Vapaa kuvaus

Aloituksia

245

Kommenttia

4554

1. Todella+loogista.++Kaikki+riippuu+siis+mitä+mieltä+on+abortista?++Abortti+sinänsä+ei+siis+vaikuta+naiseen+niin,+että+hän+on+vaaraksi+lapsilleen,+vaan+se+mitä+mieltä+hän+on+abortista?++Eli+1)+Jos+vastustaa+abortteja+mutta+itse+tekee+abortteja+itselleen,+ei+ole+vaaraksi+lapsilleen2)+Jos+ei+vastusta+abortteja+ja+tekee+abortteja+itselleen+on+vaaraksi+lapsilleen?Mutta+miten+sitten+sellainen+nainen,+joka+ei+ole+tehnyt+yhtään+aborttia,+ja+on+silti+vaaraksi+lapsilleen?+Sitäkään+ei+ole+missään+todistettu,+että+abortin+tekeminen+olisi+vaaraksi+lapsilleen,+mutta+vastentahtoisen+äitiyden+ja+ei-toivottujen+lasten+on+kylläkin+todettu+herättävän+aggressioita+äideissä.++Juuri+sellainen,+kuin+juuri+lukemassani+keskustelussa+oli+puheenaiheena:++kun+jostain+uhrimentaliteetista+käsin+pakolla+alkaa+synnyttämään+lapsia,+heitä+on+helppo+kohdella+kaltoin,+koska+ovat+vain+armosta+saaneet+syntyä+ja+heitä+vain+vaivoin+siedetään.++Tätä+tarkoitan:VK-P6.8.2017+7:59http://keskustelu.suomi24.fi/t/14942982/oikeudet-ja-velvollisuudet-kohdalleen
  2. "Aborttiväki+harrastaa+(kun+ei+perempaa+osaa)+alkeellista+ajatusvirhettä.+Jos+jokaisen+lapsen+oikeus+on+syntyä+toivottuna,+seuraa+tästä+se,+että+on+toivottava+jokaista+lasta."Jos+oletettaisiin,+että+tämä+olisi+keino+vähentää+tai+lopettaa+aborttien+tekeminen+kokonaan,+niin+voisitko+kertoa+tarkemmin+seuraavista?++Olisihan+kaikkien+etu,+jos+eläisimme+yhteiskunnassa,+missä+abortteja+ei+tarvisi+lainkaan.++(Jos+puhutaan+nyt+sosiaalisista+aborteista,+eikä+terveys-++tai+sikiösyistä+keskeyttämisestä+siis+toivotuista+raskauksista?+Jos+raskaus+on+toivottu,+muuttuu+tämä+väite+absurdiksi,+lastahan+toivotaan.)1.+Miten++ei-toivottu+tilanne+voidaan+käytännössä+kääntää+toivotuksi?2.+Pitääkö+naisen+toivoa+raskautta++joka+kerta,+kun+harrastaa+seksiä,+eli+on+raskaaksi+tulemisen+mahdollisuus?++Käytännösssähän+tämä+tarkoittaa+sitä,+että+nainen+ei+voi+harrastaa+sitten+seksiä+muuta+kuin+lisääntymistarkoituksessa.Jos+saisin+Kimmo+sinulta+näitä+vastauksia,+ja+osoittaisit+olevasi+ymmärrysykyinen,+eikä+aina+Räyhän+tarvisi+kantaa+vastuuta+sinunkin+oudoista+ajatuksista.++Hänhän+on+syytön+niihin.+Olen+nimittäin+ihan+samaa+mieltä+siinä,+että+"sakittelu"+ja+"aborttiväkeily"+on+turhaa+yleistämistä,+kun+kaikki+ajattelee+kuitenkin+asioista+eri+tavalla.+Tässä+yhteydessä+pyydän+Räyhältä+anteeksi+sitä,+jos+olen+(ja+varmaan+jossain+kohtaa+olen)+yleistänyt+abortinvastustajat+samaaksi+"sakiksi",+kun+ei+tosiaan+muista,+kuinka+vastustajiakin+on+monenlaisia.+:)