Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaan. Oletko jo sanonut painavan sanasi?
Lue lisää:
https://www.suomi24.fi/viihde/au-pair-tyo-thaimaassa-herattaa-kiivasta-keskustelua-somessa-4cm-torakoita-huumeita-tauteja?s24
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

47
1844
Vastaukset
- Anonyymi
Katsoin ohjelmaa ihan älytöntä tämän tytöt kohdalla jota kehotettiin laihduttaa!! Olen aikaisemminkin katsonu jaksoja!!,,?👎!
- Anonyymi
Oisko pitänyt käskee lihomaan....?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oisko pitänyt käskee lihomaan....?
Toisen ihmisen kehoon ja ulkonäköön puuttuminen kaikin tavoin on epäasiallista. Ei kuulu muille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisen ihmisen kehoon ja ulkonäköön puuttuminen kaikin tavoin on epäasiallista. Ei kuulu muille.
Ei tosiaan julkisesti kuulu kenellekään. Tuota jaksoa en nähnyt, mutta kaikenkaikkiaan tulevaisuudessa lihavuus tulee olemaan (ellei ole jo nyt) kansantauti. Joka iän myötä voi aiheuttaa monille erilaisia sairauksia, esim. diabetes, korkea kolesteroli (sydänsairaudet), nivelongelmat jne jne. Ja maksaa yhteiskunnalle lisääntyvän hoitotarpeen takia maltaita. Ja yksilölle ja läheisille huolta ja murhetta.
Itse olisin aidosti huolissani, jos lähipiirissäni olisi ylilihavia. Onneksi ei ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veronmaksajille kuuluu aivan varmasti kun muut kustantaa sairastelut ja työkyvyttömyyden. Noilta pitäisi periä myös tuplamaksut lentokoneissa, busseissa jne.
Vanhempia pitäisi rankaista jos lihottavat lapsensa sairailloiseksi ja sairausvakuutusmaksut korkeammiksi itselleenkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veronmaksajille kuuluu aivan varmasti kun muut kustantaa sairastelut ja työkyvyttömyyden. Noilta pitäisi periä myös tuplamaksut lentokoneissa, busseissa jne.
Vanhempia pitäisi rankaista jos lihottavat lapsensa sairailloiseksi ja sairausvakuutusmaksut korkeammiksi itselleenkin.Ootpa kade ihminen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ootpa kade ihminen
Kuka muka kateellinen läskeistä :D
- Anonyymi
Olihan tuo todella lihava mikään ruoka ei kelvannut ruokamarkkinoilla
- Anonyymi
Joka valitti kaikesta oli ahdistunut
- Anonyymi
Sikäläiset on hanakoita arvostelemaan noissa asioissa, sanoihan se rouvakin vähän tyyliin että kun kuuluu heidän tapoihinsa avautua asiasta kaikille.
Ja meillä aikanaan oli thaimaalaisia töissä , niin meni älyttömäksi se heidän touhunsa.
Ylsi heistä itsestäänkin oli lihava, niin puuttui muiden naistyöntekijöiden painoon niin, että siellä oli vähän väliä jollakin itku päällä tai sotatila muuten. Taisi mullekin joskus nitkuttaa, että jos laihduttaisin, olisin tosi komea/olisin tosi komea jos en olisi lihava.
Ja pimu itse oli hyvinkin 20kg verran ylipainoinen. - Anonyymi
Aika rumasti sanottu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sikäläiset on hanakoita arvostelemaan noissa asioissa, sanoihan se rouvakin vähän tyyliin että kun kuuluu heidän tapoihinsa avautua asiasta kaikille.
Ja meillä aikanaan oli thaimaalaisia töissä , niin meni älyttömäksi se heidän touhunsa.
Ylsi heistä itsestäänkin oli lihava, niin puuttui muiden naistyöntekijöiden painoon niin, että siellä oli vähän väliä jollakin itku päällä tai sotatila muuten. Taisi mullekin joskus nitkuttaa, että jos laihduttaisin, olisin tosi komea/olisin tosi komea jos en olisi lihava.
Ja pimu itse oli hyvinkin 20kg verran ylipainoinen.Et ole läskinä kovinkaan uskottava, mutta mikäs sen reilumpaa kuin että läskit antaisivat terveysohjeita toisilleen.
Anonyymi kirjoitti:
Vanhempia pitäisi rankaista jos lihottavat lapsensa sairailloiseksi ja sairausvakuutusmaksut korkeammiksi itselleenkin.no nyt on tyhmyys tässä viestissä
- Anonyymi
mr_march kirjoitti:
no nyt on tyhmyys tässä viestissä
Kannatatko läskinä siis itsensä sairastuttamista myös alkoholilla, tupakalla, huumeilla...? Yhteiskunnallako ei ole oikeutta puuttua tapoihin mistä aiheutuu valtavat kulut veronmaksajille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannatatko läskinä siis itsensä sairastuttamista myös alkoholilla, tupakalla, huumeilla...? Yhteiskunnallako ei ole oikeutta puuttua tapoihin mistä aiheutuu valtavat kulut veronmaksajille?
Kunpa se yhteiskunta saisi kitkettyä alkoholin, tupakan ja huumeet pois kokonaan. Se olisi huomattava helpotus monella tavalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunpa se yhteiskunta saisi kitkettyä alkoholin, tupakan ja huumeet pois kokonaan. Se olisi huomattava helpotus monella tavalla.
Kunpa yhteiskunta laittaisi myös läskit pakkodieetille!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhempia pitäisi rankaista jos lihottavat lapsensa sairailloiseksi ja sairausvakuutusmaksut korkeammiksi itselleenkin.olen tehnyt 40 vuotta töitä enkä ole koskaan ajatellu että joutuisin elättämään verorahoillani muita,olen saanu lapset ,ilmainen neuvola,päiväkoti maksoi,,ilmanen koulutus..yliopisto opiskelijoilla myös ilmanen terveydenhuolto...mielelläni olen veroja maksanu..repikää siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
olen tehnyt 40 vuotta töitä enkä ole koskaan ajatellu että joutuisin elättämään verorahoillani muita,olen saanu lapset ,ilmainen neuvola,päiväkoti maksoi,,ilmanen koulutus..yliopisto opiskelijoilla myös ilmanen terveydenhuolto...mielelläni olen veroja maksanu..repikää siitä.
Maksapa sinä iloisesti myös matujen elättäminen ja rikkaiden veronkevennykset, nehän ei maksa edes kuntaveroa kun ottavat palkkansa pääomatuloina. Nyt älähtivät kun SDP suunnitellut promillen varallisuusveroa, mikä ei tuntuisi missään.
Jos rikkaat ei halua maksaa omaisuutensa puolustamisesta puolustusveroa niin miksi muutkaan maksaisi mitään veroja saati uhraisi henkensä rikkaiden omaisuuden puolustamiseen, en minä ainakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
olen tehnyt 40 vuotta töitä enkä ole koskaan ajatellu että joutuisin elättämään verorahoillani muita,olen saanu lapset ,ilmainen neuvola,päiväkoti maksoi,,ilmanen koulutus..yliopisto opiskelijoilla myös ilmanen terveydenhuolto...mielelläni olen veroja maksanu..repikää siitä.
Siinähän ne verorahat säästää kun vähentää ahmimista ja kun paino palaa normaaliksi niin verot kevenee, hyvä kauppa!
- Anonyymi
Siinä nuorille elämyksiä Kyllä näitä pitäää jonkun virananomaisen valvoa.
Nuoria laitetaan pereheisiin, jossa juoppoja, narkkareita ja naistenhakkaajia.
Heille vielä pitää olla lastenhoitaja ja kotipiika, ei hyvää päivää. Kissan paskan siivojia oikeita piikoja köyhiin maihin ja nuoria siisitmään heidän paskakasojaan.
Olot ja asumukset useissa paikoissa todella heikkoja ja puhtaus ala-arvoista.
Kyllä ihmiset asuu paskan keskellä ja kun katsoi ympäristöä niin pelkkää paskaa luonnossa, ihan sam muissakin maissa .
Ei siivota ei puhdisteta paikkoja ja kaikki saa olla missään putaissa oloissa.
Nuorilel varmaan hyvä elämänkokemus, mutta ajoittain vaarallista ja kyllä näitä perheitä ja paikkoja pitää valvoa tai suunnitella apremmin sekä tarkastaa taustoja perheistä ja niiden elin oloista.- Anonyymi
Mitäs muuta nuo itse tekee kuin juopottelevat koko ajan. Aikaisemmilla kausilla jopa inhonneet lapsia ja kaikkea työtä, olisi pitänyt saada bilettää jatkuvasti.
- Anonyymi
Kai nyt joku vastuu on nuorilla itselläänkin. Ehdoin tahdoin lähdetään tuntemattomiin oloihin, vaikka kaikki tiedonsaanti olosuhteista on nykyään jokaisen saatavilla. Sinne vaan rilluttelemaan ja bilettämään.
Kaiken kaikkiaan näistä au-pair ohjelmista saa sen käsityksen, ettei siellä kohteessa juuri muuta tehdäkään kuin biletetään ympäri päissään tai ainakin se on se tärkein juttu koko reissussa. Sitä varten juuri sinne mennään. Juopottelu ja riekkuminen on kuitenkin samanlaista kaikkialla maailmassa, ei sitä varten tarvitsisi mennä toiselle puolelle maapalloa.
Miksei osallistuta perheen arkeen ja elämään ja anneta perheen opastaa paikallisiin oloihin ja kulttuuriin?
- Anonyymi
Läskit poistattaneet toisen keskustelun mikä näkyy vielä linkeissä. Puolustelevat etteivät muka syö muita enemmän vaan johtuu geeneistä.
Täyttä valhetta, ei ennenkään ollut läskejä juuri ollenkaan, vielä 80-luvulla lähes kaikki hoikkia, nyt vaan syövät aivan liikaa ja epäterveellisesti eivätkä liiku. Naiset myös käyttää paljon enemmän alkoholia, e-pillereitä, mielialalääkkeitä...
Ja naisten painoa tai ulkonäköä ei saisi muka arvostella vaikka itse ovat koko ajan arvostelemassa miehiä ja eniten ne haukkuu toisiaankin, vaikka tuo nainen puhui aivan asiallisesti. - Anonyymi
ÄLKÄÄ KATSOKO KYSEISTÄ OHJEMAA
niin ei katkee verisuoni päästä - Anonyymi
Mielestäni nuoret suhtautuivat niin positiivisesti ja lämpimästi perheiden lapsiin. Ei ole helppo homma lähteä kauas kotoa ja siksi onkin hyvä, että saavat vertaistukea muista au-paireista. Biletys ja reissaaminen kuuluu nuoruuteen. Katsoin kaikki jaksot enkä itse ole noin rohkea, että hyppäisin tuntemattomaan. Välittäjäjärjestöllä on omat vastuunsa, mutta kaikkea ei voi ennakoida millään ja hyvin näille sitten kuitenkin kävi,
ikimuistoinen reissu ja taas kotona läheisten kanssa.
Oli ihan viihdyttävää katsottavaa, ihania nuoria, neuvokkaita ja fiksuja.- Anonyymi
Biletysreissut erikseen, pelkkää sekoilua ja järjetöntä draamaa. Koko ajan ulinaa kännissä tai itkua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Biletysreissut erikseen, pelkkää sekoilua ja järjetöntä draamaa. Koko ajan ulinaa kännissä tai itkua.
Ettekö tajuu,puolet tästä ohjelmasta on ennalta sovittua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettekö tajuu,puolet tästä ohjelmasta on ennalta sovittua.
Samanlaisia ulisijoita ailuisetkin ämmät heti kun saavat viinaa ja selvinpäinkin esim Love Islandilla. Ei ihme että Benjamin jätti, kuka tuollaisia kestäisi kun ei mnkäänlaista itsehillintää.
- Anonyymi
Maassa maan tavoin , joten on aika aikuistua .
- Anonyymi
Kyllä mua vähän ihmetyttää ne au pairiksi lähtevät, joilla on naama kumia, jotka hiplaavat tukkaansa ja hiustenpidennyksiään koko ajan ja katsovat tuijottavin silmin etäisyyteen kun niille puhutaan,suu somasti botoxiankkana.
Että en ottais lapsiani hoitamaan. Ne kun on älyttömiä. Niitä pitää vahtia koko ajan, kun ne on valveilla. Kaksivuotiaskin on oppinut juoksemaan!. Jos ei sitä pidä kädestä kiinni, se voi nauraen juosta auton alle- Anonyymi
Harvinaisen ankeat jaksot! Kinaa tuntui olevan koko ajan jo aupairien kesken. Ja järjetöntä parkumista koko ajan. Työntekoa saisi näyttää enemmän js tyhjänpäiväistä draamaa paljon vähemmän. Melkein jäi loppujaksot katsomatta. Ja kyllä siitä ylipainosta sanottiin ystävällisesti. Ei olisi tarvinnut vetää kokonaista herneenpalkoa nokkaan kun syy omaan painoon on omien korvien välissä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harvinaisen ankeat jaksot! Kinaa tuntui olevan koko ajan jo aupairien kesken. Ja järjetöntä parkumista koko ajan. Työntekoa saisi näyttää enemmän js tyhjänpäiväistä draamaa paljon vähemmän. Melkein jäi loppujaksot katsomatta. Ja kyllä siitä ylipainosta sanottiin ystävällisesti. Ei olisi tarvinnut vetää kokonaista herneenpalkoa nokkaan kun syy omaan painoon on omien korvien välissä!
Josko sinäkin lopulta alkaisit ymmärtää, että ylipaino on vaikea ongelma. Vikaa ei ole kenenkään päässä, vaikka kiloja olisikin kertynytkin ihannepainoa enemmän. Minäkin olen pikkuhiljaa tullut ylipainoiseksi (116 kg) 178 cm 70-vuotiaalla miehellä on liikaa. Olin hyväkuntoinen ja hoikka varmaan 50 vuotta elämästäni. Liikapainoa vain alkoi tulla, kun liikkuminen väheni selkävaivan takia 2012 vuoden jälkeen. Laihdutuskin onnistui kerran eli putosi painoa n. 20 kg. Mutta eipä se pudotus onnistunutkaan uudelleen. Olen lopettanut painonpudotuksen yrittämisen kokonaan, kun en keksi enää, miten paino putoaisi. Painonhallinta vain joskus menee todella vaikeaksi ja näitä kaltaisiasi helppoheikki neuvonantajia riittää ja heidän asenteensa on halventava ja loukkaava. Asenteesi ja kommenttisi ei edistä mitenkään ongelman ratkaisua. Odotahan, kun olet itse saman ongelman kourissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Josko sinäkin lopulta alkaisit ymmärtää, että ylipaino on vaikea ongelma. Vikaa ei ole kenenkään päässä, vaikka kiloja olisikin kertynytkin ihannepainoa enemmän. Minäkin olen pikkuhiljaa tullut ylipainoiseksi (116 kg) 178 cm 70-vuotiaalla miehellä on liikaa. Olin hyväkuntoinen ja hoikka varmaan 50 vuotta elämästäni. Liikapainoa vain alkoi tulla, kun liikkuminen väheni selkävaivan takia 2012 vuoden jälkeen. Laihdutuskin onnistui kerran eli putosi painoa n. 20 kg. Mutta eipä se pudotus onnistunutkaan uudelleen. Olen lopettanut painonpudotuksen yrittämisen kokonaan, kun en keksi enää, miten paino putoaisi. Painonhallinta vain joskus menee todella vaikeaksi ja näitä kaltaisiasi helppoheikki neuvonantajia riittää ja heidän asenteensa on halventava ja loukkaava. Asenteesi ja kommenttisi ei edistä mitenkään ongelman ratkaisua. Odotahan, kun olet itse saman ongelman kourissa.
Ei se paino nouse ellei syö ja juo enemmän kuin kuluttaa, aivan yksinkertaista. Minullakin nousee paino muutaman kilon kun työttömänä, mutta töissä taas laskee, en laske itseäni lihomaan liikaa vaikka tietysti kaikki herkut maistuisi. Ja minullakin on selkävaivoja, mutta silti pystyy liikkumaan monella tavalla, enemmän pahenee ellei liiku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sisareni laihdutti 40 kiloa, siihen meni usea vuosi, eikä harrastanut liikuntaa yhtään. Autolla lähelle kaupan ovea, ettei tarvinnut turhaa kävellä. Ihmettelin, miten laihtui. Vastaus oli se, että hän vähensi syömiset neljäsosaan entisestä. Aikaa tuosta on 15 vuotta, eikä ole lihonut takaisin.
- Anonyymi
Suu somasti botoxiankkana???? Jopa vitsin nakkasit. Botox ei ole täyteaine.
- Anonyymi
Suu botoxiankkana???????? Ohhoh! kannattaa ottaa selvää mikä on botox ja mihin käytetään!
Ei ainakaan koskaan huuliin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suu botoxiankkana???????? Ohhoh! kannattaa ottaa selvää mikä on botox ja mihin käytetään!
Ei ainakaan koskaan huuliin!Käytetään sitä huuliinkiin, mutta ihon alueelle vähentämään ryppyjä. Palsiikkakirurgi suositteli äsken lehdessä botoxia täytteiden sijaan koska on mukamas vähemmän haitallista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen 68 vuotias ja painoni on normaali. Syön maltillisesti ja liikun aktiivisesti eli lenkkeilen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen 68 vuotias ja painoni on normaali. Syön maltillisesti ja liikun aktiivisesti eli lenkkeilen.
Niin varmaan....!🤣🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin varmaan....!🤣🤣🤣
Ei kaikki eläkeikäiset ole läskejä, saati nuoremmat, osa ajattelee terveyttään ja ulkonäköään. Ei kaikille tule alkoholiriippuvuuttakaan, mutta samoilla se riippuvuus tulee usein myös ruokaan, seksiin jne, mutta läskien takia jäävät lopulta yksin.
- Anonyymi
Suomi on paksu minäkin heh.
- Anonyymi
Tuloo kuristajakäärme ja vie männessään soomalaisen typykän.
- Anonyymi
Oli kait ensimmäinen joka välitti. Ei kukaan lähde aupairiksi Thaimaahan ellei ole todella yksin. Thaimaa on julma maa. Kovat rangaistukset.
- Anonyymi
Negan kautta töllö ohjelmat menee, murhat, tapot, itkut, kusetukset.
Kansa menee näihin eikä tiedä muusta.
Voihan sitä yleistää sitä ja tätä thaikuista yhden skeida ohjelman perusteella mut enimmäkseen metsään menee.
Vieraan kulttuutin tuntemus aika kaukana siitä jos käyty 5* pakettimatkalla maassa.
Jatkakaa töllön kyttäilyä kun muuta viihdettä ei kehity korvien välissä, mun taloudessa ei oo tv kun se sisältöroska ei tähän taloon tule.
Kin maag mai dii kin lau mai dii puut maag mai dii - Anonyymi
Ottamatta kantaa kenenkään yksittäisen henkilön ylipainoon, olisi sitä mieltä, että ylipaino on rikkos ihmisyyttä vastaan ja ympäristörikos. Perustelu: ylensyöminen/juominen on luonnonvarojen tuhlaamista. Elintarvikkeiden tuotantoa, kuljetusta ja muuta ko ketjuun liittyvää ympäristöä saastuttavaa ja luonnonvaroja tuhlaavaa toimintaa voitaisiin vähentää jos elintarvikeita ei tuotettaisi ylipainon ylläpitämiseen ja ylipinon aiheuttvaan ylensyömiseen. Toiseksi maailamssa on paljon ihmisiä, jotka näkevät nälkää ja lapsia kuolee aliravitsemukseen. Jos ylipainosten lihomisen aiheuttaneet elintarvikkeet ohjattaisiin näille nälkäänäkeville, nälänhätä todennäköisesti häviäisi maailmasta.
- Anonyymi
onko sinne mentävä
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1134873Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071952- 1381383
- 1021208
- 911188
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate1821032Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g651000Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll27959- 44949
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57851