Vapaa kuvaus

Kiva kun poikkesit tsekkaamaan profiiliani :) Olen yksi J-lan luoduista ja eräs Hänen monista kuvistaan. Kannan sydämessäni uskon salaisuutta ja Hänen antamaansa lupausta iankaikkisesta elämästä uskon kautta Hänen Poikaansa, Yeshua HaMashiach'an. J-lani on sisimmältä olemukseltaan ikuinen ja täydellinen Rakkaus. Hän on antanut minulle elävän toivon Pojassaan. Uskon tarkasti käännettyyn Raamattuun ja olen Yeshuaa takaisin palaavaksi odottava jeshualainen. Omaan terveelliset elämäntavat ja rakastan kävelyä luonnossa Herrani kanssa ja pidän mielelläni yhteyttä uskoviin ystäviini. Rakastan erityisesti niitä uskovia, jotka rakastavat Herraani Yeshuaa ja rukoilemista Pyhässä Hengessä sekä ymmärtävät mistä pelastus on lähtöisin: "...Sillä pelastus on juutalaisista. Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää Hengessä ja totuudessa; sillä sen kaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla Hengessä ja totuudessa." (Joh.4:22b-24) Jos tahdot periä iankaikkisen elämän, niin sinun on synnyttävä uudesti ylhäältä. Kuten Yeshua sanoi: "Joka ei synny uudesti ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan Kuningaskuntaa." (Joh.3:3) Hän lisäsi myös sanoen: "Jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan Kuningaskuntaan." (Joh.3:5) 'Uudestisyntyminen' tarkoittaa sitä, että otat tänään Yeshua HaMashiach'n vastaan uskon kautta sydämeesi asumaan. Vapahtajamme hebrealaiset alkuperäisnimet ovat Yeshua HaMashiach. Voin kokemuksesta vakuuttaa sinulle, että myös sinä voit syntyä uudesti ylhäältä! Voit kysyä, että miten niin? No siksi, että Johannes todistaa Yeshuasta näin: "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi!" Joh.1:12 Tuon jakeen sana 'kaikille' sisältää myös sinut. Ota siis tänään Yeshua uskossa vastaan sydämeesi asumaan ja koe tänään uudestisyntyminen ihmisen lapsesta J-lan lapseksi! Yeshuan vastaanottaminen sydämeen tarkoittaa pelastussanomaan uskomista eli uskonkuuliaisuutta Yeshuaa kohtaan, mikä merkitsee seuraavaa: (Apt.2:38-40 tässä juutalaiset kysyivät ensin, että mitä heidän tulee TEHDÄ pelastuakseen?) "38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Yeshua HaMashiach Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu. 40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta". Jos koet J-lan kutsuvan sinua nyt pelastukseen ja tahdot olla kuuliainen Yeshuaa kohtaan, niin ota jo tänään yhteyttä minuun kuvien alla olevan meiliosoitteeni kautta! ------- Mieliaforismini: "Voit kulkea maailman ympäri etsien jotain kaunista, sitä kuitenkaan löytämättä, ellet kanna sitä mukanasi." - Emerson. Voimme nähdä, kokea ja aistia luonnon äärettömän kauneuden vain Pyhän Hengen kautta! Siksi tarvitsemme Hänet sydämeemme ja oppaaksemme myös täällä alhaalla vaeltaessamme. Vapaa-aikani kuluu hengellisissä harrastuksissa. Pidän erityisesti hartaasta hengellisestä musiikista, edellyttäen, että se on Pyhän Hengen synnyttämää ja sitä esitetään Pyhän Hengen voitelussa. Pyhä Henki on hebreaksi Ruah HaKodesh. Soittelen toisinaan akustista kitaraa ja lauleskelen ylistystä Herralle ja omaksi ilokseni. Jos et vielä ole uskossa tai olet uskossa, mutta olet yhä ilman pelastusvarmuutta, niin opastan mielelläni sinua uskontiellä eteenpäin. Olet Herralle ylen rakas! Kavahdan lahkoja, joten ota rohkeasti yhteyttä! Herra J-lan nimi hebreaksi on Y-H-W-H Elohim. Olisi kiva saada teiltä uskovilta rakentavaa palautetta. Voisit esimerkiksi kertoa mitä kaikkea Yeshua sinulle merkitsee ja miten tulit tuntemaan Hänet. Kerro myös saamistasi rukousvastauksista ja ajankohtaisista rukousaiheistasi, jotka voimme yhdessä kiittäen kantaa taivaan Isän luo. "Vanhurskaan rukous on voimallinen ja tehokas!" (Yakov 5:16). Suomennettu käännöksestä: Complete Jewish Bible (David H. Stern) "Kaikki unelmamme voivat muuttua todeksi, jos meillä on kylliksi rohkeutta tavoitella niitä!" Tuo tietenkin edellyttää sitä, että unelmamme ovat J-lalle mieluisia! Silloin ne ovat meillekin parhaaksi! Voit ottaa yhteyttä: [email protected] Lisäksi voit lukea blogiani: http://yeshuahamashiachonherra.blogspot.com/ Voit myös tutustua nettisivuun: TV is the Image of the Beast: http://www.tv-is-the-image-of-the-beast.host56.com/ Myös kotisivuni olen päivittänyt ja pääset sinne yllä olevalta nettisivulta. Iloisiin tapaamiin ja siunausta Yeshuassa! Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=hIxdJWWduBM, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030303570, http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/, http://www.thefreedictionary.com/reversed, http://www.mechon-mamre.org/p/pt/pt0.htm, http://www.tucows.com/windows.html, http://www.aish.com/wallcam/default.asp, http://www.zionministry.com/bst_dan.html, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030251277, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030279386, http://www.wyattmuseum.com, http://www.tv-is-the-image-of-the-beast.host56.com/, http://www.yeshua-is-adonai.comoj.com/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: --- Skype: Yakov Email: [email protected] Hakusanat: Yeshua, HaMashiach, Y-H-W-H, Elohim, Tanakh, B'rit Chadashah, Ruah HaKodesh

Aloituksia

236

Kommenttia

7621

1. Galatalaiskirje:
    5:1 Vapauteen HaMashiach vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen!

Myös näin: (Gal.4)
    4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
    4:5 lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.
    4:6 Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"
    4:7 Niinpä sinä et siis enää ole orja, vaan lapsi; mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta.
    4:8 Mutta silloin, kun ette tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalia, jotka luonnostaan eivät jumalia ole.
    4:9 Nyt sitä vastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?
    4:10 TE OTATTE VAARIN PÄIVISTÄ JA KUUKAUSISTA JA JUHLA-AJOISTA JA VUOSISTA!
    4:11 Minä pelkään teidän tähtenne, että olen ehkä turhaan teistä vaivaa nähnyt.

- Mihin päiviin, kuukausiin, juhla-aikoihin ja vuosiin apostoli Paavali tuossa viittasi?

Se käy ilmi seuraavasta: Kol. 2

2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai SAPATIN johdosta,
    2:17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on HaMashiach’n.
    ...ja apostoli Paavali jatkaa:

2:18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama
    2:19 eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.
    2:20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikään kuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
    2:21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
    2:22 - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta -ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
    2:23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itse valitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sen tähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.

Sä voit nyt VIHDOINKIN heittää sen tillitin ja kipan nurkkaan, koska niillä ei ole mitään merkitystä Uuden Liiton pyhille, koska Yeshua on jo vapauttanut sinut kaikista muotomenoista ja muotojuutalaisuuden kahleista kerta kaikkiaan!

HalleluYah! HalleluYah! HALLELUYAH!
  2. Sulle Shadowself:

1) Minä: "Tiedän, ettet ole tahtonut tehdä J-lan tahtoa (mainitsemassani merkityksessä) ja siksi et ole tullut tietämään Yeshuan opetuksen olevan J-lasta!"

Sinä: Mistä Jumalan tahdosta mahdat puhua. Ja eikö halu mennä vaikka helvettiin Jumalansa tahdosta ole kuitenkin melkoista omistautumista nimenomaan Jumalan tahdon tekemiselle?

Minä: J-lan tahto on, että uskomme Häneen (Yeshuaan), jonka J-la lähetti tuomaan pelastussanoman ja perustamaan Uuden Liiton kaikkien kansojen kanssa. Olin tänään kuuntelemassa messiaanista juutalaista Nisni-Novgorodista, Jevgeni Blinov'ia. Kokouksessa tuotiin esille pari mielenkiintoista seikkaa: Tanakh'in ennustuksissa on tarkoin hebrealaisesta alkutekstistä käännettynä kirjoitettuna näin:

A) Pelastuvien israelilaisten määrästä:
    Jesaja:
    10:22 Sillä vaikka sinun kansasi, Israel, olisi kuin meren hiekka, on siitä palajava ainoastaan pieni murto-osa*). Päätetty on hävitys, joka tulee, vanhurskautta tulvillaan.
    *) Tai rahtunen tai kuin isosta leivästä vain murunen. Tällä profetialla viitataan juuri niihin juutalaisiin/israelilaisiin, jotka saavat osakseen pelastuksen seuraavassa kohdassa mainitun Uuden Liiton kautta. Muut joutuvat Yeshuan opetuksen mukaan kadotukseen, koska he kuolevat synneissään siksi, etteivät usko Yeshuaa Messiaaksi.

B) Uuden Liiton erilaisuudesta Vanhaan Lakiliittoon verraten:
    Jeremia:
    31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa täysin**) Uuden Liiton.
    - Seuraavissa jakeissa kerrotaan, ettei kyseessä ole mikään Vanhan Liiton jatke tai täydennys (jota nykyiset orodoksijuutalaiset haikailevat), vaan kertakaikkiaan Uusi ja erilainen liitto, jonka avulla JOKAINEN siihen otettu ihminen tulee pelastumaan! Ketkä J-la siihen Liittoon sitten ottaa? ETNISEEN TAUSTAAN JA INHIMILLISEEN VIISAUTEEN KATSOMATTA VAIN NÖYRÄT JA HÄNTÄ KUNNIOITTAVAT IHMISET!
    - Tanakh'issa on tähän viittaus esim. seuraavasti:
    Sefanja:
    2:3 Etsikää Herraa, kaikki maan nöyrät, te, jotka pidätte hänen oikeutensa. Etsikää vanhurskautta, etsikää nöyryyttä; ehkä te saatte suojan Herran vihan päivänä***).
    3:12 Mutta minä jätän jäljelle sinun keskuuteesi kurjan ja vaivaisen kansan, ja he luottavat Herran nimeen.
    ***) Herran vihan päivä on viimeinen tuomiopäivä, jolloin valitut pyhät viedään Taivaan kirkkauteen ja muut heitetään Helvettiin.
    ...

2) Sinä: "Miten on sinun kohdallasi, jos Jumala kaikesta itsesi pelastamisen yrityksistä huolimatta päättää että sinun paikkasi on kadotuksessa, kykenisitkö kyseistä Jumalan päätöstä kunnioittamaan?"

Minä: Ihan mahdoton ajatus, sillä Hän on sanonut ja osoittanut mulle myös käytännön elämässä tyhjentävästi sen ihanan asian, että Hän rakastaa minua! Hän ei rakasta minua siksi, että mä olisin jollakin tavalla muita ihmisiä parempi, vaan päinvastoin. Mä olen kurja ja vaivainen ja tiedän tarvitsevani paljon J-lan armoa ja rakkautta voidakseni kestää tämän maanpäällisen elämän paineet. Olin 12-vuotiaana ankarasti koulukiusattu. Mua hakattiin viikkojen ajan päivittäin, kun muutimme uudelle paikkakunnalle ja menin suomenkieliseen kouluun. Ainoa syy siihen oli se, että mulla on täysin ruotsinkielinen nimi. Mä jouduin silloin turvautumaan rukouksin yksin Herran apuun, koska opettajat eivät välittäneet minun hädästäni ja pelkäsin kuollakseni joka aamu kouluun menoa. Herra Yeshua ilmestyi mulle ekan kerran juuri sinä syksynä ollessani 12-vuotias.
    ...

Sinä: "Perun aikaisemman väitteeni täten, tosin pitkälti myös siksi etten tunne kaikkea mitä Yeshua on sanonut joten en ole yksinkertaisesti pätevä moista asiaa käsittelemään."

Minä: Kiitos hienosta ja rehellisestä vastauksestasi!

Tutustu hyvin Hänen opetuksiinsa, niin tulet rakastumaan Häneen!
    Silloin pääset eroon siitä pelosta, että Hän olisi väärä messias, sillä Hänen rakkautensa poistaa kaiken pelon sinustakin ja synnyttää luottamuksen ja halun toimia Hänen työtoverinaan! Hän on ilmestyvä sinullekin!

Siunausta Yeshuassa!
  3. Tässä sulle "..." loput vastauksestani yllä:

If I accept Yeshua, won't I have to worship three G-ds--as do Christians?

Not at all. Actually, Christianity teaches that there is just one G-d--the creator of the universe. In fact, when Yeshua was asked what the greatest commandment was (see the book of Mark chapter 12, verses 28-30), he quoted the Shema (the book of Deuteronomy chapter 6, verse 4; "Hear O Israel, the L-rd our G-d is one L-rd"). However, this one G-d is a compound unity, as hinted at in the Shema. The Hebrew language has two words that can be translated "one": echad and yachid. Whereas yachid refers to the number one (i.e., absolute unity), echad refers to a composite unity. An example of this is in the book of Genesis chapter 2, verse 24, where it says that a couple joined together in marriage shall become one flesh. Since the Shema uses the word echad, not yachid, it is reasonable to say that G-d's essence or nature is that of a composite unity. Additional information can be found in the book "A Way in the Wilderness," available from our on-line catalog.
    http://www.messianicjewish.net/aboutmj_jewish.shtml#question4

Sun kannattaa tutustua myös muihin "kysymys-vastaus"-kohtiin:
    http://www.messianicjewish.net/aboutmj_jewish.shtml#question4

...

>>>Tämä on malliesimerkki tavasta miten kristityt käyttävät heprealaista Raamattua, jakeet irrotetaan yhteydestään joskus otetaan vain osa lauseesta esim niin että sen alussa oleva ei-jää lainaamatta.
  4. Sulle "...":

Jos olisit nöyrempi, niin olisit jo oppinut tuntemaan Yeshuan :)

Olet liian itsevarma ja luotat liikaa juutalaisiin 'opettajiisi' ja se on vienyt sinut harhaan, josta vain Yeshua voi sinut tuoda valkeuteensa ja sen kautta Isä J-lan valkeuteen.

Jo jakeesta 1.Moos.1:26 käy ilmi, että Luoja J-lasta (joka hebrean kielessä on monikkomuoto: Elohim) käy ilmi, että Hän teki ihmisen YHTEISTYÖSSÄ niiden kanssa, jotka olivat Hänen kanssaan, nimittäin Poikansa ja Pyhän Henkensä kanssa.

1. Moos. 1:26
    Ja JumalaT sanoi: "TehkääMME ihminen kuvakseMME, kaltaisekseMME; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."

Sama totuus käy ilmi myös seuraavasta:
    J-lan Nimi "Elohim" on monikkomuoto ja sisältää KOKONAISUUDEN MUODOSTAMAN YHTEYDEN, kuten myös varsinainen juutalainen uskontunnustus:

6:4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.

Siinä mainitaan J-la KOLME KERTAA (Siis: Y-H-W-H, ELOHIM, Y-H-W-H).
    Eräät löytävät siitä jumaluuden kolme persoonaa: Isä, Poika ja Pyhä Henki...

Jakeessa on loppu sanana "yksi", jona käytetty hebrealaista sanaa "echad"*), mikä merkitsee kokonaisuuden muodostamaa ykseyttä. Jos lauseessa olisi käytetty EHDOTTOMASTI yhtä ja ainoaa merkitsevää sanaa, niin siinä olisi pitänyt käyttää hebrealaista sanaa "Yachid"**).

*) hebreaksi: אֶחָד
    **) hebreaksi: יְחִידָ֔

Sanaa "echad" on hebrealaisissa Kirjoituksissa käytetty myös seuraavissa merkityksissä:

A) 1 Moos 3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku (echad) meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"

Herra (JHWH) Jumala (ELOHIM) sanoi paratiisissa ihminen on tullut sellaiseksi kuin yksi echad meistä. Tuo meistä sana tarkoittaa varmasti Isää ja Poikaa tässä Raamatun kohdassa.

B) 1 Moos 2:24 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi (echad) lihaksi.
    - Kyseessä on kuitenkin kaksi persoonaa: mies ja nainen, vaikka heidät ilmaistaan yhdeksi!

Tässä poiminto messiaanisten juutalaisten blogista "kysymys-vastaus"-osastolta:

(Jatkuu alla)
  5. Huomaan sun olevan edelleen Mooseksen Lain kahleissa eli Lain orjuudessa, josta Yeshua tuli meidät kaikki valittunsa vapauttamaan!

Room. 10:4
    "Sillä HaMashiach on Lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo."

Sun kannattaa ja nimenomaan KANNATTAA lukea edellinen palautteeni uudelleen niin monta kertaa, että sisäistät sen valtavan totuuden, minkä Paavali toi esille Mooseksen Lain merkityksestä "kasvattajana" HaMashiach'n ja sen, että kun olemme saaneet uudestisyntyä Yeshuan ikuisen Sanan ja Pyhän Hengen voimasta J-lan lapsiksi, niin emme ole ENÄÄ kasvattajan eli Mooseksen Lain alaisia! Samoin on asian laita pakanoillekin, jotka vapautuvat uudestisyntymän kautta Omantunnon Lain orjuudesta!
    (Tällä ei ole mitään tekemistä ns. maallisten lakien kanssa!)

Me Yeshuaan toivomme ja koko luottamuksemme panneet EMME ole orjia vaan vapaita!

Meidät on kutsuttu osoittamaan rakkautta Isä J-laa, Yeshuaa ja kaikkia lähimmäisiämme kohtaan. Lain orjuudessa elävä EI KYKENE rakastamaan ketään, sillä rakkautta ei voida pakottaa tai puristaa esiin, vaan se on aina vapaaehtoista!

Minun rakkauteni kumpuaa seuraavasta mahtavasta UT:n totuudesta:

Kol. 2:14 ja (Isä J-la) pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.

Tässä alla koko asiayhteys:
    2:13 Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän (Isä J-la) teki eläviksi yhdessä hänen (Yeshua) kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
    2:14 ja pyyhki pois sen KIRJOITUKSEN SÄÄDÖKSINEEN *), joka oli meidän vastustajamme; sen hän (Isä J-la) otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
    2:15 Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen (Yeshua) kauttaan voiton riemun.
    2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
    2:17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on HaMashiach'n.

*) KIRJOITUS SÄÄDÖKSINEEN = Mooseksen Lain vaatimukset israelilaisille pelastuksen ehtona ja Omantunnonlain vaatimukset pakanoille pelastuksen ehtona.

HÄN TOTISESTI TEKI SEN!

Ei yksikään, joka Yeshuaan turvaa, häpeään joudu, vaan hän saa armosta osakseen täydellisen pelastuksen Yeshuan ristillä vuodattaman veren kautta!

HalleluYah Isä J-lalle! HalleluYah Pojalle, Yeshualle! HalleluYah Pyhälle Hengelle! HALLELUYAH!
  6. Sulle Shadowself:

Ettei keskustelumme rönsyilisi liikaa, niin vastaan tästä lähin vain kahteen kysymykseesi tai esittämääsi palautteen kohtaan oman valintani mukaan ja esitän myös sulle kaksi kysymystä, joihin odotan vastaustasi, sillä muuten keskustelu ei ole vuoropuhelua.

1) Minä (aiemmassa palautteessani): "Mitä vikaa Hänen valitsemallaan menetelmällä sinun mielestäsi oli, eli miksi Hänen olisi pitänyt menetellä toisin?"

Sinä: No sanotaanko jos Messias yhtenä kirkkaana päivänä laskeutuu taivaasta salamaniskulla, se olisi huomattavasti näyttävämpi sisääntulo kuin syntyminen tallissa ja katoaminen moneksi vuodeksi ilmaantuen takaisin aikuisena ihmisten keskuuteen.

Minä: Tällöin ei ihmisen pelastuminen perustuisi uskoon, vaan näkemiseen. Silloin kaikki totuutta vihaavat, joukkomurhaajat, pedofiilit, isänsä ja äitinsä murhaajat, homot ja lesbotkin TIETÄISIVÄT J-lan todella olevan olemassa ja antaisivat kunnian J-lalle silti synneistään luopumatta. Tuollaiset ihmiset tekisivät taivaan helvetiksi meille, jotka rakastamme totuutta, sydämen puhtautta, lähimmäisten aitoa rakastamista jne!

...

2) Sinä: "Jumala on aina ollut hyvin nopea tuomitsemaan ihmisiä, tuomitsemaan meitä hyvinkin pienistä virheistä."

Minä: Tuo ei pidä lainkaan paikkaansa! J-la on antanut kaikille ihmisille reilusti aikaa parannuksen tekoon ja odottanut kärsivällisesti, että käännymme kokosydämisesti Hänen puoleensa.

...

Sitten pari kysymystä sulle:

1) Yeshua jätti seuraavan haasteen kaikille epäilijöilleen:

Joh. 7:17 Jos joku tahtoo tehdä hänen*) tahtonsa, tulee hän tietämään, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.

*) tällä Yeshua viittaa Isä J-laan ja tämän tahtoon, jonka Yeshua julisti kaikelle kansalle UT:ssa.

Miksi sinä et ole vieläkään kokeillut tuota Yeshuan antamaa haastetta?
    (Älä vain sano, että lähimmäisten rakastaminen on perkeleestä tai että J-lan Pojan ääretön uhri Golgatan ristillä on arvoton!)

Huomioi vastauksessasi se, että Isä J-la itse oli HaMashiach'ssa ja sovitti maailman itsensä kanssa! Luemme tästä:
    2.Korinttolaiskirje:
    5:19 Sillä Jumala oli HaMashiach'ssa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

2) J-lan laatima pelastussuunnitelma on helpoin mahdollinen, koska pelastumiseen riittää minimissään se, että ihminen "uskoo sydämessään Isä J-lan herättäneen Poikansa Yeshuan kuolleista ja tunnustaa Yeshuan Herrakseen". Luemme tästä jakeen:
    Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Yeshuan Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

Mikä tuossa superhelpossa pelastuksessa on mielestäsi LIIAN VAIKEAA sulle ottaa se vastaan?
  7. Vaikka olen aiemmin jo kertonut, etten enää vastaa sulle, niin päätin nyt kuitenkin vastata, vaikka musta vaikuttaa siltä, ettet edes tahdo saada vastauksia kysymyksiisi.

Vastaan sulle siksi, että todella TIEDÄN minne ihminen joutuu, ellei hän ole ottanut vastaan sitä sovitusta, jota J-la tarjoaa Poikansa Yeshuan veriuhrin kautta Golgatan ristillä. Se paikka on niin kauhea, että tahdon sinun välttävän sen!

Kysymys nro 1:
    "Mikäs sen olisi muka estänyt, eikö Jumalasi olekaan kaikkivoipa ja täten täysin kykeneväinen kumoamaan perisynnin ilman mitään kikkailuja?"

Hän on Kaikkivoipa. Perisynti pimensi ihmisten ymmärryksen ja silloin ihmisen vapaasta tahdosta ei ollut enää mitään hyötyä älyllisellä tasolla. Koska J-la on päättänyt, että Hänen luokseen voidaan tulla vain vapaan tahdon valinnan kautta, niin Hän laati UT:n mukaisen pelastussuunnitelman.

Kysymys nro 2:
    "Eikä jos kerta Messias ei sinusta saanut millään olla ihmisen siittämä, miksi ylipäänsäkin Messiaan piti syntyä ihmisestä?"

Hänen piti syntyä ihmisestä ihmiseksi syntisen lihan kaltaisuuteen, jonka lihan Hän peri neitsyt Miryamilta. Yeshua oli kaikessa samalla tavalla kiusattu synnin houkutuksin kuin kuka tahansa aikansa ihmisistä, kuitenkin ilman syntiä. Koska Hän sikisi Pyhästä Hengestä, niin J-lan Pojan Henki Hänessä auttoi Häntä valitsemaan uskonkuuliaisuuden Isä J-laa kohtaan, vaikka se maksoikin Hänelle äärettömät kärsimykset ajallisessa elämässä.

Kysymys nro 3:
    "Eikö Messias voisi saman tien vain yhtäkkiä laskeutua taivaasta tekemään työnsä, mihin ihmisäitiä koko kuviossa tarvittiin?"
    J-la oli Raamatun aikamäärän mukaan jo 4000 vuotta aiemmin luvannut kantavanhemmillemme Paratiisissa heti syntiinlankeemuksen tapahduttua, että vaimon siemen on polkeva rikki käärmeen (eli perkeleen) pään. Siinä ei ollut kyseessä lupaus miehen siittämästä jälkeläisestä, vaan naisen siemenestä ilman miehen siittiösolua syntyvästä jälkeläisestä.

Kysymys nro 4:
    "Eikö Jumala kykene tekemään jumalan ja ihmiset risteytystä ilman keinosiemennystä?"

Mitä vikaa Hänen valitsemallaan menetelmällä sinun mielestäsi oli, eli miksi Hänen olisi pitänyt menetellä toisin?

Kysymys nro 5:
    "Ja tietysti, jos Messias ei ole perisynnin alainen, miten tämän olisi edes tarkoitus kelvata täyttämään laki joka on asetettu nimenomaan perisynnin alaisille ihmisille?"

Edellä jo kerroin Yeshuan syntyneen äitinsä, neitsyt Miryamin puolelta perisynnin turmeleman lihan kaltaisuuteen. Hän koki samat kiusaukset kuin kuka tahansa mies, mutta koska oli syntynyt Pyhästä Hengestä, niin Hän vastusti kiusauksia Sanalla. Hän joutui jo sen vuoksi kärsimään enemmän kuin kukaan muu ihminen maan päällä, puhumattakaan Hänen kärsimyksistään Getsemanessa, Via Dolorosalla ja Golgatalla! Hän eli ja kuoli sijaiskärsijänämme!

Kysymys nro 6:
    "Ja mihin koko lain täyttämistä edes tarvitaan?"

Sitä tarvittiin ja yhä tarvitaan pelastustieksi Mooseksen Lain orjuuteen syntyville (juutalaisille ja omantunnonlain orjuuteen syntyville pakanoille), jotta nämä voivat päästä Lain alta Armon osallisuuteen Yeshuassa. Hengen maailmassa on eri lait kuin tässä fyysisessä maailmassa. Siellä soditaan sanoilla, jotka eivät katoa.

Kysymys nro 7:
    "Se että Jumala lähetti Yeshuan kertoo siitä että Jumala on päättänyt antaa anteeksi ihmisille, miksi Jumalan pitää itse antaa veriuhri itselleen että itse voi ihmisille antaa näiden synnit anteeksi?"

Ihminen on luotu täysin riippuvaiseksi J-lasta ja syntiinlangenneessa tilassaan, perisynnin orjuudessa, hän ei koe rauhaa J-lan edessä, ellei hänen syntejään ole sovitettu ja ellei häntä sen kautta ole armahdettu. Pelastussuunnitelma on nimenomaan ihmisiä varten, joita J-la rakastaa.

Koetko sinä nyt rauhaa J-lasi edessä?
  8. No, no, eipäs nyt isotella! Pysy säkin vaan tomussa ja tuhkassa J-lasi edessä.

Synnytys on Tanakhin mukaan sukupuoliyhteydessä siinneen synnin hedelmän maailmaan saattamista. Luemme asiasta Daavidin perustelun:
    Psalmit:
    51:7 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.

Ihmisen kuollessa hänestä erkanee hänen oma henkensä ja ne muutkin henget, jotka hänessä ovat asuneet. Kun kyseessä on ei-kristitty, niin hänestä saattaa kuollessa lähteä varsin lukuisasti riivaajahenkiä, josta syystä on todella viisasta olla riittävän etäällä tuosta kuolevasta ja juuri kuolleesta. Mietippä tapausta, jossa Yeshua ajoi J-lan sormella eräästä riivatusta miehestä ulos Legioonan*) verran saastaisia henkiä, jotka ulos tultuaan villitsivät noin 2000 sikaa käsittävän lauman syöksymään jyrkänteeltä alas Kinneretiin varmaan kuolemaan!

*) Legioona (lat. legio, monikko legiones) oli Rooman valtakunnan armeijan perusyksikkö. Se oli arviolta 4 000–6 000 miehen vahvuinen.

Olen J-lan johdattamana ajanut Sanan ja Hengen voimalla kahdesta miehestä ulos saastaiset henget ja tiedän, ettei kyseessä ollut mikään vaaraton voimateko, vaan ajajan tulee olla läpikotaisin kätkettynä Messias Yeshuan veren suojaan! Toinen heistä pudota mätkähti alas rukousalttarille ja kiitti kokosydämisesti siitä, että vapautui vuosia häntä riivanneesta demonista, joka oli vaivannut häntä öin ja päivin. Irtautunut demoni otti mua vasemman käden ranteesta kiinni ja väänsi sitä selän taakse, mutta mä kohotin Hengen voimassa oikean käteni taivasta kohden voimalliseen rukoukseen vierain kielin ja näin, miten Pyhä Henki tarttui tuohon demoniin ja heitti sen kuin saastan kauas pois!

Tässä sulle esimerkki kuolleeseen koskeneen saastaisuudesta:
    4.Mooseksen kirja:
    19:13 Jokainen, joka koskee kuolleeseen, kuolleen ihmisen ruumiiseen, eikä puhdistaudu, hän saastuttaa Herran asumuksen, ja hänet hävitettäköön Israelista, koska puhdistusvettä ei ole vihmottu häneen; hän on saastainen, hänen saastaisuutensa pysyy hänessä yhä.

Jakeesta käy ilmi sekin, että rituaalisen puhdistuksen laiminlyönyt saastuttaa myös Herran Temppelin sinne saastaisena mennessään!

...

Kyllä alttari Tanakhin mukaan saastui ihmisten synneistä, eikä vain alttari, vaan koko Temppeli, jossa alttari oli! Luemme siitä toisenkin kohdan:

2.Aikakirja:
    36:14 Myös kaikki pappien päämiehet ja kansa harjoittivat paljon uskottomuutta jäljittelemällä pakanain kaikkia kauhistuksia, ja he saastuttivat Herran temppelin, jonka hän oli pyhittänyt Jerusalemissa.

...

Käytän konsonanttia Y monissa hebrealaisissa nimissä siksi, että pyrin vaalimaan Yeshuaan uskovien yhteyttä yli kielirajojen. Koska englanti on yleiskieli maailmassa ja messiaaniset juutalaiset käyttävät siinä juuri tuota konsonanttia, niin siksi myös minä sitä käytän. Myös monissa slaavilaisissa kielissä käytetään Y-konsonanttia J:n sijaan. Sä saat ihan vapaasti kirjoittaa Yerusalemin ja Yeshuan niinkuin haluat ja niin teen minäkin!

Siunausta Yeshuassa!
  9. Olet unohtanut pohdiskelussasi sen seikan, että kun on kyseessä Messias, niin silloin on kyseessä ainutlaatuinen erikoistapaus.

Erikoistapauksiin ei voida soveltaa Mooseksen Lain yleissäädöksiä. Sellaisia esimerkkejä löydämme Tanakh'ista useita.

Et voi syyttää Kaikkivaltiasta J-laa Mooseksen Lain rikkojaksi siksi, että tämä siitti Pyhän Hengen kautta neitsyt Miryamin kohtuun oman Poikansa saatuaan tuolta luodultaan ensin luvan siihen. Olen varma siitä, että myös Yosef suostui siihen, vaikkei siitä ole erikseen kerrottu UT:ssa.

Isä J-la on kaiken Luoja ja omistaja. Häntä eivät sido maanpäälliset lait. Myöskään Mooseksen Laki ei yllä Isä J-laa orjuuttamaan, vaan se on Hänen enkeliensä päätöksellä säädetty vain valitulle kansalle, Israelille ja sillekin määräajaksi siihen asti, kunnes Uusi Liitto saatetaan voimaan koko Israelille ja tämä tapahtuu lähiaikoina niinä päivinä, kun koko eloon jäänyt Israelin jäännös luo profeetta Sakarjan profetian mukaan katseensa Luojaansa, jonka he ovat lävistäneet (Sak.12:1,10) ja toivottaa Hänet tervetulleeksi sanoen: "Baruch haba bashem Adonai, Yeshua HaMashiach!"

Mielestäni sinun tutkistelussasi on perusvirheenä se, ettet käsitä miten suuri luvattu Messias todella on ja mikä on Hänen alkuperänsä hengellisesti ja lihan ja veren perimän mukaan!

Jos Messias olisi ollut vain langenneen miehen siittämä ja tavallinen ihminen ihmisten joukossa, niin hänellä ei olisi ollut mitään mahdollisuuksia elää synnittömänä ja kukistaa perkelettä, joka juuri perisynnin avulla oli pitänyt koko ihmiskuntaa orjuudessa. Yeshua HaMashiach oli juuri se, mitä Hän itse todisti sanoin ja teoin:

Johanneksen evankeliumi:
    8:23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
    8:25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Yeshua sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille (((lue: Totuus!))).
    8:26 Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta Hän, joka on minut lähettänyt, on Totinen, ja minkä minä olen kuullut Häneltä, sen minä puhun maailman kuulla."
    8:27 Mutta he eivät ymmärtäneet, että hän puhui heille Isästä.

Myös näin Hän todisti itsestään, kun ylipappi kuulusteli Häntä ennen tuomion julistamista Hänelle:

Markuksen evankeliumi:
    14:61 Mutta hän (Yeshua) oli vaiti eikä vastannut mitään. Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä HaMashiach, sen Ylistetyn Poika?"
    14:62 Yeshua sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä." (Vertaa Danielin profetiaan Messiaasta Dan. 7:13-14)
    14:63 Niin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Mitä me enää todistajia tarvitsemme?
    14:64 Te kuulitte hänen pilkkaamisensa. Mitä arvelette?" Niin he kaikki tuomitsivat hänet vikapääksi kuolemaan.
    14:65 Ja muutamat rupesivat sylkemään häntä ja peittivät hänen kasvonsa ja löivät häntä nyrkillä ja sanoivat hänelle: "Profetoi!" Oikeudenpalvelijatkin löivät häntä poskelle.

Sun on turha odotella enää ketään Häntä parempaa Messiasta, koska sellaista ei yksinkertaisesti ole olemassa, joten nöyrry ja tyydy Yeshuaan! Omalla ymmärrykselläsi et koskaan pysty Messias-salaisuutta käsittämään, mutta jos nöyrin sydämin rukoilet Isä J-lalta vastausta "Messias"-salaisuuteen, niin tulet kohtaamaan Yeshuan, kuten miljardit ihmiset ennen sinua ja vielä syntyvät miljardit sinun täältä pois muutettuasi...
  10. Viestini ei mennyt vieläkään perille!

Luetaanpa Tanakh'ista, että missä vaiheessa kihlattu nainen kuuluu hänet kihlanneelle miehelle ja sen kautta myös tämän sukuun:

5.Mooseksen kirja:
    20:7 Joka on kihlannut naisen, mutta ei vielä ole ottanut häntä vaimoksensa, menköön ja palatkoon kotiinsa, ettei hän kaatuisi taistelussa ja joku toinen ottaisi hänen morsiantaan vaimoksensa.'

22:25 Mutta jos mies tapaa KIHLATUN tytön kedolla, käy häneen käsiksi ja makaa hänen kanssaan, niin mies, joka makasi hänen kanssaan, kuolkoon yksin.
    22:26 Mutta tytölle älä tee mitään, sillä tyttö ei ole tehnyt kuoleman rikosta; tässä on samanlainen tapaus, kuin jos mies karkaa toisen kimppuun ja tappaa hänet.
    22:27 Sillä hän tapasi hänet kedolla; kihlattu tyttö huusi, mutta hänellä ei ollut auttajaa.

-Siis kihlautuminen on Mooseksen Lain mukaan J-lan edessä jo miestä ja naista yhdistävä liitto.

Sitten luemme miten oli asian laita Yosefin ja Miryamin kanssa:

Matteuksen evankeliumi:
    1:18 Yeshua HaMashiach'n syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Miryam oli kihlattu Yosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä.

- Miryam oli kihlattu Yosefille ennen kuin Pyhä Henki tuli neitsyt Miryamin antamalla suostumuksella tämän päälle ja siksi sen kautta siinnyt ja syntynyt lapsikin, Yeshua, kuului äitinsä kihlauksen vuoksi Miryamin kautta Yosefin sukuun. Yosef puolestaan kuului Daavidin, Juudan, Jaakobin, Iisakin, Aabrahamin jne sukuun.

Jos ja kun useimmat Yeshuaa kohtaan vihamieliset nykyjuutalaiset eivät tuota hyväksy, niin menkööt esittämään vastalauseensa Isä J-lalle, sillä Hän on tämän nerokkaan ja oikeamielisen pelastussuunnitelman laatinut ja valvonut, että se on myös toteutunut ja Hän on loppuun asti valvova sen toteutumista myös tulevissa sukupolvissa!