Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
nähty.on
profiilit
nähty.on
nähty.on
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
3577
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No+itse+kyllä+koen+asian+niin,+että+olen+jo+vastuussa+täällä+ollessa+ja+en+vain+tyydy+odottelemaan,+että+taivaassa+sitten+kaikki+olisi+kohdallaan.
Täytyyhän+sitä+nyt+vastuunsa+tuntea+ja+ajatella+tulevia+sukupolviakin.
Jos+ajattelee+asiaa+universaalisesti+niin+pallomme+on+aika+ainutkertainen,+no+voi+olla,+että+jostain+kaukaa+löytyy+vähän+vastaava+mutta+se+ei+kuitenkaan+muuta+sitä,+että+olemme+vastuussa+myöskin+tämän+pallomme+hoitamisesta.+Ei+pelkästään+niin,+että+voimme+poimia+ja+haluta+kaiken+vaan,+että+jätämme+sille+tulevaisuudenkin+sukupolvelle+edes+jonkunlaiset+elinmahdollisuudet.
30.08.2017 21:13
Jaa+niinkös+siinä+kävikin+:d+Enpä+ehtinyt+sitä+niin+katella+kuin+ohimennen.+Olisitte+ihmeessä+kopsanneet+nuo+tähtihetket+:)
30.08.2017 21:05
Eiköhän+kirkko+itse+päätä+alttarivaatteensa,+eli+tuossa+tuskin+varsinaisesti+homoilla+mitään+asiaa.
30.08.2017 20:10
Niin+kyllä+tuolle+löytyy+ihan+tieteellinen+selitys.
Se+mitä+olen+aina+ihmetellyt+joidenkin+uskovaisten+kohdalla+on+se,+ettei+ymmärretä+sitä,+että+vaikka+sitten+aikanaan+täältä+taivaaseen+lähtisinkin+niin+ei+se+tarkoita+täydellistä+holtittomuutta+mitä+tulee+luontoon.+Tulee+melkeempä+tunne,+että+sitä+täydellistä+tuhoa+odotetaan+malttamattomina+ja+kynnet+pitkällä,+eikä+ymmärretä+sitä,+että+se+tuho+ei+tule+heti+vaan+vähintään+yksi+sukupolvi+joutuu+sinnittelemään+ja+kärsimään.
Ja+etenkin+ihmettelen+tuosta+meidän+suomalaisten+kohdalla+koska+meillä+nyt+vielä+aika+tavalla+veressä+tuo+luonto.
30.08.2017 20:06
Ja+lähde+ilmeisesti+MV-lehti.+No+jos+nyt+lähdetään+siitä,+että+asia+on+totta+.
Niin+ei+ole+sopivaa.+
”Karmea+se+on+siksi,+että+sukupuolisesti+poikkeavat+ovat+korvanneet+liturgiset+värit+omalla+tunnuksellaan+ja+symbolisesti+alistaneet+kirkon.+Karmeata+se+on+siksi,+että+tekijä+on+kirkon+edustaja.+Karmeata+se+on+siksi,+että+se+on+kirkon+opin+vastaista”+Mv-+lehden+artikkelista
https://mvlehti.net/2017/08/30/turun-tuomiokirkko-vaihtoi-alttaritekstiilit-pride-vareihin/+Tuokaan+ei+ole+asiallista.
Kuten+varmasti+tiedossa+on,+en+syrji+ketään+mutta+tuo+menee+ehkä+hiukan+pitkälle.+En+tiedä,+ilmeisesti+asiasta+ei+ole+mitään+"nahkapäätöstä"+kirkon+puolelta+mutta+tyypillisesti+alttaritekstiilit+eivät+vaihdu+vaan+ovat+niissä+kirkollisissa+väreissä+ja+vaihtelevat+tietenkin+vuodenajan+mukaan+(tai+pikemminkin+juhlapyhien+mukaan)+ainoat+tilanteet+joissa+sitten+kirkossa+on+muita+tekstiilejä+nähty+on+valtiolliset+tai+sankarihautajaiset+jolloinka+mahdollisesti+hiukan+seurakunnista+riippuen+on+saattanut+olla+suomen+lippu+esillä,+ei+toki+"pöytäliinana"
Mielestäni+tällaiset+tempaukset+ovat+seksuaalivähemmistöillekkin+karhunpalvelus+.+Eihän+tasa-arvo+sitä+tarkoita,+että+ajetaan+jotain+erityisasemaa+ja+kohtelua.
30.08.2017 19:44
No++tämäkin+poistettu+ketju+oli+pääasiassa+ihan+asiatonta+kuranheittoa+joka+varmaan+riittää+kriteeriksi.+Olettaisin,+että+katsovat+muutakin+kuin+vain+ketjujen+aloitustekstiä.
30.08.2017 19:18
No+minä+en+valehdellut+ja+yritin+tuossa+aikasemmin+luottaa+siihen,+että+olet+Raamattusi+todellakin+lukenut+mutta+nähtävästi+tuo+kopiointi+on+enemmän+sinun+alaasi+.+Ajattele+kuitenkin+positiivisesti+vielä+ehtii.+:)
30.08.2017 19:14
Niin+mihin+nyt+tarvittaisiin+piispan+kannanottoa+?
30.08.2017 19:10
Ihan+asiaa.+Törky+on+aina+törkyä.
30.08.2017 18:56
Efes.+(Paavali)+6:5+Orjien+on+toteltava+herrojaan+”kuin+Kristusta”
2.+Moos.+21:15,+21:20-21+Jos+mies+lyö+orjaansa,+hänellä+on+siihen+täysi+oikeus+(vaikka+orja+kuolisi+lyönnistä,+kunhan+ensin+kituu+yli+2+päivää).++++Pitäisin+tuota+kyllä+vähintäänkin+kannatuksena+tai+ainakin+yleisesti+hyväksyttävänä+toimintatapana.
3.+Moos.+20:9-12+Homot+ja+avionrikkojat+on+tapettava.
Efes.+(Paavali)+5:22-24+Vaimojen+on+antauduttava+miehilleen+kaikessa+kuin+nämä+olisivat+jumalia.
Nähtävästi+nickistäsi+huolimatta,+et+ole+lukenut+Raamattua+sitten+kuitenkaan.
30.08.2017 18:49
No+jos+ihan+totta+puhutaan+niin+Raamattuhan+hyväksyy+orjuuden.++Suoranaisen+orjien+myymisen+se+sen+sijaan+tuomitsee+mutta++antaa+muuten++ohjeita+orjien+kohtelusta.
Homot+ja+avionrikkojat+Mooses+taas+kehoittaa+tappamaan.
Naisen+asemasta+Raamattu+taasen+sanoo+ihan+selkeästi+,+että+on+toteltava+miestään+kuin+tämä+olisi+jumala.
Vaikka+kyllähän+sinä+nuo+kohdat+tiesitkin+jo+koska+uskovainen+olet.
30.08.2017 18:41
Niin+se+taisikin+olla+jotain+kuittailua,+no+käsitin+väärin+kun+nopeasti+ketjua+vilkaisin.
30.08.2017 18:21
Minä+kirjoittelen+edelleen+vain+tällä+nickillä+jopa+silloin+kun+jostain+syystä+olen+kirjautunut+ulos+niin+tällä+samalla+"nähty.on.ei.kirj"+kun+en+jaksa+alkaa+kopioimaan+mitä+olen+kirjoittanut+ja+ensin+kirjautua.+Tuostakin+voi+jotain+päätellä+jos+on+noin+laiska+niin+tuskin+jaksaa+täällä+monilla+nickeillä+kirjoitella+;)
30.08.2017 18:18
Etkös+sinä+itse+just+todennut+siellä+et+laitat+poisto+pyynnön+asiattomuuksien+takia+?
30.08.2017 18:13
Todellisuudessa+tuota+asiaa+on+tutkittu.++
Eikä+koskaan+ole+kyetty+osoittamaan+puheen+olevan+jotakin+kieltä.+Motorinen+afasia+lienee+siis+varteenotettavin+selitys.++Ohimenevää+ja+ajoittaista+afaasia+aiheuttaa+esimerkiksi+päihteiden+liikakäyttö+ja+vaikka+käyttö+jo+lopetettu+saattaa+afaasia+esiintyä+ohimenevänä.
30.08.2017 15:48
Mongerrusta+se+on+jos+se+ei+ole+mitään+tunnettua+kieltä.
30.08.2017 15:33
Niin+tuossahan+tulee+ihan+ensimmäiseksi+sitten+ongelma,+että+mistä+saadaan+noille+puhumisille+tulkki+paikalle.
30.08.2017 15:17
No+suomessa+on+paljonkin+ihmisiä+jotka+pitäisi+viedä+laitoshoitoon+ihan+jo+tällä+palstallakin+on+muutama.
Kyseisen+hemmon+jonkun+haastattelun+olen+katsonut+aikaisemmin+ja+ihan+asiaa+siinä+oli.+Toisaalta+sitten+taas+tuo+jälkiviisaus+on+helpointa+viisautta.
30.08.2017 15:14
Ehkä+tuossa+on+taas+joku+sellainen+"kaappisääntö"+mitä+ei+normaalit+ihmiset+ymmärrä.
Naisten+alistaminen+ja+jopa+kurittaminen+harkinnanvaraisesti+on+ihan+ok,+kunhan+sitä+ei+tee+ihan+täysin+julkisesti.
30.08.2017 15:09
Sinä+se+vaan+vänkäät+minulle+tuota++nickkiä.+Ei+vaan+mene+perille,+ettei+toisten+nickeillä+niin+vaan+kirjoitella.+Kokeile+vaikka+itse.
Ja+jos+nyt+olisit+täysillä+niin+erottaisit+kyllä+ihan+kirjoitustyylistä+mutta+ei+ole+taidettu+paljoakaan+siellä+suomenkielen+tai+äidinkielen+tunnilla+olla+:o
Kunniahan+tuo+sinänsä+on,+että+luulet+noin.+Osaisinkin+kirjoittaa+yhtä+hyvin+:)
30.08.2017 15:06
108 / 179