Vapaa kuvaus

Aloituksia

7

Kommenttia

1751

  1. Vastuskena aloitukseen: Esimerkiksi ...Opetushallituksen uudessa vartailussa lapset ruotisnkielisissä koulussa on paremmat taidot kaikissa vieraissa kielissä kuin lapset suomenkielisissä kouluissa.
  2. "twerigin selittelyt ovat sitä Rkp:n yleisölle syöttämää peitetarinaa, jolla sumuverhotetaan Rkp:n vuosikymmenien toimet suomalaisessa yhteiskunnassa, sen hallinnossa ja taloudessa."

    - kyllä niistä pienistä summista kertyy aikonaan paljon kun hoidetaan saadut vastuullisestikin. Näin se vaan on. Kun minä tulin nykyiseen toimeen huomasin miten pariskunta joskus 50 v sitten oli lahjoittanut tälle taholle ihan ensimmäiset osakkeet tiettyyn ihmistärkeiseen tehtävään. Sillä summalla ei tehty mitään. Niin vähän se oli. Mutta tämä pariskunta jatkoi vuosi vuodelta ja lisäsivät esim. syntymäppäivinään osakepottiin pari osakkeita. Ja heidän lapsensa ovat jatkaneet. Nyt tästä pienestä määrästä on kasvanut verteenotettavan paikallisen rahaston. Näin meillä, mutta täysin samalla tavalla muuallakin meillä.
    - En minä ole minkään puolueen jäsen enkä koskaan tule olemaankaan. Sinulle ei kuulu kysyä eikä tietää ketä äänestän vaaleissa koska eläämme demokratiassa missä minä saan ilmaista kantani äänestämällä vapaasti.
    - Siksi en myöskään ole laatimassa RKPlle tai muullekaan puolueelle testamenttejä. Mutta jos olisin - sekin olisi täysin laillinen puuha niin kauan kun ei pakota tai painosta ihmistä mihinkään.

    Mutta on kyllä kumma että kun kerrotaan miten todellisuudessa toimii meidän parisamme niin luulet heti että levitämme propagandaa.

    On tietenkin väärin kysyä ihmiseltä "oletko laittanut tämän tahon nyt testamentissäsi" mutta on sitten täysin eri asia jos informoi että voi antaa lahjan tai testamentin myös tällaiselle järjestölle, yhdistykselle tai säätiölle. Ja jos henkilö sitten kysyisi miten sen tekee niin kai se sitten ko taholle kuuluu auttaa että ihminen kokee ettei häntä huijata ja että itse saa tehdä päätöksensä.

    Itse en muista että olisin kuin pari kertaa mainut että lahjoituksia saa tehdä jos haluaa. Mutta kuitenkin ne ovat vaan tulleet tälle taholle.

    Sorry vaan - mutta näin se vaan toimii.
  3. sinä ehkä