaKodesh

Aloituksia

236

Kommenttia

7621

1. .
    ...silloin, kun Hitler riehui monta vuotta maan päällä lähes ainoana pyrkimyksenään juutalaisten tuhoaminen ?

Hitlerhän tuhosi juutalaisia noin 6 000 000 !

Nukkuiko Jumala silloin, vai oliko Hän voimaton auttamaan valittujaan ?

- - -

EI SUINKAAN, ystäväni, vaan, kuten Psalmista on kirjoittanut: (Ps.32:13-15, 18-19)

"13. Herra katsoo alas taivaasta, näkee kaikki ihmislapset;
    14. asumuksestaan, valtaistuimeltaan hän katselee kaikkia maan asukkaita,
    15. hän, joka on luonut kaikkien heidän sydämensä, joka tarkkaa kaikkia heidän tekojansa.

18. Katso, Herran silmä valvoo niitä, jotka häntä pelkäävät ja panevat toivonsa hänen laupeuteensa,
    19. pelastaaksensa heidän sielunsa kuolemasta, elättääksensä heitä nälän aikana."

Ja siitä, että Korkein TODELLA on Kaikkivaltias, löydämme Tanakh'sta asian vakuudeksi myös seuraavat jakeet :

a) Dan.4:31-32
    "31. "Mutta sen ajan kuluttua minä, Nebukadnessar, nostin silmäni taivasta kohti, ja minun järkeni palasi. Ja minä kiitin Korkeinta, minä ylistin ja kunnioitin häntä, joka elää iankaikkisesti, jonka hallitus on iankaikkinen hallitus ja jonka valtakunta pysyy suvusta sukuun.

32. Kaikki maan asukkaat ovat tyhjänveroiset; ja HÄN TEKEE, NIINKUIN HÄN TAHTOO, taivaan joukoille ja MAAN ASUKKAILLE, EIKÄ OLE SITÄ, JOKA PIDÄTTÄÄ HÄNEN KÄTENSÄ ja sanoo hänelle: 'Mitäs teet?"

b) Ps.115:3
    "3. Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee."

c) Ps.135:6
    "6. Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä;"

Loppukehoitus: Ymmärrä jo lopulta, että Israelin Jumala on ainoa ja kaikkivoipa Jumala ja ilman Hänen lupaansa ei Aadolf Hitleriä olisi edes syntynyt tämän maan päälle !

Jos Israel kansana tutkisi teitään ja palaisi Herran Jumalansa luo, niin heille koittaisi armo ja anteeksiantamus. Valitettavasti heidän sydämensä on paatunut, koska he kansana hylkäsivät oman Messiaansa ja valitsivat vapautettavaksi Barabbaan, jota syytettiin (ilmeisen aiheellisesti) murhasta ja kapinasta. Millainen vaihtokauppa !

Jatkan rukousta luopiokansa Israelin puolesta, sillä onhan se sääli, että heistä vain pieni -edessä olevan suuren katastrofin jäljiltä eloon jäävä - jäännös pelastuu. Tee sinä samoin !

Siunausta Yeshuassa !
    .
  2. .
    On typerää syytellä ketään ihmistyrannia siitä, että Israel sai kokea kohdallaan sen kirouksen, jonka Korkein itse julisti Mooseksen kautta koituvan Israelin kansan osalle siksi, että he rikkoivat Jumalansa vastaan jopa siinä määrin, että menettelivät jopa niitä pakanakansoja pahemmin, jotka Korkein tuhosi Kaanaan maasta heidän syntiensä vuoksi !

Niin kauan kuin Israel ei tunnusta syyllisyyttään siihen, että Korkein langetti lupaamansa tuomion valitun kansansa ylle, saa Israel vaeltaa vaivassa ja ahdingossa.

Kerrataanpas vähän mitä Korkein Mooseksen kautta ennusti:

a) (5.Ms.31:24-29 erototen jae 29)
    "24. Ja kun Mooses oli kirjoittanut kirjaan tämän lain sanat, alusta loppuun asti,

25. käski hän leeviläisiä, jotka kantoivat Herran liitonarkkia, sanoen:

26. "Ottakaa tämä lain kirja ja pankaa se Herran, teidän Jumalanne, liitonarkin sivulle, olemaan siellä TODISTAJANA SINUA VASTAAN.

27. Sillä minä tunnen sinun tottelemattomuutesi ja uppiniskaisuutesi. Katso, minun vielä eläessäni teidän kanssanne te olette niskoitelleet Herraa vastaan; saati sitten minun kuoltuani!

28. Kootkaa minun luokseni kaikki sukukuntienne vanhimmat sekä päällysmiehenne, että minä heidän kuultensa puhuisin nämä sanat ja ottaisin taivaan ja maan todistajiksi heitä vastaan.

29. Sillä minä tiedän, että te minun kuoltuani vaellatte kelvottomasti ja poikkeatte siltä tieltä, jota minä käskin teidän vaeltaa. SENTÄHDEN ON ONNETTOMUUS KOHTAVA TEITÄ AIKOJEN LOPULLA, KUN TE TEETTE SITÄ, MIKÄ ON PAHAA HERRAN SILMISSÄ, ja vihoitatte hänet kättenne teoilla."

b) (5.Ms.32:5, 12, 15-17, 21-23, 26-29 eritoten jakeet 23-25)
    "4. Hän on kallio; täydelliset ovat hänen tekonsa, sillä kaikki hänen tiensä ovat oikeat. Uskollinen Jumala ja ilman vääryyttä, vanhurskas ja vakaa hän on.

5. Heidän menonsa oli paha häntä kohtaan, he eivät olleet hänen lapsiansa, vaan häpeäpilkku - tuo nurja ja kiero sukupolvi!

6. Niinkö sinä maksat Herralle, sinä houkka ja tyhmä kansa? Eikö hän ole sinun isäsi, joka sinut loi? Hän sinut teki ja valmisti.

7. Muistele muinaisia päiviä, ajattele menneiden sukupolvien vuosia. Kysy isältäsi, niin hän sen sinulle ilmoittaa, vanhimmiltasi, niin he sen sinulle sanovat.

8. Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille, kun hän erotteli ihmisten lapset, silloin hän määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan.

9. Sillä Herran kansa on hänen osuutensa, Jaakob on hänen perintöosansa.

10. Erämaasta hän löysi hänet, autiosta, ulvovasta korvesta; hän otti hänet suojaansa ja hoitoonsa, varjeli häntä kuin silmäteräänsä.

11. Niinkuin kotka kiihoittaa pesuettaan lentoon ja liitelee poikastensa suojana, niin hän levitti siipensä, otti hänet ja kantoi häntä sulillansa.

12. Herra yksin johdatti häntä, eikä hänen kanssansa ollut ketään vierasta jumalaa.

13. Hän kuljetti hänet maan kukkuloiden yli ja ruokki häntä pellon antimilla; hän antoi hänen imeä hunajaa kalliosta ja öljyä kovasta kivestä.

14. Hän antoi voita lehmistä ja maitoa lampaista sekä karitsain ja oinasten rasvaa, Baasanin härkiä ja kauriita ja parasta vehnän ydintä; ja sinä sait juoda rypäleen verta, tulista viiniä.

15. Ja Jesurun lihoi ja alkoi potkia, sinä tulit lihavaksi, paksuksi ja aloit äksyillä. NIIN HÄN HYLKÄSI JUMALAN, joka oli tehnyt hänet, ja halveksui pelastuksensa kalliota.

16. He herättivät hänen kiivautensa vierailla jumalillaan, he vihoittivat hänet KAUHISTUKSILLANSA.

17. He uhrasivat riivaajille, epäjumalille, jumalille, joita he eivät tunteneet, uusille, äsken tulleille, joista teidän isänne eivät tienneet.

18. Kalliota, joka sinut synnytti, sinä et muistanut; sinä unhotit Jumalan, joka sinulle elämän antoi.

19. Herra näki sen ja hylkäsi heidät, sillä hän vihastui poikiinsa ja tyttäriinsä.

20. Hän sanoi: 'Minä peitän heiltä kasvoni, minä katson, mikä heidän loppunsa on; sillä he ovat nurja suku, lapsia, joissa ei ole uskollisuutta.

21. He ovat herättäneet minun kiivauteni jumalilla, jotka eivät jumalia ole, ovat vihoittaneet minut turhilla jumalillansa; niin minäkin herätän heidän kiivautensa kansalla, joka ei ole kansa, vihoitan heidät houkalla pakanakansalla.

22. Sillä minun vihani tuli on syttynyt, ja se leimuaa tuonelan syvyyksiin saakka; se kuluttaa maan kasvuinensa ja polttaa vuorten perustukset.

23. MINÄ KASAAN ONNETTOMUUKSIA HEIDÄN PÄÄLLENSÄ, KAIKKI NUOLENI MINÄ HEIHIN AMMUN.

24. HE NÄÄNTYVÄT NÄLKÄÄN JA MENEHTYVÄT RUTTOON, KULKUTAUTIEN POLTTEESEEN; minä lähetän heidän kimppuunsa petojen hampaat ja tomussa matelevaisten myrkyn.

25. ULKONA SURMAA MIEKKA ja sisällä kauhu sekä nuorukaisen että neitosen, sekä imeväisen että harmaapään.

26. Minä sanoisin: 'Minä puhallan heidät pois, hävitän heidän muistonsa ihmisten seasta',

27. jollen varoisi, että vihollinen tuottaisi minulle mielipahaa, että heidän vastustajansa selittäisivät sen väärin, että he sanoisivat: 'Meidän kätemme oli korotettu, eikä Herra ole tästä kaikesta mitään tehnyt'.

28. Sillä he ovat neuvoton kansa, eikä heissä ole ymmärrystä.

29. Jos he viisaita olisivat, niin he käsittäisivät tämän, he ymmärtäisivät, mikä heidän loppunsa on.

33. Heidän viininsä on lohikäärmeitten kähyä, kyykäärmeitten kauheata myrkkyä.

34. Eikö sitä ole talletettuna minun takanani, sinetillä lukittuna minun aitoissani?

35. MINUN ON KOSTO JA RANKAISEMINEN, säästetty siksi ajaksi, jolloin heidän jalkansa horjuu. SILLÄ HEIDÄN ONNETTOMUUTENSA PÄIVÄ ON LÄHELLÄ, ja mikä heitä odottaa, se tulee rientäen."

- - -

Kovaa, mutta aiheellista puhetta Israelin Jumalalta, joka ei ole ihminen, niin että katuisi panemasta täytäntöön uhkaamaansa tuomiota ja vielä vähemmän silloin, kun Hänen valittunsa tekevät kauhistuksia ja uhraavat riivaajille !

Kutsun siis lukijoita ymmärrykseen, siis ymmärtämään sen, ettei Jumalan luomassa maailmankaikkeudessa kukaan tee kenellekkään ei hyvää eikä pahaa, ellei Korkein sitä salli !

Siunausta Yeshuassa !
    .
  3. .
    Avioeroa ei ole pakko ottaa, mutta sen saa ottaa ja ainoastaan siinä tapauksessa, jos aviopuoliso on todistettavasti tehnyt huorin avioliiton aikana eli maannut jonkun toisen kuin oman puolisonsa kanssa.

Liian ankaran väkivallan kohteena oleva saa ottaa asumuseron - sillä meidät on kutsuttu rauhaan ja vapauteen Yeshuassa - mutta asumuseron ottaneella ei ole lupa avioitua uudelleen niin kauan kuin hänen asumuserossa asuva laillinen aviopuolisonsa elää.

Sitä me Yeshuaan uskovat emme hyväksy, että joku menee avioeronsa saatuaan avioon toisen niinikään eronneen naisen kanssa, vieläpä sellaisen naisen kanssa, jonka aviopuoliso on vielä elossa. Sillä ei ole mitään merkitystä millainen kyseisen naisen aiempi aviopuoliso on, sillä Yeshua sanoo yksiselitteisesti seuraavaa: (Luuk.16:18)

"Jokainen, joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee aviorikoksen; ja joka nai miehensä hylkäämän, tekee aviorikoksen."

Samaa asiaa apostoli Paavali täsmentää seuraavasti: (1.Kor.7:10-11, 39)

"10. Mutta naimisissa oleville minä julistan, en kuitenkaan minä, vaan Adonai, ettei vaimo saa erota miehestään;

11. mutta jos hän eroaa, niin PYSYKÖÖN NAIMATONNA tai sopikoon miehensä kanssa; eikä mies saa hyljätä vaimoansa.

39. Vaimo on sidottu ((elossa olevaan puolisoonsa)), NIIN KAUAN KUIN HÄNEN MIEHENSÄ ELÄÄ, mutta jos mies kuolee, on hän vapaa menemään naimisiin kenen kanssa tahtoo, edellyttäen, että uusi aviomies on Yeshuaan uskova (ja omasta puolestaan vapaa menemään avioon)."

Siispä ystäväni Donovan, harkitse tarkoin noita viime mainittuja jakeita, sillä siinä on sulle sana Adonai'lta. Huomaa, ettei kyseessä ole minun sanani, vaan Kaikkivaltiaan !

Kuten kerroin sinulle, en ole Tuomari, mutta minulla on yeshualaisena velvollisuus varoittaa haureuden syntien harjoittamisesta kaikkia niitä, jotka asiaa minulta kyselevät ja etenkin niitä, jotka tahtovat turvautua Yeshuaan Vapahtajanaan.

Tiedän saaneeni tämän vuoksi vihamiehiä, mutta se kuuluu työni olemukseen tässä moraalisesti mädäntyneessä ja Korkeimman kiroamassa maailmassa. Onneksi elän vain tuokion täällä ja kohta saan olla ainaisesti perillä taivaskotona, mistä synti ja pimeys on ikuisesti poissa ! Sinne ei myöskään päästetä ketään avionrikkojaa, joka ei ole tehnyt synneistään parannusta ja ole puhdistautunut teurastetun Karitsan veressä.

Mitä tulee poikamiehenä olemiseen, on se vain harvoille suotu ylen ihana osa ja iloitsen siitä, että Korkein on sen osan minulle suonut.

Muistelkaamme mitä apostoli Paavali siitä opettaa:
    (1.Kor.7:1, 7, 8, 17, 20, 24, 27, 32-33)

"1. Mutta mitä siihen tulee, mistä kirjoititte, niin hyvä on miehelle olla naiseen ryhtymättä;

7. Soisin kaikkien ihmisten olevan niinkuin minäkin (( Paavali oli poikamies)); mutta kullakin on oma lahjansa Elohim'ilta, yhdellä yksi, toisella toinen.

8. Naimattomille ja leskille minä taas sanon: heille on hyvä, jos pysyvät sellaisina kuin minäkin; ((Paavali oli poikamies))

17. Vaeltakoon vain kukin sen mukaan, kuin Adonai on hänelle hänen osansa antanut, ja siinä asemassa, missä hänet Elohim on kutsunut; näin minä säädän kaikissa seurakunnissa.

20. Pysyköön kukin siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu.

23. Te olette kalliisti ostetut; älkää olko ihmisten orjia.

24. Pysyköön kukin, veljet, Elohim'in edessä siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu.

27. ... jos et ole sidottu vaimoon, älä pyydä itsellesi vaimoa.

32. Soisin, ettei teillä olisi huolia. Naimaton mies huolehtii siitä, mikä on Adonai'n, kuinka olisi Adonai'lle mieliksi;
    33. mutta nainut huolehtii maailmallisista, kuinka olisi vaimolleen mieliksi...".

Siunausta Yeshuassa !
    .
  4. .
    ...luotettava opas iankaikkiseen elämään.

Olen lukenut myös Koraanin läpi ja havainnut sen täysin ala-arvoiseksi Raamatun rinnalla. Koraani on selvästi alkuisin alhaalta ja sisältää propagandaa Raamattua kohtaan, vieläpä sellaista propagandaa, mikä on läpinäkyvää ja osoittaa kyseisen kirjan olevan alkuisin pimeyden ruhtinaalta, Lucifer'ilta.

Raamattu on selvästi Korkeimman Hengen inspiroima kokoelma kirjoja, jotka ovat ajattomia eli ne ovat totuus riippumatta aikakaudesta ja ovat sitä myös ajattomuudessa.

Koska et Koraanaiin uskovana tunne Adonai Yeshuaa Messiaana, jolle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä, niin siksi et voi uskoa, että Yeshuaa voidaan rukoilla ja saada Häneötä myös ihmeellisiä rukousvastauksia. Tuhannet ja taas tuhannet voivat kanssani vakuuttaa sellaisen rukouksen toimivan.

Adonai Yeshua Messias on AINOA välimies ihmisen ja Korkeimman välillä. Yeshua on esirukoilijani ja puolestapuhujani taivaallisen Isäni Valtaistuimella. Hän puhuu minusta hyvää Isälle ja kun osoitan rukoukseni Hänelle, vie Hän ne eteenpäin ja kertoo ne Isälleni. Hän on paras mahdollinen asianajajani taivaassa !

Toki rukoilen myös taivaallista Isääni siten kuin Yeshua meitä omiaan opetti maailman kuuluisimmalla rukouksella: Isämeidänrukouksella.
    Mutta tuonkin rukouksen vien Isälleni Vapahtajani Adonai Yeshua Messiaan nimessä ylistäen Isääni tämän Hänen nimensä kautta, jonka Hän Pojalleen antoi. Rukoilen sen lisäksi sydämeni uskon kautta vihmottuna puhtaaksi teurasteun uhrikaritsan - Adonai Yeshua Messiaan - verellä. Vain Hänen verensä kautta meillä Yeshuaan uskovilla on pääsy Kaikkeinpyhimpään, taivaallisen Isämme sydämelle.

Hallelu-Yah !

Siunausta Yeshuassa !
    .
  5. .
    ...joutumasta juutalaisen Sanhedrinin kavalan juonittelun uhriksi. Hän jopa ehdotti Yeshuan vapauttamista. Koska hän oli vain kurja pakanahallitsija, joka oman nahkansa pelastaakseen lopulta vastahakoisesti suostui juutalaisten vaatimukseen antaa Yeshua Messias ristille naulittavaksi.

Tosiasiassa Yeshuan murhauttivat nimenomaan juutalaiset roomalaisten kätten kautta. Juutalaisethan huusivat ja suureen ääneen vaativat Pilatusta määräämään Yeshua ristillenaulittavaksi.

Pilatus pesi kätensä kansan nähden ja sanoi: "Minä en löydä Yeshuassa mitään syytä. Viaton olen minä tämän miehen vereen."

Tähän juutalaiset vastasivat huutamalla: "Tulkoon hänen verensä meidän ja meidän lastemme päälle !"
    Siis juridisessa mielessä juutalaiset tällä huudollaan vapauttivat Pilatuksen syyllisyydestä.

Tässä on samankaltainen tilanne kuin silloin, kun kuningas Daavid murhautti makaamansa naisen, Batseban aviomiehen, Uurian, käskemällä Jooabia asettamaan Uuria hengenvaaralliseen paikkaan viholliskaupungin valloituksen yhteydessä, että tämä kuolisi. Korkein tuomitsi Daavidin ja hänen jälkeläisensä tuon tapauksen johdosta: Batsebasta synnin hedelmänä syntynyt lapsi kuoli sangen pian ja Korkein julisti, että Daavidin jälkeläiset kuolevat miekkaan miehiksi tultuaan.

Historia osoittaa, että Korkein todellakin vastasi juutalaisten hirvittävimpään rukoukseen, mitä ihminen tai kansa voi perinnöksi lapsilleen tai jälkeläisilleen antaa: Juutalaisia kidutettiin, tapettiin ja ristillenaulittiin satojatuhansia Tiituksen vallattua Jerusalemin v.70 jMs. ja heitä on kansana vainottu lukuisia kertoja sen jälkeenkin. Viimeisin massamurha oli Hitlerin aikana ja Sakarja ennustaa vielä sitäkin hirvittävämpää kohtaloa juutalaisille lähitulevaisuudessa !

Tosin pian sen jälkeen (onneksi) Korkeimman viha lauhtuu valittua kansaansa kohtaan ja Hän vuodattaa kansansa ylle armon ja rukouksen Hengen ja lähettää Poikansa, Yeshua Messiaan avuksi kansalleen.

Kun tämän tiedän, niin olen rukoillut ja rukoilen päivittäin Ya'akov'in jälkeläisten puolesta, että mahdollisimman moni heistä pääsisi pois synnin ja kirouksen alta uskomalla Yeshua Messiaaseensa.

Siunausta Yeshuassa !
    .
  6. .
    Kyllä sinäkin tulisit eri käsitykseen Sternin äidinkielestä, jos lukisit hänen raamatunkäännöksensä huolella ja tarkkaan lävitse. Äidinkielenä englantia puhuvat eivät muodosta sellaisella ei-englantilaisella tavalla sanoista lauseita englanniksi kuin hän. Tästä asiasta en kommentoi tämän enempää.

Sitten palaan muihin kommentteihisi. Koskien Santalaa, on hän suomalaisista Raamatun alkukielten tutkijoista mielestäni parhain. Käsitykseni olen muodostanut lukemalla hänen kirjoittamiaan kirjoja, kuten esim. "Juutalaisuuden juuret"-sarjaa.

Pelkkä teoreettinen pätevyys ei tee kestään experttiä. Pitää olla lisäksi Israelin maan ja kansan sekä sen itämaisten ajatustapojen historiallinen tuntemus ja nöyrää sekä Korkeinta kunnioittavaa mieltä. Lisäksi ns. "sydämensivistys" on harvinaista herkkua nykypäivän kielitieteilijöitten keskuudessa.

Mitä tulee lainaamaani Miikan kirjan kohtaan, huomaan ettet ole paneutunut ko. aiheeseen pintaa syvemmälti. Kun luemme koko aihekokonaisuuden, niin huomaamme siinä kerrotun AINUTLAATUISESTA persoonasta, joka astuu ikuisuudesta aikaamme.

Luemme koko kyseisen asiayhteyden eli jakeet: Miika 5:1-3

"1. Mutta sinä, Beit-Lechem liki Efrataa, joka olet vähäinen Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee Israelin tuleva hallitsija, jonka alkuperä on kaukaa menneisyydessä, muinaisissa ajoissa.

2. Sentähden hän antaa (Israelin) alttiiksi vain siihen aikaan saakka, kunnes raskaana oleva synnyttää; silloin jäljellejääneet hänen veljistänsä palaavat israelilaisten luokse.

3. Ja hän on astuva esiin ja kaitseva Adonai'n voimassa, Adonai'n, Jumalansa, nimen valtasuuruudessa. Ja he asuvat alallansa, sillä silloin on hän oleva suuri hamaan maan ääriin saakka."

Sitten hieman kertaamme edelliset jakeet jae jakeelta:

-Jae 1: Tässä viitataan Israelin Messiaan synnyinseutuun ja hänen todelliseen alkuperäänsä. Hänen alkuperänsä on lähtöisin muinaisista ajoista, jotka olivat kauan ennen Aadamin suvun luomista maan päälle. Tähän antaa hyvän opastuksen Sananlaskuista (Snl.8:22-36) ja erityisesti jae 23:
    "Iankaikkisuudesta Minä Olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista."

- Jae 2: Mielestäni syvin hengellinen merkitys tälle löytyy Ilmestyskirjasta (Ilm.12:1-2):
    "1. Ja näkyi suuri merkki taivaassa: vaimo, vaatetettu auringolla, ja kuu hänen jalkojensa alla, ja hänen päässään seppeleenä kaksitoista tähteä.
    2. Hän oli raskaana ja huusi synnytyskivuissaan, ja hänen oli vaikea synnyttää."

- Jae 3: Tässä viitataan kahteen eri aikakauteen, nimittäin ensiksi siihen aikaan, jolloin Messias oli maan päällä hankkimassa itselleen maan kuninkuuden sovittamalla ihmiskunnan rikokset. Lisäksi siinä viitataan siihen aikakauteen, jolloin sama Messias tulee kunnian kuninkaana hallitsemaan maan kansoja 1000:n vuoden ajaksi ja vie sen loputtua valittunsa ikuiseen Korkeimman Kuningaskuntaan, mikä sijaitsee ihmissilmille näkymättömässä ulottuvuudessa, olotilassa, missä vajaa lakkaa, aikaa ei enää ole ja luodut ovat saaneet pukeutua katoamattomuuteen.

Eikö olekin yksinkertaista, kun saa uskoa Korkeimman Sanaan ja ilolla odottaa Messiaan saapumista omilleen ! Hallelu-Yah !

Siunausta Yeshuassa !

PS. Olen optimisti sinun suhteesi ja uskon, että jokaisesta ruusupensaasta löytyy piikkien lisäksi myös ruusuja :)
    .
  7. .
    Olen lukenut David H. Sternin kirjoittaman Complete Jewish Biblen pian toistamiseen läpi ja huomannut, että siinä olevat sanontatavat ja sanamuodot poikkeavat siinä määrin muitten englanninkielisten raamatunkääntäjien käännöksistä, että mielestäni ainoa uskottava selitys sille olisi, että David'in kotikieli on ollut hebrea.

Jos esim. joku ruotsinkielinen alkaa kirjoittaa 'toisena' kielenään suomea, niin verbin paikka päälauseessa ja sivulauseessa on hänen kirjoituksessaan pikemminkin ruotsin kieliopin mukainen kuin suomen.

Tiedän David'in syntyneen Los Angeles'issa v.1935 ja hankkineen filosofian tohtorin arvon taloustieteessä Princeton'in yliopistossa ja toimineen proffana UCLA:ssa. Hän löysi Yeshuan Messiaakseen v.1972 eli samana vuonna kun itsekin sain kokea ensi kertaa täyttymisen Ruah HaKodesh'illa ja sain siinä yhteydessä Korkeimmalta tietyt armolahjat.

David meni heti uskoon tultuaan jatko-opinnoille Fuller Theological Seminary'yn ja teki gradun University of Judaism'issa. Jerusalemiin hän muutti vaimoineen v.1979 ja on toiminut siitä alkaen aktiivisesti Israelin Messiaanisten Juutalaisten yhteisössä.

Santala ei ole lingvisti koulutukseltaan, mutta loistavan hebreankielentaitonsa ansiosta kykenee tekemään perusteltuja johtopäätelmiä esim. Qumranin kirjakääröjen sanomasta. Hän viittaa eräässä kirjassaan siihen, miten ns. 'Jerusalemin koulukunta', johon kuuluu monenlaista experttiä, on tullut siihen tulokseen, että UT:n kirjoitukset ovat alunperin kirjoitetut noin v.60 hebreaksi (kielioppinsa ja lauserakenteensa perusteella) ja vasta sen jälkeen koine-kreikaksi.

Mitä tulee viittaukseesi YHWH-nimeen liityen Yeshuaan, on siitä muutamia mainintoja sekä Tanakh'issa että B'rit HaDashah'ssa. Mielestäni seuraavat kaksi mainintaa ovat selkeitä:

a) Miika 5:1-3a (eritoten jae 3a)
    "Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista.

2. Sentähden Herra antaa heidät alttiiksi siihen aikaan asti, jolloin synnyttäjä on synnyttänyt; silloin jäljellejääneet hänen veljistänsä palajavat israelilaisten luokse.

3. Ja hän (Yeshua) on astuva esiin ja ruokkiva kansaansa Adonai'n voimassa, Adonai'n, Jumalansa, NIMEN (=YHWH) valtasuuruudessa...".

b) Mark.8:15-21
    "15. Ja hän (Yeshua) käski heitä (opetuslapsiaan)sanoen: "Varokaa ja kavahtakaa fariseusten hapatusta ja Herodeksen hapatusta".

16. Niin he puhuivat keskenään siitä, ettei heillä ollut leipää.

17. Kun Yeshua huomasi sen, sanoi hän heille: "Mitä puhutte siitä, ettei teillä ole leipää? Ettekö vielä käsitä ettekä ymmärrä? Onko teidän sydämenne paatunut?

18. Silmät teillä on, ettekö näe? Ja korvat teillä on, ettekö kuule? Ja ettekö muista:

19. kun minä mursin ne viisi leipää viidelletuhannelle, kuinka monta vakan täyttä palasia te keräsitte?" He sanoivat hänelle: "Kaksitoista".

20. "Ja kun minä mursin ne seitsemän leipää neljälletuhannelle, kuinka monta vasun täyttä palasia te keräsitte?" He sanoivat: "Seitsemän".

21. Niin hän sanoi heille: "Ettekö vieläkään ymmärrä?"

Siunausta Yeshuassa !
    .
  8. .
    ...olla-verbi löytyy esim. sanasta ehjee jne. Preesensissä sitä ei ole, koska se olisi osa Korkeimman nimeä, jota ei uskallettu lausua ja siksi se aikojen kuluessa unohtui.

Vaikka Stern syntyi usassa, niin hänen raamatunkäännöksestään huomaa, ettei englanti ole hänen äidinkielensä (siis kotonaan puhuttu valtakieli).

Kehoitit minua katsomaan alkukielen tekstiä, jota ei ole edes olemassa :) On vain käännösten käännöksiä. Sitäpaitsi on aivan ilmeistä, että vastoin vallalla olevaa virheellistä käsistystä UT:a ei kirjoitettu ensin koine-kreikaksi, vaan hebreaksi.

Perusteluna tälle on Risto Santala esittänyt sen, että UT oletettavasti kirjoitettiin noin 60 jMs. Jos UT olisi kirjoitettu myöhemmin kuin 70 jMs, niin siinä olisi selvästi mainittu Jerusalemin hävitys ja juutalaisten massatuho, josta UT:ssa ei ole halaistua sanaa.
    Nimi 'Yeshua' on kutakuinkin sama sekä hebreaksi että arameaksi, että se siitä.

No, tämä hiusten halonta saa mielestäni loppua tähän. Tärkeintä on Yeshuan PERSOONA ja ylen korkea arvo, johon Kirkkauden Isä on Hänet korottanut. Korota sinäkin Häntä ja jätä pois mudanheitto kanssamatkaajiasi kohti :)

Siunausta Yeshuassa !
    .
  9. .
    ...ellei ota vastaan sitä lunastusta, jota Korkein itse tarjoaa Pojassaan Yeshua Messiaassa !

Myös meiltä Yeshuaan uskovilta ja Häntä seuraavilta vaaditaan jopa enemmän kuuliaisuutta ja rakkauden kautta tehtyjä tekoja, kuin uskosta osattomilta. Jos olemme laiskoja evankelioimistyössä tai teemme muuta syntiä, niin taivaallinen Isämme kurittaa meitä 'vitsalla' - jopa ruoskalla, koska olemme Hänen poikiaan ja tyttäriään Yeshuan kautta. Hän siis kohtelee meitä lapsinaan, eikä hylkää meitä kadotukseen. Siksi meillä ei enää ole kadotustuomiota, koska meidät on jo sovitettu Yeshuassa.

Toisin on laita uskosta osattomien, kuten hindujen, muslimien jne. jotka yrittävät itse sovittaa omat syntinsä: he joutuvat kantamaan KAIKKI syntinsä itse. Siksi UT:n mukaan heidän syntinsä upottavat heidät helvettiin, sillä vain uskomalla Yeshuaan voidaan päästä eroon synnin seurauksista, mikä on kuolema ja helvetti, tulena palava järvi, ikuinen hengellinen tuska ja pimeys !

Korkein on oikeamielinen, sillä Hän on tarjonnut pelastusta KAIKILLE LUODUILLEEN. Siksi on erittäin vakava asia vääristellä iankaikkisen evankeliumin sanomaa ja torjua luotaan tuon niin kalliisti ostetun pelastuksen, jota meille taivaasta tarjotaan Yeshuassa !

Kirjoitit:
    "mutta raamatussasi sanotaan, ettei poika voi kantaa isänsä syntejä ja päinvastoin.. kirjasi on kovin ristiriitainen monelta osin!"

Vastaan:
    Ei suinkaan siinä ole mitään ristiriitaista, sillä tuossa sana 'poika' tarkoittaa synnissä syntynyttä eli syntistä Aadamin jälkeläistä. Korkeimman Poika Yeshua Messias oli ja on synnitön. Siksi Hän tahtoo ja voi lunastaa kaikki, jotka Hänen kauttaan taivaallisen Isän luo tulevat.

Pidä siis, Saima, kiirettä, ettei joku toinen ota sinun osuuttasi ikuisesta Korkeimman Kuningaskunnasta ja ettei sinua heitetä sieltä ulos pimeyteen, missä on itku ja hammasten kiristys !

Siunausta Yeshuassa !
    .
  10. .
    ...äidinkielenään hebreaa puhuva messiaaninen Yeshuaan Messiaanaan uskova teologi David H. Stern kirjoittaa raamatunkäännöksessään Complete Jewish Bible seuraavaa (Phil.2:5-11 erityisesti jae 11)

"5. Let your attitude toward one another be governed by your being in union with the Messiah Yeshua:

6. Though he was in the form of God, he did not regard equality with God something to be possessed by force.

7. On the contrary, he emptied himself, in that he took the form of slave by becoming like human beings are.

And when he appeared as a human being,
    8. he humbled himself still more by becoming obedient even to death - death on a staek as a criminal !

9. Therefore God raised him to the highest place and gave him THE NAME ABOVE EVERY NAME;

10. that in honor of the name given Yeshua, EVERY KNEE WILL BOW - in heaven, on earth and under the earth -

11. AND EVERY TONGUE WILL ACKNOWLEDGE that Yeshua the Messiah is ADONAI - to the glory of God the Father."

- - -

Siis apostoli Paavalin opetusten mukaan Yeshua HaMashiach on ADONAI !

Siunausta Adonai Yeshuassa !

PS.
    - Hebreaa vain hyvin vähän tuntevana tiedän silti, että mitä tulee hebrean kielioppiin, ei se sovellu läheskään kaikessa sellaisenaan ilman tulkintaa Raamatun ilmauksiin, koska hebreasta puuttuu 'olla'-verbi...
    - Tiedän myös sen, että Adonai on peitenimi Korkeimman ns. 'lausumattomalle' nimelle. Juuri siksi sitä voidaan mielestäni ihan hyvin käyttää Yeshualle sellaisenaan, että Hänen saamansa arvo tulisi ilmi myös Hänen nimissään.
    .