Vapaa kuvaus

Aloituksia

63

Kommenttia

2419

1. Eisaaselvää
    10.6.2015 12:00

Selventäisikö lainaus korinttolaiskirjeestä:

"Suurin on rakkaus
    1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.
    2 Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. [1. Kor. 12:8,9 | Matt. 17:20]
    3 Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
    4 Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, [1. Piet. 4:8]
    5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, [Room. 13:10; 1. Kor. 10:24,33; Fil. 2:4]
    6 ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. [2. Joh. 1:4; 2. Joh. 1:3.Joh. 4]
    7 Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. [Sananl. 10:12]
    8 Rakkaus ei koskaan katoa."

Raamatussa on paljon vaikeasti ymmärrettäviä jopa ristiriitaiselta tuntuvia kohtia mutta tämä lainamani kohta on minulle kuitenkin asiana selkeä. Mielestäni tämä antaa sellaisen kuvan jumaluudesta jonka voin ilman koukeroita ymmärtää ja hyväksyä. Paljon sitä muuta jätän omaan arvoonsa.
  2. Miten te erotatte Jumalan egosta

Mielenrauha on yksi selkeä ero.
    Koen suurta rahattomuutta kun tiedän että syvällinen tietoisuus on käyttänyt tuon eron tunnistamiseen noin 1400 sivua ja itse kuvittelen sanovani sen tässä muutamalla sanalla. Siispä luovun tuon PAHAN eli rauhattomuuden teosta itseäni kohtaan ja valitsen rauhan ja ilon että sallin inspiraation ja kirjoittelen muutaman itselleni tärkeän merkin "hyvä/paha" ajatuksesta.
    Jokainen voi lausumastani havaita että kysymyksessä on tietoinen valinta. Kurssin mukaan jokainen hetki on mahdollisuus valita, itse asiassa kurssin mukaan emme pysty olemaan valitsematta. Onko valintani hyvä tai paha, sinä eli jokainen kohtaamani ihminen kertoo olemuksellaan, puheillaan, kirjoituksillaan olenko tehnyt hyvän tai pahan vaikutuksen häneen. Jälleen tuo hänestä saamani vaikutelma (hyvä-paha) on minun tulkintani(valintani) sinun olemuksestasi kirjoituksistasi...
    Kaikki on valintaa joka hetki.
    Ihmisiä tapetaan isänmaan puolesta
    Ihmisiä kidutetaan uskonnon ja mielipiteensä vuoksi,ihonvärin jne....Kumpi heistä on paha vaiko hyvä. Jokainen valitsee itse. Pienemmistä mielipide eroista puhumattakaan.

Kurssin mukaa ainut tehtävämme tässä ihmisten maailmasa on valita uudelleen. Annan itselleni anteeksi että olen leimanut sinut kuten jokaisen jollakin mielessäni olevalla mielikuvalla ja uskottelen itselleni tietäväni sinusta jotakin. Kurssi opettaa että jokainen on Jumalan poika ja täydellinen Jumalan rakkaus. Siis korkeimmalla tasolla rakaudesta käsin katsottuna. Kukaan ei ole paha.

Ihmisinä täällä maailmassa tietenkin pahoinpitelemme eniten itseämme (pelkäämällä ja syyllistämällä) ja siinä ohessa jokainen saa osansa yhteisestä pahoinvoinnista kuten nämä hirmuteot ympärillämme osoittavat. Pahoinpitely -niin henkinen kuin fyysisnen osoitetaan kurssissa rakkauden pyynnöksi.
  3. Pyrin olemaan niin kirjaimellinen kuin pystyn.
    Kenenkään motiiveja (ajatuksia) en pysty tietämään, en myöskään Jumalan.
    Teko on ehdottomasti tuomittava.
    Kun kirjoittelemme Ihmeiden oppikurssi nimen alla en koe opettavaisena viittauksia tai pyyntöjä viitteistä siihen. Juuri siksi koska Kurssi ei ole minulle täydellisesti hanskassa kirjoitelen miten itse olen ymmärtänyt. Pidän itsestään selvänä että en pysty tällä hetkellä sen enempään. Kirjansa eli Lähteensä jokainen valitsee itse.
    Kurssissa on tähänkin vastaus. "sanojen kanssa pystyy pyörittelemään loputtomasti" ja "sanat ovat kommunikaation heikoin lenkki" ja "sanat ovat symbolien symboleja"

Jälleen kerran teko on mitattavissa, rangaistus tai palkkio.
    Henkilö on arvokas. Henkilöä ei mitata vaan teko.
    Esim. lapsi kakkii allensa, häntä ei rangaista vaan pestään. Eräänä päivänä tiedetään hänen hallitsevan tämän toiminnan, jos se edelleen toistuu on ryhdyttävä avunantoon.
    Minusta Sarcisson kirjoittaa varsin ymmärrettävästi.

Anteeksianto on Kurssin käyttämä ilmaisu ja opettelen suhtautumaan kaikkeen kokemaani sen opin mukaisesti. Siinä ei olisi mitään opittavaa ellei se poikkeaisi kaikesta aiemmin oppimastani.
    Voitte olla varmoja että tiedän erehtyneeni ajatuksissani teistä jokaisesta, tiedostaessani tämän tosiasian annan itselleni anteeksi erehdykseni, jätän tämän virheen Pyhän Hengen hoitoon ja olen kiitollinen lopputuloksesta joka on yhtä varma kuin Jumala.

en_ymmärrä
    27.5.2015 20:01 Juuri sinä olet erityisen kiitoksen arvoinen kun inspiroit minut tutkimaan omaa ajatteluani, kiittäen enkelipallo
  4. Kuten huomaatte kurssin mukaan KAIKKI ei ole harhaa. Siellä kyllä kehotetaan kysymään "mikä merkitys tällä on" Jokainen joutuu koko ajan vastaamaan tuhon kysymykseen minkä merkityksen tälle tai tuolle annan. Valinta tapahtuu joka sekunti. Kurssin tapa opettaa on että ihminen vähitellen huomaa että merkityksen jollekin antaa hän itse. Kukaan koskaan missään ei voi tehdä sitä toisen puolesta. (Jumala ei tapattanut poikaansa ihmisen puolesta, - ihmisen pelastamiseksi)

Se ei ole harhaa miten suhtaudun ajatuksiini sinusta (jokaisesta) Sillä suhtautumistavallani luon oman "tulevaisuuteni" oman elämäni.

Suora lainaus:
    Mitään todellista ei voi uhata.
    Mitään epätodellista ei ole olemassa.
    Siinä on Jumalan rauha.

On siis olemassa Todellisuus ja on olemassa tämä unimaailma ja vain toinen niistä on totta siellä todellisuudessa. Tässä unessa kaikki tuntuu todelta aivan kuin uni tuntuu nukkuessakin todelta kunnes herään.
  5. Edelleen suosittelen tutustumista IOK.n opettamaan anteeksiantoon. Sillä ei ole eri uskonnollisten suuntausten opettaman anteeksiannon kanssa MITÄÄN tekemistä. Kurssi vain käyttää samaa sanaa jotta sen sanan (anteeksianto) tuottama virheellinen käsitys oikenisi. Sama tarkoitus on muissakin kurssin käyttämissä "samoissa" käsitteissä jotta niissä opittu virheellinen käsitys oikenisi (meillä on Urantia kirja joka toimii aivan omatekemilä käsiteillä joten se ei niinkään oikaise entisiä käsitteitä) Sovitus sanan sisältö on toinen erittäin erilainen kurssin opettamana. Vaikka olisi millainen ateisti tai muu jehova, kaikella kunnioituksella, jokaisella on käsitys anteeksiannosta
    Omasta vilpittömyydestäni olen jäävi sanomaan mitään. Kuitenkin olen tekstimuodossa ymmärtänyt; Kurssi opettaa antamaan anteeksi itselleni omat virheelliset käsitykseni.

En käsittele jonkun ihmisen tekemiä tekoja, niitä ei saa tekemättömiksi. Menneisyyttä ei pysty tapahtumien osalta muuttamaan. Opettelen muuttamaan käsitykseni menneisyydestä. Siitä oli tuolla aiemmin jo puhetta.
    Watkinsssinin menneisyydestä ei ole mitään käsitystä, kuitenkin hänelläkin on ihmisarvonsa vaikka hänen mielensä teetti hänellä hirmuteon. Minä en ole tuomitsemassa sitä ihmistä, tekoa en hyväksy siis teko on tietenkin tuomittava oikeustoimin käsittelyllä.
    Muuttamalla käsitykseni menneisyydestä luon toisenlaisen tulevaisuuden. Teen tulevaisuudesta uuden erilaisen - antamalla menneisyyteni anteeksi itselleni.
    Se EI tarkoita tekojen tolkuttomuutta, päin vastoin se velvoittaa harkitsemaan AJATUKSIANI koska mikään teko ei synny ilman ajatusta tekemisestä kuten tuolla aiemmin kävi selväksi. Jos sitten syntyy teko kuten tolppakameran kuva, harva se päivä, pyöräilen hyvillä mielin ilman ajokorttia syyllistämättä itseäni koska en aio enää rikkoa sitäkään sääntöä
  6. Lainaan koko kappaleen kun tämä menee niin pitkäksi
    Siis kirjoitat:
    "Sinänsä anteeksiannossa ei ole mitään vikaa. Jos ihminen haluaa antaa anteeksi sarjamurhaajille ja raiskaajille, niin siitä vaan. Siinä sitä riittää hommaa! Itse jätän anteeksiantamiset Jumalan tehtäväksi, sillä ei ole minun asiani tuomita ketään. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että jättäisin piittaamatta pahuuden ilmenemisistä. Ego ilmenee ihmisissä paitsi typeryytenä, myös silkkana pahuutena. Kaikki pahuus ei suinkaan perustu tietämättömyyteen tai viattomuuteen. Ihmisellä on lupa olla paha, jos niin valitsee."

Minä ymmärrän tämän kommenttisi niin että et ole tutustunut kurssin opettamaan anteeksiantoon. Toisaalta tarviiko sitä tähän kirjoitta kun se on monissa esityksissä hyvin saatavilla

Edelleen " ....huomaat, itse-sanan käyttö hämärtää helposti ja vie epäilyksen
    tielle...."

Kursin tekstissä on Todellinen Itse ja itse, siis ISO alkukirjain ja muissakin käsitteissä milloin puhutaan Totuudesta tai pienellä alkukirjaimella jos puhutaan kuvitelmista ja egosta.

Helpompaa olisi kommunikoida jos sinulla olisi mahdollisuus ottaa oikeita lainauksia kurssista.

Pahuuden tekemisessä on kysymys että silloinkin ko. henkilö tekee sen minkä silloin kokee ainoaksi mahdollisuudekseen. Et sinä pahuuttasi kirjoita siten kuin kirjoitat, kuten ei kukaan muukaan. Tällä hetkellä vain ei ole muuta tietoa. Eikä se ole mitenkään väärin. Aivan kuten keisari Nero tai hitelr-ynm. tekivät mitä kansa ja senhetkinen maailmantilanne heiltä odotti.