Vapaa kuvaus

Aloituksia

96

Kommenttia

5326

1. Jeesuksen nimessä... kirjoitti: «Uskomatonta on ettei ole ketään kun haluaisi alkaa elämään ja toimimaan / …»

Mistä ihmeestä sinä niin päättelet, ettei ole ketään… ja niin edellen?

Aivan käsittämätön johtopäätös.
  2. Alex,

Minä en kirjoittanut, että minusta tuntuu. Lue huolellisemmin.

Kirjoitin, että minusta näyttää siltä, että nimenomaan sinulla on ennakkoasenne Raamattua kohtaan ja minulla ei. Ja se ei tarkoita sitä, että minulla olisi ennakkoasenne sinua kohtaan, vaan arvio perustuu ihan siihen, mitä kirjoitat ja miten minä sen ymmärrän. Sitä, miten joku toinen ymmärtää, en voi tietenkään tietää.

Kerrot, että minun on vaikea myöntää olevani väärässä. Se johtuu siitä, että olen aivan rehellinen mielipiteeni kanssa. Jos sanoisin olevani väärässä, valehtelisin. Jos olen väärässä, olen sitä täysin vilpittömästi.

«Siis - kerran vielä jotta se menisi perille .RAAMATTU ON TOTTA SIKÄLI ETTÄ SEN SANOMA ON TOTTA .»

Lauseet eivät muutu todemmiksi sillä, että ne kirjoittaa isommilla kirjaimilla.

Juuri tuo, mitä kirjoitit, on täysin hatusta ravistettu ennakkoasenne, jota et ole kertaakaan pystynyt perustelemaan yhtään millään järjellisellä.

Olet esittänyt perusteluksi muun muassa sen, että Raamattu on totta, koska se kertoo sen, mikä on totta. Huomaatko, miten selvä kehäpäätelmä tuo on?

Ja sitten olet esittänyt perusteluna jonkin helpon ynnälaskun, olisikohan ollut 8+5=13 ja sitten tästä jollakin jännällä tavalla seuraa, että Raamatun sanoma on totta.

Ainoaksi perusteluksi jää se, että olet päättänyt tuon asian ennakkoon täysin riippumatta siitä, mitä Raamatussa oikeasti lukee.

Muutan kyllä heti mieltäni, jos pystyt perustelemaan asiasi.
  3. katsopa tarkemmin... kirjoitti 2. käskyn puuttumisesta.

Tälle kannustus ja aplodit.

Tämä on sellainen kohta, jossa minunkin mielestäni adventistien opetus on kohdallaan ja useimpien muiden metsässä.

Se on sitten eri historia, kieltääkö toinen käsky ylimalkaan kaikki kuvat vaiko vain palvottavat kuvat. Kallistun jälkimääiseen vaihtoehtoon.
  4. Nimimerkille beltsassar:

Näin jonkin verran vaivaa muotoillessani väitteisiisi vasta-argumentteja ja vastakysymyksiä. Nyt sitten ohitat ne kaikki huiskis vain. Turhauttaa tuollainen. Eikun olihan tuossa sentään yksi vastauksen tapainen, kiitos.

«"Tieteellinen" siksi, koska darwinistit omivat tieteellisyyden aina evoluutioteorian puolelle. Kreationismin tutkiminen on tiedettä:»

Mikä evoluutioteoriassa tarkemmin ottaen ei mielestäsi täytä tieteellisyyden tunnusmerkkejä? Asia ei oikein tuolla kolmen minuutin trailerilla tullut selvemmäksi, vaikka olikin huimat toistakymmentä tohtoria saatu sinne selittämään.

He väittävät kategorisesti, että evoluutio ei voi tuottaa uutta informaatiota. Se on väite vailla minkäänlaista perustelua. Ja sitä vastaan löytyy helposti todisteita.

Miten kreationismia tutkitaan? Voiko sen pohjalta tehdä testattavissa olevia teorioita? Niiden pitää olla periaatteessa kumottavissa jollakin kuviteltavissa olevalla koetuloksella tai havainnolla. Muuten ei pääse tieteen alueelle ollenkaan.

Voisiko edes yhden tämmöisen testattavissa olevan kreationismipohjaisen väittämän tuottaa?

«Muuntelu/ lajiutuminen ei ole vastoin kreationismia: … "Termien käytöstä tekee sekavaa lisäksi myös se, että makroevoluutio määritellään usein niin, että siihen sisältyy sekä (1) uusien rakenteiden syntyminen, että (2) lajiutuminen.»

Onko siis uusien rakenteiden syntyminen vastoin kreationismia? Ymmärsinkö oikein? Jos on noin, niin tällä saadaan kreationismille reipas falsifiointi ja kinaaminen voidaan lopettaa. En usko kuitenkaan, että mikään näyttö riittää. Kreationistien luikerrus on loputonta.

«Huomaa, että darwinistinen tiede ei kumoudu eikä myönnä sen epäkohtia tai heikkouksia. Esimerkkinä plesiosauruksen löytyminen Tyynestävaltamerestä 1970-luvulla. Darwinistit esittävät, kuinka se eli Mesotsooisella kaudella 65-251 miljoonaa vuotta sitten.. Miksi tämänkaltaisista ollaan vaiettu eikä virheitä korjailtu?»

Miten niin ollaan vaiettu? Mistä sinä sitten tiedät tuosta?

Tieteen ydintä on juuri se, että teoriat kumoutuvat ja korvautuvat paremmilla. Useimmiten se on lähinnä tarkentumista, mutta joskus löytyy ihan uusia aiempaa parempia paradigmojakin ja se on hienoa se. Evoluutioteoriaa ei vain ole saatu nurin. Yhden polskuttelijan löytyminen merestä on mielenkiintoista, mutta se ei riitä kaatamaan koko teoriaa.

«Tämä johtaa helposti siihen, että lajiutumisen todisteiden kuvitellaan todistavan kaikkea, mitä makroevoluution piiriin luokitellaan. Tätä voisi verrata siihen, jos "keiju" määriteltäisiin pieneksi otukseksi, jolla on suuret siivet. Silloinhan sudenkorentoja ja perhosia voisi käyttää todisteena "keijujen olemassaolosta".»

Tämä oli valitettavasti niin sekopäistä logiikkaa, että joudun nostamaan kädet ylös ja sanomaan vain, että jahah vai sillä tavalla sepä jännää. Jossakin on se mielettömyyden raja, ettei enää osaa kommentoida ja nyt se ylitettiin. Taas.

«Juupas eipäs keskustelua voi käydä hamaan maailman tappiin asti.»

Tästä olemme varmaankin yksimielisiä. Näyttää siltä, että eroavaisuudet todellisuuden hahmottamisessa ovat joskus niin syvällä, että argumentit eivät vain toimi.

«… olen listannut merkkejä Raamatullisesta lopunajasta. Jokainen valitsee millä puolella seisoo, kun Jumala päättää synnin valtakauden ja ihmisten aiheuttaman tuhon, kärsimyksen ja sairaudet. Tuo aika ei ole kaukana:»

Niinpä niin. Sitä on odotettu koko minun elinaikani ja melkoisen kauan sitä ennen. Jokaisesta aikakaudesta on oltu näkevinään lopun ajan merkkejä. Paljonko lyödään vetoa, että raamatullinen lopun meininki ei tule vielä kolmeenkymmeneen vuoteen?

8-D

«Pahoittelut offtopicista!»

Ei haittaa minua, mutta luotsi muriskoon, jos menee liian rönsyileväksi.

«Raamatussa on lukuisia viitteitä siihen, kuinka ihminen ei ole voinut tehdä kaikkia niitä numerollisia sinettejä, mitä gematria avaa Kirjoituksista. Ivan Panin löysi valtavan määrän numerollisia sinettejä.»

Gematriaa ovat kommentoineet myös matemaatikot. Kun huomioidaan se kikkailujen moninaisuus, mitä siinä käytetään, päädytään siihen, että mistä tahansa tekstimassasta saisi todennäköisesti ihan yhtä hyvät tulokset. Asiaa tietysti vääristää sekin, että käsikirjoittajilla on ollut ehkä hyvinkin tapana laittaa laskennallisia jekkuja tekstiin. Varsinkin heprean kielessä se on melko helppoa.

Jesajan kirjan raamatun kaanonin kokonaisuutta muistuttavat ominaisuudet ovat ihan vekkuleita, mutta en pysty ymmärtämään, mitä ne todistavat.

«Siunausta kaikille, -b»

Kaikkea hyvää ja mukavaa sinullekin. Kiva kun kumminkin pyrit keskustelemaan etkä vain toivota tervemenoa helvettiin, kuten tässä välillä on saanut lukea.