Vapaa kuvaus

Aloituksia

94

Kommenttia

2136

1. "Evoluutioteorian mukaan vanhoista ja heikoista ei tarvitse välittää."'

Niin onhan se tosi ikävää kun tätäkin Jehovan todistajien "vanhempi" käräytettiin seksuaalisesta hyväksikäytöstä:

https://richarddawkins.net/2014/07/jehovahs-witness-elder-guilty-of-sex-abuse-now-charity-watchdog-launches-investigation/
  2. ""Ainoastaan yksi silmäluku."

Kun valitaan "ainoastaan yksi silmäluku" se välttämättä yksilöityy. Siis ω2 ∈ Ω yksilöi silmäluvun, toisin kuin ylempänä väitit."

Hih hih. Etkös sinä typerys ymmärrä formaalia joukko-oppia ollenkaan? No et tietenkään. Enhän minä puhunut valinnasta mitään. Valinnasta puhuminen on ainoastaan sun kieroiluasi ja/tai typertyyttäs. Ilmaisu: ωi ∈ Ω, ∀ i = 1, 2, …, N kertoo ainoastaan, että joukkoon Ω kuulu N alkiota, joista yksi on ω2. Mitään niistä ei yksilöidä. Mutta ω2 ei yksilöi täsmällisesti mitään kolikkojonoa. Tiedetään ainoastaan että ω2 on yksi kolikkojonoista. Eikö sua JC hävetä kun et ymmärrä näinkään alkeellisia perusteita? Annat minulle jatkuvasti tilaisuuksia oikoa ja opettaa sinua. Mielellänihän minä sinua opetan.

"Mutta jääköön nyt tähän, kun salmiakkisalukikin jo alkaa hermostua."

Ja sinähän ketku oot tietenkin enemmän kuin halukas luikertelemaan pakoon tilanteessa, jossa sulla ei juuri oo enempää tapoja esitellä tietämättömyyttäsi, osaamattomuuttasi ja kieroilujasi.

"Miksipä ei voisi olla niin, että kreationismipalstan ylin auktoriteetti matematiikassa on kreationisti? Eikä sinun puolimutka tule ripotella tuhkaa päällesi - perimmäinen erehtyjä oli kerrassaan professori Enqvist."

Ja juuri tuo auktoriteetti-harhasi kertoo mikä naurettava typerys oot. Matematiikka kun ei tietenkään perustu auktoriteetteihin vaan matematiikkaan itseensä.

Mutta kiitos taas tuostakin typeryytesi osoituksesta. Etkös tollo tajua, että juuri tätä minä haen. Kun et voi väitteitäsi matematiikkaan perustaa, joudut väistämättä esitettämään aivopieruja tai kieroilemaan. Siihen minä pyrin ja narsistisen typeryytesi vuoksi lähden aina mukaan.

Vieläkään emme oo nähneet sitä ensimmäistäkään matemaattista todistusta sinulta multinilkki. Ainoastaan toinen toistaan lapsellisempia kieroilu yrityksiä.

"Unohdit" taas "vahingossa" vastata kysymyksiini, kuten tähän: "Ja mikäs onkaan E:n kolikkoesimerkissä kunkin tulosvaihtoehdon sattumisen todennäkösyys?
  3. ""Oikea vastaus on, ettei ω2 ∈ Ω yksilöi mitään silmälukua..."

Eli ω2 voi mielestäsi olla mikä tahansa silmäluku."

Ainoastaan yksi silmäluku. Kukin ωi ∀ i = 1, 2, …, N esittää yksittäistä tulosvaihtoehtoa otosavaruudessa Ω. Oletkos noin pihalla perusteista, kun joudut niitä jatkuvasti kyselemään.

"Et kai puolimutka luule, että P(mikä tahansa silmäluku) = 1/6, kuten samassa yhteydessä väität?"

Minä en sinun kieroilevien väitteiden suhteen luule yhtään mitään. Etkö sinä typerys ymmärrä formaalia matematiikkaa: http://keskustelu.suomi24.fi/node/13288524#comment-76974915-view. Olen väitteeni esittänyt formaalisti ja yksiselitteisesti.

""Väitän tietenkin että tietyn jonon (tulosvaihtoehdon) todennäkösyys sattua on sama kuin minkä tahansa yksittäisen jonon (tulosvaihtoehdon) todennäkösyys sattua."

Tarkoitat, että tietyllä jonolla on minkä tahansa jonon sattumistodennäköisyys. Yksittäisyydellä ei ole tässä mitään merkitystä, koska yhden satunnaiskokeen tulos on välttämättä yksi ja ainoa, yksittäinen."

Tarkoitan, että satunnaiskokeessa, joka on diskreetti ja symmetrinen, kaikilla tulosvaihtoehdoilla on täsmälleen sama todennäköisyys 1/N, missä N on symmetristen tulosvaihtoehtojen lukumäärä. Etkös tollo tätäkään trivaalia alkeisfaktaa vieläkään ymmärrä? Vai kieroillako multinilkki haluat, kun et muutakaan voi.

"Väitteesi on ilmeisen epätosi."

Vasta kun todistat matemaattiset väitteeni matematiikkaan perustuen epätosiksi. Lapsellisillä ja ilmiselvillä kieroiluilla et todista mitään muuta kuin sen, että olet palstan kieroin ketku.

"Unohdit" taas "vahingossa" vastata kysymyksiini, kuten tähän: "Ja mikäs onkaan E:n kolikkoesimerkissä kunkin tulosvaihtoehdon sattumisen todennäkösyys?

Ainoa mysteeri tässä on edelleen se, että mikä sua multinikki motivoi jatkuvasti korostamaan sitä eroa mikä sinun kreationistina ja minun ateistina välillä vallitsee: Minä kykenen esittämään ja todistamaan väitteeni formaalilla matematiikalla siinä missä sinä puolustat valheitasi valehtelemalla, kiemurtelemalla ja kieroilemalla.
  4. "Valehtelet. Joka ainoaan esittämääni kysymykseen sain vastauksen matematiikkapalstan joiltakin kirjoittajilta."

Jokainen voi itse käydä lukemassa JCn multinikkeilyt: http://keskustelu.suomi24.fi/node/12029668

"Vastaukset olivat melko lailla mieleisiäni, jopa täysin oikeita."

Kun itse vastaa, niin saa mitä haluaa. Vai mitä?

Oliko tämä nimimerkin 'Selvennystä' kommentti sinulle mieleinen? Ainakin se on harvinaisen oikea: http://keskustelu.suomi24.fi/node/12026571#comment-65955151-view

"Esitettyäni hieman tarkennuksia (josta minua erikseen kiitettiin), päädyimme yksimielisyyteen ja keskustelu matematiikkapalstalla päättyi täydessä yhteisymmärryksessä noin 20 viestin jälkeen."

Ja kuinkas monta sinä itse nikkeinesi kirjoitit niistä 20 viestistä? :)

"puolimutkan kuvitelma, että matematiikkapalstalla voisi kirjoitella itsekseen - vieläpä selkeitä kysymyksiä esittäen, on tietenkin hölynpölyä."

Eri nikkiesi esittämät kysymykset ovat kaikkea muuta kuin selkeitä - ne ovat johdattelevia ja vääristeleviä. Ootko JC oikeasti noin naiivi, että kuvittelet ettei kukaan tunnista millaista ketkuilua harrastit?

Ja aivan toisin kuin Heh ! toisessa ketjussa 10.1 väitti:

""...että matematiikkapalstalle kirjoitit monellakin nimimerkillä juuri siihen keskusteluun, johon lupasit olla kirjoittamatta muilla nimimerkeillä."

En koskaan tehnyt lupausta (jonka muka olisin rikkonut), että kaikilla foorumeilla kirjoittaisin nimimerkillä JC. Jouduin kirjoittamaan matematiikkapalstalle toisilla, aivan yhdentekevillä nimimerkeillä välttyäkseni evoterrorilta ja saadakseni sieltä puolueettoman näkemyksen."

Voi JC, etkö sinä ymmärrä että joillakin on hyvä muisti ja hakukoneet kompensoivat muistin vajavuuksia?

Muistan oikein hyvin tämänkin keskustelun, jossa esittelit fariselaisuuttasi ja syytit minua multinikkeilystä perusteettomasti:

Lupasit BWMlle: "Pidän nimimerkkini nykyisellään."

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11323826#comment-60433427-view

Ja sitten esitit farisealaisuuttasi:

"Olet siis farisealainen, joka tuomitsee mahdollisesti useilla nimimerkeillä kirjoittavat kreat, mutta hyväksyy saman toiminnan evolta."

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11323826#comment-63559317-view

"Matematiikkapalstan todistusta en tarvinnut itseäni varten, vaan onnettomia evoja totuuteen opastaakseni. Mutta siitäkään ei ollut avuksi luupäistä evodenialismia vastaan."

Ja siellä matematiikkapalstallakin väärässä olosi todistettiin lukemattomilla tavalla.

"Vielä lopuksi minun täytyy sanoa, että en ole koskaan samanlaista katalaa hyökkäystä henkilöäni vastaan nähnyt, kuin mitä nimimerkki Heh ! 10.1. tällä palstalla esitti. Minkäänlaista todellisuuspohjaa siinä ei ole. Herjakirjoituksia en tuoreeltaan huomannut, mutta ne jäivät ja myös jäävät vastaustani vaille."

Heh! käyttää karkeaa kieltä, mutta ei aiheetta. Sinä multinikki todellakin olet palstan ketkuin kieroilija. Olet jäänyt kiinni valehtelusta, multinikkeilystä, keskustelun lavastamisesta, lainauslouhinnasta, vääristelystä, kysymyksiin vastaamattomuudesta, määrittelyiden vääristelystä ja vääristelystä yleensä.

Valitse vapaasti mikä tahansa noista syytöksistäni niin linkkaan todisteet väitteilleni.
  5. Laitappa lähteet jokaiselle väitteellesi niin käydään ne perusteellisesti läpi. Ja kun sanon perusteellisesti niin myös tarkoitan sitä ...