Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
nähty.on
profiilit
nähty.on
nähty.on
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
3577
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Voisi+tosiaan+kysyä+eikö+mitään+rajaa,+tämähän+käsiteltiin+jo.
29.08.2017 15:18
Tuo+on+tietenkin+hyvin+subjektiivinen+käsite,+ketä+pidät+vihamiehinä.+Eli+vaikea+näin+arvioida+kun+et+tarkemmin+listaa+heitä.+
Suomessa+lienee+kuitenkin+erittäin+hyvät+oltavat+kristiyilläkin,+edustivat+he+sitten+mitä+tahansa+suuntausta+niin+sellaista+suurempaa+uhka+ei+liene+näköpiirissä.
29.08.2017 15:10
Joo+on+se+kauhiaa+kun+jopa+urheiluseuratkin+noudattavat+lakia.+Mihin+tämä+maailma+oikein+meneekään.
29.08.2017 14:26
No+tuohan+nyt+oli+vaan+kannanotto++tasa-arvon+puolesta.+Tuohan+koskee+myös+heteroita+,+sitähän+se+tasa-arvo+on,+että+kaikki+ovat+tasa-arvoisia+:)
29.08.2017 14:24
"Tietenkään+homoja+ei+saa+kiusata+ja+syrjiä."+mutta+sitten+kuitenkin+pitää+tehdä+selväksi,+että+on+"kelpaamaton"+
Ymmärrätkö+itsekkään+kuinka+puhut+itseäsi+pussiin.+
Urheiluseurojen+tehtävä+ei+ole+kyllä+seksuaalikasvatus+vaan+ihan+puhtaasti+tarjota+liikunnallisia+elämyksiä+.
Toisaalta+täytyy+ihmetellä+sitä+loputonta+kiinnostusta+mikä+uskovaisilla+homoutta+kohtaan+on,+että+jopa+nähdään+pienet+urheiluseuralaiset+potenttiaallisina+käännytettävinä.+Eikä+edes+ajatella,+että+on+jo+täysin+asiatonta+edes+ajatella+lasten+kohdalla+heidän+seksuaalisuuttaan.+Suoraansanottuna+kun+tuota+ajattelee+vaikuttaa+se+todella+sairaalta.+On+aika+turhaa+vouhkata+jostain+lasten+seksualisoimisesta+kun+omat+ajatukset+on+tuollaisia.+Jos+ihan+suoraan+sanotaan+niin+hyi+helvetti+.
Antakaa+siis+edes+lasten+olla+lapsia.
29.08.2017 11:14
Ei+kaikki+ei+ole+ihmisen+aikaansaannosta.+Kuten+esimerkiksi+maanjäristykset,+niiden+synnyssä+ihmisen+vaikutus+on+hyvin+pieni.+++Totuus+on+kuitenkin+se,+että+ihminen+omalla+toiminnallaan+on+suuresti+edesauttanut+juurikin+myrskyjen+syntymistä+tai+etenkin+niiden+voimakkuutta.+Osittain+tuohon+tietenkin+vaikuttaa+myös+planeettojen+kiertoradat+ja+ylipäätänsä+se,+että+pallo+jos+elämme+muuttuu+kokoajan+epävakaammaksi.
Tulevaisuudessa+siis+kaikki+säätilojen+ääri-ilmiöt+tulevat+vaan+pahenemaan.
Luonnon+katastrooffeja+on+kylläkin+aina+ollut.+Nykyään+jo+ihan+sekin+vaikuttaa,+että+meitä+ihmisiä+on+liikaa+joten+nuo+koskettavat+aivan+eri+tavalla+ja+lisäksi+tietenkin+uutiset+kulkevat+ihan+eritavalla+kuin+ammoisina+aikoina.
Ilmasto+on+kuitenkin+muuttumassa+ja+se+on+etupäässä+ihmisen+aikaansaannosta.
29.08.2017 01:27
No+ei+ainakaan+lapsille+pidä+mennä+julistamaan+yhtään+mitään,+eikä+myöskään+puhua+mistään+seksuaaliasioista.
Eikä+se+julistaminen+nyt+ainakaan+kuulu+minnekkään+urheilu+harrastukseen.+
Jotain+rotia.+Eihän+tuollainen+ajatusmaailma+jossa+lapsille+edes+alettaisiin+noita+asioita+puhumaan+ole+ihan+terve.+Luojan+kiitos+on+maallinen+laki+joka+takaa+heille+edes+pienen+suojan+kaikenmaailman+"hyväätekeviltä"+julistajilta.
29.08.2017 01:18
Eikös+asia+ole+pikemminkin+niin,+että+ihminen+on+vastuussa+omista+tekemisistään.+Tai+sanotaan+vaikka+hiukan+kärjistetysti+niin,+että+emme+voi+elää+kuin+pellossa+ja+odottaa+sitten+kädet+pystyssä,+että+joku+tilanteen+korjaa+.+Kun+todellisuudessa+meillä+on+ollut+esimerkiksi+50-100+vuotta+aikaa+muuttaa+kelkan+suuntaa.
29.08.2017 00:45
Itseasiassa+olen+ottanut+kantaa+näihin+henkilökohtaisuuksiin+menevissä+ketjuissa+lähes+aina.+Nimittäin+en+tiedä+ymmärrätkö+mutta+pidän+sellaista+toimintaa+aina+ala-arvoisena.+Koski+se+sitten+ketä+tahansa.
En+minä+täällä+uskovaisia+ole+haukkumassa+:d+hassu+ajatuskin.+
Ei+missään+nimessä+tarvitse+olemassa+oloaan+pyytää+antenteeksi+mutta+jos+on+käyttäynyt+huonosti+niin+silloin+kyllä+;)
29.08.2017 00:40
No+jossakin+aikaisemmassa+yhteydessä+on+jäännyt++sellainen+kuva,+että+olette+molemmat+miehiä.+Eikä+sillä+tietenkään+väliä,+itseasiassa,+ennemmänhän+olette+itse+pyrkineet+korostamaan+sitä+ikäänkuin+erityisenä+ominaisuutena+:d
Juu+kaikki+fysiologiset+toiminnot+ovat+vielä+tallella.+Eikö+sinulla+ole+yhtä+hyvin+vai+miksi+edes+kyselet+eturauhaseni+tai+peräsuoleni+perään?+
Itseasiassa+koulukiusaamista+en+ole+kokenut.+Hiukan+huonoista+lähtökohdista+huolimatta+lapsuuteni+ja+nuoruuteni+on+olleet+erittäin+onnellista+aikaa+kuten+myös+aikuisuuteni+on+sujunnut+ilman+suurempia+kompasteluja.+Vaikka+noin+on,+ei+se+tarkoita,+etten+systemaattista+kusipäistä+kiusaamista+erottaisi.+
Kyllä+se+oli+ihan+pelkkää+kiusaamista.+Itse+jankutit+niissä+ketjuissa+lukemattomilla+eri+nickeillä+räksyttäen+joka+väliin+jotakin+hapanta+ja+tyhmääkin+tyhmempi+olet+jos+kuvittelet+,+ettei+muutkin+sitä+huomanneet.+
"Eikä+se+ole+kiusaamista,+että+Eerikan+valheet+paljastetaan+eikä+hän+tee+muuta+kuin+kiemustelee+ja+jankuttaa,+että+sillain+🤗"
Niin+paitsi,+että+,+ettehän+te+oikeastaan+edes+halua+vastausta.+Jompi+kumpi+kysyy+jotain+ja+sitten+kymmenen+minuutin+sisällä+on+++muutamalla+nultinickillä+heitetty+vielä+vähän+jotain+ilkeämpää+ja+ihanko+oikeasti+vielä+kuvittelette,+että+joku+haluaisi+vastata+sellaisiin.+Ja+jos+vastaa+niin+sitten+vielä+ilkeämpää+settiä+rekatuilla+nickeillä+plus+nuo+muut+päälle++Kuinka+vatipää+pitää+olla,+että+noin+toimii++ja+kuinka+löyhässä+pitää+itsetunnon+olla,+että+noin+itsensä+alentaa.
29.08.2017 00:01
No+tämä+oikea+media+ei+liene+ihan+luottavimmasta+päästä+mutta+jos+nyt+lähdetään+siitä+olettamuksesta,+että+juttu+olisi+absoluuttisesti+totta+niin+juu,+ei+normaalia.+Enkä+tarkoita+tässä+nyt+mitenkään+sukupuolista+tai+seksuaalista+suuntautumista+vaan,+että+ylipäätänsä+ei+ole+normaalia,+että+muka+viisi+vuotias+tällaisia+asioita+ajattelisi.
Varmasti+näillä+jotka+kokevat+syntyneensä+vääräksi+tulee+noita+ajatuksia+ennen+pubertteettia+koska+kyllähän+ihan+tavallista+heteromiestäkin+alkaa+tytöt+jo+vähän+aikaisemmin+kiinnostamaan+mutta+viisi+vuotias+on+kyllä+liian+nuori+sellaisista+asioista+päättämään.
28.08.2017 23:41
Eikös+tämä+ole+juurikin+"sinun+suustasi"+niin+se+metsä+vastaa+kuin+sinne+huudetaan+;)+Olen+yrittänyt+aika+monetkin+kerrat+ihan+asiallista+keskustelua+mutta+ei+onnistu+koska+olette+tai+kuvittelette+olevanne+niin+paljon+parempia.
Ihan+tunnen+oikeassa+elämässä+todella+hyviä+tyyppejä+helluntailaisistakin+mutta+sinä+ja+Pertsa,+ette+sitä+ole.+Katsos+jos+kunniatta+elää+niin+kunniatta+myös+kuolee.+Noin+se+vaan+lyhykäisyydessään+ja+karuttomuudessaan+on.
Tokihan+olen+teidät+pahansuoviksi+ja+ilkeiksi+ennenkin+havainnut,+toisinaan,++mutta+tuo+viime+viikolla+nähty+Eerikan+metsästys+oli+jo+pohjanoteraus+jopa+teiltä.+Vai+mikä+on+sellainen+mies+joka+alkaa+jossain+keskustelupalstalla+naista+kiusaamaan+?+
Ihan+saa+uskoa+kuten+kukin+haluaa+tai+olla+uskomatta+mutta+ei+se+selitä+kusipäisyyttä.+Ja+siis+paskahan+on+aina+paskaa+vaikka+sitä+kuinka+yrittäisi+pyhän+hengen+tuotteeksi+paketoida,+eikä+sillä+kohtaa+auta+Jeesuksenkaan+veret.+Usko+pois+jopa+hän+happamia+ajattelisi+tuollaisten+"miesten"+touhuista.
28.08.2017 23:33
Nyt+täytyy+sanoa+,+etten+oikein+ymmärtänyt.+Jos+pohjanmaan+murretta+yritit+niin+ei+poijjat+ole+täältä+lähteneet,+ei+sit+ees+helluntailaisten+völjyyn.
Olisikohan+syy+siinä,+että+saavat+ihan+sitä+tervettä+itsetuntoa+muutenkin.+Tuo+ehkä+erottaa+juurikin+pojat+miehistä,+eli+miehen+ei+tarvitse+hakea+jotakin+ulkokullattua+;)
No+sinun++lienee+vaikea+tätä+käsittää+mutta+näin+yleisesti+pyrimme+kasvattaamaan+ihan+kunnon+kansalaisia+ja+miehiä+jotka+on+varustettu+terveellä+itsetunnolla+mutta+myöskin+terveellä+itsekritiikillä.+Ja+mikä+hiennointa+ne+myös+tajuaa+sen+itse,+jos+aihetta+on+häpeämiseen+ja+anteeksipyyntöön+niin+kykenevät+myös+siihen.
Onneksi+muinoin+saatiin+ne+pelastettua+kyllähän+täälläkin+takavuosina+helluntai+seurakunta+yritti+kovasti+houkutella+mutta+onneksi+joku+roti+säilyi.
28.08.2017 21:05
Niin+täytyy+sanoa,+ettei+minulla+ja+vaimollani+ainakaan+mikään+muuttunut+vaikka+nyt+sitten+tuo+spn-+avioliitto+on+mahdollinen.
En+siis+muuttunut+homoksi,+eikä+ero+ole+vireillä.+Eli+ihan+näillä+mennään+kuten+ennenkin.
28.08.2017 20:46
"+lopuksi+voimme+ihailla+heidän+äärimmäistä+itsetyytyväistä+ja+"virheetöntä"+olemustaan."
Se+on+aika+pitkälle+juurikin+tuota.+Vaikka+väärin+tekisinkin+niin+se+on+sitten+yhdellä+kokoontumiselle/kokoussella+hoidettu+sen+jälkeen+asiasta+ei+tarvitse+puhua+tai+sitä+ei+tarvitse+käsitellä+kuten+ei+muutakaan+historiassa,+sen+jälkeen+kun+on+uudelleen+kastettu+aukeaa+täysin+"uusi+lehti"+ja+olet+aina+täydellinen.
Hienohan+tuo+olisi+mutta+omaakin+historiaa+joskus+ajatellaanna,+enkä+edes+ole+kovin+traumatisoitunut+mutta+eikö+tuo+olisi+hienoa+?+Voisi+tehdä+ihn+mitä+vaan+ja+käyttäytyä+ihan+miten+vaan+ja+sitten+pokkana+väittää,+että+pyhä+henki+siinä+oli+asialla.
Olisihan+se+todella+vapauttavaa+kun+ei+tarvisi+oikeasti+kantaa+taakkaa+omista+ratkaisuista+ja+käytöksestä.+Voisi+päästellä+ihan+rennoin+rantein+ja+jos+joku+heittää+kritiikkiä+niin+väittää+pokkana,+että+pyhä+henki+tässä+vaan+ohjailee+:d
28.08.2017 20:42
No+sanoisin,+että+tuostakaan+ei+kannata+välittää.+Olen+nimittäin+huomannut,+että+palstalla+saa+kiistan+tai+riidan+jo+sillä+aikaiseksi,+ettei+ihan+samalla+tavalla+usko.+
Ei+kannata+metsäsioista+;)+välittää+olet+oma+itsesi+ja+sillä+sipuli.+Jos+eivät+sitä+kykene+kestämään+niin+heidän+häviönsä.
Ei+tietylle+köörille+palstalla+kelpaa+edes+meikäläisen+kaltaiset,+miksikäs+ne+nyt+mua+sanoikaan+,+niin+joo+kultturi-krisu,+eli+siis+elämäni+siivosti+elänyt+aito+avioliitossa+jos+kolmatta+vuosikymmentä+mutta+ei+käy+koska+en+ole+samanlainen+kuin+he+:D
Eli+älä+anna+haitata,+ei+nämä+palstan+Pertsat+kuitenkaan+loppupeleissä+päätä+sinunkaan+viimeistä+sijoituspaikkaa.
28.08.2017 20:28
No+juu+tuo+on+tullut+selväksi,+ettei+sellaiset+yleisesti+hyväksytyt+moraalisäännöt+päde.
Eikä+tuollaisia+varmaan+koskaan+saa+edes+hereille.+Ihan+omakohtaisena+voin+kertoa,+että+isäni+vanha+juoppo+aikoinaan+juurikin+teki+parrannuksen+menemällä+helluntai+seurakuntaan+.+Sen+jälkeen+oli+täydellinen+vaikka+toisinaan+"vähän"+lankesi+mutta+aina+vika+oli+muualla.
No+onneksi+minulla+kävi+sitten+tuuri+ja+vain+vähäinen+kirkkouskova+mummoni+minut+siitä+perhehelvetistä+pelasti+mutta+tiedän+juurikin+tuon+taudin.+Asiaa+lienee+aika+vaikea+sellaiselle+selittää+joka+ei+ole+sitä+itse+nähnyt+mutta+suurinosa+näistä+uudelleen+kastetuista+todellakin+kuvittelee+olevansa+virheettömiä+(+on+tietenkin+joitakin+poikkeuksia,+itsekkin+tunnen)+mutta+tuo+on+jo+ajatuksena+niin+kaukana+sellaisesta,+miten+sen+sanoisi+normaalista+järjestä,+ettei+sitä+järjellä+voi+käsittää.+Ja+todellakin+niihin+saadaan+jotenkin+uudelleen+koodattua+se,+että+ovat+kuin+jotain+luomakunnan+kruunuja.+Siksi+kyseinen+suuntaus+varmaan+voikin+hyvin+juuri+alkoholistien+ja+entisten+vankien+keskuudessa.
Se+vaivainen+tavallinen+riviluterilaisuus+ja+kulttuuri+krisu+kun+vaatii+ihan+ihka+oikeaa+itsensä+tutkiskelua,+eikä+kukaan+vapauta+ja+tee+täydellistä+jollakin+kasteella.
28.08.2017 20:05
Joo+toihan+oliskin+helppo+ja+yksinkertainen+"ohje"+vähän+kuin,+että+jos+olet+samaamieltä+niin+tulee+peukkua.
Kuka+noita+jaksaa+edes+oikeastaan+silleen+käyttää,+no+toisinaan+saatan+antaa+peukut+jos+hyvä+kirjoitus+mutta+aika+harvoin+ja+en+totisesti+ajattele+tai+tee+jaotteluja+mitä+kirjoittaja+edustaa.+Vaikka+nyt+kun+tuosta+tuli+puhetta+niin+olisihan+se+kiva+nähdä+sellainenkin,+että+palstan+"oikeat+&+ainoat"+uskovat+saisivat+edes+yhden+aloituksen+missä+olisi+niitä+omiakin+ajatuksia+eikä+vaan+kopioituja+Raamatun+jakeita+ja+lopussa+kommentti+"Amen,+minä+oon+oikias+ja+te+kaikki+muut+väärässä"
28.08.2017 19:35
Näinhän+se+on+sellaista+syntiä+vastaan+on+aina+helpompi+taistella+josta+voi+olla+varma,+ettei+ole+omiin+helmoihin+tarttunut.
Siksi+katsonkin+hommaa+aika+ulkokultaisena+touhuna+koska+eihän+siinä+oikeasti+olla+avioliittojen+asialla+,+ydinperheiden+tai+lasten+asialla+vaan+naamioidaan+vaan+antipatia+homoja+kohtaan+muka+huolestuneisuudeksi+vaikka+saattaa+olla+pari+avioeroa+jo+itselläänkin+takana+ja+vieruskaverilla+se+yksi.
Ja+ymmärtäisin+jopa+sen,+että+kampanjoivat+aito+avioliiton+puolesta+siis+ihan+OIKEASTI+mutta+aika+turha+on+itse+eronneen+tai+naimattomia+lapsia+siittäneen+selittää+jostain+Raamatun+tulkinnasta+mitä+avioliittoon+tulee.
Pohja+putoaa+siis+jo+tuossa+vaiheessa.
28.08.2017 19:29
No+mutta+tuohan+on+ihan+asiaa.+Aika+pieni+prosentti+ihmisen+elämästä+muutenkin+sinne+makuukammariin+suoranaisesti+liittyy,+eli+näin+kohtalaisen+iällä+olevana+heteroukkona+en+ole+tuota+oikein+koskaan+ymmärtänyt.
Ja+toki+olen+homoja+ihan+irl+kohdannut+työelämässä+mutta+ikinä+ei+noihin+makuukammari+asioihin+liittyviä+ongelmia+ole+ollut.
28.08.2017 19:12
110 / 179