Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jjeeves
jjeeves
jjeeves
Liittynyt 14v sitten
2
aloitusta ·
7144
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Venäjän "käytös" on Venäjän käytöstä, riippumatta siitä, onko vallassa sosialismi vai kapitalismi vai ehkä feodaalijärjestelmä tai ruhtinasvalta.
02.03.2014 19:16
Koko suomalaista Suomea ei olisi olemassa, jos ne vähät suomalaiset, jotka täällä asuivat, olisivat vaikka 1000-luvulla hiippailleet sinne sun tänne ympäri silloista Eurooppaa, kun viima tuli idästä ja lähetyssaarnaajat lännestä.
02.03.2014 18:50
Hyvä! Et olekaan defaitisti!
02.03.2014 18:45
Mitäkö puolustettavaa tässä maassa on? No ei tietysti mitään. Ainahan voi ottaa älypuhelimen ja kotisohvan ja lähteä pakolaiseksi.
Jos maan puolustaminen kuitenkin onnistuu, pelkureista huolimatta, katsomme kyllä, etteivät pelkurit saavu takaisin.
02.03.2014 18:33
Lähimmät "kolhoosit" lienevät Pohjois-Koreassa. Olemme nyt 2000-luvulla. Neuvostoliittoa ei enää ole. Ei ole Varsovan liittoa. Ei ole tiesmonettako työläistern internationaalia.
02.03.2014 18:31
Näin se on, ytimekkäästi.
02.03.2014 18:29
Tämä ei ole DDR. DDR oli keinotekoinen, maailmansodan miehitysvyöhykkeestä muodostettu sosialistinen, lännen porteille pystytetty "mallivaltio".
Minä jään. Toki olen matkustellut ulkomailla, mutta sitten en lähde minnekään, jos joku yrittää väkivalloin tänne ängetä. Tämä on minun maani, ja olen aikasen omistushaluinen. Ja niin olivat talvisodan suomalaiset.
02.03.2014 18:26
Tuntuisiko sille, että pitää paikkansa?
02.03.2014 18:19
Minä en isänmaata jätä. Eikä jättänyt minun isäni sodan aikana. Kiitos hänelle ja heille kaikille, jotka eivät luikkineet tiehensä kurjia rahojaan hypistellen.
02.03.2014 18:18
Tätä ei ole tapahtunut VIELÄ. Se tapahtuu sitten, kun tehdään korkean tason kauppoja.
02.03.2014 18:04
Ukrainassa se upposi Kaarle XII:nkin ura. Itä imee lännen valloituspyrkimykset itseensä, ja sylkäisee ne sitten pois. Kaarle XII, Napoleon, Hitler...
Ukrainan olisi pitänyt heti Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen löytää vähemmän korruptoitunut ja selkeän läntinen yritteliäs linja. Onhan valtio iso ja väkimäärä kunnioitettava, luonnonvarat hyvät. Nyt Venäjä katsoo tilanteen olevan itselleen otollinen siihen, että Ukraina lopullisesti estetään etsimästä napakampaa hallintoa ja läntistä virikkeistä suuntausta.
Valitettavasti näin.
02.03.2014 17:58
Kyllä sen voi kantaa sinne nytkin.
02.03.2014 17:52
Mitä tekemistä Pohjois-Atlantin puolustusliitolla on Mustalla merellä? Se on sotilasliitto joka tapauksessa, sanokoon sitten itseään puolustusliitoksi tai vaikka rauhanliitoksi. Tämä oli sarkastinen kysymys.
02.03.2014 17:51
Mitkä ihmeen kommarit?
02.03.2014 17:48
Suomi voi olla vaarassa, mikäli tilanne tuhraantuu eurooppalaisen väliintulon (Natonkin) myötä. Mitä nopeammin taataan ja sitoudutaan auttamaan (ja sotilaallinen liittokunta Naton tapaan merkitsee sellaista), sitä nopeammin tilanne eskaloituu. Vähempi ei tietenkään ole sen osapuolen merkitys, joka provosoi ja käyttää kans.väl. sopimusten vastaisi voimakeinoja.
Ensimmäisen maailmansodan nopea roihahtaminen oli esimerkki siitä, miten käy, kun on valmiita liittokuntia ja automaattisesti laukeavia sopimusrakennelmia.
02.03.2014 17:46
Ihan sama. Näytti sellaiselta kuin aina ja yleensäkin.
27.02.2014 19:24
Jaa... Eiköhän Putinia Itämerellä päin enemmän kiinnosta Kaliningrad ympäristöineen ja se Sevastopol Krimillä.
Jossain vaiheessa loppui järjenkäyttö Ruotsin Kaarle XII:ltakin. Hän koki "rökälekatastrofin" nykyisessä Ukrainassa sijaitsevassa Pultavassa yrittäessään nujertaa Venäjää. Suurvallat ja itseään sellaisina pitävät kokevat aina joskus "rajansa". Mutta tällä nykyisellä näkymättömällä vallalla, maailmantaloudella, ei rajoja näytä tulevan vastaan.
27.02.2014 19:03
Voi herranjee. Kyllä Kolumbiassa ja Malediiveillakin tarvittais rahaa. Olisiko laitettava seuraavan hallituksen ohjelmaan? Rahoitetaan nyt ensin puolta Eurooppaa ja Ukrainaa tällä hallituskaudella.
27.02.2014 18:56
Mitä Venäjä tekisi Suomella? Varsinkaan tuhotulla Suomella?
27.02.2014 18:53
Edellisestä kerrasta on vain vajaat sata vuotta. Vielä on elossa muutama, joka muistaa jotakin noista ajoista.
Minä en jaksa uskoa jatkuvaan kehitykseen ja edistykseen. En usko, että ihmiset muuttuvat paremmiksi, en usko, että vallanpitäjät malttaisivat pysyä erossa asemaansa liittyvistä makeista mahdollisuuksista. Maailman talous voi heilahdella kouristavasti jatkossakin, sähköstä riippuvainen maailma on entistä haavoittuvampi.
Mitä viritetympi ja verkostuneempi on järjestelmä, sitä helpompi se on rampauttaa ja romahduttaa, ja yksilöiden turvallisuus ja toimintakyky sen mukana.
Katukiviä voi käyttää ilman sähköäkin.
27.02.2014 18:40
266 / 358