Vapaa kuvaus

Aloituksia

96

Kommenttia

5326

  1. Nimimerkki+Adventtiairut!+Voi,+miten+ilahduttavaa,+että+tälläkin+palstalla+joku+vielä+käyttää+omaa+käyttäjätunnustaan+eikä+ole+ruvennut+kerrassaan+anonyymiksi.+Vielä+hienompaa+olisi+tietysti+esiintyä+omalla+nimellään,+mutta+kun+en+itsekään+ihan+uskalla,+en+voi+moittia+ketään+nimimerkin+käytöstä.+Tässä+takavuosina+puolisen+tusinaa+kirjoittajaa+saivat+selville+nimeni+ja+osan+heistä+olen+tavannut+kasvokkainkin.Älykkyysosamäärä+on+sellainen+vekotin,+että+se+ei+ihan+helposti+painu+lähelle+nollaa.+Käytettäessä+tavallisinta+keskihajontaa+15,+jo+70+alittavien+lukemien+kohdalla+on+luultavaa,+että+henkilö+ei+kykene+kirjoittamaan+useamman+lauseen+mittaista+koherenttia+tekstiä+kohtuullisessa+aikataulussa.+Mentäessä+vielä+alemmaksi+ongelmaksi+muodostuu+testaamisen+vaikeus,+aivan+samoin+kuin+jakauman+yläpäässäkin.+Pitäisi+laatia+erityisiä+testejä+nimenomaan+tiettyä+jakauman+laitaa+varten+ja+niiden+yhteismitallisuuden+varmistaminen+muiden+testien+kanssa+on+vähintäänkin+haastavaa.Sen+verran+perää+on+huolestuneen+kirjoittajan+viestissä,+että+ilmastonmuutos+on+lisäämässä+sään+ääri-ilmiöitä+eikä+se+ole+hyväksi+eläville+olennoille+tällä+planeetalla.+Mutta+vastauksesi+on+toki+sikäli+perusteltu,+ettei+noihin+ilmiöihin+tarvita+yliluonnollista+toimijaa+selittäjäksi+enää+nykyisellä+tieteellisen+tiedon+tasolla.+Erityisesti+mitä+tulee+maanjäristyksiin+ja+tulivuorenpurkauksiin,+en+löydä+moitittavaa+vastauksestasi.
  2. Mitähän+mahdat+olla+sanomassa?+Miten+tietokone+ja+kirja+liittyvät+johonkin+ihmeelliseen+tieteen+vastentahtoisuuteen?Laitoit+kasan+linkkejä+kreationistien+sivustolle.+Siellä+varmaankin+sanotaan,+että+tiede+on+ollut+"vastentahtoinen"+hyväksymään+informaation+merkitystä+elämän+synnylle.+Se+on+vain+ihan+pötyä.+Tieteellä+ei+ole+mitään+sellaisia+tunneperäisiä+ennakkoasenteita.+Lue+muitakin+lähteitä+välillä.Sanot,+että+minä+kiistän+tosiasiat+ja+jätän+olennaisen+huomiotta.+Nyt+kysyn+sinulta:1)+Mikä+on+edes+yksi+tosiasia,+jonka+minä+kiistän?2)+Mikä+on+se+olennainen+asia,+jonka+jätän+huomiotta?