Kerrostalossa asuvat ihmiset

Anonyymi-ap

Se nyt on kerrassaan niin että kun teidän ylä tai alapuolella parhaassa tapauksessa joka puolella asuu ihmisiä niin heistä vaan kuuluu ääntä. Askelia kolinaa mölinää mitä lie kaikkia ääniä mutta aika monelle se tuntuu olevan yllätys mitä omaa kaveripiiriäkin olen katsellut jotka kerrostalossa asuu. Vuosikausia valittavat kun joku yläkerran kantapääastuja ei eläkään samassa rytmissä kuin he ja huopatossuissa sitten kävele hiljaa kuin salamurhaaja. Osalla naapureista on lapsia. Pitäiskö heidän huumata lapsensa niin että istuvat hiljaa ja nuokkuvat lapsuutensa nurkassa vai olisiko luonnollista että lapset juoksee on kovaäänisiä nauraa melskaa leikkii yms?
Kuka muuten on muuttanut siihen kerrostaloon ja tehnyt vuokrasopimuksen? Puhutaanko siinä sopimuksessa että se koko kerrostalo on nyt teidän valvonnassa ja elää sinun rytmisi mukaan ja muissa asunnoissa ei saa puhua ilman sinun lupaasi? Vai onko se nyt vaan niin että olet vuokrannut tai ostanut yhden asunnon ja sen seinien sisäpuolella on sinun lakisi ja muualla muiden. Muuttakaa omakotitaloon jos äänet tuntuu rasittavilta tai hommatkaa kuulosuojaimet

42

353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei, mutta ei tarvitse mölistä iltaisin klo 01 saakka parvekkeella kuin joku helvetin apina.

Toinen kiva juttu olisi, ettei niitä asunnon ovia tarvitsisi paiskoa mielenvikaisesti, skuutteja jättää rapun oven eteen ja roskanne voisitte viedä sinne Sortti-asemalle.
      Televisio ja sohva eivät kuulu sinne roskakatokseen.

Kolmas juttu on, että kun viette tavaraa kämppäänne tai sieltä pois, sitä hissiä ei tarvitse ruhjoa lommoille ja naarmuille sisältä, eikä hissin peiliä tarvitsisi välttämättä nuolla.

Nuo havainnot "siististä" uudehkosta kerrostaloyhtiöstä läntisessä Helsingissä.
      Kyllä, muutin pois koska en voi sietää ihmisiä, joilla ei ole alkeellisimpiakaan asumiseen liittyviä taitoja.

P.S. panin kahta naapureistani muutamaankin otteeseen kolmen asumisvuoden aikana

• Anonyymi

Samaa mieltä! Klo 22-07 on hiljaisuus aika ja ihmiset tarvitsee leponsa! Viekää ne apinat takas hiekka erämaahan jos suomen säännöt ei kiinnosta. Ei mekään teidän maassa saada tehdä mitä halutaan. Meiltä tippuis päät. Saadaanko tehdä niinkuin te teette
        ?????????

• Anonyymi

Onneksi olkoon naapurien panemisesta. Olen itse yrittänyt välttää sitä. Sama koskee työpaikkaa.

Nykyään tehdään vuorotöitä joten 22-07 hiljaisuus ei ole reilua ilta ja yövuorolaisia kohtaan. Normaalisti kun ihminen nukkuu hän ei kuule käveleekö joku tai käykö joku suihkussa. Eikä naapureita kuulu muutenkaan kuunnella. Eläkää omaa elämäänne

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi olkoon naapurien panemisesta. Olen itse yrittänyt välttää sitä. Sama koskee työpaikkaa.

Nykyään tehdään vuorotöitä joten 22-07 hiljaisuus ei ole reilua ilta ja yövuorolaisia kohtaan. Normaalisti kun ihminen nukkuu hän ei kuule käveleekö joku tai käykö joku suihkussa. Eikä naapureita kuulu muutenkaan kuunnella. Eläkää omaa elämäänne

Kerrostaloissa on se sääntö. Ei edes pyykkituvat ole käytössä. Olit vuorotöissä tai et niin kyllä se mekastus loppuu 21 vuorotyö on valinta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerrostaloissa on se sääntö. Ei edes pyykkituvat ole käytössä. Olit vuorotöissä tai et niin kyllä se mekastus loppuu 21 vuorotyö on valinta.

Kyllä käyn suihkussa ja elän normaalisti klo 22 jälkeen jos omat aikatauluni sen niin määrittää. En elä sinun rytmissäsi lukee siellä kerrostalon säännöissä mitä tahansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä käyn suihkussa ja elän normaalisti klo 22 jälkeen jos omat aikatauluni sen niin määrittää. En elä sinun rytmissäsi lukee siellä kerrostalon säännöissä mitä tahansa.

Kyllähän se niin on, että jos järjestyssäännöissä sanotaan hiljaisuuden olevan iltakymmenestä aamuseitsemään, niin sen välisen ajan et turhia melua, tai muutat itse muualle. On se kumma, ettei toisia voi sen vertaa ajatella. Olen itse tehnyt niin vuorotyötä, yötyötä kuin päivätyötä ja osaan elää siten, etten naapureita turhaan häiritse. Ei siellä suihkussakaan tarvitse aamukahdelta tuntia lotrata, sen voi hoitaa viidessä minuutissa.
        -sivusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole vielä asunut yhdessäkään taloyhtiössä, jossa ei oikeasti olisi saanut käydä suihkussa tai vaikka vetää vessaa yöllä. Ne ovat normaaleja elämiseen kuuluvia ääniä kerrostalossa, myös yöllä. Aina toisinaan joku yrittää noista vinkua, mutta ei sellainen vinkuna juridista tarkastelua kestä, eikä läpi mene. Sama koskee mm. askelten ääniä. Nekin kuuluvat normaaliin elämiseen ja jos se tuottaa ongelmia, niin pitää vaatia parempaa äänieristystä.

• Anonyymi

Totta kai asumisen ja elämisen äänet kuuluvat. Tosin esim. meidän kerrostalo on vanha, vankka kivitalo ja ainoa, josta jotain kuuluu on yläkerran porukka kun ne kantapääastuu myöhään illalla kun muu talo on jo hiljainen. Meillä ei Luojan kiitos kuulu alhaalta eikä sivuilta yhtikäs mitään ja asutaa ydinkeskustassa.

Mutta joo, klo 22.00 tulee ns. hiljaisuus jolloin ylimääräisiä ääniä kuten remppaa, musiikkia tai muuta kovaäänistä touhua pitää välttää.

• Anonyymi

Kyllä tuli nopeasti heippa-lappua korona-ajan jälkeen, kun koirilla oli jonkun aikaa eroahdistusta. Onneksi pääsin pois kerrostalosta. Oli tukalaa asua lemmikkien kanssa.

• Anonyymi

Päivällä ja ennen yörauhaa kuuluvat äänet pitää kestää. Mutta jos ne häiritsee yörauhan aikana niin silloin siitä voi mennä sanomaan. Jos ei osaa elää taloyhtiön järjestyssääntöjen mukaan niin ei muuta kerrostaloon jos ei osaa yöllä käyttäytyä.

• Anonyymi

Kuka vartioi yövuorolaisen nukkumista kun kaikki mekastaa silloin? Ei kukaan miksi se olisi jotenkin eri yöllä kuin aamulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka vartioi yövuorolaisen nukkumista kun kaikki mekastaa silloin? Ei kukaan miksi se olisi jotenkin eri yöllä kuin aamulla.

On aivan naurettava ajatus että vain aamuvuorolaisen rytmiä pitäisi jotenkin vaalia mutta ilta ja yövuorolaisen ei. Jokainen kerrostalon isännöitsijä voisi poistaa nämä naurettavat hiljaisuus lappunsa ja pyyhkiä niillä perseensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On aivan naurettava ajatus että vain aamuvuorolaisen rytmiä pitäisi jotenkin vaalia mutta ilta ja yövuorolaisen ei. Jokainen kerrostalon isännöitsijä voisi poistaa nämä naurettavat hiljaisuus lappunsa ja pyyhkiä niillä perseensä.

Ehkä se on alunperin tarkoitettu niin että musiikin soittaminen yms on kielletty mutta normaalit elämisen äänet on sallittu mutta joku herkkäuninen kerrostalokyttääjä on laatinut omia sääntöjään suihkukielloista tms. Jos olet muuten herkkäuninen niin se on sinun oma ongelmasi ympäristön ei kuulu sen takia olla hiljempaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli päivällä ei saa pestä pyykkiä ja imuroida koska yövuorolainen nukkuu. Pitääkö mun pestä pyykkiä ja imuiroida yöllä kun yövuorolainen on töissä? sitäkö tarkotat

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos yövuorolainen nukkuu päivällä niin silloin kukaan ei saa esim imuroida. Milloin saa imuroida jos ei päivällä jotta naapuri saa nukkua päivällä. Mistä helvetistä voi tietää monelta naapuri herää kun menee aamulla nukkuu töiden jälkeen. pitääkö oikeesti odottaa alkuiltaan että saa pestä pyykkiä ja imuroida jotta ei häiritse toisen nukkumista päivällä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Imuroitko itse yöllä kun et ole töissä? ja soiko basso siinä siivousmusiikkina yöllä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä se on alunperin tarkoitettu niin että musiikin soittaminen yms on kielletty mutta normaalit elämisen äänet on sallittu mutta joku herkkäuninen kerrostalokyttääjä on laatinut omia sääntöjään suihkukielloista tms. Jos olet muuten herkkäuninen niin se on sinun oma ongelmasi ympäristön ei kuulu sen takia olla hiljempaa.

Jos sä kuulet että naapuri käy yöllä suihkussa niin järki kyllä sanoo ettei siellä suihkussa olla tuntitolkulla. Kuka jaksaa edes keskellä yötä olla suihkussa minuuttitolkulla? 5 minuutissa kerkee pestä kyllä koko kropan hiuksia myöten. On eri asia alatko kuuntelee musiikkia täysillä sen takia ettet ole päivällä kotona. jos haluaa kuunnella musiikkia yöllä niin laittaa luurit päähän. Koskaan ei ole kenenkään suihkussa käynti kuulunut mun asuntoon ja en usko että ovat olleet peseytymättä 10 vuotta.

Yleensäkin jos jossain asunnossa kuuluu yöllä melua niin kyllä ne äänet kuuluu useampaan asuntoon.

• Anonyymi

Harvoin lapset mekastaa yöllä. Jos mekastaa niin kyllä sillä hereillä ololla yöllä on seuraukset lapsen kasvussa ja kehityksessä. Ja kuinka moni vanhempi antaa lasten meluta jos ovat itse nukkumassa?

• Anonyymi

Meidän naapurissa lapset kiljui, juoksi, riehui, hakkasi pattereita joka yö ehkä neljään asti aamulla, kunnes toinen naapuri kävi sanomassa että jos tuo ei nyt lopu niin hän hommaa heille häädön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meidän naapurissa lapset kiljui, juoksi, riehui, hakkasi pattereita joka yö ehkä neljään asti aamulla, kunnes toinen naapuri kävi sanomassa että jos tuo ei nyt lopu niin hän hommaa heille häädön.

Toistuvasti yömyöhään huutavista lapsista voi tehdä lasun. Kahden naapurin tekemänä vakuuttavampi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa tilanteessa on oikeus mennä sanomaan. Se että lapset riehuu yöllä ja aamuyöllä ei ole edes normaalia. Missä vanhemmat ovat? Luuletko että vanhemmat nukkuu jos lapset kiljuu ja riehuu. Silloin on vika vanhemmissa jos eivät välitä. Mutta se että vanhemmat pystyvät nukkumaat lasten riehuessa kuulostaa kyllä oudolta.Tai sitten vanhemmilla on hemmetin hyvät unen lahjat jos heitä en lastensa remuaminen häiritse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi lapset on tuohon aikaan ylipäänsä hereillä? Nähtävästi alle kouluikäsiä jos kerta yöllä ja aamuyöllä ollaan vielä hereillä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi lapset on tuohon aikaan ylipäänsä hereillä? Nähtävästi alle kouluikäsiä jos kerta yöllä ja aamuyöllä ollaan vielä hereillä?

Mistä minä tiedän? Ei minulla edes ole lapsia. Päiväkoti-ikäisestä teiniin niitä näkyy olevan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä minä tiedän? Ei minulla edes ole lapsia. Päiväkoti-ikäisestä teiniin niitä näkyy olevan.

Mutta tiedät kuitenkin että naapurissa asuu lapsia. Jos olet tuo sanoo että naapurissa lapset metelöi yöllä ja vielä kello 4 aamulla. Luulis sun tietävän paremmin kun olet naapuri kun minä en asu sinun rapussa. eli sun naapurissa elää useampi lapsi. On siinä sitten ikäeroa perheen lapsilla kun on päiväkoti-ikäisiä ja teini-ikäisiä. ja remuavat lapset on sittebn joko näitä päiväkoti-ikäisiä tai sitten teinejä. Oli kyseessä kummat tahansa nii ei ole normaalia kiljua ja riehua oli sitte 5 vuotias tai ylä-asteikäinen.

• Anonyymi

Ei kaikista ole kerrostaloasujiksi. Joillakin on niin äänekäs ja itsekäs tapa elää.

Ei pelkät säännöt ohjaa kerrostaloasumista, vaan tärkeintä on kohteliaisuus. Pyrkiä olemaan aiheuttamatta turhaa (huom! turhaa) metelöintiä.

Paiskonko ovia, hypinkö hyppynarua keskellä yötä, treenaanko viulunsoittoa joka ilta viisi tuntia putkeen.

Ei ole pakko tuottaa ääntä koko ajan "koska saan tehdä niin".

• Anonyymi

Eläimet eivät ainakaan kuulu kaupunkeihin, maaseudulle ne kuuluvat.

Kaupungissahan on aina ääniä, missä on ihmisiä, on myös ääniä, joillekkin eivät äänet sovellu, siis toisten ihmisten seurakaan, heille soveltuu mummonmökki Konneveden rämeiköstä.

• Anonyymi

Tietty eläimet kuuluu kaupunkeihin. Meillä on täällä kehä kolmosen sisäpuolella mm. kettuja, rusakoita, siilejä, peuroja, haukkoja, pöllöjä, korppeja, satunnaisia villisikoja ym.

• Anonyymi

Tai toisinpäin; äänekäs porukka voi muuttaa korpeen. Pysyy karhutkin poissa pihapiiristä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietty eläimet kuuluu kaupunkeihin. Meillä on täällä kehä kolmosen sisäpuolella mm. kettuja, rusakoita, siilejä, peuroja, haukkoja, pöllöjä, korppeja, satunnaisia villisikoja ym.

Saa pitääkö ketut,rusakot,siilit hurjaa meteliä jos ne kerrostaloasuntoon kuuluu. Onko noi eläimet teidän ikkunan takana jos kerta häiritsee kaupunkilaisen yöunia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saa pitääkö ketut,rusakot,siilit hurjaa meteliä jos ne kerrostaloasuntoon kuuluu. Onko noi eläimet teidän ikkunan takana jos kerta häiritsee kaupunkilaisen yöunia.

Tuossahan nuo pihalla on, eikä ketään häiritse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossahan nuo pihalla on, eikä ketään häiritse.

no jotain ne näyttää häiritsevän kun sanoo ettei eläimet kuulu kaupunkiin. ja nyt on kyse asumisrauhasta

• Anonyymi

Hohhoijaa, kerrostaloissa on järjestyssäännöt

• Anonyymi

Kerrostalo on ihmisten säilömispaikka. Sopii ihmiselle joka käy luukussa nukkumassa tai nauttii istuvilteen tehtävistä asioista.
      Monipuolisesti luoville ihmisille suoranainen hullujen huone.
      Kaikenlainen eläminen näissä ympäristöissä on vahvasti rajoitettua ja valvottua.
      Päättäjät kummartelevat rajojen ulkopuolelta tulevia ohjeita ja ajaa oman kansan polvilleen.
      Sellaista tämä nykyajan maaseutu kansan elämä on

• Anonyymi

Jos kerta sinulle kerrostaloasuminen merkitsee tuota niin sä saat asua omakotitalossa . Ja hyvä sinä että sinulla on ollut rahaa ostaa omakotitalo. Kaikki ei halua asua omakotitalossa ja miksi sinkulla pitäisi olla omakotitalo? Ja kyllä kerrostaloasunnosta saa lähteä ulos . Sitä ei kukaan ole kieltänyt. Sulla on jotenkin vääränlaiset ajatukset kerrostalossa asumisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos kerta sinulle kerrostaloasuminen merkitsee tuota niin sä saat asua omakotitalossa . Ja hyvä sinä että sinulla on ollut rahaa ostaa omakotitalo. Kaikki ei halua asua omakotitalossa ja miksi sinkulla pitäisi olla omakotitalo? Ja kyllä kerrostaloasunnosta saa lähteä ulos . Sitä ei kukaan ole kieltänyt. Sulla on jotenkin vääränlaiset ajatukset kerrostalossa asumisesta.

Kerrostalo elämä taitaa tehdä ihmisestä negatiivisaggressiivisen. Ainakin sun vouhkaamisesta sellaisen kuvan saa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerrostalo elämä taitaa tehdä ihmisestä negatiivisaggressiivisen. Ainakin sun vouhkaamisesta sellaisen kuvan saa.

Jos minä tykkään asua kerrostalossa niin minulle kerrostaloasuminen ei ole mikään säilömispaikka. ja kukaan ei valvo miten olet sisustanut kotisi ja mitä teet esim ruuaksi. Kukaan ei valvo sinua ja määrää miten huonekalut on asunnossa sijoitettu kun joku sanoo että sinua valvotaan ja määrätään kerrostaloasunnossa. Joku kuvittelee että kerrostalossa vain nukutaan ja istutaan. Ihan samoja asioita tehdään kuin omakotitalossa tai rivitalossa. Siivotaan,tehdään ruokaa ja voidaan jopa harrastaa jotakin.

• Anonyymi

oletko kenties asunnoton vai missä sinä nukut yösi jos et nuku kotona omassa sängyssä? Missä sinä teet päivittäin ruokasi jos et kotona kerta syö ikinä? Onko sinun asunnossa kameravalvonta ja kuka sinun asuntoa valvoo? Kun kerta asut omakotitalossa niin etkö sinä koskaan katso esim telkaa sohvalla tai ylipäänsä istuen. Miksi kaikki harrastukset pitää tehdä seisten? Voitko kertoa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos minä tykkään asua kerrostalossa niin minulle kerrostaloasuminen ei ole mikään säilömispaikka. ja kukaan ei valvo miten olet sisustanut kotisi ja mitä teet esim ruuaksi. Kukaan ei valvo sinua ja määrää miten huonekalut on asunnossa sijoitettu kun joku sanoo että sinua valvotaan ja määrätään kerrostaloasunnossa. Joku kuvittelee että kerrostalossa vain nukutaan ja istutaan. Ihan samoja asioita tehdään kuin omakotitalossa tai rivitalossa. Siivotaan,tehdään ruokaa ja voidaan jopa harrastaa jotakin.

Onko siinä teidän kerrostalon pihassa monikin tekemässä auto remppaa tai vaihtaa renkaat itse? Renkaitakaan kun ei nykyään saisi säilyttää häkkivarastossa. Tai puutyö ihmisiä jotka tykkäävät parvekkeella sirkkelöidä , naputella nauloja tai muuten vaan rakennella.
        Kyllä se kuulkaa niin on että kerrostalo ihmiset ovat hiljaa ja tekevät sen mukaisia asioita tai uloskäsky tulee hyvinkin nopeasti.
        Asun itsekin kerrostalossa ja tämä on ihmisten säilömis ja lepopaikka. Luuletteko että usein huollan ja testaan moottorisahaa parvekkeella?
        Käsittämätöntä herneen vetämistä nieluun tämä kerrostaloelämän arvostelu.
        Nämä kommentit erittäin hyvin osoittavat sen että jos joku arvon kermakakkutaloissa asuvia arvostelee on teksti tuon mukaista.
        Totuus on että Kerrostalo ihmiset korjauttavat ja pesevät autonsa maksullisissa paikoissa. Kaikki mitä ette häiriön uhan takia pysty kotonanne tekemään maksatte siitä muille.
        Teidän ja minun asumistyyli edesauttaa yrityksiä toimimaan ja itse laiskistutte.

• Anonyymi

Minulla on 3 lasta naapurissa jotka ovat aivan ihania! Korkeintaan sotkevat mokkaruudun suklaat pitkin suupieliä ja seiniä 🙂

• Anonyymi

35 vuoden omakotitaloasumisen jälkeen, on ihanaa asua kerrostalossa keskellä kaupunkia; ei lumitöitä, ei remppahommia, kaikki palvelut lähellä ja ylipäätään eläminen ihan älyttömän helppoa.

Omakotiasuminen sopi silloin kun lapset asuivat kotona mutta nyt mummo- ja vaari-ikäisenä paras asumismuoto meille on hulppeahko kerrostalo-osake. Naapurit on mukavia eikä mitään meluamista ole. Ikkunat on tiiviit ja kaupungin melu ei kuulu; eikä haittaa vaikka kuuluisikin!

• Anonyymi

Olisitko asunut omakotitalossa jos ei olisi lapsia ja eläisit sinkkuna? Mä en tunne ketään sinkkua joka asuu isossa omakotitalossa yksin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisitko asunut omakotitalossa jos ei olisi lapsia ja eläisit sinkkuna? Mä en tunne ketään sinkkua joka asuu isossa omakotitalossa yksin.

No, en todellakaan olisi asunut. Kuten totesin, lapsiperheenä se oli MEILLE sopivin asumismuoto. Minä kyllä tunnen ikäisiäni sinkkuja, jotka asuvat omakotitalossa. Ovat joko avioerossa sen lunastaneet tai kuten yksi ystäväni, halusi omaa rauhaa ja tarpeeksi tilaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      34
      2353
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      47
      2096
    3. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      40
      2032
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      320
      1850
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      117
      1493
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1425
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1308
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1157
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      41
      1055
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1036
    Aihe