Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Daavidintähti
profiilit
Daavidintähti
Daavidintähti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
7
Kommenttia
1193
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
KUA on kieltäytynyt julistamasta evankeliumia koska ei halua olla hengellinen järjestö. Se ei suinkaan ole Jeesuksen mallin mukaista eikä lähetyskäskyn mukaista. Kartatko kristillisyyttä kaikessa?
04.03.2016 17:35
Kiitos ja siunausta sinullekin!
04.03.2016 17:19
Ei minulla ole mitään syytä hermostua mutta en pidä jankuttamisesta jankuttamisen vuoksi. Se on turhaa ajan hukkaa.
04.03.2016 17:18
Sinä et edellenkään minua pompota :=)
04.03.2016 17:05
Patmoksen ja muiden lähetysjärjestöjen kahden käden auttaminen - toisessa kädessä maallinen apu ja toisessa evankeliumi - on Jumalan tahdon mukaista. Myös evankeliumi kuuluu kaikille ja jokainen itse valitsee ottaako sen vastaan vai ei.
04.03.2016 16:54
Aiheeton syyttäminen on mollaamista. Anna tulla nyt saman tien kaikki mitä sydämelläsi on niin saadaan sinulle kevyempi olo.
04.03.2016 16:52
Ihan sama mitä sinä minun niskaani laitat. Jos et itse pysty muuhun kuin uskovian mollaamisen se on ihan sinun oma ongelmasi ei minun.
04.03.2016 16:43
Huomattu kylllä.
03.03.2016 11:53
Elä sinä vain omaa ihanaa elämääsi koska niin teen minäkin. Mutta lopuksi voisit oman uskottavuutesi tahden vastata tähän kysymykseeni jonka sivuutat säännöllisesti:
Kerro nyt kuitenkin etkö koskaan ole käynyt lääkärissä tai apteekissa?
03.03.2016 11:47
Uskon ja järjen oikeasta suhteesta - Jumala ei luonut taivasta hanhille
http://uskonpuolesta.blogspot.fi/2009/10/uskon-ja-jarjen-oikeasta-suhteesta.html
Tässä hyvä blogi asiasta.
03.03.2016 11:06
Siksipä en kehukaan itseäni viisaaksi :=)
03.03.2016 11:03
Tässä vielä sinullekin hyvä linkki Raamatun lukemiseen.
http://www.rll.fi/?sid=65
03.03.2016 10:41
Kiitos Herralle, tää olen saanut häneltä terveen järjen. Vapauteen Jeesus meidät vapautti Jumalan lasten vapauteen
Löysää hieman pipoasi ja nauti sinäkin Jumalan rakkaudesta koska et siellä lain alla jaksa kauaa elää koska Jeesus on täyttänyt lain.
Kerro nyt kuitenkin etkö koskaan ole käynyt lääkärissä tai apteekissa?
03.03.2016 10:37
Jos joku ei ymmärrä Raamatun kirjojen merkitystä ja aikaa sekä kontekstiä missä ne on kirjoitettu niin Raamatunluku kurssi on paikallaan. Tässä ihan lyhyt ohje Raamatun tekstin ymmärtämiseksi.
Miten Raamattua kannattaa lukea?
Raamattuopettaja Jukka Norvannon vinkit siitä,
kuinka Raamattua kannattaisi lukea ja miksi.
1. ALOITA RUKOILLEN
Raamatun ymmärtämiseen tarvitaan muutakin kuin pelkkää inhimillistä viisautta ja älyä. Siihen tarvitaan Pyhän Hengen opastusta. Juuri siitä on kysymys psalminkirjoittajan rukouksessa ”Avaa silmäni näkemään sinun lakisi kaikkine ihmeineen.” Ps. 119:18 Me tarvitsemme Jumalaa avaamaan silmämme ymmärtääksemme oikein hänen sanaansa.
Mutta miksi rukoilla Raamatun ymmärtämistä? Eikö Raamatun sana ole tarpeeksi selkeää ilmankin?
Jokaisen uuden ja sitä edeltäneen sukupolven välillä näyttää olevan ymmärtämisongelmia. Puhutaan sukupolvien välisestä kuilusta. Eri sukupolvien edustajien on usein vaikea asettua toistensa asemaan? Kun tällaisia ymmärtämisongelmia tulee jo samassa talossa vuosikausia eläneiden ihmistenkin välille, niin ei kannata ihmetellä, mitä tapahtuu, kun syntiin langenneen ihmiskunnan edustaja koettaa ymmärtää synnittömän ja täydellisen Jumalan sanaa? Onkin syytä rukoilla aivan erityisesti, että voisimme ymmärtää Jumalan viestiä oikein eikä esim. sillä tavalla, joka meistä kuulostaa sopivimmalta?
1. Kor. 2:11 sanookin osuvasti: ”Kuka muu kuin ihmisen oma henki tietää, mitä ihmisessä on? Samoin vain Jumalan Henki tietää, mitä Jumalassa on.” Jae paljastaa, miksi tarvitsemme Pyhää Henkeä opettajaksemme. Jumalan ymmärtämiseksi tarvitsemme itse Jumalan opettajaksi. Siksi ryhtyessämme tutkimaan Raamattua on syytä pyytää Jumalaa itseään avaamaan sitä meille.
Toinen ohje on yksinkertaisesti: LUE Raamattua
Vain lukemalla Raamattua voi oppia tuntemaan sitä. Lue siis, mitä Raamattu sanoo. Voi olla, ettet ensimmäisellä lukemisella ymmärrä paljoakaan. Lue siksi uudestaan. Amerikkalaisesta tri G. Campbell Morganista, joka on kirjoittanut selitysteoksen jokaiseen Raamatun kirjaan, sanotaan, ettei hän ottanut edes kynää käteensä, ennen kuin oli lukenut kyseisen Raamatun kirjan läpi 50 kertaa. Meidänkään ei ole syytä lannistua, jos kirja ei näytä avautuvan ensimmäisen tai toisen lukemisen jälkeen.
Raamattua lukiessa on tärkeää lukea pitkiä kokonaisuuksia eikä vain yksittäisiä jakeita. Minulle monien yksittäisten jakeiden merkitys on selvinnyt vasta, kun olen saanut kokonaiskuvan selville. Siinä on kysymys samasta asiasta kuin palapeliä kootessa. Yksittäisiä paloja on vaikea hahmottaa, ellei ole mielessä kokonaisuutta. Kokonaiskuva puolestaan helpottaa yksittäistenkin palojen asettamista omalle paikalleen. Lue siksi mieluusti kerrallaan vaikka kokonainen Raamatun kirja ja tutki vasta sen jälkeen yksittäisiä jakeita. Mutta toki on parempi lukea vaikkapa vain yksikin jae kuin jättää kokonaan lukematta.
Kolmas ohje: TUTKI Raamattua
Tämä ohje edellyttää vaivannäkemistä. Raamatuntutkimiseen pätee sama kuin mihin tahansa muuhunkin opiskeluun. Se vaatii paneutumista. Raamattua voi toki lukea hartaudekseenkin, mutta varsinaisesti vasta sen tutkiminen auttaa pääsemään sen sisälle. Ja tutkiminen - kuten tunnettua – vaatii myös aikaa. Viidessä minuutissa ei kovin paljoa tutkita.
Tutkiminen tarkoittaa mm. kysymysten esittämistä luetulle tekstille. Kannattaa lähteä liikkeelle aivan yksinkertaisista kysymyksistä:
– kuka, missä, milloin? (paikka, aika, henkilöt)
– mitä tapahtui?
– mikä oli seuraus tapahtuneesta?
Selvitä itsellesi yksityiskohdat:
– mitä kirjoittaja painottaa?
– käytä apuvälineitä (kuten kartta, Raamatun sanakirja, Raamatun tietosanakirja, maantieto, historia, luonto jne.)
– tarkista alaviitteet selvittääksesi taustoja
Eläydy tekstiin
– selvitä tulkintatasosi eli missä itse olet! Jeesuksen vierelläkö? Fariseusten joukossa? Opetuslasten vierellä? Ulkopuolisena tarkkailijana? Mariana? Marttana?
Neljäs Raamatun lukemisen ohje kuuluu: MIETISKELE Raamatun sanaa
Mitä sanan mietiskely voisi tarkoittaa? Psalminkirjoittaja antaa hyödyllisen vihjeen: ”Hyvä on sen osa, joka ei vaella jumalattomien tavoin, ei astu syntisten teille, ei istu pilkkaajien parissa vaan löytää ilonsa Herran laista, tutkii sitä päivin ja öin.” Ps. 1:1–2
Mietiskeleminen tarkoittaa tutkistelua, ajattelemista ja asian uudelleen ja uudelleen pohtimista. Se on oikeastaan märehtimistä. Lehmähän ahmii ensi vatsaansa suuret määrät heinää. Mutta sen jälkeen se alkaa uudelleen, kaikessa rauhassa, jauhaa jo kerran syömäänsä. Se märehtii nauttimaansa - vai pitäisikö sanoa, että se mietiskelee.
Ja tässä linkki ja kokonaan opastus
http://www.rll.fi/?sid=65
03.03.2016 10:22
Missä tuossa kohdassa kielletään toista ihmistä auttamasta toista ihmistä sairaudessaan? Tuohan on kertomus Jobin tapauksesta kun saatanan annettiin häntä kiusata.
03.03.2016 10:13
Noinhan se on. Liberaali etsii ihmisten hyväksyntää ja haluaa muuttaa ympäristöään itselleen sopivaksi. Me uskovat etsimme vanhurskautta Jumalan edessä Jeesuksen tähden.
02.03.2016 13:12
"Jokainen voi turvautua mihin haluaa ja tarpeelliseksi kokee. Ei kai sitä ole missään kielletty sen paremmin kuin käskettykään. Ihmiselle on myös annettu terve järki. "
Oletko sinä ajatellut hakea apua agressiivisuuteesi ja jankutukseesi? :=)
02.03.2016 12:15
Oletko ihan saunassa syntymästäsi lähtien pärjänyt ilman ihmisten ja lääketieteen apua?
02.03.2016 11:39
Kyllä minä tiedän mitä kieroilu on mutta sinulta kysyin
"Haluat varmaan taas kertoa ja perustella mitä olen valehdellut ja kieroillut?"
Odotan edelleenkin tyhjentävää vastausta sinulta.
02.03.2016 11:36
Haluat varmaan taas kertoa ja perustella mitä olen valehdellut ja kieroillut?
02.03.2016 11:03
47 / 60