Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
a.yahya
profiilit
a.yahya
a.yahya
Vapaa kuvaus
Aloituksia
13
Kommenttia
1692
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Anteeksi, jos olen aiheuttanut sinulle sellaista.
06.05.2012 20:06
Olen syntyperältäni suomalainen, kun olen syntynyt Suomessa suomalaisille vanhemmille. Äitini sukua olen tutkinut 1750-luvulle saakka Kuopion Nilsiään. Isäni puolen tutkimus ei ole paljoa edennyt. Hän on syntynyt Pohjois-Karjalassa Venäjän rajan tuntumassa.
06.05.2012 20:00
Onko tiede todistanut seuraavat sfäärit: troposfääri, stratosfääri, mesosfääri, termosfääri, eksosfääri, ionosfääri ja magnetosfääri?
06.05.2012 19:46
Jaa-a, en tunne ketään Daniosia enkä tiedä hänen ajatuksistaan.
Islamofobia on huono termi sinänsä, että islamia kritisoivien kohteena on jokin muu kuin islam, jolloin he eivät todellisuudessa keskustele islamista eivätkä todellisuudessa vihaa tai pelkää tms. islamia.
05.05.2012 11:45
Islam "syntyi", kun Jumala loi Aadamin ja Eevan.
05.05.2012 11:40
Olen jo selittänyt, mutta et ilmeisesti ole lukenut viestejäni, ja tässäkin väännät kaiken ylösalaisin huviksesi.
Mutta mitä tulee väitettyihin Koraanin virheisiin mainitsemassasi linkissä: etkö huomaa kuinka katkelmia on analysoitu yksinkertaisesti lapsen tasolla?
Lisäksi kirjoittaja ei ymmärrä tieteestä sen vertaa, että esimerkiksi tietäisi ilmakehässä olevan seitsemän kerrosta, joihin Jumala viittaa Koraanissa. Kuinka kirjoittajan tai sivuston voi ottaa tosissaan?
05.05.2012 11:39
En sanonut niin enkä hyväksy ei-muslimien tappamista. Olen jo selittänyt pakottamisen hulluuden olevan kaukana islamista.
05.05.2012 11:27
Just, ja millähän perusteella? Mitä muka tiedät psykiatriasta ja laitoshoidosta?
05.05.2012 11:24
Kuinkahan monta kertaa olen sanonut vastustavani kaikkea mainitsemaasi ja kuinka monta kertaa olen lisäksi selittänyt, että mainitsemasi asiat eivät todellakaan kuulu islamiin? Sinun pitäisi jo ymmärtää ja lopettaa tuo leikkisi.
05.05.2012 11:23
Kristinusko on irtaantunut islamista.
04.05.2012 18:30
Olet oikeassa, muslimit tekevät hallaa islamin maineelle, mikä on äärimmäisen väärin. Maineemme ei ole uskontomme vertainen, mutta umma on laiska tekemään muutosta ja pelkäämään Jumalaa kunnioitaakseen tarpeeksi kaikkea elämässä.
Islam ei vaadi, sillä koko ajatus on absurdi. Islamissa on tietyt asiat päätetty, mutta muut asiat voidaan päättää demokraattisesti, sillä demokratia on suhteellisen osuva tapa ratkaista asiat, joista islam ei anna selkeää määräystä. Tietenkin on pidettävä mielessä islamin periaatteet hyvästä elämästä ja kohtelusta jne.
Minä olen Suomessa syntynyt suomalaisille vanhemmille. Ukkini niin ikään taisteli ja haavoittui sodassa ja kunnioitan hänen uhrautuvuuttaan yhtä lailla. Voin olla tyytyväinen siitä, että olen syntynyt Suomessa, turvalliseen maahan, jossa saan melko rauhassa harjoittaa uskontoani, joka ei ole ristiriidassa hyvien arvojen kanssa.
Ehkä sinun pitäisi olla avoin ja oppia todellisesta islamista ennen kuin alat syyttelemään toisia suotta. Sallin kuitenkin sananvapauden, mutta valheitasi en niele; minulla on ylpeyteni.
04.05.2012 18:30
Kun ei jakeissa mainita ainakaan mitään väitetystä muslimien ylemmyydestä suhteessa "vääräuskoisiin"... Mutta olkoot sitten, jos ei kiinnosta.
04.05.2012 18:22
Sinulle ilmeisesti riittäisi vain se, että alistuisin ihmisille. Sitä en kuitenkaan tee, koska en halua joutua orjaksi tälle maailmalle. Ehkä sinä ja te muut vielä jonain päivänä, viimeistään tuomiopäivänä, ymmärrätte, miten mahtavaa elämä voikaan olla.
04.05.2012 18:20
Koska islam ei alista naisia eikä käske alistamaan naisia.
04.05.2012 18:19
Muuta en voi sanoa kuin, että haraamista ei voi tehdä halaalia, Jumala kieltää seksuaaliset perversiot ja alistamisen sharii'assa. Islamilaista maailmaa ei ole olemassakaan, koska ihmiset ovat epätäydellisiä, joten ei tule tuomita tekojen perusteella. Kaikki eivät valitettavasti edusta islamia vaikka kielellään mitä väittävät...
04.05.2012 18:16
Sana "kaafir" (uskoton, epäuskovainen) viittaa uskonnollisessa asiayhteydessä totuuden piilottamiseen, peittämiseen tai kieltämiseen eli "kaafir" ei ole (vielä) havainnut totuutta. Sanaa käytetään myös esimerkiksi maanviljelijästä, joka levittää siemenet maahan ja peittää ne mullalla.
"Kufria" (epäuskoa) on monenlaista, joista kaikki tyypit eivät suinkaan ole yhtä lailla "tuomittavia". "Kufria" ovat itsepäisyys, torjuminen, ylimielisyys/ylpeys, kieltäminen (hyväksyy sydämessään, ei kielellään; esim. kutsuu itseään muslimiksi, mutta ei rukoile), tekopyhyys, kielletyn muuttaminen sallituksi, Jumalan määräysten vihaaminen, pilkkaaminen, välttely ja Jumalan lakien korvaaminen.
Kaafirin ei tule olla haukkumasana, koska haukkuminen tekee hallaa ja koska kohtaloaan ei voi valita. Luulen, että uskoton on neutraaliudessaan sopiva(hko) käännös).
04.05.2012 18:12
Olen vastannut kommenttiisi.
04.05.2012 18:01
Kyllä, Koraani kehottaa tappamaan myös muslimeja, mikäli he toimivat tietyllä tapaa väärin. Tosin korjauksena kommenttiisi: koska he EIVÄT toimi Jumalan sääntöjen mukaisesti.
04.05.2012 18:00
Kyllä, hadiithit kertovat Muhammadin elämästä ja hadiitheista sahiiheiksi luokitellut ovat kaikista luotettavimpia. Kuten sanoin, myös sahiih-kokoelmissa on tarkastettava yksittäisen hadiithin kertojan/kertojien luotettavuus, mikä johtaa lopulta siihen lopputulokseen epäilyksesi osalta, että hadiithit eivät tue Muhammadin väkivaltaisuutta. Islam sallii vain puolustautumisen ja puuttumisen tilanteisiin, jossa ihmistä tai kansaa sorretaan - joka tapauksessa rauhanneuvottelut ovat aina etusijalla ja puolustussodassa pyritään suojelemaan vastapuolen siviilejä sekä selviämään mahdollisimman vähin uhrein. Viattomia ihmisiä ei saa tappaa missään tapauksessa.
Islamin mukaan uskontoon ei voi pakottaa ketään, sillä uskominen vaatii vilpittömyyttä. Kidutustilanteissahan ihminen antaa helposti periksi, jotta selviäisi vähemmällä, ja tämä periksi antaminen voi tarkoittaa valehtelua oman etunsa puolesta. Jos kuvitellaan, että joku yrittää väkisin käännyttää uskontoon väkivallan keinoin, eikö vastapuolen olisi vain helpompi sanoa uskovansa ja näyttää siltä, että uskoo? Tällöin "uskomisesta" ei ole kummalekaan osapuolelle mitään hyötyä.
Islamista pois kääntymistä täytyy tarkastella syvällisemmin kuin se taso, jolle tarkastelu jää yleisissä keskusteluissa. Ulkopuolisten on ehkä vaikea ymmärtää uskon syvyyttä sen kaikilla osa-alueilla ja täten on helppo ajatella, että juuri islam on ihmisten kehittämä uskonto. Islam kuitenkin tarjoaa loogiset selitykset paljolle (yllätys) ja ihminen, joka luopuu hyvistä teoista, itsensä ja muiden arvostamisesta yms. on menettänyt lopulta kaiken, jos hylkää islamin. Kyllä, muutkin kuin muslimit voivat olla hyviä ihmisiä, mutta islam vie kaiken korkeammalle tasolle, koska Jumalan antama motivaatio voittaa kaiken maalliseen elämään sidotun. On varmasti "muslimeja", joita on peloteltu tai jotka on syyttä tapettu uskon hylkäämisen vuoksi. Tämä osoittaa kuitenkin ns. teloittajien kypsymättömyyttä ajatella islamilaisittain.
Minä olen palannut islamiin ja matkallani ennen islamia ja myös sen jälkeen olen joutunut jatkuvasti kyseenalaistamaan Koraania ja Muhammadin sunnaa ymmärtääkseni. Alkuun oli vaikea erottaa mikä on totta ja mikä ei, mutta lopulta jäljelle on jäänyt vahva ajatus siitä, että Jumala ei halua pahaa ihmisille, joten kaikki mm. väkivaltaiset väitteet ovat täyttä hölynpölyä, mutta silti yritän löytää tarpeen vaatiessa selityksen. Kuinka kukaan voisi koskaan edes ajatella mitään islamista, jos ei voisi kyseenalaistaa Muhammadin oppeja?
04.05.2012 17:58
"Ne naisistanne, jotka ovat tekevät moraalittomasti - tuokaa heitä vastaan neljä [todistajaa] joukostanne. Ja jos he todistavat, lukitkaa syylliset naiset taloihin, kunnes kuolema korjaa heidät tai Jumala määrää muutoin heidän kohdallaan." (4:15)
Arabiaksi lukee "fa-istashhiduu (sitten kutsukaa todistamaan) 'alaihinna (heitä vastaan) arba'atan (neljä) minkum (joukostanne)".
Missä kohtaa sitten valehtelen?
04.05.2012 17:44
56 / 85