Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Yksi_usko
Liittynyt 8v sitten
303
aloitusta ·
6089
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tässä+toinen+laulu;+He+is+-+Hän+on.
Eric+Ludy+-+He+is+(The+Names+of+God)+–+(Return+of+Majesty+Trilogy)
https://www.youtube.com/watch?v=NscHCa395-M+
Laitan+tähän+vielä+googlesuomennoksen+videon+esittelystä:+"Hepr.+11:+6+sanoo,+että
"Ilman+uskoa+ei+kuitenkaan+kukaan+ole+Jumalan+mielen+mukainen.+Sen,+joka+astuu+Jumalan+eteen,+täytyy+uskoa,+että+Jumala+on+olemassa+ja+että+hän+kerran+palkitsee+ne,+jotka+etsivät+häntä."
Vanhassa+ja+uudessa+testamentissa+Jumala+paljastaa,+kuka+hän+on+annettujen+nimien+ja+ominaisuuksien+kautta+.+Tämä+lyhytelokuva+julistaa+Jumalan+nimet,+jotka+ilmestyivät+progressiivisesti+koko+Raamatusta+Genesiksestä+Ilmestyskirjaan.+Polvistukaa+kunnioittaaksenne+meidän+Herraamme+ja+Vapahtajaamme+Jeesusta+Kristusta."
08.10.2018 20:48
Laitan+tähän+videon,+I+am+eli+Minä+olen.
https://www.youtube.com/watch?v=8UQf9zZBzv4&start_radio=1&list=RD8UQf9zZBzv4
I+AM.+365+Names+of+God
Joh.+8:58
58+Jeesus+vastasi:+"Totisesti,+totisesti:+jo+ennen+kuin+Abraham+syntyi+--+minä+olin."+
Tässä+on+siis+käännösvirhe+meidän+Raamatussamme.+Pitäisi+olle+Minä+olen,+mikä+on+Jumalan+nimi.
Joh.+8:59
59+Silloin+he+alkoivat+poimia+kiviä+heittääkseen+niillä+häntä,+mutta+Jeesus+poistui+heidän+näkyvistään+ja+lähti+temppelistä.
Tämän+vuoksi,+että+Jeshua+sanoi+olevansa+Minä+olen,+Häntä+yritettiin+kivittää.+
Jeesus+tulee+takaisin+niin+kuin+hänet+taivaaseen+otettiinkin.+Pilvi+vei+Hänet+ja+pilvi+tuo+myös+Hänet.+Jeesus+EI+tule+valkealla+hevosella+niin+kuin+videossa+oli+yksi+kohta,+jonka+saattoi+niin+ymmärtää.+Se+oli+siis+ehdottomasti+väärin.
Apt.+1:9,+11+(loppuosa)
9+Kun+hän+oli+sanonut+tämän,+he+näkivät,+kuinka+hänet+otettiin+ylös,+ja+pilvi+vei+hänet+heidän+näkyvistään.+
Tämä+Jeesus,+joka+otettiin+teidän+luotanne+taivaaseen,+tulee+kerran+takaisin,+samalla+tavoin+kuin+näitte+hänen+taivaaseen+menevän.
Apt.+1:6-11
6+Silloin+ne,+jotka+olivat+koolla,+kysyivät+häneltä:+"Herra,+onko+nyt+tullut+se+aika,+jolloin+sinä+rakennat+Israelin+valtakunnan+uudelleen?"+7+Hän+vastasi:+"Ei+teidän+kuulu+tietää+aikoja+eikä+hetkiä,+jotka+Isä+oman+valtansa+nojalla+on+asettanut.+8+Mutta+te+saatte+voiman,+kun+Pyhä+Henki+tulee+teihin,+ja+te+olette+minun+todistajani+Jerusalemissa,+koko+Juudeassa+ja+Samariassa+ja+maan+ääriin+saakka."+
9+Kun+hän+oli+sanonut+tämän,+he+näkivät,+kuinka+hänet+otettiin+ylös,+ja+pilvi+vei+hänet+heidän+näkyvistään.+10+Ja+kun+he+Jeesuksen+etääntyessä+vielä+tähysivät+taivaalle,+heidän+vieressään+seisoi+yhtäkkiä+kaksi+valkopukuista+miestä.+11+Nämä+sanoivat:+"Galilean+miehet,+mitä+te+siinä+seisotte+katselemassa+taivaalle?+Tämä+Jeesus,+joka+otettiin+teidän+luotanne+taivaaseen,+tulee+kerran+takaisin,+samalla+tavoin+kuin+näitte+hänen+taivaaseen+menevän."
08.10.2018 20:46
Oikein.+Suuri+sovituspäivä+eli+Jom+kippur+on+kyseessä.
08.10.2018 20:03
Jeshuan+ei+tuolloin+1.+kerralla+tarvinnutkaan+tuoda+rauhaa+vaan+Hänen+tehtävänsä+oli+kuolla+meidän+syntien+puolesta.+Vasta+2.+kerralla+Jeshua+tulee+Messiaana+ja+tuo+pelastuksen+ja+rauhan.+Jos+juutalaiset+lukisivat+Jesaja+53:n,+niin+asia+olisi+heille+täysin+selvä.
Jesaja+53
1+Kuka+uskoo+meidän+sanomamme?+Kuka+ymmärtää+Herran+käsivarren+voiman?
2+Hän+kasvoi+Herran+edessä+kuin+vähäinen+verso,
kuin+vesa+kuivasta+maasta.
Ei+hänellä+ollut+vartta,+ei+kauneutta,
jota+olisimme+ihaillen+katselleet,
ei+hahmoa,+johon+olisimme+mieltyneet.
3+Hyljeksitty+hän+oli,+ihmisten+torjuma,+kipujen+mies,+sairauden+tuttava,+josta+kaikki+käänsivät+katseensa+pois.+Halveksittu+hän+oli,+me+emme+häntä+minään+pitäneet.
4+Ja+kuitenkin:+hän+kantoi+meidän+kipumme,
otti+taakakseen+meidän+sairautemme.
Omista+teoistaan+me+uskoimme+hänen+kärsivän
rangaistusta,
luulimme+Jumalan+häntä+niistä+lyövän+ja+kurittavan,
5+vaikka+meidän+rikkomuksemme+olivat+hänet
lävistäneet
ja+meidän+pahat+tekomme+hänet+ruhjoneet.
Hän+kärsi+rangaistuksen,
jotta+meillä+olisi+rauha,
hänen+haavojensa+hinnalla
me+olemme+parantuneet.
6+Me+harhailimme+eksyneinä+kuin+lampaat,
jokainen+meistä+kääntyi+omalle+tielleen.
Mutta+Herra+pani+meidän+kaikkien+syntivelan
hänen+kannettavakseen.
7+Häntä+piinattiin,+ja+hän+alistui+siihen,
ei+hän+suutansa+avannut.
Kuin+karitsa,+jota+teuraaksi+viedään,
niin+kuin+lammas,+joka+on+ääneti+keritsijäinsä
edessä,
ei+hänkään+suutansa+avannut.
8++Hänet+vangittiin,+tuomittiin+ja+vietiin+pois*
--+kuka+hänen+kansastaan+siitä+välitti?
Hänet+syöstiin+pois+elävien+maasta,
hänet+lyötiin+hengiltä+kansansa+rikkomusten+tähden.
9+Hänet+oli+määrä+haudata+jumalattomien+joukkoon.+Rikkaan+haudassa+hän+sai+leposijansa.+Koskaan+hän+ei+ollut+harjoittanut+vääryyttä,+eikä+petos+ollut+noussut+hänen+huulilleen.
10+Herra+näki+hyväksi,
että+hänet+ruhjottiin,
että+hänet+lävistettiin.
Mutta+kun+hän+antoi+itsensä+sovitusuhriksi,
hän+saa+nähdä+sukunsa+jatkuvan,+hän+elää+kauan,
ja+Herran+tahto+täyttyy+hänen+kauttaan.
11+Ahdistuksensa+jälkeen+hän+näkee+valon,
ja+Jumalan+tunteminen+ravitsee+hänet.
Minun+vanhurskas+palvelijani+tekee+vanhurskaiksi
monet,
heidän+pahat+tekonsa+hän+kantaa.
12+Minä+annan+hänelle+paikan+suurten+joukossa,+hän+saa+jakaa+saalista+mahtavien+kanssa,+koska+hän+antoi+itsensä+kuolemalle+alttiiksi+ja+hänet+luettiin+rikollisten+joukkoon.+Hän+otti+kantaakseen+monien+synnit,+hän+pyysi+pahantekijöilleen+armoa.
08.10.2018 20:00
Olet+hakoteillä.+Jeshua+ilmestyi+kuolemansa+jälkeen.+Myös+hänen+ylösnousemuksensa+oli+julkinen+tapahtuma,+jolla+oli+lukuisia+todistajia.+Jeshua+tulee+samalla+tavalla+takaisin+Messiaana.
08.10.2018 19:55
Pohtimalla.+Jumala+on+antanut+meille+kaikille+aivot,+joilla+ajattelemme.+En+kuuntele+muita+kuin+messiaanisia+rabbeja.+He+kun+lukevat+myös+UT:a.+UT+täydentää+VT:a+ja+Jeshua+täytti+kaikki+VT:n+kirjoitukset.
08.10.2018 19:52
Zev+Porat+tai+muut+juutalaiset+messiaaniset+rabbit+EIVÄT+opeta+kristinuskoa+vaan+juutalaisuutta.+Juutalaiset+tuntevat+hyvin+VT:n+ja+itse+ymmärtävät+kyllä,+jos+asia+kiinnostaa.+Se,+että+Jeshua+on+Messias+saattaa+monelle+juutalaiselle+olla+yllätys,+koska+sitä+ei+olla+ennen+opetettu+JA+koska+kristityt+ovat+opettaneet+virheellisesti+korvausteologiaa+ja+vainonneet+juutalaisia.+Jeesus+ei+opettanut+eikä+käskenyt+opettaa+niin+kuin+kristityt+ovat+opettaneet.
08.10.2018 19:37
Ei+Jeshuaan+uskovan+kristityn+tarvitse+kääntyä+juutalaisuuteen+eikä+Jeesukseen+uskovan+juutalaisen+tarvitse+kääntyä+kristityiksi.
08.10.2018 19:28
Miksi+juutalaisen+pitäisi+vaihtaa+uskoaan?+Se,+että+uskoo+Jeshua+Messiaaseen,+ei+ole+uskonnon+vaihtamista+vaan+tosiasian+ymmärtämistä.+Jesaja+53:n+ymmärtämmistä+ja+juutalaisuuden+ymmärtämistä.
08.10.2018 19:23
Juutalaisilla+on+toki+perinteitä.+Toiset+perinteet+ovat+rabbien+omia+keksimiä,+joita+meidän+ei+kuulu+noudattaa.+Noudatamme+vain+Raamatun+perinteitä.
07.10.2018 23:00
Messiaaniset+juutalaiset+uskovat.+He+ovat+Raamatun+mukaan+oikeita+juutalaisia.
07.10.2018 22:58
Kaikki+linkkini+messiaaniset+juutalaisrabit+osaavat+Raamatun+ja+opettavat+sitä.+
Mitä+tekemistä+jonkun+jumalattoman+ihmisopeilla+on+kun+on+kyse+Jumalan+Sanasta?+Muistutan,+että+tämä+palsta+on+uskovaisten,+jotka+uskovat+Jumalaan.+Sinun+"rakkaasi"+eivät+Jumalaan+usko.
07.10.2018 22:57
Dawkins+on+julkijumalaton,+jonka+videoita+olen+huvittuneena+joskus+katsellut.+Ei+voi+puhua+juutalaisten+kanssa+samana+päivänäkään.+Ketä+nuo+muut+ovat?
07.10.2018 22:55
Annan+vinkin.+Kyse+EI++OLE++pääsiäisestä.
07.10.2018 22:34
Suloisia+nuo+videon+kommentitkin!
07.10.2018 22:31
Tässä+videosa+Messiaaninen+rabbi+Zav+Porat+opettaa+mitä+tarkoittaa+27:9
https://www.youtube.com/watch?v=vIsVuYu7Iz0
07.10.2018 22:29
Laitan+tähän+Wikipedian+linkin,+josta+tämä+lainaus.
"Arvonimenä+rabbi+ei+esiinny+vielä+Toorassa.+Matteus+(23:7)+mainitsee+sen+merkityksessä+"mestarini",+jota+fariseukset+mielellään+halusivat+itsestään+käytettävän."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rabbi
Eli+rabbit+eivät+tänä+päivänä+tarkoita+"Mestarini"+merkitystä.
07.10.2018 22:12
Video+on+tässä.
https://www.youtube.com/watch?v=mI0bgA8kj04
Suosittelen+kuuntelemaan.
07.10.2018 22:04
Laitan+tähän+Messiaanisen+rabbi+Zav+Poratin+ja+pastori+Garl+Callupin+videon,+jossa+he+avaavat+kyseisen+Raamatun+kohdan.
07.10.2018 22:03
Siis,+jos+jatkuvasti+tekee+syntiä.+Pitää+myös+tehdä+elämässä+täyttä+totta.+Eli+kun+on+saanut+pelastuksen,+niin+elää+niin+kuin+Jumala+haluaa.+Emme+silloin+tee+tieten+tahtoen+syntiä.+Jos+joskus+teemme,+niin+kadumme+sitä+ja+pyydämme+hartaasti+anteeksi.+Myös+ajatuksen+syntejä.
07.10.2018 20:05
158 / 305