Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eisaaselvää
10.6.2015 12:00
Selventäisikö lainaus korinttolaiskirjeestä:
"Suurin on rakkaus
1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.
2 Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. [1. Kor. 12:8,9 | Matt. 17:20]
3 Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
4 Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, [1. Piet. 4:8]
5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, [Room. 13:10; 1. Kor. 10:24,33; Fil. 2:4]
6 ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. [2. Joh. 1:4; 2. Joh. 1:3.Joh. 4]
7 Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. [Sananl. 10:12]
8 Rakkaus ei koskaan katoa."
Raamatussa on paljon vaikeasti ymmärrettäviä jopa ristiriitaiselta tuntuvia kohtia mutta tämä lainamani kohta on minulle kuitenkin asiana selkeä. Mielestäni tämä antaa sellaisen kuvan jumaluudesta jonka voin ilman koukeroita ymmärtää ja hyväksyä. Paljon sitä muuta jätän omaan arvoonsa.
11.06.2015 13:29
Brinalla on ajatusta mukana kiitos
11.06.2015 13:14
typeräkirja
10.6.2015 11:11
Jotain vastausta:
Kiitos että laitat tietolähteesi esille. Voisitko ajatella että on eri kirja Renard "Maailmankaikkeus katoaa" ja sitten tämä Ihmeiden oppikurssi.
Kurssin loppuosassa on tämä Opettajan käsikirja siellä kappale 24 sivulta 66 kertoo miten kurssin ajattelu menee ns. jälleensyntymistä.
Jotain_ ajatuksia tuossa jo toi esille.
lainaan
"Kokemuksen tasolla jälleensyntyminen kuitenkin on olemassa"
Juuri näin.Täällä kehojen maailmassa joillekin saattaa olla vapauttavaa ajatella että "jotakin syntyy uudelleen"
Korkeimmalla eli Jumalan maailmassa / hengen tasolla kuitenkaan mitään jälleensynny. Mieli vain luopuu kehosta ja "menee lepäämään" tullakseen hetken levättyään katsomaan josko tällä kertaa valitsisin oikein.
Aivan levollisin mielin voit valita että minä olen sekaisin.
10.06.2015 22:24
enuskotähän
9.6.2015 22:42
Aivan oikea havainto hyvä uskomaton ystävä Ihmeiden oppikurssi ei TODELAKAAN opeta noin.
Olet tietämätön kurssin opetuksesta kunnes tutkit sitä muualtakin kuin Suomi24 palstoilta. Tai kyllähän näistäkin saa oikean käsityksen joskus sadan vuoden kuluttua kunhan poimii täältä ne viestit jotka perustuvat kurssin sisältöön.
Kevyt alkupala Barry Long kirjoitti aikoinaan että minä tiedän totuuden.
Myös minä tiedän totuuden eikä se ole kovin vaikea vaikka kirjoitin virheellisesti tuolla aiemmin etten tiedä Jumalan ajatusta.
Kurssin mukaan Jumala on Rakkaus ja ainoastaan rakkaus. Pitäisikö vielä alleviivata että kurssin Jumala on rakkaus.
10.06.2015 10:47
"Egon luomat opit kuten uskonnot vääristävät Jumalan ja väittävät olevansa tie totuus ja elämä. Mutta eivät ne ole. Yksin Jumala pystyy antamaan meille oikean totuuden, ja se tapahtuu suoraan Jumalalta sielulle."
Juuri näin. Meillä ei ole mitään erimielisyyttä tästä.
Ihminen on peilikuva Jumalasta--- IHMISELLE ei Jumala tarvitse meidän peilejämme.
Juuri tuon peilikuvan katsominen opettaa minulle miten ymmärrän Ihmeiden Oppikurssin. Toistaiseksi en ole löytänyt selkeämpää opetusta mikä ihminen on ja mikä on hänen tehtävänsä "maailmassa"
Se EI tarkoita etteikö olisi tuhansia muita polkuja kuten Kurssi itsekin todistaa. Tämä on yksi tapa muiden joukossa. Egolle on ainoa tehtävä kyseenalaistaa jokaisen ihmisen polku ja ainakin kaverin....
Ihmeiden Oppikurssi tehtävä on sen opettama tapa tehdä anteeksianto ja sen opettama tapa hyväksyä sovitus. Se ei ole sitä minkä raamatusta minä ymmärrän
09.06.2015 09:43
Rakkauden pyyntöä on mitä suuremmassa määrin kommentoida tukevasti asiaa josta on muutaman kommentin varaisia tietoja.
Osaanko matematiikkaa muutaman laskuesimerkin ja helmitaulun avulla. Osaanko psykologiaa ja eri terapiamuotoja muutaman sivukommentin lukemisella.
Osaako joku Buddhan elämänfilosofian mitenkään sinne päinkään miten hän eli ja opetti.
Vielä kerran jos Helen sairastui iän myötä eikö se ole melko yleistä näin ihmisen kyseessä ollen. Tekeekö sairaus ihmisen koko siihenastisen elämäntyön sairaaksi tai kyseenalaiseksi. Moniko meistä on kuollut terveenä.
Yhteenvetona minulla on ainoastaan mahdollisuus pyytää rakkautta itseäni kohtaan. Itseni on hyväksyttävä omakseni minulle Jumalan osoittama rakkaus
08.06.2015 14:09
Miten te erotatte Jumalan egosta
Mielenrauha on yksi selkeä ero.
Koen suurta rahattomuutta kun tiedän että syvällinen tietoisuus on käyttänyt tuon eron tunnistamiseen noin 1400 sivua ja itse kuvittelen sanovani sen tässä muutamalla sanalla. Siispä luovun tuon PAHAN eli rauhattomuuden teosta itseäni kohtaan ja valitsen rauhan ja ilon että sallin inspiraation ja kirjoittelen muutaman itselleni tärkeän merkin "hyvä/paha" ajatuksesta.
Jokainen voi lausumastani havaita että kysymyksessä on tietoinen valinta. Kurssin mukaan jokainen hetki on mahdollisuus valita, itse asiassa kurssin mukaan emme pysty olemaan valitsematta. Onko valintani hyvä tai paha, sinä eli jokainen kohtaamani ihminen kertoo olemuksellaan, puheillaan, kirjoituksillaan olenko tehnyt hyvän tai pahan vaikutuksen häneen. Jälleen tuo hänestä saamani vaikutelma (hyvä-paha) on minun tulkintani(valintani) sinun olemuksestasi kirjoituksistasi...
Kaikki on valintaa joka hetki.
Ihmisiä tapetaan isänmaan puolesta
Ihmisiä kidutetaan uskonnon ja mielipiteensä vuoksi,ihonvärin jne....Kumpi heistä on paha vaiko hyvä. Jokainen valitsee itse. Pienemmistä mielipide eroista puhumattakaan.
Kurssin mukaa ainut tehtävämme tässä ihmisten maailmasa on valita uudelleen. Annan itselleni anteeksi että olen leimanut sinut kuten jokaisen jollakin mielessäni olevalla mielikuvalla ja uskottelen itselleni tietäväni sinusta jotakin. Kurssi opettaa että jokainen on Jumalan poika ja täydellinen Jumalan rakkaus. Siis korkeimmalla tasolla rakaudesta käsin katsottuna. Kukaan ei ole paha.
Ihmisinä täällä maailmassa tietenkin pahoinpitelemme eniten itseämme (pelkäämällä ja syyllistämällä) ja siinä ohessa jokainen saa osansa yhteisestä pahoinvoinnista kuten nämä hirmuteot ympärillämme osoittavat. Pahoinpitely -niin henkinen kuin fyysisnen osoitetaan kurssissa rakkauden pyynnöksi.
07.06.2015 19:38
Olisiko mahdollista ajatella että Luoja loi pojan todetakseen luojuutensa, tullakseen isäksi.
Poika on tässä ajattelussa koko ihmiskunta, sekä nyt kehossa "elävät" että kaikki missä on elämä
01.06.2015 08:59
en_ymmärrä kirjoittaaa mm.
31.5.2015 17:42
"Emme voi kuitenkaan paljastaa totuutta pelkillä mielentiloilla. Emme tiedä, mitä on 1+1 pelkästään tuntemalla. Ykskytäyks voi aiheuttaa vastauksena kovinkin suurta iloa, mutta ei se silti ole oikea vastaus!"
Juuri näin ja siksi onkin noin 1400 sivua tarvittu jotta suurimmat väärinkäsitykset tulisi oikaistuksi. Suosittelen, ja edelleen tarkkailen kertoisitko jotkin kappaleet joista olet tuollaisiin päätelmiin päätynyt.
Mieluummin tietenkin Ihmeiden oppikurssin sivuilta olevia asioita.
Se pitäisi olla jokaiselle selviö ettei tämänhetkisessä maailmassa tapahdu mitään etteikö kansalliset tiedustelu yhtiöt olisi mukana kuvioissa.
31.05.2015 19:30
Kaiken hiertämisen lähtökohtana on kuvitelma Jumala erosta.
KAIKKI saa selityksensä luopuessani erilisyyden uskomuksesta, erillisyys uskomus on ego. Se tekee henkensä kaupalla loputtomia kysymyksiä jotta totuus ei paljastuisi. Kun Ykseys paljastuu ainoa mikä häviää on Ego eli usko erillisyyteen. HUOM. myös kysymys - mitä varten tai miksi häviää. Selitys on niin yksinkertainen että kysymys häviää omaan mahdottomuuteensa. Silloin Kaiken tarkoitus paljastuu niin ilmiselvänä että jäljelle jää ainoastaan ILO
Aihetta liippaa oheinen linkki,
http://www.jeshua.net/fi/articles/article3.htm
ja tietenkin Ihmeiden oppikurssi kokonaisuudessaan
31.05.2015 11:19
Kenties näistä kommenteista lähti ajatus että Ihmeiden oppikurssi opettaa kaiken olevan harhaa.
Näin ei suinkaan ole, meillä on vain inhimillinen taipumus (perisynti) arvioida itseämme rakkaudettomasti, rakkaudettomuus on uskomus harhaan.
Vastakohtien kautta on mahdollisuus havaita ja ryhtyä muutokseen. Rakkaudettomuus on todellisuuden vastakohta jolloin sen ylläpitäminen (tuska) avaa MAHDOLLISUUDEN etsiä ja löytää totuus eli rakkaus joka ei etsi syytä eikä motiivia (taivas)
Näin ajatellen Renardin kuviteltu ego on mahdollisuus etsiä lukijan omasta MIELESTÄ syytä ja motiivia omiin arviointeihinsa.
Ego on nimenomaan - ei mitään - totuuden eli kaiken kattavan rakkauden silmin katsottuna siis harhaa.
Jälkimmäisen lauseen sisältö on - harhaa ei ole on ainoastaan totuus.
Meillä on ego - harha - kunnes hyväksymme kaikenkattavan rakkauden = olen yhtä Jumalan kanssa.
29.05.2015 09:41
Pyrin olemaan niin kirjaimellinen kuin pystyn.
Kenenkään motiiveja (ajatuksia) en pysty tietämään, en myöskään Jumalan.
Teko on ehdottomasti tuomittava.
Kun kirjoittelemme Ihmeiden oppikurssi nimen alla en koe opettavaisena viittauksia tai pyyntöjä viitteistä siihen. Juuri siksi koska Kurssi ei ole minulle täydellisesti hanskassa kirjoitelen miten itse olen ymmärtänyt. Pidän itsestään selvänä että en pysty tällä hetkellä sen enempään. Kirjansa eli Lähteensä jokainen valitsee itse.
Kurssissa on tähänkin vastaus. "sanojen kanssa pystyy pyörittelemään loputtomasti" ja "sanat ovat kommunikaation heikoin lenkki" ja "sanat ovat symbolien symboleja"
Jälleen kerran teko on mitattavissa, rangaistus tai palkkio.
Henkilö on arvokas. Henkilöä ei mitata vaan teko.
Esim. lapsi kakkii allensa, häntä ei rangaista vaan pestään. Eräänä päivänä tiedetään hänen hallitsevan tämän toiminnan, jos se edelleen toistuu on ryhdyttävä avunantoon.
Minusta Sarcisson kirjoittaa varsin ymmärrettävästi.
Anteeksianto on Kurssin käyttämä ilmaisu ja opettelen suhtautumaan kaikkeen kokemaani sen opin mukaisesti. Siinä ei olisi mitään opittavaa ellei se poikkeaisi kaikesta aiemmin oppimastani.
Voitte olla varmoja että tiedän erehtyneeni ajatuksissani teistä jokaisesta, tiedostaessani tämän tosiasian annan itselleni anteeksi erehdykseni, jätän tämän virheen Pyhän Hengen hoitoon ja olen kiitollinen lopputuloksesta joka on yhtä varma kuin Jumala.
en_ymmärrä
27.5.2015 20:01 Juuri sinä olet erityisen kiitoksen arvoinen kun inspiroit minut tutkimaan omaa ajatteluani, kiittäen enkelipallo
28.05.2015 11:09
Jokainen antaa itse merkityksen lauseelle
" kehotus tutustumaan IOK:n oppeihin on ihan aiheellinen"
Jos kuitenkin kiinnostaa saada tietoa siitä eikö silloin olisi asiallista kuulla sitä itseään - Ihmeiden Oppikurssia.
Rohkenen anttaa neuvon, lukekaa ensi sieltä kirjan loppupuolelta osa Opettajan käsikirja
28.05.2015 10:22
Kuten huomaatte kurssin mukaan KAIKKI ei ole harhaa. Siellä kyllä kehotetaan kysymään "mikä merkitys tällä on" Jokainen joutuu koko ajan vastaamaan tuhon kysymykseen minkä merkityksen tälle tai tuolle annan. Valinta tapahtuu joka sekunti. Kurssin tapa opettaa on että ihminen vähitellen huomaa että merkityksen jollekin antaa hän itse. Kukaan koskaan missään ei voi tehdä sitä toisen puolesta. (Jumala ei tapattanut poikaansa ihmisen puolesta, - ihmisen pelastamiseksi)
Se ei ole harhaa miten suhtaudun ajatuksiini sinusta (jokaisesta) Sillä suhtautumistavallani luon oman "tulevaisuuteni" oman elämäni.
Suora lainaus:
Mitään todellista ei voi uhata.
Mitään epätodellista ei ole olemassa.
Siinä on Jumalan rauha.
On siis olemassa Todellisuus ja on olemassa tämä unimaailma ja vain toinen niistä on totta siellä todellisuudessa. Tässä unessa kaikki tuntuu todelta aivan kuin uni tuntuu nukkuessakin todelta kunnes herään.
28.05.2015 10:11
Jos kaikki on harhaa, kuten IOK opettaa, miten voidaan tietää mikä ei ole harhaa.
Harhaa ei ole Rakkaus ja rakkautta on se mikä ei etsi syytä eikä motiivia se ON Joku saattaa päästä lähelle sitä tunnetta ottaessaan oman lapsensa ensi kerran syliinsä. Siinä ei liene odotuksia eikä määräyksiä siinä voi kokea olemisen.
Perus tunne Rakkaudessa on ilo
27.05.2015 21:30
Edelleen suosittelen tutustumista IOK.n opettamaan anteeksiantoon. Sillä ei ole eri uskonnollisten suuntausten opettaman anteeksiannon kanssa MITÄÄN tekemistä. Kurssi vain käyttää samaa sanaa jotta sen sanan (anteeksianto) tuottama virheellinen käsitys oikenisi. Sama tarkoitus on muissakin kurssin käyttämissä "samoissa" käsitteissä jotta niissä opittu virheellinen käsitys oikenisi (meillä on Urantia kirja joka toimii aivan omatekemilä käsiteillä joten se ei niinkään oikaise entisiä käsitteitä) Sovitus sanan sisältö on toinen erittäin erilainen kurssin opettamana. Vaikka olisi millainen ateisti tai muu jehova, kaikella kunnioituksella, jokaisella on käsitys anteeksiannosta
Omasta vilpittömyydestäni olen jäävi sanomaan mitään. Kuitenkin olen tekstimuodossa ymmärtänyt; Kurssi opettaa antamaan anteeksi itselleni omat virheelliset käsitykseni.
En käsittele jonkun ihmisen tekemiä tekoja, niitä ei saa tekemättömiksi. Menneisyyttä ei pysty tapahtumien osalta muuttamaan. Opettelen muuttamaan käsitykseni menneisyydestä. Siitä oli tuolla aiemmin jo puhetta.
Watkinsssinin menneisyydestä ei ole mitään käsitystä, kuitenkin hänelläkin on ihmisarvonsa vaikka hänen mielensä teetti hänellä hirmuteon. Minä en ole tuomitsemassa sitä ihmistä, tekoa en hyväksy siis teko on tietenkin tuomittava oikeustoimin käsittelyllä.
Muuttamalla käsitykseni menneisyydestä luon toisenlaisen tulevaisuuden. Teen tulevaisuudesta uuden erilaisen - antamalla menneisyyteni anteeksi itselleni.
Se EI tarkoita tekojen tolkuttomuutta, päin vastoin se velvoittaa harkitsemaan AJATUKSIANI koska mikään teko ei synny ilman ajatusta tekemisestä kuten tuolla aiemmin kävi selväksi. Jos sitten syntyy teko kuten tolppakameran kuva, harva se päivä, pyöräilen hyvillä mielin ilman ajokorttia syyllistämättä itseäni koska en aio enää rikkoa sitäkään sääntöä
27.05.2015 21:21
Kyllä.
Juuri sillä hetkellä hän ei nähnyt, osannut, voinut tehdä muuta kuin sen minkä teki juuri siksi koska teki. Ei kai kukaan voi tehdä mitään ja siten huomata että tulinpas tehneeksi. Silloinhan keholla pitäisi olla oma tahto. Näin en kuitenkaan ole kuullut kenenkään opettavan
Ihmismieli on kumma värkki ja juuri mielen käyttöä kurssi minulle opettaa.
Mieli on eli ajatus on AINA ensin ja sitten on teko, jos on, kunhan mieli niin antaa käskyn
27.05.2015 08:58
Lainaan koko kappaleen kun tämä menee niin pitkäksi
Siis kirjoitat:
"Sinänsä anteeksiannossa ei ole mitään vikaa. Jos ihminen haluaa antaa anteeksi sarjamurhaajille ja raiskaajille, niin siitä vaan. Siinä sitä riittää hommaa! Itse jätän anteeksiantamiset Jumalan tehtäväksi, sillä ei ole minun asiani tuomita ketään. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että jättäisin piittaamatta pahuuden ilmenemisistä. Ego ilmenee ihmisissä paitsi typeryytenä, myös silkkana pahuutena. Kaikki pahuus ei suinkaan perustu tietämättömyyteen tai viattomuuteen. Ihmisellä on lupa olla paha, jos niin valitsee."
Minä ymmärrän tämän kommenttisi niin että et ole tutustunut kurssin opettamaan anteeksiantoon. Toisaalta tarviiko sitä tähän kirjoitta kun se on monissa esityksissä hyvin saatavilla
Edelleen " ....huomaat, itse-sanan käyttö hämärtää helposti ja vie epäilyksen
tielle...."
Kursin tekstissä on Todellinen Itse ja itse, siis ISO alkukirjain ja muissakin käsitteissä milloin puhutaan Totuudesta tai pienellä alkukirjaimella jos puhutaan kuvitelmista ja egosta.
Helpompaa olisi kommunikoida jos sinulla olisi mahdollisuus ottaa oikeita lainauksia kurssista.
Pahuuden tekemisessä on kysymys että silloinkin ko. henkilö tekee sen minkä silloin kokee ainoaksi mahdollisuudekseen. Et sinä pahuuttasi kirjoita siten kuin kirjoitat, kuten ei kukaan muukaan. Tällä hetkellä vain ei ole muuta tietoa. Eikä se ole mitenkään väärin. Aivan kuten keisari Nero tai hitelr-ynm. tekivät mitä kansa ja senhetkinen maailmantilanne heiltä odotti.
26.05.2015 22:23
Jos kaikki on harhaa...
Ihmeiden oppikurssi on mielen muutoksen kurssi.
Ei ole tarkoitus muuttaa kaikkea. Tarkoitus on muuttaa mielensä kaikesta. Ei muuteta maailmaa koska jokainen näkee maailman erilaisena jolloin se ei voi olla "totta" Etsitään siis totuutta joka ei voi olla katsojasta riippuvainen. Ei ole silmillä näkemisen muuttamisesta vaan on kysymys mielensä muuttamisesta näkemiinsä mielikuviin eli uskomuksiin "harhoihin"?
Juuri se että on mahdollisuus ymmärtää että on tavoitettavissa yhteinen yhteisymmärrys kaiken tämän mielettömän kilpailukyvyn nimissä tapahtuvan sortamisen takaa minun on mielekästä muuttaa mieleni toiseksi jäämisen todistamisesta jota niin ihannoidaan kilpailukyvyn nimissä.
26.05.2015 22:02
Nykyisin pystytään muutamissa maailmankatsomuksissa näkemään myös mahdollisuus jakaa kaikki mahdollinen ilo jokaiselle. Kaikki mikä tuottaa iloa minulle minä annan jokaiselle, tai ainakin pidän esillä jokaisen arvioitavana ja jaettavana edelleen.
Lisäksi koen itse että se on minun vapaa valintani itsekkäistä syistä, SE TUOTTAA minulle mahdollisimman suuren ilon. Todetaan siis että jaettu ilo on moninkertainen ilo.
Eli rakkaus joka hyväksyy kaiken, joka ei tuomitse ketään, luopuu vanginvartijan tehtävästä, päästää irti vahtimasta rakastaako kaveri oikein nauttii suurimasta vapaudesta mitä voi olla.
Kaikki tämä MIELEN tasolla. Liikennesäännöt ja kansainväliset sopimuksen ja lait silti täällä AINEELLISESSA pidetään kunnossa.
Murhaajat jne. pannaan talteen josko he miettisivät mikä on yhteisesti mukavaa.
26.05.2015 12:34
110 / 121