Vapaa kuvaus

Kiva kun poikkesit tsekkaamaan profiiliani :) Olen yksi J-lan luoduista ja eräs Hänen monista kuvistaan. Kannan sydämessäni uskon salaisuutta ja Hänen antamaansa lupausta iankaikkisesta elämästä uskon kautta Hänen Poikaansa, Yeshua HaMashiach'an. J-lani on sisimmältä olemukseltaan ikuinen ja täydellinen Rakkaus. Hän on antanut minulle elävän toivon Pojassaan. Uskon tarkasti käännettyyn Raamattuun ja olen Yeshuaa takaisin palaavaksi odottava jeshualainen. Omaan terveelliset elämäntavat ja rakastan kävelyä luonnossa Herrani kanssa ja pidän mielelläni yhteyttä uskoviin ystäviini. Rakastan erityisesti niitä uskovia, jotka rakastavat Herraani Yeshuaa ja rukoilemista Pyhässä Hengessä sekä ymmärtävät mistä pelastus on lähtöisin: "...Sillä pelastus on juutalaisista. Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää Hengessä ja totuudessa; sillä sen kaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla Hengessä ja totuudessa." (Joh.4:22b-24) Jos tahdot periä iankaikkisen elämän, niin sinun on synnyttävä uudesti ylhäältä. Kuten Yeshua sanoi: "Joka ei synny uudesti ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan Kuningaskuntaa." (Joh.3:3) Hän lisäsi myös sanoen: "Jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan Kuningaskuntaan." (Joh.3:5) 'Uudestisyntyminen' tarkoittaa sitä, että otat tänään Yeshua HaMashiach'n vastaan uskon kautta sydämeesi asumaan. Vapahtajamme hebrealaiset alkuperäisnimet ovat Yeshua HaMashiach. Voin kokemuksesta vakuuttaa sinulle, että myös sinä voit syntyä uudesti ylhäältä! Voit kysyä, että miten niin? No siksi, että Johannes todistaa Yeshuasta näin: "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi!" Joh.1:12 Tuon jakeen sana 'kaikille' sisältää myös sinut. Ota siis tänään Yeshua uskossa vastaan sydämeesi asumaan ja koe tänään uudestisyntyminen ihmisen lapsesta J-lan lapseksi! Yeshuan vastaanottaminen sydämeen tarkoittaa pelastussanomaan uskomista eli uskonkuuliaisuutta Yeshuaa kohtaan, mikä merkitsee seuraavaa: (Apt.2:38-40 tässä juutalaiset kysyivät ensin, että mitä heidän tulee TEHDÄ pelastuakseen?) "38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Yeshua HaMashiach Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu. 40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta". Jos koet J-lan kutsuvan sinua nyt pelastukseen ja tahdot olla kuuliainen Yeshuaa kohtaan, niin ota jo tänään yhteyttä minuun kuvien alla olevan meiliosoitteeni kautta! ------- Mieliaforismini: "Voit kulkea maailman ympäri etsien jotain kaunista, sitä kuitenkaan löytämättä, ellet kanna sitä mukanasi." - Emerson. Voimme nähdä, kokea ja aistia luonnon äärettömän kauneuden vain Pyhän Hengen kautta! Siksi tarvitsemme Hänet sydämeemme ja oppaaksemme myös täällä alhaalla vaeltaessamme. Vapaa-aikani kuluu hengellisissä harrastuksissa. Pidän erityisesti hartaasta hengellisestä musiikista, edellyttäen, että se on Pyhän Hengen synnyttämää ja sitä esitetään Pyhän Hengen voitelussa. Pyhä Henki on hebreaksi Ruah HaKodesh. Soittelen toisinaan akustista kitaraa ja lauleskelen ylistystä Herralle ja omaksi ilokseni. Jos et vielä ole uskossa tai olet uskossa, mutta olet yhä ilman pelastusvarmuutta, niin opastan mielelläni sinua uskontiellä eteenpäin. Olet Herralle ylen rakas! Kavahdan lahkoja, joten ota rohkeasti yhteyttä! Herra J-lan nimi hebreaksi on Y-H-W-H Elohim. Olisi kiva saada teiltä uskovilta rakentavaa palautetta. Voisit esimerkiksi kertoa mitä kaikkea Yeshua sinulle merkitsee ja miten tulit tuntemaan Hänet. Kerro myös saamistasi rukousvastauksista ja ajankohtaisista rukousaiheistasi, jotka voimme yhdessä kiittäen kantaa taivaan Isän luo. "Vanhurskaan rukous on voimallinen ja tehokas!" (Yakov 5:16). Suomennettu käännöksestä: Complete Jewish Bible (David H. Stern) "Kaikki unelmamme voivat muuttua todeksi, jos meillä on kylliksi rohkeutta tavoitella niitä!" Tuo tietenkin edellyttää sitä, että unelmamme ovat J-lalle mieluisia! Silloin ne ovat meillekin parhaaksi! Voit ottaa yhteyttä: [email protected] Lisäksi voit lukea blogiani: http://yeshuahamashiachonherra.blogspot.com/ Voit myös tutustua nettisivuun: TV is the Image of the Beast: http://www.tv-is-the-image-of-the-beast.host56.com/ Myös kotisivuni olen päivittänyt ja pääset sinne yllä olevalta nettisivulta. Iloisiin tapaamiin ja siunausta Yeshuassa! Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=hIxdJWWduBM, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030303570, http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/, http://www.thefreedictionary.com/reversed, http://www.mechon-mamre.org/p/pt/pt0.htm, http://www.tucows.com/windows.html, http://www.aish.com/wallcam/default.asp, http://www.zionministry.com/bst_dan.html, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030251277, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030279386, http://www.wyattmuseum.com, http://www.tv-is-the-image-of-the-beast.host56.com/, http://www.yeshua-is-adonai.comoj.com/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: --- Skype: Yakov Email: [email protected] Hakusanat: Yeshua, HaMashiach, Y-H-W-H, Elohim, Tanakh, B'rit Chadashah, Ruah HaKodesh

Aloituksia

236

Kommenttia

7621

1. ...joista ilmenee Israelin J-lan 'salainen' vierailu kansansa keskellä, jopa heikkona ihmisenä!
    Siksi salainen vierailu, että Hän on vaan päättänyt sisimmässään paljastaa itsensä vain niille, ketkä ovat arvollisia tuntemaan Hänet!

Jos ratkaisemme arvoituksen seuraavalla helpolla ja loogisella tavalla, niin se tuskin jättää epäilykselle edes sijaa:

a) Sakarjan kirjoitus 12:10 edellyttää Israelin J-lan tulleen kansansa hylkäämäksi ja lävistämäksi ENNEN tuota valitun kansansa jäännökselle ilmestymistään! Luemme ko. jakeen:
    >>>Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. HE KATSOVAT MINUUN, JONKA HE OVAT LÄVISTÄNEET. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.>Sillä koirat minua piirittävät, pahain parvi saartaa minut, minun käteni ja jalkani he ovat lävistäneet.>Sinä Israelin toivo, sen Vapahtaja ahdingon aikana, minkä tähden sinä olet kuin muukalainen maassa, kuin matkamies, joka poikkeaa majaan vain yöpyäksensä.>Minkä tähden sinä olet kuin tyrmistynyt mies, kuin sankari, joka ei voi auttaa? Ja kuitenkin sinä olet meidän keskellämme, Herra, ja me olemme otetut sinun nimiisi; älä meitä jätä.>9. Nouse korkealle vuorelle, Siion, sinä ilosanoman tuoja; korota voimakkaasti äänesi, Jerusalem, sinä ilosanoman tuoja. Korota, älä pelkää, sano Juudan kaupungeille: "Katso, teidän Jumalanne!"
    10. Katso, Herra, Herra tulee voimallisena, hänen käsivartensa vallitsee. Katso, hänen palkkansa on hänen mukanansa, hänen työnsä ansio käy hänen edellänsä. 11. Niinkuin paimen hän kaitsee laumaansa, kokoaa karitsat käsivarrellensa ja kantaa niitä sylissään, johdattelee imettäviä lampaita.>Niinkuin monet kauhistuivat häntä - sillä niin runneltu, ei enää ihmisenkaltainen, oli hänen muotonsa, hän oli runnellumpi kuin kukaan muu ihminen.>mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.>Katso, minun palvelijani menestyy, hän on nouseva, kohoava ja sangen korkea oleva.>Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
    - 7:14 >>>Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.
  2. :=)
  3. On kuitenkin EHDOTTOMAN RATKAISEVAA ymmärtää SE VALTAVA ERO siinä, miten vielä nykyäänkin Mooseksen Lain alla orjuudessa elävät juutalaiset ja valitettavasti moni Yeshuaan uskova juutalainenkin pyrkivät orjallisesti ja pilkuntarkasti noudattamaan Mooseksen Lakia ja useimmat pakanuudestakin kristityiksi tulleet pyrkivät täyttämään Omantunnonlakiaan ja 'sovellettuja versioita' Mooseksen Laista,...

...verrattuna siihen, että me Yeshuan vastaanottaneet olemme saaneet siirtyä Mooseksen Lain ja Omantunnonlain orjuuttavan otteen alta ARMON ALLE eli Elämän Hengen Lain alaisuuteen, siis TÄYSIN ERI ULOTTUVUUTEEN, josta Paavali käytti sanontaa "Meidät on siirretty Yeshua HaMashiach'ssa taivaallisiin"!

Itse Mooseksen Laki ja (pakanoilla) Omantunnonlaki ovat voimassa niin kauan kuin taivas maan yli kaareutuu, mutta ne hallitsevat eli vallitsevat vain niiden alaisia! Me Yeshuaan toivomme panneet olemme saaneet uskovien upotuskasteessa tapahtuneen 'esikuvallisen' mutta silti hengellisesti todellisen kuoleman kautta kuolla yhdessä Mestarimme kanssa pois eli irtautua irti Mooseksen Lain ja Omantunnonlain alaisuudesta eli niiden kuristavasta ja orjuuttavasta otteesta IKUISIKSI AJOIKSI! Mikään noista laeista ei hallitse eikä vallitse meitä Yeshuassa 'kuolleita'! Emme silti ole Lainrikkojia, vaan kun rakastamme, niin täytämme koko Lain!

Otan ne muutamat jakeet vielä tähän alle, koska keskustelu lähti rönsyilemään liiaksi verilettuihin ja muihin sivuseikkoihin (tosin se oli sen vuoksi hyvä, että tulivathan nekin asiat setvittyä UT:n valossa:)

Roomalaiskirje:
    6:1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
    6:2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
    6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut HaMashiach Yeshuaan, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
    6:4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin HaMashiach herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.

Galatalaiskirje:
    4:22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
    4:23 Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
    4:24 Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
    4:25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
    4:26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.

Roomalaiskirje:
    3:20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
    7:4 Niin, veljeni (ja sisareni), teidätkin on kuoletettu laista HaMashiach'n ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
    8:2 Sillä Elämän Hengen Laki HaMashiach Yeshuassa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
    10:4 Sillä HaMashiach on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
    13:10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. SENTÄHDEN ON RAKKAUS LAIN TÄYTTÄMYS.
  4. Väite, että Mooseksen Lain alaisuuteen syntynyt Yeshua olisi ennen Mooseksen Lain täyttämistään julistanut opetuslapsilleen vapauden syödä mitä ikinä he lystäävät (kuten koiran lihaa, hiiriä, rottia jne) on yhtä absurdi, kuin väittää seuraavan asiakehyksestään irtireväistyn jakeen tarkoittavan, ettei Sapattia eli lepopäivää tarvitsekaan enää pitää, sillä Yeshua ei ollut tuossakaan vaiheessa vielä täyttänyt Mooseksen Lakia eli kuollut Golgatan ristille:

Johanneksen evankeliumi:
    5:18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.

Kumosiko Yeshua Sapatin tuossa vaiheessa tai joskus myöhemmin? Ei suinkaan, vaan juutalaiset ainoastaan syyttivät Häntä sen kumoamisesta. Jos Hän TODELLA olisi kumonnut Sapatin, niin Hän olisi ollut täydellisessä ristiriidassa seuraavan, Hänen oman opetuksensa kanssa:

Matteuksen evankeliumi:
    5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
    5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
    5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
    5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Lisäksi Yeshua opetti vielä näinkin:
    Luukkaan evankeliumi:
    16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
    (Kun kävin iltasella kävelylenkillä, niin ainakin silloin vielä oli taivas maan yli kaartuneena... :)
    ...

Vaikka kirjoitinkin noin, niin en silti ole Mooseksen Lain alla, vaan olen rakkaan taivaallisen Isämme suuresta armosta saanut siirtyä Elämän Hengen Lain alaisuuteen Yeshua HaMashiach'ssa ja täällä on todella ihmeellistä elää ja nauttia SUURESTA RAUHASTA, kun olen saanut levon omista töistäni! Mikä sanomaton lepo, rauha, ilo, rakkaus jne. Sanat eivät riitä kuvailemaan sisäistä tunettani!!!

HalleluYah!
  5. ...keskustella täysin avoimesti, koska asia on 'totuutena' tälle foorumille tuotu ja jopa kaksi eri kertaa, tosin erilaisina versioina!

Lisäksi meitä käsketään UT:n mukaan arvostelemaan KAIKKI ja pitämään vain sen, mikä hyvää on eli mikä täyttää Raamatun esitämät kriteerit! Tuo ilmestys ei ole vielä täyttänyt niitä, minkä olen kiistattomasti esittänyt!

Ketään en ole ollut loukkaamassa, vaan olen perustellut Raamatulla sen, miksi en usko kyseiseen enkeli-ilmestykseen. Huomaan nikillä "Inhottava realisti" kirjoittavalla olevan sama ja täysin Raamatulla perusteltu lähtökohta ko. ilmestyksen arvioinnissa kuin mullakin, vaatiessaan lisää todistajia eli saman väitetyn enkelinäyn näkijöitä esiin! Eipä vain ole ilmaantunut!

Nyt vaikuttaa siltä, että sinä itse olet täällä loukkaantunut, vai olenko oikeassa?

Olet ainakin sen sortin ihminen, joka et hyväksy asioista toisin ajattelevia (kuten jotkut lahkolaiset ja kat. kirkon Paavit) ja kaikella ystävyydellä kirjoitan seuraavan: Siitä sun olisi hyvä tehdä parannus...

Ps. Enkelinäky on vasta sitten todistettu oikeaksi, kun vähintään kaksi sen nähnyttä on tullut julkisuuteen ja kertonut sen samalla tavalla. Viittaan samalla siihenkin mahdollisuuteen, että joku voi myös valhetella nähneensä saman, sillä VT:ssa on esimerkki vääristä todistajistakin kuningas Ahabin aikana... Mä tutkistelin avauksen luettuani ja videon katseltuani hengessä, että onko väitetty näky tullut J-lalta, enkä saanut vahvistusta siihen. Jos joku on tullut muuhun tulokseen, niin oma on asiansa!
  6. UT:ssa on tähän sopien selkeät lääkkeet:

a) Roomalaiskirje:
    13:14 vaan pukekaa päällenne Herra Yeshua HaMashiach, älkääkä niin pitäkö lihastanne huolta, että himot heräävät.

b) 1.Korinttolaiskirje:
    9:25 Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman.
    9:26 Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen,
    9:27 vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi.

Olen itse ihan käytännössä kokenut sen, että aidosti paastotessa tai muutoin Pyhällä Hengellä täytettynä ei himokkaita ajatuksia edes synny! Tuo Paavalin 1.Kor.9:27 jakeen neuvo 'kurittaa ja masentaa ruumista' merkitsee paastoa ja tyytymistä yksinkertaiseen ruokavalioon ja ahkeroimiseen Herran viinitarhassa. Kun ahkeroi sielujenvoittamistyössä tai esim. maallisissa askareissa, niin voimamme kuluu ikäänkuin sublimoiden siihen, eikä haureellisten asioiden ajattelemiseen.

Haureellisten ajatusten hautojista ja niillä 'herkuttelijoista' on olemassa selkeä tuomio: 1.Timoteuksen kirje:
    5:6 mutta hekumoitseva on jo eläessään kuollut.

Muun uskonveli (sattuu olemaan julkkis, mutten paljasta nimeään), jolla oli tällä alueella omasta mielestään ylitsepääsemättömiä vaikeuksia, sanoi rukoilleensa lopulta tuskastuneena Herraa: "Mä en pysty hillitsemään itseäni mitenkään, joten ota Herra multa pois kokonaan tämä kova sukupuolihalu!"

Kului 3 kk, eikä kaverilla ollut ollut mitään halua koko sinä aikana, vaikka sitä ennen hän ajatteli asiaa alinomaa. Sitten lopulta hän sanoi Herralle: "Herra, mä tahdon olla mies, joten anna mulle ne halut takaisin!" - Hän sai ne halunsa takaisin ja taas alkoi pian sama vanha laulu "voi, voi mua, kun en kykene hillitsemään itseäni, voi, voi, voi...".

Sitä saa mitä tilaa, pätee näissä hengellisissäkin asioissa!

Ps. On turvallisempaa kertoa muiden ongelmista, eikä aina sotkea itseänsä joka soppaan ;=)