Vapaa kuvaus

Aloituksia

22

Kommenttia

6997

1. Arvelet siis että taifuuni oli jumalan kosto Filippiineille. Annat ymmärtää että Filippiinit on ansainnut tämän. Ok.

Sen sijaan että jumala olisi kostanut niille poliitiikoille jotka olivat aiheuttaneet huonot välit Israeliin (mitä lienee tehneet), hän tappoi kymmeniä tuhansia syytttömiä palvelijoitaan. Noin menettelee sadistinen tyranni.

Ole Faith hyvä, ja katso miltä se sinun jumalasi työ näyttää. Kiinnitä erityisesti huomio vanhenpansa kadoittaneiden lasten ilmeisiin. Kuuntele miltä kuulostaa äiti, joka kertoo ettei jaksanut pitää lapsestaan kiinni, vaan myrsky vei hänet.

Tulen surulliseksi tajutessani, millaiseen empatiakyvyttömyyteen kaltaisesi uskonsa typerryttämät ihmiset ovat vaipuneet.

*Mitä taas tulee edellä mainittuihin ristiinnaulitsemisiin, niin niissä on kyse silkasta taikauskosta.*

Ja sinun uskosi on mitä?

*Se ei ole uskoa.*

Uskoa on kaikki mistä ei ole tietoa. Puujumalia palvova Borneolainen voi siis olla ihan yhtä oikeassa kuin sinäkin ja hänellä on asiaansa ihan yhtä vankka usko ja perusteet. Kun olet kerran valinnut uskon, älä ikinä oleta että muut uskovat ovat sinua huonompia tai väärässä. Olette samassa veneessä. Et ole ketään uskovaa ylempänä etkä ketään uskovaa parempi.
  2. En tiedä kummalle viesti oli tarkoitettu, mutta tässä vastaukseni:

*Kerroin uskostani, kai sinä nyt sen tajusit?*

Kyllä, löit loputkin hihassa lymynneet kortit pöytään. Ja tulit paljastaneesi kuinka puistattavan ahtaalla katsannolla olet liikkeellä.

*Mitä siihen tulee olenko lyönyt kantani lukkoon, niin olen kertonut rahan tyhjästä luomisen mekanismista, mikä on aihe jonka olet käytännössä sivuuttanut. *

Talous on aihe, joka ei liity lainkaan siihen pystytkö SINÄ kyseenalaistamaan mitään uskostasi. Tämä on nähty aiemminkin: yrität vääntää keskustelua sivuasioihin kuin itse aihe alkaa kuumottaa liikaa.

*en voi keskustella kanssasi aiheesta järkevästi, koska tähän asti olet kieltäytynyt katsomasta aihetta valaisevaa videota, jota sinullekin on kyllä suositeltu.*

Nyt sinulla meni vinttikammarista viimeinenkin lamppu rikki. Eikös se ollut se evoluutiokeskustelu mihin viimeksi aloit linkkailemaan sitä täysin aiheeseen liittymättömätöntä videota, siinä vaiheessa kun sinulla oli pyyhitty lattiaa varsinaiseen keskusteluaiheesiin liittyen?

*Nähdäkseni kuvittelet tietäväsi yhtä sun toista siitä miten talous toimii*

Nähdäkseni en kuvittele taloudesta mitään, silloin kun aiheena on se miten väität pystyväsi kritisoimaan omaa uskoasi vaikka totuus on, ettet mitenkään.

Toinen esimerkki epärehellisyydestäsi: Olet toistuvasti puhunut ihmeistä, uskot niitä tapahtuneen. Väitit että on tapahtunut myös sellaisia ihmeitä (huom. monikko) joista on fyysisiä jälkiä. Pikkasen hiljaisempaa on ollut aiheen kanssa sen jälkeen kun aloin kyselemään mistä ihmeistä on kyse ja mitä jälkiä ne jättivät.

Reality check tehty, väitteesi ei läpäissyt testiä. Samoin käy melkein kaikelle mitä olet tähän pitkään ketjuun kirjoittanut. Myytti jää myytiksi ja evankeliumisi kaikuu tyhjälle salille.

Sommoro.
  3. *Tällaisen palstan keskusteluilmapiiri ei mahdollista sitä, tai ainakaan ei anna käsitystä, että monipuoliselle tarkastelulle oltaisiin suopeita ja siitä vielä koituisi järjellistä keskustelua.*

Okei. Se on siis muiden vika, ettet sinä kertoa miten kritisoit uskoasi tai Raamattua.

*Minun ei tarvitse sinulle todistella omia ajatuksiani, tai mitä seikkoja ja miltä osin koettelen kristillisyyttä.*

Okei, sinun ei siis TARVITSE kertoa kritiikistäsi uskoasi kohtaan minulle. Sinulla on kuitenkin valtava tarve koko ajan elvistellä, kuinka kriittisesti ja kaikki vaihtoehdot mukaan lukien ajatuksiasi ohjaat.

Puheet ja teot ovat räikeästi ristiriidassa, koska kuka tahansa voi havaita kirjoituksistasi kuinka jumissa olet uskomustesi kanssa. Et voi kirjoittaa MITÄÄN mikä oikeasti haastaisi uskosi dogmat.

*Voit uskoa mitä omasta uskostani kerron, tai olla uskomatta.*

Minä en edelleenkään usko mitään, vaan mieluummin tiedän. Tässä tapauksessa tiedän, että keksit nyt hätäpäissäsi tekosyitä ettei kaksinaamaisuutesi paljastuisi.

Turha sinun on enää kikkailla ja venkoilla, se on paljastunut jo aikaa sitten.

*"Sinulla on vain yksi vaihtoehto, johon yrität kaikki muutkin pakottaa."

Luuletko minun alkavan väittelemään tuosta?*

Mitä tuosta väittelemään, päivänselvästä asiasta. Itsehän olet tekstisi kirjoittanut.

Ja sitten epätoivoinen yritys kääntää huomio minuun:

*Sen sijaan voin kysyä millä kompetenssilla, oikeudella ja etenkin järkipohjalla kerrot nuo, semminkin kun kirjoitit tässä samassa ketjussa näin:
    "on merkillistä että tiedät mielipiteeni ja ajatukseni paremmin kuin minä itse" ?*

Ja tämä liittyi esittämäsi yhden ja ainoan vaihtoehdon ehdottomuuteen miten?

Ainoa analogia mikä minulle tulee tuosta mieleen on se, että yhden vaihtoehdon ehdottomuus on tyrkännyt sinut sellaiselle varmuuden tasolle, jolta uskot pystyväsi määrittämään opponenttisi sukupuolenkin paremmin kuin opponentti itse.

*rahan tyhjästä luomisesta ja siitä ettei korkokuluja varten luoda rahaa voi vetää johtopäätöksiä, että köyhät köyhtyvät, rikkaat rikastuvat ja rikolliset tulevat yhä häikäilemättömämmiksi.*

No niin, tämän minä ennustin tapahtuvan ennemmin tai myöhemmin, yleensä siinä vaiheessa kun olet selkä seinää vasten. Sinulla naksahtaa jokin päässä ja sitten alkaa tulla (aiheesta riippumatta) pidättelemätöntä esitelmää maailmantalouden kuvioista.

Jätä talousasia pois ja keskity siihen, miksi tarjoat minulle ja koko ihmiskunnalle yhtä ainoaa vaihtoehtoa, johon TÄYTYY kääntyä? Toistan: tarjoat vain yhtä ainoaa pakko-vaihtoehtoa, vaikka jankkaat sitä kuinka tarkastelet asioita monelta kantilta ja kriittisesti. Sanot toista kuin teet.

*Tässä yhteydessä on tuskin ilkeätä huomauttaa, että kenties sinun toimintasi on kostonhimoista, järjenköyhää ja tietämätöntä.*

Sinulta loppuvat jo omat sanatkin, kun joudut enenevissä määrin lainailemaan tekstiäni.

Jos Raamattu on kerran totta (niin kuin uskot sen olevan, mutta et voi myöntää koska seli seli seli), jumalan luonnotieteellien tietämys on päiväkotilapsen tasoa. Koska et voi oikeasti kritisoida uskoasi millään tavalla, et ymmärrä etkä näe tätä. Päiväkotilapsi voi lepakon nähdessään huutaa "lintu"! Sen sijaan universumin luoneen kaikkitietäjän ei luulisi tuollaisten asioiden kanssa erehtyvän, vaan niinpähän vain pieleen meni. Joko siis Raamattu on virheitä täynnä eikä jumalan sanaa, tai jumala on tietämätön. Tai sitten se todennäköisin vaihtoehto: Raamatun kuvailemaa jumalaa ei ole.

*Evankeliumia julistetaan kaikille.*

Harvat sitä noin kierosti yrittävät.
  4. *Outoa on attein arkkikieli.*

Otetaanpa lyhyt katsaus omiin lausuntoihisi tässä ketjussa:

*Ajatteluni on siis perinteistä vaihtoehtojen tarkastelua.*

Eikä ole. Sinulla on vain yksi vaihtoehto, johon yrität kaikki muutkin pakottaa.

*Omassa ajattelussani huomioin yliluonnollisen mahdollisuuden*

Miten niin vain "mahdollisuuden"? Sinähän et pidä mitään muuta kuin yliluonnolista perua, eli kristinuskon jumalaa ja hänen leipomaansa maailmankaikkeutta mahdollisena.

Kas näin:
    *tulee meidän suhtautua tuohon vain yhdellä tavalla:
    Maailmankaikkeus ei ole voinut syntyä itsekseen*

Luonnontieteellisiä vaihtoehtoja et hyväksy juuri missään, et varsinkaan sellaisissa asioissa, missä ne ovat ristiriidassa uskomustesi kanssa (esim. evoluutio).

Jossakin vaiheessa väitit, että kristittynä suhtaudut kriittisesti käytännössä kaikkeen (en löytänyt tähän suoraa lainausta, teksitiä kun on metritolkulla). Väite on joka tapauksessa varsin merkillinen siinä mielessä, että omaa uskoasi et suostu kritisoimaan lainkaan. Et sitten alkuunkaan. Myös Raamattu on sinulle täyttä totta (tai jos tarkkoja ollaan, löytyihän sieltä se yksi käännöserhe joka ei sinua miellyttänyt).

Uskot jumalan lisäksi toiseen henkiolentoon eli s-aatanaan:

*mitä enemmän saa perehtyä ihmisen toiminnan olevan tämän maailman ruhtinaan eli paholaisen menon mukaista*

Ja lisää ehdottomuutta ja erehtymättömyyttä:

*Kun ihmiskunta ajautuu umpikujaan, sen täytyy kääntyä ainoan vaihtoehdon puoleen.*

Puhut "hyvästä jumalasta", etkä voi käsittää miksemme tee "parannusta", jota vaadit.

Minäpä kerron omasta puolestani. Koska tykkäät tehdä poissulkevia listoja, tässä yksi.

1) Kristinuskon jumala on hyvä.
    2) Kristinuskon jumala on totta.
    3) Raamattu on totta.

Jos oletetaan että Raamattu on sanasta sanaan totta (kuten sinä uskot) kohta 1 ei voi toteutua. Jos raamattu on totta, myös kohta 2 toteutuu, mutta se tarkoittaa kostonhimoista ja pronssiaikaisen tietämätöntä ja järjenköyhää jumalaa. Siinä tapauksessa että kristinuskon jumala olisi hyvä ja totta, kuten väität, Raamattu ei voi olla totta. Siis ota tai jätä.

Minun ratkaisuni asiaan on, että koska Raamattu sellaisenaan vaikuttaa hyvin selkeästi alkeelliselta kokoelmalta ihmisten kehittelemiä myyttejä, hylkään kohdan 3, eivätkä silloin kohdat 1 ja 2 nekään ole totta, koska Raamattu on kutakuinkin ainoa todiste kristinuskon jumalasta. Ja sellaisenaan erittäin huono todiste kopioituine tarinoineen ja virheineen.

Jos pyrkimyksenäsi oli saada minut tai a-teisti kääntymään uskoosi (mitä vatipäälahkoa se ikinä edustaakaan) ja "tekemään parannus", voin kertoa että olet ainakin minun kohdallani (ja kuten kovasti vaikuttaa, myös a-teistin kohdalla) epäonnistunut mitä surkeimmin. Johtunee siitä että olet alusta lähtien ollut läpinäkyvän kaksinaamainen, epärehellinen saivartelija, mutta ennen kaikkea aivan naurettavan huono käännyttäjä.

Sinulle tuli tässä takkiin siis niin asiapuolella kuin tuossa asettamassasi piilotavoitteessakin. Hopeat kaulaan vaan, kyllä se siitä.