Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Yksi_usko
Liittynyt 8v sitten
303
aloitusta ·
6089
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
<<+ja+koska+Raamattu+opettaa+muuta.+>>
Ja+perustelut,+kiitos.
11.10.2018 22:58
Selvitetäänpä+tämä+oppi.+Lainaan+Michael+L.+Brownin+kirjasta+"Mitä+on+armo?"+seuraavan+lainauksen,+jossa+hän+käsittelee+aihetta+"kerran+pelastettu,+aina+pelastettu".
"Näkemys,+joka+tunnetaan+yleisesti+nimellä+"kerran+pelastettu,+aina+pelastettu".+Sen+mukaan+et+voi+menettää+pelastustasi+sen+jälkeen+kun+olet+aidosti+pelastunut,+riippumatta+siitä,+miten+elät+tai+mitä+teet+-+vaikka+jopa+kieltäisit+Jeesuksen+ja+kääntäisin+selkäsi+Hänelle.+Syntisi+saattavat+tosin+lyhentää+elinikääsi+tai+pienentää+tulevia+palkkioitasi,+mutta+olet+silti+ikuisesti+pelastunut."+Tämän+"opetuksen+kannalla+olevat+viittaavat+sellaisiin+raamatunjakeisiin+kuin+Room.+8:28-39,+joiden+mukaan+mikään+ei+voi+erottaa+meitä+Jumalan+rakkaudesta,+tai+Joh.+10:26-29,+jossa+sanotaan,+että+Jeesuksen+lampailla+on+iankaikkinen+elämä+eikä+kukaan+voi+riistaa+heitä+Hänen+kädestään...."+"Miten+sitten+selvitämme+asian?+Se+on+itse+asiassa+hyvin+yksinkertaista.+Jumalan+lupaukset+on+tarkoitettu+uskoville+-+niille,+jotka+tahtovat+seurata+Herraa+ja+joiden+elämä+kuuluu+Hänelle+-+ei+kapinallisille,+jotka+ovat+päättäneet+elää+synnissä+ja+hylätä+Hänen+Herruutensa.+Toisin+sanoen+Raamatussa+ei+ole+missään+yhtään+lupausta+siitä,+että+Jumala+siunaisi+meitä+iankaikkisella+elämällä,+jos+lopulta+hylkäämme+Hänet+ja+valitsemme+kapinan.+Jos+väitämme+niin,+annamme+ihmisille+väärän+varmuuden.+"
Aloitus+ei+siis+pidä+alkuunkaan+paikkaansa.+Sori+vaan.
11.10.2018 22:50
Mitä+taas+tulee+Pyhään+Henkeen,+niin+Jumala+näytti+itsensä+Jeesuksessa+ja+asuu+meissä+Pyhän+Henkensä+kautta.+Mitä+se+Pyhä+Henki+sitten+meissä+tekee?+Tietenkin+muistuttaa+meitä+siitä,+että+teemme+elämässämme+Raamatun+mukaan.+Hän+(siis+Pyhä+Henki+eli+Jumala,+joka+asuu+meissä)+ohjaa+meitä+oikeaan.+Sen+sijaan+Pyhä+Henki+EI+riehu+"hulluna",+niin+kuin+joissakin+uskonnollisissa+piireissä+on+tapana+luulla.
11.10.2018 22:32
Et+ilmeisesti+huomannut+MINUN+kommenttiani.+Laitan+kommenttini+uudestaan,+jossa+vastasin+aloittajan+kysymykseen:+Mitä+pitää+tehdä+pelastuakseen.
Uskoa+ja+tunnustaa+Jeshua+Messias.+
Raamatun+mukaan+usko+vanhurskauttaa+ja+kaste+tai+suun+tunnustus+pelastaa.
11.10.2018 22:26
Korjaus:+ei+opeta,+että+maa+on+litteä,+vaan+että+onko+maa+litteä.+Hauska+video+sinänsä.+:)
11.10.2018 22:08
Ei+ole+kuitenkaan+rabbi.+Mutta+tällä+videolla+"rabbi"+opettaa,+että+maa+on+litteä.
https://www.youtube.com/watch?v=VNqNnUJVcVs
Minua+ei+valitettavasti+kumpikaan+vakuuttanut,+vaan+uskon+edelleen,+että+maa+on+pallo,+ei+litteä.
11.10.2018 21:55
lisäys:+ja+juhlitaan+heidän+(juutalaisten)+kanssaan.
10.10.2018 22:24
Itselleni+asia+on+täysin+selvää.+Haluan+tietää+kaiken+mahdollisen+rakkaasta+Herrastani+Jeesuksesta.+Haluan+olla+valmis,+kun+Hän+saapuu+kirkkaudessaan.+Hän+on+armossaan+antanut+meille+nämä+juhlat,+joiden+avulla+voimme+paremmin+valmistautua.+Syksyn+juhlat+alkavat+pasuunansoiton+juhlasta+jatkuen+Suureen+sovituspäivään.+Viimeisenä+syksyn+juhlana+on+lehtimajan+juhla.+Jeesuksen+tule+Kunnian+Kuninkaana+ja+Herrain+Herrana,+on+maaimanhistorian+suurin+tapahtuma.+Herra+itse+on+antanut+juhlat,+joilla+voimme+valmistautua+oikein+tuota+valtavaa+tapahtumaa+varten.+On+käsittämätöntä+ajatellakin,+että+me+pakanat+olisimme+valmistautumatta+kun+Herramme+saapuu.+Messiaaniset+juutalaiset+ymmärtävät+näiden+juhlien+syvällisen+tarkoituksen,+joten+otetaan+heistä+oppia+ja+kuunnellaan+heitä.
10.10.2018 22:23
Lehtimajajuhla+ei+ole+paastoaikaa+vaan+Suuri+sovituspäivä+(ainoa+paastopäivä+Raamatussa).+On+häkellyttävää,+miten+täydellisesti+(minuuttiaikataululla)+nämä+Herran+omat+juhlat,+kevään+juhlat+kuvaavat+Jeesuksen+1.+tulemusta+(kuolema,+ylösnouseminen,+PH:n+vuodatus).+Syksyn+juhlat+kuvaavat+puolestaan+Jeesuksen+2.+tulemusta,+eivätkä+ne+ole+vielä+siis+täyttyneet.+Juhlien+avulla+voimme+valmistautua+paremmin+tätä+suurta+tapahtumaa+varten.
10.10.2018 22:14
No.+Juhlat+ovat+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen.+Ne+muistuttavat+vuosittain+oikeina+aikoina+tärkeistä+tapahtumista+ja+ne+vahvistavat+uskoa.+Osaamme+olla+valmiina+Jeesuksen+tullessa+(lampuissamme+on+öljyä).+Kaikki,+mitä+Jumala+on+käskenyt+pitää,+on+tärkeää.
10.10.2018 22:03
Miksi+Herran+juhlat?
Nämä+pyhät+päivät+paljastavat+Jumalan+profeetallisen+ihmiskunnan+lunastusohjelman+(alla+olevasta+rabbi+Schneiderin+videoesta).
https://www.youtube.com/watch?v=dn_SUSBvcho
Videossa+rabbi+Schneider+kertoo,+että+miksi+Jeesus+kuoli.
09.10.2018 22:11
Tässä+toinenkin+rabbi+Schneiderin+video,+jossa+hän+selostaa+juhlia.+Hänen+mukaansa+niitä+kuuluu+viettää,+sillä+ne+muistuttavat+meitä+Herrastamme,+Jeesuksesta.+Erinomainen+video.
https://www.youtube.com/watch?v=b2Hcx2jrCa4
Miten+Jeesus+pelastaa?
09.10.2018 21:47
Lehtimajanjuhla+on+ilon+aikaa!
09.10.2018 21:27
Tässä+uusi+rabbi+Schneiderin+video,+josta+aloituksen+Raamatunpaikat+on+poimittu.+Videossa+hän+selostaa+sitä,+mitä+tarkoittaa+Jumala+kanssamme,+mitä+tarkoitusta+varten+me+(myös+pakanauskovat)+vietämme+lehtimajajuhlaa,+kuinka+lähellä+Jumala+on+sinua+ja+minua.+Lehtimajajuhla+on+ainoa+juhla,+jota+vietetään+milleniumin+aikana.+Hän+opettaa,+että+vaikka+kadottaisin+kaiken,+meillä+olisi+silloinkin+Jumala...
https://www.youtube.com/watch?v=bNyhyP7JYOk
09.10.2018 21:15
Saatat+olla+oikeassa.+Muuten+asiasta+toiseen.+Ymmärsin+kokonaan+tuon+englanninkielisen+Cahnin+videon!+Ilmeisesti+kielitaito+on+parantunut.+Vai+onko+video+tavallista+helpompi?
09.10.2018 20:13
Se,+joka+poistattaa+näitä+Cahnin+videoita,+ei+tiedä+(tai+ymmärrä)+hyvästä+mitään.
09.10.2018 19:24
Ei+ole+kyse+kinastelusta,+vaan+Jonathan+Cahnin+videosta,+jossa+hän+selostaa+Jumalan+nimeä+ja+useita+Raamatun+paikkoja.+Yksi+niistä+on+
2.+Moos.+3:11-14
"11+Mutta+Mooses+sanoi+Jumalalle:+"Mikä+minä+olen+menemään+faraon+luo+ja+viemään+israelilaiset+pois+Egyptistä?"+12+Jumala+sanoi:+"Minä+olen+sinun+kanssasi+ja+annan+sinulle+merkin+siitä,+että+minä+olen+sinut+lähettänyt:+kun+olet+vienyt+kansani+pois+Egyptistä,+te+saatte+palvella+Jumalaa+tämän+vuoren+juurella."+
13+Mooses+sanoi+Jumalalle:+"Kun+minä+menen+israelilaisten+luo+ja+sanon+heille,+että+heidän+isiensä+Jumala+on+lähettänyt+minut+heidän+luokseen,+he+kysyvät+minulta:+'Mikä+on+hänen+nimensä?'+Mitä+minä+heille+silloin+sanon?"+14++Jumala+sanoi+Moosekselle:+"Minä+olen+se+joka+olen."*+Hän+sanoi+vielä:+"Näin+sinun+tulee+sanoa+israelilaisille:+'Minä-olen+on+lähettänyt+minut+teidän+luoksenne.'"+
Joku+oli+jostain+käsittämättömästä+syystä+poistanut+Jonathanin+hienon+videon,+jossa+hän+perusteellisesti+käsittelee+asiaa.+Laitan+videon+nyt+tähän.+Toivottavasti+kommenttiani+ei+poisteta.
https://www.youtube.com/watch?v=P9CK7qzdBtM
09.10.2018 18:46
Pitäisi+lukea+koko+kirja,+jotta+ymmärtäisi+asian.+Lyhyet+lainaukset+eivät+kerro+kaikkea.
08.10.2018 22:19
En+ole+sanonutkaan+olevani+synnitön.+Ainoastaan+Jeshua+Messias+on+synnitön.+Entä+miten+on+siinä+tapauksessa,+jos+emme+itse+anna+anteeksi?+Lainaan+vähän+Messiaanisen+juutalaisen,+Michael+L.+Brownin+kirjaa+"Mitä+on+armo?+Liioitellun+armonsanoman+vaarat"+seuraavan+lainauksen,+jossa+hän+käsittelee+Matt.+6:12,+14-15.
"Tämä+Jeesuksella+oli+mielessään,+kun+Hän+opetti+meitä+rukoilemaan+jopa+päivittäin:+"Anna+meille+meidän+velkamme+anteeksi,+niin+kuin+mekin+annamme+anteeksi+meidän+velallisillemme."+Hän+selitti+tätä+seuraavasti:+"Sillä+jos+te+annatte+anteeksi+ihmisille+heidän+rikkomuksensa,+niin+teidän+taivaallinen+Isänne+myös+antaa+teille+anteeksi;+mutta+jos+te+ette+anna+ihmisille+anteeksi,+niin+ei+myöskään+teidän+Isänne+anna+anteeksi+teidän+rikkomuksianne."+(Matt.+6:12,+14-15.).+Hän+ei+tässä+puhu+siitä,+että+olisimme+yhtenä+päivänä+pelastuneita,+jos+annamme+toisille+anteeksi,+ja+kadotettuja+seuraavana,+ellemme+anna.+Hän+puhuu+siitä,+että+elämme+sopusoinnussa+Isän+kanssa+ja+oikeassa+suhteessa+Häneen.
Itse+asiassa+tämä+kutsu+antaa+toisille+anteeksi+oli+niin+tärkeä,+että+Jeesus+toisti+sen+useissa+muissa+asiayhteyksissä,+mukaan+lukien+Mark.+11:24-25,+jossa+Hän+toistaa+sen+opettaessaan+uskossa+rukoilemista.++(Miten+voimme+rukoilla+uskossa,+jos+meillä+on+jotain+jotakuta+toista+vastaan+ja+kieltäydymme+antamasta+hänelle+anteeksi+niin+kuin+Jumalakin+on+antanut+meille+anteeksi?)…
Anteeksiantamisen+laiminlyömisestä+on+seurauksia+-+yhteydellemme+Jumalaan+ja+toisiin+ihmisiin+-+mutta+se+ei+tarkoita,+että+Jumala+"mitätöi+anteeksiantamuksensa"+kaikkien+aikaisempien+syntiemme+kohdalta+ja+luokittelee+meidät+jälleen+kadotetuiksi.+Ei+missään+tapauksessa!+Se+tarkoittaa,+että+Jumalan+lapsina,+pyhinä,+tarvitsemme+yhä+puhdistusta+ja+armoa,+kun+teemme+syntiä+Jumalaa+ja+toisia+ihmisiä+vastaan+tai+kun+haudomme+sydämessämme+anteeksiantamattomuutta."
08.10.2018 22:18
Jälleen+hyvä+video+Jonathan+Cahnilta,+jossa+hän+opettaa+orjantappurakruunun+merkitystä.
https://www.youtube.com/watch?v=u6UNOOTpe34
08.10.2018 21:34
157 / 305