Se nyt on kerrassaan niin että kun teidän ylä tai alapuolella parhaassa tapauksessa joka puolella asuu ihmisiä niin heistä vaan kuuluu ääntä. Askelia kolinaa mölinää mitä lie kaikkia ääniä mutta aika monelle se tuntuu olevan yllätys mitä omaa kaveripiiriäkin olen katsellut jotka kerrostalossa asuu. Vuosikausia valittavat kun joku yläkerran kantapääastuja ei eläkään samassa rytmissä kuin he ja huopatossuissa sitten kävele hiljaa kuin salamurhaaja. Osalla naapureista on lapsia. Pitäiskö heidän huumata lapsensa niin että istuvat hiljaa ja nuokkuvat lapsuutensa nurkassa vai olisiko luonnollista että lapset juoksee on kovaäänisiä nauraa melskaa leikkii yms?
Kuka muuten on muuttanut siihen kerrostaloon ja tehnyt vuokrasopimuksen? Puhutaanko siinä sopimuksessa että se koko kerrostalo on nyt teidän valvonnassa ja elää sinun rytmisi mukaan ja muissa asunnoissa ei saa puhua ilman sinun lupaasi? Vai onko se nyt vaan niin että olet vuokrannut tai ostanut yhden asunnon ja sen seinien sisäpuolella on sinun lakisi ja muualla muiden. Muuttakaa omakotitaloon jos äänet tuntuu rasittavilta tai hommatkaa kuulosuojaimet
Kerrostalossa asuvat ihmiset
125
1953
Vastaukset
- Anonyymi
Ei, mutta ei tarvitse mölistä iltaisin klo 01 saakka parvekkeella kuin joku helvetin apina.
Toinen kiva juttu olisi, ettei niitä asunnon ovia tarvitsisi paiskoa mielenvikaisesti, skuutteja jättää rapun oven eteen ja roskanne voisitte viedä sinne Sortti-asemalle.
Televisio ja sohva eivät kuulu sinne roskakatokseen.
Kolmas juttu on, että kun viette tavaraa kämppäänne tai sieltä pois, sitä hissiä ei tarvitse ruhjoa lommoille ja naarmuille sisältä, eikä hissin peiliä tarvitsisi välttämättä nuolla.
Nuo havainnot "siististä" uudehkosta kerrostaloyhtiöstä läntisessä Helsingissä.
Kyllä, muutin pois koska en voi sietää ihmisiä, joilla ei ole alkeellisimpiakaan asumiseen liittyviä taitoja.
P.S. panin kahta naapureistani muutamaankin otteeseen kolmen asumisvuoden aikana- Anonyymi
Onneksi olkoon naapurien panemisesta. Olen itse yrittänyt välttää sitä. Sama koskee työpaikkaa.
Nykyään tehdään vuorotöitä joten 22-07 hiljaisuus ei ole reilua ilta ja yövuorolaisia kohtaan. Normaalisti kun ihminen nukkuu hän ei kuule käveleekö joku tai käykö joku suihkussa. Eikä naapureita kuulu muutenkaan kuunnella. Eläkää omaa elämäänne - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi olkoon naapurien panemisesta. Olen itse yrittänyt välttää sitä. Sama koskee työpaikkaa.
Nykyään tehdään vuorotöitä joten 22-07 hiljaisuus ei ole reilua ilta ja yövuorolaisia kohtaan. Normaalisti kun ihminen nukkuu hän ei kuule käveleekö joku tai käykö joku suihkussa. Eikä naapureita kuulu muutenkaan kuunnella. Eläkää omaa elämäänneKerrostaloissa on se sääntö. Ei edes pyykkituvat ole käytössä. Olit vuorotöissä tai et niin kyllä se mekastus loppuu 21 vuorotyö on valinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrostaloissa on se sääntö. Ei edes pyykkituvat ole käytössä. Olit vuorotöissä tai et niin kyllä se mekastus loppuu 21 vuorotyö on valinta.
Kyllä käyn suihkussa ja elän normaalisti klo 22 jälkeen jos omat aikatauluni sen niin määrittää. En elä sinun rytmissäsi lukee siellä kerrostalon säännöissä mitä tahansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä käyn suihkussa ja elän normaalisti klo 22 jälkeen jos omat aikatauluni sen niin määrittää. En elä sinun rytmissäsi lukee siellä kerrostalon säännöissä mitä tahansa.
Kyllähän se niin on, että jos järjestyssäännöissä sanotaan hiljaisuuden olevan iltakymmenestä aamuseitsemään, niin sen välisen ajan et turhia melua, tai muutat itse muualle. On se kumma, ettei toisia voi sen vertaa ajatella. Olen itse tehnyt niin vuorotyötä, yötyötä kuin päivätyötä ja osaan elää siten, etten naapureita turhaan häiritse. Ei siellä suihkussakaan tarvitse aamukahdelta tuntia lotrata, sen voi hoitaa viidessä minuutissa.
-sivusta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole vielä asunut yhdessäkään taloyhtiössä, jossa ei oikeasti olisi saanut käydä suihkussa tai vaikka vetää vessaa yöllä. Ne ovat normaaleja elämiseen kuuluvia ääniä kerrostalossa, myös yöllä. Aina toisinaan joku yrittää noista vinkua, mutta ei sellainen vinkuna juridista tarkastelua kestä, eikä läpi mene. Sama koskee mm. askelten ääniä. Nekin kuuluvat normaaliin elämiseen ja jos se tuottaa ongelmia, niin pitää vaatia parempaa äänieristystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
juuri näin
- Anonyymi
Sinun tulee nyt heti pyytää anteeksi apinoilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrostaloissa on se sääntö. Ei edes pyykkituvat ole käytössä. Olit vuorotöissä tai et niin kyllä se mekastus loppuu 21 vuorotyö on valinta.
"...vuorotyö on valinta".
Onko? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole vielä asunut yhdessäkään taloyhtiössä, jossa ei oikeasti olisi saanut käydä suihkussa tai vaikka vetää vessaa yöllä. Ne ovat normaaleja elämiseen kuuluvia ääniä kerrostalossa, myös yöllä. Aina toisinaan joku yrittää noista vinkua, mutta ei sellainen vinkuna juridista tarkastelua kestä, eikä läpi mene. Sama koskee mm. askelten ääniä. Nekin kuuluvat normaaliin elämiseen ja jos se tuottaa ongelmia, niin pitää vaatia parempaa äänieristystä.
Lasten itkut ja naurut ja juoksemiset kestää, mutta jos seinän takana asuu luusereita, joilla ei aamulla ole kiire minnekään, on siinä kestämistä. Elämä alkaa heillä silloin kun aamulla töihin menevillä on nukkumaan menon aika. Monessa kerrostalossa olen asunut ja kokemukset ovat vaihtelevia.
Perin vanhemmiltani vanhan hirsitalon, rakennettu 1948, enkä vaihda kerrostaloasuntoon, en sitten millään, vaikka talo on vähän vetoinen, ja pikkuremppaa on säännöllisesti.
Oma tupa, oma lupa , sanoo sananlasku. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän se niin on, että jos järjestyssäännöissä sanotaan hiljaisuuden olevan iltakymmenestä aamuseitsemään, niin sen välisen ajan et turhia melua, tai muutat itse muualle. On se kumma, ettei toisia voi sen vertaa ajatella. Olen itse tehnyt niin vuorotyötä, yötyötä kuin päivätyötä ja osaan elää siten, etten naapureita turhaan häiritse. Ei siellä suihkussakaan tarvitse aamukahdelta tuntia lotrata, sen voi hoitaa viidessä minuutissa.
-sivustaMuuan uuteen kerrostaloasuntoon muuttanut pariskunta kertoi, että he eivät sitä kertaa käyneet yöllä vessassa ja vetäneet sitä, että muuan äreä iäkäs pariskunta ei olisi pannut ilmoitustaululle huomautusta. Oli aivan sietämätöntä, mutta onneksi pariskunta muutti muualle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on taas niitä minä itte vaan apina . Klo.22.00-7.00 on hiljaisuusaika, jos et vielä tiedä, muuta omakotitaloon tai maalle, siellä saat olla vaikka koko yön hereillä ja metelöidä sisällä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään tehdään vuorotöitä joten 22-07 hiljaisuus ei ole reilua ilta ja yövuorolaisia kohtaan. Normaalisti kun ihminen nukkuu hän ei kuule käveleekö joku tai käykö joku suihkussa. Eikä naapureita kuulu muutenkaan kuunnella. Eläkää omaa elämäänneJärjestyssäännöt tiedät, kun luet ne talon ilmoitustaululta. Lapsiko olet, kun itket reiluutta? Onko eka kämppä lähdössä alta, kun et osaa käyttäytyä.? 🤭
- Anonyymi
Se on vaikeaa näille pihtiputaan tai jostain muualta landelta muuttaneille että kaupungissa on aina melua? Joku tulee töistä yöllä tai aikaisin aamulla tai milloin tahansa? Ja tällaiset kirkonkylät kun Helsinki Turku Tampere on aika hiljaisia jos niitä vertaa isoihin kaupunkien meteliin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kirjoitus!
Asun kerrostalossa.
Se tarkoittaa, että ELÄN kerrostalossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kirjoitus!
Asun kerrostalossa.
Se tarkoittaa, että ELÄN kerrostalossa.Elämäsi on sitten hitusen typistettyä,voinen sanoa varmuudella yli 55v omakotiasumisen kokemuksella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-sivustaSamaa mieltä onko siellä suihkussa käydä joka päivä ja paiskia ovia niin että ikkunat vaan helisee??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lasten itkut ja naurut ja juoksemiset kestää, mutta jos seinän takana asuu luusereita, joilla ei aamulla ole kiire minnekään, on siinä kestämistä. Elämä alkaa heillä silloin kun aamulla töihin menevillä on nukkumaan menon aika. Monessa kerrostalossa olen asunut ja kokemukset ovat vaihtelevia.
Perin vanhemmiltani vanhan hirsitalon, rakennettu 1948, enkä vaihda kerrostaloasuntoon, en sitten millään, vaikka talo on vähän vetoinen, ja pikkuremppaa on säännöllisesti.
Oma tupa, oma lupa , sanoo sananlasku.No mutta silloinhan onkin paras asua muualla kuin kerrostalossa, jos ei muiden elämää kestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normaaliin asumiseen liittyvää ääntä saa tuon ajan sisälläkin tätä nykyä kuulua juuri vuorotyöläisten takia ja siinä on itseasiassa pitkä haitari mikä on normaalia kellekin mu yleisohjeena olis varmaan muut huomioon ottaen ettei ny mitään bileitä pidä ja jos on huono uninen ja äänet häiritsee ni kerrostalo on mitä luultavammin väärä asumismuoto kyseisen kaltaiselle ihmiselle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko?Ei välttis ei joka työnantaja kysele mitä vuoroa haluat tehdä noihin on kai yllättävänkin monia eri käytäntöjä mu vuorotyötäkin on ymmärtääkseni ollu iän kaiken mu kerrostalossa täytyy muistaa että ei ole takuuvarmasti millekään nipolle soveltuva asumismuoto
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-sivustaVittu sä oot joku pelle . Muuta maalle jos et ihmisääniä osaa kuunnella
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko?Jaa.. vuorotöistä en oo kuullutkaa... kyllä se mekastus loppuu kun on 4200 palkka kuus.
- Anonyymi
Totta kai asumisen ja elämisen äänet kuuluvat. Tosin esim. meidän kerrostalo on vanha, vankka kivitalo ja ainoa, josta jotain kuuluu on yläkerran porukka kun ne kantapääastuu myöhään illalla kun muu talo on jo hiljainen. Meillä ei Luojan kiitos kuulu alhaalta eikä sivuilta yhtikäs mitään ja asutaa ydinkeskustassa.
Mutta joo, klo 22.00 tulee ns. hiljaisuus jolloin ylimääräisiä ääniä kuten remppaa, musiikkia tai muuta kovaäänistä touhua pitää välttää.- Anonyymi
mene terapiaan jos kävelyäänet rassaa noin paljon
- Anonyymi
Kyllä tuli nopeasti heippa-lappua korona-ajan jälkeen, kun koirilla oli jonkun aikaa eroahdistusta. Onneksi pääsin pois kerrostalosta. Oli tukalaa asua lemmikkien kanssa.
- Anonyymi
Koiraa ei ole pakko hankkia, tai sen voi ampua kun tämän ymmärtää.
Lasten kanssa sama juttu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lasten kanssa sama juttu.Hmm.Voisihan ne vaikka myydä ja adoptoida asumiskuljen peittämiseksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lasten kanssa sama juttu.😲🤨😵💫 …voi ampua?? Sutko pitäis? Aika karmeaa toivottavasti asut omakotitalossa ja jos et niin kannattais muuttaa kerrostatalosta pois jo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lasten kanssa sama juttu.Kylläpä oli typerä kommentti. Tässä tapauksessa kyllä lapset ja koirat jää henkiin, mutta mitä tehdään tällaisille luonnevammaisille, jotka ei elämää ymmärrä..... enemmän heissä on vikaa kuin semmoisissa ihmisissä, jotka elää. Auttaisiko terapia 🤔
- Anonyymi
Päivällä ja ennen yörauhaa kuuluvat äänet pitää kestää. Mutta jos ne häiritsee yörauhan aikana niin silloin siitä voi mennä sanomaan. Jos ei osaa elää taloyhtiön järjestyssääntöjen mukaan niin ei muuta kerrostaloon jos ei osaa yöllä käyttäytyä.
- Anonyymi
Kuka vartioi yövuorolaisen nukkumista kun kaikki mekastaa silloin? Ei kukaan miksi se olisi jotenkin eri yöllä kuin aamulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka vartioi yövuorolaisen nukkumista kun kaikki mekastaa silloin? Ei kukaan miksi se olisi jotenkin eri yöllä kuin aamulla.
On aivan naurettava ajatus että vain aamuvuorolaisen rytmiä pitäisi jotenkin vaalia mutta ilta ja yövuorolaisen ei. Jokainen kerrostalon isännöitsijä voisi poistaa nämä naurettavat hiljaisuus lappunsa ja pyyhkiä niillä perseensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On aivan naurettava ajatus että vain aamuvuorolaisen rytmiä pitäisi jotenkin vaalia mutta ilta ja yövuorolaisen ei. Jokainen kerrostalon isännöitsijä voisi poistaa nämä naurettavat hiljaisuus lappunsa ja pyyhkiä niillä perseensä.
Ehkä se on alunperin tarkoitettu niin että musiikin soittaminen yms on kielletty mutta normaalit elämisen äänet on sallittu mutta joku herkkäuninen kerrostalokyttääjä on laatinut omia sääntöjään suihkukielloista tms. Jos olet muuten herkkäuninen niin se on sinun oma ongelmasi ympäristön ei kuulu sen takia olla hiljempaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli päivällä ei saa pestä pyykkiä ja imuroida koska yövuorolainen nukkuu. Pitääkö mun pestä pyykkiä ja imuiroida yöllä kun yövuorolainen on töissä? sitäkö tarkotat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos yövuorolainen nukkuu päivällä niin silloin kukaan ei saa esim imuroida. Milloin saa imuroida jos ei päivällä jotta naapuri saa nukkua päivällä. Mistä helvetistä voi tietää monelta naapuri herää kun menee aamulla nukkuu töiden jälkeen. pitääkö oikeesti odottaa alkuiltaan että saa pestä pyykkiä ja imuroida jotta ei häiritse toisen nukkumista päivällä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Imuroitko itse yöllä kun et ole töissä? ja soiko basso siinä siivousmusiikkina yöllä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä se on alunperin tarkoitettu niin että musiikin soittaminen yms on kielletty mutta normaalit elämisen äänet on sallittu mutta joku herkkäuninen kerrostalokyttääjä on laatinut omia sääntöjään suihkukielloista tms. Jos olet muuten herkkäuninen niin se on sinun oma ongelmasi ympäristön ei kuulu sen takia olla hiljempaa.
Jos sä kuulet että naapuri käy yöllä suihkussa niin järki kyllä sanoo ettei siellä suihkussa olla tuntitolkulla. Kuka jaksaa edes keskellä yötä olla suihkussa minuuttitolkulla? 5 minuutissa kerkee pestä kyllä koko kropan hiuksia myöten. On eri asia alatko kuuntelee musiikkia täysillä sen takia ettet ole päivällä kotona. jos haluaa kuunnella musiikkia yöllä niin laittaa luurit päähän. Koskaan ei ole kenenkään suihkussa käynti kuulunut mun asuntoon ja en usko että ovat olleet peseytymättä 10 vuotta.
Yleensäkin jos jossain asunnossa kuuluu yöllä melua niin kyllä ne äänet kuuluu useampaan asuntoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos yövuorolainen nukkuu päivällä niin silloin kukaan ei saa esim imuroida. Milloin saa imuroida jos ei päivällä jotta naapuri saa nukkua päivällä. Mistä helvetistä voi tietää monelta naapuri herää kun menee aamulla nukkuu töiden jälkeen. pitääkö oikeesti odottaa alkuiltaan että saa pestä pyykkiä ja imuroida jotta ei häiritse toisen nukkumista päivällä
ei tarvitse, saa ja pitää käyttää maalaisjärkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan.Siksi suosittelenkin erilliskerrostaloja yö-,päivä-ja aamuvuorolaisten erityistarpeisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Imuroitko itse yöllä kun et ole töissä? ja soiko basso siinä siivousmusiikkina yöllä?
En minä,mutta tuo ropotti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten häiriintyy toinen naapuri, jos yöllä alatte pyykkiä pesemään. Yövuorolaisen ei auta muuta kuin keksiä jokin muu ratkaisu: työpaikan vaihto, muutto maalle tmv. Kerrostalossa on yleensä hiljaisuus klo 22.00-7.00. Jos tähän ei pysty, niin pitää miettiä muuta asumismuotoa. Säännöt on tehty valtaväestön rytmien mukaan, ei tässä voi alkaa jonkun yksittäisen naapurin toiveita toteuttamaan.
- Anonyymi
Harvoin lapset mekastaa yöllä. Jos mekastaa niin kyllä sillä hereillä ololla yöllä on seuraukset lapsen kasvussa ja kehityksessä. Ja kuinka moni vanhempi antaa lasten meluta jos ovat itse nukkumassa?
- Anonyymi
Meidän naapurissa lapset kiljui, juoksi, riehui, hakkasi pattereita joka yö ehkä neljään asti aamulla, kunnes toinen naapuri kävi sanomassa että jos tuo ei nyt lopu niin hän hommaa heille häädön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meidän naapurissa lapset kiljui, juoksi, riehui, hakkasi pattereita joka yö ehkä neljään asti aamulla, kunnes toinen naapuri kävi sanomassa että jos tuo ei nyt lopu niin hän hommaa heille häädön.
Toistuvasti yömyöhään huutavista lapsista voi tehdä lasun. Kahden naapurin tekemänä vakuuttavampi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa tilanteessa on oikeus mennä sanomaan. Se että lapset riehuu yöllä ja aamuyöllä ei ole edes normaalia. Missä vanhemmat ovat? Luuletko että vanhemmat nukkuu jos lapset kiljuu ja riehuu. Silloin on vika vanhemmissa jos eivät välitä. Mutta se että vanhemmat pystyvät nukkumaat lasten riehuessa kuulostaa kyllä oudolta.Tai sitten vanhemmilla on hemmetin hyvät unen lahjat jos heitä en lastensa remuaminen häiritse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi lapset on tuohon aikaan ylipäänsä hereillä? Nähtävästi alle kouluikäsiä jos kerta yöllä ja aamuyöllä ollaan vielä hereillä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi lapset on tuohon aikaan ylipäänsä hereillä? Nähtävästi alle kouluikäsiä jos kerta yöllä ja aamuyöllä ollaan vielä hereillä?
Mistä minä tiedän? Ei minulla edes ole lapsia. Päiväkoti-ikäisestä teiniin niitä näkyy olevan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä minä tiedän? Ei minulla edes ole lapsia. Päiväkoti-ikäisestä teiniin niitä näkyy olevan.
Mutta tiedät kuitenkin että naapurissa asuu lapsia. Jos olet tuo sanoo että naapurissa lapset metelöi yöllä ja vielä kello 4 aamulla. Luulis sun tietävän paremmin kun olet naapuri kun minä en asu sinun rapussa. eli sun naapurissa elää useampi lapsi. On siinä sitten ikäeroa perheen lapsilla kun on päiväkoti-ikäisiä ja teini-ikäisiä. ja remuavat lapset on sittebn joko näitä päiväkoti-ikäisiä tai sitten teinejä. Oli kyseessä kummat tahansa nii ei ole normaalia kiljua ja riehua oli sitte 5 vuotias tai ylä-asteikäinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tiedät kuitenkin että naapurissa asuu lapsia. Jos olet tuo sanoo että naapurissa lapset metelöi yöllä ja vielä kello 4 aamulla. Luulis sun tietävän paremmin kun olet naapuri kun minä en asu sinun rapussa. eli sun naapurissa elää useampi lapsi. On siinä sitten ikäeroa perheen lapsilla kun on päiväkoti-ikäisiä ja teini-ikäisiä. ja remuavat lapset on sittebn joko näitä päiväkoti-ikäisiä tai sitten teinejä. Oli kyseessä kummat tahansa nii ei ole normaalia kiljua ja riehua oli sitte 5 vuotias tai ylä-asteikäinen.
".... lapset metelöi yöllä ja vielä kello 4 aamulla". Vanhemmat ovat reissussa ja teinit pitävät bileitä, Jos menee valittamaan saa kuulla kunniansa. Eihän nykyisin saa kieltää. Tulee vaikka traumoja,.... !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa tilanteessa on oikeus mennä sanomaan. Se että lapset riehuu yöllä ja aamuyöllä ei ole edes normaalia. Missä vanhemmat ovat? Luuletko että vanhemmat nukkuu jos lapset kiljuu ja riehuu. Silloin on vika vanhemmissa jos eivät välitä. Mutta se että vanhemmat pystyvät nukkumaat lasten riehuessa kuulostaa kyllä oudolta.Tai sitten vanhemmilla on hemmetin hyvät unen lahjat jos heitä en lastensa remuaminen häiritse.
Sinulla ei ole mitään oikeuksia.
- Anonyymi
Niinpä, lapsiperheissä noudatetaan yleensä hyvinkin tarkkaa vuorokausirytmiä. Jos ei noudateta, niin kantsii kyllä miettiä, että onko siinä perheessä asiat ihan hyvin. Toki jos lapsi sairastaa, niin rytmi voi olla hetken eri, mutta ei ole normaalia, että lapsia valvotetaan kokoajan yöllä. Lapsiperhe on naapurina sikäli kiva, että rytmi on tasainen. Mieluummin lapsiperhe, josta kuuluu normaalit elämisen äänet, kuin joku juoppokööri tai kerrostalokyttääjä. Nämä muiden menoja vahtivat nihilistit ovat itse suurin riesa yhtiössä. Kuvittelevat itse olevansa moitteettomia, vaikka pää on täynnä vainoharhoja ja oma elämä menee ohi muiden elämistä kyttäämällä.
- Anonyymi
Ei kaikista ole kerrostaloasujiksi. Joillakin on niin äänekäs ja itsekäs tapa elää.
Ei pelkät säännöt ohjaa kerrostaloasumista, vaan tärkeintä on kohteliaisuus. Pyrkiä olemaan aiheuttamatta turhaa (huom! turhaa) metelöintiä.
Paiskonko ovia, hypinkö hyppynarua keskellä yötä, treenaanko viulunsoittoa joka ilta viisi tuntia putkeen.
Ei ole pakko tuottaa ääntä koko ajan "koska saan tehdä niin". - Anonyymi
Eläimet eivät ainakaan kuulu kaupunkeihin, maaseudulle ne kuuluvat.
Kaupungissahan on aina ääniä, missä on ihmisiä, on myös ääniä, joillekkin eivät äänet sovellu, siis toisten ihmisten seurakaan, heille soveltuu mummonmökki Konneveden rämeiköstä.- Anonyymi
Tietty eläimet kuuluu kaupunkeihin. Meillä on täällä kehä kolmosen sisäpuolella mm. kettuja, rusakoita, siilejä, peuroja, haukkoja, pöllöjä, korppeja, satunnaisia villisikoja ym.
- Anonyymi
Tai toisinpäin; äänekäs porukka voi muuttaa korpeen. Pysyy karhutkin poissa pihapiiristä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietty eläimet kuuluu kaupunkeihin. Meillä on täällä kehä kolmosen sisäpuolella mm. kettuja, rusakoita, siilejä, peuroja, haukkoja, pöllöjä, korppeja, satunnaisia villisikoja ym.
Saa pitääkö ketut,rusakot,siilit hurjaa meteliä jos ne kerrostaloasuntoon kuuluu. Onko noi eläimet teidän ikkunan takana jos kerta häiritsee kaupunkilaisen yöunia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saa pitääkö ketut,rusakot,siilit hurjaa meteliä jos ne kerrostaloasuntoon kuuluu. Onko noi eläimet teidän ikkunan takana jos kerta häiritsee kaupunkilaisen yöunia.
Tuossahan nuo pihalla on, eikä ketään häiritse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossahan nuo pihalla on, eikä ketään häiritse.
no jotain ne näyttää häiritsevän kun sanoo ettei eläimet kuulu kaupunkiin. ja nyt on kyse asumisrauhasta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no jotain ne näyttää häiritsevän kun sanoo ettei eläimet kuulu kaupunkiin. ja nyt on kyse asumisrauhasta
hulluja nyt häiritsee kaikki
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niih,joskus jopa rotat,korpit,lokit kuin sudet ja karhutkin hakevat niiltä seuduilta elantonsakin,keinoja kaihtamartta.
- Anonyymi
Hohhoijaa, kerrostaloissa on järjestyssäännöt
- Anonyymi
Kerrostalo on ihmisten säilömispaikka. Sopii ihmiselle joka käy luukussa nukkumassa tai nauttii istuvilteen tehtävistä asioista.
Monipuolisesti luoville ihmisille suoranainen hullujen huone.
Kaikenlainen eläminen näissä ympäristöissä on vahvasti rajoitettua ja valvottua.
Päättäjät kummartelevat rajojen ulkopuolelta tulevia ohjeita ja ajaa oman kansan polvilleen.
Sellaista tämä nykyajan maaseutu kansan elämä on- Anonyymi
Jos kerta sinulle kerrostaloasuminen merkitsee tuota niin sä saat asua omakotitalossa . Ja hyvä sinä että sinulla on ollut rahaa ostaa omakotitalo. Kaikki ei halua asua omakotitalossa ja miksi sinkulla pitäisi olla omakotitalo? Ja kyllä kerrostaloasunnosta saa lähteä ulos . Sitä ei kukaan ole kieltänyt. Sulla on jotenkin vääränlaiset ajatukset kerrostalossa asumisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kerta sinulle kerrostaloasuminen merkitsee tuota niin sä saat asua omakotitalossa . Ja hyvä sinä että sinulla on ollut rahaa ostaa omakotitalo. Kaikki ei halua asua omakotitalossa ja miksi sinkulla pitäisi olla omakotitalo? Ja kyllä kerrostaloasunnosta saa lähteä ulos . Sitä ei kukaan ole kieltänyt. Sulla on jotenkin vääränlaiset ajatukset kerrostalossa asumisesta.
Kerrostalo elämä taitaa tehdä ihmisestä negatiivisaggressiivisen. Ainakin sun vouhkaamisesta sellaisen kuvan saa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrostalo elämä taitaa tehdä ihmisestä negatiivisaggressiivisen. Ainakin sun vouhkaamisesta sellaisen kuvan saa.
Jos minä tykkään asua kerrostalossa niin minulle kerrostaloasuminen ei ole mikään säilömispaikka. ja kukaan ei valvo miten olet sisustanut kotisi ja mitä teet esim ruuaksi. Kukaan ei valvo sinua ja määrää miten huonekalut on asunnossa sijoitettu kun joku sanoo että sinua valvotaan ja määrätään kerrostaloasunnossa. Joku kuvittelee että kerrostalossa vain nukutaan ja istutaan. Ihan samoja asioita tehdään kuin omakotitalossa tai rivitalossa. Siivotaan,tehdään ruokaa ja voidaan jopa harrastaa jotakin.
- Anonyymi
oletko kenties asunnoton vai missä sinä nukut yösi jos et nuku kotona omassa sängyssä? Missä sinä teet päivittäin ruokasi jos et kotona kerta syö ikinä? Onko sinun asunnossa kameravalvonta ja kuka sinun asuntoa valvoo? Kun kerta asut omakotitalossa niin etkö sinä koskaan katso esim telkaa sohvalla tai ylipäänsä istuen. Miksi kaikki harrastukset pitää tehdä seisten? Voitko kertoa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos minä tykkään asua kerrostalossa niin minulle kerrostaloasuminen ei ole mikään säilömispaikka. ja kukaan ei valvo miten olet sisustanut kotisi ja mitä teet esim ruuaksi. Kukaan ei valvo sinua ja määrää miten huonekalut on asunnossa sijoitettu kun joku sanoo että sinua valvotaan ja määrätään kerrostaloasunnossa. Joku kuvittelee että kerrostalossa vain nukutaan ja istutaan. Ihan samoja asioita tehdään kuin omakotitalossa tai rivitalossa. Siivotaan,tehdään ruokaa ja voidaan jopa harrastaa jotakin.
Onko siinä teidän kerrostalon pihassa monikin tekemässä auto remppaa tai vaihtaa renkaat itse? Renkaitakaan kun ei nykyään saisi säilyttää häkkivarastossa. Tai puutyö ihmisiä jotka tykkäävät parvekkeella sirkkelöidä , naputella nauloja tai muuten vaan rakennella.
Kyllä se kuulkaa niin on että kerrostalo ihmiset ovat hiljaa ja tekevät sen mukaisia asioita tai uloskäsky tulee hyvinkin nopeasti.
Asun itsekin kerrostalossa ja tämä on ihmisten säilömis ja lepopaikka. Luuletteko että usein huollan ja testaan moottorisahaa parvekkeella?
Käsittämätöntä herneen vetämistä nieluun tämä kerrostaloelämän arvostelu.
Nämä kommentit erittäin hyvin osoittavat sen että jos joku arvon kermakakkutaloissa asuvia arvostelee on teksti tuon mukaista.
Totuus on että Kerrostalo ihmiset korjauttavat ja pesevät autonsa maksullisissa paikoissa. Kaikki mitä ette häiriön uhan takia pysty kotonanne tekemään maksatte siitä muille.
Teidän ja minun asumistyyli edesauttaa yrityksiä toimimaan ja itse laiskistutte. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko siinä teidän kerrostalon pihassa monikin tekemässä auto remppaa tai vaihtaa renkaat itse? Renkaitakaan kun ei nykyään saisi säilyttää häkkivarastossa. Tai puutyö ihmisiä jotka tykkäävät parvekkeella sirkkelöidä , naputella nauloja tai muuten vaan rakennella.
Kyllä se kuulkaa niin on että kerrostalo ihmiset ovat hiljaa ja tekevät sen mukaisia asioita tai uloskäsky tulee hyvinkin nopeasti.
Asun itsekin kerrostalossa ja tämä on ihmisten säilömis ja lepopaikka. Luuletteko että usein huollan ja testaan moottorisahaa parvekkeella?
Nämä kommentit erittäin hyvin osoittavat sen että jos joku arvon kermakakkutaloissa asuvia arvostelee on teksti tuon mukaista.
Totuus on että Kerrostalo ihmiset korjauttavat ja pesevät autonsa maksullisissa paikoissa. Kaikki mitä ette häiriön uhan takia pysty kotonanne tekemään maksatte siitä muille.
Teidän ja minun asumistyyli edesauttaa yrityksiä toimimaan ja itse laiskistutte.No sinä saat säilöä itsesi kerrostaloon . Jos sinulla ei ole elämää kodin ulkopuolella. Kuka käskee sun nukkua yösi kotona . Mene kadulle nukkuu jos se tuntuu paremmalta paikalta. Suomessa on paljon metsää. Niin mene metsään asuu. Kukaan ei häiritse sua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teidän ja minun asumistyyli edesauttaa yrityksiä toimimaan ja itse laiskistutte."Kaikki mitä ette häiriön uhan takia pysty kotonanne tekemään maksatte siitä muille."
Viestiisi sisältyy outo oletus, että kaikki edes haluaisivat tehdä noita asioita ja eivät jonkin kuvitteellisen "häiriön uhan" takia voisi tehdä niitä. Ymmärrän, että kerrostaloelämä ei sovi kaikille, mutta monille se on erittäin sopiva asumismuoto, joka ei estä ainoatakaan heitä kiinnostavaa harrastetta.
- Anonyymi
Minulla on 3 lasta naapurissa jotka ovat aivan ihania! Korkeintaan sotkevat mokkaruudun suklaat pitkin suupieliä ja seiniä 🙂
- Anonyymi
35 vuoden omakotitaloasumisen jälkeen, on ihanaa asua kerrostalossa keskellä kaupunkia; ei lumitöitä, ei remppahommia, kaikki palvelut lähellä ja ylipäätään eläminen ihan älyttömän helppoa.
Omakotiasuminen sopi silloin kun lapset asuivat kotona mutta nyt mummo- ja vaari-ikäisenä paras asumismuoto meille on hulppeahko kerrostalo-osake. Naapurit on mukavia eikä mitään meluamista ole. Ikkunat on tiiviit ja kaupungin melu ei kuulu; eikä haittaa vaikka kuuluisikin!- Anonyymi
Olisitko asunut omakotitalossa jos ei olisi lapsia ja eläisit sinkkuna? Mä en tunne ketään sinkkua joka asuu isossa omakotitalossa yksin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisitko asunut omakotitalossa jos ei olisi lapsia ja eläisit sinkkuna? Mä en tunne ketään sinkkua joka asuu isossa omakotitalossa yksin.
No, en todellakaan olisi asunut. Kuten totesin, lapsiperheenä se oli MEILLE sopivin asumismuoto. Minä kyllä tunnen ikäisiäni sinkkuja, jotka asuvat omakotitalossa. Ovat joko avioerossa sen lunastaneet tai kuten yksi ystäväni, halusi omaa rauhaa ja tarpeeksi tilaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, en todellakaan olisi asunut. Kuten totesin, lapsiperheenä se oli MEILLE sopivin asumismuoto. Minä kyllä tunnen ikäisiäni sinkkuja, jotka asuvat omakotitalossa. Ovat joko avioerossa sen lunastaneet tai kuten yksi ystäväni, halusi omaa rauhaa ja tarpeeksi tilaa.
Silloin pitää kestää kerrostalon normaalit äänet päivisin. Puhun sinkuista jotka ovat aina olleet sinkkuja. Minä en tekis sinkkuna omakotitalolla mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen juuri sellainen. Helsingissä ja pääkaupunkiseudulla asuin liki 40 vuotta työn takia. Eukko jätti ja päätin että eläkkeellä en jää pääkaupunkiseudun asuntoympyröihin kun asuntojen hinnat ovat aivan sairaat kaikenlaisen keinottelun vielä lisätessä hintaa. Ostin veljeni ulos peritystä vanhasta omakotitalosta pikkukaupungissa. Kaikki kaupat ynnä muu ovat aivan likellä.
Omakotitalossa on aina pikku puuhaa. Ei tule aika pitkäksi. Tänäänkin keitin viinimarjoja mehuksi. Rokkia saa soittaa täysillä vaikka klo 2 yöllä. Ei ole seinään koputtajia. En kaipaa kerrostaloihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen juuri sellainen. Helsingissä ja pääkaupunkiseudulla asuin liki 40 vuotta työn takia. Eukko jätti ja päätin että eläkkeellä en jää pääkaupunkiseudun asuntoympyröihin kun asuntojen hinnat ovat aivan sairaat kaikenlaisen keinottelun vielä lisätessä hintaa. Ostin veljeni ulos peritystä vanhasta omakotitalosta pikkukaupungissa. Kaikki kaupat ynnä muu ovat aivan likellä.
Omakotitalossa on aina pikku puuhaa. Ei tule aika pitkäksi. Tänäänkin keitin viinimarjoja mehuksi. Rokkia saa soittaa täysillä vaikka klo 2 yöllä. Ei ole seinään koputtajia. En kaipaa kerrostaloihin.Olen asunut omakotitaloissa yli 20 vuoden ajan.
Vitun remontointia, vuotavia kattoja, tukkeutuneita rännejä, vesivaraajan vastusten hajoamista, tihkuvia vesiputken liitoksia, nuohoojan tilaamista, loputonta nurmikon ja pensasaidan leikkausta, niitä vitun lumitöitä, puiden karsimista, paskan roudaamista kaatikselle, hiiriä ullakolla ja ties vaikka mitä.
Aivan perseestä ja jatkuvaa remontointia, vanhemmiten käy aina vain raskaammaksi.
Kerrostalossa huoltofirma hoitaa kaiken, talo on hiljainen ja pillua saan kätevästi samasta kerroksesta naapurista yh-naiselta.
Ikinä en osta enää omakotitaloa enkä kesämökkiä.
Hullua ostaa itselleen joku työleiri - ja et sinä sitä rokkia siellä yöllä soittele, jos sulla on vaimo..... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkäisin asua yksin jossain omakotitalossa. Kerrostalossa on sopivaa, ihmisiä joka lähtöön. Kouluun, töihin, harrastuksiin, hautuumaalle tai krematorioon. Elämää ja kuolemaa.
- Anonyymi
Aivan samat mietteet. Sitten vanhana kun ei enää jaksa harrastaa mitään lukemista äänekkäämpää, muutan kerrostaloon itsekin. Mutta nyt tällä hetkellä omakotitalo maaseudun rauhassa ja riittävän kaukana naapureista on paras. Toki omakotiasumisesta on vaivaa varsinkin talvisin, mutta sen kyllä mielellään vapaudesta maksaa ja varsinkin kun on vähän äänekkäämpiä harrastuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omakotitalossa on aina pikku puuhaa. Ei tule aika pitkäksi. Tänäänkin keitin viinimarjoja mehuksi. Rokkia saa soittaa täysillä vaikka klo 2 yöllä. Ei ole seinään koputtajia. En kaipaa kerrostaloihin.Kaikki ei asu pääkaupunkiseudulla ja kaikilla ei ole mitään perintömökkiä mahdollisuus ostaa. Niin sulla on ollut varaa. Ostaisitko talon jos eläisit kelan tuilla. Epäilen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omakotitalossa on aina pikku puuhaa. Ei tule aika pitkäksi. Tänäänkin keitin viinimarjoja mehuksi. Rokkia saa soittaa täysillä vaikka klo 2 yöllä. Ei ole seinään koputtajia. En kaipaa kerrostaloihin.Niin kyllä sitä mehua voi keitää kerrostaloasunnossakin. Mutta jos muusikkia haluaa huudattaa yöllä niin sitten toi on parempi. Itse nukun yöllä ja ei ole tarvetta muutenkaa huudattaa musiikkia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan samat mietteet. Sitten vanhana kun ei enää jaksa harrastaa mitään lukemista äänekkäämpää, muutan kerrostaloon itsekin. Mutta nyt tällä hetkellä omakotitalo maaseudun rauhassa ja riittävän kaukana naapureista on paras. Toki omakotiasumisesta on vaivaa varsinkin talvisin, mutta sen kyllä mielellään vapaudesta maksaa ja varsinkin kun on vähän äänekkäämpiä harrastuksia.
Sulla on sitten hyvä kunto kun jaksat kävellä joka paikkaan varmaan pitkiäkin matkoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omakotitalossa on aina pikku puuhaa. Ei tule aika pitkäksi. Tänäänkin keitin viinimarjoja mehuksi. Rokkia saa soittaa täysillä vaikka klo 2 yöllä. Ei ole seinään koputtajia. En kaipaa kerrostaloihin.Et sä tapaa sun ystäviä ?
- Anonyymi
Suurin ongelma Suomessa rakennetuissa kerrostaloissa on huono äänieristys asuntojen välillä ja tämän takia normaalit elämisen äänet kuuluvat asunnosta toiseen häiritsevästi. Äänieristystä olisi mahdollista parantaa mutta rakentajat eivät tätä tee koska se tulee liian kalliiksi.
- Anonyymi
Toi on niin totta! Meitsin naapurissa on puuhattu lemmentöissä tämä kesä sellaisella vimmalla, että jo on ihme jos ensi keväänä viimeistään ei ala vintiö itkemään 24/7.
Siihen neidon kirkumiseen ja sällin ähkymiseen toki tottuu, mutta se on ikävää kun sänky on niin lähellä seinää, että se paukuttelu alkaa mennä ihon alle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toi on niin totta! Meitsin naapurissa on puuhattu lemmentöissä tämä kesä sellaisella vimmalla, että jo on ihme jos ensi keväänä viimeistään ei ala vintiö itkemään 24/7.
Siihen neidon kirkumiseen ja sällin ähkymiseen toki tottuu, mutta se on ikävää kun sänky on niin lähellä seinää, että se paukuttelu alkaa mennä ihon alle.Kyllä mullekin kuuluu seksiäänet ja varsinkin naisen ääntelyt klo 22 jälkeen. Eipä se mitään pitkäkestoista ikinä ole ollut voihkintaa lähinnä. Olikso kestolta jotain 15 minsaa korkeintaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mullekin kuuluu seksiäänet ja varsinkin naisen ääntelyt klo 22 jälkeen. Eipä se mitään pitkäkestoista ikinä ole ollut voihkintaa lähinnä. Olikso kestolta jotain 15 minsaa korkeintaan.
No tässä erityisesti tämän kesän tapauksessa homma alkaa aina jollain esileikillä, missä neitokainen nauraa kikattaa puoli tuntia lähes hysteerisesti. Ja vasta sen jälkeen alkaa itse jyystö.
Ihan kiva kun jollakin on mukavaa, mutta jos omassa taloudessa joku saisi ihan mistä tahansa syystä seinän takaa kuultua kikatusta, niin hankkisin kyllä jotain rauhoittavia ja sekoittaisin salaa puuroon.
- Anonyymi
Te kaikki kerrostalossa tai rivarissa asuvat, onko se meluasia sellainen asia joka on vain hyväsyttävä jumalan lakina?
Eikö olisi mahdollista äänieristää asunnot ja miksei muutkin tilat?
Jatkokysymys; onko täällä sellaisia ihmisiä jotka asuvat sellaisessa kerros- tai rivitalossa, jossa on toimiva äänieristys?- Anonyymi
Jos on pävällä kuuluu normaaleja elämisen ääniä niin kyllä ne pitää sietää. Jos ei siedä sitä että naapurin pesukone on päällä tai naapuri imuroi niin sitten voi muuttaa pois. Minäkin pesen pyykkiä päivällä ja imuroin päivällä. Jos sä saat tehdä näitä päivällä niin milloin sä saat sitten tehdä?
- Anonyymi
Keŕrostalossa asumisesta..hallutujsessa olleet ei hoitanut hommia eli nyt kun hoideraan nää exät puuttuu kaikkeen - ihmettelee...puhuu potaskaa. KÄYTÄVÄtuuletusta hoidetaan nyt savutuuletusluukuilla eli kämpän ovi hetkeks auki ja ilma vaihtùu MUTTA ei kelpaa auringonpaahteen puolen käytävä ovi auki että varmasti kuumenee...tätä tekee erityisesti pari siivoojaa ja yks ex raksaukko 🌸🌸
- Anonyymi
Minä kävin yöllä virtsalla ja asun kerrostalossa.
- Anonyymi
Asuimme kerran välikerroksessa, neljännessä, 7 kuukautta. Martinlaaksossa.
Sen jälkeen olemme asuneet vain kerrostalojen ylimmissä kerroksissa.
Välissä olivat ok-vuodet.
Nykyinen, ja edellinen kerrostalon ylimmän kerroksen kulma -asunnossa.
Edellisen talon toisessa päässä oli pikään maassamme olleen etnisen vähemmistön joukko omine tapoineen ja ajankohteineen. Useamman klaanin öiset kokoukset käytävän ovi auki. Samoin kylppärin käyttö ajankohdasta piittaamatta.
Ei häirinnyt meitä mutta emme yrittäneet estelläkään heidän häätöään.
Seinänaapurinamme oli nuori nainen öisine porukkakemuineen. Ko. naisen vuokraisäntä oli vanha tuttavani. Nainen vaihtui noin 6-kymppiseen mammaan ja elämä rauhoittui täysin. - Anonyymi
Sinulle, joka elät kuin pellossa, voi olla yllätys, että on myös ihan normaaleita ihmisiä, jotka eivät biletä kotona ikinä. Eivätkä tee remonttia öisin. Eivät rämpytä kitaraa ta laulele nuotin vierestä mihin aikaan vuorokaudesta tahansa. Eivät tupakoi sisällä tai parvekkeella, jolloin savu tunkee muiden asuntoon. Eivät oksenna tai p.skanna rappuun/hissiin.
Uskomatonta, eikö totta. Valitettavasti yksi idiootti voi pilata rauhan koko rapussa, mahdollisesti kahdessa, koska äänet kulkevat rakenteita pitkin. Ei se kenellekään yllätys ole, koska idioottien määrähän on huimassa kasvussa, perttymys kyllä.- Anonyymi
Jos rikkoo taloyhtiön järjestyssääntöjä niin siitä ilmoitetaan isännöitsijälle. Jos isännöitsijä ei välitä niin ei voi mitään. Tässä taloyhtiössä isännöitsijä ottaa kaikki valitukset tosissaan ja ryhtyy toimenpiteisiin. Kyllähän se harmittaa jos oman taloyhtiön isännöitsijä ei välitä.
- Anonyymi
Tahallinen ovien joka päiväinen paukuttelu ei kuulu normaaliin elämään!
- Anonyymi
Ei niin. Onko joku niin väittänyt. Ei kaikissa kerrostaloissa paukuteta ovia.Minä en voi tietää mitä muiden kerrostaloissa tehdään. Minä puhun vain tästä jossa itse asun.
- Anonyymi
Just, kyllähän se kuuluu ikkunasta kulkea kymmenennen kerroksen asuntoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just, kyllähän se kuuluu ikkunasta kulkea kymmenennen kerroksen asuntoon.
miten se liittyy minuun. Ilmoita isännöitsijälle. En minä tiedä missä sinä asut ja minä en voi asialle mitääm.
- Anonyymi
no mene sanomaan siitä sille joka paukuttelee kotioveaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no mene sanomaan siitä sille joka paukuttelee kotioveaan.
Mene ja vedä perseeseen sitä oven paukuttelijaa.
Tehoaa taatusti, oli nainen tai mies - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tehoaa taatusti, oli nainen tai miesSulla taitaa olla pinna tiukalla. Mä lähden nukkuu. Mene sinäkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tehoaa taatusti, oli nainen tai miesOnko tarve puhua noin rumasti. Mutta täytyyhän se paha olo jotenkin purkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tarve puhua noin rumasti. Mutta täytyyhän se paha olo jotenkin purkaa.
Muuta maalle,siellä voi tehdä vaikka halkoja keskellä yötä kenenkään sitä sen kummemmin huomioimatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuta maalle,siellä voi tehdä vaikka halkoja keskellä yötä kenenkään sitä sen kummemmin huomioimatta.
Miksi mun pitäis muuttaa? En minä ole halkoja hakkaamassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä olen sanonut että hakkaan halkoja tai tee puutöitä? Mutta jos tuo purkautuminen hjelpotti sun mieltä niin hyvä. Nyt sulla on varmasti parempi olla kun muhun purat pahaa oloasi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sulla elämässä asiat hyvin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla taitaa olla pinna tiukalla. Mä lähden nukkuu. Mene sinäkin
mä tapan sut sänkyys
- Anonyymi
Ei kannata muuttaa kerrostaloon asumaan jos on ääniyliherkkä ja reagoi normaalista elämästä syntyviin ääniin. Heippalaputtajat ja naapurien tekemisiä kyttäävät voi suksia hevonv......
- Anonyymi
Kyse ei ole normaalista tavoista, koska jotkut naapurit aiheuttavat häirintää tarkoituksellisesti!
Saadakseen huomiota! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse ei ole normaalista tavoista, koska jotkut naapurit aiheuttavat häirintää tarkoituksellisesti!
Saadakseen huomiota!No jos ne ei saa huomiota niin luulis lopettavan
- Anonyymi
Asuin vuosikymmeniä ns arvoalueella jossa yläkerran naapuri nukutti lapsensa jokaikinen ilta n. 21-22 juoksuttamalla alle kouluikäisiä. Kunnes tulivat teini-ikään ja alkoi toisenlaiset yölliset korkokenkä kopinst ja autojen tuomat äänet. Heh se siitä sitten kanat lensi samantien maailmalle. Kopinat ja juoksut myös loppuivat kerralla.
- Anonyymi
Olen asunut kerrostaloissa Kuta kuinkin 30 vuotta ja nähnyt yhtä ja toista. Voi sanoa että hetkittäinen meteli, kännääminen, röökin tai kanjabiksen haju silloin tällöin ei ole mitään. Vuosien aikana sitä oppii suvaitsevaisemmaksi naapureille, kun on nähnyt tai kuullut niitä ihan oikeita narkkareita, rikollisia mustalaisia, väkivaltarikosten jälkimaininkeja, perheväkivaltaa,itsetuhoisuutta, eläinrääkkäystä, täysin pimahtaneita talokyttääjiä ja kyttääjäisännöitsijöitä. Rappuun sammuneita laitapuolen kulkijoita, yliannostuksen tai vastaavan takia ambulanssiin kannettuja, listaa olisi vielä loputtomiin. Näitä on vaikea välttää missään, kun pidempään näissä taloissa asuu, niin moni siinä samassa paikassa elää elämäänsä, asukkaat vaihtuu ja ei milloinkaan tiedä millainen on seuraava asukas.
Oli se sitten joku olevinaan kunnon kansalainen, rikas, köyhä, nuori, vanha, niin paljon kertoo käytös naapureita kohtaan. Jos henkilö on ystävällinen ja sen kanssa voi keskustella,ja se ottaa naapureita edes vähän huomioon niin asiat ovat yleensä ihan reilassa, vaikka kyseinen tyyppi joskus hieman häiritsisikin.
Oikeastaan niiden riehuvien väkivaltarikollisten ja äärinarkkarien jälkeen pahimpia ovat varmaan ne kaikesta valittajat, jotka eivät näitä asioita ymmärrä. Muiden pitäisi elää juuri siten mikä sopii heidän aikatauluihin ja elämään, ja saatetaan tulla esimerkiksi johonkin tyypillisesti ongelmalliseen taloon, jossa on kestetty jos jonkinlaisia riehujia, valittamaan jokaisesta kolahduksesta, viikonloppuna haistetusta röökin savusta tai vastaavasta. Naapurit naureskelevat että aijaa.
En voi suositella muuttamista mihinkään kaupunkikämppiin, jos ei ole valmis tällaisia asioita kohtaamaan jossakin vaiheessa. Rikkaat tietysti elävät omissa kuplissaan, mutta ei rikkaidenkaan talot aina ongelmatyypeiltä säästy. Maailma kun ei toimi sillä tavalla, että yhdellä ihmisellä olisi oikeus päättää ketkä kaikki kyseisissä taloissa asuu. Korvatulpat on muuten kätevä ratkaisu, parempi kuin taistella jokaista naapuria vastaan. - Anonyymi
Vedäppä naru kaulaan vedäppä
- Anonyymi
pimeän tulen on helppo puukottaa kokoomuslaisia
- Anonyymi
kannattaa hypätä junan alle tapanilan juna asemalla, nini ei siulliset tuu turhaan häiritsemää.n
- Anonyymi
kyllä täällä savonlinnan ja muuvallakin maa seudulla vanhojen kiinteistöjen arvo o euroa mutta täys riisto perintö,,kiinteistö verossa,,,sit kyllä päälle kaatuvat hökkelit on arvokkaita,,,oliskihan vero pohjissa päivittämisen aika,,ja nyt kuulema joka hökkeli pitää arvioitava uudestaan et savonlinnakin saa lisää rahaa,,eikö kukaan maaseudun päättäjät ota kantaa vääryyteen,,,törkeetä kiristystä meidän perikunta,,purku,,joka pömpei näin käy esi-isien perinnölle,,,varmaan monessa kunnassa,,,onko oikein,,emme saa mitään vastinetta kiinteistö- verollle,,oma tie,ei vak..asukkaita o mutta vero melkei 1000e hyöty oe ja meitä on paljon,,ter,,hökkelit purkuun
- Anonyymi
Lasten jaloista kantapäistä HARVOIN jos koskaan ! lähtee häiritsevää kolinaa tai töminää. Mutta jotkut aikuiset tömisyttelevät AIVAN TARKOITUKSELLA !! ärsyttääkseen alakerran asukkaita. Eräs tällainen tapaus teki tömisyttäjän leukaluihin kipsattavan vamman. Ja kas . . . kas kummaa KANTAPÄÄT oppivat samalla ASKELTAMAAN KUTEN IHMISEN KUULUUKIN !!
Nimimerkki : VIISAAT KONSTIT KÄYTTÖÖN . . . Vaikka korvauksien kanssa.- Anonyymi
Kuka jaksaa tömistellä asunnossaan tunti tolkulla?
- Anonyymi
Jos aikuinen ei osaa hallita jalkojensa liikkeitä niin, että astuu kevyesti, niin jo on heikko motoriikka. Ihan yhtä helppoa se on kuin raskas jalkojen paukuttaminen lattiaan. Kevyt askellua kuluttaa lattiaa ja sukkia vähemmän sekä aiheuttaa vähemmän tärähtelyä ja jympsettä rakenteissa.
- Anonyymi
Jos asuu kerrostalossa yhtä vapaasti ja metelöiden kuin asuisi omakotitalossa, kannattaisi tosiaan muuttaa sinne omakotitaloon, jos ei kyky eikä halu riitä ottamaan muita asukkaita huomioon ja ymmärtämään, että asuu kerrostalossa eikä omakotitalossa.
- Anonyymi
Taitaa olla miehen logiikkaa, että koko muun kerrostalon asukkaiden on valvottava ja nukuttava sen mukaan, miten joku egoistinen mies jympsyttelee jalkojansa lattiaan miten haluaa ja milloin haluaa.
- Anonyymi
Nämä meidän tulevaisuuden toivot , mamut , eivät ole vielä oivaltaneet miksi ovissa on kahvat , eikö opeteta kotiuttamisessa vai onko älykkyysosamäärä vain niin pieni , ilmeisesti kun edes ei ymmärretä asiaa edes suomeksi tai englanniksi , tai käsimerkein .
- Anonyymi
mä en usko että kukaa jaksaa tömistellä asunnossa tunnista toiseen.
- Anonyymi
Ei kuulu, kun ei melua liikaa eikä pojat biletä. Rauha kaikille.
- Anonyymi
mamui
- Anonyymi
tvt vvo ?
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1114359
- 793543
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?843395Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223381Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?273286- 762954
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim662841"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452800- 852749
Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852589