Vapaa kuvaus

Aloituksia

93

Kommenttia

1437

  1. ”Onko sinulla kysyttävää vuosilomaan tai loma-ajan palkkoihin liittyen?”

    Olen laskenut lomapalkkoja tarpeeksi, enkä ainakaan sinulta kysy, jos tulee kysyttävää. Tarinasi ovat sen verran vauhdikkaita. :D

    15 vuoden työssäolo ei vaikuta lomapäivien määrään kenelläkään muulla kuin valtion virkamiehillä, joille alkaa kertyä tuon työssäoloajan jälkeen kolme päivää lomaa joka kuukaudelta. Vähintään 15 vuotta valtion virkamiehenä olleita on palkansaajista hyvin pieni osa, joten heidän lomalaskentansa ei ole kovin merkityksellistä kaikkia palkansaajia ajatellen.

    Vuosiloman ajalle osuvat lauantait lasketaan kaikilla lomapäiviksi, myös valtion virkamiehillä. Niin on tehty koko sen ajan, kun vuosiloma on ollut olemassa, eikä vuosilomalakiin ole tehty väittämääsi lauantai-muutosta koskaan.
  2. 64 / 72