Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

3577

1. Tuo+on+tietenkin+hyvin+subjektiivinen+käsite,+ketä+pidät+vihamiehinä.+Eli+vaikea+näin+arvioida+kun+et+tarkemmin+listaa+heitä.+Suomessa+lienee+kuitenkin+erittäin+hyvät+oltavat+kristiyilläkin,+edustivat+he+sitten+mitä+tahansa+suuntausta+niin+sellaista+suurempaa+uhka+ei+liene+näköpiirissä.
  2. No+jossakin+aikaisemmassa+yhteydessä+on+jäännyt++sellainen+kuva,+että+olette+molemmat+miehiä.+Eikä+sillä+tietenkään+väliä,+itseasiassa,+ennemmänhän+olette+itse+pyrkineet+korostamaan+sitä+ikäänkuin+erityisenä+ominaisuutena+:dJuu+kaikki+fysiologiset+toiminnot+ovat+vielä+tallella.+Eikö+sinulla+ole+yhtä+hyvin+vai+miksi+edes+kyselet+eturauhaseni+tai+peräsuoleni+perään?+Itseasiassa+koulukiusaamista+en+ole+kokenut.+Hiukan+huonoista+lähtökohdista+huolimatta+lapsuuteni+ja+nuoruuteni+on+olleet+erittäin+onnellista+aikaa+kuten+myös+aikuisuuteni+on+sujunnut+ilman+suurempia+kompasteluja.+Vaikka+noin+on,+ei+se+tarkoita,+etten+systemaattista+kusipäistä+kiusaamista+erottaisi.+Kyllä+se+oli+ihan+pelkkää+kiusaamista.+Itse+jankutit+niissä+ketjuissa+lukemattomilla+eri+nickeillä+räksyttäen+joka+väliin+jotakin+hapanta+ja+tyhmääkin+tyhmempi+olet+jos+kuvittelet+,+ettei+muutkin+sitä+huomanneet.+"Eikä+se+ole+kiusaamista,+että+Eerikan+valheet+paljastetaan+eikä+hän+tee+muuta+kuin+kiemustelee+ja+jankuttaa,+että+sillain+🤗"Niin+paitsi,+että+,+ettehän+te+oikeastaan+edes+halua+vastausta.+Jompi+kumpi+kysyy+jotain+ja+sitten+kymmenen+minuutin+sisällä+on+++muutamalla+nultinickillä+heitetty+vielä+vähän+jotain+ilkeämpää+ja+ihanko+oikeasti+vielä+kuvittelette,+että+joku+haluaisi+vastata+sellaisiin.+Ja+jos+vastaa+niin+sitten+vielä+ilkeämpää+settiä+rekatuilla+nickeillä+plus+nuo+muut+päälle++Kuinka+vatipää+pitää+olla,+että+noin+toimii++ja+kuinka+löyhässä+pitää+itsetunnon+olla,+että+noin+itsensä+alentaa.
  3. No+juu+tuo+on+tullut+selväksi,+ettei+sellaiset+yleisesti+hyväksytyt+moraalisäännöt+päde.Eikä+tuollaisia+varmaan+koskaan+saa+edes+hereille.+Ihan+omakohtaisena+voin+kertoa,+että+isäni+vanha+juoppo+aikoinaan+juurikin+teki+parrannuksen+menemällä+helluntai+seurakuntaan+.+Sen+jälkeen+oli+täydellinen+vaikka+toisinaan+"vähän"+lankesi+mutta+aina+vika+oli+muualla.No+onneksi+minulla+kävi+sitten+tuuri+ja+vain+vähäinen+kirkkouskova+mummoni+minut+siitä+perhehelvetistä+pelasti+mutta+tiedän+juurikin+tuon+taudin.+Asiaa+lienee+aika+vaikea+sellaiselle+selittää+joka+ei+ole+sitä+itse+nähnyt+mutta+suurinosa+näistä+uudelleen+kastetuista+todellakin+kuvittelee+olevansa+virheettömiä+(+on+tietenkin+joitakin+poikkeuksia,+itsekkin+tunnen)+mutta+tuo+on+jo+ajatuksena+niin+kaukana+sellaisesta,+miten+sen+sanoisi+normaalista+järjestä,+ettei+sitä+järjellä+voi+käsittää.+Ja+todellakin+niihin+saadaan+jotenkin+uudelleen+koodattua+se,+että+ovat+kuin+jotain+luomakunnan+kruunuja.+Siksi+kyseinen+suuntaus+varmaan+voikin+hyvin+juuri+alkoholistien+ja+entisten+vankien+keskuudessa.Se+vaivainen+tavallinen+riviluterilaisuus+ja+kulttuuri+krisu+kun+vaatii+ihan+ihka+oikeaa+itsensä+tutkiskelua,+eikä+kukaan+vapauta+ja+tee+täydellistä+jollakin+kasteella.