Vapaa kuvaus

Aloituksia

303

Kommenttia

6089

1. lisäys+edelliseen:+Siis+kerromme+rakkaudella,+ei+tuomiten.+Me+emme+tuomitse+ketään,+sillä+Jumala+(Jeshua)+yksin+tuomitsee.
  2. Pietari+myös+muistuttaa+siitä,+että+voimme+luottaa+Sanaan.2.+Piet.+1:12-21Sana+on+luotettava12+Tämän+vuoksi+haluan+alati+muistuttaa+teitä+näistä+asioista,+vaikka+te+ne+tunnettekin+ja+pysytte+horjumatta+siinä+totuudessa,+joka+teille+on+annettu.+13+Mielestäni+on+paikallaan,+että+muistutan+ja+herättelen+teitä+niin+kauan+kuin+vielä+elän+tässä+maallisessa+majassani.+14+Minä+näet+tiedän,+että+majani+puretaan+kohta+--+sen+on+meidän+Herramme+Jeesus+Kristuskin+minulle+ilmoittanut.+15+Niinpä+tahdon+huolehtia+siitä,+että+te+minun+lähtöni+jälkeenkin+voisitte+aina+pitää+mielessänne+nämä+asiat.+16+Emmehän+me,+silloin+kun+saatoimme+teidän+tietoonne+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+voiman+ja+tulemisen,+olleet+lähteneet+seuraamaan+mitään+ovelasti+sepitettyjä+taruja,+vaan+olimme+omin+silmin+saaneet+nähdä+hänen+jumalallisen+suuruutensa.+17+Hän+sai+Jumalalta,+Isältä,+kunnian+ja+kirkkauden,+kun+hänelle+kantautui+Ylhäisimmän+Kirkkauden+ääni:+"Tämä+on+minun+rakas+Poikani,+johon+minä+olen+mieltynyt."+18+Tämän+äänen+me+itse+kuulimme+tulevan+taivaasta,+kun+olimme+hänen+kanssaan+pyhällä+vuorella.+19+Siksi+me+voimme+entistä+lujemmin+luottaa+profeetalliseen+sanaan.+Ja+hyvin+teette+tekin,+jos+kiinnitätte+katseenne+siihen+kuin+pimeässä+loistavaan+lamppuun,+kunnes+päivä+sarastaa+ja+kointähti+syttyy+teidän+sydämessänne.+20+Ennen+muuta+teidän+on+oltava+selvillä+siitä,+etteivät+pyhien+kirjoitusten+ennustukset+ole+kenenkään+omin+neuvoin+selitettävissä.+21+Yksikään+profeetallinen+sana+ei+ole+tullut+julki+ihmisten+tahdosta,+vaan+ihmiset+ovat+puhuneet+Pyhän+Hengen+johtamina+sen,+minkä+ovat+Jumalalta+saaneet.